Autor Wątek: 0.0 Fix?  (Przeczytany 94995 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 13, 2011, 11:11:58 »
A według mnie nie.
Ale umiesz uzasadnić dlaczego uważasz jak uważasz ? Ja podałem swoje argumenty we wcześniejszych wypowiedziach, ale specjalnie dla Ciebie w skrócie:
1. industrialista nie jest zainteresowany PVP, bo:
a) nie ma czasu na grę w ogóle, a na PVP w szczególe
b) czas w grze musi podzielić pomiędzy nastawianie produkcji, gromadzenie surowców i sprzedaż produktu końcowego
2. industrialista nie jest zainteresowany null, bo:
a) zbyt duże jest ryzyko straty
b) zbyt długi łańcuch dostaw
c) zbyt mały rynek zbytu

Przeniesienie podstawowych surowców do null (kasacja pasków) spowoduje:
- braki w zaopatrzeniu (adresuje to pkt-y: 1.b. oraz 2.a. i 2.b.)
- trudności w sprzedaży (adresuje to pkt: 1.b. oraz 2.b. i 2.c.)

W efekcie industry poszuka sobie innej gry, gdzie:
- nie będzie musiał spędzać xx godzin na transportowaniu potrzebnych mu surowców
- odganianiu się w czasie transportu od wszelkiej maści PVP, czy organizowaniu sobie eskorty
- nie będzie musiał się przebranżowić (w EVE do wyboru będzie miał PVP i kerbirka na misjach w hisecu, albo wspomniane powyżej problemy).

No i nie zapominaj, że po przeniesieniu pasków do null nagle się okaże, że tryt kosztu nie 2-3 ISK/szt a 100-200 ISK jak nie więcej. Póki co podobnie jak ice products, większość trytu i pye jest dostarczana z 3 źródeł:
1. macro w hisecu
2. loot w hisecu
3. loot w dronkowie
Oczywiśce w przypadku ice to tylko macro (pomijam zapaleńców organizujących iMOPy, czy kopiących na semiafk)...
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 13, 2011, 11:14:20 »
Bo takie psychole to tylko w A4 ;D 8)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Orli1983

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 114
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: What ever
  • Korporacja: Lords of Sandbox
  • Sojusz: rane
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 13, 2011, 11:18:33 »
pamiętajmy ze wzrost cen trytu pociągnął by sens kopania go przez zwykłych graczy i owszem statki by podrożały- wzrosło by death penaty. Jednyne co trzeba by jeszcze zmienić to reprocesing 100%, wydłużyć czas produkcji i będzie super ;) no i zlikwidować bpo t2 a nawet bpo t1.



a tak naprawde wystarczy jakos wywalic boty- obojętnie jakim sposobem

Ranshe

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #178 dnia: Maj 13, 2011, 11:23:35 »
A z ciekawości, jak chciałbyś produkować cokolwiek bez bpo t1? :)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #179 dnia: Maj 13, 2011, 11:31:00 »
A z ciekawości, jak chciałbyś produkować cokolwiek bez bpo t1? :)
Pewnie poprzez BPC (kupowalne od NPC = ISK sink !), albo jakąś tam formę reverse engineering.

pamiętajmy ze wzrost cen trytu pociągnął by sens kopania go przez zwykłych graczy i owszem statki by podrożały- wzrosło by death penaty. Jednyne co trzeba by jeszcze zmienić to reprocesing 100%, wydłużyć czas produkcji i będzie super ;) no i zlikwidować bpo t2 a nawet bpo t1.

a tak naprawde wystarczy jakos wywalic boty- obojętnie jakim sposobem
Wzrost ceny nie odbędzie się skokowo (bo zapasy muszą się zużyć). Przykłady tego mieliśmy już kilkakrotnie. Jednym z lepszych przykładów było to co działo się po blokadzie kont makro w zeszłym roku (czy tam 2 lata temu) - cena trytu z <2 ISK nagle "podskoczyła" do prawie 5 ISK (wzrost o ponad 100%), a przecież nie wyeliminowało to makro w całości, ani nie zlikwidowało sporej części produkcji z hiseca. 50000 kont to niby dużo, ale śmiesznie mało w porównaniu do całości kont, a przecież praktycznie każde aktywne konto generuje tryt w tej czy innej formie (nawet jak ktoś uprawia PVP, to ma alta, albo dedykowane produkcji konto).

