Autor Wątek: 0.0 Fix?  (Przeczytany 95012 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

F-YU

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #140 dnia: Maj 13, 2011, 03:11:48 »
prawdziwy nerf mobilności (przynajmniej npc 0.0) odbył się po cichu, tak jak ostatnio załatanie tego buga z nakładającymi się efektami działania modułów - pisali jakieś patch noty o tym lol?
chodzi o nerf wh - kiedyś otwierało się bardzo dużo przejść do 0.0 z lowseka i odwrotnie - czasem znalezienie dobrego wh zajmowało 20 minut czasem 1.5h od strony 0.0 - ale były.
teraz nie ma dosłownie nic, a jak już jest to albo odcięta kompletnie, albo jakieś c5 - do c3 znaleźć już praktycznie nie sposób, a bezpośredniej....
i to tyle jak ccp dba o rozwój i różnorodność 0.0 - to są ich FIX`y.

ja tam pamiętam zupełnie inne 0.0 - dredy na paskach - dobry loot, trudne plexy, cariera który był prawdziwym statkiem do logistyki
( co się stuff w indykach woziło ) teraz co jest...
kolejne FIX`y nad którymi ccp pracowało lata - to ciągłe zmniejszanie grywalności tej gry i równia pochyła.
i do tego wszystkiego ci wszędobylscy "kuzyni", drogie plexy, bloby sc czy innego ściera... czy kiedyś było lepiej? o tak - było przewspaniale w porównaniu do tego co jest dziś.

dziś to się człowiek użera a nie gra  - jak w jakimś chińskim morgu - z 1 strony aby coś zabić - z 2. jednym kliknięciem jest na końcu mapy - już o biedakach ciułających i klepiących
te znerfione beznajdziejne misje w hiseku nie mówię... a z 2 strony botnety zarabiające miliardy.
gdyby chcieli coś faktycznie zmienić w 0.0 - zwiekszyli by dramatycznie ilość przejść 0.0->wh->wh->lowsec, skasowali jb zupełnie, utrudnili anomalie i plexy , zwiększyli ich różnorodność nieprzewidywalność i ilość jak i bezpośredni zarobek, wprowadzając jednocześnie system anty-boterski.  - mogli by oddać dominixowi jego 10 dron i znerfić skoki na 0 na bramę. dziś już chyba nie było by problemu z mielącymi się bm`kami - szybke kompy itd i zrobili by 1 ważną rzeczy - skakanie capsami bez cyna z jakimś odchyleniem od miejsca gdzie się chce skoczyć zależnymi od skila +-150km na skilu na 0 - bez możliwości skakania w dedspace (tylko obiekty w systemie) - może wtedy byś człowieku poczuł że masz fajny statek a nie wielkiego nieruchawego wolnego kloca który nawet nie ma własnego systemu nawigacyjnego.

gra naprawdę przez te wszystkie lata zwyczajnie zmarniała  w moich oczach :( pod względem grywalności i dostosowana już jest bardziej do meta-gamerów, albo jakiś pojebów rodem z chin niż zwykłych graczy szukających funu. Mało jakiś fajnych nowości było które naprawdę potrafiły by ucieszyć lub zaskoczyć swoją pomysłowością a wszystko jedzie na starych patentach - jak odgrzewany kotlet -  dosolić? dopieprzyć? nowego FIXika?
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2011, 04:26:51 wysłana przez solo »

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #141 dnia: Maj 13, 2011, 07:42:41 »
Jak zwiększyć przydatność industrialowców kosztem altów?
Prosta sprawa - wystarczy, że produkcja będzie podobnie czasochłonna jak zabawa w PvP i nagle wszyscy ci propvp z indusaltami będą musieli wybierać - produkują czy szukają guza. Automatycznie wzrośnie wartość tych, którzy lubią się babrać w produkcji i mają na to czas.
Oczywiście - będą pvperzy, którzy zagryzą zęby i będą kombinować na dualboxie (czy triple/quadro itp), ale imo większość machnie ręką, bo im szkoda czasu będzie.
Oczywiście - uderzy to w tych casuali, którzy wchodzą do gry na godzinkę raz na 2 dni, żeby zebrać produkcję, wystawić ordery, uruchomić kolejne joby. Niestety, coś za coś. System będzie premiował aktywnych graczy.
Jak to zrobić od strony mechanicznej - nie mam zielonego pojęcia.
Może wszystko produkować z półproduktów (jak t2), z których każdy robi się gdzie indziej - wymaga to latania między stacjami i uruchamiania jobów.
Może do tych półproduktów wprowadzić coś w PI style?
Może (wzorem farmvilli wszelakich) wprowadzić przeterminowywanie jobów - jeśli nie odbierzesz w określonym terminie, produkcja przepada, lub (bardziej softowo) musisz zaczynać od początku.
To takie luźne pomysły na szybko, więc nie bijcie :P

