@Gaavrin - uogólniasz.
Nikt nie argumentuje sprzeciwu wobec usunięcia learningów brakiem zróżnicowania bloodlinów. Wczytaj się dobrze.
Learningi były kolejną rzeczą, która różnicowała postaci. A ich usunięcie wpisuje się w ciąg zdarzeń, które powodują, że
wszystkie początkowe postaci są takie same. Usunięcie różnic w startowych skillach, usunięcie różnic w startowych atrybutach, remapy, na końcu learningi - jedno wynika z poprzedniego i powoduje całkowite spłaszczenie początkowego etapu gry. Przywołujemy bloodliny, bo są bardzo widocznym tego dowodem, ale wszystkie pozostałe rzeczy też się w to wpisują.
I jeśli ktoś nie potrafi poświęcić kilku tygodni (szczególnie po zmianie wymagań na adv learny) na zrobienie kilku bardzo potrzebnych i przydatnych skilli, najprawdopodobniej nie będzie miał też cierpliwości żeby wsiąść w co bardziej wymagające shipy. Ale
np. przy braku learningów, w międzyczasie zdąży wejść do korpa, narobić zobowiązań etc. i nagle się znudzi i wróci do wowa, l2, aiona czy innej mało wymagającej siekaniny. A jego współgracze z Eve będą się denerwować, bo bez sensu stracili kolejnego gracza i muszą poświęcać czas i zasoby na wyszkolenie kogoś na jego miejsce (oczywiście jest to nieco przejaskrawiony przykład, ale...).
Do tej pory takim sitem by podsiać niezbyt cierpliwych i mało rzetelnych było właśnie m.in. learningi. Co będzie, gdy ich zabraknie? Obym był złym prorokiem...
Jeszcze raz powtórzę (chociaż doświadczonym graczom nie powinienem). Eve to gra wymagająca cierpliwości i długofalowego planowania. Dla mnie learningi były jedną z rzeczy, która tego uczyła - a kto nie potrafił się przystosować, kończył grę i nie męczył siebie ani kolegów dłużej.
I dlatego
ja nie widzę ŻADNEJ pozytywnej rzeczy, która usprawiedliwiałaby likwidację tych skilli.
I jestem pewien, że większość z tych "zachwyconych" przyzna mi za kilka miesięcy rację. Niech tylko minie euforia z "odblokowanych" milionów sp i wypimpowanych atrybutów...