Autor Wątek: EvE staje się nudna  (Przeczytany 42751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ellaine

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 28, 2010, 08:50:12 »
Ja sie bawie dobrze po polrocznej przerwie. Ale ja moge latac aktywnie raz na kilk nocy wiec mam malo wylatanych akcji i wciaz kazde pykanie ludzi sprawia mi radoche.

No i korp mi sie rozwija, pomalutku, powolutku a jest coraz lepszy. A to oznacza wchodzenie na coraz wyzszy poziom rozgrywki. Jak ktos gra na kilka kont, po kilka godzin dziennie, w korpie pelnym rownie aktywnych graczy, to nic dziwnego ze szybko dochodzi do end game i mu sie nudzi. :)

KiFuso

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: KiFuso
  • Korporacja: bez
  • Sojusz: bez
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 29, 2010, 00:52:21 »
Wrócę trochę do tematu z poprzedniej strony.

Jak na chwile zapomnimy o EVE i chcemy sobie wyobrazić fajną i dużą MMO w świecie sci-fi w kosmosie to zapewne większości inaczej to sobie wyobrazi niż to co prezentuje EVE.
Wg. mnie na pierwszy plan powinno iść:
1. Powinny być tereny do który łatwo się dostać (takich jest mnóstwo) ale też takie do których dostanie się powinno sprawiać jakieś trudności.
2. Powinny być tereny bogate w paski,planety, moony oraz takie gdzie nie ma żadnych moonów, planet i pasków i anomali..
3. Zaimplementowany system odkrywania nowych systemów, nie wiem jak to powinno wyglądać, ale jakby NPC oddawało do dyspozycji 3-4 nowe konstelacje miesięcznie to by było już coś

Teraz to wygląda tak, że z najdalszych części południa można dostać się do High w ciągu 7-10 min. Każde niemal systemy mają jakieś 'dobra' (planet,paski,anomalie,moony) co za tym idziemy wszystko jest zaludniane jak idzie. Powinno być więcej typowych pustyń, które zapewne potem tworzyły by naturalne 'ziemie niczyje' i strefy buforowe między alliancami.

Gry od paru lat stają się coraz prostsze i CCP to samo czyni z EVE - wielka szkoda.

Colonel

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 286
  • Pirate Out of Nowhere
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Col Cherryman
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 29, 2010, 01:01:19 »
o i tutaj zgodzę się z przedmówca
wiecej możliwości dla starych już nudzacych się grą
zewnętrzne dzikie terytoria
zero tam lokala
zmudne gromadzenie danych i ich transportowanie do empire
a do wszystkiego nowy rodzaj transportu
odpowiednik jump drajwa skaczacy na duże masy / słońca
wsciekle, niespotykane raty polujace na graczy
...ale prędzej nowa gra powstanie niż te barany wezmą to pod uwagę ...
✜ Red Cross Friendly
https://www.youtube.com/watch?v=9IS8nwmT9F0
Even though I fly through the valley of the shadow of death or any other space
I will fear no evil, because I know that I'm the biggest bastard in this space


http://eve-centrala.com.pl/index.php?topic=10356.

Sammani

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 29, 2010, 01:29:52 »
EvE jest jakie jest i takich znaczacych zmian bym sie napewno nie spodziewal. Jedynie mozna grac i sie cieszyc gra, a jak nudzi poszukac czegos nowego. Pojawiaja sie nie smiale opcje jak nadchodzace jumpgate evolution czy w blizszej przyszlosci black prophecy, perpetum tuz za rogiem czy wchodzacy w etap beta testow earthrise i inne. Chociaz dla mnie wieksze znaczenie ma by gra byla poprostu scifi niz konkretnie space scifi. Jednak ile z nich zaliczy faila? Gry mmo scifi nie maja szczescia i tytuly takie jak sto, anarchy online, tabula rasa czy global agenda to tylko potwierdzaja.

Podstawowe wady gry dla mnie to lokal, transport/podroz, industrialna sfera, pve. Dla mnie to wszystko jest srednio ciekawe i wymaga wielu zmian. Mining odmozdzajacy, nie wymagajace prawie zadnej wspolpracy czy taktyki pve, wiekszosc industrializmu to spam klik i afk z oczekiwaniem na efekty, duza i nuzaca podroz bez napotykania zywej duszy, a jednoczesnie wielkie kolosy mogace przebyc pol mapy w mgnienia oku, lokal stanowiacy intel i zastepujacy oczywiste formy wczesnego ostrzegania jak nieobecne odpowienie skanowanie, radary, etc. Nawet pvp ma wady, szczegolnie gdy rosnie jego skala. Te wady sa, ale gra ciagle jest dobra i tak naprawde mnie jedynie meczy lag, szczegolnie jak ucieklem od niego, a i tak czasami moze byc problem z wylotem na roama bo skok przez brame trwa z 30s. Jak kogos gra nudzi to musi poczekac na inny produkt i rozejrzec sie na rynku. Nie spodziewajmy sie w eve rewolucji. To juz barzdo stary produkt mimo ciaglego odmladzania enginu.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 29, 2010, 09:13:54 »
To, czego zupełnie nie rozumiem, to postawa CCP wobec pomysłów graczy.

Po 7 latach na rynku sporo devów siedzi w temacie krócej od weteranów, a z kolei ci nieliczni, którzy pracują przy Eve od początku już dawno nie grają albo nie grają odpowiednio zaangażowani (np. nie uczestniczą w lagfestach).