@marudzący na zmiany wszelakie: spójrzcie na to z innej strony. Może to nie gra się zmienia na gorsze, tylko Wy tetryczejecie :P a jak wiadomo, im człowiek starszy, tym gorzej znosi zmiany? :)
Przedwieczny.

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #142 dnia: Maj 13, 2011, 07:49:28 »
Nie to tylko łatanie przegiecia jakim była dominionowa modernizacja null seca (a może tyranisowa?) i wrzucenie drukarni isków w postaci magnesów sciągajacych anomalki itp. Powinni to zrobic najpuźniej w najblizszym pachu imiennym bo było wtedy juz wiadomo jeak jest, ale to ccp i ma swoje tmepoDOKŁADNIE
A nie przyjdzie potem jeden taki z drugim z wow'a i juz chcą wszystko na tacy, najlepiej latać tytexem po tygodniu. Lerningi były swietnym firewallem na taki pomiot easy mode drący ryja że po pracy chce odpocząć a nie tyrać jak głupi żeby pomóc korpowi bronic terenu czy co tam.

O tak lerningi byly swietnym firewallem na wszystkich. Widzisz jak zaczynalem w eve to chcielismy sie przeniesc do eve calym klanem z archspace. Po stosownym researchu z czym to sie je zostalo nas 3 z jakos 12 planujacych reszta stwierdzila ze nie bedzie placic abonamentu zeby miesiac nie grac. Po miesiacu zostalem sam i tylko dlatego ze zamiast twardo skillowac wszystkie lerny to mieszalem inne skille.
Punktu widzenia game development lerning to kompletnie z pupy pomysl. Zalorzenie moze i bylo dobre ale gracze zawsze daza do mini max. Przez ponad miesiac gracz nie ma zadnego progresu. Po miesiacu skillowania lerningow gracz patrzy na swojego merlina z t1 dzialkami i stwierdza h... osiagnalem ide pograc w cos innego. Teraz patrzy na swojego karalucha i ma poczucie ze do czegos doszedl. Wiec placi dalej z mysla ze za dwa miechy wsiadzie w drejka.

Jabolex

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jabolex
  • Korporacja: Bane Heavy Industries
  • Sojusz: LAWN
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #143 dnia: Maj 13, 2011, 08:12:01 »
I jeszcze trzeba było wydać (hm) 4m na lepsze książki, a za co je kupić jak latało się kestrelem a za misje/NPCe dostawało się "pojedyńcze ISKi".
Lerningi to było ZUO.

JM

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #144 dnia: Maj 13, 2011, 08:26:18 »
Bo Advenced lerny były skilami na później jak juz gracz mial na to iski... (oczywiście tego że mlodym bedą sypać kase starsi gracze pewnie nie przewidzieli...)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #145 dnia: Maj 13, 2011, 08:35:42 »
Lerningi to nie było żadne ZUO tylko jak to zostało napisane świetny firewall na dzieci NEO. Przede wszystkim warto zeby Ci którzy jęczą/jęczeli na lerningi przypomnieli sobie że nie było obowiązku skillować lernów. Pan X mógł sobie od razu skilować tego Karalucha czy co tam chciał. Poza tym, ten miesiąc czy raczej tydzień lub dwa - zwłaszcza po zniesieniu wymagania posiadania standard lerningów na 5 przed rozpoczęciem skillowania advanced. Ten czas można był spokojnie przeznaczyć na zapoznanie się z mechanizmami gry, marketem, kontraktami, itd. Tylko tak jak to już także zostało napisane, przychodzi świeżak i chciałby za tydzień latać Bóg wie czym.

