Autor Wątek: DevBlog: learning skills are going away  (Przeczytany 70295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Goomich

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 26, 2010, 09:31:39 »
Mój został w stworzony z myślą o konkretnym zastosowaniu pod tytułem, że za pół roku mógłbym ciągle patrzeć na portret.

Nitefish

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 173
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nitefish
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 26, 2010, 10:27:45 »
Learningi to typowy przykład błędu game designerów. To element gry, który jest nobrainerem - to tak jakby trzeba było wcelować w undock wlatując do stacji. Jest to zbędny element gry nic nie wnoszący do rozgrywki, jedynie podnoszący poziom wkurwienia i zniechęcenia młodych graczy.

Learny robi się pasywnie wiec w zasadzie zaczynając grę najlepiej jest w nią nie grać na czas zrobienia learnów więc... gdzie tu fun?

Dziwne, że dopiero teraz to usuwają ale dobrze że w ogóle usuwają.

Starakopara

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 26, 2010, 10:31:23 »
Learningi to typowy przykład błędu game designerów. To element gry, który jest nobrainerem - to tak jakby trzeba było wcelować w undock wlatując do stacji. Jest to zbędny element gry nic nie wnoszący do rozgrywki, jedynie podnoszący poziom wkurwienia i zniechęcenia młodych graczy.

Learny robi się pasywnie wiec w zasadzie zaczynając grę najlepiej jest w nią nie grać na czas zrobienia learnów więc... gdzie tu fun?

Dziwne, że dopiero teraz to usuwają ale dobrze że w ogóle usuwają.

this  :)

Oxylan

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 26, 2010, 10:40:41 »
Już dawno temu przyznali że był to wielki błąd, pomimo nienawiści do lernów przez większość graczy trzymali się tego jak tylko można żeby lerny zostały, powinni zrobić to dawno temu, może ich ruszyło (sumienie) i zdali sobie sprawę, że nie mogą albo nie chcą dalej dymać nowych graczy.

Widzę tylko plusy takiej zmiany, mniej czekania aż gracz zacznie normalnie grać, oraz więcej nowych graczy, pewnie mały odsetek społeczności graczy dawał na luz z poznaniem gry, właśnie przez głupie learningi.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 26, 2010, 10:45:18 »
Ciekawe ile osób uzyje free exp żeby wrzucić noctisa na 5 :P (żeby nie było ja już mam liste skili na każdym charze w które to pójdzie i noctisa tam brak)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

silvia

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 26, 2010, 10:52:56 »
A jakie sa wymagane skille?

Carebear....

F-YU

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 26, 2010, 10:53:39 »
@mystiq -  "statki sie topia bo blobami latacie. polec solo na bc vs bc i walka zajmie 10 minut :d"

ładowanie sp w shipy odstraszyło by 97% pilotów (zwłaszcza tych co wybuchają codziennie w ćwierć sekundy pod ostrzałem 150 wrogich celi) -
i została by tylko garstka wybranych niebezpiecznych rzeźników.
teraz każdy ma 10+kk sp w armatach a to się jeszcze bardziej wyrówna po tym ujednoliceniu lerningu.

1v1 w tej grze praktycznie nie istnieje bo zmieni się w 1v1+koledzy a przy 1v10+ siada mechanika i odparowujesz.
pod względem zadawania damagu powinno być jak z modułami - efekty się powinny nakładać.
1 damage dealer zadaje 100% damagu, 2gi 66% itd.
byście wtedy mieli prawdziwe starcia flot z wieloma rozproszonymi celami naraz a nie egzekucje 1vs250... next.
toż to prymitywne jest.

Gaavrin

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 254
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Gaavrin
  • Korporacja: Blackwater Task Forces
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 26, 2010, 10:54:31 »
Zauważyłem, że osoby którym nie podoba się likwidacja learningów za argument podają najczęściej to, że bloodliny nie są zróżnicowane. To, że rasy i bloodliny są nie ważne to ogromna wada tej gry i powinni coś z tym zrobić, ale nie mieszajmy tej kwestii z learningami, które bardzo dobrze, że usunęli.

