Chciałbym sobie troszkę pobawić się w handel w imperium (tu coś kupie tam to sprzedam itp) i mam prę pytań
-czy to opłacalne?
Jak najbardziej. Kilkanaście dni temu zacząłem grać, pierwsze 11 dni robiłem misje lvl2 Kestrelem ( nie chcę przerywać learningów i skillować BC ), póżniej zacząłem handlować, jak na razie trwa to 5 dni, a poniżej jak to u mnie wygląda na chwilę obecną.
1 dzień zabawy w kup tanio, sprzedaj drogo - na start 13,2m do dalszego rozmnażania.
2 dzień - 35m
3 dzień - 120m
4 dzień - 330m
5 dzień - 500m
6 dzień - 720m
Wszystko w maksimum fregacie i z 1000SP w trade, wizyty w low-sec raczej po to żeby skrócić trasę niż z konieczności.
-może jakieś uwagi czy porady
1. Zapomnieć o handlowaniu AFK ( czasy na w miarę bezpieczne latanie po empire już minęły niestety ).
2. To, że wszyscy handlują dobrem xyz znaczy dokładnie to, że Ty masz nim nie handlować ( wojna na 0,01 ISK plus to, że bardzo szybko stanie się to nieopłacalne / marginalnie opłacalne )
3. Kupić zeszyt i generalnie pogodzić się z tym, że handel to masa notatek i analiz z czego większość odbywa się poza samą EVE.
4. Zainstalować Market Scanner albo coś w tym rodzaju.
5. Ściągnąć mapy regionów w pdf ( link na forum ), przydatne do opracowywania optymalnych tras podczas zbierania przedmiotów / szukaniu "skrzyżowań" kilku regionów.
6. Na starcie skupić się na jednej gałęzi w markecie ( kilku pokrewnych ), nie mniej niż 50-100 przedmiotów, korzystać z quickbar, sprawdzać zapotrzebowanie na dany towar ( średnia ilość sprzedanych sztuk na dzień ).
7. Zwiedzić jak najwięcej regionów eksportując ceny, czynność powtarzać.
Powyżej napisałem jak to mniej więcej wygląda u mnie ale handel ma wiele twarzy... handlować można i nie ruszając się ze stacji, handlować moża freighterem, shuttle czy transportem na granicy low-high security, handlować można na bazie marketu, kontraktów czy forum eve, handlować można z 10m SP w trade i z 0m SP, handlować można drobnicą ( tanie, małe ) jak i większymi / droższymi dobrami, handlować można tylko z głową bo bez niej lepiej sobie to darować gdyż wtedy prawdopodobnie lepiej wyjdzie się na misjach, rattowaniu, produkcji, kopaniu, invencji, eksploracji, piraceniu ( choć oczywiście i do tych dziedzin trzeba podchodzić rozsądnie ).