Orli1983

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 114
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: What ever
  • Korporacja: Lords of Sandbox
  • Sojusz: rane
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #146 dnia: Maj 13, 2011, 09:09:00 »
CO do nerfa JB nie jest on az tak mało znaczący jak sie niektorym wydaje ( pomijam kwestie możliwości latania jf, carierami itp) . Jesli chodzi o same jb to do tej pory często alians staWial sova w regionie innego aliansu by mieć przelotówkę. Teraz będzie musiał wziac 2 takie systemy placic sova , utrzymać posy itp.

Znalezienie 2 wolnych po sąsiedzku systemów na trasie tez nie będzie takie proste. Myślę ze wiele aliancow po prostu zrezygnuje z tworzenia sieci jb albo znacznie je ograniczy. przez co będą jeszcze łatwiejsze do kamienia.


Osobiście ostatni rok siedziałem w 0.0 w teneryfie :P i nie użyłem jb do latania do hi ani razu ( raz ze była słaba siec a jak już powstała lepsza to i tak bylo daleKO i wolałem znaleźć wh ).

dla mnie niewątpliwym fixem 0.0 bedzie nadchodzący nerf lvl 4 :P MOze nawet wiekszym niz zmiana w jb

Nitefish

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 173
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nitefish
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #147 dnia: Maj 13, 2011, 09:25:38 »
@Pol - no właśnie nie kumasz. Learny to nie był firewall tylko równie głupi pomysł jak skakanie na 15km od bramy. Zaczynałeś grę po to, żeby w nią nie grać co najmniej miesiąc żeby zrobić pierwsze learningi bo nie da się sensownie skilować bez nich. Nie możesz skorzystać z wypasu gry bo musisz się "przygotowywać do rozpoczęcia gry" niby grając w nią.
Każdy kto chciał zacząć się bawić w grę dostawał learnami w twarz i wielu rezygnowało bo na psi kij mają płacić kiedy nie mogą się bawić. To tak jakbyś musiał miesiąc dokręcać śruby w Need For Speed zanim pozwolą Ci wsiąść w wóz.

Podobnie z skakaniem na 15km - po to masz ceptory i inne shipy łapiące żeby kogoś złapać. To, że skoczy na 0 mu nie pomoże jeśli gang myśli. Skanując kierunkowym bramę i tak byś nie skoczył na 15km jak by wisiał tam gang. Więc to ficzer z dupy. Dobrze, że to poprawili.

Z siecią JB jest taki problem, że obecnie tworzy ona totalnie alternatywną komunikację dla wszystkich w 0.0. w taki sposób, że praktycznie nie muszą korzystać z gejtów. To drastycznie ogranicza interakcje pomiędzy graczami nie tylko pvp ale choćby pomoc w skautowaniu etc.

Orli1983

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 114
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: What ever
  • Korporacja: Lords of Sandbox
  • Sojusz: rane
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #148 dnia: Maj 13, 2011, 09:33:39 »

Podobnie z skakaniem na 15km - po to masz ceptory i inne shipy łapiące żeby kogoś złapać. To, że skoczy na 0 mu nie pomoże jeśli gang myśli. Skanując kierunkowym bramę i tak byś nie skoczył na 15km jak by wisiał tam gang. Więc to ficzer z dupy. Dobrze, że to poprawili.


a co z sytuacja gdy goni cie gang a ty lecisz w bcku? skakanie na 15 km na bank dawało więcej potyczek i o  to chodzi :P z tym ze najchętniej bym to widział tylko w 00 i low :)

gdzie do podrozowania mozna wykorzystac jf i cariery ;]