Edit:
Przy czym ilość trytu na rynku się nie zmieniła (ordery wisiały przecież), a zatem zmiana ceny miała charakter spekulacyjny. 2 miesiące później cena ustabilizowała się na nowym poziomie ~2.5 ISK (i z niewielką tendencją do erozji utrzymuje się do dziś).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Orli1983

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 114
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: What ever
  • Korporacja: Lords of Sandbox
  • Sojusz: rane
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #180 dnia: Maj 13, 2011, 11:32:14 »
A z ciekawości, jak chciałbyś produkować cokolwiek bez bpo t1? :)

oczywiscie z inwencji :P  na podstawie kupinych od np jakis czasci ;] tyle ze wtedy trzeba by zmienic  (utrudnic) farmienie datacorow


przerazajace jest to ze 1 zmiana pociaga za soba koniecznosc zrobienia x-zmian w grze ale tak musi byc ;)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #181 dnia: Maj 13, 2011, 11:34:42 »
oczywiscie z inwencji :P tyle ze wtedy trzeba by zmienic  (utrudnic) farmienie datacorow


przerazajace jest to ze 1 zmiana pociaga za soba koniecznosc zrobienia x-zmian w grze ale tak musi byc ;)
A wiesz jak się inwentuje obecnie ? Z Twojej wypowiedzi wnoszę, że nie masz zielonego pojęcia:
BPO T1 + lab = BPC T1 -> BPC T1 + datacore + lab = BPC T2
Skąd weźmiesz BPC T1 skoro nie będzie BPO żeby je produkować ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ranshe

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #182 dnia: Maj 13, 2011, 11:36:18 »
oczywiscie z inwencji :P  na podstawie kupinych od np jakis czasci ;] tyle ze wtedy trzeba by zmienic  (utrudnic) farmienie datacorow

Czy dobrze pamiętam ze szkolenia, że inwencja na t2 wymaga bpc z t1, a bpc z t1 wymaga istnienia bpo t1... Nie do końca rozumiem jak by miała wyglądać w takim razie inwencja t1, ale okej ;)

Edit: a widzę na podstawie części. Czyli jakiś taki reverse engineering, nie inwencja :)

Cytuj
przerazajace jest to ze 1 zmiana pociaga za soba koniecznosc zrobienia x-zmian w grze ale tak musi byc ;)

Nikt nie mówił, że będzie łatwo :)

Orli1983

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 114
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: What ever
  • Korporacja: Lords of Sandbox
  • Sojusz: rane
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #183 dnia: Maj 13, 2011, 11:43:32 »
fakt juz sie poprawilem .. generalnie chodzilo mi o to by nie bylo prostych zależności pomiędzy cena minsowa cena itemu- dochodzilby jeszcze koszt invencji


niestety takie zmiany to tylko wymysł i kazdy z nas może ich stworzyć setki


generalnie fix 0.0 powinien polecac na stworzeniu jakiejs bazy zasobow ktora nie występuje nigdzie indziej ( nowe minsy, koniecznosc produkcji czegos tam w 0.0, a takze skomplikowanie polaczen z empire ) dzieki temu bedzie koniecznosc latania i siedzenia w 0.0 polaczona z ryzykiem i niezlymi zyskami


niestety gracze latwo popadaja w utopie myslac ze ulatwienia w grze typu tansze statki, wiecej isk/h, szybsza produkcja, szybszy lot przez empire

poprawiaja jakosc gry, dla mnie tak nie jest


wole kiedy eve jest trudna i wymagająca a strzelanie to nie kolejny fps

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #184 dnia: Maj 13, 2011, 11:43:41 »
Czy dobrze pamiętam ze szkolenia, że inwencja na t2 wymaga bpc z t1, a bpc z t1 wymaga istnienia bpo t1... Nie do końca rozumiem jak by miała wyglądać w takim razie inwencja t1, ale okej ;)
Pewnie poprzez BPC (kupowalne od NPC = ISK sink !)

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #185 dnia: Maj 13, 2011, 11:54:10 »

1. industrialista nie jest zainteresowany PVP, bo:
a) nie ma czasu na grę w ogóle, a na PVP w szczególe
b) czas w grze musi podzielić pomiędzy nastawianie produkcji, gromadzenie surowców i sprzedaż produktu końcowego


Czy ktoś mu każe pvpować?