P.S. Doom, ja też nie mam w planach robienia noctisa :P

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 26, 2010, 11:13:21 »
Nie no noctisa zrobię, ale tradycyjnie i raczej tylko na 4 :P Mam za to taaaaaaką liste skili na mainie za które zabieram sie od dwóch lat i jakos zawsze coś wazniejszego mam ;)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 26, 2010, 11:17:58 »
@Gaavrin - uogólniasz.
Nikt nie argumentuje sprzeciwu wobec usunięcia learningów brakiem zróżnicowania bloodlinów. Wczytaj się dobrze.
Learningi były kolejną rzeczą, która różnicowała postaci. A ich usunięcie wpisuje się w ciąg zdarzeń, które powodują, że wszystkie początkowe postaci są takie same. Usunięcie różnic w startowych skillach, usunięcie różnic w startowych atrybutach, remapy, na końcu learningi - jedno wynika z poprzedniego i powoduje całkowite spłaszczenie początkowego etapu gry. Przywołujemy bloodliny, bo są bardzo widocznym tego dowodem, ale wszystkie pozostałe rzeczy też się w to wpisują.
I jeśli ktoś nie potrafi poświęcić kilku tygodni (szczególnie po zmianie wymagań na adv learny) na zrobienie kilku bardzo potrzebnych i przydatnych skilli, najprawdopodobniej nie będzie miał też cierpliwości żeby wsiąść w co bardziej wymagające shipy. Ale np. przy braku learningów, w międzyczasie zdąży wejść do korpa, narobić zobowiązań etc. i nagle się znudzi i wróci do wowa, l2, aiona czy innej mało wymagającej siekaniny. A jego współgracze z Eve będą się denerwować, bo bez sensu stracili kolejnego gracza i muszą poświęcać czas i zasoby na wyszkolenie kogoś na jego miejsce (oczywiście jest to nieco przejaskrawiony przykład, ale...).
Do tej pory takim sitem by podsiać niezbyt cierpliwych i mało rzetelnych było właśnie m.in. learningi. Co będzie, gdy ich zabraknie? Obym był złym prorokiem...
Jeszcze raz powtórzę (chociaż doświadczonym graczom nie powinienem). Eve to gra wymagająca cierpliwości i długofalowego planowania. Dla mnie learningi były jedną z rzeczy, która tego uczyła - a kto nie potrafił się przystosować, kończył grę i nie męczył siebie ani kolegów dłużej.
I dlatego ja nie widzę ŻADNEJ pozytywnej rzeczy, która usprawiedliwiałaby likwidację tych skilli.
I jestem pewien, że większość z tych "zachwyconych" przyzna mi za kilka miesięcy rację. Niech tylko minie euforia z "odblokowanych" milionów sp i wypimpowanych atrybutów... :)
Przedwieczny.

Ellaine

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 26, 2010, 11:34:20 »
O jednej rzeczy chyba wszyscy zapomnieli - altach na tym samym koncie.
Learningi były dobrym powodem żeby skoncentrować się na jednej postaci na swoim koncie. Mogłeś mieć alty do np nauki albo produkcji żeby zwiększyć sobie drastycznie ilość slotów - ale optymalizacja tych postaci wymagała wtopienia miesiąca na każdej na same learningi. Po kasacji learningów będzie taniej / łatwiej dodać sobie producenta datacorów, dodatkowego kopacza planet czy dodatkowe 300 market orderów i zaowocuje to prawdopodobnie zalaniem rynku różnymi przedmiotami produkowanymi offline i spadkiem ich cen.

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 26, 2010, 11:36:02 »
A czemu mieliby to umożliwić? Zarówno w opisie bloodline, jak i w dostepnych dla niego opcjach były skile kierujące w odpowiednią stronę, a stare chary były tworzone z myśla o konkretnym zastosowaniu więc nie widzę czemu miałoby to zaszkodzić starym którym tego brakuje.
Tylko nie zostalo napisane ze tradem moze zajmowac sie alt z 1,5M SP. Albo niech zmienia tak zeby w przypadku trade'u jedna strona transakcji musieli byc caldari deteis.

Mój został w stworzony z myślą o konkretnym zastosowaniu pod tytułem, że za pół roku mógłbym ciągle patrzeć na portret.

same

Ciekawe ile osób uzyje free exp żeby wrzucić noctisa na 5 :P (żeby nie było ja już mam liste skili na każdym charze w które to pójdzie i noctisa tam brak)
O i to jest bardzo ciekawy pomysl a nie mialem pomyslu w co wrzucic XP na jednym charze .


Do tej pory takim sitem by podsiać niezbyt cierpliwych i mało rzetelnych było właśnie m.in. learningi. Co będzie, gdy ich zabraknie? Obym był złym prorokiem...
Jeszcze raz powtórzę (chociaż doświadczonym graczom nie powinienem). Eve to gra wymagająca cierpliwości i długofalowego planowania. Dla mnie learningi były jedną z rzeczy, która tego uczyła - a kto nie potrafił się przystosować, kończył grę i nie męczył siebie ani kolegów dłużej.

