Autor Wątek: TNQ - statki  (Przeczytany 140787 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
TNQ - statki
« dnia: Styczeń 22, 2009, 20:39:21 »
Masz problemy ze statkiem, nie wiesz jaki wybrać, jakiś moduł nie wchodzi - pytaj w tym temacie.
Szczegóły fitowania i przykłady fitów znajdziesz w dziale Garażownia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2009, 20:41:03 wysłana przez Xarthias »
Przedwieczny.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2009, 11:52:38 »
Czy fitując BS-a na misje mogę pominąć AB?

Z AB korzystam tylko wtedy, gdy muszę dogonić jakiś cel, żeby wszedł mi w zasięg dron i optimal dział. Nigdy nie zdarza mi się na AB uciekać, bo jeśli już wiać, to raczej warp-out. Jednak zaraz będę miał optimal dział "sięgający" maksymalnej odległości lockowania celu (plus minus 70 km), więc - jak mi się wydaje - mógłbym wybić wszystkie cele poruszając się w dostojnym tempie 100-150 m/s.

Dobrze myślę?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Colonel

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 286
  • Pirate Out of Nowhere
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Col Cherryman
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2009, 11:59:48 »
jezeli BS bedzie zrobiony na tak zwanego "longa"
a o to Ci chyba chodzi
... to pomin AB
Z dobrym fitem i skilem wytluczesz wszystko z daleka
✜ Red Cross Friendly
https://www.youtube.com/watch?v=9IS8nwmT9F0
Even though I fly through the valley of the shadow of death or any other space
I will fear no evil, because I know that I'm the biggest bastard in this space


http://eve-centrala.com.pl/index.php?topic=10356.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2009, 12:07:22 »
"Long" to dla mnie jedyna opcja... dziś mam optimal railgunów na poziomie 25 km (czyli i tak grubo dalej niż najlepsze i największe blastery) i szlag mnie trafia, że muszę często gonić cel, który ucieka!

A tak - lock, puff, lock, puff. Jak coś mniejszego podleci bliżej, to zjedzą to drony.

Hmm... a czy duże shipy NPC (cruisery, HAC-e, BC, BS) na misjach same korzystają z "dopalaczy"? Bo jakoś nie wydaje mi się?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2009, 13:31:53 »
Hmm, to może zmień amunicję? Zresztą nie wiem jakim cudem masz ten optimal na 25km, gdy ja na totalnie świeżej postaci mam 30km+24falloffa

Statki NPC korzystają z dopalaczy, ale nie wszystkie i nie zawsze.

EDIT: Ty masz zamontowane 350mm?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2009, 13:53:35 wysłana przez Wilk »
na urlopie od EVE

NeX

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2009, 14:02:16 »
  Statki NPC mają stałe szybkości - Inne do lotu swobodnego i orbitowania. Niektóre nawet spore, ale choć szumnie nazywa się to mwd, to są to nieporównywalne parametry do osiągnięć graczy. Te szybsze adekwatne są do gracza z AB.

AB na BSie będzie potrzebny głównie przeciw Guristasom i Navy Matarskiej. Po znacznym spadku shielda npece tych frakcji zaczynają uciekać, ściągając gracza w zasięg innych npc. Wtedy albo masz zasięg aby dobić uciekiiera, albo AB aby go dogonić.

Jeżeli opuścisz zasięg operacyjny misji, to npece odwarpują do swojej pierwotnej lokacji (Tobie warpować na misji nie wolno), będziesz musiał do nich wracać, co bywa uciążliwe bez AB. Uwzgledniaj to gdy za bardzo oddalasz się od punktu zero.

  Generalnie wybór broni na long range dobrze sprawdza się na misjach, szczególnie do czasu, aż nie masz pewnośći jej całkowitego stankowania. Natomiast posiaanie AB, to kwestia drugorzędna, jeżeli zasięg broni masz w okolicy 50+km (uwzględniając zmiany amunicji) na misji lev 4. Poniżej tego zasięgu npece mogą Ciebie unikać co bywa upierdliwe o ile nie latasz Ravenem z cruisami na 200+km. Mi Drake na 70km w zupełności wystarcza bez AB, a i tak zazwyczaj mam bezproblemową orbitę na 40km z tym, że BC jest trochę szybszy od BSa.

