Autor Wątek: Kolejny wątek o lagu  (Przeczytany 17942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.


silvia

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 15, 2010, 10:27:02 »
strzelasz 7-dmioma misslami naraz, przez co eve liczy ich projekcje raz.

gdyby byly to jeden missile... to pojawil by sie ktos na gridzie z defenderami i dps by ci zjadl ;d

Gregorius

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 15, 2010, 10:38:34 »
To nie jest do końca tak prosto, że Drake ze zgrupowanymi launcherami strzela JEDNYM missile'm, który ma 7-razy większy dmg.  Tak działa to tylko w przypadku dział.

Hmm no właśnie, bo coś tak mi się wydaje, że defender missile po skutecznym trafieniu wysadziłby "kumulacyjna" rakietę. Imo musi tam być podział na sztuki" jakoś... Można w sumie stestować na sisi (jak już wystygnie :D)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 15, 2010, 10:44:20 »
Nie musi. Wystarczy, że defender robi 1 dmg, a rakieta ma 1 hp - w efekcie trafienie oznacza zniszczenie. W stacku rakieta ma x*1hp, czyli potrzeba x defenderów by zniszczyć stack. Oczywiście każde trafienie defenderem powinno zmniejszać również i dmg zadawany przez stack.

Powyższe to oczywiście tylko przykład, bo nie wiem jak to CCP rozwiązało.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 15, 2010, 10:51:20 »
Kwestia defenderów jest wyjaśniona w linkowanym devblogu, ale wejdźcie na www.eveonline/incursion i obejrzyjcie filmik zatytułowany "Weapon Grouping".


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Goomich

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 15, 2010, 10:57:50 »
http://www.eveonline.com/en/incursion

Cytat: faciu na filmiku
It's nor really as simple as that, but that's more or less how it works.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:02:27 »
Cytuj
It's not really as simple as that, but that's more or less how it works.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:07:42 »
Kwestia defenderów jest wyjaśniona w linkowanym devblogu, ale wejdźcie na www.eveonline/incursion i obejrzyjcie filmik zatytułowany "Weapon Grouping".

Zapewne chodziło Ci o ten link
http://www.eveonline.com/en/incursion

Goomich

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:19:12 »
Ale on tam nie mówił o rakietach, tylko ogólnie o grupowaniu, więc co dokładnie próbujesz udowodnić?

Na razie wiemy, że się myliłeś w przypadku dział ("It's not really as simple as that,") oraz rakiet ("that's more or less how it works.") :P

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:44:57 »
Facet mówi o grupowaniu ogólnie, to fakt.

Wiemy że missile w przeciwieństwie do dział są obiektami w grze, więc wymagają kalkulacji ruchu i kolizji. Facet stwierdza, że choć z grubsza grupowanie = dodawanie dmg do siebie, to nie jest to takie proste. Skoro "missile są większym obciążeniem serwera", to wnioskujemy że to właśnie w przypadku missili grupowanie nie jest prostą zamianą x rakiet w jedną rakietę.

A zaczęliśmy od stwierdzenie, że lag powodują tylko i wyłącznie rakiety niezgrupowane, czemu zaprzeczyłem podpierając się powyższym stwierdzeniem.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:48:40 »
A zaczęliśmy od stwierdzenie, że lag powodują tylko i wyłącznie rakiety niezgrupowane, czemu zaprzeczyłem podpierając się powyższym stwierdzeniem.
Zaczęliśmy od twierdzenia, że lag powodują tylko i wyłącznie dronki  :P
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:50:09 »
Nie marudźcie tylko głosujcie na Evkę :P
http://gamecorner.pl/gamecorner/1,86013,8817154,GameCorner_Deathmatch_MMO_Edition___Grupa_C.html
Xarti właśnie przeglądałem stronę, która podałeś i oczywiście zagłosowałem wiadomo (nawet zadałem pytanie w komentarzu Twórcy tego artykułu skąd pomysł doboru takich gier + dodałem mały opis od siebie co myślę o każdej z gier wymienionych).
Swoją drogą tu link do gry tam podanej - Vindiktus-a
http://www.youtube.com/watch?v=VX3RYqFufUQ&feature=related

