Autor Wątek: dominion - zmiany w sovie  (Przeczytany 41965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
dominion - zmiany w sovie
« dnia: Listopad 07, 2009, 00:56:20 »
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1210267


czytam i czytam i dawno nie widziałem tak zgodnych i jednocześnie równie przerażonych ludzi ...
zresztą bez komentarza .....
 
Sneer Quen

Venzon 2003

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 893
  • Mistrz Nekromancji
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Venzon 2003
  • Korporacja: BUFU
  • Sojusz: CartelDOTpr0
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2009, 01:40:24 »
omgf   :D

ale dropnie sova z 0.0  O0
While i fully endorse this plan i somehow feel that beach-bunnys wont tremble of fear^^

LosBekoczoS

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2009, 02:16:37 »
Generalnie im wiecej patrze na to co sie dzieje tym bardziej zastanawiam sie co ccp proboje wykombinowac.
1 system z "sov" bedzie kosztowac 840mln na miesiac, czyli liczmy utrzymanie konstelacji to bedzie cos kolo 5b jesli przykladowo wezmiemy ze konstelacja ma 6 systemow.

Teraz idac dalej zblizajacy sie "nerf" high end moonow, zwiekszenie ilosci pojawiajacych sie plexow/minsow/ratow spowoduje to ze a) zmniejsza sie dochody "pewne" aliansow b) spadna ceny modów hig end pithy gisty sristy beda mniej warte o wiele niz teraz. Ceny high endowych mineralow kopanych z beltow tez spadna ( kazdy bedzie chcial podniesc industry lvl ), to ja sie tak zastanawiam skad ludzie maja wziasc na to wszystko kase ?

Niby path mial zmienic to ze male alianse beda mogly znalezc sobie jakis przytulny karwidolek  w 0.0 i tam prosperowac... jak maja to zrobic zupelnie niewiem szczerze mowiac przy tych cenach co teoretycznie zaplanowalo ccp. Generalnie duze aliansy jak poszaleja to wezma nascie konstelacji zanim nerf highendow doprowadzi do ciec terenu do niezbednego minimum, male alianse wezma mniej, a cala gra cofnie sie w czasie i 0.0 bedzie wygladalo jak pre Cold War.. systemy ze stacjami zajete reszta niekoniecznie. Imho ccp niedokonca wie co chce zrobic ale jak zawsze experyment zostanie wykonany na graczach na TQ.

Ian666

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 07, 2009, 06:51:39 »
Jeśli dobrze liczę to od systemu, sov plus hub-platforma do upgrejdów będzie kosztować 900m na miesiąc, a upgrade w postaci cynojammera dodatkowe 750m, co daje już 1.65b. No i dochodzi koszt budowy outpostu z 20b bez którego nie będzie można korzystać z tych lepszych upgrejdów typu cynojammer. Nie jest to wbrew pozorom dużo jeśli się policzy ile dziś schodzi kasiory na zabezpieczenie konstelacji (w każdym razie tych ważniejszych).

heh dobre zmiany, już od dawna powinien być większy isk sink związany z pobytem w 0.0 (te 250 tytków w grze nie wzięło się z powietrza); koniec z afkującymi aliansami, skończy się cynojamerowanie każdej kerbirdziurki i każdego sysa w konstelacji tylko dlatego że jest 'nasza' i chcemy ratować w spokoju.

Jeśli jeszcze zablokowali by (to chyba kwestia otwarta) korzystania z JB przez frachty i jump frachty (w końcu posów będzie mniej) to było by idealnie, ludzie musieli by się częściej organizować, robić wspólne konwoje tak jak kiedyś, a nie solowac w kółko pleksy czy raty na paskach bo takie coś jak tankowanie posów czy wożenie sprzętu z empire robi się 'samo'.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 07:25:14 wysłana przez Bartek »

Loc0

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 07, 2009, 09:44:57 »
Rozumiem obciecie wplywow z moonow, ale takie kwoty na utrzymanie sov? Biedne CVA :D