Tymczasem na forach (oficjalnym, SHC) nie brak kompletnych, wysmażonych do końca i poddanych ocenie innych, pomysłów, które wystarczyłoby tylko przepuścić przez sitko możliwości technicznych, zaimplementować, poddać testom na Sisi i wypuścić. Po cholerę zatrudniać sztab ludzi, którzy wymyślają takie shity jak Eve Gate, skoro pomysły leżą na ulicy.



No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Colonel

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 286
  • Pirate Out of Nowhere
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Col Cherryman
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 29, 2010, 10:14:31 »
Jedyny plus owego szita Sokole
to możliwość używania telefonu do redagowania swojego inboxa z gry :P
... co jest dość wygodne kiedy jesteś na urlopie i zamiast słońca masz deszcz
(nie masz laptopa ze sobą)
ale co do reszty to wpelni się zgadzam
gracze to szersze grono niż etatowi wymyślacze
wiec powinni zrobić sito do wybierania i maszynkę do wdrażania
tego co gracze pod nos im podstawiaja.
✜ Red Cross Friendly
https://www.youtube.com/watch?v=9IS8nwmT9F0
Even though I fly through the valley of the shadow of death or any other space
I will fear no evil, because I know that I'm the biggest bastard in this space


http://eve-centrala.com.pl/index.php?topic=10356.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 29, 2010, 10:30:21 »
Jedyny plus owego szita Sokole
Dla kogo jedyny, dla tego jedyny. Dla mnie np. bardzo użyteczny jest kalendarz.  :)

Inna rzecz, że o ile część zmian w EVE wg mnie jest kompletnie nietrafiona, to bardzo wiele pomysłów, OBIECANYCH, wciąż czeka na realizację, a są to pomysły właśnie oparte o prośby graczy (i.e. komety, czy w pełni dynamiczne paski). EVE wciąż jest najbardziej skomplikowaną z MMO (moim skromnym zdaniem), ale zgadzam się ze zdaniem, że uległa znacznemu uproszczeniu.
Wg mnie jest kilka świetnych, ba rewelacyjnych pomysłów zaimplementowanych, których potencjał nie został w pełni wykorzystany (i.e. jump gate, produkcja komponentowa, WHSy, itp.). Ja rozumiem, że CCP chce zachować zgodność ze starymi modelami (i.e. produkcja), ale to oznacza, że te obszary po prostu są w pewien sposób martwe (np. zarabianie na T1 jest mocno hmmm... wątpliwe).
Nawet przyjmując założenie, że obecnie wciąż EVE ma potencjał do ekspansji (swojego świata), to on znacząco wyhamowuje, a rozwiązania w postaci dodawania nowych regionów, czy produktów (patrz PI) są dobre ale na krótką metę. No i wciąż nie rozwiązany pozostaje problem błędów w grze. Wiele z nich czeka na naprawę od naprawdę bardzo dawna.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 29, 2010, 10:49:21 »
Na początku wszystko jest uber, ach i och - i jeszcze po paru miesiącach ciągle się człowiek uczy czegoś nowego. Ale potem... Okazuje się że jest od cholery mankamentów które po prostu bolą - a które nie są naprawiane bo po co?
Osobiście martwi mnie olanie pvp jako takiego - i dodawanie jedynie retuszy typu web-gate żeby zamknąć narzekaczom buzie na jakiś czas. Z jednej strony gra jest reklamowana jako PVP - z drugiej okazuje się że 9/10 ludzi żyje w HIGH i to dla nich większość dodatków wychodzi - wylatują tacy niedzielnie do LOW gdzie spotykają piratów i jest fun... niby :/
A potem grzecznie wracają do swoich pieleszy i zarabiają na kolejny plex.

W sumie śmieszne jest to że ci co żyją w HIGH mają bezpieczny zarobek i nie płacą real kasą (nie liczę początkujących) - mają lepiej bo jest ich po prostu więcej, a ci co kupują GTC żyją najczęściej w głębokim null - a dostają ochłapy albo nieprzemyślane zmiany i testy na żywym organizmie.

Gdyby naprawdę CCP chciało coś z tym zrobić zaczęłyby się dynamiczne spadki security systemów - aż do null w niektórych przypadkach - i przynajmniej trochę by się to mrowisko rozruszało. Na dzień dzisiejszy choćby przyszło 2x więcej graczy - to i tak styknie bo przecież nie ma ograniczeń co do misji - każdy może ich i 1k zrobić - a bezpiecznie, a fajnie - a że pvp nie ma jako takiego? kto by na to patrzył :)
Wiem że do tego nie dojdzie - ale chciałbym zobaczyć co by się działo po przeniesieniu wszystkich ale to wszystkich lvl4 misji do low! :D

Sammani

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:13:02 »
Takie zmiany ucyznilyby z eve bardziej hardcore gre, a to nie jest kierunek raczej mile widziany u ludzi od marketingu ccp. Swoja droga wydaje mi sie, ze idea open world, full loot, pvp sandboxa sie juz wypalila na rynku. Nowe produkty sie nie przebijaja, bo taki system nie pasuje ani pvperom, ktorym ciezko znalezc cel czy nawiazac walke, ani carebearom, ktorzy sa stale poddawani griefingowi. Nie wiem czy jest ciagle miejsce na rynku dla hardcore gier.

