Autor Wątek: WAR: CCP vs nullsec community  (Przeczytany 24978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hipperion

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 02, 2010, 13:26:29 »
Ptysiu... Oczywiście ze ma nas gdzieś! Trzeba mieć niezły tupet żeby kazać sobie płacić za gre zeby potem prosić o DARMOWĄ pomoc w naprawie tego co sami popsuli :uglystupid2:. Chyba ich pogieło...

korpusz

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 02, 2010, 21:59:31 »
Jessi masz swieta racje powinni nam podniesc abonament o 10 euro i zatrudnic 1000 osob do testow.

finox

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 20, 2010, 13:55:01 »
Z góry przepraszam za odkopywanie wymarłego , wątku, ale miałem sporą przerwę w eve i od dawna nie śledziłem tekstów na centrali, a teraz znalazłem trochę czasu, żeby pograć i poczytać więc nadrabiam zaległości.

Możecie mi wyjaśnić jedną kwestię? Przeczytałem cały topik i widzę, że masa ludzi upiera się, że w empire nie ma laga - prawdziwe lagi są tylko w 0.0. Nie bardzo to rozumiem. Mieszkałem w 0.0 i z tego co pamiętam tam też laga nie było. Lagfesty były tylko w czasie dużych bitew. Proponujecie akcję, która miałby wywołać laga w empire, ale tym samym dowodzicie, że w tej kwestii empire nie różni się od 0.0. Bitwa 500 vs 500 w dowolnym systemie w empire spowoduje takiego samego laga jaki ma miejsce w wielkich bitwach w null. Lag tu nie zależy od miejsca na mapie tylko od liczby walczących.
Czego zatem oczekujecie od CCP, że zapewni w każdym systemie wystarczająco wydajny sprzęt żeby można było walczyć 1k vs 1k (osobne nody na każdy system?)?
A może tylko w systemach null secowych (co byłoby faworyzowaniem mniejszości)?

Widać, że tylko nieliczni wypowiadający się w tym wątku mają pojęcie o programowaniu, a przede wszystkim o skalowalności. Kompletnym nieporozumieniem jest myślenie, że skoro jeden serwer jest w stanie pociągnąć bitwę 100 vs 100 to dwa takie serwery (lub jeden o dwukrotnej wydajności) pociągnie bitwę 200 vs 200. W większości przypadków, gdy wymagana jest wzajemna synchronizacja między klientami skalowanie nie jest liniowe, wręcz przeciwnie najczęściej skaluje się wykładniczo.

Dodatkowo teksty o przychodach CCP jak już ktoś napisał wcześniej są wyssane z palca. Rok to nie miesiąc, a oficjalne dane często odbiegają od rzeczywistych. Szacowanie dochodów na podstawie przychodu, nie uwzględniając kosztów to tej jakaś ekonomiczna pomyłka.

Chcecie, żeby CCP zakupiło nowe mocniejsze serwery, a zapominacie, że problem równie dobrze może leżeć po stronie komunikacji sieciowej. W walkach biorą udział ludzie z różnych półkul, systemy routingu wąskie gardła na drodze miedzy clientami a serverem, na które CCP nie ma większego wpływu też mogą wpływać niekorzystnie na wydajność, w końcu serwer musi to wszystko zsynchronizować.

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że najgłośniej za tego typu akcjami opowiadają się gracze, którzy nie płacą $ za konta. Macie roszczeniowe podejście, gdy tak naprawdę nie generujecie bezpośredniego zysku dla CCP. Faktycznie kupujecie PLEX-y za iski, a ktoś wcześniej musi za te PLEX-y zapłacić w euro lub dolarach, ale prawda jest taka, że jeśli zabrakło by chętnych do kupowania plexów za iski, taki sam przychód CCP mogłoby wypracować pozwalając sprzedawać PLEX-y do NPC. Pośrednik po prostu chce dostać iski za $ i byłoby mu bez różnicy, czy kupi plexa jeden z was czy NPC.
Inna sprawa, że odpadłoby sporo graczy, których nie stać na granie, ale oni nigdy nie byli docelową grupa klientów dla CCP.
Zaraz pewnie wielu napisze, że oni ciężko "pracują" na te iski, co jest moim zdaniem kompletną bzdurą, bo eve to GRA, gra się dla przyjemności. Skoro to taka ciężka praca to czemu nie przestaniecie pracować w grze i nie pójdziecie do normalnej pracy, gwarantuję wam, że szybciej zarobicie na plexy pracując w normalnej pracy niż spędzając ten sam czas farmiąc iski w grze. Pewnie nikt z was nie przyzna się do tego publicznie, ale ta "praca w zarabianie isk" to tak naprawdę nadal zabawa, może mniej emocjonująca niż PVP, ale na pewno bez porównania z pracą chociażby w biedronce.