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 07, 2009, 09:50:57 »
Woot popier... kogos w ccp. Teraz zamiast podatku 100% na cta bedzie podatek 100% 24/7 zeby sie dalo utrzymac space. 2B na miesiac znaczy tyle ze male sojusze moga zapomniec o sovie. Sojusze freelancerskie typu Yarr&co w okresie swietnosci tez moga zapomniec o sovie bo proba wymuszenia na membersach takiej kasy osznaczala by koniec sojuszu.
Dosc dobry system jest w stanie utrzymac powiedzmy 3-5 raterow w BC + 1-2 zlomiarzy zbierajacych smieci. Rater przy dobrych chainach zarobi 4-6m na przelicznik i troche salvage. Zlomiarz zarobi ciezko powiedziec ile zalerzy od dropu ale nie sa to kokosy po tym jak cena trytu poleciala na leb na szyje. Nie bardzo widze jak przy tych oplatach piloci maja zarobic na swoje statki inaczej niz zmieniajac sojszu w wielka komune z pilotami racacymi przymusowo po 12h na dobe i zamordyzmem w stylu obowiazkowych mopow na korpa.

ps. No coz CVA juz napisalo ze rownie dobrze mogil ich nie przywracac bo to koniec providence.

Gregorius

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2009, 10:46:44 »
WOW welcome to ;))

Efekt będzie prosty - wyludnienie 0.0 (yay!)

Back to empire!! muahahaha. Teraz będzie można z czystym sumieniem osiągać ss -10 ^_^

acaste

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2009, 10:56:02 »
1. CVA nie bedzie mieć sova, zostaniemy raczej w provi ale bez sova ( coś jak npc 0.0) a to dlatego, że trzymanie sova nic praktycznie nie daje (+ zakładam że 90% eve też tak zrobi) więc każdy sov będzie działał jak czerwona płachta na byka

2. Więc cały nowy flag system może się "walić' - więc o co walczyć - znerfione moony ? teren ? (nikomu nie potrzebny).

przykład : PL nie wykupuje sova i se dalej mieszka u siebie, IT postanawia ich atakować, IT wpada na teren i co się dzieje.... nic bo monów tam jak na lekarstwo a tych co zwykle by się broniło teraz już nie trzeba tak za wszelką cenę, terenu nie zajmują a jak zajmują to tylko tracą na nic kasę i sie kolo zamyka

przewiduję że to będzie coś typu : lecimy do delve może ktoś tam żyje i może się postrzelamy....

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2009, 11:27:24 »
myślę że CCP to wprowadzi bo "wiedzą lepiej" a 6 miesięcy później się wycofa jak zobaczy że spada liczba płacących i będzie już normalnie :)
jesli ktoś nie ma alta do robienia misji lvl 4 w empire to czas go skillowac - bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie próbował zarabiac w null przy podatkach potrzebnych do opłacenia tego wszystkiego

ale jedno trzeba im przyznac - ilosc capsli przestanie rosnąc tak szybko jak do tej pory ...
 
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 11:40:39 wysłana przez sneer »
Sneer Quen

Alto Saotomeo

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 07, 2009, 11:36:19 »
Po 6 miesiacach to 0.0 bedzie swiecilo pustkami i bedzie tylko terenem potyczek miedzy sojaszami ktore przypadkiem spotkaja sie na drodze. Podejrzewam ze ma to dzialac na zasadzie - leci sobie maly sojusz do zero zero, stawia posa i zyje sobie na odludziu bez stacji, outposta itp. Nawet duzy GS po paru miesiacach bedzie kwiczal na brak funduszy na utrzymanie sova.

No coz, chcieli dobrze, spieprzyli, empire welcome tu, pozostaje nam chyba szykowac kase na wlasne posy zeby sie z null nie wyprowadzac.

Gregorius

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 07, 2009, 11:42:26 »
Będzie dobrze, głowa do góry ^_^. Pożyjemy, zobaczymy. Po co komu sov ? :D

cascador

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 07, 2009, 11:52:03 »
No coz, chcieli dobrze, spieprzyli, empire welcome tu, pozostaje nam chyba szykowac kase na wlasne posy zeby sie z null nie wyprowadzac.

Znaczy sie mamy juz styczen, ze wiadomo jak to wszystko sie skonczylo? Ja tu widze jak zwykle wiecej whine'u niz to jest warte. Przyjdzie 1 grudnia, pozyjemy, zobaczymy.