Cytuj
2. industrialista nie jest zainteresowany null, bo:
a) zbyt duże jest ryzyko straty
b) zbyt długi łańcuch dostaw
c) zbyt mały rynek zbytu

a) ryzyko jest zawsze, poza tym byłoby rekompensowane większymi możliwościami zarobkowymi.
b) nie, jeżeli produkuje i sprzedaje na miejscu. Plus, influx ludków do 0.0 (z przeludnionego empire, brzmisz jakbyś uważał, że to coś złego).
c) again, rynek zbytu lokalny. Nie trzeba wozić z jita, to można sprzedawać z marżą na miejscu.



Cytuj
Przeniesienie podstawowych surowców do null (kasacja pasków) spowoduje:
- braki w zaopatrzeniu (adresuje to pkt-y: 1.b. oraz 2.a. i 2.b.)
- trudności w sprzedaży (adresuje to pkt: 1.b. oraz 2.b. i 2.c.)

I bardzo dobrze. W końcu straty będą coś znaczyć, bo ceny obecnie są wzięte z sufitu.

Cytuj
W efekcie industry poszuka sobie innej gry, gdzie:
- nie będzie musiał spędzać xx godzin na transportowaniu potrzebnych mu surowców
- odganianiu się w czasie transportu od wszelkiej maści PVP, czy organizowaniu sobie eskorty
- nie będzie musiał się przebranżowić (w EVE do wyboru będzie miał PVP i kerbirka na misjach w hisecu, albo wspomniane powyżej problemy).

Produkcja na miejscu- nie ma transportu. Jak chce coś wywieźć do jita, to może sprzedawać to potem kerbirom w empire. Niech oni teraz poczują jak to jest czekać na transport z nowym ravenem z 0.0.

Cytuj
No i nie zapominaj, że po przeniesieniu pasków do null nagle się okaże, że tryt kosztu nie 2-3 ISK/szt a 100-200 ISK jak nie więcej. Póki co podobnie jak ice products, większość trytu i pye jest dostarczana z 3 źródeł:

Przesadzasz z 100krotną przebitką. Ale już 5-krotna w niczym by nie wadziła. Gdyby geddon kosztował 250m zamiast 50, a tytana ćwierć miliarda, może ludzie uważaliby na to co wdupiają zamiast tego co obecnie "wdupiłem  30tego abaddona, dajcie mi nowego".

Orli1983

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 114
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: What ever
  • Korporacja: Lords of Sandbox
  • Sojusz: rane
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #186 dnia: Maj 13, 2011, 11:58:53 »
ciekawe czy nie rozwiazalo by to tez blobow w 0.0 ;] - podwyzka cen shipow, jedyny problem jaki by został to cena superow nawet jak by kosztowaly 5 razy tyle to przydal by sie nowy surowiec do ich produkcji jak juz ktos tu wspominal rownomiernie rozmieszczony w 0.0

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #187 dnia: Maj 13, 2011, 12:26:06 »
fakt juz sie poprawilem .. generalnie chodzilo mi o to by nie bylo prostych zależności pomiędzy cena minsowa cena itemu- dochodzilby jeszcze koszt invencji

niestety takie zmiany to tylko wymysł i kazdy z nas może ich stworzyć setki

generalnie fix 0.0 powinien polecac na stworzeniu jakiejs bazy zasobow ktora nie występuje nigdzie indziej ( nowe minsy, koniecznosc produkcji czegos tam w 0.0, a takze skomplikowanie polaczen z empire ) dzieki temu bedzie koniecznosc latania i siedzenia w 0.0 polaczona z ryzykiem i niezlymi zyskami

niestety gracze latwo popadaja w utopie myslac ze ulatwienia w grze typu tansze statki, wiecej isk/h, szybsza produkcja, szybszy lot przez empire

poprawiaja jakosc gry, dla mnie tak nie jest

wole kiedy eve jest trudna i wymagająca a strzelanie to nie kolejny fps
BPO nie trzeba likwidować by zwiększyć zaangażowanie producenta. Wprowadzenie invencji było jednym z lepszych pomysłów CCP, aczkolwiek jak zwykle wykonanie takie sobie. Forma w jakiej obecnie jest produkowane T2 i T3 to wg mnie dość dobrze dopracowany system industry. Przemyślany i spójny. Problem w tym, że znacząco (prostotą) odstaje od niego T1 i cała reszta industry.

