Autor Wątek: Total Noob Questions po raz czwarty  (Przeczytany 125066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #245 dnia: Listopad 28, 2008, 15:02:23 »
UA jest korpem szkoleniowym.

Jak to wygląda? Jak przedszkole  :)

Trafiasz do grupy ludzi takich jak Ty - nowych w świecie EvE, same ochy achy, jak gra super jest, ile nieznanego etc :) Robisz misje, kopiesz, czy co tam chcesz. Za to możesz znaleźć towarzystwo , może korpa założycie jakiegoś po wyjściu z UA (mniej więcej tak Gryf powstał - prowadzony przez ferajnę noobów  :D ), w kilkanaście dni dowiesz się tego, co normalnie zajęłoby Ci pół roku, nawet rok.

Będąc w UA dostajesz dostęp do forum Unseen ze sporą bazą poradników, fitów i tonami postów z doświadczeniami różnych studentów UA :)

Po jakimś czasie przystąpisz do egzaminu trwającego ze 3h i możesz szukać korpa jako wykształcony magister  ;)

W każdym razie - polecam.


PS na drugie pytanie są 2 odpowiedzi: interceptor i covert ops. Oba są w lowsecu praktycznie nie do złapania, jeśli poruszasz się tylko między bramami i stacjami.

mehnlo

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #246 dnia: Listopad 28, 2008, 18:38:43 »


2) Pomysł na statek, który umożliwiłby misje kurierskie w systemach 0.1-0.4, czyli wszędzie tam, gdzie bałbym się wlecieć tym Execurorem. Myślałem o Tristanie lub Rifterze. Optymalizacja pod przetrwanie i zwianie z PvP. Taka "przemytnicza motorówka", jeśli ktoś czytał "Królową Południa" Arturo Perez-Reverte.


a moze coś takiego:

[Probe, low sec runner]
Inertia Stabilizers II
Inertia Stabilizers II

1MN MicroWarpdrive II
[empty med slot]

[empty high slot]
[empty high slot]

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]

align time z wyłączonym mwd od 2.7s [bez skili] do 1.8s [przy spaceship command lvl5 ]
ładownia o pojemności bazowej 320 m^3 [przy minmatar frigate lvl5 ta pojemność wzrasta do 400 m^3]


można też sfitować cloaking device [prototype lub improved] i uzywac metody mwd +cloak do omijania kamp [nie miałem okazji jej używac więc nie jestem w stanie wyjaśnić Ci dokładnie jak ona działa.]



Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #247 dnia: Listopad 28, 2008, 21:24:17 »
1. Wskakujesz do systemu.
2. Stwierdzasz kampę.
3. klikasz align na dowolny obiekt.
4. Mwd ON
5. Cloak ON
6. Czekasz do końca cyklu mwd.
7. Cloak OFF
8. Warp na obiekt na który alignowałeś.


Od punktu 3 do 8 trzeba bardzo szybko wykonywać - pomijając punkt 6 gdzie czekasz  :)

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #248 dnia: Listopad 28, 2008, 21:42:31 »
1. Wskakujesz do systemu.
2. Stwierdzasz kampę.
3. klikasz align na dowolny obiekt.
4. Mwd ON
5. Cloak ON
6. MWD OFF
8. Czekasz do końca cyklu mwd.
9. Cloak OFF
9. Warp na obiekt na który alignowałeś.
Jak sie ma ustawiony autorpeat. Nie wazne w ktorym momencie ale na koniec cyklu gdy zrzucasz cloaka i qarpisz musisz miec wylaczone mwd.

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #249 dnia: Listopad 29, 2008, 12:11:43 »
Lepiej mwd wyłączyć po cloaku, ponieważ im szybciej cloakniesz tym mniejsza szansa, że Cię namierzą jakimś cudem  :)

A ponieważ większość ludzi ma autorepeat zawsze włączony...

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #250 dnia: Listopad 29, 2008, 12:15:47 »
No no, zobacz, ze walsnie taka kolejnosc podalem jako optymalna. Przed patchem testowalem nawet na zwyklych indykach badger 2 z 10mn AB i z prototype cloakeim. 1-2 inertie w low i dalo sie tak samo uciekac. Nie wiem jak teraz pzred patchem, generalnie jednak cloak + mwd to niesmiertelnosc na bramach w low. Warto sobie pocwiczyc latajac po high secu np. Zawsze warto wiedziec co i jak.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #251 dnia: Grudzień 01, 2008, 22:53:35 »
Kolejna zagwozdka... rattuję sobie Vexorem uzbrojonym w 4 railguny. Mniejsza o to, czy to optymalny fit, czy nie, powiedzmy, że mi pasuje: zdarzają się salwy po 180 dmg.

Natomiast bardzo często nie trafiam w rata, który leci po prostej (czyli nie orbituje) w odległości 5-10 km. Mój optimal (po uwzględnieniu amunicji) to 10 km. We wspomnianej sytuacji wystarczy, że przerwę cykl strzelania, po czym kolejny strzał w identycznej sytuacji (ruch względny) jest trafieniem w środek tarczy. Co za cholera? Bug?

Generalnie mam bardzo dużo kiepskich trafień do prosto lecącego celu w optymalnej odległości. Skill "medium hybrid turret" mam na 3, wiem że to nie jest szał (robię 4), ale i z opisu skillu wcale wprost nie wynika, że "za mało umiem, więc nie trafiam".

Czy możliwa jest regularne ubijanie ratów (latających prosto!) na zasadzie "podjazd na optimal, trzy salwy, pufff"?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

ivil

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #252 dnia: Grudzień 02, 2008, 00:24:13 »
Moze rat ma mniejsza sygnature niz rozdzielczosc Twoich dzial. Albo masz za niski poziom Motion Prediction.

Tak ogolnie to sygnatury sa kompatybilne jesli uzywasz odpowiedniej wielkosci dzial to rozmiaru rata (miedium krzyzyk - medium dzialo, large krzyzyk - large dzialo). Pewnym obejsciem tego moze byc uzywanie target paintera.

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #253 dnia: Grudzień 02, 2008, 07:31:56 »
(...)

Nie odpowiem na samo pytanie o guny, bo Ivil napisał całkiem sensownie, ale zastanów się na sensem wkladania med działek na vexora. Statek jest bardzo uniwersalny, nadaje się zarówno do PVE jak i PVP, ale do żadnego z tych zastosowań nie widziałem sensownych fitów z med działkami. Wiem, że
Mniejsza o to, czy to optymalny fit, czy nie, powiedzmy, że mi pasuje: zdarzają się salwy po 180 dmg.
ale przemyśl to jeszcze ;-)

Co do samego PVE da się nim robić bez żadnego problemu misje lvl3 jak tylko masz dronki t2. Do czego dążę? Skup się na podciągnięciu skilli dronowych (dronki med t2, drone interfacing na IV na początek wystarczy, a DUŻO daje), wsadź przyzwoity tank (standardem jest EANM, 1600RT, damage control, small reperka) i małe hybrydy lub nawet lasery, które mają tę przewagę, że nie zużywają amunicji (t1), a posłużą Ci wyłącznie do tego, żeby raty biły w Ciebie, a nie w Twoje drony (hammerki II na początku i w porównaniu z ilością kasy z pierwszych misji są całkiem drogie więc uważaj na nie)

NeX

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #254 dnia: Grudzień 02, 2008, 09:11:57 »
  Tak jak koledzy napisali - Vexor to drony, a działa medium nie służą dobrze do zabijania small ratów, bo nie taka ich rola i stąd problem na małych skilach (tych wszystkich dodatkowych w gunnery, a nie tylko medium).
Dodam, że Target Painter na npcach nie robi specjalnego wrażenia. Nawet jesli jest różnica matematczna, to nie widać jej w szybkości eliminowania ratów. Nadal najlepszym EW dla medium shipa przeciw small są Weby, a najwydajniejszym rozwiązaniem do zabijania drony.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2008, 09:14:14 wysłana przez NeX »

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #255 dnia: Grudzień 02, 2008, 13:55:43 »
Po kolei:

1) Piszą o optymalnym ficie myślałem o 4 railach i braku blasterów (dla wielu "must have" po prostu). Znaczy wsadzić tam mniejsze działa, takie fregatowe?

2) Zastanawiam się jak zmierzyć wielkość tych ratów - tłukę je w kilku systemach 0.5 wokół HQ Unseen Academy i te raty są chyba jednak "medium", a przynajmniej lootuję z nich jakieś "Medium Lasery"... czy naprawę Medium Railguny to overkill na coś takiego?

3) Drony skilluje intensywnie, mam już trzy medium (T1) i gdy walczę z trzema, czterema ratami, to są w stanie samodzielnie skasować jednego z nich a drugiego nadgryźć.

4) Motion Prediction muszę podciągnąć, to fakt... będzie na porządnym poziomie pod koniec tygodnia.

Ale co z tym "bugiem"? Że wystarczy przerwać cykl strzelania ("zresetować"?), żeby następny strzał był już bardzo dobry?

I czy rzeczywiście "rozmiar armaty vs. sygnatura celu" ma wpływ na dmg? Wydawało mi się, że chodzi raczej o czas "lockowania", ale jak już złapie, to...


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #256 dnia: Grudzień 02, 2008, 14:15:29 »
ad 1) powinny wystarczyć, zwłaszcza jeśli chcesz porządny tank mieć
ad 2) patrz na wielkość krzyżyków, takie naprawdę małe to frejki i deski. większe cruzy i bc, największe BS. Wydaje mi się jednak, że w 0.5 nie spotkasz nic większego od cruza, ale moge się mylić, bo specem nie jestem.

ad 3)  moim zdaniem dobra kolejność na początek to po kolei: drones V (koniecznie), drone interfacing IV, różne dodatkowe typu combat drone op i drone nav i (im wcześniej, tym lepiej) scout drone op V, a potem specjalizacje. Wszystkie te skille mają dość niski rank, więc powinno pójść szybko

ad 4) Motion pred to przydatny skill, wymagany do blasterów t2, ale dość długo radziłem sobie bez niego ;-)

Co do buga, to nie mam pojęcia, jeśli raty lecą prosto na Ciebie, a Ty prosto na nie, to nie powinno być problemu, nawet na railach.

Co do sygnatur - tak, ma wpływ ;-) jak pogooglasz to znajdziesz odpowiednią "turret damage formula" :D

NeX

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #257 dnia: Grudzień 02, 2008, 15:03:20 »
  Nigdy nie spotkałem cruza w systemach 1,0 - 0,5 i według opini devów też ich tam nie powinno być. Dopiero w lowsecu od 0,4 się pojawiają. Można natomiast spotkać commandery - frejki odpowiadające naszym AFom, leci z nich czasem fajny loot. Frakcyjne Kable +2 i frakcyjne moduły.

Co do broni medium i small celu, to jest to najgorsza możliwa opcja, bo nawet z bardzo dobrymi skilami masz mnóstwo pustych strzałów. Na samouczku do trackingu widać wyraźnie zależności sygnatury. Uruchom guide i zmień na stronę 2/5.
http://www.eve-online.com/guide/en/g61_5.asp

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #258 dnia: Grudzień 03, 2008, 10:08:10 »
ad 2) patrz na wielkość krzyżyków, takie naprawdę małe to frejki i deski. większe cruzy i bc, największe BS. Wydaje mi się jednak, że w 0.5 nie spotkasz nic większego od cruza, ale moge się mylić, bo specem nie jestem.
W hisecu nie spotka nic większego od frytki/deski, o ile tylko na paskach raci... na misjach to już zupełnie co innego, a wspominał o lvl3 - zatem i BC powinny się trafiać (kiedyś była co najmniej 1 misja z BSami na lvl3, ale nie wiem czy obecnie jest w zestawie).

ad 3)  moim zdaniem dobra kolejność na początek to po kolei: drones V (koniecznie), drone interfacing IV, różne dodatkowe typu combat drone op i drone nav i (im wcześniej, tym lepiej) scout drone op V, a potem specjalizacje. Wszystkie te skille mają dość niski rank, więc powinno pójść szybko
To nie jest zbyt dobra kolejność dla dron.

Generalnie to dobrze robić skille grupowo (no chyba, że prerequisite wymaga inaczej), bo dla lvl1-2 to zajmuje po kilka-kilkanaście godzin, a zysk jest już zauważalny. Ale to ogólnie dotyczy wszystkich skilli - zrobienie na lvl3 to kwestia w większości najwyżej 1-2d (lub mniej), a otrzymuje się większość z danego skilla.

Wg mnie właściwa:
- drones (+1/lvl)
- drone interfacing (+20% dmg/lvl)
- combat drone operation (+5% dmg/lvl dla light i medium)
- scout drone operation (+5km drone control range)
W tym momencie do zastanowienia czy powyższe robić od razu na 5, czy zaczekać aż podciągnie na 4 ship (Vexor ma bonus do dmg i do wytrzymałości dronek: "10% bonus to drone hitpoints, damage and mining yield per skill level").
Wejście w BC pozwoli mu na większą swobodę w fitowaniu... i da większy margines czasu, ale w razie wtopy będzie więcej kosztować, w BC nie wchodziłbym przed osiąciem lvl4 w cruiser (z myśląo Myrmidonie).

- heavy drone operation (+5% dmg/lvl dla heavy)
- sentry drone interfacing (+5% dmg/lvl dla sentry)
Oba powyższe skille powinien jak najszybciej dociągnąc do lvl4, ale IMHO dobrym pomysłem jest ciągnąć je równocześnie ze skillami na BC i BSa. Myrmidon mu nie pozwoli na korzystanie z pełnego loadu heavy co prawda, ale nie będzie wielkim szokiem przed wejściem w nieruchawą cegłę jaką jest Dominix.

- drone durability (+5%/lvl do shield/armor/hull)
- electronic warfare drone interfacing (+3km/lvl do drone control range)
Oba powyższe skille na 4, ale równocześnie wcześniejsze ciągnąłbym na 5.
Po zrobieniu lvl5 w combat  koniecznie specjalizacje (minimum na 3), ale raczej w tych z których dronek najczęściej używa. Pozwoli mu to na korzystanie z T2 light i medium. Na heavy T2 poświęci dużo więcej czasu, ale warto.
Dopiero potem robiłbym pozostałe skille (navigation i sharpshooting), bo ich wpływ na dronki nie jest zbyt wielki, a przez to i zysk. Oczywiście nic nie szkodzi by robić do lvl3 wcześniej, bo to zajmie niewiele czasu jednak dorbym pomysłem jest oba skille robić równocześnie (bug z nimi związany był poprawiony już jakiś czas temu, a i bonus z navi jest chyba obecnie inaczej naliczany, ale IMHO skillowanie obu na porównywalny poziom równocześnie przynosi najelpsze efekty).

Co do buga, to nie mam pojęcia, jeśli raty lecą prosto na Ciebie, a Ty prosto na nie, to nie powinno być problemu, nawet na railach.
To raczej nie bug a feature. Jak przerwiesz strzelanie to komp obliczenia "zaczyna" od zera. W EVE istnieje coś co się nazywa Alpha Strike i to on teoretycznie odpowiada za "lepsze" wyniki po rozpoczęciu od nowa.
W praktyce trza i tak śledzić prędkości własną i celu (transversal lub kątową) i wiedzieć przy jakich wartościach będą najlepsze efekty.

No, a poza tym to też kwestia "szczęścia" i trafiania na excellent i wrecking shoot.  8)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2008, 10:11:24 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

NeX

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #259 dnia: Grudzień 03, 2008, 11:48:30 »
  Na misjach, to wszystko się trafia nawet carrier na lev 5.  :2funny:
Przyzwyczailiśmy się jednak RATami nazywać, to co lata na paskach. Na misjach lev 3 można trafić Extravaganze z mocnymi BSami w bonusowym pockecie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #260 dnia: Grudzień 03, 2008, 18:46:21 »
Dzięki za pomoc - tip Nexa z wymianą uzbrojenia z medium na small okazał się strzałem w dziesiątkę - 4 pojedyncze 150 mm railguny "small" robią większe spustoszenie niż 4 podwójne 150mm "medium"  :coolsmiley:

Skille od dronów się robią, rady Dormio'ego wezmę pod uwagę.

Pytanie w temacie: w necie widzę "Hammerheady, Hammerheady i jeszcze raz Hammerheady"... biorąc pod uwagę, że każdy z modeli z tej samej kategorii zadaje nieco inny rodzaj dmg, to czy nie jest sensownie mieć "po jednym z każdego modelu", żeby to się wyrównywało? Czy lepiej żeby wszystkie były dokładnie takie same?

I jeszcze perspektywicznie - czy 5 dronów jednocześnie to maks? Czy można coś jeszcze skillować, żeby mieć ich więcej (poza kupnem Carriera, ofc)?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Zychoo

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #261 dnia: Grudzień 03, 2008, 18:50:12 »
Mozna. Kazdy level skilla Advanced Drone Interfacing daje ci mozliwosc zafitowania jednego modulku, ktory umozliwia wypuszczenie jednej drony wiecej.

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #262 dnia: Grudzień 03, 2008, 19:20:51 »
Ale żeby sfitować taki modułek, musisz mieć lotniskowiec lub mothershipa.

Zychoo

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #263 dnia: Grudzień 03, 2008, 19:39:45 »
LOL. Jestem nubem. ;]
Dobrze, ze ktos wyprostowal to co napisalem. No damage done ;]

misao

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #264 dnia: Grudzień 03, 2008, 19:43:07 »
ale ten modol moyna zamontowac tylk na carrierach:P

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #265 dnia: Grudzień 03, 2008, 21:07:59 »
A teraz ja polecę kolejność skillowania dron :P

Drones 5
Scout drone operation 5
Gallente Drone Interfacing 2
Drone Interfacing 4
reszta

Można gdzie tam powtykać inne na 1, czy dwa, ale drony to jedyna broń, której wersja T2 ma tylko i wyłącznie zalety w porównaniu do T2, bardzo szybko się skillują w porównaniu do pozostałych, więc nie ma sensu bawić się w T1, tylko jak najszybciej skillować na T2.
Szczególnie jak się jest Gallente.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2008, 21:15:18 wysłana przez Mona X »

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #266 dnia: Grudzień 03, 2008, 22:25:30 »
Gallente Drone Interfacing 2

To jakiś specjalny nowy skill ? Gdzie go można dostać ?

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #267 dnia: Grudzień 03, 2008, 22:42:05 »
Specialization

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #268 dnia: Grudzień 04, 2008, 13:09:43 »
Pytanie w temacie: w necie widzę "Hammerheady, Hammerheady i jeszcze raz Hammerheady"... biorąc pod uwagę, że każdy z modeli z tej samej kategorii zadaje nieco inny rodzaj dmg, to czy nie jest sensownie mieć "po jednym z każdego modelu", żeby to się wyrównywało? Czy lepiej żeby wszystkie były dokładnie takie same?


Hammery II są po prostu najlepszymi dronami med na misje, jak się przeanalizuje wiele czynników. I nie wypadają w sumie gorzej od Valkyrii II w pvp (o ile nie muszą gonić jakiegoś szybkiego celu). Dlatego też są w cholerę drogie.

Dron się nie miesza. To nieefektywne.

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #269 dnia: Grudzień 04, 2008, 14:38:55 »
Hammery II są po prostu najlepszymi dronami med na misje, jak się przeanalizuje wiele czynników. I nie wypadają w sumie gorzej od Valkyrii II

To nie tak. Dronki gallentyjskie mają po prostu największy wygar, matarskie są najszybsze, caldari są najbardziej takie sobie, a amarrskie ch...we.

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #270 dnia: Grudzień 04, 2008, 14:53:45 »
Dron się nie miesza. To nieefektywne.
Polemizowalbym.

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #271 dnia: Grudzień 04, 2008, 15:05:12 »
Biorąc pod uwagę Voult różny speed dron, jak masz mieszany zestaw, to Ci się "rozjeżdżają" w trakcie bitki. No ale to jest moja teoria.


PS i tak nie pamiętam żadnego przypadku, żeby ktoś mieszał drony. Chyba że mówimy o używaniu róznych rozmiarów, bo dronebay/bandwidth przeszkadza.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #272 dnia: Grudzień 04, 2008, 19:58:20 »
Bez przesady z tym mieszaniem dron, jak wszystko ma swoje dobre i złe strony.

Co do wykorzystania dron - to tu bardziej w grę wchodzą następujące rzeczy:
1. mnoźnik dmg
2. prędkość
3. typ dmg'u
4. pozostałe parametry
Ogólna wydajność dronek to wypadkowa 1-3. Dla 4 różnice są zbyt małe by wpływały na wybór typu dronek.

Bodajże Voulture postował na temat dronek i dlaczego większa prędkość dron matarskich jest bardziej przydatna niż wyższy dmg dronek gallentyjskich (podnosi ogólną wydajność dronek w większym stopniu). Idąc dalej tym tokiem rozumowania, to wymieszanie dron znajdzie swoje uzasadnienie. Tylko komu by się chciało liczyć za każdym razem ?

Inna rzecz, że zakładając walkę z konkretnym przeciwnikiem warto brać te dronki które będą najefektywniejsze. Walcząc z kimś w statku caldaryjskim raczej nie spodziewam się fitu z armor tankiem, a zatem dobrym pomysłem może być używanie dronek amarrskich.

W całej puli jedynie dronki caldaryjskie wydają się ogólnie słabsze - ani nie mają dobrego dmg'u, ani nie mają dobrej szybkości, ani nie mają trafionego typu dmg. Nawet ich tank dostał niedawno poprzez to, że chowanie dronek do bay'a nie instaregeneruje tarcz (mają najwięcej). Ja praktycznie w ogóle ich nie używam, są po prostu zbyt przeciętne i nie mają żadnych mocnych stron.

Mozna. Kazdy level skilla Advanced Drone Interfacing daje ci mozliwosc zafitowania jednego modulku, ktory umozliwia wypuszczenie jednej drony wiecej.
Poza tym jest jeszcze Guardian Vexor z bonusem do ilości dronek, ale jego cena nie uzasadnia używania go nawet do PVE (ultra rare - w EVE w ogóle było 50szt, obecnie podobno wciąż jest dostępnych około 10).

A teraz ja polecę kolejność skillowania dron :P
Mona X ma dużo racji ze swoją kolejnością, ale jest w tych racjach baaaardzo nastawiony na PVP.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2008, 20:04:02 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #273 dnia: Grudzień 04, 2008, 20:42:55 »
To jest gra PVP. :)
Tutaj nawet kerbiry ostro pefałpują.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #274 dnia: Grudzień 04, 2008, 21:13:51 »
Tutaj nawet kerbiry ostro pefałpują.
A niech sobie i "pefałpują"...  8)
Ta gra to i również PVE.
A PVP w EVE to nie tylko "szczelanie" do kwadracików, dla niektórych to ekonomia, produkcja, polityka...  :P


PS
Jak nie będę namawiać do skillowania dronek E-W/sentry/itd. to nikt mi nie kupi mojej produkcji
  :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2008, 21:17:59 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #275 dnia: Grudzień 04, 2008, 23:44:06 »
A PVP w EVE to nie tylko "szczelanie" do kwadracików, dla niektórych to ekonomia, produkcja, polityka...  :P

Dokladnie o tym mowie. :)

Greyer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #276 dnia: Grudzień 06, 2008, 01:51:14 »
Bez przesady z tym mieszaniem dron, jak wszystko ma swoje dobre i złe strony.

Co do wykorzystania dron - to tu bardziej w grę wchodzą następujące rzeczy:
1. mnoźnik dmg
2. prędkość
3. typ dmg'u
4. pozostałe parametry
Ogólna wydajność dronek to wypadkowa 1-3. Dla 4 różnice są zbyt małe by wpływały na wybór typu dronek.

Bodajże Voulture postował na temat dronek i dlaczego większa prędkość dron matarskich jest bardziej przydatna niż wyższy dmg dronek gallentyjskich (podnosi ogólną wydajność dronek w większym stopniu). Idąc dalej tym tokiem rozumowania, to wymieszanie dron znajdzie swoje uzasadnienie. Tylko komu by się chciało liczyć za każdym razem ?

Inna rzecz, że zakładając walkę z konkretnym przeciwnikiem warto brać te dronki które będą najefektywniejsze. Walcząc z kimś w statku caldaryjskim raczej nie spodziewam się fitu z armor tankiem, a zatem dobrym pomysłem może być używanie dronek amarrskich.

W całej puli jedynie dronki caldaryjskie wydają się ogólnie słabsze - ani nie mają dobrego dmg'u, ani nie mają dobrej szybkości, ani nie mają trafionego typu dmg. Nawet ich tank dostał niedawno poprzez to, że chowanie dronek do bay'a nie instaregeneruje tarcz (mają najwięcej). Ja praktycznie w ogóle ich nie używam, są po prostu zbyt przeciętne i nie mają żadnych mocnych stron.
Poza tym jest jeszcze Guardian Vexor z bonusem do ilości dronek, ale jego cena nie uzasadnia używania go nawet do PVE (ultra rare - w EVE w ogóle było 50szt, obecnie podobno wciąż jest dostępnych około 10).
Mona X ma dużo racji ze swoją kolejnością, ale jest w tych racjach baaaardzo nastawiony na PVP.

A używałeś vespa ec-600 albo hornet ec-300? to w sumie jedne z bardziej popularnych dronek jakich się ostatnio używa.
Caldari nie zostali stworzeni do pvp tylko pve. Do PvP nadaje się falcon, czyli generalnie caldari mają świetne ew ;)

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #277 dnia: Grudzień 06, 2008, 11:46:22 »
Do dronek ew z tego co pamietam nie potrzebna jest specjalizacja. Imo z t2 zadajacych obrazenia wybor jest tylkoi wylacznie meidzy minmatar a gallente - najszybsze a zadajace najwieksze obrazenia.

Podobnie, ale jednak troche inazcej wyglada sprawa sentry dronek gdzie Gardy (gallente) maja tak tragiczny zasieg, ze uzywa sie wlasciwie tylko i wylacznie Bouncerow (matar) lub na wieksze odleglosci Wardenow (caldari).

Co do ew dronek - imo w wiekszosci przypadkow zamiast smalli i medow lepiej wloyc odpowiedniki ecm, innych dronek ew nie ma sensu uzywac. No jesli o pvp chodzi oczywiscie.

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #278 dnia: Grudzień 07, 2008, 03:10:33 »
Raveny i Typhoony mogą rozważyć drony z targrt painterem.

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #279 dnia: Grudzień 07, 2008, 11:18:42 »
Typhoony moga je rozwazac tylko wtedy, kiedy nie maja zielonego pojecia jak uzywac swojego statku. W momencie w ktorym ktos zastanawia sie na dronami z painterami na phoonie powinien zdecydowanie 1. wrocic do hurrica'a lub 2. poczytac ksiazke ;)