  Co do uciekania - alignowanie na jakiś cel i strzelanie za siebie do npeców ma tą zaletę, że masz znacząco lepszą celność niż ścigająć, lub wykonując jakieś inne manewry przy broni long (otrzymujesz małą szybkość kątową do celu). Ponaddto jest to w krytycznej sytuacji kwestia bezpieczeństwa (będąć już zalignowany na cel możesz szybko odwarpować [ po wyłączeniu AB! ] ).

Banebitch

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2009, 19:33:03 »
Aj, i zachciało mi się Minmatarami polatać, tylko bez rzucania nocnikami proszę.

Sytuacja - ratting w 0.0, statek Hurricane, broń 425mm II lub 650/720 artillery II

Na EFT: DPS i Volley ( przy tym punkcie, czy ktoś mógłby mi powiedzieć co mi daje większy volley, bo dps to wiem.

No i dylemat, 425mm na short pieknie bija, w grupce po 1000+dmg, artyleria juz sporo gorzej, po 300+ (skill na tym samym poziomie)

Prosiłabym o troche łopatologiczne wyjasnienie , DPS vs Volley oraz tracking na short, wiem o co z grubsza z tym chodzi i jak to sie jje, ale za zadne skarby nie moge zrozumieć, że czym szybciej orbituje np na 800m wokół ślamazarnego BSa, który dla mnie (jako punkt odniesienia) jest nieruchomy na jednej burcie, trans velocity rosnie up jak chore no i co za tym idzie, trafić sie nie daje.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2009, 19:42:41 »
volley to te Twoje "w grupce po 1000+dmg" :) Czyli dmg z jednej salwy. A co daje? Samo w sobie może Ci najwyżej powiedzieć, czy np. ściągniesz cepa jedną salwą przy dogodnych okolicznościach (gdy wchodzi pełny dmg nie modyfikowany o sygnaturę etc)
na urlopie od EVE

Banebitch

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2009, 19:45:43 »
Czyli do PvE oplaca się brać wiekszy Volley czy DPS ostatecznie?

Voulture

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2009, 19:49:39 »
Volley tak naprawde liczy sie tylko w duzych folotach - w sniper bsach, w sniper hacach, w sniper commandach. Tam, gdzie jak walnie 40 osob z fitami tak jak ty to cel ginie od razu. Na raty takiego fitu nie zrobisz, tu sie liczy dps czyli obrazenia na sekunde, a jak wiadomo im wiecej zadajesz na sekunde, tym szybciej zbaijasz rata tym wiecej zarabiasz ;) I nie orbitowal bym na 500-800m a raczej na 2-3km. Znajdz taki pnkt kiedy bs dalej nie trafia a ty zawsze. I wsadz na tego hurka 3 gyro jak czlowiek :D

Banebitch

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2009, 19:55:56 »
3 gyro są obowiązkowo  :angel:

na 2-3 km to poza optimal wyłażę i nie trafiam często, 1,5km na EMP M mam tylko :(
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2009, 19:59:26 wysłana przez Banebitch »

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2009, 20:15:53 »
za zadne skarby nie moge zrozumieć, że czym szybciej orbituje np na 800m wokół ślamazarnego BSa, który dla mnie (jako punkt odniesienia) jest nieruchomy na jednej burcie, trans velocity rosnie up jak chore no i co za tym idzie, trafić sie nie daje.

Gdzieś czytałem (nie pamiętam gdzie), że mechanika gry powoduje, że prędkości kątowe dla dział liczone są tak samo jak Ty orbitujesz wokół celu, jak i gdy cel orbituje wokół Ciebie.

Na logikę latając na ciasnej orbicie wokół BS-a Twoje działa powinny być nieruchome, bo cały Twój ship się kręci. Cel odwrotnie - leci po prostej (w uproszczeniu), więc musi swoimi działami Cię "śledzić". Niestety, gra tego nie uwzględnia.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2009, 15:44:40 »
  Co do uciekania - alignowanie na jakiś cel i strzelanie za siebie do npeców ma tą zaletę, że masz znacząco lepszą celność niż ścigająć, lub wykonując jakieś inne manewry przy broni long (otrzymujesz małą szybkość kątową do celu). Ponaddto jest to w krytycznej sytuacji kwestia bezpieczeństwa (będąć już zalignowany na cel możesz szybko odwarpować [ po wyłączeniu AB! ] ).

