Autor Wątek: Dready - pomysł?  (Przeczytany 27684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Dready - pomysł?
« dnia: Luty 17, 2011, 11:56:26 »
Wprowadzenie supercarrierów spowodowało, że dreadnoughty stały się nieco przestarzałe. Przyczyny są oczywiste - supercarriery biją struktury (z wyjątkiem szpilek - ale to już nie jest obowiązkowe) skuteczniej, są trudniejsze do stacklowania i bezpieczniejsze (lepszy tank, brak siege'a).

Co musiałoby się zmienić, żeby dready znów stały się atrakcyjne?

Chodzi mi po głowie coś takiego - jesli carrier (zwykły) jest capitalowym logistykiem, to dread powinien być capitalowym damage dealerem - czyli jego zastosowaniem powinna być walka z innymi capitalami oraz strukturami.

Skoro tak, to idiotyzmem jest, że dread bez siege'a ma DPS poniżej BS-a czy nawet carriera. To prowadzi do sytuacji, w której "siege or GTFO", co jest podstawową przyczyną dla której dready stały się "przestarzałe". Zamiast tego dread powinien działać w dwóch trybach - walki ze statkami i walki ze strukturami.

1) Walki z innymi capitalami bez siege'a

Tu zmiana byłaby w miarę niewielka - po prostu DPS bez siege'a powinien być mniej więcej dwa razy większy od carriera.  Signature resolution dział (i pośrednio ich tracking) powinien być zbalansowany tak, by ciężko było zestrzelić coś mniejszego od capitala). Dodatkowo - dready powinny być szybsze od supercapitali. Nie jakoś dramatycznie, ale powiedzmy - o 50 m/s tak, by supercapitale nie mogły im wyjść z zasięgu.

Jeśli istnieje obawa, że 10 dreadów trafiających za 25% dmg (po sygnaturze) i tak pozamiata flotę BS-ów, to po prostu zwiększmy sygnatury capitali tak, by były dread trafiał w BS-a za 10%. 250 DPS na BS-ie to żaden szał, Drake wali w BS-a w tempie 400 DPS.

2) Bicia struktur (stacje, SBU, ihuby, TCU, POS-y) w siege'u

Tu potrzeba siege'a. DPS dreada rośnie do obecnej wartości, tracking spada do zera (dread w siege'u stoi w miejscu, stacja czy SBU nigdzie nie ucieknie, wiec tracking = zero). Siege trwa jednak tylko 5 minut (tak jak triage na carrierach). Tu dochodzimy do bardzo istotnej zmiany. Obecnie dread w siegu jest "sam". Flota wokół niego może najwyżej strzelać w atakujących dreada, ale nie może mu w żaden sposób pomóc. To nie ma sensu. Stąd dwie możliwości zmiany (do dyskusji)

a) siege daje bonusy do resów i w tym czasie możliwy jest RR.

b) siege daje bonus do local tanka, ale możliwy jest cap transfer (żeby dreadowi nie skończył się cap - możliwe byłyby też fity z 2-3 repkami/boosterami).

Jak po zmianach wyglądałaby bitwa capitalowa?

Jeśli stado dreadów bije struktury w siege'u i przeciwnik robi hot-drop, to zadaniem carrierów jest utrzymać dready (albo naprawiając, albo tankując im capa) do czasu, gdy skończy się siege. Potem mamy już możliwość walki ship vs. ship.

Obie floty potrzebują subcapitalowego supportu - tacklerów, antytacklerów. Jeśli zdecydują się na użycie konwencjonalnych logistyków, to do ich zdjęcia potrzebny będzie także konwencjonalny DPS.

Zapraszam do dyskusji :)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2011, 12:10:08 »
Brzmi ciekawie, ale jest jeden problem:
Kolejność zdarzeń;
1) cyno up
2) 50 super carrierów na gridzie
3) start drone
4)a) node crashe (w słabszych rejonach w lepszych liczba z 2) to 100)
4)b) lag jak skur***** a dalej już wiesz :P

Swarm morosow przed taclerami może się obronić dronami już teraz podobnie zrobić kuku innym subcapsom bez użycia dział, wiec nie tylko siga i działa bym rozważał do rebalansu ale generalnie całość uzbrojenia.