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 07, 2009, 11:54:13 »
kiedy zapowiadali zmiany myślałem że zrobią to inaczej
przez rozbudowę systemu miałem zupełnie co innego na mysli

że powstana jakies npc-we instalacje przemysłowe w systemie //tak jak teraz stoją bunkry w FW //- które nie miałyby mozliwości bezposredniej interakcji z graczami ale ....
albo generowałyby jakiś income dla posiadaza sova
odbywałby się jakis ruch pomiędzy tymi instalacjami npc statków

wszelkie zakłócenie tego obiegu - przez roamy rozbijające npc-we instalacje i konwoje wpływałyby istotnie na spadek dochodów więc space nie mógłby by pozostawiony samemu sobie bo siadłaby kasa - więc trzeba by byc aktywnym - zwalczac dynamicznie intruzów

a tu taki bullshit zafundowali ze się cieszę ze ostatnio nie płace za grę w pieniądzu tylko jakichs iskach :)
nic to gre mam opłaconą do marca i tyle czasu dla mnie ma ccp ....
Sneer Quen

Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 07, 2009, 12:23:12 »
Zmiany mialyby sens jakby wkoncu usuneli l4 z empire. W przeciwnym wypadku to nerf 0.0. Usuniecie l4 z high seca i wprowadzenie tych zmian byloby najlepszym rozwiazaniem.

Sov bedzie dawal sporo (latwiejsza logistyka/cj/bezpieczna stacja), ale sporo kosztowal. Upy sa slabe i do poprawy, ale oplaty mogliby nawet podniesc. Skonczy sie afk moon mining. Alliance beda musialy pomyslec zeby zarobic: renting/reakcje/produkcja cappsli/supercapsli, mopy/ratopy, tax, zorganizowane eksploracje wh.
Jesli t2 stanieje, a na to sie zanosi. Wtedy to nerf high endow to nerf capsli, a boost t2. Ja w tym patchu widze same zalety. Jednakze pryskaja poki w high secu sa l4.

silvia

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 07, 2009, 12:37:13 »
Duzy pos to jakies 180mil isk w paliwie.

Ceny utrzymania sov sa zaloznie niskie. Powinny byc przynajmniej dwa razy wyzsze / zalezne od tego co system oferuje (system z 20 beltami jest wart wiecej niz ten z 3)

(powiedzmy, ze kazdy czlonek aliansu mialby zapracowac na 1 system - jakis problem?)

Gregorius

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 07, 2009, 12:43:44 »
(powiedzmy, ze kazdy czlonek aliansu mialby zapracowac na 1 system - jakis problem?)

za mało beltów :P

devilsbirth

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 07, 2009, 12:44:53 »
L4 z hi usunąć nie mogą i nie usuną, pogódźcie się z tym i koniec, powody były podawane milion razy, więc może przestańcie już jęczeć.

Gregorius

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 07, 2009, 12:46:38 »
jęęęęękkk jęęęęękkk (like zombie)

Swoją drogą, to faktycznie śmieszna gadka ;) Jeszcze nic nie wiadomo, jak to na prawdę będzie a my już dzielimy skórę na niedźwiedziu. Spokojnie, CCP zmieni zdanie jeszcze ze 44 razy nim wyda oficjalnie Dominika ;)

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 07, 2009, 12:59:12 »
Imo będzie dobrze - po prostu będzie więcej ally posiadających mało terenu, a nie jak teraz, gdzie naście ally ma masę konstelacji, z których na dobrą sprawę nie korzystają (poza kilkoma moonami na krzyż). Teraz zamiast wynajmować sam teren do racenia i dawać prawa do dokowania w stacjach, to będzie się oddawało teren wraz z sovem.

No zobaczymy - w każdym razie nie ma co jęczeć i piszczeć na zapas.
na urlopie od EVE

Venzon 2003

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 893
  • Mistrz Nekromancji
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Venzon 2003
  • Korporacja: BUFU
  • Sojusz: CartelDOTpr0
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 07, 2009, 13:06:15 »
duze ally zostana w 0.0 tam gdzie sa, spadnie tylko dramatycznie ilosc claimowanego sova

w ogole jesli to wszystko przejdzie to ciezko przewidziec w ktora strone sie potoczy i jak bedzie wygladac 0.0 po miesiacu... ekscytujace  O0
While i fully endorse this plan i somehow feel that beach-bunnys wont tremble of fear^^

acaste

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 07, 2009, 13:30:13 »
55 bil miesięcznie za samo zaplaci cva, 80 aaa i okolo 100 atlas za sova - tylko za co bo jak narazie to pieniądze wyrzucone w bloto

i to co napisał Venzon - polityka się nie zmieni, jak ktoś przyleci do providence to cva go zaatakuje, jak ktos przyleci do Impass to aaa go zaatakuje, i do tego jeszcze bardziej promowane są duże poverbloki bo bez jamerów to capiral online i kto ma więcej to się obroni bez jamerów

to burzy tylko ten cały nowy sov i te flagi, bo i tak nikt z tego nie skorzysta......