A po co wyłączać AB? Odwarpować można gdy osiągnie się progową prędkość i jest się zalignowanym. Progowa prędkość jest oznaczona kreską na prędkościomierzu i zawsze jest liczona jako procent od chwilowej maksymalnej prędkości. Jeśli więc lecimy z pełną prędkością na AB to nie trzeba go wyłączać.

Co do dział chybiających mimo, że cały czas są skierowane na cel podczas orbitowania: niestety tu mechanika gry rozmija się z rzeczywistością. Silnik EVE nie bierze pod uwagę kątu pod jakim znajduje się statek (i działa) traktując go jako punkt i do obliczeń używając tylko prędkości kątowych. CCP stwierdziło, że raczej tego nie zmienią bo wymagałoby za dużo pracy i zbyt obciążyło serwer.

NeX

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2009, 17:22:36 »
  W praktyce wyłączenie AB powoduje natychmiastowe odwarpowanie. Jest to wygodne gdy nie mamy szybkości progowej i alignujemy na ostatnią chwilę. Co jest raczej standardem.

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2009, 12:07:45 »
  W praktyce wyłączenie AB powoduje natychmiastowe odwarpowanie. Jest to wygodne gdy nie mamy szybkości progowej i alignujemy na ostatnią chwilę. Co jest raczej standardem.

Tak ale tylko gdy już masz aligna. Jeśli masz prędkość trochę poniżej progowej przy włączonym AB a nie masz aligna to wyłączenie AB spowoduje, że natychmiast przekroczysz maksymalną prędkość statku (brzmi to bez sensu ale tak jest, chwilowa prędkość statku to ta z AB a maksymalna wyliczona przez EVE to ta bez AB). W takiej sytuacji z mojego doświadczenia wynika, że statek staje się bardzo niesterowny i potrafi alignować dopóki prędkość nie spadnie poniżej maksymalnej. Dlatego jeśli już masz AB (lub MWD) włączone to go nie ruszaj chyba, że jesteś pewien, że masz aligna.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 28, 2009, 12:12:31 »
W takiej sytuacji z mojego doświadczenia wynika, że statek staje się bardzo niesterowny i potrafi alignować dopóki prędkość nie spadnie poniżej maksymalnej. Dlatego jeśli już masz AB (lub MWD) włączone to go nie ruszaj chyba, że jesteś pewien, że masz aligna.

Z mojego doświadczenia wynika tak samo.
na urlopie od EVE

Straszny

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 28, 2009, 12:22:36 »
faktycznie robi sie takie dziwne specyficzne opóźnienie wtedy, ludzie czasem na tym wdupiają statki, przekonani ze za moment odwarpują a ten ceptor 80 km od nich nie jest groźny... a tu ups....

Lord Underworld

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 17, 2009, 22:29:44 »
Cześć.

 Właśnie uzbierało mi się parę pytań.
1. Słyszałem plotki że w EVE można malować shipy. Na YouTube jest filmik z różowym amariańskim okrętem.
2. Zauważyłem na youTube, że chyba jest jakieś urządzenie zakłucające pole warp. Czy to coś istnieje?
3. Jeżeli to istnieje (pytanie 2) to jest jakaś rzecz anty-anty warp?
4. Mother ship i Titan. Na Evepedii (EVE wiki) jest napisane że są kolonizatorami. Jak to mam rozumieć? Kolonizowanie planet w EVE?
5. Bazy gwiezdne. Grając w eve (jak jeszcze miałem aktywne konto) zauważyłem jakieś "komponenty do gwiezdne bazy". Czy to znaczy że można se kupić ileś bajerów i zbudować własną stację?
6. Jak buduje się titany? W Evepedii pisze coś że trzeba kupować ich elementy. O co chodzi?
Teraz Seria pytać badzie do gry.
7. Co to za statki ORE?
8. Czy istnieją statki z wbudowanym cloakingiem?
9. Co to jest za ten dziwny galletiański statek? Na trailerach takich jak triniti i empyrial age widać go. Taki jakby wielki dysk.
10. Zauważyłem że np. Degnaroki Geletańczyków zawsze walą z hibrid, Amariańskie z laserów itd. Czy zawsze tak musi być?

