Twoje IP, filtry, maskowanie ani software nie mają nic do rzeczy. Systemowi transakcyjnemu po prostu jest obojętne jak i czym się z nim łączysz o ile samo łącze zapewnia prawidłową obsługę protokołów bezpieczeństwa (SSL). W praktyce odpada większość darmowych proxy i niektóre sieci firmowe. Skoro masz zewnętrzne IP, to problem nie tyczy się ani systemu, ani twojego sprzętu.
Jeżeli podałeś prawidłowo kod karty kredytowej i nadal nie możesz jej wpisać do systemu, to najprawdopodobniej dane, które wypełniasz na stronie nie są wystarczająco często odświeżane przez bazę danych, która korzysta z keszu serwera. Aby temu zaradzić zmień całkowicie opcję płatności na inną i wypełnij wszystkie dane. Zapisz i odczekaj jakiś czas. Potem ponownie się zaloguj i znowu zmień opcję płatności na kartę kredytową. Podaj wszystkie informacje. Przy takiej zmianie dane zostaną odczytane ponownie i system powinien zaakceptować nowe numery jako prawidłowe.
Gdyby, to też nie pomogło, to problemów doszukuj się jedynie w typie karty. Niektóre starsze karty np różne Visy Internet nie mają nowych kodów wymaganych do operacji bankowych przez internet. Problemy zaczęły się jakiś rok temu po zmianie wymagań w systemach transakcyjnych.