Fakt, ze da sie iskami placic za konto to kolejny problem eve. Dzieki temu eve przyciagu lomy, ktore normalnie gralyby w f2p koreanskie grindery, wiec grinduja i tutaj. Zamiast mobow maja misje i raty, zamiast zbierania kwiatkow maja skalki etc. Ciekawe ilu graczy zostaloby w eve jakby za konta trzeba bylo placic rl gotowka :). Mi z 4 ostaloby sie max 1 konto :).

sc0rp

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:20:51 »
Fakt, ze da sie iskami placic za konto to kolejny problem eve. Dzieki temu eve przyciagu lomy, ktore normalnie gralyby w f2p koreanskie grindery, wiec grinduja i tutaj. Zamiast mobow maja misje i raty, zamiast zbierania kwiatkow maja skalki etc. Ciekawe ilu graczy zostaloby w eve jakby za konta trzeba bylo placic rl gotowka :). Mi z 4 ostaloby sie max 1 konto :).

czemu uwazasz, że to problem? Moim zdaniem to wręcz genialne posunięcie i dziwie się że inni twórcy jak chodźby blizzard nie poszli tym śladem. Dlaczego? Bo bardzo mocno ograniczyli w ten sposób wymianę ISK<->$$$ a dodatkowo twórca gry a nie jakaś chińska farma na tym zarabia. Jeśli ktoś ma wątpliwości czy CCP na tym zarabia (bo ci co kupuja ingame PLEXa to nie płaca za konto) to niech przeczyta pogrubioną częśc postu Sammani.

Goomich

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:27:23 »
Osobiście martwi mnie olanie pvp jako takiego - i dodawanie jedynie retuszy typu web-gate żeby zamknąć narzekaczom buzie na jakiś czas. Z jednej strony gra jest reklamowana jako PVP - z drugiej okazuje się że 9/10 ludzi żyje w HIGH

Ludzi, czy charów?

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:27:45 »
Misje L4 już znerfiono - oficjalne zmianą dropu, a "przypadkowo" wprowadzeniem małych i średnich rigów, które spowodowały, że salvage generalnie staniał.

O ile jeszcze rok temu z uporem maniaka powtarzałem, że "nowy gracz nie ma czego szukać w 0.0, bo lepiej siedzieć w hisecu, klepać L4 żeby napompować wallet, a w tym czasie wbijać skille", a POTEM iść do 0.0 (i sam tak zrobiłem, wyprowadzając się z Empire ze skilami na HAC-a i 4B w portfelu), to teraz nowy gracz już się aż tak nie wypasie na tych L4 w Empire, natomiast w 0.0 ma anomalki dostosowane do jego poziomu. Czyli już 2-3 miesięczny char może sobie poradzić w 0.0 - i coś ubije, i spokojnie zarobi (klepiąc niższe anomalki jakimś cruiserem T1 z fitem T2 czy BC). Jedyne od czego będzie uzależniony, to logistyka korpowa, bo sam przecież indykiem T1 do Jita na zakupy nie poleci.

@Dormio -> kalendarz może działać i bez Eve Gate, prawda? Tego akurat nie krytykowałem :)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:30:43 »
Bez urazy - ale żeby Sammani mógł kupić plex za isk ktoś go musi mu za realną kasę dostarczyć - a tym ktosiem najczęściej są gracze null a nie high bo ci właśnie mają potrzeby latania a nie kerbirzenia ;p
Ale to tylko moje skromne zdanie.

Sokole - ale ja nie mówię że nie znerfiono, tylko że pomimo mniejszej opłacalności bez ryzyka w parę h zarabiasz na plex - no to po co się męczyć z null itp?
Tutaj masz high i tzw "wyjebane" - a w null jak masz 3 systemy - to wystarczy pare afk-cloak pro uber graczy by zablokować gracza na parę ładnych godzin dopóki nie pojawi się więcej osób żeby go zbaicić (jak jest głupi) - a nawet wtedy bait może paść bo kolo ma cyno na pokładzie - sam mam i covert cyno i black-opa na alcie właśnie w tym celu.

 Szczerze mówiąc jak mnie kiedyś coś skręci to napiszę sobie bota do misji - a co?! ;-)



Btw - dzięki Sammani za podrzucenie tej listy gier - miałem przysiąść kiedyś i popatrzeć czy coś jeszcze się nie kroi - ale dzięki Tobie mam to podane na tacy :D

sc0rp

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:33:18 »
Bez urazy - ale żeby Sammani mógł kupić plex za isk ktoś go musi mu za realną kasę dostarczyć - a tym ktosiem najczęściej są gracze null a nie high bo ci właśnie mają potrzeby latania a nie kerbirzenia ;p

I w czym jest problem, bo nie rozumiem - EvE to sandbox kazdy gra jak chce.

Moim skromnym zdaniem PvP wyglada jak wyglada ze wzgledu na death penalty, nigdy kto ma mozg nie wezmie pimped shipu i nie poleci sobie do low/null seca ot tak na cudzym terenie postrzelac, bo bycie upolowanym to pare duzych baniek w plecy. W innych MMO jak AoC czy WoW death penalty nie istnieje, dlatego ludzie bezstresowo sie rzucaja z siekiera nawet na kilkanascie osob. Ale czy to jest problem? Ja uwazam ze nie do EvE glownie wlasnie death penalty mnie przekonalo (osobiscie nie trawie gier osadzonych "w dalekiej przyszlosci w odleglej galaktyce" - EvE jest wyjatkiem wlasnie ze wzgledu na pozostale aspekty gry)

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:35:33 »
w wow też każdy gra jak chce

KiFuso

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: KiFuso
  • Korporacja: bez
  • Sojusz: bez
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:43:58 »
I w czym jest problem, bo nie rozumiem - EvE to sandbox kazdy gra jak chce.