Na razie tyle usłyszałem. Proszę odpowiedzcie coś.

Posta wrzucilem z Przedpokoju do specjalnego tematu z pytaniami o statki. -V.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2009, 23:59:32 wysłana przez Voulture »

Mac Dercad

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 18, 2009, 00:30:03 »
Tak na szybko i odwal się;) Ktoś inny pewnie napisze lepiej:)
1. Nie można malować. Nawet nie jest to w planach.
2. Jest.
3. Nie.
4. Nie można kolonizować planet.
5. Tak.
6. W bazie gwiezdnej z punktu powyżej.
7. Specjalne statki do kopania asteroidów.
8. Nie.
9. Lotniskowiec [Thanathos] albo Mothership [Nyx], oba podobnie wyglądają.
10. Nie musi, ale powinno, z niewielkimi wyjątkami.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 329
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 18, 2009, 01:23:03 »
3) w zależności od tego czy w pytaniu 2 chodzi ci o bombla czy o jakieś disruptory /scramble odpowiedz jest nie / tak
4) albo nawiązują tam do jakiegoś flufu, albo chodzi o to że te statki mogą mieć na pokokładzie wlasne klonownie
5) stacja to raczej wciąż duże wyzwanie dla sojuszu, natomiast mniejsza struktura zwana POS'em jest jak najbardziej w zasięgu prawie każdej korporacji a także sporej części "prywatnych osób"
6) Tytany..., jeśli jesteś początkującym pilotem to znacznie bardziej od tego jak się to buduje powinno interesować cię dlaczego się przed tym spieprza na drugi koniec systemu tylko po to aby zaraz zawrócić i próbować nawiązać walkę :P, a na serio tytany, podobnie jak wszystkie inne statki klasy capital+, są nie tyle budowane co montowane z części które najpierw trzeba wyprodukować / zgromadzić w odpowiedniej ilości w fabryce - konkretnie w posie stojącym w systemie z odpowiednim sovem i mającym odpowiedni moduł
7) Ore to firma górnicza, produkuje też sprzet dla górników, barki górnicze, lepsze barki górnicze i statki wsparcia (jednego w high nie zobaczysz bo traktowany jest jak capital tyle ze przemysłowy)
9) Nyx - mothership supersupercapital
10) nie musi, ale jest tak dlatego że najczęściej statek ma bonusy pod konkretny rodzaj broni, o określonej wielkości, a czasami typie  i poprostu pomimo tego ze dany egzemplaż działa to może być syf, to z bonusami statku robi się już maszynka do mielenia złomu

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Zaafiel

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 18, 2009, 02:08:45 »
Cześć.

 Właśnie uzbierało mi się parę pytań.
1. Słyszałem plotki że w EVE można malować shipy. Na YouTube jest filmik z różowym amariańskim okrętem.

1. Nie można malować. Nawet nie jest to w planach.

To że nie można ich malować to prawda ale z tym ze nie ma takich planow nie do konca sie zgodze, padlo takie pytanie zdaje się na ostatnim fanfescie, czy nie moznaby pozwolic na malowanie chociaz czesci statku, tak jak na przykład zmienia sie kolorystyka Brutixa w t2 odpowiednikach na co CCP odpowiedziało parafrazując: że mają malowanie statków na swojej liście natomiast jest ono dość nisko, co w wypadku CCP moze oznaczac lata, głównym argumentem przeciw jest to, ze jest to kolejna rzecz, przez którą wzrośnie ilość obliczeń które musi wykonywać serwer a co za tym idzie zwiekszy sie tylko lag fest, z ktorym juz teraz nierzadko mamy do czynienia.
Z wypowiedzi jednak wynika, że gdzieś tam o tym myślą i kto wie co przyniesie przyszłość... :)

Lord Underworld

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 20, 2009, 19:47:20 »
Ok dzięki. A jeszcze parę się znalazło. "Jedno" to to co chce sobie jak najszybciej załatwić.