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:55:06 »
Z tego co wiem, to zostało wybrane kilkanaście gier, przez userów Gamecornera, a potem rozlosowane w grupy.
I tak wygra WoW :P
Przedwieczny.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 15, 2010, 12:04:03 »
Co by nie mówić czy pisać WOW dominuje na rynku obecnie (podobnie było z CS-em 1,6 chałowa gra ale ... ludzie stale do niej wracali i wracają, a przecież to "Koszmar z Ulicy Wiązów" jest a nie gra).

Goomich

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 15, 2010, 12:15:09 »
Wiemy że missile w przeciwieństwie do dział są obiektami w grze, więc wymagają kalkulacji ruchu i kolizji. Facet stwierdza, że choć z grubsza grupowanie = dodawanie dmg do siebie, to nie jest to takie proste. Skoro "missile są większym obciążeniem serwera", to wnioskujemy że to właśnie w przypadku missili grupowanie nie jest prostą zamianą x rakiet w jedną rakietę.

One “uber” missile is launched per group


Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 15, 2010, 12:15:30 »
ehh ciezki wybor AOC aktualnie jest calkiem przyjemne w porownaniu do tego co bylo. Wiekszosc klas przeszla revmap, sporo bugow naprawili. Tylko w miedzyczasie ludzie sie wyniesli. AOC jest u mnie na liscie najbardziej sp..nego startu w histori mmo. Zobaczymy co bedzie jak wejdzie nowy ulepszony silnik. Z drugiej strony muzyka w AOC jest swietna do tego fatality i brak tego cukierkowatego klimatu innych mmo zeby pegi sie nie przyczepilo.

Graficznie masz jedna rakiete wiec mozna zalorzyc ze jest to jeden obiekt. Kwestia pewnie sa obilczenia jakie robi eve "przed odpaleniem".

Co do small scale sokol polec sobie na jakies kerbirskie zapupie typu delve to zobaczysz swoje small scale. Jak lecisz w 10-12 osob polowac na carriera juz masz traffic, no grida itp. przyjemnosci. Ciezko wypuscic scouta dalej niz 2j bo nie wiesz czy dolecisz nim bania spadnie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2010, 12:25:50 wysłana przez Rabbitofdoom »

[CBIRR] Soobocz

  • CBIRR
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 224
  • i to wsio :)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Soobocz
  • Korporacja: Charming But Irrational
Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 15, 2010, 12:24:01 »
Czyli generalnie za cały lag odpowiadają Caldari :) Bo jak wiadomo oni najwiecej używają rakiet i missli. :)
Charming But Irrational

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 15, 2010, 12:53:07 »
Kruliczek a może preferujesz gry z klimatem GORE? Bo jeśli tak to być może będę miał taką dla Ciebie.

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 15, 2010, 13:32:22 »
Masz na mysli moze Requiem Memento Mori. Przeginanie w druga strone tez nie jest specjalnie sensowne.

Goomich

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 15, 2010, 13:32:52 »
Czyli generalnie za cały lag odpowiadają Caldari :) Bo jak wiadomo oni najwiecej używają rakiet i missli. :)

