Autor Wątek: DevBlog: learning skills are going away  (Przeczytany 70679 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #140 dnia: Listopad 26, 2010, 18:08:43 »
Wybacz ale to, ze ilestam osob cos wybralo to w kontekscie learningow argument bez znaczenia. Bo skoro learningi mozna usunac bo wybralo to 90% ludzi to tak samo mozna usunac electronics czy engineering ktore wybralo jeszcze wiecej ludzi. No bo przeciez tak jak learningi te skille przeciez nic nie daja.

Ech następny ;P

Learning daje ci bonus do skillowania. Electronics czy engineering dają ci konkretne bonusy przy fitowaniu statków - więcej pg, więcej cpu. Naprawdę uważasz, że to dwie równorzędne rzeczy i nie ma między nimi żadnej różnicy?

Co do wzmianki o remapie to ... miałbyś do wyboru nie tylko zmianę współczynników ale i profesji na dany rok (powiązane ze sobą jak by nie było są te aspekty).

No to rozumiem, ale jak chcesz to konkretnie rozwiązać? Masz np. profesję pvpowiec (+5% damage), profesję górnik (+5% wydobycia) i profesję producent (-5% minerałów potrzebnych do produkcji). I mam dostępny remap.

I co wtedy, mogę sobie zremapować int/mem, jak dla producenta, ale profesję zostawić pvpowca, żeby został mi bonus do damage? No to w takim razie niewiele się to różni od implanta +5%.

Nie mogę, muszę mieć profesję pasującą do remapa, czyli albo górnika albo producenta? To kit z takim czymś, nie remapuję.

Cytuj
A co do zmian. Ranshe ... linie krwi już istniały czyli takie ala profesje więc czemu nie można było by do nich wrócić przy małych modyfikacjach? Mogli je skasować i czas pokazał, że to spłaszczyło grę więc skoro kod w grze jest przewidujący takie a nie inne rozwiązania nic chyba nie stoi na przeszkodzie aby wróciły do gry.
Mylę się?

A jaki był powód, że były i je skasowali? Jakiś musiał być w końcu... Znalazłem sobie jakiegoś starego devbloga - http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618 - i powiem, że z większością się zgadzam.

Bez sensu mi się wydaje, że miałbym wybierać bloodline na samym początku nie wiedząc za wiele o tym co on daje i co się z tym wiąże, wolę wybrać sobie taki a nie inny bo mi się podoba historia/avatar, a nie dlatego, że to jest najlepszy bloodline dla producenta. Jeszcze bardziej bez sensu byłoby wprowadzanie tego teraz z powrotem - co zrobić z tymi tysiącami którzy już sobie cośtam wybrali? Dać im zmienić bloodline? Nie dać i "macie pecha"? To wcale nie takie łatwe do wykonania wbrew pozorom.

Jeśli już kombinować z profesjami, to ja bym rozwinął kompletnie bezużyteczny w tej chwili system certyfikatów w jakiś sposób, a nie uzależniał to od wyboru jaki uczyniłeś x lat/miesięcy temu.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #141 dnia: Listopad 26, 2010, 18:21:02 »
Ciekawa taktyka - jak się nie ma argumentów i odpowiedzi na zadawane pytania, to się powtarza w kółko to samo, a nuż dyskutant się znudzi i sobie pójdzie.
A Ty nie powtarzasz argumentu, że skoro 90% ludzi ma learningi to znaczy, że są zbędne ? Uważasz, że jak powtórzysz to po raz n-ty to może jednak zrozumiem Twój punkt widzenia, czy może uważasz, że się znudzę ? No chyba, że nie masz innego argumentu, który swoją drogą dowodzi wręcz coś przeciwnego. Dowodzi jedynie, że atrybuty i rozkład wymagań primary/secondary nie jest zbalansowany. Dalej tak jak Kareem napisał - skoro nową podstawą, która się nie zmienia w żaden sposób jest 17 to bez szkody dla balansu i graczy można o tyle każdy z atrybutów zmniejszyć. Oczywiście to wydłuży czas skillowania wszystkich skilli, ale przecież EVE ma być sandboxem, któremu poświęcasz czas i dzięki takiemu prostemu zabiegowi będziesz go musiał poświęcić więcej, czytaj CCP więcej zarobi na opłatach. Po co to obudowywać w jakieś ideologie, że chce się wszystkim wyrównać szanse, etc. Wiadomo o co chodzi - żeby zarobić więcej kasy. CCP próbuje przekonać, że chce wyrównać szanse początkującym i ułatwić im start, a tym samym zwiększyć ilość graczy w grze, czyli w efekcie zarobić więcej. To samo uzyska przedłużając czas jaki potrzeba na osiągnięcie jakiegoś tam poziomu w grze.

Learning daje ci bonus do skillowania. Electronics czy engineering dają ci konkretne bonusy przy fitowaniu statków - więcej pg, więcej cpu. Naprawdę uważasz, że to dwie równorzędne rzeczy i nie ma między nimi żadnej różnicy?
No nie widzę. Dajmy ten bonus bez potrzeby skillowania, po co tracić czas na coś co i tak 90% graczy skilluje.

A jaki był powód, że były i je skasowali? Jakiś musiał być w końcu... Znalazłem sobie jakiegoś starego devbloga - http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618 - i powiem, że z większością się zgadzam.

Bez sensu mi się wydaje, że miałbym wybierać bloodline na samym początku nie wiedząc za wiele o tym co on daje i co się z tym wiąże, wolę wybrać sobie taki a nie inny bo mi się podoba historia/avatar, a nie dlatego, że to jest najlepszy bloodline dla producenta. Jeszcze bardziej bez sensu byłoby wprowadzanie tego teraz z powrotem - co zrobić z tymi tysiącami którzy już sobie cośtam wybrali? Dać im zmienić bloodline? Nie dać i "macie pecha"? To wcale nie takie łatwe do wykonania wbrew pozorom.

Jeśli już kombinować z profesjami, to ja bym rozwinął kompletnie bezużyteczny w tej chwili system certyfikatów w jakiś sposób, a nie uzależniał to od wyboru jaki uczyniłeś x lat/miesięcy temu.
Powód był - żeby ułatwić start nowicjuszom. Czyli się nie zmienił, bo teraz podają dokładnie ten sam. Nie wiem czy łatwe czy nie, bo to samo CCP jest jedynie w stanie ocenić. A dlaczego mieliby cokolwiek zmieniać tym co już wybrali ? Czy teraz dali komukolwiek jakikolwiek wybór ? Wystarczyło zostawić tym co chcą możliwość skillowania learningów, a jedynie nowym osobom dać +12 do startowych atrybutów, bez możliwości podnoszenia ich skillami learning.