No i ja dlatego podchodzilem do eve 3 razy bo wlasnie rezygnowalem przez glupie learningi, gdyby nie to ze podobal mi sie market (aukcje wow przy eve markecie to jak uposledzona siostra przy miss world) to pewnie nie bylo by  tego 3ciego razu. Zgadzam sie ze learningi to bylo sito na graczy, ale imo sito o zbyt malych dziurkach.

Starakopara

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 26, 2010, 11:37:57 »
O jednej rzeczy chyba wszyscy zapomnieli - altach na tym samym koncie.
Learningi były dobrym powodem żeby skoncentrować się na jednej postaci na swoim koncie. Mogłeś mieć alty do np nauki albo produkcji żeby zwiększyć sobie drastycznie ilość slotów - ale optymalizacja tych postaci wymagała wtopienia miesiąca na każdej na same learningi. Po kasacji learningów będzie taniej / łatwiej dodać sobie producenta datacorów, dodatkowego kopacza planet czy dodatkowe 300 market orderów i zaowocuje to prawdopodobnie zalaniem rynku różnymi przedmiotami produkowanymi offline i spadkiem ich cen.


spadek cen jest mi wyjatkowo na rękę  ;D

Nitefish

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 173
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nitefish
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 26, 2010, 11:41:31 »
1v1 w tej grze praktycznie nie istnieje bo zmieni się w 1v1+koledzy a przy 1v10+ siada mechanika i odparowujesz.
pod względem zadawania damagu powinno być jak z modułami - efekty się powinny nakładać.
1 damage dealer zadaje 100% damagu, 2gi 66% itd.

Wybacz ale to równie z dupy pomysł co nielogiczny. Przy bitwach gangów wcale nie jest tak jak mówisz, że siada mechanika gry i ludzie odparowują. Po prostu ten kto jest lepszy taktycznie rozgrywa walkę na swoich warunkach. Przy starciach na close fc jak i gang musi mieć mega szybką reakcję zeby zownować przeciwnika inaczej jest dwustronna rzeź i tyle.

@Xart - zrobione learny wcale nikogo nie wyróżniają a jedynie potwierdzają fakt, że z uporem nerda skilował coś co nie ma sensu. To zwykły błąd, który często się zdarza przy projektowaniu gier.
Co do cierpliwości to chyba nie powinno być tak, że kupując grę jestem wystawiany na próbę czy przetrwam 2 miesiące w stacji skilując learny zamiast grać, prawda?
Samo skilowanie statków, modułków oraz nauka efektywnego latania wymaga cierpliwości. Wchodzenie po schodach na 10 piętro zamiast windą nie uczy cierpliwości... to bezsens.
Swój rozwój dalej będziesz planował długofalowo ale bez zbędnego balastu bo jak już wcześniej napisałem samo skilowanie learnów nie wnosi nic do rozgrywki Eve.

Zróżnicowanie poprzez bloodline - ciekawy pomysł w sumie. Zastanawiałem się kiedyś nad tym tylko zawsze w takich sytuacjach pojawia się pytanie - co jeśli na początku gry dokonam złego wyboru?

tomassz

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nyu Qiusantus
  • Korporacja: I-DEA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 26, 2010, 12:14:34 »
Wiekszość pisze o skillowaniu learningów jak o czymś co każdy na początek musi zrobić, przecież jak taki gracz nowy wejdzie do eve, nie mając żadnych znajomości i latający na początku sam, to co mu za zrobi różnice że wyskilluje learningi pózniej? My oczywiście wiemy że takie coś się nie opłaca bo gramy ileś tam miesięcy, ale taki newbie może sobie skillować naprzemian wszystko i poznawać powoli grę, jak mu się spodoba to zostanie i wyskilluje learningi do końca a jak się nie przekona to i tak skończy z eve bez względu na learningi.

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 26, 2010, 12:18:46 »
Learningi były kolejną rzeczą, która różnicowała postaci. A ich usunięcie wpisuje się w ciąg zdarzeń, które powodują, że wszystkie początkowe postaci są takie same.

Zostawienie learningów też powoduje, że wszystkie początkowe postacie są takie same. Wszystkie z minimum 4/4 basic/advanced, (może nie wszystkimi od razu), bo jeśli gra ci się spodobała to MUSISZ to mieć, chyba że skillujesz cyno alta albo coś innego mieszczącego się w 1.6m sp bonusu startowego.

