Wszystkie prawa zatrzeżone przez Ellison @ http://www.scrapheap-challenge.com/viewtopic.php?t=18998&highlight=
Wiosną zdecydowałem się powrócić do EVE i stworzyłem nową postać Gallente. W obecnej chwili skille w dronach stanowią mniej więcej połowę całej mojej puli SP, a same drony to moje podstawowe źródło dps.
Ostatnio bawiłem się tymi kilkoma dostępnymi modułami dla dron, starając się sprawdzić jaki dokładnie mają wpływ na dps. Niniejszy post otwiera dyskusję o module Drone Navigation Computer i o tym jaki wpływ na ogólny dps ma szybkość poruszania się dron.
Na co wpływa Drone Navigation Computer?
Po pierwsze... zignorujcie opis modułu, który opisuje siły przyspieszenia w Newtonach. NavComp zwiększa maksymalną prędkość pod MWD o 25%. Istotne jest również to, że ich efekty zmniejszają się, im więcej tych modułów mamy zainstalowanych*:
1 Nav Comp: 125% bazowej prędkości z MWD
2 Nav Comp: 152% bazowej prędkości z MWD
3 Nav Comp: 172% bazowej prędkości z MWD
4 Nav Comp: 186% bazowej prędkości z MWD
Efekt - Warrior II ma prędkość bazową wynoszącą 6.3k/s. Z dwoma modułami prędkość ta wzrośnie do ok. 9.6k/s. Jednym dziwnym wyjątkiem od tej reguły wydaje się być Hobgolin II, w przypadku którego prędkość przy 2 modułach wzrasta o 162%, a przy kolejnych przyrost jest już taki jak podany powyżej.
Efekt Alpha Strike** – Czas przelotu vs. Zadawane obrażenia
Moja definicja Alpha Strike to: ilość obrażeń zadanych przez szybszą dronę zanim do celu dotrze drona powolniejsza. Ten element to najprawdopodobniej najbardziej oczywisty sposób w jaki prędkość dron wpływa na dps.
Jako przykład weźmy popularną, ale powolną dronę Ogre II. Załóżmy, że ty i twój kumpel nasyłacie na cel znajdujący się w określonej odległości po 5 dron Ogre II. Jedyną różnicą jest to, że ty wykorzystujesz jeden lub więcej Nav Comp... o ile więcej obrażeń zadajesz?
1 Nav Comp: 903 obrażeń alpha na 10 kilometrów przelecianych do celu
2 Nav Comp: 1550 obrażeń alpha na 10 kilometrów przelecianych do celu
3 Nav Comp: 1921 obrażeń alpha na 10 kilometrów przelecianych do celu
Wynik – zakładając, że cel znajdował się w odległości 20km i przy założonych 2 komputerach nawigacyjnych, twoje drony powinny zadać ok. 3100 punktów obrażeń zanim drony twojego kumpla w ogóle dolecą do celu.
Po dodaniu czynnika czasu możemy zacząć patrzeć na Nav Comp jak na moduł zwiększający zadawane obrażenia. Załóżmy, że cel padnie 30s po wywołaniu go jako primary. Poniżej znajduje się procentowy przyrost dps przy różnych dystansach i zainstalowanych 1, 2 lub 3 komputerach nawigacyjnych.
10km: 9%, 16%, 20%
20km: 35%, 60%, 74%
30km: 500%, 785%, 949%
40km: Nieskończony (cel ginie zanim dotrą do niego zwykłe drony Ogre II)
Zgodnie z przewidywaniami, prędkość dron jest tym istotniejsza, im większa odległość od celu. Jeden Nav Comp daje 35% przyrost zadawanych obrażeń przy odległości zaledwie 20km, co jak na pojedynczy moduł jest niczego sobie.
Berserker II vs Ogre II – Prędkość vs DPS
Wiele osób mówi coś w stylu „Korzystam z dron minmatarskich ponieważ mniej czasu spędzają lecąc a więcej strzelając ". Ten przypadek jest nawet prostszy do zbadania niż porównanie Ogre II vs Ogre II przedstawione powyżej.
Na każde 10km, które Drony muszą przelecieć do celu, Ogre II będzie potrzebował 23 sekund na prześcignięcie pod względem zadawanych obrażeń Berserkera II.
Jeżeli nie chce wam się samym liczyć… spójcie poniżej. Dla zabawy do porównania dorzuciłem kilka kompów nawigacyjnych. Trzy podane poniżej liczby to Berserker II bez kompów, Berserker II z jednym i w końcu z dwoma kompami.
10km do celu: 23s, 29s, 32s
20km do celu: 46s, 57s, 64s
30km do celu: 69s, 86s, 97s
40km do celu: 92s, 114s, 129s
Według mnie te dwa rodzaje dron wydają się być sobie w miarę równe..
Lepsza skuteczność dron dzięki NavComp
Innym aspektem, w którym prędkość jest istotna to sytuacje gdzie twoje drony muszą osiągnąć pewną określoną prędkość minimalną, zanim będą w stanie dogonić i zaatakować cel. Jest to główny powód dla którego drony Warrior II są tak popularne... prędkość 6.3k/s nadrabia za słaby dps.
Jest to kolejny punkt w którym kompy nawigacyjne mogą być postrzegane jako moduły zwiększające obrażenia... pozwalają nam nadać wolniejszym, ale zadającym większe obrażenia dronom, prędkość jakiej potrzebujemy.
Zakładając, że potrzebna nam jest prędkość około 6k/s, możemy sprawdzić jakie drony inne niż Warrior II mogą nam posłużyć przeciwko nano-shipom:
1 Nav Comp: Hornet II (6k/s, 27 dps, 13% większy dps)
2 Nav Comp: Hobgoblin II (6.9k/s, 30dps, 25% większy dps)
3 Nav Comp: Valkyrie II (5.5k/s, 39dps, 63% większy dps)
Hobgoblin II to w tym momencie interesująca opcja. Nie tylko ma dps większy o 25% ale również jest o 10% szybszy ze względu ba Bug opisany powyżej.
W przypadku dron Valkyrie z całą pewnością jest nieco pytań odnoszących się do śledzenia celu (tracking), rozdzielczości sensorów (sensor resolution) i mechaniki orbitowania. Mimo wszystko, wydaje mi się, że te drony mogłyby napsuć nano-hacowi krwi. Jeżeli ktoś chciałby zaoferować swoje nano-shipy jako króliki doświadczalne, to zapraszam serdecznie.
I to by było na tyle...
Mam nadzieję, że to co opisałem powyżej było interesujące..
Warto nadmienić, że powyższe dane zakładają maksymalnie wyskillowane drony, a także ignorują przyspieszenie, tracking etc.
*stacking nerfed
**zazwyczaj pierwsza salwa z broni
***nie, zastrzeżenie praw autorskich na początku to nie wygłup z mojej strony
[przyp. tłum]