Co można zrobić by na szybko naprawić obecny system ?
Może np. wprowadzić komponenty do produkcji T1 (masz dodatkowy etap pośredni), które produkuje się z minsów. Można dodać komponenty rigsów, surowce z POSów. W efekcie masz konieczność dodatkowego transportowania, więc industry jest bardziej angażujące, a dodatkowo daje okazję do dodatkowego (niewielkiego) zarobku (komponenty T1).  Można pójść dalej i transport minsów uzależnić od pakowania w paczki (kompresja), co zwiększy mobilność minsów wielkowolumenowych (tryt i pye), a wprowadzi zapotrzebowanie na nowy typ statku (albo np. poprawić orcię i dać jej możliwość kompresji - przygotowania paczek do transportu, na podobnej zasadzie jak to jest z rurką), albo kompresja tylko na specjalnych kompresorach na POSie. A samych minsów nie dałoby się transportować w ładowni.

Czy ktoś mu każe pvpować?

a) ryzyko jest zawsze, poza tym byłoby rekompensowane większymi możliwościami zarobkowymi.
b) nie, jeżeli produkuje i sprzedaje na miejscu. Plus, influx ludków do 0.0 (z przeludnionego empire, brzmisz jakbyś uważał, że to coś złego).
c) again, rynek zbytu lokalny. Nie trzeba wozić z jita, to można sprzedawać z marżą na miejscu.
Nie prosiłem o komentarz do moich argumentów a jedynie o to żebyś przytoczył swoje.  :P
Na razie wnoszę, że nie masz własnych.

A na szybko:
ad. a) jak na razie nic nie zrekompensuje ryzyka związanego z transportem - zmieniając lokalizację produkcji z hisecu do null jedynie uzyskasz odwrócenie obecnej sytuacji i zapewne likwidację huba handlowego jakim jest obecnie Jita, na rzecz kilku hubów w NPC 0.0. Podnosząc koszty nie zwiększasz miodności w zabawie, a wręcz zmniejszasz !
ad. b) dowolny rynek SOV 0.0 jest wielokrotnie mniejszy niż rynek w najmniejszym regionie hisecu i kilkukrotnie mniejszy od rynku w NPC 0.0. Przemyśl dlaczego tak się dzieje, a potem pokaż w jaki sposób likwidacja pasków w empire miałaby zwiększyć lokalne rynki zbytu (dla ułatwienia rynek zbytu nie jest jedynie uzależniony od wielkości i cen sprzedaży na nim).
ad. c) oczywiście, że nie trzeba wozić z Jita, ale wytłumacz to tym co wożą. Póki co marże przy cenach jak w Jita w większości są ujemne, zastanów się dlaczego.


I bardzo dobrze. W końcu straty będą coś znaczyć, bo ceny obecnie są wzięte z sufitu.

Produkcja na miejscu- nie ma transportu. Jak chce coś wywieźć do jita, to może sprzedawać to potem kerbirom w empire. Niech oni teraz poczują jak to jest czekać na transport z nowym ravenem z 0.0.

Przesadzasz z 100krotną przebitką. Ale już 5-krotna w niczym by nie wadziła. Gdyby geddon kosztował 250m zamiast 50, a tytana ćwierć miliarda, może ludzie uważaliby na to co wdupiają zamiast tego co obecnie "wdupiłem  30tego abaddona, dajcie mi nowego".
Gdzie masz ceny z sufitu ? Odkąd gram nigdy ceny nie były tak niskie jak obecnie, a wręcz nawet powiem, że obecny rynek jest najzdrowszy w historii, bo w handlu teraz naprawdę trzeba się napracować żeby wypracować dwucyfrowe marże. A większość strat obecnie to i tak suicide w hisecu, a przeniesienie pasków do null tego nie zmieni.
I wierz mi, że obecnie straty na suicide są równie bolesne.