Dla Ciebie system certyfikatów jest bezużyteczny, a wg CCP jego zadaniem jest wskazać nowicjuszom co powinni skillować by móc np. latać w miarę efektywnie jakimś tam shipem. Dla większości ludzi poziom elite więcej tłumaczy uzyskana nawet od najlepszego kumpla w grze informacja typu: żeby dobrze wyfitować ship musisz mieć spełnione wszystkie prerequisite, ale musisz patrzeć na statsy przy all 5, a dodatkowo MUSISZ mieć skille towarzyszące na minimum 4. Usuńmy te towarzyszące skille, skoro i tak są potrzebne i 90% graczy je i tak skilluje, to dajmy wszystkim na tym samym poziomie to co umożliwiają (bonusy) z defaultu...  :) ;) :P
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #142 dnia: Listopad 26, 2010, 18:52:28 »
To może inaczej.
Linia krwi to jedno a profesja wybierana co miesiąc to coś innego i gwoli ścisłości to remap dla początkowej postaci jest 2 razy a dla zaawansowanej jedynie raz. Wiec czy stoi na przeszkodzie aby osoba nowa miała w czasie 2 remapu możliwość wyboru także linii?
A co do remapu i mojego pomysłu na bonusy dla konkretnych profesji tych Twoich 5% to ... po 1 nie stoi na przeszkodzie abyś sam jako doświadczony gracz chcący mieć hybrydę nie zrobił sobie jej, ale dla osoby, która chce być misjonarzem nie widzę problemu aby mogła się ugruntować od początku w tym kierunku (masz kilka głównych możliwości ale ... masz także możliwość dostosowania tego pod samego siebie np mając bonusy z profesji misjonarz ale kosztem choćby bonusów wynikających z floty). Lub chcesz grać jako pirat ale mieć bonusy od producenta więc statystyki ustawiasz tak aby szybko uczyć się skili bojowych a jedynie korzystać z już posiadanych skili do produkcji.

Kara Mon

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #143 dnia: Listopad 26, 2010, 18:55:50 »
Zgodze sie z Dormio , jest ogromna masa skili takich jak learningi. Ja nei widze roznicy czy skil daje jaksi bonus do statku czy przyspiesza trening, cos daje i nie jest bezuzyteczny. Wszystkie skile zwiazane z fitowaniem sa jak learny, jak nie siedzisz 24/7 w Jita klikajac ordery to 90% ludzi je wytrenuje chociaz nie musi. Jak nie wytrenujesz learnow to bedziesz wolniej trenowal, jak enginering nie wytrenujesz to nie da sie grac? Da sie tylko nie kazdy fit sie wlozy , imo zasada ta sama , bez jednego i bez drugiego da sie zyc a i tak 90% ludzi te skile posiada.

Ja tam jak zaczynalem to tluklem learny i zyje i nie marudze ze 2 miechy grac nie moglem bo jak ktos doradza nowemu siedziec w stacji 2 miechy i robic learny to radze sobie dac na wstrzymanie bo to bez sensu. Spokojnie da sie podzielic czas poswiecony na learny i cos potrzebnego do grania  :P .

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #144 dnia: Listopad 26, 2010, 19:16:32 »
A Ty nie powtarzasz argumentu, że skoro 90% ludzi ma learningi to znaczy, że są zbędne ? Uważasz, że jak powtórzysz to po raz n-ty to może jednak zrozumiem Twój punkt widzenia, czy może uważasz, że się znudzę ?

Skoro CCP także w końcu uznało, że jest zbędne, to może jednak coś w tym jest?

Cytuj
No chyba, że nie masz innego argumentu, który swoją drogą dowodzi wręcz coś przeciwnego. Dowodzi jedynie, że atrybuty i rozkład wymagań primary/secondary nie jest zbalansowany. Dalej tak jak Kareem napisał - skoro nową podstawą, która się nie zmienia w żaden sposób jest 17 to bez szkody dla balansu i graczy można o tyle każdy z atrybutów zmniejszyć. Oczywiście to wydłuży czas skillowania wszystkich skilli, ale przecież EVE ma być sandboxem, któremu poświęcasz czas i dzięki takiemu prostemu zabiegowi będziesz go musiał poświęcić więcej, czytaj CCP więcej zarobi na opłatach.

Kareem wcale nic takiego nie napisał - "zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania", czyli czas skillowania by się wcale nie wydłużył. Szczególnie, że wyraźnie widzę tam napisane "Taka kosmetyka mała".

Tym gorzej dla faktów, nie? ;)

Cytuj
Po co to obudowywać w jakieś ideologie, że chce się wszystkim wyrównać szanse, etc. Wiadomo o co chodzi - żeby zarobić więcej kasy. CCP próbuje przekonać, że chce wyrównać szanse początkującym i ułatwić im start, a tym samym zwiększyć ilość graczy w grze, czyli w efekcie zarobić więcej.

No i świetnie - więcej graczy, więcej celów do których mogę strzelać, wcześniej czy później. :)

Cytuj
No nie widzę. Dajmy ten bonus bez potrzeby skillowania, po co tracić czas na coś co i tak 90% graczy skilluje.

No właśnie nie, bo ten bonus robi różnicę w lataniu statkiem. A production efficiency daje ci bonus do produkcji. A cruiser 5 daje ci nowe statki do latania. I tak można uzasadnić każdy skill oprócz learningów. Bo jak sam zauważyłeś, ta gra jest o lataniu/produkowaniu/handlowaniu/whatever, a nie o tym kto sobie lepiej wyskilluje learningi.



Cytuj
Powód był - żeby ułatwić start nowicjuszom. Czyli się nie zmienił, bo teraz podają dokładnie ten sam.

No i poważnie bardzo dobry powód.

Cytuj
A dlaczego mieliby cokolwiek zmieniać tym co już wybrali ?

Ciekawe czy to samo byś powiedział, jakby się nagle okazało, że twój bloodline wcale nie jest najlepszy do produkowania i jeśli chcesz efektywnie produkować i mieć szansę konkurować z innymi to powinieneś te parę lat temu wybrać zupełnie inny.

Cytuj
Czy teraz dali komukolwiek jakikolwiek wybór ? Wystarczyło zostawić tym co chcą możliwość skillowania learningów, a jedynie nowym osobom dać +12 do startowych atrybutów, bez możliwości podnoszenia ich skillami learning.