1. Tytan jest olbrzymi, czy może dokować na stacjach. Czy dla niego jest to niemożliwe?
2. Mother ship (+titan) jak mówicie jest statkiem od klonowania. Czy można nim zarabiać? (Robiąc innym klony)

A teraz najważniejsze dla mnie.
CLOAKING!
3! Czy cloaking można stosować ciągle (Warp, zwykły lot), czy tylko w pozycji stojącej?
4! Czym różnią się te 4 cloakinghi co są na rynku (Prototyp, I, II i Blue)?
5! Czy Cloaking zabiera energię?
6! Czy Cloaking jest wykrywalny dla sensorów zwykłych (statek jest pokazany w Qutliner ale nie da się go zaznaczyć)?
7! Czy Cloaking Ma określony czas działania?
8! Czy podczas działającego cloaka można strzelać, lub mitingować?
9! Czy Cloak jest dostępny dla każdego typu statku?

Teraz troche z innej beczki.
10. Czym są statki ConvertOps?
11. Czym są statki Elektronik Atak?
12. Czym są statki Marauders?
13. Czym są statki Stealth Bomber? Czy mają stealth?
14. Czym są statki Freighter? Czy to są transportery? Bo taki maja wygląd.
15! Co oznacza nazwa Dreadnought. Nie potrafię znaleźć jej wytłumaczenia. A w wielu grach, wielkie bojowe statki noszą taką nazwę.

Może trochę głupie pytania dla was, ale naprawdę mnie to ciekawi a nie wiem o tym nic.

A zapomniałbym 16 Czy można mieć własne statki !? (swój projekt) Na youtube ktoś pokazał jakie on zrobił chyba 4.

Siri Irme

  • Newbie friendly!
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Siri Irme
  • Korporacja: Low Technology
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 20, 2009, 20:22:58 »
Na pierwsze dwa pytania nie posiadam odpowiedzi. Nie widziałem ich nawet w grze ale są podobno rejony gdzie lata tego na pęczki ;)

Ad. 3 Można latać z uruchomionym cloakiem. Warpować mogą tylko covert opsy (ale nie stealth bomber) i statki typu force recon.

Ad. 4 Zużyciem CPU, szybkością namierzania po wyjściu z cloaka, prędkością latania w cloaku, i np. covert ops cloaking device nie założysz na zwykły statek. Blue?? mówisz chyba o Blueprincie, czyli planie do zbudowania takiej zabawki.

Ad. 5 Coś tam zabiera ale raczej mało i zależy od skilli.

Ad. 6 Nie ma możliwości wykrycia go. Nawet probami. Jedyna szansa to podlecenie na odległość 2500m. Wtedy moduł sam się wyłącza. Ale szukaj wiatru w polu ;)

Ad. 7 Nie. Chyba, że bateryjki Ci padną :P

Ad. 8 Nie. Co to znaczy mitingować?

Ad. 9 Musi spełniać wymagania ale z reguły tak...

Ad. 10 Głównie służą do zwiadu i eksploracji.

Ad. 11 Do walki elektronicznej  ??? Każda rasa ma inny rodzaj walki elektronicznej. Ale to już inna opowieść.

Ad. 12 Drogimi battleshipami co to niby w pojedynkę mogą walczyć z całymi flotami.

Ad. 13 Zwykłe fregaty na które można zainstalować wyrzutnie rakiet typu Cruise (coś jak postacie z mangowych opowieści ;) ) i co potrafią zniknąć.

Ad. 14 Frachtowce. Wieeeeeelkie transportery.

Ad. 15 Drednot

Ad. 16 10 marca wchodzi nowy dodatek do gry co umożliwi między innymi składanie własnych statków. Ale tylko z gotowych części i wielkości zwykłego krążownika. Nazwa kodowa T3. Sporo o nich jest na Centrali.

Mała rada ode mnie: CZYTAJ OPISY STATKÓW!!!

Szakal

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 763
  • 16 lat z EvE. Kupa czasu ;] Date of Birth 2004
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Szakal
  • Korporacja: Caldari Provisions
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 20, 2009, 20:26:12 »
1 Super cpasy niemoga dokowac Tytan i MS
2 Mozna dzieki temu niecza miec ss do rasy. Tylko wes poduwage ze jak ktos ma tytana to i raczej swoja stacje
3 a) Covert cloak mozna caly czas 3 b) pozostale cloaki tylko podczas zwyklego lotu
4 Covert to warp cloak a pozostale ujemnymy bonusami
5 Nie
6 Znikach i xxx dopuki ktos cie niewybije czyli zblizy sie na mniej niz 2km
7 Nie
8 Nie
9 Covert tylko na statek klasy Coert i Blocade Runer reszta jak ci pasi
10 Sa to statki klasy Covert (co ci ta nazwa mowi i przeczytaj sobie bonusy statku)
11 Patrz wyzej
12 Up Np Golem
13 UP Np Manticore
14 Up Ark
15 UP Np Phoenix
16 Nie