Jak produkcja na miejscu = brak transportu ? Po co wozić do Jita ? Teraz Jita jest hubem handlowym, ale jak skasujesz paski w empire to będziesz sprzedawać na granicach empire i w nowych hubach w NPC 0.0, a nie transportować do Jita. Jita umrze. No i nie bardzo rozumiem dlaczego czekasz na transport ravka do 0.0 - kup tego co wisi na markecie (aaaa za drogo...  :P).
Niech Ci będzie, że 100x, ale widać, że nie masz pojęcia o prawach rynkowych: brak podaży = wysokie ceny. A przecież to właśnie planujesz usuwając paski w empire. W null pomimo lepszych cen na tryt i pye nikt NIE KOPIE trytu ! Pomyśl dlaczego.
Jak geddon będzie kosztować 250mln (a będzie kosztować, bo nie będzie komu go produkować) to przecież nikt go nie sprzeda, ale też i NIKT nim nie będzie latać. W efekcie PVP będzie ZAMIERAĆ... ewentualnie ludzie przerzucą się na jeszcze większe bloby. Im niższa cena szipa tym większa chęć podjęcia ryzyka. Cena zaczyna rosnąć to przesiadasz się w coś co taniej zastąpić (moarr drake army anyone ?).
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2011, 12:32:22 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #188 dnia: Maj 13, 2011, 12:43:46 »
dowolny rynek SOV 0.0 jest wielokrotnie mniejszy niż rynek w najmniejszym regionie hisecu i kilkukrotnie mniejszy od rynku w NPC 0.0. Przemyśl dlaczego tak się dzieje,

I tu kłania się mój pomysł na endgame w Eve, który na razie jest kompletnie nierealny - chciałbym wybudować sobie własnymi siłami stację w jakimś systemie deep 0.0, która pełniłaby rolę lokalnego hubu handlowego. Dokować mógłby każdy (za drobną opłatą)  - zarówno tubylcy, którzy by ten system otaczali z każdej strony, jak i roamerzy, bo ten hub byłby neutralny i służył wszystkim.

Na razie taki status ma tylko 9UY w Providence, ale nie wiem na ile to działa - nawet nigdy "prywatnie" tam nie byłem odkąd Ushra'Khan przekazał system Chribbie.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #189 dnia: Maj 13, 2011, 13:00:27 »
I tu kłania się mój pomysł na endgame w Eve, który na razie jest kompletnie nierealny - chciałbym wybudować sobie własnymi siłami stację w jakimś systemie deep 0.0, która pełniłaby rolę lokalnego hubu handlowego. Dokować mógłby każdy (za drobną opłatą)  - zarówno tubylcy, którzy by ten system otaczali z każdej strony, jak i roamerzy, bo ten hub byłby neutralny i służył wszystkim.