Tak więc argument taki sobie dosyć...

Cytuj
Jeszcze raz powtórzę (chociaż doświadczonym graczom nie powinienem). Eve to gra wymagająca cierpliwości i długofalowego planowania. Dla mnie learningi były jedną z rzeczy, która tego uczyła - a kto nie potrafił się przystosować, kończył grę i nie męczył siebie ani kolegów dłużej.

Xart ja jestem nowym graczem i planuję zostać na jakiś czas w grze. Learningi nie uczą gracza NIC, kompletnie nic. To była tylko wkurwiajka, którą było trzeba przeboleć, żeby nie czekać na interesujące skille jeszcze dłużej - czyli żeby nie być za wami bittervetami jeszcze bardziej w tyle, a tak by było gdybym je kompletnie olał.

Cierpliwość i długofalowe planowanie jest zupełnie niepowiązane z jakimiś skillami w jakiejś grze. To gracz będzie umiał sobie zrobić plan w evemonie i się go będzie trzymał albo i nie, piksele tu nie mają nic do rzeczy.

@Bloodline'y z różnymi bonusami, lol.

I co, wszyscy pvperzy wedle tych waszych cudownych pomysłów będą robić od nowa/kupować matarskie postacie, bo matarski jakiś bloodline będzie miał bonusy do artylerii, a moja achura (wybrana bo mi się taki podobał avatar) będzie miała bonus do inwencji którą nigdy się nie zajmę - czyli automatycznie będę jeszcze bardziej w tyle niż taki np. SokoleOko (no offense, akurat pasujesz avatarem ;] ) tylko i wyłącznie z racji tego, że nie chciałem grać czarnuchem w brylach.

ale taki newbie może sobie skillować naprzemian wszystko i poznawać powoli grę, jak mu się spodoba to zostanie i wyskilluje learningi do końca a jak się nie przekona to i tak skończy z eve bez względu na learningi.

Tak samo skończy z Eve jeśli tych learningów w ogóle nie będzie i mu się gra nie spodoba. Więc właściwie to miał być argument za ich zostawieniem czy co? :P

MGGG

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 26, 2010, 12:39:01 »
Cztery lata temu skonczylem swoja przygode z EVE, bo w swoim noobstwie wybrałem sobie bloodline "naukowca", a reszta moich znajomych "pewpew". Po 2,5 miesiący gry nagle okazało się, że jak chcemy razem grac, to powinien zrobic nowa postac i od nowa meczyc sie z wbijaniem learingow. Z tego powodu podziekowalem. Dla mnie bicie learingow, to jak grind mobków w WoWie. Musisz x zabic, by wskoczyc na nastepny poziom rozwoju.

Co do argumentu, ze learingi roznicuja graczy, to jest on tak nie trafiony. Mam to szczescie, ze moge podjerzec skille moich kolegów z korpa i jedyna roznica w learingach, to jest to czy są bardziej (4) lub mniej (3) charyzmatyczni.

I jeszcze złota rada, jaka dostalem we wrzesniu od doswiadczonego gracza jak zaczynalem na nowa swoja przygode z EVE

Cytuj
Zrób dwie postacie. Na jednej bij od samego początku learingi, a na drugiej lataj, strzelaj i poznawaj grę. Potem ja skasuj i wrócić do tej z gotowymi learingami
  :-X

tomassz

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nyu Qiusantus
  • Korporacja: I-DEA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 26, 2010, 12:39:47 »
Tak samo skończy z Eve jeśli tych learningów w ogóle nie będzie i mu się gra nie spodoba. Więc właściwie to miał być argument za ich zostawieniem czy co? :P
Z punktu widzenia nowego gracza to mu wszystko jedno,  ale patrze z perspektywy tych co nie chcą takiego wyrównania poziomów.

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 26, 2010, 12:41:57 »
Dziś learnings, jutro electronics, engineering, mechanics - NO BO PRZECIEŻ TO PRZESZKADZA W ŁATWEJ I PRZYJEMNEJ GRZE OD SAMEGO POCZĄTKU.

Na pohybel CCP!

BTW, jest jeszcze coś, nooby które kupią BOX edytion dostaną booster (nie pamietam nazwy), dający 20% do zajebistości wszystkiego, +3 do każdego atrybutu, i będzie on działał przez 35 (albo 45) pierwszych dni życia nooba.