Bez przeklinania się nie dało? Że o ortach nie wspomnę  :knuppel2:
X.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 20:37:13 wysłana przez Xarthias »

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 20, 2009, 20:26:12 »
Ani tytany, ani mothershipy nie mogą dokować.
A jak stać Cię na któryś z nich, to raczej szkoda zachodu z zarabianiem na klonach, bo to nawet na waciki nie styknie :P
Przedwieczny.

Lord Underworld

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 21, 2009, 09:12:49 »
Blue to jest budowa danych rzeczy? to naprawdę interesujące.

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 24, 2009, 09:35:01 »
głównym argumentem przeciw jest to, ze jest to kolejna rzecz, przez którą wzrośnie ilość obliczeń które musi wykonywać serwer a co za tym idzie zwiekszy sie tylko lag fest, z ktorym juz teraz nierzadko mamy do czynienia.

Głównym argumentem przeciwko malowaniu statków na dowolne kolory lub tekstury nie jest wydajność a chęć zachowania klimatu gry. CCP wiele razy wspominało, że nie życzą sobie różowych Tytanów. EVE ma być mroczne i na poważnie.

misao

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 24, 2009, 10:33:16 »
glownym argumentem jest wizja floty 400 pen... thoraxow w wiadoych kolorach.....

Sirhan

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 24, 2009, 11:08:26 »
Dlaczego? W EVE są już statki czerwone, zielone czy żółte :P Wystarczyło by wprowadzić np. 30-50 palet w których można wybierać (moga być mroczne  :diabeł: 666), niekoniecznie kolorujących całe statki, ale np. jakieś jego elementy jak w Homeworld chociażby. Obliczenia nic by nie kosztowały bo wystarczyłoby przesłać jeden bajt dla każdego statku z numerem palety (albo dwa albo pięć, nieważne, napewno mało) a klient by już odpowiednią paletę na statku wyświetlił.
Ja myślę, że głównym powodem jest to, że CCP się nie chce tego ruszać, bo tak jak jest jest dobrze i kolorki w zasadzie do niczego potrzebne nie są.

Ellaine

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 24, 2009, 11:13:45 »
Ze wstępnych screenów przed Trinity wynikało że chcą wprowadzić logo korporacji / sojuszu na burtach. Nie byłoby to ani ciężkie ani trudne ani nie psułoby mroku. Ale im się nie udało.

ivil

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 24, 2009, 11:14:49 »
I bedzie mozna zrobic motyw z ktoregos Bufona czyli przemalowac stabbera na vagabonda :P

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 25, 2009, 10:48:58 »
CCP wiele razy wspominało, że nie życzą sobie różowych (...)
Ależ w EVE wśród oficjalnych kolorów różowy już jest: ERIS
Co prawda nie widziałem go dawno na premium kliencie i mogło coś się zmienić, ale na classic jest jebitnie różowiutki.