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #149 dnia: Maj 13, 2011, 09:38:50 »
Ja nie wiem, czego wy się czepiacie tego skakania na 15km... Wszyscy mieli bmki na zero i nikt nie narzekał. Lenie jesteście i tyle :P
A jak już ktoś wcześniej napisał - warp to 0 został wprowadzony nie dla ułatwienia czegokolwiek, tylko po to, żeby w miarę bezboleśnie wywalić setki tysięcy bmek zaśmiecających bazę.
Co do learnów, to ten "miesiąc kucia bez grania" to mit i tylko matołki dla których bardziej ważny był współczynnik sp/h tak robiły. Każdy normalny, chcący czerpać przyjemność z gry człowiek, skillował sobie learny na przemian z innymi skillami. Ja na przykład learningi skończyłem po tym, jak już latałem bsem z działami t2. I co? Jestem jakoś mocno w dupie za maniakami "sp/h"? Raczej nie, bo te różnice kilku godzin tak naprawdę były kompletnie niezauważalne, a widziało się je dopiero w dłuższym okresie czasu. A w dłuższym okresie czasu nie miało już większego znaczenia, że ja mam 20mln sp, a kumpel 21 czy 22.
A co do satysfakcji - może ja jakoś dziwny jestem, ale gdybym po tygodniu czy dwóch gry latał w miarę dobrze sfitowanym cruzem, a po miesiącu/półtora bsem to nie byłoby to dla mnie żadne osiągnięcie i satysfakcja. A tak, gdy do bsa trzeba było skillować pół roku, to kiedy się wreszcie w niego wsiadało, to było coś! Miało się satysfakcję, że się pokonało system, learningi i że jest się "pr0" ;) bo wielu mięczaków odpadło na poziomie tychże learningów or smthing.
Eve to nie Tibia ("20 lvl in two days") czy WoW ("60 levels in a week") i jak ktoś tego nie rozumie, to niech lepiej pogra w coś innego. Cierpliwość, planowanie - oto co się liczy :P
Przedwieczny.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #150 dnia: Maj 13, 2011, 10:09:52 »
Temat ponownie otwarty wywaliłem flamopodobne posty tutaj:

http://www.eve-centrala.com.pl/forum/index.php?topic=9632.0
Zachowujcie się.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #151 dnia: Maj 13, 2011, 10:10:23 »
@Pol - no właśnie nie kumasz. Learny to nie był firewall tylko równie głupi pomysł jak skakanie na 15km od bramy. Zaczynałeś grę po to, żeby w nią nie grać co najmniej miesiąc żeby zrobić pierwsze learningi bo nie da się sensownie skilować bez nich. Nie możesz skorzystać z wypasu gry bo musisz się "przygotowywać do rozpoczęcia gry" niby grając w nią.
Każdy kto chciał zacząć się bawić w grę dostawał learnami w twarz i wielu rezygnowało bo na psi kij mają płacić kiedy nie mogą się bawić. To tak jakbyś musiał miesiąc dokręcać śruby w Need For Speed zanim pozwolą Ci wsiąść w wóz.
Ależ to właśnie Ty nie kumasz - nikt nikogo i nigdy nie zmuszał do robienia tylko learningów na początek, a idąc Twoim tokiem rozumowania to powinni usunąć również i implanty (bo przecież niektórzy mają +5, gdy inni w ogóle) i dać te "free" +3 (uśrednione) po równo wszystkim. Learningi były przewidziane dla osób które PLANOWAŁY swoją postać na wiele lat i planowały SZEROKI zakres skilli.
Brak zrobionych learningów nie powodował, że nie mogłeś czegoś skillować, a jedynie, że będzie się ono odbywało w INNYM niż maksymalnie dostępne tempie.
Temat learningów był już wielokrotnie poruszany i pewnie nigdy nie uda się pogodzić i jednych i drugich (a pewnie i trzecich). Ja nie narzekam na ich brak, ale widzę i widziałem sens ich istnienia (choćby różnorodność). Nie chcę twierdzić, że jesteś jedną z tych osób które uwierzyły w gadkę, że bez wyskillowanych learningów to nie ma co wydokowywać. Chcę natomiast twierdzić, że właśnie takich osób w EVE nam generalnie nie potrzeba - żeby była jasność: łatwowiernych i nieumiejących ruszyć własną mózgownicą.




Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #152 dnia: Maj 13, 2011, 10:14:04 »
Przesunąłem post Dormia

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #153 dnia: Maj 13, 2011, 10:15:22 »
A zastanawiałem sie komu po łbie dac za to że mnie dormio ochrzania że nie może odpisac :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #154 dnia: Maj 13, 2011, 10:16:57 »
Przesunąłem post Dormia
Hehehe... thnx. A poniżej dalszy ciąg tego co nie dałem rady napisać przez Twoją miotłę.