Reasumując, ktoś kto kiedyś poświęcił 2 miesiące na learningi, teraz ma kilkadziesiąt mil SP może sobie za przeproszeniem te 2-4mil SP w dupe wsadzić.
A noob który za chwile rozpocznie gre, będzie miał odrazu MAX SP/h i dodatkowo ten śmieszny booster, czyli "usuniemy ten boost +100% do 1,6mil SP ale w zamian damy Wam +3 do każdego atrybutu, 20% do DPS, itd, przez 35 dni". Jedno wielkie mydlenie oczu.
I jak tu niezgodzić się z przedmówcami że gra staje się zbyt prosta już od samego początku?  :o
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

MGGG

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 26, 2010, 12:48:37 »
Bez tych pogardzanych i wyśmiewanych "noobów", każda gra MMO znika z rynku. Żadne super hiper pro gracz nie bedzie w EVE grał wiecznie.

Morbius

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 26, 2010, 12:55:54 »
to nie chodzi o niechęć do noobów tylko zmieniające się podejście i mentalność,
jak zaczynałem w 2006 to ludzie mozolnie robili skile od zera i po kolei frytka, cep, cruz człowiek uczył się itd i był z tego fun  i satysfakcja
a teraz znakomita część nowych zakłada konto i chce mieć od razu bsa albo lepiej capsa, to jest mentalność dzieci wow.
Ostatnio jakiś kolega pożegnał się z korpem bo on nie będzie latał głupią frytką on poczeka aż mu sie zrobi archon :)

i racje mają ci że eve zmierza do tego żeby w 2 meisiące wyskilować najlepsze statki a potem kupowac sobie cukierki z rl kase w item szopie  :(

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 26, 2010, 13:02:51 »
A mi sie wydaje ze ci co na to narzekaja wychodza z zalozenia ze "skoro ja musialem odcierpiec swoje skillujac learningi to niech nowi tez tak maja".

Ellaine

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 26, 2010, 13:03:22 »
Są dwa podejścia do gier: bawić się albo wygrać. Oraz oczywiście pełny zakres możliwości pośrednich.

Jeśli ktoś chce się bawić, learningi nie bolą go bardzo. Zrobi je na zmianę z rzeczami którymi chce latać, zmaksowanie ich zajmie mu pół roku ale przez cały ten czas postać lata, strzela i się rozwija. Learny są po prostu jedną z rzeczy które gdzieś tam po drodze każdy wbija - jak ogólne skille engineering czy electronics.

Jeśli ktoś bardzo chce "wygrać", zostawia postać na 2 miesiące i klepie learningi nie wylatując ze stacji. Zyskuje dzięki temu w ciągu pół roku kilka godzin efektywnego skillowania, może nawet dzień. Marnuje przy tym 2 miesiące abonamentu nie wykorzystując go do gry. Ale to raczej jego problem i jego wybór.

Ogólnie learningi nie były takie złe i miały jakiś sens. Ale rozumiem że mogą męczyć młodych graczy. Fajnie że moje alty na głównym koncie, leżące od lat odłogiem, teraz zapieprzą rynki dodatkowymi 500 sell orderami, 10 liniami drukowania datacorów, 10 planetami, 10 liniami inwencji i 10 liniami produkcji. O ile będzie mi się chciało klikać :)

Edit: Ludzie którzy chcieli mieć od razu BSa albo w ogóle martkę, byli zawsze. Po prostu większość z ich dawnych pokoleń wyginęła.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 26, 2010, 13:05:15 »
Zacznijmy od tego, że nikt nikogo NIE zmuszał do zrobienia learningów, to był jedynie ŚWIADOMY wybór osób które chciały szybciej skillować. Poprzez kasowanie learningów CCP mówi, że atrybuty w grze NIE mają żadnego znaczenia. Za chwile może dojść do wniosku, że skasujmy atrybuty i dawajmy pulę SP wszystkim którzy mają opłacone konto. Po równo. Bez potrzeby inwestowania w implanty sranty dupanty.
Podobny model jest w Perpetuum, ale tam póki co o ilości EP (enhancement points) decyduje wybór i "bloodline" postaci. W tej chwili w EVE po skasowaniu learningów jedynym zróżnicowaniem będzie typ posiadanego implanta oraz remap jaki sobie dana osoba zrobiła. Jak dla mnie to kaszanka, bo TERAZ właśnie mnie się do czegoś zmusza (zakup implanta i remap) !

