Na koniec warto jeszcze dodać że z tego co mi tłumaczono wychodzi że o ile, prace badawcze wychodzą w advenced labie (a może już zwykłym?) korzystniej niż na stacji o tyle produkcja na posie jest z deka stratna (nie pamiętam czy chodzi tu o to że należy wliczyć tu utrzymanie posa fabryczki, gdzie jak nadmienił Aeon konkurencyjność dobrze standingowanej npc stacji jest niebywała, czy o to że moduł do pos'a sam z siebie jest stratny)
Sam zajmuje się pełnym serwisem na posie, tzn. laby i fabryki/stocznie, tylko zworze materiały potrzebne. Z tą opłacalnością fabryk jest tak: stocznia dla okrętów T2 na pos'ie wymaga więcej materiałów do wybudowania statku, dokładniej 10% więcej niż to co na BPC pisze. W zamian produkujesz ten statek o 25% szybciej. Więc wyprodukowanie statku więcej będzie cię kosztowało, czyli mniejszy zysk, ale sporo szybciej go wybudujesz. Jeśli będziesz tylko trzymał stałą produkcje statków (zakładając że otwierasz linie produkcyjną pod sprzedawanie tego złomu) to opłaca się chyba na pos'ie budować statki. Sporym minusem takiej stoczni jest to że ma tylko jeden slot produkcyjny, a sama w sobie trochę kosztuje i trzeba trochę poczekać aż inwestycja się zwróci.
Zwiększenie zapotrzebowania na paliwo (ozon i ciężką wodę z racji CPU i PG) pos'a faktem postawienia sobie takiej fabryczki jest w moim mniemaniu niewielkim kosztem, dodatkowo niweluje go fakt że wystarczy mi raz na trzy dni wylecieć z pos'a po materiały i już się z niego ruszać nie muszę by wrzucić kolejne joby czy przenieść gotowe BPC T2 do fabryki. Masz frachtowca, jeszcze lepiej, wyliczasz zapotrzebowanie na materiał do badań i produkcji kupujesz hurtowo. Potem przez dwa tygodnie tyko przerzucasz z laba do fabryki co trzeba i robisz, materiały się kończą, zbierasz co wybudowałeś, zawozisz do jita, wystawiasz na sprzedanie, kupujesz kolejne materiały i tak w kółko. Taka idealna robota dla alt'a, zalogujesz się raz na 12h i zarabiasz.
Fabryki pod moduły T2 nie zwiększają zapotrzebowania na materiały przy produkcji, a zmniejszają czas tej że produkcji o 25%. Z kosztami utrzymania jest tak samo jak z stoczniami. Coś za coś.
W fabrykach na terenie imperium nie zauważyłem żeby miały jakieś bonusy do skracania tej produkcji.
"Czas to isk, a ja kocham isk'i"
Edit: jak się ma pos'a w imperium to warto go postawić w regionie z jakimś hub'em handlowym, tam gdzie się kupi i sprzeda rzeczy. Doskiluje się możliwość zmieniania cen na odległość (zależnie od odległości pos<-->hub różny poziom) i całkiem nie trzeba opuszczać pola aż skończy się paliwo lub nie będzie co budować. Plus mniejszy czas zworzenia materiałów.