Moim skromnym zdaniem PvP wyglada jak wyglada ze wzgledu na death penalty, nigdy kto ma mozg nie wezmie pimped shipu i nie poleci sobie do low/null seca ot tak na cudzym terenie postrzelac, bo bycie upolowanym to pare duzych baniek w plecy. W innych MMO jak AoC czy WoW death penalty nie istnieje, dlatego ludzie bezstresowo sie rzucaja z siekiera nawet na kilkanascie osob. Ale czy to jest problem? Ja uwazam ze nie do EvE glownie wlasnie death penalty mnie przekonalo (osobiscie nie trawie gier osadzonych "w dalekiej przyszlosci w odleglej galaktyce" - EvE jest wyjatkiem wlasnie ze wzgledu na pozostale aspekty gry)

Tylko zwróć uwagę na to, że jakby w eve nie było dead penelty to o wiele wiele więcej osób by uczestniczyło w PvP.. może to + może - większe lagi itp. ale dla samej gry to wydaje się być lepsze, pewnie sam rynek by wtedy się wywrócił nogami do góry ale ja grając w np. w AoC widze że tam gra kręci się dookoła PvP w bardzo dużej części, raiduje się, zbiera itemy po to żeby być lepszym w pvp.. w EVE nikt nie poleci factionowym shipem z featem za 2-3b na pvp.

Gizmo79

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:45:25 »
okazuje się że 9/10 ludzi żyje w HIGH i to dla nich większość dodatków wychodzi
Które konkretnie dodatki wydane były dla hisekowych kerbirów? Co konkretnie dano im czego nie dano wam?

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:49:23 »
Tylko zwróć uwagę na to, że jakby w eve nie było dead penelty to o wiele wiele więcej osób by uczestniczyło w PvP..

Odwrotnie - właśnie to, że strata boli bardzo powoduje, że zwycięstwo cieszy jeszcze bardziej. I to mnie przy Eve trzyma.

w EVE nikt nie poleci factionowym shipem z featem za 2-3b na pvp.

Nie? No to masz frytkę za 30B straconą w świadomym PvP. I naprawdę nie jest to odosobniony przypadek
http://genos.killmail.org/?a=kill_detail&kll_id=7168704


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:50:12 »
misje, wiecej misji,
POSy w high, wiecej posów w HIGH,
Upiekszacze typu tekstury na planetkach (jak ktos pvp patrzyl na to wiecej niz raz to bede mocno zdziwiony) - wszystko byleby lepiej sie w high zylo ;p
Nie zapominajmy tez o dodatkowych misjach ;p

F-YU

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:52:24 »
Dobra samokrytyka Sammani  :D

Sammani
Fakt, ze da sie iskami placic za konto to kolejny problem eve. Dzieki temu eve przyciagu lomy,
ktore normalnie gralyby w f2p koreanskie grindery, wiec grinduja i tutaj...
Ciekawe ilu graczy zostaloby w eve jakby za konta trzeba bylo placic rl gotowka.
Mi z 4 ostaloby sie max 1 konto :).


Empire i zarobki w empire są tak znerfione obecnie że z niecierpliwością czekamy na znerfienie doszczętne 0.0
o tak, wtedy będzie nam wszystkim lepiej  :D
pierwsze słysze żeby to gracze z hiseka ze swoich zarobków budowali bloby supercapsów.


Sokole Oko
Nie? No to masz frytkę za 30B straconą w świadomym PvP. I naprawdę nie jest to odosobniony przypadek

jak to jest świadome pvp... LOL... popatrz na fit tej frejki... ale dopisze bo powiedzą że głupoty pisze... Warp Core Stabilizery -_-
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2010, 13:16:38 wysłana przez solo »

Gizmo79

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:54:09 »
misje, wiecej misji,
POSy w high, wiecej posów w HIGH,
Upiekszacze typu tekstury na planetkach (jak ktos pvp patrzyl na to wiecej niz raz to bede mocno zdziwiony) - wszystko byleby lepiej sie w high zylo ;p
Nie zapominajmy tez o dodatkowych misjach ;p
Podałeś trzy przykłady, jeden nieprawdziwy, drugi z dupy, trzeci... o, też z dupy. Masz coś lepszego? Przypomnieć, że CAŁY ostatni dodatek był dla nullseka i to akurat kerbity mogłyby narzekać, że dla nich nic się nie robi, np. normalne w końcu pve?

Mikker

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
    • Pink Bunnies Killboard
  • Imię postaci: Mikker
  • Korporacja: Pink Bunnies
  • Sojusz: Emeryt
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:58:49 »
Tylko zwróć uwagę na to, że jakby w eve nie było dead penelty to o wiele wiele więcej osób by uczestniczyło w PvP.. może to + może - większe lagi itp. ale dla samej gry to wydaje się być lepsze, pewnie sam rynek by wtedy się wywrócił nogami do góry ale ja grając w np. w AoC widze że tam gra kręci się dookoła PvP w bardzo dużej części, raiduje się, zbiera itemy po to żeby być lepszym w pvp.. w EVE nikt nie poleci factionowym shipem z featem za 2-3b na pvp.