Żeby była jasność - zmiana ta w najmniejszym stopniu mnie nie boli, bo moja postać ma wystarczającą ilość SP i skilli by się NIE przejmować pierdołami, że coś mi się o 1d szybciej wyskilluje. To co miałem i co potrzebuję na co dzień już i tak mam na takim poziomie jaki pozwala mi na efektywne granie i wykorzystywanie swoich umiejętności. Rzeczywistych, a nie w oparciu o czas i pieniądze zainwestowane w grę.  Poza tym uważam, że tym ruchem CCP przekreśliła cały koncept który stanowił o wyjątkowości EVE.

Nie chcę straszyć i narzekać, ale wg mnie w przyszłości CCP może postąpić podobnie i to niekoniecznie przy skillach przy jakich są kontrowersje co do ich użyteczności (ja ich nie widzę przy learningach - ktoś kto chciał mnie dogonić MUSIAŁ szybciej skillować, od teraz NIE będzie mnie mógł dogonić w żaden sposób !).
Za chwilę skasuje skille zwiększające dmg, bo przecież wystarczy podnieść dmg w działach, po co dawać bonus od skilla, przecież żeby być PVPerem potrzeba dział, a nie skilla. Albo inne tzw. "time sinki", np. spaceship command, mechanic,  AWU...

Nikt nie pogardza noobami, ale noob musi najpierw zrozumieć, że w EVE grinduje się nie SP, a ISKi. I grinduje się nie po to żeby być "lepsiejszym" a jedynie po to by móc zainwestować kasę w statek, który mu ktoś rozwali.

Dla mnie fail na całej linii.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Trefnis

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 184
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trefnis
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Amarr Empire
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 26, 2010, 13:12:09 »
ee tam morbius zawsze byly tacy co po miesiacu bsem latali bo byl uber (np ja bo to byla najlepsza kopara w tamtym czasie :P)

ja tam mam ta zmiane gdzies bo przy tej ilosci sp to i tak nic konkretnego mi to nie zmieni
zrobie drugiego carriera na 5 moze, nie wiem

ale zmiana imo dobra ale najwazniejsze jak bylo wczesniej zauwazone to to ze alty na koncie staja sie realna opcja do skillowania teraz

MGGG

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 26, 2010, 13:16:00 »
Dla mnie learingi miałby sens, gdyby dawały możliwość specjalizacji, a nie były must have.
Na przykład gracz zaczynający grę Caldari miałby karę +20 proc. SP do wszystkich skilli statków spoza swojej rasy oraz skill broni poza "rasowymi" misslami oraz hybrid turret. Niech nawet te swoje rasowe skille pvp skilluje powiedzmy o 10 proc. szybciej. W momencie, kiedy chciałby polatać statkiem ammarskim stawałby przed wyborem: albo robie learing Ammar Spaceship Command, który za każdy poziom zdejmuje 5 proc. kary SP (piaty level dawałby bonus +10 proc.), albo też skilluje go normalnie z kara +20 proc. do SP.

Morbius

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 26, 2010, 13:21:10 »
no z tym sie akurat zgadzam MGGG


Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 26, 2010, 13:21:36 »
Dla mnie learingi miałby sens, gdyby dawały możliwość specjalizacji, a nie były must have.
Przecież nie są. Skillujesz nawet jak masz poziom 0SP w learningach.

Na przykład gracz zaczynający grę Caldari miałby karę +20 proc. SP do wszystkich skilli statków spoza swojej rasy oraz skill broni poza "rasowymi" misslami oraz hybrid turret. Niech nawet te swoje rasowe skille pvp skilluje powiedzmy o 10 proc. szybciej. W momencie, kiedy chciałby polatać statkiem ammarskim stawałby przed wyborem: albo robie learing Ammar Spaceship Command, który za każdy poziom zdejmuje 5 proc. kary SP (piaty level dawałby bonus +10 proc.), albo też skilluje go normalnie z kara +20 proc. do SP.
Pomysł ok, ale Ci co płakali nad learningami teraz płakaliby, że żeby latać amarrskimi "muszą" wyskillować coś tam. Rozumiesz ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 26, 2010, 13:49:28 »
Żeby była jasność - zmiana ta w najmniejszym stopniu mnie nie boli, bo moja postać ma wystarczającą ilość SP i skilli by się NIE przejmować pierdołami, że coś mi się o 1d szybciej wyskilluje. To co miałem i co potrzebuję na co dzień już i tak mam na takim poziomie jaki pozwala mi na efektywne granie i wykorzystywanie swoich umiejętności. Rzeczywistych, a nie w oparciu o czas i pieniądze zainwestowane w grę.  Poza tym uważam, że tym ruchem CCP przekreśliła cały koncept który stanowił o wyjątkowości EVE.

to skoro cie nie boli to po co placzesz?