Kombat

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 584
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kombat PL
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 20, 2010, 14:10:51 »
Kolego Thor Adler,

Osoby kupujące plexy stanowią takie samo źródło dochodu dla CCP jak gracze płacący $$$.
Lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, to nie o to chodzi, że w empire nie ma laga tylko mechanika rozgrywki w empire nie powoduje konieczności blobowania w przeciwieństwie do null.
Lag w dużych bitwach nie spowodowany jest jak to napisałeś 'stroną komunikacji sieciowej' tylko wydajnością serwerów odpowiedzialnych za system w którym odbywa się bitwa.

devilsbirth

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 20, 2010, 14:28:35 »
nie generujecie bezpośredniego zysku dla CCP.
Bredzisz

Loc0

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 20, 2010, 14:28:45 »
Nie czytalem calosci bo juz na poczatku zle zaczales. W empire hubach handlowych nie spotkalem laga od chyba ponad roku, a siedzi w nich lekka reka od 500-1200 (jakos wczoraj na jicie) osob. Aktualnie w .0 bitwa powyzej 300 osob = tragedii (a nie jednokrotnie i tyle nie trzeba).
Dobra przeczytalem bo poscie XIII chcialem wiedziec dlaczego :D
Tak zdecydowanie bredzisz :)
Ja np nie mam za bardzo czasu na farmienie i jak potrzebuje iskow na gwalt to sprzedaje tcki - nie widzisz miedzy nami jakiejs zaleznosci czasem? Oni farmia za mnie a ja place 2x?
CCP przyznalo sie, ze samo spieprzylo wydajnosc w ostatnim patchu i maja to naprawic.

silvia

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 20, 2010, 18:03:39 »
Z pewnoscia nie poprawia tego dodajac kolejne aspekty w grze, ktorymi musi sie zajac serwer. Watpie, by wprowadzali jakies upgrady do serwerowni, gdyz ostatnim razem jak tego dokonali, to sie glosno chwalili na ten temat.

Kolejna glupia rzecza ze strony CCP byly upgady systemow, ktore - co jak co - zwiekszyly zapotrzebowanie na obliczenia ze strony serwera (wieksza ilosc anomalii, itp).

Dlaczego nie zorganizowac jakis pvp-empire eventow typu "freighter ganking", itp?
Czy nawet polka edycje hulkageddon lub "badgerogeddon".

z pewnoscia wiele osob z 0.0 by wzielo udzial, gdyz podniesienie secu po zabiciu jakiegos typa w empire zajmie im 2min (jeden bs na pasku?)
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2010, 18:48:32 wysłana przez Loc0 »

Raiha

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 20, 2010, 18:43:53 »
Nie czytalem calosci bo juz na poczatku zle zaczales. W empire hubach handlowych nie spotkalem laga od chyba ponad roku, a siedzi w nich lekka reka od 500-1200 (jakos wczoraj na jicie) osob.
CCP przyznalo sie, ze samo spieprzylo wydajnosc w ostatnim patchu i maja to naprawic.

Wielokrotnie mowili ze huby handlowe typu jita są na niezależnych serwerach , ten system ma o wiele wydajniejsze kompy niż inne. Tam ciągle jest 1400 osób, no prawie :). Inne systemy średnio maja o wiele mniej, wiec nie potrzeba większych zasobów. Bitwy w 0.0 właśnie powodują to jest większe zapotrzebowanie i ccp musi wymyślić jakiś system wirtualny który będzie przejmować te regiony które w danej chwili tego potrzebują. Właśnie nad tym pracują , choćby dziś ma być lag test i jak ktoś chce to niech się na sisi loguje i dowie co robią itp :) Oni tez przecież graja w EVE wiec sami wiedza co potrzeba :)

Sotharr

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 20, 2010, 19:06:56 »
Faktycznie kupujecie PLEX-y za iski, a ktoś wcześniej musi za te PLEX-y zapłacić w euro lub dolarach, ale prawda jest taka, że jeśli zabrakło by chętnych do kupowania plexów za iski, taki sam przychód CCP mogłoby wypracować pozwalając sprzedawać PLEX-y do NPC. Pośrednik po prostu chce dostać iski za $ i byłoby mu bez różnicy, czy kupi plexa jeden z was czy NPC.
Widać, że kompletnie nie kumasz, na czym polega handel pleksami i dlaczego jest to świetne rozwiązanie. NPC nigdy nie będą kupować pleksów, bo równie dobrze CCP mogłoby zacząć sprzedawać iski i inne przedmioty z gry w swoim sklepiku. Różnica polega na tym, że sprzedaż pleksów innym graczom nie powoduje wygenerowania nowych isków w grze, czego nie można powiedzieć o sprzedaży NPC. CCP bardzo zależy na równowadze ekonomicznej i na pewno nie zaryzykują inflacji przez dodanie źródła magicznie generowanej gotówki.
Dzięki pleksom CCP zarabia wręcz więcej, bo bez tej możliwości ludzie, którzy mają dużo kasy w grze i którym szkoda realnej kasy, po prostu nie mieliby tylu kont.

finox

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 20, 2010, 22:34:10 »
Kolego Thor Adler,

Osoby kupujące plexy stanowią takie samo źródło dochodu dla CCP jak gracze płacący $$$.
Lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, to nie o to chodzi, że w empire nie ma laga tylko mechanika rozgrywki w empire nie powoduje konieczności blobowania w przeciwieństwie do null.
Lag w dużych bitwach nie spowodowany jest jak to napisałeś 'stroną komunikacji sieciowej' tylko wydajnością serwerów odpowiedzialnych za system w którym odbywa się bitwa.

