Eve Online > Total Noob Questions

TNQ 0.0

<< < (2/5) > >>

Rabbitofdoom:
Ano zyja takie kerbiry ludojady w 0.0 jak naprzyklad ja  >:D.
Spokojnie dopiero powolutku dodaje kolejne rzeczy.

Sotharr:

--- Cytat: Rabbitofdoom w Sierpień 01, 2009, 03:49:13 ---Stawiam banki
Banki poza wielkoscia dziela sie na dwa rodzaje zwykle i sciagajace. Zwykla banka wymaga aby statek fizycznie zetknal sie z jej powierzchnia. W przypadku banki sciagajacej statki warpujące w kierunku banki zostana sciagniete do jej wnetrza jesli ich punkt wyjcia z warpa znajduje sie na prostej łączącej punkt rozpoczecia warpa z lokalizacja banki. W efekcie warpujac na brame w 0.0 mozna znalezc sie nagle 60km od bramki w srodku banki otoczonym przez bande kerbirow ludojadow. Baniek sciagajachych mozna uniknac, warpujac najpierw na planete lub SS na uboczu, a dopiero potem na docelowa brame.

--- Koniec cytatu ---

FYP.

TTesla:

--- Cytuj ---Da what ?? To jest 0.0 :) Na gate kampiące kerbiry.... uhh skąd to wyrwałeś
--- Koniec cytatu ---

Bo to GW jest, jedyne miejsce gdzie kerbiry to pewpewperzy, pewpewperzy salvagują statki, nim te znajdą się na strukturze, a roidy strzelają do hostów.

W GW każdy kerbir ma mieć odbezpieczony granat w dupie! - rzekł szkoleniowiec
Dlaczego? - pyta kadet
Jak natraficie na dużą kampę na gejcie i ze strachu się obsracie, to przynajmniej kilku pociągniecie za sobą do klonowni.

Takie czasy Greg.

1. Co należy zabrać ze sobą do 0.0
 - Jeden skaut na każde 4 sec alignu naszego statku (są wyjątki)
 - MicroWarpDrive (są wyjątki)
 - Kolegów (są wyjątki)
 - Exotic dancerke - null sec bywa samotnym miejscem :-(
2. Podstawowe procedury zachowawcze po wskoczeniu do systemu 0.0
 - Nigdy nie panikuj
 - Nie poruszaj się! - Nie wykloucz!
 - Oceń sytuację - Kto ile i w czym jest na gejcie
 - Nie Panikuj!
 - Oceń sytuację - Local, jednolity czy mieszany, doświadczenie niektórych pilotów
 - Nie panikuj!
 - Oceń sytuację - directional scanner - Twój najlepszy przyjaciel... zaraz po dancerce i Twoim skrzydłowym. Naucz się go obsługiwać zanim wlecisz do 0.0
 
 Na powyższe czynności masz niecałe 60 sekund, na podstawie Twojej oceny sytuacji musisz zdecydować, albo zostać/lecieć dalej, albo palić do gejta i wrócić w bezpieczniejsze rejony.

3. Niebezpieczeństwa w 0.0
 3.1 Bańki - urządzenia bądź efekty uniemożliwiające warpnięcie z jej wnętrza. rozróżniamy trzy typy.
   - Mobile warp disruptor - Bańki zakotwiczane przed bądź za gejtem. Ich główne zastosowanie to wyciągnięcie okrętów z warpa PRZED doleceniem na gejt.
Bańka ta, aby była skuteczna, musi być zakotwiczona w jednej lini  punktów skoku, tj. w jednej lini gejtów, gejta i planety gejta i księżyca etc. Bańka ta musi być postawiona w gridzie docelowym, bańka postawiona dokładnie po środku między dwoma gejtami NIE ZADZIAŁA.
   - dictor - typ statków z możliwością wystrzelenia bańki. Taka bańka pozostaje w miejscu wystrzelenia przez okres 120sec, po czym samoistnie pęka. Dictor może postawić taką bańkę co 60 sekund. Zastosowanie taktyczne, w celu ograniczenia szybkości dolecenia floty przeciwnej, Oraz najważniejsze, W celu uniemożliwienia warpnięcia z pod gejta. Dictory są statkami szybkimi, lecz w miarę papierowymi.
   - hictor - zwany również heavy dictor. Zasada działania zbliżona do dictora, z tą różnicą że hictor tworzy bańke na około siebie, bańka ta jest aktywowana i dezaktywowana przez pilota. Podczas aktywacji hictor posiada praktycznie zerową prędkość, Hictory posiadają bardzo mocny tank. Zastosowanie: Uniemożliwienie odwarpowania z wnętrza bańki.

 3.2 interceptor - bardzo szybkie statki z bardzo krótkim czasem namierzania. Standardowy cep jest w stanie złapać statki z alignem 4+, można jednak tak sfitować cepa, iż będzie namierzał fregaty poniżej jednej sekundy. Statek najczęściej stosowany do wyklauczania!

4. Zasady poruszania się w 0.0
 - neut = host! Podstawowe założenie, każdy chce Cię zestrzelić!
 - jeżeli widzisz neuta bądź reda w systemie do którego właśnie wskoczyłeś, nigdy nie skacz bezpośrednio na kolejny gejt! Zawsze skacz na ss(bm'ke) przynajmniej 150km od docelowego gejta, jeżeli takiego nie posiadasz, skocz najpierw na planetę najbliżej gejta docelowego. Jeżeli gejt nie znajduje się blisko jakieś planety, skocz na inną odległą planetę która nie znajduje się w linii prostej między gejtami.
 - Jeżeli czegoś nie widzisz, nie znaczy to że czegoś nie ma!. Odpowiednie ustawienie overwiev jest podstawą latania w EVE. Jeżeli skaner kierunkowy nic nie pokazuje, a local nie jest pusty, oznacza to:
     - cele są poza zasięgiem skanera.
     - cele są sklouczeni i właśnie się do Ciebie podkradają
 - Siedząc na ss, pozostawaj w ruchu. Skanuj w poszukiwaniu prob - w wypadku wykrycia prob, odwarpuj na nowy ss. Jeżeli prober nie odpuszcza, wyloguj.