@MGGG o i to jest mysl - wlasnie jak fajnie byloby zrobic learningi.

Przecież nie są. Skillujesz nawet jak masz poziom 0SP w learningach.

obecnie learningi sa tak samo opcjonalne, jak montowanie scrambla kiedy sie solo lata i chce cos zabic - to jest ten sam poziom opcjonalnosci - rozumiesz?
(no co przeciez zawsze mozesz bumpowac cel ;)







Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 26, 2010, 13:55:52 »
to skoro cie nie boli to po co placzesz?
A Ty po co się odzywasz skoro jesteś zadowolony ? Tak samo jak Ty mam swoje zdanie i tak samo jak Ty mam prawo je wyrazić. Poza tym do płaczu jeszcze mi daleko, a Ty mylisz płacz z niezadowoleniem.

obecnie learningi sa tak samo opcjonalne, jak montowanie scrambla kiedy sie solo lata i chce cos zabic - to jest ten sam poziom opcjonalnosci - rozumiesz?
(no co przeciez zawsze mozesz bumpowac cel ;)
Chcesz większą listę opcjonalnych skilli, które musisz posiadać ? Wklej sobie wszystkie które występują w grze. Rozumiesz ? Po co Ci Surgical Strike ? Przecież daje jedynie 3% do dmg per lvl. Typowy "time sink". Tak samo jak learningi coś przyspieszały tak samo ten przyspiesza. Rozumiesz ? W ten sposób dokładnie KAŻDY skill w EVE można oprotestować, bo żaden nie jest uzależniony od tego co i w jaki sposób wykorzystujesz a jedynie umożliwia żeby coś w ogóle działało lub było bardziej efektywne. Learningi powodowały, że bardziej efektywnie wykorzystywałeś każdą minutę opłaconą w EVE. Rozumiesz ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 26, 2010, 13:59:01 »
@up adapt or die.

Luisa

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Luisa
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 26, 2010, 13:59:30 »
to nie chodzi o niechęć do noobów tylko zmieniające się podejście i mentalność,
jak zaczynałem w 2006 to ludzie mozolnie robili skile od zera i po kolei frytka, cep, cruz człowiek uczył się itd i był z tego fun  i satysfakcja
a teraz znakomita część nowych zakłada konto i chce mieć od razu bsa albo lepiej capsa, to jest mentalność dzieci wow.
Ostatnio jakiś kolega pożegnał się z korpem bo on nie będzie latał głupią frytką on poczeka aż mu sie zrobi archon :)

i racje mają ci że eve zmierza do tego żeby w 2 meisiące wyskilować najlepsze statki a potem kupowac sobie cukierki z rl kase w item szopie  :(
Ale popatrz na to z innej strony, taki noob zrobi archona ktorym i tak nie bedzie umialo latac, poleci w lowescu na pasek poracic, zginie i zrobi emo quit - czyz to nie cudowne ? :D

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 26, 2010, 14:01:03 »
Ale popatrz na to z innej strony, taki noob zrobi archona ktorym i tak nie bedzie umialo latac, poleci w lowescu na pasek poracic, zginie i zrobi emo quit - czyz to nie cudowne ? :D

Ach to co to malo bylo ubitych dredow/carrierow na gate'ach w low? :>

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 26, 2010, 14:01:19 »
Zacznijmy od tego, że nikt nikogo NIE zmuszał do zrobienia learningów, to był jedynie ŚWIADOMY wybór osób które chciały szybciej skillować.

A to ciekawe co prawisz. Znaczy się, znasz kogoś, kto ma maina i nie ma wyskillowanych learningów na jakiś tam poziom?

Popatrz sobie tutaj - http://eveboard.com/statistics/skills i znajdź learningi. Jeśli jakieś skille ma 90% osób to oznacza to, że dupa tam, a nie wybór. Pozostałe postacie na eveboardzie to pewnie jakieś alty czy noobki które jeszcze nie doskillowały.

Surgical strike to jest wybór - 3% damage czy ile tam. Cruzy na 5 to jest wybór - odblokowujesz kupę nowych statków. Naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy nimi a learningami?

Cytuj
W tej chwili w EVE po skasowaniu learningów jedynym zróżnicowaniem będzie typ posiadanego implanta oraz remap jaki sobie dana osoba zrobiła. Jak dla mnie to kaszanka, bo TERAZ właśnie mnie się do czegoś zmusza (zakup implanta i remap) !