Zgadzam się że lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, chodziło mi tylko o to, że w empire byłby taki sam lag, gdyby ludzie walczyli w bitwach 500 vs 500. Uważam że żadne usprawnienie samych serwerów tu nie pomoże (dobrym rozwiązaniem byłoby za to podane przez kogoś tutaj dynamiczne przydzielanie serwerów pod obszary wymagające wzmocnienia).
Najlepszym jednak rozwiązaniem byłoby zmienienie mechaniki w taki sposób, żeby wielkie bitwy nie były koniczne/opłacalne, ale wymyślnie takiego rozwiazania nie jest łatwe i na pewno szybko do tego nie dojdzie.
Nie napisałem nigdzie, że lag jest spowodowany strona komunikacji sieciowej, napisałem tylko, że to TEŻ może wpływać na laga, nie twierdziłem, że jest głównym jego powodem (chodziło o to, że są również aspekty, na które CCP nie ma bezpośredniego wpływu).

Widać, że kompletnie nie kumasz, na czym polega handel pleksami i dlaczego jest to świetne rozwiązanie. NPC nigdy nie będą kupować pleksów, bo równie dobrze CCP mogłoby zacząć sprzedawać iski i inne przedmioty z gry w swoim sklepiku. Różnica polega na tym, że sprzedaż pleksów innym graczom nie powoduje wygenerowania nowych isków w grze, czego nie można powiedzieć o sprzedaży NPC. CCP bardzo zależy na równowadze ekonomicznej i na pewno nie zaryzykują inflacji przez dodanie źródła magicznie generowanej gotówki.
Dzięki pleksom CCP zarabia wręcz więcej, bo bez tej możliwości ludzie, którzy mają dużo kasy w grze i którym szkoda realnej kasy, po prostu nie mieliby tylu kont.

Co do inflacji nie masz do końca racji, bo w tej chwili iski są generowane przez graczy opłacających grę iskami. Farmią oni iski, a potem nie wydają tej kasy tylko przeznaczają ją na PLEX-y i trafia ona do pośredników. Gdyby zabrakło tych graczy te same iski trafiałyby do pośredników tylko od NPC. CCP musiałoby opracować system dynamicznych cen skupu PLEX-ów oparty na liczbie chętnych do sprzedaży, ale to naprawdę nie jest zbyt złożona kwestia.
Od razu powiem, że nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, bo jak napisałem wielu graczy przestałoby grać, a to na pewno nie byłoby dobre dla gry. Chodziło mi tylko o to, że gracze płacący iskami na grę nie generują BEZPOŚREDNIEGO zysku dla CCP. Nie są więc ich główną klientelą. Oczywiście jest też druga strona, czyli zysk pośredni. Tu muszę powiedzieć, że dla mnie jest on nawet ważniejszy (CCP pewnie nie jest takiego zdania). Chodzi o zwiększenie liczby aktywnych graczy i urozmaicenie rozgrywki. Wielu z nich zajmuje się zajęciami, których pozostali nie chcą bądź nie mają czasu wykonywać. Wpływa to na całą mechanikę śwata eve i tworzy jej niepowtarzalność. Dla CCP ma to znaczenie marketingowe, znacznie łatwiej zdobyć nowych graczy gdy można się pochwalić tak złożonym światem, gdzie wciąż jest zalogowanych 30-50k graczy, toczą się epickie bitwy, a gracz ma tak wiele różnych możliwości rozwoju.
Ja po prostu nie dziwię się CCP, że więcej uwagi Empire bo tam gra większość graczy (choć jakby nie patrzeć ostatni dodatek był głównie poświęcony nullsecowi, co z tego, że nie wyszło im tak jakby wszyscy chcieli, widać, że starają się rozwiązać problem)

Co do Jita i twierdzenia, że tam nie ma laga. To jak wszyscy wiedzą jest to główny hub handlowy i stoi na oddzielnym node, a i tak jeśli wszyscy znajdujący się tam gracze zaczęliby strzelać do siebie, a nie jak jest teraz siedzieli na stacji handlując node by nie wytrzymał (czy nie o to chodziło w tej akcji?).

Ogólnie chodzi o to, że takie akcje nic nie dadzą. Przypomina mi to wycieczki protestujących pod nasz sejm - narobimy dymu, to dostaniemy przywileje. Nikogo nie interesuje jakie to będzie miało konsekwencje w szerszym kontekście. Moim zdaniem lepiej wypracować jakieś sensowne propozycje rozwiązania problemu i przedstawić je CCP, może któreś z nich wykorzystają . Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.

Szakal

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 763
  • 16 lat z EvE. Kupa czasu ;] Date of Birth 2004
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Szakal
  • Korporacja: Caldari Provisions
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 20, 2010, 23:55:22 »

Ogólnie chodzi o to, że takie akcje nic nie dadzą. Przypomina mi to wycieczki protestujących pod nasz sejm - narobimy dymu, to dostaniemy przywileje. Nikogo nie interesuje jakie to będzie miało konsekwencje w szerszym kontekście. Moim zdaniem lepiej wypracować jakieś sensowne propozycje rozwiązania problemu i przedstawić je CCP, może któreś z nich wykorzystają . Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.

Ziom i to by na pewno było by super ;]

Qreg

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 21, 2010, 00:55:17 »
Jak to gracze placacy plexami za gre nie generuja zysku dla ccp? Generuja dokładnie taki sam jak ktos kto kupi TC za kase. za tego TC zmienionego na plexy ktos musiał zapłacic i ta kasa trafiła do CCP.

Odnosnie iskow trafiajacych do NPC? W tej grze praktycznie tylko BPO, posy i struktury i paliwo do posow (poza izotopami) jest sprzedawane przez NPC, wiec to jedyne miejsce na zdrenowanie iskow z rynku przez CCP ;) plus wysadzone w powietrze statki  :diabeł:

finox

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 21, 2010, 01:01:09 »
Jak to gracze placacy plexami za gre nie generuja zysku dla ccp? Generuja dokładnie taki sam jak ktos kto kupi TC za kase. za tego TC zmienionego na plexy ktos musiał zapłacic i ta kasa trafiła do CCP.