Druga sprawa to szybkość, przy proponowanej zmianie dredy popierniczać zaczną jak bs, lub nalezy znerfic speed super capsom

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2011, 12:19:51 »
Brzmi ciekawie, ale jest jeden problem:
Kolejność zdarzeń;
1) cyno up
2) 50 super carrierów na gridzie
3) start drone
4)a) node crashe (w słabszych rejonach w lepszych liczba z 2) to 100)
4)b) lag jak skur***** a dalej już wiesz :P

No, ale czy tak nie bywa i dzisiaj? Nie bardzo widzę co moja propozycja zmieni w tym aspekcie.

Może być nawet lepiej - zamiast wrzucić 250 BS-ów/Drejów do bicia struktury, będziesz mógł wrzucić 50 dreadów.

Swarm morosow przed taclerami może się obronić dronami już teraz podobnie zrobić kuku innym subcapsom bez użycia dział, wiec nie tylko siga i działa bym rozważał do rebalansu ale generalnie całość uzbrojenia.

Tackler to nie "n00b w Rifterze", tylko stankowany jak świnia Lachesis (shieldowy) lub Proteus (armorowy). Oba mogą punktować 2 dready spoza zasięgu ich dron (nie da się wpakować drone linka na dreada) i oba będą pompowane przez własne logistyki. Od dron (nawet Morosa) nie spadną.

Druga sprawa to szybkość, przy proponowanej zmianie dredy popierniczać zaczną jak bs, lub nalezy znerfic speed super capsom

Obecnie supercapsy "idą" od 75 do 100 m/s (Navi V). Czyli dready musiałyby zasuwać od 125 do 150 m/s. Faktycznie więcej od niektórych BS-ów, ale nikt nie lata BS-em bez MWD.

Nerfienie supersom speeda to wolniejsze wchodzenie w shield POS-a...


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2011, 12:31:59 »
Tackler to nie "n00b w Rifterze", tylko stankowany jak świnia Lachesis (shieldowy) lub Proteus (armorowy). Oba mogą punktować 2 dready spoza zasięgu ich dron (nie da się wpakować drone linka na dreada) i oba będą pompowane przez własne logistyki. Od dron (nawet Morosa) nie spadną.
Ale możesz wsadzić 3x Cntrl Link Augmentor (3xT1 rigs=+45km do zasięgu), a 5xOgre T2 na max skillach to jakieś 630dpsu... co oznacza konieczność wsadzenia na tacklera jakiś 5-6 shield transferków.

Obecnie supercapsy "idą" od 75 do 100 m/s (Navi V). Czyli dready musiałyby zasuwać od 125 do 150 m/s. Faktycznie więcej od niektórych BS-ów, ale nikt nie lata BS-em bez MWD.

Nerfienie supersom speeda to wolniejsze wchodzenie w shield POS-a...
A to nie są aby 2 pieczenie za jednym razem ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Jaina Silverblade

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jaina Silverblade
  • Korporacja: BUFU
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2011, 12:45:41 »
A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.
ingame: Jaina Silverblade
corp: BUFU

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2011, 12:59:52 »
Ale możesz wsadzić 3x Cntrl Link Augmentor (3xT1 rigs=+45km do zasięgu), a 5xOgre T2 na max skillach to jakieś 630dpsu... co oznacza konieczność wsadzenia na tacklera jakiś 5-6 shield transferków.

No to równie dobrze możesz wywalić jedno działo i wsadzić drone linka. Nikt tego nie zrobi, bo od zamiatania tacklerów jest support.

A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.

To oznaczałoby, że ich odpowiedniki T1 nigdy by nie wydokowywały, a taka sytuacja jest zła. Trzeba zbalansować to co jest.

Ciekawe, że nie widzę jakiegoś otwartego sprzeciwu, a w sumie przecież w dreadzie czy triage-carriererze nigdy nawet nie siedziałem :)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2011, 13:05:57 »
A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.