Zdziwilbys sie :)

Wszystkie te wypowiedzi o featurach i stylach gry malo znacza gdy nie ma sie grupy ludzi z ktorymi mozna by bylo razem cos porobic.EVE to zawsze byla gra gdzie cele fun  i sens gry  samemu sie wyznaczalo.W grupie znajomkow mozna znalesc wiecej pomyslow i wiecej funu a  tak juz jest ze ludzie przychodza i odchodza to wlasnie powoduje ze wiekszosc vetkow typu mighty baz coraz mniej sie loguje bo nie ma "starej ekipy" etc.Grunt zeby nie zamykac sie na nowych.



sc0rp

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:05:44 »
Tylko zwróć uwagę na to, że jakby w eve nie było dead penelty to o wiele wiele więcej osób by uczestniczyło w PvP.. może to + może - większe lagi itp. ale dla samej gry to wydaje się być lepsze, pewnie sam rynek by wtedy się wywrócił nogami do góry ale ja grając w np. w AoC widze że tam gra kręci się dookoła PvP w bardzo dużej części, raiduje się, zbiera itemy po to żeby być lepszym w pvp.. w EVE nikt nie poleci factionowym shipem z featem za 2-3b na pvp.

Konstrukcja EvE uniemozliwia likwidacji death penalty (i dobrze).
Jeśli by to zmienili tzn. że nie tracisz shipa/implantow po smierci wiąże się z:
 - w krotkim okresie czasu (po za implantami, modulami, shipami "best in slot") wszystkie ceny leca na łeb na szyje -> market zniszczony - traderzy/haulerzy wszelkiej masci quit.
- razem ze zniszczonym marketem - crafting staje sie bezcelowy - producenci/inventorzy quit.
- skoro crafting jest bezcelowy - wiec nie ma sensu kopac minsow, moonow,planet i robic misji - gornicy/farmerzy/misjonarze quit.


I kto zostanie w grze?
- Rentierzy w systemach > -0.95 - po roku kazdy juz ma swojego machariela, bhallgorna, gile czy daredevila a tylko to wartosciowe tam wypada pozostaje quit albo PVPer 0.0.
- Rentierzy w systemach < -0.95 - po roku jedyny wartosciowy loot wypada z oficerow ktorych jest jak na lekarstwo wiec albo polowanie na oficera albo PVPer 0.0.
- Piraci - z racji braku miesa armatniego po za innymi piratami - pewnie tez szybciej lub troche pozniej quit.
- PVPerzy 0.0 - po roku kazdy spokojnie dorabia sie Tytka/Matki - nuuuuuuuuda -> quit.

IMO w eve tritanium nadal warto kopac, bo wlasnie jest death penalty takie a nie inne.

Goomich

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:08:01 »
Które konkretnie dodatki wydane były dla hisekowych kerbirów? Co konkretnie dano im czego nie dano wam?

Działającą grę.

KiFuso

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: KiFuso
  • Korporacja: bez
  • Sojusz: bez
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:13:28 »
Odwrotnie - właśnie to, że strata boli bardzo powoduje, że zwycięstwo cieszy jeszcze bardziej. I to mnie przy Eve trzyma.

Nie? No to masz frytkę za 30B straconą w świadomym PvP. I naprawdę nie jest to odosobniony przypadek
http://genos.killmail.org/?a=kill_detail&kll_id=7168704

Widocznie mamy trochę odmienne zdania.. ja znam takich ludzi na przykład w AoC którzy uciekali od PvP nie dlatego że stracą itemki(bo to niemożliwie w tej grze) ale dlatego że k/d im się popsuje i nie były to odosobnione przypadki.. to wyraźnie pokazuje jak ludzie nie chcą nic tracić na zabawie PvP w grach, tym bardziej eve gdzie potencjalny gracz ma o wiele więcej do stracenia. Jak ktoś gra 7-8 lat w eve i ma 300b to żaden problem stracić shipa za 30b - nawet ja bym nie widział takiego problemu. Jestem pewien, że udział graczy w pvp w EVE by się zwiększył nawet o 100% jakby nie były dead penalty.

@Dark Flonoe - ja nie pisze o tym, że powinno być wycofane dead penelty tylko omawiam aspekt PvP jakby tego nie było..

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:18:12 »
Konstrukcja EvE uniemozliwia likwidacji death penalty (i dobrze).
(....ciaaaaaachhhhhh.....)
IMO w eve tritanium nadal warto kopac, bo wlasnie jest death penalty takie a nie inne.

Piwo dla tego pana, dobrze mówi :)

to wyraźnie pokazuje jak ludzie nie chcą nic tracić na zabawie PvP w grach, tym bardziej eve gdzie potencjalny gracz ma o wiele więcej do stracenia.

Eve jest fajna, bo jest trudna. Eve jest fajna, bo się dostaje po dupsku. Jak ktoś chce mieć łatwo, to... wiadomo ;)

Wiem, wiem, "elitist pig" ze mne. Owszem i jestem z tego dumny


Jak ktoś gra 7-8 lat w eve i ma 300b to żaden problem stracić shipa za 30b - nawet ja bym nie widział takiego problemu. Jestem pewien, że udział graczy w pvp w EVE by się zwiększył nawet o 100% jakby nie były dead penalty.

PvP-erzy nie mają takich walletów. Mało, który ma więcej niż kilka baniek, większość działa według schematu "wdupiłem Vagasa? No to trzeba poracić"

I może udział by się zwiększył (coś tam knują - jakieś bzdetne "areny PvP"), ale to już nie będzie PvP które kręci PvP-erów. HTFU or GTFO :)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:30:39 »
Działającą grę.

o to to...

