IMHO fajność została zarżnięta dużo wcześniej, bo już na etapie tworzenia map 0.0. Na chwilę obecną mapy 0.0 niczym się nie różnią od tych z empire (poza sec systemowym), a kto stawiał te wszystkie bramy ? O ile jeszcze dla null NPC regionów, to można jakoś wytłumaczyć, o tyle "true" 0.0 jest zrąbane zupełnie przez to.
Ja rozumiem sens istnienia choke points, ale niech to ma kształt drzewa/gałęzi, a nie sieci (jak obecnie). Jak dla mnie "true null" powinien odchodzić od null NPC.
Albo w drugą mańkę - zrobić 3x więcej systemów wejściowych do 0.0, zaś same konstelacje krótkie (max 4-5 systemów). Co prawda nie wiem ile średnio jest systemów na konstelację obecnie, ale odnoszę wrażenie (bazujące na tych 0.0 które miałem okazję odwiedzić w np. Stain, Omist, Esoterii, Pure Blind, Dekklein, Tenerifis, Vale of Silent i Syndicate), że znacznie więcej (większość = 6+).
Pierwsza metoda promuje metody ochrony (łatwiej jest kamp... chciałem powiedzieć bronić 1 system z bramą do całego regionu, zwłaszcza jak zaplecze jest bronione przez cynojammery), druga zaś promuje zajmowanie konstelacji - małą konstelację łatwiej "zabudować" niż dużą.