Raiha

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 07, 2009, 14:41:06 »
O ile pamietam pisali cos ze beda jakies oplaty za przeloty czy cos  w tym guscie ? moze z tego bedzie kasa ?.

devilsbirth

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 07, 2009, 14:42:47 »
To były pobożne życzenia

@edit:
Po prostu musicie się polubić z kerbirami :P, im ktoś więcej ich do siebie ściągnie zapewniając ochronę tym więcej kasy z ich opodatkowania mu skapnie, a jak nie chce się z miśkami zadawać to już jego kłopot.
;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 15:28:12 wysłana przez XIII »

LosBekoczoS

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 07, 2009, 15:03:52 »
Znaczy sie mamy juz styczen, ze wiadomo jak to wszystko sie skonczylo? Ja tu widze jak zwykle wiecej whine'u niz to jest warte. Przyjdzie 1 grudnia, pozyjemy, zobaczymy.

Znaczy ze umiemy czytac i znalezlismy DEV bloga gdzie pisza co bedzie zmienione i obojetnie czy to listopad czy moze kwiecien.

Jak sie skonczyło to niewiemy lecz umiemy rowniez policzyc ile wychodza obecne stawki (look tabelka w dev blogu)
Cytuj
These values including the names are very much open to further changes!

Ten txt w dev blogu oznacza zregoly tylko ze moze byc drozej nie taniej, troszke za dlugo sie z ccp znamy zeby bylo inaczej...

Ian666

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 07, 2009, 15:18:09 »
Woot popier... kogos w ccp. Teraz zamiast podatku 100% na cta bedzie podatek 100% 24/7 zeby sie dalo utrzymac space.
20m dziennie za utrzymanie sov'a na system, to jakaś godzina ratowania dla jednej osoby. Dużym aliansom wystarczy 15 może 20 systemów, a przy liczbie graczy rzędu paruset/tysiąca... co to za problem?

Nie musisz mieć przecież każdego systemu w regionie z cynojamerem, tak samo jak pilot tytana nie musi mieć sztuki lub dwóch na zapas.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 15:31:25 wysłana przez Bartek »

Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 07, 2009, 16:23:19 »
L4 z hi usunąć nie mogą i nie usuną, pogódźcie się z tym i koniec, powody były podawane milion razy, więc może przestańcie już jęczeć.

Moze dlatego, ze powody podawane sa z dupy? A jedyny prawdziwy brzmi: CCP nie ma jaj. Risk vs Reward jest popsute skoro ludzie w 0.0 wola miec alty/jc  w empire i klepac misje. Problem z 0.0 byl moon gold, ktory pozwalal ally na rzucanie capslami na prawo i lewo oraz 100% reimbursment. To zostanie ukrocone (i dobrze), ale nic nie dane w zamian. Znika powod pobytu w deep 0.0, znika powod walk, a nic nie pojawia sie by utrzymac ludzi tutaj. True 0.0 sie wyludni no moze poza terenami z grubymi ratami, dobra ruda takimi jak delve/eso i obszary pelne rentersow. Ale tereny guristasow czy serpentisow? Nerf misji w empire lub imba boost ratow (lepsze bounty, wiecej frakcyjnych spawnow, wiecej lootu, wyrownananie bounty za raty z anomalii do tych na paskach i zwiekszenie ilosci takowych) jedno z dwoch sciagneloby wiecej ludzi do 0.0. A najlepiej oba. Narazie jest tylko jakas kpina w postaci tych smiesznych upow. Jeden system w 0.0 utrzymuje ilu graczy? 2-3 graczy na dobe,a lepszy z 20-30 paskami 4-6? A w hubach misjonarskich siedzi po kilkaset ludzi.

