Nie ma różnic w miesiącach skilowania na rok tylko w kilku dniach na rok. Gdy na jednych skilach tracisz, to na drugich zyskujesz. Jedyny błąd jaki można w atrybutach zrobić, to wpakowanie dodatkowych punktów przy tworzeniu postaci w atrybuty drugoplanowe dla skili, które będziesz głównie robił przez pierwszy rok gry. Potem wszelkie odstępstwa od średniej są i tak pomijalne. Będziesz miał zrobione learningi, założone implanty i 2% w te, czy nazad nie zrobi Ci różnicy.
Nawet jeśli chcesz być górnikiem na początku, to później i tak najwięcej robionych skili, to będą statki i broń, oraz moduły obrony. Tym samym masz mieć dużo inteligencji i percepcji, bo to "primary" podstawa skilowania obejmująca największy procent istniejących skili. Resztę równomiernie. Nie ma nad czym medytować. Wyliczenia robi się nie dla uniwersalnych mainów, tylko dla jednofunkcyjnych altów, które muszą powstać w kilka miesięcy i skoncentrować się na jednej czynności np stawianiu cyno, sterowaniu pos gunem itp.