Piwo dla tego pana, dobrze mówi :)

Eve jest fajna, bo jest trudna. Eve jest fajna, bo się dostaje po dupsku. Jak ktoś chce mieć łatwo, to... wiadomo ;)

Wiem, wiem, "elitist pig" ze mne. Owszem i jestem z tego dumny


PvP-erzy nie mają takich walletów. Mało, który ma więcej niż kilka baniek, większość działa według schematu "wdupiłem Vagasa? No to trzeba poracić"

I może udział by się zwiększył (coś tam knują - jakieś bzdetne "areny PvP"), ale to już nie będzie PvP które kręci PvP-erów. HTFU or GTFO :)

i to to jeszcze :D

Wszedzie reklamy o EVE trabia o PVP, jakos nikt nie rekalmuje teog jako SIM city i tym podobne, a przyjdzie co do czego to wylazi skryta natura kerbira ;p
Do ze sie dostaje w tylek - wlasnie dlatego jest fajne. Bijesz sie z kims, wiesz ze zabolalo goscia i jeszcze itemki mu zabierasz - a nie ze za chwile wylezie ze stacji i znowu bedzie fofikowal :)

F-YU

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 29, 2010, 14:08:33 »
w tym jest również problem eve - nie ma prawdziwej siły. Przyleci kilku pilotów i czuje się niepokonana bo w stacji 1 pilot siedzi obcy - zanim nie przyleci większa grupa mośków wielkość ich epena nie zna granic i kadzenie sobie nawzajem o tym jacy to są pro.
1 gracz powinien być wstanie wyrżnąć pół gorszej technicznie floty przeciwnika - dysponując odpowiednim sprzętem (nie koniecznie tytanem), poprostu czymś odpowiednio mocnym.  Gra zyskała by smaczek za którym wszyscy tęsknimy i nieprawdopodobny wręcz isk-sink.
pvp w eve przypomina ustawki dresów... a ja mam więcej kolegów i teraz wam dołożymy. Ta gra nie zasługuje na miano gry pvp. - To zwyczajnie obraza. bo to pvp przypomina pojedynek między stadami baranów. Gra pvp dla baranów... dobry tytuł marketingowy.
skoro ccp nie chce dawać więcej siły graczom aby ci nie obrócili tego na większe przychody isków, powinny być moduły działające tylko w sytuacjach pvp a nie pve.
tak jest w wielu koreańskich gierkach dla lamuchów - a ccp zostaje tylko kopiowanie dobrych i sprawdzonych rozwiązań.

Twórcy mają klapy na oczach od pewnego czasu i eve przeżywa regres - chyba że się im coś cudownie odmieni.

Sammani

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 29, 2010, 14:21:56 »
Brak wzrostu przewagi gracza  wlepszym sprzecie to kolejny problem. Z wyjatkiem pimped gangow, ktore sa przewaznie wsparte multum logistykow i/lub scoutow, nie ma sensu inwestowac zbytnio w lepszy sprzet. Skoro byle drake wart 24mln + fit polozy bez problemu cynabala wartego z 250mln + fit.

Sam kiedys bylem strasznie podjarany jaka to harsh jest eve i ze kazdy blad kosztuje. Ale wraz z wiedza przyszla zmiana pogladow. Kasa to nie problem dla kogos kto potrafi pomyslec, pokombinowac. Niestety rzesze graczy tego nie potrafia i nie chca engagowac, bo boja sie straty cennego bcka. Napewno nie wolno tego spychac na fakt, ze nikt nie lubi umierac. Nie raz w grach mmo bez pvp death penalty widzialem jak nawet nie jacys pro, ale zwykle randomy padaly, respanowaly i wracaly masami na pole walki. Wiec to nie jets raczej problem tego, ze sie umiera, ale tego, ze sie traci chociaz logistyka tez moze byc problemem. W eve natomiast nawet jesli juz zengaguja to po jednej wtopie, wyciagna nastepnym razem bloba, a jak blob przegra to dla pewnosci dowala next time jeszcze wiekszym blobem lub nie wydokuja wcale. Ustawione areny, walki o bossy czy tereny w innych grach gdzie nie trzeba podchodzic do celu 4 krokrotnie w najlepszym wypadku, dostarczaja niestety sporo wiecej akcji. Czy mechanika jest zla? Poza samym sovem, ktorego podboj to walenie w mur tz i 4 rf timerow to nie wina mechaniki, ale mentalnosci ludzi.
Bardzo podoba mi sie idea rvb, gdzie dwa korpy w stanie ciagle wojny w high stacjonuja pare jumpow od siebie i moga stale walczyc miedzy soba. Niestety nie poto skillowal czlowiek hace, commandy i t3 by bic sie rifterami i rupieciami. Chociaz i tak nie dlugo swoje skillowanie bedzie wystarczalo zakonczyc na maxed shield tanku i missilach z bckami na 5.