A co, wcześniej nie robiłeś remapów? Nie kupowałeś implantów?

Cytuj
Poza tym uważam, że tym ruchem CCP przekreśliła cały koncept który stanowił o wyjątkowości EVE.

A jakiż to niby koncept? "Nasza gra jest tak upierdliwa, że grają w nią tylko największe hardkory"? ;)

Cała reszta gry przecież zostaje, pomijając twoje i paru innych czarnowidztwo i marudzenie. Skille, statki, skałki, sov itp itd. Chyba to jednak internet spaceships są konceptem tej gry, nie learningi?

Cytuj
(ja ich nie widzę przy learningach - ktoś kto chciał mnie dogonić MUSIAŁ szybciej skillować, od teraz NIE będzie mnie mógł dogonić w żaden sposób !).

I tak nie dogonię cię w skillpointach, chyba że wyłączysz konto na długi czas a ja w tym czasie nie. Mogę dogonić w konkretnych rzeczach (np ugadamy się na ustawkę AF vs AF), ale zawsze będziesz miał przewagę tych paru lat gry więcej - możesz latać większą ilością statków, masz więcej supportowych skillów, nie będzie mi się opłacało produkować drejków a tobie tak, itp itd.

Cytuj
Za chwilę skasuje skille zwiększające dmg, bo przecież wystarczy podnieść dmg w działach, po co dawać bonus od skilla, przecież żeby być PVPerem potrzeba dział, a nie skilla. Albo inne tzw. "time sinki", np. spaceship command, mechanic,  AWU...

No tak. Przecież skasowanie learningów, jest powodem do przewidywania kasowania całej reszty skillów. No jak można na to nie wpaść, przecież to takie oczywiste.

Dziś learnings, jutro electronics, engineering, mechanics - NO BO PRZECIEŻ TO PRZESZKADZA W ŁATWEJ I PRZYJEMNEJ GRZE OD SAMEGO POCZĄTKU.

Jak wyżej.

Cytuj
Na pohybel CCP!

Linka do unsubscribe chcesz czy sam sobie znajdziesz? A, i twój stuff, nie zapomnij mi go skontraktować.

HammerSnake

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 26, 2010, 14:05:29 »
Cytuj
A mi sie wydaje ze ci co na to narzekaja wychodza z zalozenia ze "skoro ja musialem odcierpiec swoje skillujac learningi to niech nowi tez tak maja".

No coś w tym jest .Jak pomyśle o tym miesiącu koxania charyzmy ,żeby potem jakoś w miarę komfortowo skillować leadershipa..,a teraz jakiś noob dostanie te wszystkie atrybuty magicznym pstryknięciem palca...
W dupie mam to ich sp , bo to się nijak przekłada na czas jaki spędziłem na farmę tych punktów.

Zmniejszyli wymagania dla thermo ,2x remap + boost do sp,teraz lerningi , to następnym krokiem będzie implant leadershipowy ze skillem od linka na 1.
W dupach tym noobą się poprzewracało.

Jakby jeszcze w tej grze nie było tak ,że starego wyjadacza w pimped bryce , może pojechać 2-3 dwu tygodniowych noobów to bym nie miał nic przeciwko tym zmianą i ciągłym boostowaniu nowych ,ale to nie jest gra gdzie jeden koleś z charkiem xx lat roznosi cały blob x statków kliknięciem f1. Zawsze ludzie narzekają i dziwie się , że ccp się ugina pod nimi .To tak jak tutaj wszyscy narzekają na brak solo fightów ,a większość tych narzekaczy pewnie nigdy solo fightów za bardzo nie szukała.Bo trzeba sobie przeciwnika z jajami poszukać ,a arenki to na sisi macie.
Jak ktoś jest w stanie przejąć inicjatywe i posiada minimalną determinacje jest wkręcony klimaty eve to nic dla niego nie jest imo problemem .

No ale kit .Tradycyjnie nie zamierzam płakać jeżeli chodzi o te nowe zmiany :p. (ponarzekać można ).

Mam takie pytanie jak mój bloodline slave matar ma podstawy 6 14 6 9 4 (int,perc,char,will,mem) to teraz mi zrównają te wszystkie podstawowe atrybuty?
Czy może będę mieć po prostu 14 perc + 12? + druty?

Dalej idąc .. po zmianach dostane 12 nie remapowanych atrybutów do każdej grupy.To tak mnie zastanawia co ja będę mógł remapować ?. Chyba ,że coś nie doczytałem.