Przeciwnie. Drake może mieć "w powietrzu" maksymalnie 3 uber rakiety, których fizyka jest bardzo prosta (bez znaczenia, czy leci przez pustą przestrzeń, czy przez jakieś statki, stacje, albo inne asteroidy).
Kazda drona, to dodatkowy statek (lata w różnych kierunkach, z różnymi prędkościami, może się odbijać od innych obiektów) z dodatkowym działem (trzeba im liczyć tracking, optimal...), obowiązują je normalne reguły w POSie itd.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 15, 2010, 13:50:46 »
Przeciwnie. Drake może mieć "w powietrzu" maksymalnie 3 uber rakiety, których fizyka jest bardzo prosta (bez znaczenia, czy leci przez pustą przestrzeń, czy przez jakieś statki, stacje, albo inne asteroidy).
Troszkę uprościłeś te rakiety... te Twoje 3 uber rakiety to masz na myśli kolejne salwy ? Jeśli tak to Drake może zaspamować rakietami od 3 uber, które podałeś aż po 3x(7x1) "normalne" rakiety. Każda salwa to generowanie kolejnego i nowego obiektu, któremu serwer musi nadać ID i wykonać wszystkie obliczenia od nowa.
Kazda drona, to dodatkowy statek (lata w różnych kierunkach, z różnymi prędkościami, może się odbijać od innych obiektów) z dodatkowym działem (trzeba im liczyć tracking, optimal...), obowiązują je normalne reguły w POSie itd.
Dronek masz max 5 (zakładam, że przez cały czas nie spadną) i generalnie część obliczeń jest wykonywana raz w momencie ich wystawienia z zatoki. Nie zmieniają swojego id i rzeczywiście dla uproszczenia można przyjąć, że to dodatkowy statek.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ellaine

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 15, 2010, 13:52:19 »
Dronki chyba nie odbijają się od statków ale od large collidable objectów chyba już tak, ale w modelu uproszczonym.

Goomich

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 15, 2010, 14:22:33 »
Troszkę uprościłeś te rakiety... te Twoje 3 uber rakiety to masz na myśli kolejne salwy ? Jeśli tak to Drake może zaspamować rakietami od 3 uber, które podałeś aż po 3x(7x1) "normalne" rakiety. Każda salwa to generowanie kolejnego i nowego obiektu, któremu serwer musi nadać ID i wykonać wszystkie obliczenia od nowa.

Dlatego właśnie jest grupowanie. Dzieki temu w najgorszej sytuacji, na gridzie zamiast 21 rakiet jest w najgorszym przypadku 3, a najczęściej 2.

Dronek masz max 5 (zakładam, że przez cały czas nie spadną) i generalnie część obliczeń jest wykonywana raz w momencie ich wystawienia z zatoki. Nie zmieniają swojego id i rzeczywiście dla uproszczenia można przyjąć, że to dodatkowy statek.

Ale jak rakietowiec spadnie, to i rakiety wkrótce znikają, a drony pozostają i lagują dalej.

Dronki chyba nie odbijają się od statków ale od large collidable objectów chyba już tak, ale w modelu uproszczonym.

Na pewno od stacji i asteroid, przy statkach nie jestem na 100% pewny (jak się walczy na dwie floty, to mam ważniejsze sprawy na głowie, niż oglądanie ich orbit).

Ale, ale... Jak kiedyś kopałem, to dronki omijały indyka, który czekał niedaleko, a z bardziej współczesnych spraw, to IIRC wypuszczenie dron powodowało bumpy w blobie.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 15, 2010, 14:23:07 »
Masz na mysli moze Requiem Memento Mori. Przeginanie w druga strone tez nie jest specjalnie sensowne.
Requiem Bloodymare raczej
Dla nie wtajemniczonych przykładowy link
http://www.youtube.com/watch?v=IuikPAA-A74

magni

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 15, 2010, 14:45:54 »
Nie wykręcaj się. Nie umiem mierzyć nieporównywalnie mniejsze rzeczy, bo pojęcie jest nieprecyzyjne. Mój argument próbujesz obalić odpowiedzią w stylu: przyznaję, że lag w Jita istnieje, ale on nie jest ważny, bo jest mniejszy. To zdecyduj się czy problemem jest sam fakt istnienia lagu czy jego wielkość ?

Próbujesz udowodnić tezę, że za lag w całości odpowiada istnienie dronek ? Znów wrócę do Jita - praktycznie nie używa się tam dronek, prawie nie prowadzi walk, a jednak lag istnieje. Problem lagu jest znacznie bardziej złożony niż próbujesz to przedstawić.