Teraz na tej zmianie tracisz 72 sp/h, zyskujesz w zamian 5.3 mln sp (oba jeśli miałeś wszystkie learningi na 5), czyli za 8 lat skillowania będziesz dopiero odczuwał stratę. Taka strata to w praktyce nic, więc co i po co tu wybierać?

Cytuj
Dla Ciebie system certyfikatów jest bezużyteczny, a wg CCP jego zadaniem jest wskazać nowicjuszom co powinni skillować by móc np. latać w miarę efektywnie jakimś tam shipem.

Zacząłem grać pół roku temu i owszem, uważam, że jest bezużyteczny. Na przykład ferox i harpia mają w certyfikatach active shield tanking z jakiegoś bliżej niezrozumiałego powodu (a najlepsze jest kitsune, które też ma active shield tanking), a hurricane ma armor tanking, gdzie w 90% przypadków latam nim na shieldzie. O ile przy hurricane jeszcze jest to zrozumiałe, to powodzenia w lataniu aktywnym feroxem i harpią, a szczególnie aktywnym kitsune. Takich bzdur tam jest więcej.

A co do remapu i mojego pomysłu na bonusy dla konkretnych profesji tych Twoich 5% to ... po 1 nie stoi na przeszkodzie abyś sam jako doświadczony gracz chcący mieć hybrydę nie zrobił sobie jej, ale dla osoby, która chce być misjonarzem nie widzę problemu aby mogła się ugruntować od początku w tym kierunku (masz kilka głównych możliwości ale ... masz także możliwość dostosowania tego pod samego siebie np mając bonusy z profesji misjonarz ale kosztem choćby bonusów wynikających z floty). Lub chcesz grać jako pirat ale mieć bonusy od producenta więc statystyki ustawiasz tak aby szybko uczyć się skili bojowych a jedynie korzystać z już posiadanych skili do produkcji.

To fajne gdy już masz te skille, ale problem pojawia się gdy w pewnym momencie chcesz zrobić remap na zupełnie niekompatybilny z twoją profesją - choćby żeby dorobić supportowe skille szybciej czy coś. Można by to fajnie rozbudować, chociaż ja i tak bym to rozłączył od remapu i bloodline, i po prostu zrobił jako coś nowego. :)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #145 dnia: Listopad 26, 2010, 19:47:29 »
Skoro CCP także w końcu uznało, że jest zbędne, to może jednak coś w tym jest?
Może jest, a może nie ma ? Co stoi na przeszkodzie by uznać, że i inne rzeczy są zbędne bo są równie powszechne ? Ja mówię o tym, że CCP uznało coś za zbędne, nie dlatego, że tak uważa, tylko dlatego, że gracze tak uważają, a przecież CCP wcześniej broniło, że to potrzebne jest.  Rozumiesz różnicę ? Dlaczego zatem nie uzna, że najpierw trzeba naprawić błędy w grze ? Może jednak coś w tym jest skoro 99% graczy PROSI i BŁAGA o naprawienie błędów w grze.

Kareem wcale nic takiego nie napisał - "zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania", czyli czas skillowania by się wcale nie wydłużył. Szczególnie, że wyraźnie widzę tam napisane "Taka kosmetyka mała".
Z drugiej strony mogliby jakoś zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania, bo jak widać żaden atrybut nie będzie mógł spaść poniżej 17, więc możnaby przyjąć, że 17=0. Taka kosmetyka mała.
Tak dokładnie napisał. Odniosłem się do tego co proponuje 17=0. Masz z tym problem ? Nie musisz modyfikować szybkości skillowania żeby odjąć po 17 z każdego atrybutu. Możesz, ale nie musisz. Rozumiesz różnicę ?

Tym gorzej dla faktów, nie? ;)
Jakich faktów ? Czy usunięcie 17 z każdego atrybutu BEZ zmiany wzoru skillowania nie wydłuży czasu skillowania ? Dla wybiórczych faktów ?

No i świetnie - więcej graczy, więcej celów do których mogę strzelać, wcześniej czy później. :)
Pod warunkiem, że tych nowych graczy uda Ci się nakłonić do walki, a przecież 3/4 graczy w ogóle nie opuszcza hisecu ! Liczysz, że wraz z nowymi te proporcje się odwrócą ?

No właśnie nie, bo ten bonus robi różnicę w lataniu statkiem. A production efficiency daje ci bonus do produkcji. A cruiser 5 daje ci nowe statki do latania. I tak można uzasadnić każdy skill oprócz learningów. Bo jak sam zauważyłeś, ta gra jest o lataniu/produkowaniu/handlowaniu/whatever, a nie o tym kto sobie lepiej wyskilluje learningi.
No właśnie tak, bo learningi NIE UNIEMOŻLIWIAJĄ latania statkami, a wszystkim UMOŻLIWIAJĄ szybsze skillowanie. Wolny wybór. Chcesz to skillujesz, nie chcesz to nie. Uzasadnienie jest jedno = szybciej skillujesz. Usuńmy wszystkie wymagania co do latania statkami, a zostawmy jedynie wymagania na montowanie modułów. Zobacz iloma nagle będziesz mógł latać ! I to kompletnie bez skillowania !!!

No i poważnie bardzo dobry powód.
Dobry na co ? Dlaczego akurat teraz miałoby nowicjuszom być łatwiej. Gra nagle stała się trudniejsza ? Nie, wszyscy bez wyjątku powtarzają, że z patcha na patch gra staje się łatwiejsza. Gdzie tu utrudnienia które koniecznie trzeba likwidować ? Dlaczego nie wydłużać skillowania wraz z wiekiem konta ? To przecież też ułatwienie grania nowicjuszom...

Ciekawe czy to samo byś powiedział, jakby się nagle okazało, że twój bloodline wcale nie jest najlepszy do produkowania i jeśli chcesz efektywnie produkować i mieć szansę konkurować z innymi to powinieneś te parę lat temu wybrać zupełnie inny.
To samo, bo od dawna mam poziom, przy którym nie muszę nic skillować by produkować. Skilluję jedynie nowe skille, a i tak większości (bez względu jakiej profesji dotyczą) z nich ich nie maxuję. Jestem na etapie, gdzie w żadną profesję już nie muszę inwestować dużych ilości SP. Po co mam konkurować na polu na którym odnoszę takie sukcesy na jakie mam ochotę ? Wolę tam gdzie mam jeszcze jakieś wyzwania przed sobą.

