Pozdrowionka dla starych znajomkow
Widze, ze znalazlo sie wiecej marud ktorym przestalo/przestaje podobac sie EvE.
Jak widac z zordziakiem dawno przewidzielismy do czego EvE zmierzala i zmierza dalej.
Gra ma wiele problemow ale na spora czesc jest imo sporo latwych rozwiazan.
Np. Empire.
High nie powinien byc ze soba polaczony. W sensie nie regionalnym tyle co frakcyjnym. Pomiedzy frakcjami powinien byc bufor. Fajnie by bylo gdyby pewne regiony/frakcje/systemy pozwalaly na produkcje danych komponentow/statkow. W sumie pewna forma ograniczenia aby dac powod do tworzenia szlakow handlowych. Zarowno w high/low/null.
Samo takie urozmaicenie tworzy mozliwosci dla piratow, handlarzy, "bounty hunterow" wynajmowanych w celu przecierania szlakow, producentow i roznej masci innego tatalajstwa.
Odleglosci.
Jak zobaczylem mechanike cyno odrazu przestalem grac. I cyno i JB dla mnie to porazka. Ok ok wiem jak ciezko jest z logistyka bez tego, ale postarajcie sie spojrzec z boku tak troszke obiektywnie ... Nie sadzicie, ze atm jest totalnie na odwrot? Imo JB powinny dzialac na male odleglosci, tylko w systemach z sov.4 czy tam aktualnymi odpowiednikami po zmianach do sova.
W moich oczach utrzymanie stacji/posow/czy czegos tam w regionach takich jak period basis, wicked, detorid, omist etc powinno wymagac POSWIECEN. Dzieki czemu moze latwiej by bylo zaistniec mniejszym a lepiej zorganizowanym, no i nie byloby tylu molochow ...
Walka.
Moze zagladaja tutaj jeszcze tacy ktorzy mieli przyjemnosc latac z dual mwd/mwd+ab/tripple mwd etc. Osobiscie uwazam, ze zlikwidowanie tego zruinowalo cala dynamike pvp. Ofc byly potem vagasy i w ogole zestawy nano, ale sorry to nie to samo. Dzieki takim mozliwosciom mozna bylo szybko przemiescic np. o 200-300 km flote 30 bsow. Tak w ciagu 7-8 sekund. W lewo, w prawo czy gdzie tam sie chcialo. Dawalo to ogromne mozliwosci taktyczne i pole do popisu dla FC w gangach jak i mniejszych skirmishach
Nie musi byc koniecznie dual mwd, ale jakis modul ktory umozliwia takie ruchy flot ( swoja droga jak skillowalem MWD to mniej wiecej tak to sobie wyobrazalem. Micro WARP drive. To myslalem kurcze jedno pchniecie i tak z kilkaset km machne. I jakiez rozczarowanie
)
Predkosc.
Jakos chyba pod koniec 2003 ( nie dam sobie reki uciac ) CCP uwalilo predkosci i masy statkow. W wyniku czego znowu dynamika poszla w pi.... Owszem byly lekkie przegiecia ale imo powinno sie reszte lekko boostnac a nie fajne statki nerfic do gleby. No ale juz gracie jakis czas to potraficie odczuc "balansowanie" w wykonaniu CCP.
Rozwiniecie null.
Tutaj mozliwosci jest od groma. Generalnie chodzi o idee przyciagniecia carebearow do null utrzymywanego przez graczy. No i ofc zeby bylo to oplacalne dla obu stron. Tutaj wystarczy ruszyc wyobraznia a pomyslow jest od groma. Sam teraz to piszac wpadlem na 3-4, ktore wymagalby lekkiego dopracowania a dawalby fun dla wszystkich 3 stron czyli atakujacych, broniacych i tych biednych carebearow
Oczywiscie nic za darmo i nie koniecznie latwo!
Likwidacja Aurory i eventow.
Ktos kojarzy eventy z wejsciem T2 ? Albo pozniejsze z tytanami? No to tyle w tym temacie.
Ekonomia.
Imo t2/t3 to porazka. Fajnie, ze jest ale implementacja byla chora przez dlugi okres czasu. Nigdy nie powinno byc t2 bpo. Nigdy. Ofc po latach to naprawili ale szkody juz sa nie odwracalne. Zaraz pewnie zostane zaszczuty przez bande producenckich maniakow ale nie wysilajcie sie bo i tak mam wasza opinie w 4 literach. Ta gra owszem to nie tylko pvp ale tez nie tylko cholerne pve. Kazdy kij ma 2 konce.
CCP powinno ingerowac w ekonomie aby nie tworzyc precedensow typu Techell. Kto gra od samego poczatku bedzie wiedzial o co chodzi. A dla tych co nie wiedza w skrocie. Maly korpik dostal bpo na minery t2. Wtedy bylo tylko t1 i rarowe rzeczy. Z korpa kilkunasto osobowego urosli w potege przeciwstawiajaca sie kazdemu. Do tego sami mogli spokojnie probowac sie tluc z polowa swiata eve. Byli naprawde strasznie bogaci.
CCP powiedzialo, ze to byl eksperyment i nie bedzie bpo t2 na inne rzeczy. Jak bylo ... sami wiecie.
Local.
Co sie dzieje w empire czy low to zupelnie inny temat. Ale w true 0.0 naprawde fajnie by bylo jakby byl jakis delay czy cos. Dla trzymajacych sova, urzadzenia, ktore pozwalaja widziec bez delaya ale, ktore kosztuja etc.
To samo mapa.
Walka z podejsciem carebearow.
Jestem freelancerem i chce wszystko zrobic SAM.
No kurde a tu sie nie da no. Sam nie przelecisz bo ryzykujesz, ze bedzie stalo po drugiej stronie stado wscieklych sheepow i zordow i ci zrobia kuku.
Niestety CCP przyjelo odwrotna taktyke
Dowalmy sentry. Aggro timer. Warp na 0. AFK cloak. Wylogowanie sie i znikajace statki. Zeby nie bylo za latwo to jeszcze wywarpuje sie sam w randomowa strone. Etc etc
Reasumujac. Ciesze sie, ze gralem w ta gre od samego poczatku i moglem pograc w najlepszych moim zdaniem jej czasach
Nie dlatego, ze ja wtedy zaczynalem. Tylko dlatego, ze wiele z dzisiejszych problemow wtedy nie istnialo!
Ludzie sie nie bali pvp.
Zarobek w 0.0 byl duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo wiekszy niz ten w empire.
Gra byla tak dynamiczna, ze wielu z was mogloby nie nadarzyc
Ludzie skakali po 100-200jumpow w sobie wybranym celu ( ja z zordem robilismy srednio w weekendy po 300-400jumpow z przerwami po drodze na pvp ) bez warpow na 0 i bookmarkow. Bo na mwd sie szybko dolatywalo do gate`a.
Swiat byl duzy i miejsca bylo dla kazdego.
Oczywiscie nie byla kompletna i tez miala pewne mankamenty ale nie ludzmy sie. Nie ma gier, rzeczy i ludzi idealnych. I idealnego produktu nie dostaniemy nigdy.
Tym to milym akcentem koncze moje wypociny