Specyfiką EVE jest, to że zasady walki obowiązujące NPC i graczy bardzo się rożnią.
Podczas walki z NPC z parowma wyjątkami bezużyteczne są moduły do walki elektronicznej, vampiry, neutralizery, scramblery i warp disruptory.
Za wyjątkiem ECM Bursta nie działają na nie systemy zakłócania. Nie pomagają przeciw nim systemy zabezpieczeń elektronicznych. NPCe nie potrzebują zasilania aby strzelać. Nie dostaniesz od nich energii dzięki vampirom, a ściślej zysk z włączenia vampira będzie zerowy, ani nie wyłączysz im broni. Jedynie na misjach lev 4 gdzie npece naprawiają się dość szybko - vampir zmniejszy możliwość samonaprawy npeca, ale i to jest przydatne gdy lecisz na misję na jakichś nędznych skilach lev 2 i się nie wyrabiasz z przełamaniem tanku na najsilniejszych BSach.
Natomiast na niskiolevelowych misjach (1 i 2) większość npeców to fregaty, które podlecą bardzo blisko i szybko się rozpadną. Akurat w zasięg smartbomby szczególnie gdy masz włączony Afterburner i szybko wpadasz w tłumek frejek. Webem łapiesz natomiast najsilniejszego npeca i go okładasz medium laserami, które dzięki webowi zaczynają skuteczniej trafiać nawet w maly cel.
Skoro decydujesz się na broń krótkiego zasięgu (pulsy), to smartbomba zamiast vampira na misji lev 2 jest dobrym rozwiązaniem.
Natomiast braki energi przestaną być problemem gdy będziesz miał w low slotach Mallera: 2 x CAP Power Relay, a w medium slocie CAP Recharger. Poprawianie skili też się przydaje
Generalnie misje lepiej jest robić bronią dalekiego zasięgu, a więc w przypadku Mallera laserami BEAM. Mniej uganiana się za npecami i jednocześnie możliwość utrzymywania siebie poza ich zasięgiem, a tym samym znikome obrażenia. Latając cruzem na misje lev 2 masz drastyczną przewagę zasięgu, więc z niej korzystaj.
Cytat ze starszego posta:
" Maller nr 1 (long) na misje lev 2 i 3:
Hi slot: 5 x Heavy Beam, zostal slot na jakąś popierdółkę np autotargeter, tractorbeam, salvager
Med slot: AB 10 (opcjonalnie), 2 x CAP Recharger (można się obyć bez AB i załozyć 3 CAP R)
Low slot: DC, MAR, 2 x aktywne hardenery do misji, 2 x Reactor Control Unit (aby nie zabrakło grida na heavy beamy)
Maller nr 2 (close) na misje level 2 *nie nadaje się do robienia lev 3*:
Hi slot: 5 x Focused pulse, Smartbomb dobrana do misji
Med slot: AB 10 (obowiązkowy!), WEB (obowiązkowy!), CAP R
Low slot: DC, MAR, 2 x aktywne hardenery do misji, 2 x CAP Power Relay
Drugim Mallerem misje robi się ładując go w sam środek frejek. Smartbomba rozwala drobnicę, a Ty ją wspomagasz focusami, lub koncentrujesz się na większym celu. Cała walka musi się odbywać w stabilnej orbicie poniżej 4km. Dlatego używasz weba na głównym celu. Reszta frejek obrywa w międzyczasie jeżeli wejdzie w zasięg smarta.
Obydwa fity są stabilne pod względem CAPa "