Teraz na tej zmianie tracisz 72 sp/h, zyskujesz w zamian 5.3 mln sp (oba jeśli miałeś wszystkie learningi na 5), czyli za 8 lat skillowania będziesz dopiero odczuwał stratę. Taka strata to w praktyce nic, więc co i po co tu wybierać?
Abstrahując od wartości które podałeś, to nie zyskuję tych SP zainwestowanych w learningi (2.2mln SP), bo je już mam. Nikt mi ich nie daje za bezdurno, a jedynie pozwala przenieść je w inną dziedzinę. W zamian za to tracę możliwość szybszego skillowania i wszystkie te SP powyżej nowej maksymalnej ilości w wymiarze czasu jaki jeszcze poświęcę w przyszłości EVE. Czy to dużo ? Nie wiem, bo nie wiem jak długo będę mógł grać w EVE (wliczając powody zewnętrzne - np. zamknięcie projektu przez CCP). W skali roku przyjmując stratę 75SP/h oznacza to 657k SP, sam sobie odpowiedz czy to dużo dla mnie czy dużo dla nooba.

Zacząłem grać pół roku temu i owszem, uważam, że jest bezużyteczny. Na przykład ferox i harpia mają w certyfikatach active shield tanking z jakiegoś bliżej niezrozumiałego powodu (a najlepsze jest kitsune, które też ma active shield tanking), a hurricane ma armor tanking, gdzie w 90% przypadków latam nim na shieldzie. O ile przy hurricane jeszcze jest to zrozumiałe, to powodzenia w lataniu aktywnym feroxem i harpią, a szczególnie aktywnym kitsune. Takich bzdur tam jest więcej.
No i te podane przykłady, nawet jeśli jest ich więcej oznaczają, że cały system jest bezużyteczny ? Nie zauważyłeś, że przy okazji system pokazuje zależności, czytaj WSZYSTKIE skille jakie musisz mieć żeby móc wsiąść w ship ? Nikt Ciebie nie zmusza do korzystania z niego, to oznacza, że jest bezużyteczny ? Rozumiem, że Ty jesteś jedyną wyrocznią jak należy prawidłowo latać i fitować i nikt inny (szczególnie CCP) nie ma prawa mieć innego zdania w tym temacie.

Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #146 dnia: Listopad 26, 2010, 20:36:14 »
Może jest, a może nie ma ? Co stoi na przeszkodzie by uznać, że i inne rzeczy są zbędne bo są równie powszechne ? Ja mówię o tym, że CCP uznało coś za zbędne, nie dlatego, że tak uważa, tylko dlatego, że gracze tak uważają, a przecież CCP wcześniej broniło, że to potrzebne jest.  Rozumiesz różnicę ? Dlaczego zatem nie uzna, że najpierw trzeba naprawić błędy w grze ? Może jednak coś w tym jest skoro 99% graczy PROSI i BŁAGA o naprawienie błędów w grze.

Broniło wcześniej, że potrzebne jest? Gdzie? Jak? Link? A błędy - no popatrz, a mi rakiety naprawiają we wtorek. No kto by pomyślał.

Cytuj
Tak dokładnie napisał. Odniosłem się do tego co proponuje 17=0. Masz z tym problem ? Nie musisz modyfikować szybkości skillowania żeby odjąć po 17 z każdego atrybutu. Możesz, ale nie musisz. Rozumiesz różnicę ?

No jeśli wybierasz sobie z jednej całej wypowiedzi jej kawałek wyjmując go totalnie z kontekstu, po czym dobudowujesz sobie do tego kawałka jakieś niesamowite wyobrażenia, to ja nie mam po prostu słów.

Cytuj
Pod warunkiem, że tych nowych graczy uda Ci się nakłonić do walki, a przecież 3/4 graczy w ogóle nie opuszcza hisecu ! Liczysz, że wraz z nowymi te proporcje się odwrócą ?

No to będzie 1/4 nowych więcej do strzelania, też mi problem. Nie muszę strzelać do wszystkich przecież. :)

Cytuj
No właśnie tak, bo learningi NIE UNIEMOŻLIWIAJĄ latania statkami, a wszystkim UMOŻLIWIAJĄ szybsze skillowanie. Wolny wybór. Chcesz to skillujesz, nie chcesz to nie. Uzasadnienie jest jedno = szybciej skillujesz.

A teraz będę szybciej skillował bez nich. I fajnie. A skille do statków i modułów i produkcji itp nadal będą bo o to właśnie w tej grze chodzi.

Cytuj
Dobry na co ? Dlaczego akurat teraz miałoby nowicjuszom być łatwiej. Gra nagle stała się trudniejsza ? Nie, wszyscy bez wyjątku powtarzają, że z patcha na patch gra staje się łatwiejsza. Gdzie tu utrudnienia które koniecznie trzeba likwidować ? Dlaczego nie wydłużać skillowania wraz z wiekiem konta ? To przecież też ułatwienie grania nowicjuszom...

Już nie kombinuj tak bardzo, bo zaraz dojdziesz do tego, że po 2 latach powinno się konto kasować automatycznie i musisz zakładać nowe, jak chcesz dalej grać. ;P

Cytuj
To samo, bo od dawna mam poziom, przy którym nie muszę nic skillować by produkować. Skilluję jedynie nowe skille, a i tak większości (bez względu jakiej profesji dotyczą) z nich ich nie maxuję. Jestem na etapie, gdzie w żadną profesję już nie muszę inwestować dużych ilości SP. Po co mam konkurować na polu na którym odnoszę takie sukcesy na jakie mam ochotę ? Wolę tam gdzie mam jeszcze jakieś wyzwania przed sobą.

Aha, czyli tobie jest wszystko jedno, bo już osiągnąłeś co chciałeś, a reszta niech się męczy, dobrze im tak bucom. I wszystko jasne. :P

Cytuj
Abstrahując od wartości które podałeś, to nie zyskuję tych SP zainwestowanych w learningi (2.2mln SP), bo je już mam. Nikt mi ich nie daje za bezdurno, a jedynie pozwala przenieść je w inną dziedzinę.

Czyli odzyskujesz 2.2 mln sp wpakowanych, które możesz sobie rozłożyć gdzie chcesz. Tracisz 2.2mln w learningach. Zyskujesz 2.2 mln sp w innych skillach.

Cytuj
W zamian za to tracę możliwość szybszego skillowania i wszystkie te SP powyżej nowej maksymalnej ilości w wymiarze czasu jaki jeszcze poświęcę w przyszłości EVE. Czy to dużo ? Nie wiem, bo nie wiem jak długo będę mógł grać w EVE (wliczając powody zewnętrzne - np. zamknięcie projektu przez CCP).