Hac wielkosci capsa? :) to jeszcze obowiązkowo wiekszy dps bazowy, albo cos takiego: dps wyśrodkowany między obecnym dredem i tytanem, za to bez sige


Ciekawe, że nie widzę jakiegoś otwartego sprzeciwu, a w sumie przecież w dreadzie czy triage-carriererze nigdy nawet nie siedziałem :)
Pewnie dlatego że kazdy widzi co ze zwykłymi dredami zrobił buf tytków i matek

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2011, 13:10:53 »
Pewnie dlatego że kazdy widzi co ze zwykłymi dredami zrobił buf tytków i matek

Prawda... ale z drugiej strony, większość dyskusji o tym kończy się okrzykami "dread's are fine, it's supers that are overpowered".

Tymczasem patrząc z boku, sama konstrukcja dreada wydaje mi się nieco z końca pleców - to siege albo nic.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Goomich

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 17, 2011, 13:16:00 »
- Poprawić tracking i rofa, zmniejszyć alfę.
- 1000mn MWD
- ? ? ?
- PROFIT!

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 17, 2011, 13:22:41 »
- Poprawić tracking i rofa, zmniejszyć alfę.
- 1000mn MWD
- ? ? ?
- PROFIT!

Przeszło mi to przez myśl, ale IMHO capitale nie powinny ganiać po gridzie (i uciekać z baniek), tylko poruszać się powoli.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 17, 2011, 13:25:00 »
A jakby zmienić w ogóle koncepcję klas ?
W tej chwili capsy i BO mają możliwość jumpowania. A jakby tak dać taką możliwość mniejszym shipom, a jednocześnie przeskalować mniejsze shipy ? Przykładowo... frytki, deski i kruzy dalej wymagają bram, albo nosiciela (ship hangar), ale większe okręty już mają wbudowany jump drive (BC i BS), ale o mizernym zasięgu (1-2 ly). Przy przeskalowaniu BC miałby rozmiar 25% dreada, BS 30-40%. Oczywiście można przy okazji podnieść im hp żeby wydłużyć walki (dps zostawiłbym na obecnym poziomie). W ten sposób dredziki zyskałyby na realizmie.
Mona zasugerował żeby poprawić tracking i rofa oraz zmniejszyć alfę. Jednak lepszy tracking dredom chyba nie jest potrzebny do zwalczania supercapsów, ale alphę mogliby podnieść (szczególnie w siege) tak żeby to zabolało supercapsa jak go trafi.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2011, 13:42:31 »
Lepszy tracking oznacza lepsze trafienia, a bonus do dawałby lepszy dps, gdyby nie to, że tylko Moros takiego nie ma. :) ups
Tak to jest jak się nie sprawdzi źródeł wcześniej.

A teraz na poważnie. Dread został stworzony do jednego celu: do atakowania POSów, jako struktur dających sova. POSy już nie służą do tego, tak więc specjalistyczne narzędzie do ich usuwania równiez nie jest potrzebne.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2011, 13:53:00 wysłana przez Mona X »

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2011, 13:45:46 »
A jakby zmienić w ogóle koncepcję klas ?
W tej chwili capsy i BO mają możliwość jumpowania. A jakby tak dać taką możliwość mniejszym shipom, a jednocześnie przeskalować mniejsze shipy ? Przykładowo... frytki, deski i kruzy dalej wymagają bram, albo nosiciela (ship hangar), ale większe okręty już mają wbudowany jump drive (BC i BS), ale o mizernym zasięgu (1-2 ly). Przy przeskalowaniu BC miałby rozmiar 25% dreada, BS 30-40%. Oczywiście można przy okazji podnieść im hp żeby wydłużyć walki (dps zostawiłbym na obecnym poziomie). W ten sposób dredziki zyskałyby na realizmie.

Co spowodowałoby, że we flotach dominowałyby ahace, jako jedyne zdolne do szybkiego poruszania się po mapie.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

sc0rp

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 17, 2011, 13:45:57 »
Ciekawe, że nie widzę jakiegoś otwartego sprzeciwu, a w sumie przecież w dreadzie czy triage-carriererze nigdy nawet nie siedziałem :)

Bo twoj pomysl jest ciekawy byc moze nawet dobry (latanie dredem znam tylko z opowiesci i wszystkie opinie jakie uslyszalem mozna znormalizowac do "to stracone sp" wiec nie mi oceniac czy jest on dobry). Imo dready wymagaja odswiezenia, bo jedyne w czym sa lepsze od innych shipow to burzenie posow, ale co z tego jako potrzebuja do tego flote subcapsli do ochrony - wiec rownie dobrze mozna uzyc floty subcapsli a dready zostawic w domu - mobilnosc wieksza, zagrozenie hotdropa mniejsze a ze troche dluzej bedzie sie bilo posa coz tbh no diff w 200+ drejkow idzie wystarczajaco szybko aby nie umrzec z nudow.

