Tak naprawdę z tym zarzucaniem skillowania pvp to nieprawda.
Efektywna produkcja wszystkiego co T1, czyli tysięcy itemów a przede wszystkim statków, wymaga w sumie 3 skilli;
industry, może być 4
production efficiency, musi być 5
mass production, może być 4.
Koniec. Powinno to zająć poniżej miesiąca razem z podstawowymi learningami. Potem jeszcze warto dosztukować podstawowe skille handlowe, co zajmie około 2 tygodni, oraz jakiegoś indyka przynajmniej na 4, co zajmie ze 3-4 dni. I już w pełni samowystarczalnym, samobieżnym i potężnym producentem T1.
Ba, jeśli mamy żyłkę do produkcji możemy zrobić tu karierę nie mając ani pół skilla w tym temacie. Jeśli potrafisz znaleźć co opłaca się produkować i zorganizować na to tanie materiały i blueprinty, w każdym niemal korpie z łatwością znajdziesz ludzi którzy mają skille ale nie chce im się tego ogarniać. Odpalisz im część zysku i będą Ci produkowali. (tak przynajmniej działa to w naszym korpie, bardziej ekstremalni gracze zamiast współpracować z innymi wolą dokupić sobie dodatkowe konto albo kilka).
W zależności od tego gdzie i kim jesteś, praca producenta będzie wiązała się z różnymi wyzwaniami;
Możesz być producentem niezależnym lub w liberalnej korporacji w empire. Twoim głównym zmartwieniem jest gigantyczna konkurencja, która produkuje absolutnie wszystko, wpycha swoje produkty absolutnie wszędzie, i to po takich cenach że wygląda jakby dokładali do interesu. Wszystko jest łatwo dostępne i łatwe do sprzedania, problem to znaleźć coś co opłaca się robić. Szukasz więc z jednej strony tanich materiałów a z drugiej - miejsc gdzie sprzedasz coś z przyzwoitym zyskiem. Tanie materiały są z reguły w zadupiastych miejscach gdzie jest ich zwyczajnie miało - tu prawa rynku stoją na głowie, im bardziej hurtowe ilości tym większe ceny. A to dlatego, że wożenie po wiaderku minerałów z dziesiątek stacji do fabryki jest bajecznie upierdliwe. Można też się dogadać z górnikami, samemu zostać jednym z nich albo skupować złom z misji i go mielić (trzeba dodatkowych skilli).
Jeśli chcesz badać sobie blueprinty, powinienneś dogadać się z właścicielami wież z laboratoriami. Możesz też kupić gotowe BPO lub BPC, często w wielkich paczkach.
Jeśli zaś chodzi o rynki zbytu, z reguły najlepsze przebicia i najmniejsza konkurencja jest na rzeczach które wolno schodzą (w ISKach na dzień a nie sztukach, 500 sprzedanych shuttli to wciąż mniejsza sprzedaż niż jeden battleship).
Mozesz byc producentem w korpie dla ktorego produkcja jest tylko czescia logistyki (z reguly to korp pvp) lub po prostu korpie centralnie zorganizowanym. W takim przypadku Twoim zadaniem bedzie produkowac co Ci każą / o co poporoszą.
Możesz być producentem w 0.0. To oznacza tanie minerały, czasem (a czasem nie) dobry zbyt i dobre ceny sprzedaży. Twoim problemem może (acz nie musi) być przeżycie podczas transportów. Z reguły będziesz miał też ogromne nadmiary jednych minerałów i niedobór innych. Czasem / często / zawsze (zależnie od korporacji i sytuacji) będziesz musiał odłożyć produkcję dla zysków i pobudować coś dla swoich korpowiczów i/lub sprzymierzeńców.