Jeśli nie masz 5/5 wszystkich i 5 learning, to nawet przy niekórych skillach zyskasz szybsze skillowanie (szczególnie jeśli jak piszesz, nie używasz remapów), bo tyle samo atrybutów dostaniesz co i Dag ze swoimi wymaxowanymi.

Cytuj
W skali roku przyjmując stratę 75SP/h oznacza to 657k SP, sam sobie odpowiedz czy to dużo dla mnie czy dużo dla nooba.

No i tracisz na rok te 650k, ale pamiętaj że za to możesz sobie rozłożyć 2.2 mln które wcześniej miałeś zamrożone w learningach. Czyli zaczniesz tracić tak naprawdę dopiero za około 2 lata - może wtedy będziesz grać, może nie, może już Eve nie będzie, może... I po co się spinać?

Cytuj
No i te podane przykłady, nawet jeśli jest ich więcej oznaczają, że cały system jest bezużyteczny ? Nie zauważyłeś, że przy okazji system pokazuje zależności, czytaj WSZYSTKIE skille jakie musisz mieć żeby móc wsiąść w ship ? Nikt Ciebie nie zmusza do korzystania z niego, to oznacza, że jest bezużyteczny ? Rozumiem, że Ty jesteś jedyną wyrocznią jak należy prawidłowo latać i fitować i nikt inny (szczególnie CCP) nie ma prawa mieć innego zdania w tym temacie.

Jeśli system ma być użyteczny dla noobów, to niech podaje przy statkach użyteczne certyfikaty, a nie wyssane z palca i kompletnie niefitowalne. Przy niektórych statkach się to sprawdza, ale jeśli nie jest dobrze zrobione dla wszystkich to jest generalnie do dupy.

Bzdur o wyroczniach itp nawet nie będę komentować, bo nie warto.

Szakal

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 763
  • 16 lat z EvE. Kupa czasu ;] Date of Birth 2004
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Szakal
  • Korporacja: Caldari Provisions
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #147 dnia: Listopad 26, 2010, 20:47:08 »
i z topica zrobiła się kłótnia miedzy dwoma osobnikami  (śmierdzi flejmem)  8) :P

Kalressin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 453
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: j/w
  • Korporacja: Pewnie nadal Vide :p
  • Sojusz: A gdzie vide jest tak w zasadzie?
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #148 dnia: Listopad 26, 2010, 20:49:12 »

A jaki był powód, że były i je skasowali? Jakiś musiał być w końcu... Znalazłem sobie jakiegoś starego devbloga - http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618 - i powiem, że z większością się zgadzam.


Powodem ze je skasowali byl przede wszystkim fakt ze najpierw je dodali.
Zdajesz sie zapominac ze CCP nie dostalo gotowca, ktory ma naprawic, tylko naprawia rzeczy ktore kiedystam samo spierdzielilo (albo tak im sie wydaje).
Juz od paru lat CCP w wielu sprawach porusza sie jak pijany we mgle.
Np.: pierworodnym grzechem calego systemu bylo przepakowanie Achur w Bloodlines. Nagle rada nr 1 dla kazdego z charem mlodszym niz 3 miechy bylo"skasuj, zrob Achure" I dzieki temu z rasy dolepionej na sile do calego uniwersom, tylko dla polaskotania graczy z chinskiego serwera, wywodzi sie 60% nowych graczy i z 90% altow z tego okresu. To ze bylo to z dupy, bylo wiadomo jeszcze w czasie testow na Sisi i wszyscy to mowili. I co sie dzieje? Zamiast po miesiacu przyznac ze zrobili zle i zbalansowac, to CCP regularnie, co roku wywraca system tworzenia postaci.
No racjonalne jak ch...  >:(



sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 26, 2010, 22:03:47 »
wts


Dormio ilosc wylanych lez nie zmieni decyzji CCP tymbardziej jesli bedziesz plakal na centrali.

NeX

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #150 dnia: Listopad 26, 2010, 22:46:15 »
  Być może nie zmieni, ale za to kolejne błędy CCP, które zaczęły się od przepakowania Achury i które powinny być naprawione jej liftingiem zostały spotęgowane spłaszczaniem gry w całym aspekcie RP tak, że dziś liczą się tylko avatary.

Upraszczanie gry, w które wlicza się również kasacja learningów ma dwie cechy:

1. ) W porównaniu do 2005 gdy zaczynałem było 15 tys ludzi online dziś jest 50 tys. Jakiś procent z tego jest zasługą uproszczeń. Niewątpliwie to zysk CCP.

2. ) W 2005 na pierwsze misje lev 3 leciało się fregatą, a gdy nie dało rady zrobić extrawaganzy, to kupowało się swojego pierwszego cruza T1. Zwykłe BC były w dalekich planach, a koksy typu Drake, Myrm, Harbi nie istniały.
  Dzisiaj w 2010 całkiem poważnie i bez cienia zażenowania dyskutujecie, czy AF było nie było tankująca fryga T2 jakim jest Wolf da radę na misjach lev 2 (a może go jednak Sansha w noobshipach pogoni ROFTL). Sorry ale npece ani misje się niespecjalnie zmieniły. Gracze owszem z winy CCP i to jest cena za wypłaszczanie wymagań wobec newbie.

  Nie wszystkie decyzje są oczywiście złe. Gdy ciągle rośnie ilość skili, to była potrzebna kompresja czasu na ich zrobienie np poprzez zmniejszenie wymagań skili adv z 5 na 4. To dobra decyzja rzeczywiście pomagająca nowym graczom i nie szkodząca grze.
  Natomiast skasowanie bloodline i profesji zamiast nerfu Achury, to był czysty idiotyzm. O wiele trudniej jest dziś wprowadzić w ramach RP coś nowego niż wtedy zbalansować istniejące linie tak aby odtworzyć równowagę po nierozważnym rozmnożeniu pseudo chińczyków z objawami przedporodowej kiły :o

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #151 dnia: Listopad 27, 2010, 00:21:07 »
[admin]Xart prosił grzecznie, ja taki miły nie będę, stonujcie, albo pobawię się narzędziami admina[/admin]

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Calciums

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #152 dnia: Listopad 27, 2010, 00:57:37 »
  Być może nie zmieni, ale za to kolejne błędy CCP, które zaczęły się od przepakowania Achury i które powinny być naprawione jej liftingiem zostały spotęgowane spłaszczaniem gry w całym aspekcie RP tak, że dziś liczą się tylko avatary.