Na razie taki status ma tylko 9UY w Providence, ale nie wiem na ile to działa - nawet nigdy "prywatnie" tam nie byłem odkąd Ushra'Khan przekazał system Chribbie.
Dlaczego nierealny ? Jeśli nie pomyliłem nazwy swego czasu ISS (czy ICS, czy ICC i nie pamiętam czy to był korp, czy ally, a kupowało się akcje w korpach zarzadzających projektami) sprzedawało akcje w formie udziałów w zyskach z wybudowanej za te akcje stacji (na początek była 1 potem doszły kolejne). To był jeden z pierwszych outpostów wybudowanych w EVE przez graczy i oferował pełen zakres usług za bodaj wyłączeniem wynajmu biur (te były zarezerwowane dla korpów członkowskich). Projekt funkcjonował przez dość długi czas, ale upadł po zmianie zarządu ally, który zaangażował się w konflikty (stary za wszelką cenę utrzymywał neutralność) bezpośrednio, a nie poprzez wynajętych najemników.
Ponieważ ally nie było w stanie samo obronić swoich głównych źródeł dochodu (2-3 stacje pod koniec o ile pamiętam) to zarówno pomysł jak i ally zaliczyło failcascade (czytaj udziałowy wyprzedawali akcje póki mogli = ally nie zbankrutowało).
Sam korzytałem z ich usług (m.in. abonament na JC miałem wykupiony) i zastanawiałem się na zainwestowaniem kasy.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #190 dnia: Maj 13, 2011, 13:03:35 »
tak z ciekawosci, na jakiej zasadzie dzialala neutralnosc tej stacji/systemu, kto powstrzymywal ludzi przed np. kampienim undocku przejeciem stacji i tym podobne uprzykrzajki...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #191 dnia: Maj 13, 2011, 13:05:37 »
Dlaczego nierealny ? Jeśli nie pomyliłem nazwy swego czasu ISS (czy ICS, czy ICC i nie pamiętam czy to był korp, czy ally, a kupowało się akcje w korpach zarzadzających projektami) sprzedawało akcje w formie udziałów w zyskach z wybudowanej za te akcje stacji (na początek była 1 potem doszły kolejne). To był jeden z pierwszych outpostów wybudowanych w EVE przez graczy i oferował pełen zakres usług za bodaj wyłączeniem wynajmu biur (te były zarezerwowane dla korpów członkowskich). Projekt funkcjonował przez dość długi czas, ale upadł po zmianie zarządu ally, który zaangażował się w konflikty (stary za wszelką cenę utrzymywał neutralność) bezpośrednio, a nie poprzez wynajętych najemników.
Ponieważ ally nie było w stanie samo obronić swoich głównych źródeł dochodu (2-3 stacje pod koniec o ile pamiętam) to zarówno pomysł jak i ally zaliczyło failcascade (czytaj udziałowy wyprzedawali akcje póki mogli = ally nie zbankrutowało).
Sam korzytałem z ich usług (m.in. abonament na JC miałem wykupiony) i zastanawiałem się na zainwestowaniem kasy.
Problemem tego typu stacji jest ogolna zgoda na ich funkcjonowanie tak że gospodarze zgadzają się mieć potencjalnego ciernia w dupie (miejsce gdzie chosty nie dość że bezczelnie sie schowają to jeszcze i maja szanse na reshipa, klonownie itp) i że potencjalny agresor uszanuje fakt że ma na terenie takiego ciernia po tym calym pier***** się po to żeby przejąć teren z neutralną stacją na której siedzi stado partyzantów poprzedniego rezimu na tym terenie
W providence to dziala moim zdaniem z kilku powodów:
- teren jest poszatkowany i cochwila zmieniają sie właściciele (i zdaje sie to odpoaiwdać okolicznyum rezydentom)
- mało kto chce zadrzeć z Chribbą :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #192 dnia: Maj 13, 2011, 13:52:37 »
tak z ciekawosci, na jakiej zasadzie dzialala neutralnosc tej stacji/systemu, kto powstrzymywal ludzi przed np. kampienim undocku przejeciem stacji i tym podobne uprzykrzajki...
A na jakiej działa neutralność właścicieli stacji w NPC 0.0 ?
Jedyna różnica, to fakt, że właściciel musi balansować na ostrzu by mieć zgodę na funkcjonowanie jako neutral dla wszystkich. Tak jak Mando napisał - czasem to zaleta, a czasem ciernie w dupie i piach w oczach.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #193 dnia: Maj 13, 2011, 14:07:10 »
A na jakiej działa neutralność właścicieli stacji w NPC 0.0 ?
Jedyna różnica, to fakt, że właściciel musi balansować na ostrzu by mieć zgodę na funkcjonowanie jako neutral dla wszystkich.

Raczej jako plus.

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #194 dnia: Maj 13, 2011, 14:21:42 »
A na jakiej działa neutralność właścicieli stacji w NPC 0.0 ?
eee, na tym, ze nie mozna jej przejac, wylaczyc, ostrzelac...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #195 dnia: Maj 13, 2011, 15:03:21 »
eee, na tym, ze nie mozna jej przejac, wylaczyc, ostrzelac...
No i jaka to różnica jeśli się ze wszystkimi umówisz, że nie można jej przejąć, wyłączyć, ostrzelać... ?
Dla mnie jedynie kwestia i pytanie jak dobrych masz dyplomatów.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #196 dnia: Maj 13, 2011, 15:05:22 »
No i jaka to różnica jeśli się ze wszystkimi umówisz, że nie można jej przejąć, wyłączyć, ostrzelać... ?
Dla mnie jedynie kwestia i pytanie jak dobrych masz dyplomatów.
ok, czyli generalnie wszystko opieralo sie na jakics tam umowach, ale wiazala sie z tym jakas militarna pomoc ect?

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #197 dnia: Maj 13, 2011, 15:10:09 »
Tak jak pisal Dormio -> trzymali neutralność w razie czego na gwałcących neutralność wyciągali najemników. W momencie jak sami wyszli w pole dostali konkretny wpier....

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #198 dnia: Maj 13, 2011, 15:12:49 »
Ej... pamięć mam dobrą, ale ani nie byłem członkiem właścicieli stacji, ani udziałowcem (Albi albo ktoś z moich "rówieśników" może wie coś więcej), więc ciężko mi powiedzieć czy była. Wiem, że mieli własną flotę. Wiem, że w systemie ze stacją można było walczyć (nawet pod ich nosem). Wiem, że nie trzeba było mieć standingu do nikogo w okolicy, a i oni go nie załatwiali. Co poza tym - nie wiem. Nie wiem czy się opłacali łobuzom z okolicy, nie wiem również, czy mieli może wsparcie od kolesi.