Poza dronkami (bo nie twierdzę, że dronki nie generują lagu) do lagu swoje dokłada spamowanie akcjami przez graczy (włączanie/wyłączanie modułów), strzelanie się, rakiety (dronek drake może wystawić max 5, ale rakiet wystrzelić kilkadziesiąt !).

nie wykrecam sie tylko stwierdzam fakt: lagu w jita nie doswiadczam (moze czasami minimalny ktory nie wyplywana komfort gry) a lag we flotach widzialem juz ogromny, to sa dwie sprawy tak rozne ze nie mozna ich porownywac ani do siebie odnosic (dlatego uzylem slowa "nieporownywalne"), nie mozna napisac ze "lag w jita udowadnia costam czy przeczy czemustam" bo LAGA W JITA NIE MA w porownaniu do tego co sie dziaje w bitwach flot!

nie probuje udowadniac ze lag to tylko i wylacznie wina dron, natomiast twierdze ze drony ZNACZACO zwiekszaja problem laga, gdyby ich nie bylo walka z lagiem bylaby latwiejsza

co do twojego argumentu z missilami to dalsza dyskusja w tym temacie juz go obalila, grupowanie powoduje ze serwer liczy wszystkie rakiety z danego drejka jako jeden obiekt, a dron nadal jest 5...

Nitefish

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 173
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nitefish
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 15, 2010, 14:52:57 »
Lag zawsze był i zawsze będzie. Jeśli CCP coś poprawi to i tak gracze zbiorą większą ekipę i znowu się pojawi lag.

Z moich doświadczeń natomiast wynika, że zjawisko laga jest nierównomiernie rozłożone na poszczególne regiony czy systemy (mechanizm tego jest mi nie znany) nawet jeśli nie ma a okolicy mega bitki czy mnóstwa pilotów.
Dodatkowo jak widać podczas bitew zawsze któraś ze stron ma większego laga i nie jest to kwestia wyłącznie umiejętności radzenia sobie z nim.

Tak na prawdę ta dyskusja nie ma sensu bo nic nie wniesie a fajnego flame z tego też nie będzie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 15, 2010, 15:03:13 »
Z moich doświadczeń natomiast wynika, że zjawisko laga jest nierównomiernie rozłożone na poszczególne regiony czy systemy (mechanizm tego jest mi nie znany) nawet jeśli nie ma a okolicy mega bitki czy mnóstwa pilotów.

A nie chodzi o to, że jeden node współdzieli X systemów, które wcale nie muszą być geograficznie blisko siebie? Wystarczy, że w jednym z tych systemów zacznie się bitka, która pożera zasoby tego noda i lagują inne systemy, które są puste.

Z kolei Jita stoi samodzielnie na oddzielnym nodzie, który jest perma reinforce'owany. To też jest strefa walki - ekonomicznego PvP, gdzie ciągle robione są update'y orderów.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 15, 2010, 15:13:09 »
nie wykrecam sie tylko stwierdzam fakt: lagu w jita nie doswiadczam (moze czasami minimalny ktory nie wyplywana komfort gry) a lag we flotach widzialem juz ogromny, to sa dwie sprawy tak rozne ze nie mozna ich porownywac ani do siebie odnosic (dlatego uzylem slowa "nieporownywalne"), nie mozna napisac ze "lag w jita udowadnia costam czy przeczy czemustam" bo LAGA W JITA NIE MA w porownaniu do tego co sie dziaje w bitwach flot!
To, że Ty nie masz laga nie znaczy, że go tam nie ma  :P
W bitkach zazwyczaj jedna strona twierdzi, że nie miała laga, albo był znośny. Ja twierdzę, że nie raz się spotkałem z lagiem w Jita.

nie probuje udowadniac ze lag to tylko i wylacznie wina dron, natomiast twierdze ze drony ZNACZACO zwiekszaja problem laga, gdyby ich nie bylo walka z lagiem bylaby latwiejsza
IMHO byłaby trudniejsza, bo ciężko byłoby wskazać następnego "winowajcę", który w ZNACZĄCO wpływa na problem laga. Oczywiście ja widzę potencjał i możliwości dalszego optymalizowania kodu dronek. Na podobnej zasadzie jak to CCP ostatnio zrobiło z rakietami.