Sorry  ;) - Yogos

Wy jesteście industraliści, to mi odpowiedzcie na pytanie lepiej ;P
Albo to co napisał Xarth:
Jak zwiększyć przydatność industrialowców kosztem altów?
Prosta sprawa - wystarczy, że produkcja będzie podobnie czasochłonna jak zabawa w PvP i nagle wszyscy ci propvp z indusaltami będą musieli wybierać - produkują czy szukają guza. Automatycznie wzrośnie wartość tych, którzy lubią się babrać w produkcji i mają na to czas.
Albo wprowadzić/zmienić industry tak żeby wymagała części produkcji w low/null.
Albo wprowadzić nowe komponenty których surowce są jedynie dostępne w null.
Albo... cokolwiek, bo system od dawna przestał przystawać do obecnych realiów.

prawdziwy nerf mobilności (przynajmniej npc 0.0) odbył się po cichu, tak jak ostatnio załatanie tego buga z nakładającymi się efektami działania modułów - pisali jakieś patch noty o tym lol?
chodzi o nerf wh - kiedyś otwierało się bardzo dużo przejść do 0.0 z lowseka i odwrotnie - czasem znalezienie dobrego wh zajmowało 20 minut czasem 1.5h od strony 0.0 - ale były.
teraz nie ma dosłownie nic, a jak już jest to albo odcięta kompletnie, albo jakieś c5 - do c3 znaleźć już praktycznie nie sposób, a bezpośredniej....
i to tyle jak ccp dba o rozwój i różnorodność 0.0 - to są ich FIX`y.
Chyba nie bardzo wiesz o czym napisałeś. Większość dziur jest po prostu błyskawicznie zamykana (bo trasa niepraktyczna, bo wylot na zadupiu, bo cokolwiek niepasujące rezydentom WHSów). Nie dziw się, że nie widać potem wejściówek jak ich ilość i kierunek jest ściśle reglamentowany przez rezydentów.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2011, 10:27:19 wysłana przez Yogos »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #155 dnia: Maj 13, 2011, 10:22:23 »
Cytuj
Albo wprowadzić/zmienić industry tak żeby wymagała części produkcji w low/null.
Albo wprowadzić nowe komponenty których surowce są jedynie dostępne w null.
Albo... cokolwiek, bo system od dawna przestał przystawać do obecnych realiów.
Nie podałeś nic co w tej chwili nie dałoby sie zrobić altem industry. Co więcej mam wrażenie że większość complexów reakcyjnych w 0,3 graniczacych bezpośrednio z high jest okupowana przez wspomnianych pvperów z null którzy dzieki kasie z reakcji moga pluc poza industrialami również na tych co zarabiają bijąc krzyzyki, a maja łatwiej bo kupują część urobku z aliancowych i należących do prywatnych osób na ich terenie szpilek bez dopłacania marż z trade hubów

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #156 dnia: Maj 13, 2011, 10:26:57 »
Wydaje mi się, że bez zwiększenia wymaganej ilości zaangażowania w produkcję, przenoszenie jej gdziekolwiek nic nie zmieni - tak jak napisał to Doom.
Przedwieczny.

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #157 dnia: Maj 13, 2011, 10:35:06 »
Wydaje mi się, że bez zwiększenia wymaganej ilości zaangażowania w produkcję, przenoszenie jej gdziekolwiek nic nie zmieni - tak jak napisał to Doom.
ale taka zmiana, zeby miala rece i nogi wymagala by przepisania calego industry od a do z, co sie raczej nie stanie...

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #158 dnia: Maj 13, 2011, 10:36:54 »
Wymagałaby, a i owszem. Ale skoro obecny system się nie sprawdza, to trzeba coś z nim zrobić. A czasem  bardziej opłaca się zrobić coś od nowa niż remontować istniejące.
Przedwieczny.

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #159 dnia: Maj 13, 2011, 10:37:21 »
Zabrać belty z empire albo zmusić kopiących tam żeby kupowali to coś co się kupuje do posów.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #160 dnia: Maj 13, 2011, 10:38:26 »
Alty produkcyjne to alty produkcyjne. PI jakoś nie cieszy się wielką estymą wśród altów produkcyjnych - ciekawe dlaczego, a przecież daje się robić na altach produkcyjnych.
A poza tym jeśli produkcja będzie w low/null, to będziesz stawać przed wyborem - produkować na miejscu (pełen cykl produkcyjny) i transportować produkt końcowy, czy transportować półprodukty. W obu wypadkach alt produkcyjny będzie musiał aktywniej (szczególnie po nerfie JB) zająć się transportem.
Na razie surowce w null pochodzą głównie z 2 źródeł:
- POSy - wiadomo jak dotychczas CCP poprawiało - aż boję się myśleć co jeszcze mogliby "poprawić"
- loot - powiedzmy, że generalnie większość minsów jest z lootu (podciągam pod to konwoje), a i tak opłaca się transportować do hisecu minsy, bo ilość trytu jest po prostu zbyt mała z lootu, więc zamiast wozić tryt do null lepiej i łatwiej jest przewieźć resztę z null