Odnosnie iskow trafiajacych do NPC? W tej grze praktycznie tylko BPO, posy i struktury i paliwo do posow (poza izotopami) jest sprzedawane przez NPC, wiec to jedyne miejsce na zdrenowanie iskow z rynku przez CCP ;) plus wysadzone w powietrze statki  :diabeł:

Może nie wyraziłem się dość jasno. Wiem, że w tej chwili nie można sprzedać Plexa do NPC, przedstawiłem tylko alternatywę, jaką mogłaby CCP wprowadzić, gdyby chcieli pozbyć się graczy grających za isk nie tracąc przy tym dochodu ze sprzedaży abonamentów.
W obu postach pisałem o BEZPOŚREDNIM zysku, bezpośredni zysk generują tylko gracze zakupujący GTC za dolary czy euro.

Qreg

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 21, 2010, 01:14:17 »
Skoro jestesmy juz tacy skrupulatni to bezposrednim zyskiem dla ccp sa tylko abonamenty opłacone karta kredytowa, wszystkie inne TC sa posrednie, poniewaz kupujesz je od innych firm  :diabeł:

Nie rozumiem tylko dlaczego mielibysmy pozbywac sie ludzi grajacych za iski? oni czesto np zajmuja sie produkcja, miningiem itd, dzieki temu rynek jest dobrze zaopatrzony a ktos to nie chce zarabiac sprzedaje legalnie plexy... i ma iski np na pvp... wg mnie ten mechanizm jest naprawde fajny i skuteczny.

finox

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 21, 2010, 01:54:41 »
Skoro jestesmy juz tacy skrupulatni to bezposrednim zyskiem dla ccp sa tylko abonamenty opłacone karta kredytowa, wszystkie inne TC sa posrednie, poniewaz kupujesz je od innych firm  :diabeł:

Nie rozumiem tylko dlaczego mielibysmy pozbywac sie ludzi grajacych za iski? oni czesto np zajmuja sie produkcja, miningiem itd, dzieki temu rynek jest dobrze zaopatrzony a ktos to nie chce zarabiac sprzedaje legalnie plexy... i ma iski np na pvp... wg mnie ten mechanizm jest naprawde fajny i skuteczny.
Chyba nieopatrznie wywołałem zamieszanie. Jak napisałem w drugim poście nie popieram takiego rozwiązania i w żadnym razie nie proponuje pozbywania się ludzi grających za iski. Wręcz przeciwnie uważam że wiele wnoszą do gry (co też napisałem).
Chciałem tylko pokazać dlaczego CCP nie traktuje ich jako swojej grupy docelowej i częściowo ignoruje.
Zresztą dyskusja zboczyła zdecydowanie, bo chodziło tu o akcję zlagowania empire, która jak już pisałem jest moim zdaniem kompletną pomyłką.

Qreg

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 21, 2010, 02:07:19 »
no to akurat mogłoby miec dobry wpływ do postawienia ccp pod sciana, bo w koncu to w hisecu mieszka wiekszosc graczy, jak oni sie wkurza to niewazne czy kupuja tcki czy plexy czy placa kartami grozi to zmniejszeniem przychodow.

Cos takiego mogłoby wywołac w koncu jasne stanowisko ccp bo na razie robia testy laga na sisi ale jakos to nie pomaga na razie ;) a tak byliby troche przyparci do muru.

Ale zobaczym co z tego wyjdzie.

finox

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 21, 2010, 02:45:31 »
Tu właśnie rozbiega się nasz pogląd na tą sprawę. Uważam że akcje tego typu tylko pogorszą sprawę. CCP wie o problemie, a co z tym robią to inna kwestia. Mogą odebrać tą akcję jako celowe utrudnianie gry mieszkańcom empire. O ile bany pewnie by się nie posypały (nie wydaje mi się, żeby na siłę próbowali to podciągnąć pod złamanie EULA/TOS), to mogliby stwierdzić, że skoro nullsecowi gracze robią takie akcje, to nie ma sensu zmieniać mechaniki żeby usprawnić i zaludnić nullsec, a wręcz przeciwnie lepiej skierować swoją uwagę na dodanie nowych aspektów w empire, a null niech powoli wymiera.
Celowe wywoływanie laga nie będzie mile widziane przez CCP a nie sądzę, żeby byli na tyle głupi i uwierzyli w tłumaczenia typu: przypadkiem wynikła mega bitwa w empire. Myślę, że CCP potraktowałoby biorących udział w akcji jak wrogów, a to dałoby odwrotne efekty tych które chcieliby uzyskać propagatorzy tej akcji i pewnie odbiłoby się źle na wszystkich mieszkańcach null.
Zamiast przeszkadzać CCP trzeba spróbować im jakoś pomóc, a jako, że nie mamy zbyt wiele środków powinniśmy chociaż dać im jakieś propozycje rozwiązania problemu. Może ktoś z mieszkańców null wymyśli rozsądny pomysł, na który samo CCP nie wpadło.

devilsbirth

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 21, 2010, 09:51:27 »
Chciałem tylko pokazać dlaczego CCP nie traktuje ich jako swojej grupy docelowej i częściowo ignoruje.
Znów bredzisz
[gmod]Może byś trochę rozwinął swoją wypowiedź? Tego rodzaju posty nic nie wnoszą do tematu. Nawet mystiq jest lepszym dyskutantem, bo próbuje znaleźć jakieś argumenty lub po prostu wyjaśnia o co mu chodzi. Następne takie bzdurne dwuwyrazówki będą kasowane, bo nikomu nie są potrzebne. Nie ma takiego postowania. Dziękuję, dobranoc.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 11:03:54 wysłana przez Khobba »

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 21, 2010, 10:06:50 »
Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.

Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
Przyklad.
W systemie loguje sie 1k graczy. Serwery przekierowuja z pustych systemow moc potrzebna do bezlagowej gry tych graczy do tego systemu i do wszystkich systemow w odleglosci 1j do ktorych ta banda moze skoczyc. Dodatkowo profilaktycznie mogla by byc skierowana wieksza moc obliczeniowa do systemow w odleglosci 2j.
I problem lagow z miejsca przestaje istniec  ;)
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

Raiha

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 21, 2010, 10:23:22 »
Chciałem tylko pokazać dlaczego CCP nie traktuje ich jako swojej grupy docelowej i częściowo ignoruje.

Znów bredzisz

Prawda. Coś ci sie pomyliło . CCP specjalnie wprowadzili plexy dla tych co kupują za iski. Od wieków można było za iski kupić TC i to legalnie. (i dalej mozna, maja nawet specjalny dzial na forum EVE ).Plexy spowodowały tylko ze można taniej przedłużać konto. To po prostu mikrotranzakcja jak w wielu innych grach mmo. Dla CCP to nawet lepszy zysk bo wprowadzili do gry coś na czym można handlować. I jest bezpieczne oraz legalne dla gracza. A nie kupowanie TC omijając forum czy w ogóle handel iskami za $.

finox

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 21, 2010, 12:27:25 »
Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
Przyklad.
W systemie loguje sie 1k graczy. Serwery przekierowuja z pustych systemow moc potrzebna do bezlagowej gry tych graczy do tego systemu i do wszystkich systemow w odleglosci 1j do ktorych ta banda moze skoczyc. Dodatkowo profilaktycznie mogla by byc skierowana wieksza moc obliczeniowa do systemow w odleglosci 2j.
I problem lagow z miejsca przestaje istniec  ;)

Zgadzam się, że sąsiednie systemy też powinny być wzmacniane, wszystko jest do osiągnięcia przy zastosowaniu odpowiednich algorytmów wyznaczających kiedy dany system powinien być wzmacniany. Żeby to działało jakoś sensownie, algorytm (stochastyczny) z niewielkim wyprzedzeniem musiałby przewidywać jakie systemy będą wymagały wzmocnienia za chwilę i odpowiednio szybko reagować. Przekierowanie mocy nie następuje natychmiastowo. Moim zdaniem najlepiej określać jakiś prawdopodobieństwo, że system za chwilę będzie wymagał wzmocnienia przy osiągnięciu odpowiedniego poziomu powiedzmy 80% powinien być profilaktycznie wzmacniany, natomiast gdy ten współczynnik spadnie poniżej jakiegoś poziomu zwalniać zasoby. Wiąże się to jednak z koniecznością utrzymywania większej ilości serwerów rezerwowych, bo niektóre systemy byłyby wzmacniane niepotrzebnie. Ale jeśli są w stanie wygospodarować odpowiednią ilość maszyn backupowych, to takie rozwiązanie faktycznie jest lepsze niż wzmacnianie dopiero w momencie gdy node nie daje już rady. Wiele zależy tu od samej architektury jaką stosują i czasu jaki jest potrzebny na przekierowanie mocy miedzy systemami.

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 21, 2010, 12:55:47 »
Może nie wyraziłem się dość jasno. Wiem, że w tej chwili nie można sprzedać Plexa do NPC, przedstawiłem tylko alternatywę, jaką mogłaby CCP wprowadzić, gdyby chcieli pozbyć się graczy grających za isk nie tracąc przy tym dochodu ze sprzedaży abonamentów.
W obu postach pisałem o BEZPOŚREDNIM zysku, bezpośredni zysk generują tylko gracze zakupujący GTC za dolary czy euro.

Nie z tego samego powodu dla ktorego istnieja darmowe konta w innych grach teoretycznie free. Taki gracz stanowi "wypelniacz" swiata. Czesto stanowi element wiekszej calosci. Sam pare razy spotkalem sie z sytuacja gdzie gracze w grach p2p robili zrzutke zeby gracz nie mogacy oplacic abonamentu bo gosc byl swietnym healerem(wpisz wazna klase w twoim ulubionym mmo ktora nikt nie chce grac)

Oxylan

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 21, 2010, 13:00:36 »
Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
Przyklad.
W systemie loguje sie 1k graczy. Serwery przekierowuja z pustych systemow moc potrzebna do bezlagowej gry tych graczy do tego systemu i do wszystkich systemow w odleglosci 1j do ktorych ta banda moze skoczyc. Dodatkowo profilaktycznie mogla by byc skierowana wieksza moc obliczeniowa do systemow w odleglosci 2j.
I problem lagow z miejsca przestaje istniec  ;)

CCP nie wie do końca jak działa ich własny serwer,więc nie ma co sie głowić, zwiększyć moc obliczeniową brzmi prosto i logicznie,ale tam są setki linijek kodu,wszystko się pierniczy kiedy to wszystko zaczyna się komunikować linijki kodu-serwer.A jeśli to faktycznie takie proste to widocznie nie stać ich na inwestycje w nowe hardware,bo zwiekszyć moc obliczeniową to nie takie proste,tam overcloking ramu czy procesora nie wchodzi w gre,zakladam też że rozplanować moc serwera na kazdy system z osobna tez nie jest tak łatwo.


Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 21, 2010, 13:47:04 »
Recepta teoretyczna jest prosta wiec zakladam, ze skoro ja na to wpadlem, to spece z CCP wpadli na to cale lata temu.
Jednak to co w teorii jest proste w praktyce proste nie jest prawie nigdy. Zakladam wiec, ze skoro jeszcze nie wprowadzili w zycie takiego rozwiazania to znaczy, ze sa ku temu jakies przeszkody techniczne z ktorymi wciaz nie moga sobie poradzic.
Wierze jednak iz CCP caly czas nad tym pracuje i jak w koncu uda im sie stworzyc jakies rozwiazanie to od razu je wprowadza w zycie gdyz jest to ich zywotnym interesem.
Dlatego tez imo nie maja wielkiego sensu akcje uswiadamiajace CCP problem lagow bo wiedza oni o tym lepiej niz gracze, a jedyne co mozna takimi akcjami osiagnac to opoznic czas rozwiazania problemu, wiec zamiast sie tym zajmowac lepiej po prostu bawic sie w EVE i cieszyc tym co jest

Zgadzam się, że sąsiednie systemy też powinny być wzmacniane, wszystko jest do osiągnięcia przy zastosowaniu odpowiednich algorytmów wyznaczających kiedy dany system powinien być wzmacniany. Żeby to działało jakoś sensownie, algorytm (stochastyczny) z niewielkim wyprzedzeniem musiałby przewidywać jakie systemy będą wymagały wzmocnienia za chwilę i odpowiednio szybko reagować. Przekierowanie mocy nie następuje natychmiastowo. Moim zdaniem najlepiej określać jakiś prawdopodobieństwo, że system za chwilę będzie wymagał wzmocnienia przy osiągnięciu odpowiedniego poziomu powiedzmy 80% powinien być profilaktycznie wzmacniany, natomiast gdy ten współczynnik spadnie poniżej jakiegoś poziomu zwalniać zasoby.

Biorac pod uwage konstrukcje EVE to algorytm okreslajacy jakie systemy powinny byc wzmacniane to pikus. Prawdziwy problem to jak elastycznie wykorzystac dostepna moc obliczeniowa
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 13:53:49 wysłana przez Tloluvin »
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

silvia

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 21, 2010, 14:28:10 »
Cytat: moderator
Może byś trochę rozwinął swoją wypowiedź? Tego rodzaju posty nic nie wnoszą do tematu. Nawet mystiq jest lepszym dyskutantem, bo próbuje znaleźć jakieś argumenty lub po prostu wyjaśnia o co mu chodzi.

Niestety musze temu zaprzeczyc. Wszystkie moje wypowiedzi sa nie na temat, pelne bledow jak i nie stresciwe. Nigdy takze, nie podalem zadnych argumentow podczas przedstawiania swojej perspektywy na dany temat.
Dziekuje


---
@mod/administrator: czy moglbym prosic o wyciecie gadania o tckach, plexkach isk za kase i tym podobnych, gdyz wchodze o temat o ccp vs 0.0, a tutaj gadanie o tym, czy sprzedarz isk za kase spowoduje inflacje czy nie, lub czy nalezy sie pozbyc plexow.
Prosil bym takze o wydzielenie gadania o serverach do oddzielnego topicu.

@Lag: Najlepszym rozwiazaniem byla by petycja - cos jak stuck, gdzie odpowiedz jest bardzo szybka.
Aktualnie kazda konstelacja przypada na jeden nod (czy cos takiego). Po wprowadzeniu tej petycji, gdy dojdzie do niespodziewanej walki, wysylana jest petycja o postawienie systemow na pojedynczych nodach. Wtedy jakis CCP / GM wylacza te nody na kilka minut i przydziela kolejne czy cus.

@Leadership bufu / coven: pisal ktos z was kiedykolwiek petycje do CCP o node w RF? Jak to wygladalo?

Cytat: tloluvin
Wierze jednak iz CCP caly czas nad tym pracuje i jak w koncu uda im sie stworzyc jakies rozwiazanie to od razu je wprowadza w zycie gdyz jest to ich zywotnym interesem.
Niet. Lag w e-o jest od dawna. Sytuacja sie polepsza, lecz jest tez faktor zwiekszajacej sie ilosci graczy bioracych udzial w tych walkach.
Jak kiedys 100vs100 bylo "wow! clusterfakzzzz!!", tak teraz juz jest to normalne.
Wedlug mnie CCP nigdy nie dogoni bitew, chyba, ze zakupili by kilka silny (naprawde szybich) serwerow i dodali by dynamiczne przelaczanie pomiedzy nimi. W e-o moze jest zapotrzebowanie na takie 3, gdyz dziennie nie ma az tylu bitew.

