Cybernetyka nie wymaga Science na IV tylko na III a z takim zaczynamy. Jest więc naszą pierwszą umiejetnością do wyszkolenia jeśli stać nas na implanty.
Jeśli robimy alta dobrze jest oszczedzając jednego respeca dać więcej punktów w int niż memory i po zrobieniu na 5/4 learningów na int/mem skupić się na "zwykłych" skillach wymagających tych atrybytów. Na przykład z drzewka Mechanic, Enginering, czy Electronic. Sprawi to co prawda, że wolniej wsiądziemy na kolejne statki, ale pozwoli na szybsze dobre ich wykorzystanie.
Ciekawym pomysłem jest też stworzenie 2 kont trial na raz. Na jednym przez te 14 czy 21 dni robimy misje, kopiemy, zarabiamy pieniądze i poznajemy grę, a na drugim od początku szkolimy learningi i po upływie tych kilkunastu)dziesięciu dni przesiadamy się na ładnie wyszkolone, gotowe do dalszej gry konto, nie ryzykując przy tym, że umrzemy z nudów latając ciągle podstawową fregatą w czasie gdy skillują się learningi.
Warto też prosić osoby w grze aby wysłały nam zaproszenie. Daje nam to dodatkowy tydzień gry gratis.