co do twojego argumentu z missilami to dalsza dyskusja w tym temacie juz go obalila, grupowanie powoduje ze serwer liczy wszystkie rakiety z danego drejka jako jeden obiekt, a dron nadal jest 5...
Nie obaliła, a pokazała, że problem jest bardziej złożony  :P
A jak bardzo to możesz sobie zobaczyć w devblogach:
fixing lag: drakes of destiny (part 1)
fixing lag: drakes of destiny (part 2)
Liczę, że usłyszą Twój głos i poprawią dronki tak samo jak poprawili bombery.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

[CBIRR] Soobocz

  • CBIRR
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 224
  • i to wsio :)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Soobocz
  • Korporacja: Charming But Irrational
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 15, 2010, 15:18:25 »
Czyli co?

Caldari są niewinni? Mogą żyć?  ;D
Charming But Irrational

Goomich

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 15, 2010, 15:27:57 »
Jako kolejny wredny, dwulicowy i zdradziecki Achura, powinieneś się z tego cieszyć.

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 15, 2010, 16:59:22 »
Jita node nie jest w perma RF. Jita jest na specjalnym dedykowanym node. Ponoc jest to najsilniejszy node w eve i do tej pory jest tylko jeden potwierdzony przypadek przez ccp ze system gdzie toczyla sie bitwa byl na Jita.

Ranshe

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 15, 2010, 17:08:14 »
Jita node nie jest w perma RF. Jita jest na specjalnym dedykowanym node.

Przecież to na jedno wychodzi, nie? RF node = wrzucenie systemu na dedykowaną maszynę. Nawet ostatnio coś na eve-o o tym czytałem na niebiesko.

AreQ

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 15, 2010, 18:39:14 »
Tak apropos Jita, właśnie od 20 minut co chwile próbowałem zalogować alta, nie dało się, przez ostatnie 2 minuty spamowałem po prostu log in i nie pozwoliłem się przenieść obok... udało się. Wreszcie. Lag jest i to duży na markecie (a tam w Jita trwa walka). 1700 na lokalu, bez konwencjonalnej bitwy.
Lag w Eve był, jest i będzie problemem, trzeba sobie umieć z nim radzić, pogodzić, albo unikać. I w Jita też istnieje jak podczas dużych walk.
Rozwiązania programowe walki z lagiem są potrzebne, ale bardziej by pomogła inwestycja w dodatkowy i lepszy sprzęt oraz automatyczne przełączania tam systemów gdzie trwają walki. Niestety, ani jedne ani drugie od nas tak bardzo nie zależą.
Ale jednak coś można zrobić - zgłaszać laga, podczas każdej bitki przez każdego pilota, zasypać im tym, pokazać że problem istnieje, żeby choć nie mogli się tłumaczyć że "tak jak Stevie Wonder, my nie widzimy problemu". Ludzie lubią narzekać, ja też, może narzekajmy do CPP(do, nie na), a nie kłóćmy się między sobą co powoduje laga a co nie, bo to i tak niczego nie zmieni.

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 16, 2010, 00:05:59 »
Przecież to na jedno wychodzi, nie? RF node = wrzucenie systemu na dedykowaną maszynę. Nawet ostatnio coś na eve-o o tym czytałem na niebiesko.

Nie Jita stoi na najlepszej maszynie jaka ma do dyspozycji aktualnie CCP.

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: Kolejny wątek o lagu
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 16, 2010, 01:33:57 »
Nie Jita stoi na najlepszej maszynie jaka ma do dyspozycji aktualnie CCP.
Możemy się tak przerzucać słowami dopóki ktoś nie znajdzie źródła (mi się nie chce), ale IIRC, Jita stoi na zwykłym serwerze, za to jako jedyny system ma przypisany ten serwer permanentnie tylko do siebie.