Dobra samokrytyka Sammani  :D

Sammani
Fakt, ze da sie iskami placic za konto to kolejny problem eve. Dzieki temu eve przyciagu lomy,
ktore normalnie gralyby w f2p koreanskie grindery, wiec grinduja i tutaj...
Ciekawe ilu graczy zostaloby w eve jakby za konta trzeba bylo placic rl gotowka.
Mi z 4 ostaloby sie max 1 konto :).


serio postaraj sie poprawnie cytowac tekst, jest od tego spacjalny tag na tym forum i przycisk pod kazdym postem. Plus doczepiasz sie bez sensu. Nie zrezygnowalbym z eve dlatego, ze znikly by tcki. Mam tyle kont bo moja forma zarobku w eve mi pozwala na to by poswiecajac odrobine czasu tygodniowo moc utrzymac ich az tyle i odkladac rezerwe na potencjalnego supercapsla dla jednego. Mnie bardziej chodzi o grzaczy, ktorzy caly miech klepia raty, napierdzielaja misje lub kopia skalki by kupic sobie plexa na nastepny miesiac, w czasie ktorego beda klepac raty, napierdzielac misje lub kopac skalki. A i od czasu do czasu pozwola sobie na bardziej pimped sprzecik by mogli szybciej klepac raty, napierdzielac misje lub kopac skalki. Ale oczywiscie to bedzie im pasowac tylko poki ta aktywnosc polega na powtarzalnym bezmozgim, latwym do zbotowania zachowaniu. Hmmm skad ja to znam... f2p azjatyckie grindery, ktory rocznie wychodzi po 10-15 w krajach skosnookich. W nich przynajmniej mozna poogladac ladne kraglosci elfek czy innych czarodziejek. Tacy gracze ogolnie mi nie przeszkadzaja poniewaz dostraczaja tanie mineraly i ammo frakcyjne, wiec z mojego punktu widzenia to mrowie przydatnych, bezimiennych dron. Jednak z punktu widzenia CCP to "klienci" i gra staje sie dla nich przyjemniejsza.

Ogolnie jakby w eve dodano porzadny pve content to bym duzo mniej narzekal na carebearow. Ciekawe ilu misjonarzy by pozostalo jakby kazda misja wygladala jak dobre raidowanie z wowa.

@updaty dla carebearow. Popatrzmy na to doszlo do gry od kiedy gram:
Tyranis - planety, patch dla carebearow
Dominion - nowy sov i boost zarobku w zero, boom dla rentiersow, wiec patch dla obu grup, chociaz niech bedzie ze glownie dla pvperow, szczegolnie przez nowe statsy pirackich stateczkow
Apocrypha - wh, sleepersi, gazy w wh. Patch dla carebearow, chociaz kazdy korzysta z nowej formy podrozy
Quantum Rise - to byl full carebear patch, w tym nano nerf, chociaz missile nerf wywolal sporo lez pilotow ravenow.
Empire Age - FW to w teorii dla pvperow, w praktyce masy carebearow farmiace kiecys plexy, a teraz misje

Gram dwa lata, nie widzialem zadnego porzadnego contentu dla pvp. Jesli jakis sie trafial, byl i tak przesiakniety denny contentem dla carebearow. Bo to nawet nie bylo interesujace, a w innych mmo naprawde lubilem od czasu do czasu zbaic rb czy zrobic instancje. W eve rzygam npcami.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2010, 14:30:59 wysłana przez Sammani »

F-YU

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 29, 2010, 14:37:45 »
Plus doczepiasz sie bez sensu
ok, a ty obrażasz innych bez sensu - jesteśmy kwita.

Ogolnie jakby w eve dodano porzadny pve content to bym duzo mniej narzekal na carebearow. Ciekawe ilu misjonarzy by pozostalo jakby kazda misja wygladala jak dobre raidowanie z wowa.

a dlaczego na nich narzekasz (i tobie podobni) skoro zarabiasz na nich kupe kasy - bez sensu - powinieneś się cieszyć że są bo ich grind to twój zysk.
Skąd te krzyki znerfić empire? Gdyby dali empire ekonomicznego kopa zarabiał byś jeszcze więcej.
Gdyby misje wyglądały jak raidy z wowa kto wie czy wszyscy na hiseku by nie siedzieli bo mogło by klepanie tego być takie fajne i zcalające w pewien sposób korporacje - przynajmniej przez pewien czas.

Krągłości piękne będziemy mieli okazję popodziwiać i w eve jak ambulation wyjdzie - ilu to twardzieli gra damskimi postaciami w eve?
ja to autentycznie padnę ze śmiechu... dojrzali, często 40+ lat faceci  ;D ;D

ps. bardzo cie prosze Col - jak bedą w przyszłości GN niech się rozpoczynają w kantynie w stacji od browara  ;D ;D ;D ;D
bo ja chce mieć ztego screenshoty na pamiątkę
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2010, 15:09:17 wysłana przez solo »

Sammani

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 29, 2010, 15:13:50 »
Plus doczepiasz sie bez sensu
ok, a ty obrażasz innych bez sensu - jesteśmy kwita.

Moja opinia na temat ludzi powtarzajacych w kolko ta sama czynnosc godzinami i uznajacych to za FUN nie ma nic wspolnego z Twoim czepianiem sie. Mi taki fun sie przejadl po wakacyjnych pracach w uk w magazynie plyt cd/dvd przy ich pakowaniu.

Ogolnie jakby w eve dodano porzadny pve content to bym duzo mniej narzekal na carebearow. Ciekawe ilu misjonarzy by pozostalo jakby kazda misja wygladala jak dobre raidowanie z wowa.

a dlaczego na nich narzekasz (i tobie podobni) skoro zarabiasz na nich kupe kasy - bez sensu - powinieneś się cieszyć że są bo ich grind to twój zysk.
Skąd te krzyki znerfić empire? Gdyby dali empire ekonomicznego kopa zarabiał byś jeszcze więcej.
Gdyby misje wyglądały jak raidy z wowa kto wie czy wszyscy na hiseku by nie siedzieli bo mogło by klepanie tego być takie fajne i zcalające w pewien sposób korporacje - przynajmniej przez pewien czas.