Edit:
A i jeszcze jedno wiem - stacje jak na ówczesne czasy były dość dobrze zaopatrzone i zlokalizowane w pobliżu dość ruchliwych tras (czytaj na skrzyżowaniach różnych kierunków). Opłacało się tam handlować (za co oczywiście była osobna opłata - abonament).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

F-YU

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #199 dnia: Maj 13, 2011, 15:28:42 »
Cytuj
Chyba nie bardzo wiesz o czym napisałeś. Większość dziur jest po prostu błyskawicznie zamykana (bo trasa niepraktyczna, bo wylot na zadupiu, bo cokolwiek niepasujące rezydentom WHSów). Nie dziw się, że nie widać potem wejściówek jak ich ilość i kierunek jest ściśle reglamentowany przez rezydentów.

szukałem wh do low ze stein ponad 2 miesiące i nie znalazłem - czasem po 2h przelatując 20- 30 systemów.
jeśli to znaczy że nie wiem co napisałem - to masz racje... nie wiem co napisałem.
Dziwna rzecz że trochę wcześniej znajdowałem takie wh  co max 2 godziny i nigdy nie było problemu z wydostaniem się ze stein przez wh - i nagle niemal z dnia na dzień po jakimś tam patchu sytuacja się "trochę" zmieniła

Dux

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 010
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bubu Talib
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #200 dnia: Maj 13, 2011, 15:34:55 »
A jak wygląda rzecz z dziurami do WH wyższych klas? Mam na mysli szczególnie te class 5, bo w nich chyba najczęściej można trafic na bonus do low. Fakt, więcej roboty (skanowania) ale zawsze jednak coś. Pod warunkiem, że i takich dziur nie zaczęło brakować.
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego :P


Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #201 dnia: Maj 13, 2011, 15:37:33 »
Solo to ze nie znalazleś takiego wh nie znaczy ze zue ccp znowu coś nerfiło. SHCK ostatnio ma swoja dywizję dziurkaczy, a caly nasz ally to głównie wh. I zapewniam Cię że dziura pojawiajaca się w wh, otwart i stwierdzona jako wadliwa znika w czasie bardzo ale to bardzo krótkim. Kwestią otwartą pozostaje jak jest z dziurami otwieranymi od strony nie wh
A jak wygląda rzecz z dziurami do WH wyższych klas? Mam na mysli szczególnie te class 5, bo w nich chyba najczęściej można trafic na bonus do low. Fakt, więcej roboty (skanowania) ale zawsze jednak coś. Pod warunkiem, że i takich dziur nie zaczęło brakować.
Akurat C5 jak ma dziure do null to zwykle nie ma do low jest albo albo, wiec jak wjedziesz do c5 z null to lepiej wlec do sasiedniej dziury i tam szukaj wyjścia

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

F-YU

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #202 dnia: Maj 13, 2011, 15:39:46 »
moim celem było wydostanie sie z 0 - nie psioczylem jak dziora była c5 - czy jakakolwiek - szukałem w niej innej wh czy wyjścia - czasem przez 3 wh latałem - ale to wcześniej
dziury na 0 są ale wygląda to tak jakby były podzielone na 2 grupy - wh otwierające się na low i 0.0 - to dwa odzielne zbiory wh które zapewne mogą się przenikać
ale nie muszą. I tak po znalezieniu jakiejś more dangerous space i przeskanowaniu ona nie miała wyjścia innego niż do 0.0 - sprawdziłem kilka takich wh  po "patchu" (kilka bo tak trudno było jakąkolwiek znaleźć - naprawde zajeło mi to dużo czasu) i nie udało mi się wydostać dalej z ani jednej z nich
więc sobie dałem spokój - na petycję ccp odpowiedziało mi że pewnie mam nefart lol - 2 miesiące niefarta...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #203 dnia: Maj 13, 2011, 15:42:25 »
szukałem wh do low ze stein ponad 2 miesiące i nie znalazłem - czasem po 2h przelatując 20- 30 systemów.
jeśli to znaczy że nie wiem co napisałem - to masz racje... nie wiem co napisałem.
Dziwna rzecz że trochę wcześniej znajdowałem takie wh  co max 2 godziny i nigdy nie było problemu z wydostaniem się ze stein przez wh - i nagle niemal z dnia na dzień po jakimś tam patchu sytuacja się "trochę" zmieniła
Eh... i weź tu tłumacz. WHSy też są "grupowane" = też mają odpowiedniki swoich konstelacji i regionów. Jeśli poprzednio miałeś Stain podpięte pod inny region to nie dziw się, że jak obecnie masz podpięty region WHSów który jest bardziej zasiedlony, że Ci rezydenci zamykają dziury. Poza tym z tego co ostatnio słyszałem, to Stain jest dość ruchliwym regionem więc i sami rezydenci Stain szukają sobie skrótów. Może po prostu miałeś pecha, a może zamiast szukać skrótu bezpośrednio do low trza było poszukać łańcuszka ?