Kluczem dla industry zawsze i wszędzie jest długość łancucha logistycznego - im krótszy tym większy zysk (pośredni = czas, bezpośredni = kasa). Jeśli dodatkowo w ramach zmian industry wprowadzisz, że industriale zużywają paliwo do transportu (i.e. heavy water) to żeby cokolwiek wywieźć z null będziesz musiał tam wozić paliwo z high (bo obecnie mało kto kopie w null). Ergo ceny na ice skoczą do góry i może właśnie w null zacznie się opłacać go kopać na większą skalę ?
Kolejna bolączka to ograniczony rynek zbytu. Jita to ogromny rynek zbytu, więc ceny są niskie (w większości dumpingowe), więc wszyscy wożą z Jita. Jeśliby koszt transportu był wyższy to więcej możnaby i trzebaby produkować lokalnie.


Wydaje mi się, że bez zwiększenia wymaganej ilości zaangażowania w produkcję, przenoszenie jej gdziekolwiek nic nie zmieni - tak jak napisał to Doom.
No zgadza się - generalnie tak jak napisałem - obecny system od dawna nie przystaje do realiów jakie mamy obecnie.

ale taka zmiana, zeby miala rece i nogi wymagala by przepisania calego industry od a do z, co sie raczej nie stanie...
Najpierw trzeba ją zaprojektować od nowa, a widać, że od jakiś 3-4 lat CCP nie ma żadnej spójnej koncepcji jak ma to industry wyglądać (3 różne systemy produkcji - T1 vs T2/T3 vs PI/rigsy). Obecny system ma swoje dobre i złe strony, ale im więcej dodają nowych modeli produkcyjnych tym więcej złych stron się pojawia.

Zabrać belty z empire albo zmusić kopiących tam żeby kupowali to coś co się kupuje do posów.
Troll detection !
No i Twoim zdaniem zmusi to industriali do przeniesienia się do null ? Wg mnie zrezygnują z gry, a wówczas PVPerzy będą narzekać na spadającą podaż różnych rzeczy, począwszy od celi do jakich mogą strzelać, a skończywszy na kerbirach którzy w empire będą się zajmować już tylko i wyłącznie misjami.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #161 dnia: Maj 13, 2011, 10:43:16 »
Wymagałaby, a i owszem. Ale skoro obecny system się nie sprawdza, to trzeba coś z nim zrobić. A czasem  bardziej opłaca się zrobić coś od nowa niż remontować istniejące.
nie twierdze, ze nie :D
ale pofilozujmy, jaki % produkcji trzeba by przeniesc do 0.0 zeby taka zmiana miala sens, czy przenosic tam produkcje raczej komponentow, czy end productu, raczej podstawowych produktow czy bardziej zaawansownych? czy przy tych zmianach trzeba by bylo nerfnac(zmienic?) rowniez dronkowo, zeby bardziej rozciagnac naplyw mineralow po calym EVE? no walsnie a co z gornikami (przyznaj sie ze nie wiem jak wyglada kopanie w 0.0 czy gdziekolwiek indziej) oplaca sie w ogole kopac? oplaca sie kopac w 0.0 ect?

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #162 dnia: Maj 13, 2011, 10:45:20 »

No i Twoim zdaniem zmusi to industriali do przeniesienia się do null ? Wg mnie zrezygnują z gry

A według mnie nie.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #163 dnia: Maj 13, 2011, 10:47:54 »
ale taka zmiana, zeby miala rece i nogi wymagala by przepisania calego industry od a do z, co sie raczej nie stanie...
A to było by naprawde porządane bo obecny system industry wkurza niemiłosiernie nawet jeśli nie pochlania jakichś masakrycznych ilosci czasu, niestety patrz co pisał Dormio
Cytuj
przyznaj sie ze nie wiem jak wyglada kopanie w 0.0 czy gdziekolwiek indziej) oplaca sie w ogole kopac?
Tryt i pye to chyba jednak wciąż w znaczącej częsci żwirojady z high seka dostarczaja na market
Cytuj
oplaca sie kopac w 0.0 ect?
Nie bo w porównaniu z innymi źródłami zarobku jesteś do tyłu jakies 30-50% isków które byś miał w podobnym czasie na krzyzykach, a że rare minerały i tak hurtowo dropią w dronkowie to nie ma sytuacji w której koncza sie zapasy np megacytu wiec opłaca sie go kopac  okresowo i wstawiac na market w czasie tych fluktacji

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #164 dnia: Maj 13, 2011, 10:49:47 »
czyli koniec koncow, i tak wszystko trzeba zaczac od nerfu dronkowa :D

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #165 dnia: Maj 13, 2011, 10:50:53 »
Cytuj
czyli koniec koncow, i tak wszystko trzeba zaczac od usunięcia dronkowa
FIX

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #166 dnia: Maj 13, 2011, 10:51:52 »
obecny system od dawna nie przystaje do realiów jakie mamy obecnie.

This.

Zresztą, chyba w ogóle warto byłoby zrobić krok wstecz, spojrzeć szerzej i zastanowić się co jeszcze z mechaniki gry zostało wypaczone przez skalę rozgrywki.

Przykład z trzech tygodni spędzonych w D00M. gdzie pierwszy raz od roku zdarza mi się latać we flotach z przedziału 50-150 osób (wcześniej było to zdecydowanie <50). Przy takich liczbach cele topią się tak błyskawicznie, że normalnie nie nadążam lockować - logistyki przeciwnika też nie. Akcja w wczoraj - mieliśmy 35-40 Hellcatów, wskoczył na nas pojedynczy Vagabond na bramie. Według logów od pierwszego aggro na nim do komunikatu, że "działa się wyłączyły z braku celu" minęły DWIE sekundy. Nawet Abaddony nie wytrzymują więcej niż kilkanaście sekund jak stają się primary, a przecież to są dosłownie latające cegły z 35-40k armora i świetnymi resami na EM.

Kiedy był ostatni boost HP statków? Na bank przez 2008, gdy ludzi na serwerze było połowę mniej (czytaj - na killmailach też bywało dużo mniej ludzi). Chyba czas na kolejny boost.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #167 dnia: Maj 13, 2011, 10:53:46 »
Ekhem ostatni bost był  jak zmienili mothery w SC

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #168 dnia: Maj 13, 2011, 10:54:35 »
Nie bo w porównaniu z innymi źródłami zarobku jesteś do tyłu jakies 30-50% isków które byś miał w podobnym czasie na krzyzykach, a że rare minerały i tak hurtowo dropią w dronkowie to nie ma sytuacji w której koncza sie zapasy np megacytu wiec opłaca sie go kopac  okresowo i wstawiac na market w czasie tych fluktacji

Oj, wydaje mi się, że od nerfu anomalek lepiej jest kopać ABC i (ew. Noxa) w upgrade'owanym systemie niż robić jakieś dupiaste anomalki poniżej Havena czy (o zgrozo) racić na beltach. Dodatkowa korzyść taka, że statystycznie na gravi jest bezpieczniej niż na anamalce no i mniej ludzi do tego koryta.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #169 dnia: Maj 13, 2011, 10:55:43 »
This.

Zresztą, chyba w ogóle warto byłoby zrobić krok wstecz, spojrzeć szerzej i zastanowić się co jeszcze z mechaniki gry zostało wypaczone przez skalę rozgrywki.

Przykład z trzech tygodni spędzonych w D00M. gdzie pierwszy raz od roku zdarza mi się latać we flotach z przedziału 50-150 osób (wcześniej było to zdecydowanie <50). Przy takich liczbach cele topią się tak błyskawicznie, że normalnie nie nadążam lockować - logistyki przeciwnika też nie. Akcja w wczoraj - mieliśmy 35-40 Hellcatów, wskoczył na nas pojedynczy Vagabond na bramie. Według logów od pierwszego aggro na nim do komunikatu, że "działa się wyłączyły z braku celu" minęły DWIE sekundy. Nawet Abaddony nie wytrzymują więcej niż kilkanaście sekund jak stają się primary, a przecież to są dosłownie latające cegły z 35-40k armora i świetnymi resami na EM.