 
A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.
Capitale T2 juz są dread -> tytan, carrier -> matka nawet stosunek cen jest mniej wiecej zachowany w stosunku do subcapsli

Z moich koncepcji jak "ulepszyc" stare caple to byc moze Siege Module/Triage Module (no i Industrial Core) powinny dzialac tak jak cloak tzn active/deactive on request to by zwiekszylo mobilnosc capitali T1 i wlaczenie tych modulow nie oznaczalo by praktycznie smierci w przypadku hotdropa.

Generalnie to jak przeanalizujemy historie od czego zaczela sie rewolucja w caps fight to pierwsza zmiana byla zmiana DD z "IWIN button" vs subscap na "IWIN button" vs caps. Jak tytki zaczely oneshotowac matki to matki dostaly boost. PRoblem w tym ze ten boost byl ok vs DD ale byl przesadzony vs capsle (dredy). I tak jak dred ma ~4k+ dps w siegu tak matka wyciaga ponad 10k. Wiec cos jest "nie halo" bo matka dpsem dorownuje tytkom( wliczajac strzelanie DD). Ok tytki maja piekny "burst dmg" ktory daje przewage, ale imo i tak matki sa przegiete bo ship ktory jest o 60%+ tanszy dysponuje podobnym dpsem (tyle ze bez "burst dmg") i tankiem pozwalajacym przetrwac more or less nawalnice DD. Jedyna wada matek jest to ze nie sa w stanie efektywnie mordowawc posow, za to sa w stanie efektywnie mordowac zarowno carriery, dredy jak i bsy. Wiec dopoki matki nie dostana nerfa np. na dpsie do poziomu miedzy carrierami a dreadami to nei da rady naprawic dreadow.


większość dyskusji o tym kończy się okrzykami "dread's are fine, it's supers that are overpowered".

bo to czesciowo jest prawda, ale prawda tez ze flota subcapsli > flota dredow do niszczenia posow wlasnie ze wzgledu na mobilnosc a raczej brak mobilnosci tych drugich.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 17, 2011, 13:55:45 »
Myślę, że dobrym pomysłem było by połączenie kilku pomysłów jakie ludzie już w tym wątku podali. Dodam, że sam nie latałem Dredem i także tylko o nich słyszałem z opowieści starszych kolegów

Wystarczy dredowi umożliwić wyłączanie i włączenie Siege podobnie jak jest z cloakiem z jakimś małym rzędu minuty czy 2 opóźnieniem ponownego wejścia w siege, zmniejszyć ilość paliwa potrzebnego do wejścia a także zmniejszyć odrobinę alfe a poprawić traking. W ten sposób dred nie byłby tak osłabiony jak jest obecnie, stałby się odporniejszy na hotdropa i mógłby efektywniej walczyć z suportem przeciwnika.
I co najważniejsze. Na moje oko te zmiany nie wymagały by wielkiej ingerencji w silnik gry a co za tym idzie CCP nie powinno marudzić, że to kupę roboty.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 17, 2011, 13:57:22 »
Wiec dopoki matki nie dostana nerfa np. na dpsie do poziomu miedzy carrierami a dreadami to nei da rady naprawic dreadow.

Mój pomysł idzie dokładnie w przeciwną stronę - zostawić supercarriery, w końcu już są i muszą być warte swojej ceny.

Zgodnie z moja propozycją 4 Dready bez siege'a mają DPS jednego supercarriera. OK, Dready będą spadać od fighter-bomberów i DD-ków, ale będą też w stanie zatłuc te supercarriery.

Generalnie chciałbym, żeby bitka capitalowa wyglądała trochę bardziej jak starcie subcapitali - jedna i druga strona polega na logistykach. Albo masz DPS, żeby przebić się przez spider tank przeciwnika zdejmując mu damage dealerów, albo łamiesz logistyki i potem kończysz dmg dealerów.