To były pobożne życzenia

@edit:
Po prostu musicie się polubić z kerbirami :P, im ktoś więcej ich do siebie ściągnie zapewniając ochronę tym więcej kasy z ich opodatkowania mu skapnie, a jak nie chce się z miśkami zadawać to już jego kłopot.
;)

Godzenie sie z carebearami. Bardzo dobry pomysl, ale poki nie bedzie powodu by tu przybyli to beda siedziec w empire i bic guristasow w motsu. Ale idea dobra. Carebeary moglyby przyjac wkoncu funkcje chlopow panszczyznianych utrzymujacych pvp ally  >:D.



Ciagle licze ze whine na forum zmieni nastawienie CCP. Jakby tak upgrade do anomalii pozwalal na spawn 10-20 na lvl lub zaraz po ZACZECIU jednej pojawiala sie nowa. Wtedy to mialoby sens.

Raiha

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 07, 2009, 16:45:35 »
No tak , ale ccp pisze o tych dodatkach modułach do sova pytanie czy może to nie zwiększy ilościowo dostępu do ratow itp. Plexy , paski czy co tam jeszcze wh itp.

lorgius

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 07, 2009, 16:48:11 »
Chociaż napisali że ceny mogą ulec zmianie to na chwilę obecną będą małe wysepki sova w morzu pustych systemów nullseca.  :2funny:

Godzina ratowania? Ok prawda - kto odda te 20mil dziennie? - nie mam pojęcia :2funny: A w ogóle to powiedzmy, że posadzę clockera w industrialnym systemie 24/7 i tyle po górze złota. Każdy założy sobie corpa altem i gogo l4  >:D (tylko nie za duży co by ktoś wardeckiem nie przyłożył) ;D

Zmiana będzie taka. Ludzie będą działali w systemach bez sova i cały wysiłek przeniesie się na to aby nikt nowy nie "postawił" sobie sova. Czyli "to białe na dotlanie jest nasze białe so gfy" ;D

Żaden mały/średni nowy alians nie wejdzie chyba, że na tereny które i tak są nieistotne. Może nie być żadnych walk bo nie będzie po co się bić - stacje i h-endy tylko. Żadnych wojen o tereny bo po co? Ludzie pewnie zaczną się umawiać na jakieś "ustawki"  :knuppel2:  :2funny:  Strategia ala PL czyli trzymać hendy gdzie się da nawet bez sova.

Mieli wprowadzić "oficjalną" dyplomację w formie zależności lub płatności co trochę by racjonalizowało całe te zmiany. (w skrócie: oficjalna sieć płatnych petów). A z tego co słyszałem przenaoszą to na następny dodatek.

Żeby nie było to żaden whining tudzież narzekanie tylko śmiech na sali :2funny:  (bo już czuję że zaraz jeden mądry z drugim zaczną teksty why winning adapt or die)  O0 O0 O0

devilsbirth

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 07, 2009, 17:15:24 »
Sammani - nerf L4 już brzmi lepiej niż usunięcie lub przeniesienie do lowseka i nawet bym zbytnio nie oponował. Co mnie osobiście boli, to fakt, że zabranie misji L4 z hi uderzy najbardziej młodych graczy. Ty sobie poradzisz, nawet ja sobie poradzę, ale młodziak który chciałby polatać pvp nie ma jak zarobić, bo raty w hi to śmiech na sali, a lowsek też daje większy risk niż reward dla nieotrzaskanej osoby. Tu potrzebna jest kompletna przebudowa systemu misji i zysku z nich czerpanego a nie wiecznie powtarzane "znerfić", "usunąć", "zabić", "zgnoić". Ograniczenie liczby misji na dobę albo coś w tym stylu z jednoczesną mozliwością zatrudnienia agenta l4 w stacji zbudowanej przez graczy też nie byłoby chyba złe, nawet takie rozwiązanie wpasowywało by się w koncepcję Dominion - "zakup" agenta dla swojej stacji... Respawn anomalii jaki zaproponowałeś to też imo bardzo dobry pomysł, lub ew. drastyczne zwiększenie ich liczby.

Cytuj
Carebeary moglyby przyjac wkoncu funkcje chlopow panszczyznianych utrzymujacych pvp ally
Chłopów pańszczyźnianych może zbyt brutalnie brzmi, tak jakbyś chciał ich wykorzystać czy coś, ale m/w o to chodzi żeby carebear mógł się pobawić a jednocześnie właściciel terenu też coś z tego miał.

