Co do tego pozostawiania atrybutów: Po to są dwa resety dla n00ba aby je wykorzystał. Szkoda czasu.
Ponieważ nie ma już predefiniowanych postaci z gotowymi skilami na 4/5 i gracz musi uczyć się od zera, to pozostawienie równych atrybutów jest mocno nieopłacalne (na minusie około 25% czasu skilowania). Złym pomysłem z tego samego powodu jest też wpompowanie punktów w atrybut typu secondary (Willpower). Po prostu każdy punkt "Primary jest wart dwóch "Secondary", a Willpower to długo nie będzie dla nowego gracza primary. Mając minimum skillpoint na starcie gracz nie ma żadnego wyboru. Musi oprócz statków i broni skilować także obronę - Mechanic, Enginering itd. Po skończonych learningach bezwzględnie potrzebuje atrybutu Perception, oraz Intelligence.
Jeżeli nie chce się nudzić skilując same learningi i drony na remapie Mem+Int, to od razu ustawia max Perception i reszta w Intelligence. Strata na tych kilku skilach learning nie jest duża.
Natomiast nastawienie się na jeden typ skilowania Perception + Willpower jest zwyczajnie nieopłacalne, bo nie da się skilować samych statków i broni. Razem z nimi jest potrzebne mnóstwo skili ze wspomianego Mech, Eng etc. Drony oparte na Memory. Gallente chcący skilować drone shipy powinien wręcz zacząć od remapu typowego dla learningów Mem + Int, a potem po zrobieniu dron i learningów (fregaty, to tu nawet nie liczę, bo to parę godzin na początek) zresetować na Perc + Int i skilować statki i broń.
Można też spokojnie grać robiąc learningi na lev 3 i fregatę + small guny / rakiety. Przed Cruzem i medium gunami już zdecydowanie powinno się mieć Learningi na 4 i Adv Learningi na ileś tam
Implanty +1 są z tutoriala. Jak ktoś ich nie ma to go nie zrobił.