Kiedy był ostatni boost HP statków? Na bank przez 2008, gdy ludzi na serwerze było połowę mniej (czytaj - na killmailach też bywało dużo mniej ludzi). Chyba czas na kolejny boost.
tylko wiesz Sokole to wprowadza niebezpieczenstwo akcji typu 2 vagasy orbituja sie przez 30min bo nie moga sie zestrzelic :D zmieny w ehp/dmg mialy by sens tylko wraz z wprowadzeniem jakiegos skalowanie tychze w zaleznosci od, no wlasnie od czego? od ilosci ludzi na gridzie? od ilosci ludzi walacych w ciebie?

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #170 dnia: Maj 13, 2011, 11:01:34 »
Oj, wydaje mi się, że od nerfu anomalek lepiej jest kopać ABC i (ew. Noxa) w upgrade'owanym systemie niż robić jakieś dupiaste anomalki poniżej Havena czy (o zgrozo) racić na beltach. Dodatkowa korzyść taka, że statystycznie na gravi jest bezpieczniej niż na anamalce no i mniej ludzi do tego koryta.
To jeszcze powiedz kto ma natrzaskać odpowiedni indeks pod riga level 5 :P
Cytuj
tylko wiesz Sokole to wprowadza niebezpieczenstwo akcji typu 2 vagasy orbituja sie przez 30min bo nie moga sie zestrzelic  zmieny w ehp/dmg mialy by sens tylko wraz z wprowadzeniem jakiegos skalowanie tychze w zaleznosci od, no wlasnie od czego? od ilosci ludzi na gridzie? od ilosci ludzi walacych w ciebie?
Ale co jest dziwnego w tym że 30 czy 40 shipów danej klasy zmiata pojedyńczy tego typu ship na salwe? Nic bo dotyczy to kazdej klasy  statków a zeby było smiaszniej im wyżej tym chyba mniej tego potrzeba (ile tytanów trzeba żeby z alphy zdjąć avatara?)
Jedyny problem jaki tu widze to ewentualny placz że sie na killa nie załapało, albo że przeciwnik dał pierwsze primary na mnie. Sztuką w dowodzeniu takim starciem jest tak nim kierować żeby zredukować przeciwnika do miesca w którym własnuy spider tank zaskoczy + unimezliwienie przeciwnikowi ucieczkę kiedy on to zobaczy. Yogos jakis czas temu opisywał ten mechanizm na przykładzie starcia flot superów, ale dodtyczy to również mniejszych.

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 13, 2011, 11:03:17 »
Przecież nie mówię, żeby potroić HP, tylko dołożyć chociaż 30% do shielda lub armora (w zależności od tego, do czego dedykowany jest ship).

To jeszcze powiedz kto ma natrzaskać odpowiedni indeks pod riga level 5

W tym całe piękno, że wystarczy Ci index 1 ;) Cała moja kariera górnicza w 0.0 miała miejsce w systemie, gdzie index bujał się między 1-2.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 13, 2011, 11:05:51 »
To jak znasz temat z praktyki to powiedz jakby wyglądał system z l5?

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Yurioni

  • Gość
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #173 dnia: Maj 13, 2011, 11:06:50 »
Przecież nie mówię, żeby potroić HP, tylko dołożyć chociaż 30% do shielda lub armora (w zależności od tego, do czego dedykowany jest ship). .
ale co zmieni 30%? ze cel bedzie sie topil 1-2s dluzej? :D

Orli1983

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 114
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: What ever
  • Korporacja: Lords of Sandbox
  • Sojusz: rane
Odp: 0.0 Fix?
« Odpowiedź #174 dnia: Maj 13, 2011, 11:09:37 »
To jak znasz temat z praktyki to powiedz jakby wyglądał system z l5?

na lvl 5 masz w systemie chyba 5 gravi- w kazdym razie tyle ile jest ich rodzajów.  na kazdym z tych gravi masz arkonor itp tylko w roznych ilosciach. do tego gravi wisi 3-4 dni. a jesli jakies zostaje skopane do zera to automatycznie sie respwnuje ;0


zeby utrzymac lvl5 trzeba nakopać 12,000,000 m3 dziennie ore ;]