Bo sa zbyt duza baza graczy i wplywaja na ksztalt gry w sposob destrukcyjny. Content jest roznorodny, jednak glownie nudny i ccp nie stara sie tego zmienic poniewaz pasuje on wielu osobom. Nie usuna l4 czy nie zrobia ich trudniejszych bo nie bedzie sie dalo ich solo pwn mobilem robic semi afk, nie dodza do miningu minigierek czy czegos urozmaicajacego bo nie da sie tego jechac na makro, sova nie zrobia bardziej dynamicznego bo ludzie nie chca ryzykowac pracujacych miesiac csaa i te military 5 tez sie chwile nabija.
Gram dwa lata, przez ten czas stale widzialem jak ludzie dochodza i odchodza. Uzyjmy jako przyklad c0venu, bez zadnej krytyki tego alliancu bo podejrzewam, ze ten problem jest obecny w calym eve. Kiedy 2 lata temu zaczynalem gre i latalem frejka/cepem bylo za duzo tacklerow i parcie na skillowanie ciezszych statkow dla dpsu. Kiedy rok temu latalem hacem w supporcie, wielu ludzi, ktorzy mnie wprowadzalo w gre lub zaczynalo w podomnym czasie juz nie gralo, a w gangach 1/3 ciagle stanowily mlode chary w tacklerach. Ostatnio gang pbnu wpadl 1j od domu na bloba c0venu. Zmasakrowali im tacklerow, ktorych byla 1/3 gangu. Wiadomo, ze jak byla wojna z sysolami i ludzie wracali do aktywnosci, resubowali to nagle pojawialy sie te wszystkie capsle/bsy/hace w flotach. Znikly jak wojna sie skonczyla. Jakis musi byc powod, ze po 6-18 miechach gry wiekszosc rzuca ta gre. Przez 2 lata gram stale trwa rotacja ludzi i ciagle c0ven ma problem z iloscia mlodych charow wzgledem ilosci doswiadczonych wyg. I to biorac pod uwage, ze poza przypadkiem odejscia pbnu, grupy doswiadczonych pilotow rzadko odchodzily. Mimo, ze eve jest pelne starych graczy to podejrzewam, ze wiekszosc aktywnoych graczy ma ilosc sp z przedzialu 10-25mln. Kiedys widzialem statystyki ccp, ktore to potwierdzaly. EvE jest harsh, eve oferuje wiele rozwizan, ale wbrew pozorom moga sie one szybko wyczerpac. Dla mnie w tej grze pozostalo tylko dobre pvp z korpem co nam sie udaje, ale rozumiem ludzi, ktorych eve znudzilo. Niestety nie ma dobrej scifi alternatywy, a ja totalnie nie rozumiem skad ten caly b.s. o elfach i krasnalach na kazdym kroku w rpg i mmorpg. Dobry content pvp i pve moglby tych graczy zatrzymac. Jednak to wymaga pracy od devow.

Krągłości piękne będziemy mieli okazję popodziwiać i w eve jak ambulation wyjdzie - ilu to twardzieli gra damskimi postaciami w eve?
ja to autentycznie padnę ze śmiechu... dojrzali, często 40+ lat faceci  ;D ;D

;] TPP mmo w scifi naprawde mi brak. Szkoda, ze nc soft zabil tabula rase.

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 29, 2010, 15:50:18 »
I znowu podpisuje się obiema łapami pod postem Sammaniego :)
Co do "krągłości" widziałem kiedyś taką wymianę zdań:

>> Ty, Faceci grają w mmorp babami nie?
> NO
>> Kobiety też grają babami
> no tak
>> to kto gra facetami?
> Nie wiem - pedały chyba jakieś

:D

Colonel

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 286
  • Pirate Out of Nowhere
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Col Cherryman
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 29, 2010, 18:24:12 »
Nie wiem o co afera
ale ktoś wcześniej wspomniał ze 1 gracz powinien pokonać kilku
...
To się zdarza, sam miałem kilka tego typu fajnych potyczek
lub nas 2 / 3 a przeciwnika o kilku wiecej
ciężko znalesc takie okazje, nie mniej jednak się zdarzaj
wynik był różny, przykładowo jeśli z pięciu ubilo się dwóch to dwóch wiało a trzeciego już nie było
do tego potrzebny jest jakiś fajny statek i odpowiedni przeciwnik
...
Polecam robić duuuzo pvp
wtedy częściej trafiają się sytuacje które uczą i warto powspominac
emocje z ryzykownych starć to coś co wciąż trzyma mnie przy EVE
✜ Red Cross Friendly
https://www.youtube.com/watch?v=9IS8nwmT9F0
Even though I fly through the valley of the shadow of death or any other space
I will fear no evil, because I know that I'm the biggest bastard in this space


http://eve-centrala.com.pl/index.php?topic=10356.

Raiha

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 29, 2010, 18:39:54 »
w wow też każdy gra jak chce

I tam tez na pewno narzekają na nudna grę. Wszędzie się narzeka taka już natura ludzka. Nie dopasuje się gry do takiej ilości graczy, zawsze coś będzie złe dla kogoś.

MightyBaz

  • Gość
Odp: EvE staje się nudna
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 30, 2010, 07:19:19 »
no fakt, jedyna nieprzewidywalna rzecz w EvE to pif paf, reszta kojarzy sie praca w kombinacie na tasmie.

Ale, rowniez w EvE zdarzaja sie ludzie ktorzy zarabiaja dzieki temu realu, handlujac iskami. Przewaznie maja kilka/nasie bpo t2.