Jededdiah Brown

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 07, 2009, 17:15:38 »
CCP patrzy nieco dalej niż my. Na dobre lub na złe. Niebawem dojddzie zarządzanie planetami co napewno będzie dochodowe. Pozyskiwanie surowców z komet itd. dochodzi coraz  więcej nowych sposobów zarobkowania isk. Gdzieś te iski muszę wędrować inaczej wszyscy będą grali za free  :P


Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 07, 2009, 17:42:36 »
Sammani - nerf L4 już brzmi lepiej niż usunięcie lub przeniesienie do lowseka i nawet bym zbytnio nie oponował. Co mnie osobiście boli, to fakt, że zabranie misji L4 z hi uderzy najbardziej młodych graczy. Ty sobie poradzisz, nawet ja sobie poradzę, ale młodziak który chciałby polatać pvp nie ma jak zarobić, bo raty w hi to śmiech na sali, a lowsek też daje większy risk niż reward dla nieotrzaskanej osoby. Tu potrzebna jest kompletna przebudowa systemu misji i zysku z nich czerpanego a nie wiecznie powtarzane "znerfić", "usunąć", "zabić", "zgnoić". Ograniczenie liczby misji na dobę albo coś w tym stylu z jednoczesną mozliwością zatrudnienia agenta l4 w stacji zbudowanej przez graczy też nie byłoby chyba złe, nawet takie rozwiązanie wpasowywało by się w koncepcję Dominion - "zakup" agenta dla swojej stacji... Respawn anomalii jaki zaproponowałeś to też imo bardzo dobry pomysł, lub ew. drastyczne zwiększenie ich liczby.

Jestem na NIE misja w conq stacjach. Byloby to glubsze niz l4 w empire. Dlaczego? Jump bridge laczacy outposty po ktorym by sie transportowki robilo w pare sec, intel informujacy o hostach na 10j przed i 1000 posow na ktore misionasz by uciekl zanim go wyskanuja proberzy. W 0.0 misje daja niebotyczne ilosci lp + kasa za wykonanie. Ja robie dla sanshy 13,5k lp za misje, 2,5-3mln za misje plus drugie tyle za wykonanie w ciagu 6h. 2,5k-3k za transportowki. Wyobrazasz sobie jaka to bylaby farma lp w takim zabezpieczonym 0.0, gdzie host nawet nie zadokuje? Jedyna zaleta toto, ze najpewniej zabiloby one misjonarstwo w high secu w tempie ekspersowym.
Usuniecie l4 do low seca ma sens poniewaz zmusiloby imba carebearow do blitzowania trojek lub wspolnej organizacji w low secu by robic te misje. Ewentualnie renterstwo w 0.0 lub dolaczenie do jakeigos ally. Mlody gracz tez moze klepac l3 lub polatac w  rifterku na pvp w low czy 0.0.

A i nie wspomnialem o tym. Upgrade do zwiekszania spawna DED-ow i jakis eksploracyjnych sitow to porazka. Albo bedzie to tak niska szansa, ze nikt tego nie postawi, albo bedzie tak wysoka, ze ceny DED staffu poleca na leb na szyje.

Upy powinny znaczaco zwiekszac ilosc anomalii, wartosc ratow na paskach/anomaliach i wartosc skalek. Jedynie up do wh ma sens. Beda to pewno wh do systemow lvli 4-6 przewaznie pustych. Bedzie mozna wskoczyc na pare h nafarmic i wyskoczyc. Szybko i przyjemnie bez uzerania sie z logistyka w postaci posa. Przydalby sie rowniez wh stabilizer by mozna bylo laczyc 0.0 na stale z niektorymi wh.

Chłopów pańszczyźnianych może zbyt brutalnie brzmi, tak jakbyś chciał ich wykorzystać czy coś, ale m/w o to chodzi żeby carebear mógł się pobawić a jednocześnie właściciel terenu też coś z tego miał.

Sa zalety, ale i wady. Macroratting/mining, rmt, widzimy juz taki system w dronkowie.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 07, 2009, 18:04:33 »
Kapkę dużo chcą  :buck2:

Cały myk polega na tym, że spychanie dochodów aliansu w kierunku masowego ratowania/kopania jest niebezpieczne.
Pamiętam jak byłem noobem i ION Core podpadło -A- za próby klepania ich posów  :diabeł: co się działo.