Upraszczanie gry, w które wlicza się również kasacja learningów ma dwie cechy:

1. ) W porównaniu do 2005 gdy zaczynałem było 15 tys ludzi online dziś jest 50 tys. Jakiś procent z tego jest zasługą uproszczeń. Niewątpliwie to zysk CCP.

2. ) W 2005 na pierwsze misje lev 3 leciało się fregatą, a gdy nie dało rady zrobić extrawaganzy, to kupowało się swojego pierwszego cruza T1. Zwykłe BC były w dalekich planach, a koksy typu Drake, Myrm, Harbi nie istniały.
  Dzisiaj w 2010 całkiem poważnie i bez cienia zażenowania dyskutujecie, czy AF było nie było tankująca fryga T2 jakim jest Wolf da radę na misjach lev 2 (a może go jednak Sansha w noobshipach pogoni ROFTL). Sorry ale npece ani misje się niespecjalnie zmieniły. Gracze owszem z winy CCP i to jest cena za wypłaszczanie wymagań wobec newbie.

  Nie wszystkie decyzje są oczywiście złe. Gdy ciągle rośnie ilość skili, to była potrzebna kompresja czasu na ich zrobienie np poprzez zmniejszenie wymagań skili adv z 5 na 4. To dobra decyzja rzeczywiście pomagająca nowym graczom i nie szkodząca grze.
  Natomiast skasowanie bloodline i profesji zamiast nerfu Achury, to był czysty idiotyzm. O wiele trudniej jest dziś wprowadzić w ramach RP coś nowego niż wtedy zbalansować istniejące linie tak aby odtworzyć równowagę po nierozważnym rozmnożeniu pseudo chińczyków z objawami przedporodowej kiły :o
Caly urok lernow polegal na tym ze latajac BC na extrawaganze klnelo sie na czym swiat stoi, ze koledzy z korpa poszli w dobra strone skilujac grube tluste bsy.
Nawet jak juz wyskilowalem minimum na swojego pierwszego bsa wlot na ta misje byl prawdziwym hardkorem dlatego zajelem sie handlem ^^.
Co dawalo wtedy skilowanie lernow ... ktos kiedys policzyl, ze aby zrownac sie iloscia sp z graczami co nie skilowali lernow na 5 tylko na 4 potrzeba bylo prawie 3 lat zeby te osoby przescignac.
Dzis z perspektywy roku 2006 moge ocenic ze skilowanie lernow bylo bledem dlaczego >?
Kiedy ja sie wsciekalem bo nie moglem latac z kolegami na misje lvl 3 oni w tym czasie spokojnie zarabiali na GTC , dopiero po ok 2 latach gry powoli zrownalem sie z reszta towarzystwa i po tym czasie ich przeganiam... majac impki plus 4(na impki plus 5 malo kogo bylo stac bo strata trakiego klona bolala bardzo mocno ^^).
Dzis po 5 latach grania daje to tylko to, ze jak ktos zaklada  na sobie impki +4 ja spokojnie zakladam +3 i mam to samo co ludzie z lernami na 4 ...
Eva jest jednak oparta na przyslowiu: No many no future. Masz kase na strate plus 5 no to spoko nie masz latasz z plus 4 - jestes biedakiem, no to plus 0.
Praktycznie te lerny na 5 to byla strata czasu i fanu z gry. Brawo dla tego Pana/Panow co wymyslil skasowanie lernow dla nowych i starych graczy.
Powiedzialbym ze jest geniuszem/szami...
SIC !Szkoda tylko, ze geniuszowi/om z CCP zajelo to prawie dlugich  6 lat zeby do tego dojsc !!!
 W sumie B.dobrze, ze  EVEa idzie powoli ale  do przodu. 
 

Stary Pierdola

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #153 dnia: Listopad 27, 2010, 10:03:21 »

Praktycznie te lerny na 5 to byla strata czasu i fanu z gry.   

Nienieniebonusytylelatodnotoconiebylojakbypatrzec albowiecejgdybytezaterazdfostajeszpiecmilionowwza sadziefreenotoniemacosieprzejmowacτὰπάνταῥεῖκαὶοὐ δὲνμένει.


silvia

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #154 dnia: Listopad 27, 2010, 10:35:55 »
Czy dostaje sie isk za skillbooki w glowie? w koncu wiecie... 50 mil to nie laska ;d

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #155 dnia: Listopad 27, 2010, 12:03:17 »
Czy dostaje sie isk za skillbooki w glowie? w koncu wiecie... 50 mil to nie laska ;d

Jakbys przeczytal devbloga to bys sie dowiedzial ze rekompenstata dotyczy tylko bookow niewbitych do glowy, bo w przeciwnym wypadku bylaby hiper-inflacja

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #156 dnia: Listopad 27, 2010, 12:10:02 »
Nienieniebonusytylelatodnotoconiebylojakbypatrzecalbowiecejgdybytezaterazdfostajeszpiecmilionowwzasadziefreenotoniemacosieprzejmowacτὰπάνταῥεῖκαὶοὐδὲνμένει.

Próbowałem  ten zlepek odcyfrować i podzielić na wyrazy (zakładam, że pisał po pijaku albo cuś ];) )

"Nie, nie, nie bonusy tyle lat (odno) to co nie było jakby patrzeć albo więcej gdyby tez teraz dostajesz piec milionów zasadzie free no to nie ma co się przejmować"

W nawiasie nie zrozumiałem tekstu ani z treści zdania nie zrozumiałem co chciał napisać.
Teraz poproszę kogoś aby zrozumiał sens tego co On napisał bo ... ja nie łapię ];)

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #157 dnia: Listopad 27, 2010, 12:21:20 »
Jakbys przeczytal devbloga to bys sie dowiedzial ze rekompenstata dotyczy tylko bookow niewbitych do glowy, bo w przeciwnym wypadku bylaby hiper-inflacja

Dokładnie, zwrócone będą ISKi za książki które nie są wbite w głowę, czyli te które zalegają na markecie i gdzie kolwiek indziej. Natomiast to co gracze mają w głowach w postaci książek z grupy learnings, CCP oszacowało na 16000b ISK które namieszało by w ekonomi EVE  ;D

Cytat: CCP
Secondly, it would mean dumping ~16 trillion ISK into the economy, and CCP EyjoG (our economist and qualified numbers-guy) nearly had a heart attack when we asked if this might be a problem. (He also said "don't do that, please" once he'd recovered from the shock.)
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Oxylan

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #158 dnia: Listopad 27, 2010, 12:40:57 »
Dormio ilosc wylanych lez nie zmieni decyzji CCP tymbardziej jesli bedziesz plakal na centrali.