Jak dynamiczne dodawanie zasobow (serwery musza przesylac pomiedzy sobia informacje itp), tak juz dynamiczne przelaczenie sie jest o wiele latwiejsze w wykonaniu.
(Wyobrazcie sobie iz korzystacie w np. 3DSMaxa i musicie cos wyrenderowac. Powiedzmy, ze zajmie to wam 30minut, lecz... mozna tego 3DSMaxa zdalnie odpalic na mocniejszym komputerze gdzie renderowanie tego zajmie np. 10minut i potem "zestreamowac" obraz).

Sotharr

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 21, 2010, 14:57:36 »
Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
„Przekierowywanie mocy”? Proponuję mniej Star Treka a więcej realnej wiedzy na temat sposobu działania klastrów i serwera Eve. Mocy obliczeniowej nie można dodać do serwera jak węgla do pieca.
Ogólnie problem polega na tym, że obecny kod serwera uniemożliwia rozłożenie systemu na kilka węzłów klastra. Zatem jeden węzeł (komputer) obsługuje jeden lub kilka systemów. Z tego wynika drugi problem: w niektórych warunkach (> 1000 graczy w systemie) moc pojedynczego węzła jest zbyt mała do sprawnej obsługi jednego systemu.
Szybka zmiana kodu serwera nie wchodzi w rachubę, gdyż kod jest stary i złożony, a tym samym, jak wspomniał Oxylan, może być już niezrozumiały dla programistów. CCP stosuje na razie półśrodki, czyli zakup kilku nowych, wydajniejszych węzłów oraz tryb reinforce systemu. Tryb reinforce polega w praktyce na przeniesieniu systemu na wydajniejszy węzeł, który obsługuje wtedy tylko ten jeden system. Na przykład Jita jest w permanentnym reinforce.
Niestety nie można tego zrobić podczas pracy (znowu z powodu braków kodu serwera), a jedynie podczas DT lub padu węzła.

devilsbirth

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 21, 2010, 15:51:12 »
[gmod]Ostrzeżenie 15pkt, kthxbye.
PS. Kandydaturę pana M. na moda (jak również skargi na mnie) proszę kierować do administracji forum. Ten wątek nie jest na to dobrym miejscem. [/gmod]
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 16:06:30 wysłana przez Khobba »

korpusz

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 22, 2010, 00:11:59 »
Dawno dawno temu gdy wchodziła inicjatywa NFS do CCP, pojawiło się wiele dev blogów w sprawie mocy serwerów ich skalowalności i możliwości "przepływania" mocy między nimi,a systemami. Puenta była taka, że 1 noda 1 system grupa systemów i na obecną chwilę CCP nie jest wstanie przeskoczyć problemu 1 systemu na 2 nodach. Ciężko nad tym pracują itp.. ale to jest niezły orzeszek do zgryzienia. Jak ktoś chce szczegóły to niech sobie poszuka.

Więc radze poczytać trochę zanim będziecie traktować moc obliczeniową jak wodę.

Wiem jedno, CCP potrafi umożliwić nam spore walki i zadowalającym lagiem po prostu ostatnio coś pochrzanili i jest kaplica, a że do dobrego się człowiek szybko przyzwyczaja to lamet jak zabiorą też jest większy.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 22, 2010, 01:40:27 »
Panowie, trochę obiektywizmu - sam fakt, że DA SIĘ zrobic bitwę z 1600 osobami na localu już o czymś świadczy. Jeśli umie się walczyć w lagu, gra jest grywalna, choć oczywiście nie jest to tak sympatyczne jak 10-osobowy roamik, gdzie gramy z efektami i na full detalach.

Gdzie poza Eve mamy walki w takiej skali? Spójrzcie, że taki MAG jest reklamowany jako "256 graczy walczy ze sobą". Zwykłe FPS-y nie przekraczają 128 osób na serwerze (Arma, RO).

I jeszcze taka obserwacja - statki statkami, ale drony? Jak tłucze się ze sobą powiedzmy 800 BS-ów i każdy z nich wywali 5 dron, to mamy 4000 dronek na gridzie. Każda z nich de facto jest takim samym statkiem jak BS - też ma tank, też strzela, w dodatku jeszcze AI musi nią kierować (manewry, strzelanie). Ciekaw jestem, czy gdyby nikt dron nie wywalił, lag byłby mniejszy.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

silvia

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 22, 2010, 01:59:48 »
To juz nie chodzi o nasze komputery, gdyz zmniejszyc detale i rozdzielczosc kazdy potrafi.
Problem lezy w mocy obliczeniowej serwerow.

Gdyby dron nikt nie wywalil, to lag bylby mniejszy :)

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 22, 2010, 07:43:06 »
Ciekaw jestem, czy gdyby nikt dron nie wywalił, lag byłby mniejszy.
A jak myślisz, dlaczego dominixy nie mogą już wypuszczać 15 dron? :(
I wcale nie trzeba ich było jakiś kosmicznych ilości. Daaaaaaaaaawno temu wystarczały trzy kartofle, po 15 dronek każdy, na rr-tanku, i mogły trzymać gate przed w zasadzie dowolną ilością przeciwników. Zanim się komuś tam grid załadował, to już dawno budził się w klonowni. A jak wskakiwała naprawdę duża flota, to kartofle miały full czasu, żeby odskoczyć i się wylogować...
A we fleet battlach było jeszcze gorzej...

I +1 do tego co napisał Korpusz.
Przedwieczny.