Chłopaki wysłali do nas clocked opa i siedzieli w systemach 23/7 altami.
Takie coś skutecznie zarzyna wszelkie kerbirstwo. I niezależnie jakbyś nie był doświadczony nie da się ratować w systemie jak na lokalu masz w cloacku 4-5 osób które są altami. Zapomnij.

Poza tym pewnych rzeczy się przeskoczyć nie da to znaczy ile ludzi może ratować jednocześnie. Zakładając jedną osobę na 6 pasków co i tak jest mało równocześnie może być w przeciętnym systemie nawet po upgradzie powiedzmy 3-4 a to za mało żeby z 10% podatku utrzymać system z jammerem/jb przy 10% podatku.

Wyliczenia:
Kasa - z bounty uśredniając na godzine - 20 mln isk - czyli przy 10% podatku 2mln na corpa.
4 osoby - 8 mln/h
Uśredniając można założyć że jeśli się ma graczy z jednej zony tak pełne obłożenie można mieć koło 5 godzin czyli dziennie mamy jakieś 40 mln. Bieda. Pełen opłacony system to 75 mln isk/dzień wg tej ich tabelki.

Na salvage podatku się nie da nałożyć. Przetop minsów można ale to grząska sprawa i nie taka prosta. Bo ludzie zaczną kombinować i wrzucą loot do jf i przetopią sobie u sanshy z 0% jak ktoś ma stand...

I teraz trzeba jeszcze jedną rzecz wziąć pod uwagę, że korp/aliance musi z czegoś żyć. Nie można przepalać całej kasy na sova część musi iść do organizacji bo inaczej organizacja się nie rozwija...
No i gdzie jest koszt posów na których będzie stał jammer/jb/stocznia...

IMHO trochę bieda, nie wiem jak to będzie z tymi całymi kometami/planetami ale tak jak to wprowadzą to skończy się tym, że spadnie bardzo dużo sova owszem, ale on zostanie pusty. Jedynie systemy z niskim real sekiem i te z moonami będą miały jakiegoś sova.

LosBekoczoS

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 07, 2009, 18:41:24 »
Tak czytajac tego bloga ponownie i ponownie najwieksze niedomowienie jest w sprawach system defence. ( strategic) Bedzie to zalezalo od nowej wersji sov lvl i tymczasowo jedynie mozna postawic cynojamer.. hym generalnie poraz kolejny faworyzacja bloba. Nie wspominaja nic na temat jakis dzialek przy gate czy tez gdziekolwiek w systemie.

Mam takie przeczucie ze ccp ma szerszy plan lecz jak zawsze zamiast oddac calosc w jednym kawalku to dzis tostajemy vol 1 a vol2 soon™ bedzie wypuszczone.. :diabeł:

devilsbirth

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 07, 2009, 18:49:40 »
Jedyna zaleta toto, ze najpewniej zabiloby one misjonarstwo w high secu w tempie ekspersowym.
A nie tego właśnie chcesz? Młody gracz zarobi na kruza czy coś do wtopienia, stary pójdzie do null, bo tam są pieniądze.
Pisałem już, że tu trzeba kompletnie przerobić system a nie wrzucić jedną rzecz i patrzeć jak się reszta wali. Zmniejszyć lp reward od takich agentów. Misje jedynie bojowe, bez kurierów (masz całkowitą rację z tymi jump bridgeami). Zmiany musiały by być olbrzymie, dotyczyć całego systemu, a nie pomalować z wierzchu a w środku dziury. Zresztą i tak pve w EVE jest o kant dupy potłuc i gorszego nie widziałem.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 07, 2009, 19:09:12 »
Poza tym Booby Atlas ma racje w jednym, że CCP zamiast zmniejszyć źródło pasywnego przychodu w postaci posów chce rozdystrybuować to pomiędzy większą ilość moonów.

OK może to zaboli PL które nie chce się bawić w posy i dla nich utrzymanie małej ilości dochodowych posów jest idealne.
Ale dla dużych sojuszy nie bojących się posów to nic nie zmienia. Zamiast 4 posów robiących 20 bln isk będą teraz mieć 12 posów robiących 15 bln isk + 5 bln isk będzie wydane dla graczy od logistyki jako nagrodę za wożenie paliwa/urobku ...


Duże sojusze i tak będą miały pasywne źródło dużego dochodu. Nic się tutaj nie zmieni...