Z jednej strony to dobrze że skończyli z lernami z innej nie ma co się czepiać ludzi którzy marudzą ze ta zmiana jest do bani, bo wielu traktowało już wyskilowane learnigi jako ich kawałek życia w eve oraz rzecz jaka w praktyce i teoretycznie miała swoje zastosowanie, planowanie kolejki wtedy miało sens, teraz sam się zastanawiam czy słusznie jest dziekowanie CCP i robić z nich Bogów za taką zmiane, czy solidnie ich o to opierniczyć i zbluzgać, imo zamiana skili na free sp to zbyt mało, powinni dać (zadośćuczynienie) za to że czlowiek jak frajer skilował lerny praktycznie (z przymusu) i siedział jak pajac czekając aż będzie mógł normalnie grać, co prawda nikt nie zmuszał do skilowania tej dziedziny, ale bez niej sensowne skilowanie nie miało sensu.

PS.Starsi gracze postawcie się w roli nowych graczy którzy zaczeli grać np 2 miesiące temu, wiekszosc z nich robila lerny, a teraz im to zabierają, co prawda dostana cale free exp ale to nie zmienia faktu że mogli od razu wsiadać w cruzy, bc i bawić się w pvp/e, pod względem rozrywki i czerpania przyjemnosci z gry stracili czas.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2010, 12:50:41 wysłana przez Oxylan »

Starakopara

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #159 dnia: Listopad 27, 2010, 12:45:08 »
(...) powinni dać (zadośćuczynienie) za to że czlowiek jak frajer skilował lerny praktycznie (z przymusu) i siedział jak pajac czekając aż będzie mógł normalnie grać, co prawda nikt nie zmuszał do skilowania tej dziedziny, ale bez niej sensowne skilowanie nie miało sensu.


this

mi wystarczy jakieś 10B  ;D

Goomich

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #160 dnia: Listopad 27, 2010, 12:57:11 »
i siedział jak pajac czekając aż będzie mógł normalnie grać,

To tylko i wyłącznie twoja wina, dlatego sam sobie powinieneś wypłacić odszkodowanie (minus mała oplata dla mnie).

Oxylan

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #161 dnia: Listopad 27, 2010, 13:26:17 »
To tylko i wyłącznie twoja wina, dlatego sam sobie powinieneś wypłacić odszkodowanie (minus mała oplata dla mnie).

Wstrzymam się od offtopa i wycieczek.


Stary Pierdola

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #162 dnia: Listopad 27, 2010, 13:31:57 »
Próbowałem  ten zlepek odcyfrować i podzielić na wyrazy (zakładam, że pisał po pijaku albo cuś ];) )

"Nie, nie, nie bonusy tyle lat (odno) to co nie było jakby patrzeć albo więcej gdyby tez teraz dostajesz piec milionów zasadzie free no to nie ma co się przejmować"

W nawiasie nie zrozumiałem tekstu ani z treści zdania nie zrozumiałem co chciał napisać.
Teraz poproszę kogoś aby zrozumiał sens tego co On napisał bo ... ja nie łapię ];)

Uwazam ze wyskilowanie wszystkich learningow na V nie bylo bledem poniewaz raz ze sie pozniej skillowalo szybciej i dla wielu graczy to sie zwrocilo a dwa teraz dostajemy 5376k sp praktycznie free.

P.S.Namieszalem wina z piwem = post niezrozumialy.

silvia

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #163 dnia: Listopad 27, 2010, 13:48:47 »
PS.Starsi gracze postawcie się w roli nowych graczy którzy zaczeli grać np 2 miesiące temu, wiekszosc z nich robila lerny, a teraz im to zabierają, co prawda dostana cale free exp ale to nie zmienia faktu że mogli od razu wsiadać w cruzy, bc i bawić się w pvp/e, pod względem rozrywki i czerpania przyjemnosci z gry stracili czas.

Niet, z learningami jest tak, iz te podstawowe w ciagu 6h skillowania obniza ci czas potrzebny na dojdscie do draka o np. polowe (2 dni? ) :D

NeX

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #164 dnia: Listopad 27, 2010, 18:31:05 »
  Dokładnie tak. Pierwsze levele proporcjonalne czasowo do innych skili dawały wielkiego kopa. Szczególnie początkującej postaci bez przygotowanych kabli i skillplanu.

Nowy gracz nie miał jednak potrzeby poza bzdurna iluzją, że kogoś w czymś dogoni aby wbijał przez całego triala wyłącznie tygodniowe learningi w czasie kiedy miał do zrobienia piętnastominutowe skile do założenia podstawowego fitu. To jakieś totalne maniactwo robić zaczynając grę skile 5/5 na czymkolwiek poza altem, zresztą i jemu 5/4 wystarcza, bo czas zwrotu 5 adv to było kilka lat. Pierwsze tygodnie gry minęły mi na learningach 3 potem 4 i nie robiłem ich wyżej tak długo jak miałem krótsze skile na statek, broń itp. Opowieści o tym ile się przez to traci to zwykłe pitolenie głupot. Setki razy więcej czasu się traciło nie zmieniwszy skili na czas, bo wolało się spać, czy wyjść na piwo. Teraz niby jest kolejka, ale i tak zdarza się ją ustawić po paru dniach przerwy :P

Czas tracili tylko naiwni PRO z pryszczami, bo chcieli być w czymś "najlepsiejsi", a wbicie skila na 5 zamiast zrobienie w tym samym czasie kolejnego na 4 wydawało im się zajebistsze. Teraz dostaną zwrot tych 2, czy 5 milionów i się cieszą jak ze zaszpyrowanej skarpety z moniakami.

silvia

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #165 dnia: Listopad 27, 2010, 19:42:43 »
Ja przez BAAAARDZO dlugi czas nie robilem learningow. Tylko po trochu - wolalem miec dany skill xxx, ktory byl mi potrzebny by uzywac xxx, anizeli spedzic kilka godzin trenujac jakis learning by potem miec owy skill zrobiony w 30 minut krocej.