Maver

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 22, 2010, 08:29:05 »
Lag tu nie zależy od miejsca na mapie tylko od liczby walczących.
NIEMOZLIWE! te zlosliwe komputery zawsze lepiej zdzialaja jak przy zmiennej okreslajacej rodzaj systemu jest cos innego poza 0.0

Cytuj
Czego zatem oczekujecie od CCP, że zapewni w każdym systemie wystarczająco wydajny sprzęt żeby można było walczyć 1k vs 1k (osobne nody na każdy system?)?
A może tylko w systemach null secowych (co byłoby faworyzowaniem mniejszości)?
A co za roznica jaki sprzet postawia?
Kiedys 200 osob generowalo 10 minutowego laga.
Potem 500
Teraz przy 1000 da sie nawet wleciec do systemu i cos zrobic.
Zrobia 10000, to wleci 10010 graczy i zalaguje system.

Poza tym do tego wszystkiego dochodzi pierdyliard dron, zasmiecanie locala, klikanie milion razy F1, bo przeciez zdialko mi sie nie uruchamia itp...
Smiem twierdzic ze takie 1000 osob w czasie "bitwy" generuje 5x wieksze obciazenie dla serwera niz 1000 osob spokojnie siedzaca na dupie w empire i przegladajaca ordery na markecie.


Jedyne co moga zrobic to ograniczyc ilosc ludzi w systemie do np 500 osob. Laga nie bedzie, placz zwiazany z "nie mozemy wleciec, przeciwnikow jest wiecej wiec nie powalczymy" bedzie bogato obecny na wszelakich forach EVE.

Cytuj
Widać, że tylko nieliczni wypowiadający się w tym wątku mają pojęcie o programowaniu, a przede wszystkim o skalowalności.

Wystarczy elementarna umiejetnosc logicznego myslenia. Nie trzeba miec pojecia o programowaniu.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 22, 2010, 15:30:58 »
Może nie wyraziłem się dość jasno. Wiem, że w tej chwili nie można sprzedać Plexa do NPC, przedstawiłem tylko alternatywę, jaką mogłaby CCP wprowadzić, gdyby chcieli pozbyć się graczy grających za isk nie tracąc przy tym dochodu ze sprzedaży abonamentów.
W obu postach pisałem o BEZPOŚREDNIM zysku, bezpośredni zysk generują tylko gracze zakupujący GTC za dolary czy euro.
Bredzisz. Gość kupujący PLEXa generuje taki sam zysk dla CCP jak gość kupujący GTC czy płacący kartą. W obu wypadkach masz wygenerowany popyt, a CCP wprowadzająć PLEXy zlikwidowało znaczną część "szarej strefy" ekonomii gry. Wyeliminować handlu ISK się całkowicie na pewno nie da, ale z drugiej strony w większości handel sprowadza się do popytu po obu stronach handlujących ISK. Z jednej strony są to gracze mający $, czy €, a z drugiej są osoby dysponujące ISK. CCP wprowadzając PLEXy ukierunkowało ten handel ISKami w stronę przyrostu ilości GRACZY. Co dodatkowo ma ten wpływ na grę, że im więcej graczy tym bardziej atrakcyjny świat.
CCP zależy zarówno na ilości graczy jak i na ilości opłaconych kont, ba - zaryzykuję stwierdzenie, że pomiedzy nimi jest znak równości, bo przecież każde konto musi być opłacone koniec końców. To czy Ty płacisz bezpośrednio ze swojego portfela ISKami, czy poprzez $/€ dla CCP nie ma większego znaczenia. Ktoś za Twojego PLEXa i tak musiał zapłacić RL kasą, którą oni otrzymali.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Alto Saotomeo

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 22, 2010, 17:58:41 »
Chcialabym zauwazyc ze ludzki w empire to klepia misje, siedza w hubach, albo nic nie robia. Co nazywasz generowaniem laga i dlaczego akurat empire jest tak faworyzowane przez x dodatkow. Przeciez wy tam jedyne co to misje klepiecie. Low sec tez faction warfare ale gdzie w tych wojenkach masz bitwy 1k vs 1k. Wlasnie null powinno dostac boosta sprzetowego z tego wzgledu ze tam sie odbywa prawdziwa polityka, tam traci sie nawiecej statkow i wlasnie ludzki z null IMO najwiecej wydaja na plexy itp. W empire ile wam jest kont potrzebnych, 2? 3? Max, mission runner, smieciarz i ewentualnie jakis trader/hauler cokolwiek. Jak ja to widze w null?

Raciarz, pvp pierwszy cross, pvp drogi cross, jak ktos ma ochote to jeszcze konto z sc, jedno z bogatszych to prywatny tytek albo i dwa zeby bylo do pary. Mi juz 2 konta nie stykaja, skilluje sie 3 pod sc i byc moze przyszlego tyteksa.

Dodatkowo CCP powinno zaczac egzekwowac swoj jakze wielki i bogaty w punkciki regulamin a nie wygarniac ludziom odpowiedzi "nasze logi nic nie pokazuja" jezeli wysyla sie petycje o lamanie regulaminu, bugusing itp.

Anyway IMO null powinno dostac boost a empire nie jest do konca warte tych zasobow ktore aktualnie ma bo macie ich o wiele wiecej niz my.

devilsbirth

  • Gość
Odp: WAR: CCP vs nullsec community
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 22, 2010, 18:47:29 »
Ile ostatnich dodatków faworyzowało hisek? (Ile w ogóle widziałeś w swoim życiu dodatków?)
Jak wyobrażasz sobie boost sprzętowy null?
Co ma wspólnego z tematem ilośc kont i co robią ludzie w hi?