1. Słyszałem plotki że w EVE można malować shipy. Na YouTube jest filmik z różowym amariańskim okrętem.
2. Zauważyłem na youTube, że chyba jest jakieś urządzenie zakłucające pole warp. Czy to coś istnieje?
3. Jeżeli to istnieje (pytanie 2) to jest jakaś rzecz anty-anty warp?
4. Mother ship i Titan. Na Evepedii (EVE wiki) jest napisane że są kolonizatorami. Jak to mam rozumieć? Kolonizowanie planet w EVE?
5. Bazy gwiezdne. Grając w eve (jak jeszcze miałem aktywne konto) zauważyłem jakieś "komponenty do gwiezdne bazy". Czy to znaczy że można se kupić ileś bajerów i zbudować własną stację?
6. Jak buduje się titany? W Evepedii pisze coś że trzeba kupować ich elementy. O co chodzi?
Teraz Seria pytać badzie do gry.
7. Co to za statki ORE?
8. Czy istnieją statki z wbudowanym cloakingiem?
9. Co to jest za ten dziwny galletiański statek? Na trailerach takich jak triniti i empyrial age widać go. Taki jakby wielki dysk.
10. Zauważyłem że np. Degnaroki Geletańczyków zawsze walą z hibrid, Amariańskie z laserów itd. Czy zawsze tak musi być?
Ad.1. T2 wersje różnią się kolorystycznie od odpowiedników T1 (np. czerwony Ares T2 odpowiednik Atrona), nic mi co prawda nie wiadomo o różowym amarrskim modelu, ale nie uważam się za znawcę - trzebaby zapytać jakiegoś.
Ad.2. Jest kilka takich urządzeń, część z nich można montować na statkach. To co widziałeś to na 99% Mobile Warp Disruptor (są 3 rozmiary różniące się zasięgiem i występują w wersji T1 i T2, wersje też różnią się zasięgiem).
Ad.3. Na Mobile Warp Disruptora nie ma, na niektóre moduły montowane na statkach owszem. Moduł przeciwdziałający zakłócaniu to Warp Core Stabilizer
Ad.4. Planety w EVE jak na razie są jedynie barwnym dodatkiem do tła i elementem taktycznym otoczenia w jakim grasz. Natomiast wspomniane przez Ciebie statki mają możliwość zamontowania Clone Vat Bay i podejrzewam jak koledzy, że właśnie o nie Ci chodziło.
Ad.5. W EVE masz 2 rodzaje "baz gwiezdnych":
- Stacje - występują w kilku wariantach (NPCowe, conquerable, builable), w zasadzie niezniszczalne (mi wiadomo o 2 zniszczonych przez CCP w ramach storyline). Stacje budowane przez graczy można rozbudowywać poprzez platformy.
- POS - player operated (owned) structure, w zależności od potrzeb można montować z modułów w celu osiągnięcia różnorakiej funkcjonalności
Ad.6. Tytany należą do klasy Capital Ship i potocznie nazywane są supercapitalami (jak również i Mothershipy - podklasa lotniskowców). Wszystkie capitale montuje się z komponentów. Z tego też powodu do capitali powinno zaliczać sie również frachtowce, jump frachty, Rorqual'a (ma również możliwość montowania Clone Vat Bay), oraz subcapitala - Orkę.
Supercapitale można budować jedynie w nullsec w specjalnych stoczniach
Ad.7. ORE to skrót od Outer Ring Excavations, npc korporacja specjalizująca się w operacjach górniczych. Jak już się zapewne domyślasz ich statki mają przeznaczenie przemysłowe, a dedykowane są górnikom.
Ad.8. Nie, ale jest kilka statków posiadających specjalne bonusy.
Ad.9. "Patelnia" ?
Ad.10. Co to są degnaroki ?
Rasy w EVE są dość mocno wyspecjalizowane, w skrócie przypisuje się następujące specjalizacje:
Amarr - laser i armor tank
Caldari - railguns, rakiety,  oraz shield tank
Gallente - blasters, dronki, oraz armor tank
Minmatar - projectile i speed tank
Czym jest tankowanie możesz sobie przeczytać tutaj