Ellaine

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #166 dnia: Listopad 27, 2010, 19:54:16 »
Ja wbijałem learny advanced 5 kiedy miałem tak mało czasu na grę że nie tylko nie starczało na zmianę skilli ale nawet na zastanawianie się co chcę skillować ;)

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #167 dnia: Listopad 27, 2010, 21:37:26 »
Innymi słowy większość osób jednak jest za (tak starych wyjadaczy jak i zielony narybek)

ps. sam mam learning jedynie na 5 pozostałe skile na 4 (za wyjątkiem charyzmy oczywiście ];) )

Stary Pierdola

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #168 dnia: Listopad 27, 2010, 22:28:34 »
Ze mna bylo troche niestandartowo , gralem jus ponad pol roku kiedy zdecydowalem sie zrobic nowa postac od poczatku wiedzac wrescie czego chce tak ze od razu bylem na inmplantach od +1 do +5 z kazdym kolejnym level na cybernetyce i learningi wszystkie na V i dopiero po tym zaczalem uczyc sie czegos praktycznego , ten char ma 658 dni i 38220k sp czyli srednio 2420 sp/h chyba nie tak zle.

Wlasnie zrobilem sobie plan w EveMon zeby maksymalnie wykorzystac te 5376k free sp i rozdzielajac je tylko na ksiazki z najnizsza szybkoscia uczenia 1980 sp/h bede do przodu okolo 113 dni czyli prawie 4 miesiace , bravo CCP.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #169 dnia: Listopad 27, 2010, 22:47:43 »
Z och i ach ... na co to wydać nasz kolega Star P'ergish zrobił matematykę i to zaawansowaną  ];)

Shiro

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #170 dnia: Listopad 30, 2010, 16:27:31 »
Dorzucę (jeśli można:) swoje 3 grosze, jako świeża postać:

W EVE PvE jest nudne i mało dynamiczne porównując do innych MMO, więc jedyną frajdę, jaką noob na trialu ma, to bawienie się modułami i statkami, testowanie fitów, poznawanie mechaniki.. Przez pierwsze kilka dni musiałem czekać na podstawowe levele learning skilli i byłem zblokowany- niektórych to może zniechęcać.  Myślę też, że MMO, które zmniejsza przepaść w pvp pomiędzy początkującym, a starym graczem jest dobrym rozwiązaniem w aspekcie marketingowym i grywalności.

Jako dygresja przykład gry, w którą grałem kilka lat- Lineage 2. Żeby zrobić tam postać do pvp i walczyć w jakimś pvp ally o dominację na serwerze, musisz się gapić na biegające boty 24/7 przez sześć miesięcy, a kolejne pół roku, by wyfarmić dla niej sprzęt- utrzymujesz parę kont online przez wiele miesięcy (nie żartuje). Grając legit potrzeba minimum paru lat. System jest też taki, że gracz o niskim levelu nie trafia nawet gracza end game'owego. Efektem są takie kwiatki, jak frapsy, na których 9-osobowa grupa broni się przez pół godziny przed 200 osobowym blobem. Końcowy efekt jest też taki, że po kilku latach z dwudziestu serwerów zrobiły się dwa, bo nikt w ten szajs w europie i stanach nie chce grać (grają tylko Azjaci, dla których umieranie z wycieńczenia przed kompem to norma w MMO).

Spójrzcie na to tak: gra bardziej przystępna dla noobów to więcej pieniędzy na jej rozwój, lepsze serwery, ładniejsza oprawa itd

PS. Ja tam sie cieszę, bo te zmiany urywają mi miesiąc z półrocznego planu Drake -> Tengu. Jeśli to komuś solą w oku, to trudno  ;)

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #171 dnia: Listopad 30, 2010, 16:50:21 »
Cytuj
Spójrzcie na to tak: gra bardziej przystępna dla noobów to więcej pieniędzy na jej rozwój, lepsze serwery, ładniejsza oprawa itd
MOŻE gdyby tak było to wściekania się i irytacji byłoby mniej, ale patrząc na zachwanie ccp to ta dodatkowa kasa nie pójdzie w dodatkowe / nowe potężniejsze serwery, ani w programistów od laga, tylko w bandę darmozjadów przerabiających grę na konsolowy/simsowy shit ewentualnie na ten nowy projekt oparty o (n)WoD'a

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #172 dnia: Listopad 30, 2010, 18:32:03 »
MOŻE gdyby tak było to wściekania się i irytacji byłoby mniej, ale patrząc na zachwanie ccp to ta dodatkowa kasa nie pójdzie w dodatkowe / nowe potężniejsze serwery, ani w programistów od laga, tylko w bandę darmozjadów przerabiających grę na konsolowy/simsowy shit ewentualnie na ten nowy projekt oparty o (n)WoD'a

Nie marudź, dzisiaj nawet dodatek (no, 1/3 dodatku, whatever) wypuścili z jedynie 30 minutowym opóźnieniem, jak widać idzie ku lepszemu ;)

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #173 dnia: Listopad 30, 2010, 18:49:14 »
Dla ciebie :P
Mi podczas pachowania wsio sie ******* właśnie kończę zasysać nowego klienta

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

HammerSnake

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #174 dnia: Listopad 30, 2010, 20:04:21 »
hehe :D
Wiedziałem żeby nie zasysać tego fixa  :P

Cytuj
W EVE PvE jest nudne i mało dynamiczne porównując do innych MMO
W porównaniu do jakiego mmo?
W eve mamy do czynienia z zwyczajnym grindem. Stosowanym w każdej azjatyckiej produkcji (czyli pewnie w 95% powstałych mmo , w tym wspomnianym przez ciebie lineage) oraz w większości europejskich/amerykańskich .

Cytuj
MOŻE gdyby tak było to wściekania się i irytacji byłoby mniej, ale patrząc na zachwanie ccp to ta dodatkowa kasa nie pójdzie w dodatkowe / nowe potężniejsze serwery, ani w programistów od laga, tylko w bandę darmozjadów przerabiających grę na konsolowy/simsowy shit ewentualnie na ten nowy projekt oparty o (n)WoD'a
Signed.

Pve w tej grze ma dużą szanse na zmianę w momencie wprowadzenia chodzenia na stacjach.Instancje grupowe, misje z ludzikiem strzelającym laserkiem etc. Nie po to pakują ciężkie miliony i sztab ludzi w rozwój  ambulation ,żeby zatrzymać się na chodzeniu po stacjach. Na pewno będzie z takiej zmiany zadowolone 90% serwera ,które jeśli wierzyć statystyką gra żeby zarobić na nową raciarke i plexa . Takimi zmianami mogą wyjść z niszy i stanąć do walki z wielkimi tytułami o graczy.
Jakoś muszą się rozwijać i podjęli taką ,a nie inną decyzje.


Osobiście wolałbym eve online 2  w  kosmosie. Z lepszą fizyką ,lepszymi misjami w space ,brakiem locala , na pewno z brakiem avatara chodzącego po stacji (jakby nie patrzeć jest to niezłe sito wiekowe )...  :P  etc etc.