Dziś supercarriery po prostu one-shotują bezbronne dready co jest bez sensu.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 17, 2011, 13:58:58 »
Co spowodowałoby, że we flotach dominowałyby ahace, jako jedyne zdolne do szybkiego poruszania się po mapie.
A czym to się różni od obecnej sytuacji ? Ok... zniknie troszkę flot draków, ale wróć... przecież nie mówiłem, że BC i BS nie będą mogły przechodzić przez gate...

Generalnie chciałbym, żeby bitka capitalowa wyglądała trochę bardziej jak starcie subcapitali - jedna i druga strona polega na logistykach. Albo masz DPS, żeby przebić się przez spider tank przeciwnika zdejmując mu damage dealerów, albo łamiesz logistyki i potem kończysz dmg dealerów.
No bo nie da się naprawiać dredów w siege. Jakby można było to carrierki służyłyby za logistyki.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 17, 2011, 14:09:54 »
No bo nie da się naprawiać dredów w siege. Jakby można było to carrierki służyłyby za logistyki.

No i właśnie proponuję  w tej zmianie, żeby można było albo zdalnie naprawiać dready w siege'u (wtedy siege dawałby bonusy do resów, a nie wydajności repek lokalnych), albo móc pompować im zdalnie capa (wtedy mógłbyś mieć fit z 3 repkami localnymi).

Nie wiem, która opcja jest lepsza - pierwsza się skaluje, druga nie i pewnie nawet 3-4 supercarriery byłyby w stanie złamać taki lokalny tank zanim by się siege skończył.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 17, 2011, 14:17:38 »
Równie dobrze można zrobić plate dla dredków.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 17, 2011, 14:19:02 »
A jak jest z bronia short range dredow czy ktokolwiek z nich korzysta? Ja wszelkie fity jakie widzialem to byly zawsze na long range.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 17, 2011, 14:21:48 »
No i właśnie proponuję  w tej zmianie, żeby można było albo zdalnie naprawiać dready w siege'u (wtedy siege dawałby bonusy do resów, a nie wydajności repek lokalnych), albo móc pompować im zdalnie capa (wtedy mógłbyś mieć fit z 3 repkami localnymi).

Nie wiem, która opcja jest lepsza - pierwsza się skaluje, druga nie i pewnie nawet 3-4 supercarriery byłyby w stanie złamać taki lokalny tank zanim by się siege skończył.
Calą ideą siga jest to ze jest mega bost w dps i tanku, ale za kare jest brak ruchu, trafialność w małe cele i brak rr. To co proponujesz jest jednostronym bostem (bonusy up, kary w dół) przez co modół robi sie z deka overpowered. ten kierunek zmiany nie jest dobry imo.
A jak jest z bronia short range dredow czy ktokolwiek z nich korzysta? Ja wszelkie fity jakie widzialem to byly zawsze na long range.

Ostatnio widziałem covenowegoe erbusa z blasterami :P, do tego do niedawna caldari mieli wybor miedzy torpedami i torpedami ;)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

sc0rp

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 17, 2011, 14:27:47 »
Calą ideą siga jest to ze jest mega bost w dps i tanku, ale za kare jest brak ruchu, trafialność w małe cele i brak rr. To co proponujesz jest jednostronym bostem (bonusy up, kary w dół) przez co moduł robi sie z deka overpowered. ten kierunek zmiany nie jest dobry imo.
problem w tym ze w obecnych realiach bloby sc/tytkow imo kara pozbawia sensu wlaczania siege jesli jest chociaz minimalne ryzyko hotdropa bo dred jest bezbronny. i ten mnodul przez to jest underpowered, wiec sokoleoko proponuje jakies rozwiazania dla mnie siege/triage nie powinny miec cyklu 10/5 min ni9czym tytan ktory wywali salwe DD. DD odpowiednio uzyte daje w walce ogromna przewage i jest to zrozumiale, siege i triage tego nie oferuja. Ponadto matki nie maja tego typu kar wiec staly sie jednoczenise najbardziej mobilne wsrod capitali co chyba nie do konca bylo zamierzeniem ccp.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 17, 2011, 14:28:08 »
Równie dobrze można zrobić plate dla dredków.

Można, ale to się skończy jak z subcapitalami - do gangu wyłącznie bufor. To mi się nie podoba.

A jak jest z bronia short range dredow czy ktokolwiek z nich korzysta? Ja wszelkie fity jakie widzialem to byly zawsze na long range.

Nie może być inaczej, jeśli musisz stać w miejscu, żeby efektywnie strzelać (siege). Dodatkowo, do niedawna blastery nie sięgały large szpilki spoza shielda.

Moja propozycja daje pewien margines różnorodności w fitach - można albo snajpić, albo próbować wejść przeciwnikowi na ryj (przez rewarp).

Calą ideą siga jest to ze jest mega bost w dps i tanku, ale za kare jest brak ruchu, trafialność w małe cele i brak rr. To co proponujesz jest jednostronym bostem (bonusy up, kary w dół) przez co modół robi sie z deka overpowered. ten kierunek zmiany nie jest dobry imo

Tyle, że efektywnie boost w tanku wart jest tyle, co bonusy do aktywnego tanka na niektórych shipach - i tak nie wytankujesz tym żadnego gangu. Siege bardziej pomaga niż przeszkadza obecnie.

Ale OK - co powiesz na to, żeby siege nie dawało żadnego bonusa do tanku, a tylko i wyłącznie do DPS (kosztem zerowego trackingu tak, by nadawało się tylko i wyłącznie do walenia w struktury)? Oczywiście, przy braku bonusa do tanku, dać możliwość bycia zdalnie naprawianym w siege'u.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 17, 2011, 14:44:26 »
Zawsze to jakiś pomysl

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

sc0rp

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 17, 2011, 14:48:41 »
Hmmm tak wlasnie sie zastanawialem skoro:
- Tytan aby uzyc "main weapon" musi sie unieruchomic na 10min
- Carrier aby efektywnie naprawiac musi sie unieruchomic na 5min
- Dread aby efektywnie strzelac musi sie unieruchomic na 10min

To powinno powstac takie cos dla matek. Jako base to obnizenie damage fighterow i fb na matkach o 84%. Ale mozliwosc zainstalowania "Tactical Module":
- +625% damage for fighters and fighter bombers
- reszta statsow taka jaka siege module

Efektywny dps w walce matek nie ulegnie zmianie, za to mobilnosc zostanie zabita


Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 17, 2011, 14:51:34 »
Nie fighterów nie ruszać. Ale udupić bombery jak najbardziej

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Goomich

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 17, 2011, 14:53:02 »
Hmmm tak wlasnie sie zastanawialem skoro:
- Tytan aby uzyc "main weapon" musi sie unieruchomic na 10min
- Carrier aby efektywnie naprawiac musi sie unieruchomic na 5min
- Dread aby efektywnie strzelac musi sie unieruchomic na 10min

To powinno powstac takie cos dla matek. Jako base to obnizenie damage fighterow i fb na matkach o 84%. Ale mozliwosc zainstalowania "Tactical Module":
- +625% damage for fighters and fighter bombers
- reszta statsow taka jaka siege module

Efektywny dps w walce matek nie ulegnie zmianie, za to mobilnosc zostanie zabita

I mamy powrót solo matek do lowseka.

sc0rp

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 17, 2011, 14:54:13 »
Nie fighterów nie ruszać. Ale udupić bombery jak najbardziej
fightery ale na matkach nie na carrierach.

I mamy powrót solo matek do lowseka.

a niby w jaki sposob? skoro 1 x (1-0,84) x 625% = 1 ?

PS Czy mozna matke stacklowac w low secu, skoro nie mozna uzywac baniek (mysle o bance hica ze skryptem)?

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 17, 2011, 14:57:38 »
To wlaśnie dzieki skryptowanym HIC udało sie wygnać te potwory stamtąd. Zanim sie to stało udało sie chyba ubić ze dwie trzy dzięki polączeniu hotdropa, neutów i vagointerceptora

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 17, 2011, 15:03:08 »
Pytanie - czy będzie się opłacało używać do naprawiania dreadów carrierów bez triage'a?

Zakładam, że będą to carriery bez local tanka, w hi slotach same repki. Zasadniczo po prostu duże logistyki. Pytanie tylko czy taki carrier bez triage'a jest bardziej wydajny od 2-3 zwykłych logistyków? Bo jeśli nie, to jedyną jego zaletą jest dołożenie prawie 1000 DPS z fighterów (co nie jest takie złe, biorąc pod uwagę, że w mojej propozycji dread bez siege'a miałby jakieś 2000 DPS z fitem LR przy 3 dmg modach).


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 17, 2011, 15:07:37 »
fightery ale na matkach nie na carrierach.
Wiesz jaka jest różnica pomiędzy fighterami a bomberkami na matce ? 20x Firbolg na allfajf = 2500 dpsu. 20x Cyclops =10000 dpsu. Widzisz co powinno być nerfnięte ? Wg mnie albo ilość bomberków obsługiwanych na matce, albo ich dmg.

Pytanie - czy będzie się opłacało używać do naprawiania dreadów carrierów bez triage'a?

Zakładam, że będą to carriery bez local tanka, w hi slotach same repki. Zasadniczo po prostu duże logistyki. Pytanie tylko czy taki carrier bez triage'a jest bardziej wydajny od 2-3 zwykłych logistyków? Bo jeśli nie, to jedyną jego zaletą jest dołożenie prawie 1000 DPS z fighterów (co nie jest takie złe, biorąc pod uwagę, że w mojej propozycji dread bez siege'a miałby jakieś 2000 DPS z fitem LR przy 3 dmg modach).
A ile zrobisz hp na guardianie max ? W granicach 500hps ? 1 CRAR daje około 300 na lotnisku.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 17, 2011, 15:19:08 »
Wiesz jaka jest różnica pomiędzy fighterami a bomberkami na matce ? 20x Firbolg na allfajf = 2500 dpsu. 20x Cyclops =10000 dpsu. Widzisz co powinno być nerfnięte ? Wg mnie albo ilość bomberków obsługiwanych na matce, albo ich dmg.
wiem, a ty wiesz co fightery z subcapsami? To samo co fighter bombery z capslami - czyt. miela je na zyletki tasmowo. Z tym ze ja caly czas mowie o nerfieniu fighterow na MATKACH a nie fighterow jako takich (czyt. na carrierach)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 17, 2011, 15:21:36 »
A wiesz, że pierwsze co robi subcaps jak widzi lecące w jego stronę fightery to namierza i je rozwala ? Zrób to samo w dredzie z bomberkami.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 17, 2011, 15:23:16 »
a niby w jaki sposob? skoro 1 x (1-0,84) x 625% = 1?

Chciałem napisać, że w taki, że te moduły dają użytkownikom ochronę przed całym EW.
Tak więc teraz stacklowana matka odpala siega, czeka pod ostrzałem 10 minut zamiast 15 po loggofie i natychmiast po skończeniu siega robi jump out.

Ale przypomniałem sobie o remote ECMie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 17, 2011, 15:29:38 »
FB są OK - supercarrier kosztuje z klonem jakieś 20-25B i uziemia jednego chara. Jakiś zysk z latania tym być po prostu musi. Próba znerfienia Fighter-Bomberów spowoduje, że supercarriery przestaną mieć sens w ogóle.

Jeśli się już tak bawić, to tylko tak, by supercarriery nie mogły zabierać fighterów (ilość miejsca w bayu), a fighter bombery zadawały minimalny dmg celom mniejszym od capsa czy modułków posowych

A ile zrobisz hp na guardianie max ? W granicach 500hps ? 1 CRAR daje około 300 na lotnisku.

Guardian pompuje 341 HP/s (all V, 4 LRAR T2 + 2 cap transfery), Thanatos 900 hp/s (all V, bez triage, 3 CRAR + 2 cap transfery), Nidhoggur 1125. 10 fighterów to 1000 DPS (czego nie ma żaden logistyk).

Co ciekawe - wydajność ISK-owa jest zbliżona. Carrier wart jest ca. 4 Guardiany z fitem i pompuje 3 razy lepiej.

wiem, a ty wiesz co fightery z subcapsami? To samo co fighter bombery z capslami - czyt. miela je na zyletki tasmowo.

Bzdura - 2 scimitary utrzymują zwykłego Cynabala na którym siedzi set fighterów.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...