1. Tytan jest olbrzymi, czy może dokować na stacjach. Czy dla niego jest to niemożliwe?
2. Mother ship (+titan) jak mówicie jest statkiem od klonowania. Czy można nim zarabiać? (Robiąc innym klony)
CLOAKING!
3! Czy cloaking można stosować ciągle (Warp, zwykły lot), czy tylko w pozycji stojącej?
4! Czym różnią się te 4 cloakinghi co są na rynku (Prototyp, I, II i Blue)?
5! Czy Cloaking zabiera energię?
6! Czy Cloaking jest wykrywalny dla sensorów zwykłych (statek jest pokazany w Qutliner ale nie da się go zaznaczyć)?
7! Czy Cloaking Ma określony czas działania?
8! Czy podczas działającego cloaka można strzelać, lub mitingować?
9! Czy Cloak jest dostępny dla każdego typu statku?
Teraz troche z innej beczki.
10. Czym są statki ConvertOps?
11. Czym są statki Elektronik Atak?
12. Czym są statki Marauders?
13. Czym są statki Stealth Bomber? Czy mają stealth?
14. Czym są statki Freighter? Czy to są transportery? Bo taki maja wygląd.
15! Co oznacza nazwa Dreadnought. Nie potrafię znaleźć jej wytłumaczenia. A w wielu grach, wielkie bojowe statki noszą taką nazwę.
A zapomniałbym 16 Czy można mieć własne statki !? (swój projekt) Na youtube ktoś pokazał jakie on zrobił chyba 4.
Ad.1. Bo są wielkości stacji ?
Ad.2. W zasadzie w EVE nie ma ograniczeń co do tego na czym można zarabiać.
Ad.3. W przypadku covert ops cloak tak, w przypadku pozostałych modeli nie. Zwróć uwagę na fakt, że cloak posiada szereg ograniczeń.
Ad.4. Modeli jest więcej (patrz link powyżej i warianty), blue - tak jak koledzy podejrzewam, że masz na myśli Blue Print
Ad.5. Hmmm, nie jeśli masz na myśli jego uruchomienie (capacitor)
Ad.6. Nie. Statek jest całkowicie niewidoczny, a Ty widzisz go jako "cień" na ekranie.
Ad.7. Nie.
Ad.8. Nie, nie można uruchomić żadnego modułu, a moduły uruchomione wcześniej zakończą swój cykl w swoim normalnym trybie, ale nie uruchomią kolejnego. Co to znaczy mitingować ?
Ad.9. Tak, ale nie każdy model cloaka można zamontować w każdym statku. Jak każdy moduł cloak ma swoje wymagania co do montażu i niektóre statki mogą nie spełniać koniecznych warunków (PG/CPU). Jeśli do statków zaliczasz POD i Shuttle to nie da się w nich nic zamontować.
Ad.10. To statki do zadań specjalnych. Mają specjalne bonusy do używania cloaków. Obecnie masz w grze:
- Covert Ops Frigate - np. Helios
- Stealth Bomber - np. Nemesis
- Recon
- Black Ops
- Blockade Runner - np. Viator
Ad.11. Są statkami przeznaczonymi do walki elektronicznej (E-W) i specjalizowanymi w niej (dodatkowe bonusy).
Ad.12. Platformą do PVE
Ad.13. Patrz wyżej. Stealth = cloak.
Ad.14. To transportowce - patrz wyżej.
Ad.15. Nie ma odpowiednika w j. polskim, drednotami nazywano kiedyś okręty liniowe (w j. polskim przyjęło się niesłusznie nazywać je pancernikami). W EVE to capitale przeznaczone do szturmowania POSów.
Ad.16. W jakim sensie własne ? Produkcji = tak, korzystając z blue printa można wyprodukować większość modułów i prawie wszystkie statki w EVE. Jeśli miałeś na myśli unikalną konstrukcję to obecnie nie, ale z najbliższym patchem Apocrypha ma być ku temu bliżej, bo wprowadzają statki T3, posiadające znacznie większą zdolność do modyfikacji (w tym parametrów i wyglądu).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 25, 2009, 11:07:22 »
Ad.10. Co to są degnaroki?

Drednoty?

Rasy w EVE są dość mocno wyspecjalizowane, w skrócie przypisuje się następujące specjalizacje:
Amarr - laser i armor tank

I rakiety.

Minmatar - projectile i speed tank

I rakiety, drony, armor i shield tank.

Ellaine

  • Gość
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 25, 2009, 11:55:30 »
Dregnaroki to określenie mówiące o funkcji i klasie statki, takie jak "discogeddony" czy "snipermegasy".
Są to Ragnaroki używane jako drednoty. Zamiast takich pierduł jak doomsday montuje się im pełny zestaw dział XL i odpowiednie gyrostaby a następnie używa do pukania POSów. Dregnarok jest trochę mniej skuteczny niż zwykły drednot, za to kosztuje 30 razy więcej. Jest to rozwiązanie równie genialne co honor tank na dreadzie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: TNQ - statki
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 25, 2009, 13:58:47 »
I rakiety, drony, armor i shield tank.
No tu się chyba zaczyna pojawiać pytanie kiedy mowa o specjalizacji lub o braku tejże (nie mówię o wszechstronności).

Co do rakiet i Amarr - T2 statki amarrskie, ale te co nie są pochodzenia Khanid również specjalizację mają w rakietach ? Pytam bo szczerze - nie wiem.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...