Eve Online > Patche i dodatki

Ambulation - Łażenie po stacjach

<< < (6/13) > >>

Ellaine:
Ambulation będzie chodziło na osobnych serwerach. W sumie przeszkadza to tylko dwom rodzajom osób - ludziom którzy sie boją że nuda nie będzie wyganiać celów z campowanych przez nich stacji i ludzi którym wydaje się że jakby CCP przeniosło trochę grafików i projektantów wnętrz do działu programistycznego, to dodatkowa siła ludzka zmniejszyłaby laga.

Ten projekt nie bardzo ma jak upaść bo jest w istocie produktem ubocznym World of Darkness Online a nie małą fanaberią CCP. Musiałby więc upaść cały gruby projekt CCP i White Wolfa, a leży w nim taki potencjał kasowy że CCP raczej nie pozwoli sobie na wyrzucenie tego do kosza.

Ile obiektów ma mieć planeta nie da się ocenić bo to zależy jak kto ją zrobi. Miasto może być 5000 wymodelowanych budynków albo szarym kwadratem na powierzchni. Od jednego do paru miliardów. Aktualnie jest to jeden obiekt (kulka) z badziewną teksturą.
Zrobienie dużej ilości planet na które da się polecieć i które z bliska są dość szczegółowe to poważne wyzwanie technologiczne. Ambitny amator z projektu Infinity zrobił to za pomocą proceduralnego generowania terenu w locie i jest to naprawdę imponujące (technologicznie i estetycznie). Aż szkoda że człowiek wydaje się nie mieć talentu do kierowania ludźmi, zdobywania funduszy i prowadzenia projektu, bo tak sam to dojdzie od technologii do gry gdzieś w 2050-tym. Tak czy siak jego osiągnięcia wskazują, że CCP wystarczyłby jeden genialny programista i kilku normalnych żeby równolegle rozwinąć nie mniej fajny projekt planetarny. No ale genialnych programistów jest ograniczona ilość.

tempx6:
Leciałem kiedyś cepem w stronę planety i gwiazdy. To nie są statyczne bryły, tylko tekstura naciągnięta na sferę. Robiłem takie rzeczy kiedyś kiedyś jak bawiłem sie 3d studio. Następnie jest tylko imitacja perspektywy pomiędzy nami a planetą i jest to potraktowane jako parametr z uwagi na założenie, że jej wielkość, położenie itp w odniesieniu do naszej perspektywy jest const. Obecne planety nie wnoszą nic poza tym, że widnieją jako x,y,z na mappingu. Podobno można jakoś w nią wlecieć i zrobić bookmarka :coolsmiley: Wyobraź sobie waprujesz na 50km na planetę, waprujesz na 0km na planetę.. czy to jest jakaś różnica? :crazy2: Lecisz w jej stronę z prędkością 10km/s- ogromna bryła zmienia perspektywę, dostajesz się w objęcia atmosfery i w zasadzie przechodzisz na plan powierzchni która zajmuje tysiące km2.  A jak do tego dojdą budynki, ma to wyglądać co najmniej jak miasta ze StarWars. Szare Kwadraciki nie przyciągną oka głodnego efekciarkiej grafy.  Wg mnie, bedzie to wyglądało tak jak dokowanie-  warp na planetę, relog i już jesteś na innej teksturze, gdzie właśnie generowane będą nowe obiekty. Sama faza przejścia z przestrzeni w atmosferę była by cholernie trudna do zrealizowania, wręcz niemożliwa na obecne warunki.
   

Ellaine:
http://video.google.com/videoplay?docid=8426566575107987989
http://video.google.com/videoplay?docid=-3744650885934024232
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-3002060340670538896

Jeśli chodzi o planety, gość jest bogiem. Zanim to zobaczyłem, też uważałem że jest to praktycznie nie do zrobienia.

termos:
W teorii to nie jest takie trudne do zrobienia w praktyce zwala cię z nóg ilość danych jakie musisz mieć, przechowywać i przetwarzać. EVE nie jest taka banalna jak Infinity która przynajmniej na razie jest zgrabna animacją wykorzystującą ciekawe i oryginalne pomysły programistyczne. Nasza galaktyka to cholernie wielkie miejsce jeśli dodasz do tego jeszcze interakcje z planetami to.... wątpie żeby ta wersja EVE udźwigneła taki świat.

Na pewno od strony wizualnej CCP mogłoby ubogacić wszechświat w grze i to praktycznie bez kosztów w wymaganiach sprzętowych zarówno po ich stronie jak i po stronie klienta. Prosty przykład jak można podejść do sprawy:


http://www.shatters.net/celestia/

To taki mały programik - wirtualne obserwatorium, wirtualna symulacja wszechświata, przynajmniej tego nam najbliższego. Co ważne jest to rzecz bardzo łatwa w rozbudowie poprzez dodawanie własnych dodatków z których większość można nadpisywać w zwykłym notatniku. Jeśli skusicie się na zabawę z celestią pamiętajcie że ilość danych w tym programie jest jednak znacznie większa niż ilość danych jakie opisuję wszechświat EVE, więc byłoby to bez szkody dla wydajności.

Miłej zabawy

Po edicie:

grałem w infinity choć projekt bardzo ciekawy to jednak ma zwalony system walki zbyt bardzo realistyczny jak na mój gust a co za tym idzie dla mnie za trudny, dlatego nie ma szans 

rafaello:

--- Cytat: tempx6 w Kwiecień 11, 2008, 12:34:01 ---Latanie w atmosferze to była tylko pokazówka. Nie ma szans żeby w najbliższym czasie uruchomili system wchodzenia  w atmosfery planet. Należało by wprowadzić zupełnie inne obiekty.  Ja nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, więc może mamy jakiegoś fachowca od 3d modelingu, który wyjaśni na czym polega różnica pomiędzy obiektami jakie stanowią planety aktualnie a obiektami które miały by pełnić funkcję i odwzorowanie planety z możliwością lądowania i latania w gazowej powłoce. Zawsze oczywiście można jakoś wybrnąć z problemu, jaki pojawił by się z wprowadzeniem do bazy danych tysięcy nowych obiektów. Nie wszystkie planety muszą mieć atmosferę przecież.
Jednak obiekty pozostaną obiektami i tego nie sposób wyeliminować. Obecnie ta sprawa jest miernie rozwiązana, natomiast zaskoczeniem dla mnie są parametry jakie podaje CCP. Możliwe, że przy projektowaniu ogrywały jakąś rolę, możliwe że na ich bazie będą wprowadzane modyfikacje.
Jest różnica jeżeli chodzi o stacje, po wejściu Trinity, gabaryty i szczegóły konstrukcyjne są o wiele bardziej odczuwalne. Sama idea jest nieziemska: chodzenie po stacjach, planety do zasiedlenia (pościgi, walki  w atmosferze ?
fajnie, ale co z G ? i znowu Newtone dostaje poda) Może ktoś by mi wytłumaczył, bo serio mnie to ciekawi - jak taka ilość danych miała by się do istniejącego laga? bo ja widzę przekrój druta i wielki korek zero-jedynkowy :crazy2:

--- Koniec cytatu ---

przeciez to co pokazalo ccp to ni byly modele... to byly procedury - bez jaj... chyba niemysleliscie ze da sie  wyladowac- wysiasc z cepa, wziasc wedke i na rybki ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej