@Khobba
Faktycznie jak się człowiek wyśpi to jakoś tak na miękko przyjmuje różne rzeczy ;]
Trochę jestem na centralce ale rzadko i mało się udzielam, ale dobrze wiedzieć kogo nie karmić ;P
Też mam Aster, zresztą będzie wykupiony przez UPC, i na początku potrafili bujać się i tydzień z usterką.
Teraz w ciągu kilku godzin usuwają problem często na starcie wymieniając wg mnie sprawny modem, chyba że sypie się coś globalnie, po tym jak wydzwaniałem co kilka godzin i pracownicy BOK'u nie potrafili udzielić mi informacji i musieli konsultować się z pionem technicznym.
No po tym jak nowe HDD wychodzące z chińskich fabryk były zainfekowane czy po tym jak na chwilkę chiny przejęły większość ruchu globalnego, wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało że sprzęt aktywny wychodzący z chin ma zainfekowanego RIP'a ;]
Alternatywne parametry do zestawienia łącza powinien podać pracownik BOK'u jeśli takowe jest możliwe, przynajmniej w TP tak było.
Faktycznie, troszkę się zapomniałem że kolega jest raczej zielony i pewnie nie zabije gwoździa nikomu w BOK'u ale trzeba próbować.
Ostatecznie przyjdzie zabulić ~50zł specowi, który przyjdzie i przetestuje łącze, tylko też dobrze jest go przycisnąć i pokazać o co działa i buczy i dlaczego akurat tu nie bangla, tu trace przechodzi a tu nie itp itd, innymi słowy żeby przetestował czy łącze jest transparentne punkt-dom punkt-server eve na konkretnych portach.
Zadawać pytania z serii na które raczej nie będzie znał odpowiedzi, czy to co się dzieje może być spowodowane konfiguracją routingu w sieci szkieletowej i jak to sprawdzić, czy w wyniku routingu pewne porty mogą być wycięte i czy można inaczej to skonfigurować, czy jeśli problem leży na styku sieci providera i globalnej sieci szkieletowej to czy ISP może coś łaskawie z tym zrobić, czy ISP może dogadać się z ISP udostępniającym łącze CCP w celu zdiagnozowania usterki...
Z resztą takie nękanie jest także w BOK'u skuteczne tylko trzeba być cierpliwym i skrycie prowadzić do sytuacji kiedy rozmowa z kimś wyżej będzie nieunikniona.
Wersja papierowa też jest skuteczna ale codzienne składanie zażalenia, że zgłoszenie awarii nie zostało rozpoznane i ogólnie nic w tym kierunku nie robią, potrafi trochę wejść w d...
ALE zanim zaczniemy nękanie musimy MIEĆ pewność, że ze sprzętem w domu jest wszystko w porządku, sprawdzić inny komputer, postawić system na nowo, wgrać nowy firmware i zresetować urządzenia aktywne przez które łączymy się z siecią.
Lub choćby na chwilę wejść do sieci przez innego providera, nawet sieci komórkowej, i sprawdzić czy działa to co nas interesuje.
PS. nocka w EVE w Tak Tak kosztuje ~600zł, więc nie zapominamy się rozłączyć
na szczęście miałem trochę więcej do wykorzystania w ruchu wewnętrznym do któregoś tam dnia, więc i tak by przepadło ;]