W każdym razie od swoich rezydentów nie miałem sygnałów, że nagle zaczęli mieć problem ze znalezieniem wyjścia.
moim celem było wydostanie sie z 0 - nie psioczylem jak dziora była c5 - szukałem w niej innej wh czy wyjścia - czasem przez 3 wh latałem.
dziury na 0 są ale wygląda to tak jakby były podzielone na 2 grupy - wh otwierające się na low i 0.0 - to dwa odzielne zbiory wh które zapewne mogą się przenikać
ale nie muszą. I tak po znalezieniu jakiejś more dangerous space i przeskanowaniu ona nie miała wyjścia innego niż do 0.0 - sprawdziłem kilka takich wh po "patchu" i nie udało mi się wydostać dalej z ani jednej z nich
więc sobie dałem spokój - na petycję ccp odpowiedziało mi że pewnie mam nefart lol
Pewnie masz niefart  8)
Ja miałem przez jakieś 26d... koledzy nie mogli znaleźć mi trasy, która by gwarantowała szybki transport trofiejnego sprzętu.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #204 dnia: Maj 13, 2011, 15:47:25 »
No bo tak jest. WH maja swoje staticki,czyli dziure która zawsze jest na jakis kierunek i jak sie jedna zawali to natychmiast prawie że spawnuje sie nowa. Jedne maja low inne null, i rzadko jest sytuacja że dziura ma wiecej niz jeden static na zewnatrz.

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dux

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 010
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bubu Talib
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #205 dnia: Maj 13, 2011, 15:48:01 »
Akurat C5 jak ma dziure do null to zwykle nie ma do low jest albo albo, wiec jak wjedziesz do c5 z null to lepiej wlec do sasiedniej dziury i tam szukaj wyjścia

Jak tak, to przychylam się do tego co napisał solo, że coś tu namieszali. Gdzieś tak na przełomie zeszłego i tego roku przesiedziałem całkiem sporo czasu skanując na wylot naprawdę sporą ilość WH c5. I takich co miały wyjscia zarówno do low jak i null było od zatrzęsienia. A przecież były to wyjścia randomowe, bo c5 stałych wyjść do k=space nie ma (albo mieć nie powinna).
No chyba, że idąc za tym co CCP odpowiedziało solo, ja z kolei miałem straszny fart :P
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego :P


F-YU

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #206 dnia: Maj 13, 2011, 15:48:06 »
Cytuj
a może zamiast szukać skrótu bezpośrednio do low trza było poszukać łańcuszka ?
znajdź w stein JAKĄKOLWIEK wh - to są gdziny roboty. a jak już znalazłem - okazywały się bez wyjścia - no autentycznie.
teraz to nie wiem bo to było jakiś czas temu ale stein nie było aż tak mocno explowane, było trchę - ale np. ci bang bang you are dead i inni nie ownili tak strasznie jak teraz  :P

Goomich

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #207 dnia: Maj 16, 2011, 02:09:18 »

ch4os

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #208 dnia: Maj 16, 2011, 09:54:18 »
Mamy coś jeszcze Mona czego nie wkleiłeś, JB planner (taki GPS po 0.0), wpisujesz system startowy, docelowy i zaznaczasz jak bardzo zależy Ci na trasie po JB (zwisa Ci to , bardzo, bardzo bardzo).

Ale co te linki maja na celu? NC ma dużo JB i tyle;)

sc0rp

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #209 dnia: Maj 16, 2011, 09:57:37 »
Ale co te linki maja na celu? NC ma dużo JB i tyle;)

Tyle ze drf i a-team maja nie mniej wiec post calkowicie z konca plecow ponadto lamie regulamin (punkt o niepublikowaniu informacji poufnych corpow/ally) - zwazywszy ze Mona to moderator to dziwne ze nie stosuje sie do niego.