5. Przykłady popełnianych błędów.
 - Wskoczyłem caracalem do 0.0 na gejcie była kampa z hictorami cepami i bsami, wiedziałem że nie ucieknę, więc natychmiast dobiłem do gejta i próbowałem przeskoczyć. Jakiś lag musiał być bo nie przeskoczyłem i mnie zestrzelili. Głupie CCP!

Nie lag, tylko "sesion change"  - ograniczenie uniemożliwiające powtórnego użycia gejta w ciągu 15 sekund. Jeżeli widzisz kampe i wiesz że nie uda Ci się uciec, odczekaj około 10-15 sekund, po czym align na gejta i mwd. Spamuj jump.

 - wskoczyłem caracalem do 0.0 na gejcie nikogo nie było, local 4 osoby, skoczyłem na następny gejt przez planete. Na gejcie docelowym była bańka  a miedzy nią i gejtem indyk! namierzyłem go, zacząłem strzelać, on mnie też namierzył i użył warp disrupta. Nagle obok mnie pojawiły się inne statki i mnie zestrzeliły. Głupi indyk!

Przed zaatakowaniem, powinieneś sprawdzić czy wszystkie osoby są z tego samego korpa/aliansu. Jeżeli indyk i bańka należą do tego samego pilota/korpa, możesz się spodziewać że jest to bait.
Oczywiście na Twoim miejscu też bym strzelał, ale tak to już jest w pvp, raz na wozie, raz pod wozem.

 - Wskoczyłem caracalem do 0.0 w którym byłem 15 minut wcześniej. Na localu był jeden neut. Skoczyłem na ss 150 km od gejta. Kilka kilometrów od gejta wisiał rifter! skoczyłem na gejta i zaatakowałem. Nagle local spuchł do 10 osób i mnie zestrzelili. Głupi rifter!

0.0 jest często spokojnym lecz ruchliwym miejscem. To że 15 minut wcześniej nikogo nie było, nie oznacza że teraz też jest tam pusto. Nie atakuj statków pod gejtem, jeżeli nie wiesz co jest po drugiej stronie! Chyba że wiesz że możesz uciec.

 - Poleciałem drejkiem do 0.0 postrzelać do ratów na paskach. Coś wskoczyło do systemu więc odwarpowałem na ss, żeby przeczekać. Poszedłem do kibelka i po herbatę, jak wróciłem, byłem już w klonowni. Głupi ss!

Nigdy nie opuszczaj eve bez nadzoru! Prawdziwi pvperzy sikają w fotel, bądź noszą pampersy. Dla wyszkolonego probera, wyskanowanie Twojego drejka to mniej niż minuta.

 - Raciłem rejwenem z tankiem na armorze, torpedami, nawet założyłem cztery wcsy! zestrzelili mnie. Głupie gierka!

Ukończ szkolenie Unseen Academy!


Dodać, zredagować, przykleić.

Totalizator:
Tips & Tricks 0.0 by Bruce Ironstaunch:

-90% 0.0 jest nieużywane, wyjątkiem są systemy stanowiące market huby, systemy mające niski truesec lub nadzwyczajnie dużą ilość pasków (dotyczy tylko małych sojuszy które nie mają dostępu do niskiego trueseca), wloty do 0.0 i systemy na uczęszczanych trasach pomiędzy wyżej wymienionymi.
-Większość ludzi których spotkasz w systemach innych niż wymienione to: ratterzy lubiący spokój, chińczycy, eksploratorzy, łowcy faction spawnów i ogólnie kerbirnia. Z rzadka trafi się nano gang na trasie do któregoś z uczęszczanych systemów lecz zwykle zignorują cie o ile nie mają na overview wraków po ratach.
-NPC 0.0 to syf w którym nie sposób mieszkać, chyba że a)jesteś w lokalnym sojuszu który daną część npc 0.0 zamieszkuje b) przyleciałeś mordować lokalny sojusz który zamieszkuje dany teren c) chcesz klepać misje w blockade runnerze i dokładnie wiesz co robisz i dlaczego.
-można mieszkać w podbijalnym 0.0 nie będąc częścią sojuszu trzymającego tam sov, jestem święcie przekonany że we wschodnim querious mieszkają przynajmniej trzy neutralne sojusze i klepią pleksy caly dzien, a sam robiłem kiedyś to samo w pure blind na terenach TRI. Ponieważ 90% 0.0 jest nieużywane większośc sojuszy nie będzie zawracać sobie tobą głowy dopóki nie spróbujesz strzelać w ich posy - wyjątek: providence.

kavar_:

--- Cytat: TTesla w Sierpień 01, 2009, 13:13:58 ---...
--- Koniec cytatu ---

Niezle napisane.


--- Cytat: TTesla w Sierpień 01, 2009, 13:13:58 ---Na powyższe czynności masz niecałe 30 sekund, na podstawie Twojej oceny sytuacji musisz zdecydować, albo zostać/lecieć dalej, albo palić do gejta i ...
--- Koniec cytatu ---

Jedna tylko poprawka, ship po jumpie, wisi rowna minute w cloacku.
Czyli na podjecie decyzji, mamy 60 sekund.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej