Autor Wątek: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości  (Przeczytany 14404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MKoll

  • Gość
Odp: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 24, 2008, 18:49:59 »
Nie żeby twórcy makr tego potrzebowali.. kumple w redakcji robili kiedyś testy botów. Kupili na ebay po najpopularniejszym bocie do WoW, EvE, L2, LOTRO i paru innych, po czym skonfigurowali starannie na kontach trialowych i zapuścili na kilkanaście dni (zmieniając co jakiś czas ustawienia/lokacje). Żadne nie zostały wykryte :(.

Ellaine

  • Gość
Odp: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 24, 2008, 19:22:26 »
Bo z makrami na dłuższą metę walczyć się skutecznie nie da. Jedynie słuszna droga to tak projektować grę żeby makrowanie było marginalnie opłacalne.

iniside

  • Gość
Odp: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 25, 2008, 13:51:18 »
Sciągnełem. W sumie lubie kolekcjonować takie rzeczy :>, nigdy nie wiadomo kiedy znikną z internetu..
A swoją drogą, kto widział zeby taką aplikacje w Pythonie pisać.. Rozumiem w C++, C#, Javie.
Ja wiem ze w Pythonie szybko sie koduje (pojecie wzgledne) i jest dosc latwy, no ale hmm.

Ellaine

  • Gość
Odp: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 25, 2008, 14:32:05 »
Ja nie ściągam bo bez pochwalenia się na forum bym nie wytrzymał, a z pochwaleniem się na forum to mogę sobie wsadzić ukrywanie IP, i tak bym zaliczył bana po pierwszym anonimie ;)

Twoja opinia o Pythonie jest powszechna. CCP od lat broni się mądrymi wykładami o tym że Pythona da się zrobić szybkim i wszystko jest luzik.
Java jest wolna, C# jest microsoftu i generuje sam z siebie bazylion problemów.

Eve Online to największy projekt pisany w Stackless Pythonie, czyli takim zabawnym odgałęzieniu języka ze specyficznym podejściem do wątków i stosu. Stackless Python rozwija się głównie dzięki CCP i głównie na potrzeby Eve, w efekcie czego jest zapewne optymalizowany tak żeby pasowało.
Silnik Stacklessa używany przez CCP jest prekompilowany, tj logika wykonuje się ze skompilowanego kodu a nie interpretowanego skryptu. To w sumie standard w językach skryptowych w których ktoś kiedyś pomyślał o wydajności.
Widziałem kilka wypowiedzi programistów CCP o tym, jaki Stackless Python jest arcyzajebisty, niezrównany, bajeczny i cudny. Myślę że ma on po prostu w CCP jakichś fanatycznych wyznawców dla których zmiana technologii byłaby św
Do tego zawsze jak jest mowa że Python jest wolny, CCP mówi że krytyczne dla wydajności obliczenia są w C++ bo Python się doskonale integruje.
Prawda że się doskonale integruje.
Prawdodpobne że dużo krytycznych rzeczy zaimplementowali w C++.

Myślę że jest mnóstwo rzeczy które dałoby się przerobić na C++ i wydajność by  na tym skorzystała i zapewne jest to powolutku robione.

iniside

  • Gość
Odp: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 25, 2008, 15:27:34 »
Cytuj
Java jest wolna, C# jest microsoftu i generuje sam z siebie bazylion problemów.
Nie jest az tak tragicznie. Kiedyś faktycznie Java była wolna. Ale teraz ? No dalej nie jest szybsza od w 100% skompilowanego języka, ale znowu aż tak bardzo nie odbiega. Zagłębiać się nie będe bo Java to dla mnie coś co musze odbębnić na studiach i zrobić projekt na zaliczenie :P.
A w C# i tym ze jest od Microsofotu to ja nic złego nie widze :>, zwłaszcza, że da sie w nim pisać porządne gry (XNA). z komercyjnych gier to np. Lost Empires. z niekomercyjnych XNARacingGame (mozna sciagnac kod źródłowy).
Właściwie nie ma sie co temu dziwić, większość rzeczy i tak jest robiona przez karte graficzną.
Wniosek, jak sie czlowiek uprze, to wszystko napisze we wszystkim :E.

marioosh

  • Gość
Odp: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 06, 2008, 10:47:24 »
Cytuj
Java jest wolna
java jest zajebiście szybka po stronie serwera - ale najpierw musi ruszyć Maszyna Wirtualna Javy - a to trwa kilka(czasem naście) sekund.

Poza tym w aplikacjach desktopowych też java jest coraz lepsza i szybsza...

to tak offtopikem :D ale jestem programistą javy i trochę mnie przeraża że ludzie ją opisują tak jaką była 10 lat temu :D

wracając do tematu: nie sądzicie, że ten dziwny sisi stress test, który miał sprawdzić nowe sposoby przekazywania danych nie był lekko wymuszonym tym przeciekiem kodu? Może szybko zmieniają (czyt. przyspieszają planowane zmiany) aby zmienić implementację serwera... tak mi się wydaje, że tak jest.

Ellaine

  • Gość
Odp: Drama Bomb - wyciek kodu źródłowego EvE, szantaż i inne osobliwości
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 06, 2008, 11:06:34 »
Ale przecież nie chodzi o poszukiwanie rozwiązań które nie są aż tak tragiczne, w sumie to są coraz lepsze i zasadniczo nieźle sobie radzą po stronie serwera :)
Sam jestem zwolennikiem Javy i wiem że sobie radzi w większości normalnych zastosowań.
Stackless Python najwyraźniej też jakoś sobie radzi, w końcu serwer działa i to coraz lepiej.

Niemniej jeśli mówimy o wyciskaniu wydajności do ostatniej kropelki to wszystkie miłe rzeczy jak choćby ten cudowny garbage collector, są barierami dla ręcznej optymalizacji. O ile pisanie dużych ilości kodu w assemblerze to abstrakcja i fanatyzm, o tyle C++ już nie.