Autor Wątek: Poradnik - Fleet Command  (Przeczytany 10933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hastrabull

  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 060
    • Zobacz profil
Poradnik - Fleet Command
« dnia: Maj 17, 2007, 12:47:38 »
Drodzy,
jako ze troche nudzi mi sie w pracy, napisalem poradnik dot. fleet commandu w eve. prosze, przeczytajcie, mowcie czy dobry czy nie. Xart jesli poradnik jest ok, mozesz wrzucic go do czesci 'poradniki'.

Fleet commanding - poradnik

Ogólne zasady
Poradnik nie mówi nic o konsktrukcji gangu, poradnik mówi o tym, w jaki sposób poprowadzic grupę osób, walczyć nimi i wygrywac.

Kim jest Fleet Commander (FC)? FC to osoba, która staje sie dowodzca grupy osób. FC ma na celu jedno. Tak pokierowac osobami 'pod nim' aby wygrac w starciu z wrogiem. FC musi wiedziec, kogo ma pod komenda, co te osoby potrafią, jakimi statkami latają. FC musi mieć szerokie pojecie o statkach w eve i mozliwych taktykach dzialania. Musi znać silne i słabe strony wiekszosci jednostek w grze (a juz na pewno musi wiedziec o silnych i slabych stronach statków jakie ma pod swoja komenda).
Poza wiedza o statkach, FC powinien wiedziec, gdzie jest. Musi znać cala siatkę połączeń międzysystemowych w regionie, w którym operuje. Najlepiej, wykorzystać mapy 2d eve'a (Np. mapy ombey'a Np www.ombeve.co.uk).

Część osób ma aspiracje do dowodzenia, ale boi się Sie. W końcu prowadzi gang ludzi, bierze za nich odpowiedzialność. Owszem, jest to stres, ale dodaje smaczku całej rozgrywce:)
Pamiętaj, nie musisz na początku dowodzić 200 osobowym gangiem sniping bs'ow, capitali itp. Zacznij od małych grupek, rob rundki po okolicy, atakuj, kiedy chcesz, uciekaj, kiedy nie chcesz walczyć itp. Każ ludziom brać tanie statki, wtedy nie będzie złości i pretensji, jeśli cos pojdzie nie tak, a na pewno pojdzie:)

Przygotowanie gangu
Zasada jest prosta. Im mniejszy gang, tym ważniejsze jest, jakie statki sa w gangu. Ogólnie można przyjąć ze potrzebujesz:

2 scoutow
Min 1 pilot w interdictorze
Około 4, 5 kolesi w interceptorach.
Reszta gangu w zależności od rozmiaru gangu. Ogólnie proporcje powinny Sie wachać:
70% czystego damage'u
30% e-war

Musisz tez podjąć decyzje, czy idziesz na long range (duży zasięg) czy short range (krotki zasięg). Ważne jest, żeby wszystkie statki miały podobny zasięg. Jeśli będziesz miał polowe dominixow (statek typowo na krotki zasięg) i polowe tempestow (statek typowo na duży zasięg), to nie masz nic:)


Rozkład ról
Scouci w covopsach lub szybkich ceptorach - 1 z przodu max 2 skoki przed głównym gangiem. To samo z tylu
Interdictory - ich jedynym zadaniem jest wskoczyć na wrogi gang i wypuścić bańkę, potem może działać jako antisupport
Piloci w ceptorach - ich głównym zadaniem będzie trzymanie wrogich statków na miejscu, jeśli nie ma banki.
Reszta to twoja siła ognia i siła obrony.

komunikacja
Komunikacja głosowa jest obowiązkowa. Nie da rady efektywnie prowadzić gangu poprzez pisanie rozkazów w gang-chacie. Jednak jako FC możesz delegować jedna osobę, aby powtarzała twoje rozkazy w gang-chacie. Przyznaje, ze jest to bardzo pomocne.

Poza tym wydawaj jasne, krótkie komunikaty, nie pozwalaj na jakiekolwiek dyskusje na teamspeaku podczas operacji. Niestety musisz nauczyć Sie dużej asertywności i mieć odwagę powiedzieć czasem 'ZAMKNIJ MORDE!' A potem bez emocji wrócić do dowodzenia. Niektórzy mówią, ze będąc FC, trzeba podkomendnych traktować trochę jak bydło, mięso armatnie. Może to nie jest zbyt mile, ale efektywne.
Wszelkie komunikaty od scoutow powinny być jasne i przejrzyste. Wybieraj ludzi rozważnie, inaczej
Jesteś ślepy

Ustawienia w grze
Tutaj bardziej liczy Sie to jak każdy ma ustawiony overview. Gra daje możliwość posiadania kilku rodzajów ustawień overview. Ja u siebie mam (wszystkie ustawienia oprócz npc NIE pokazują jednostek przyjacielskich:
GANG_BS - skaner pokazuje jedynie wrogie battleshipy
GANG_SUPPORT - skaner pokazuje jedynie wrogie statki wsparcia (cruisery/battlecruisery)
GANG_ANTIFRIG - skaner pokazuje jedynie freje/ceptory/interdictory/af'y/covopsy
GANG_DREADS - skaner pokazuje jedynie capital shipy wroga
NORMAL - skaner pokazuje wszystkie wrogie statki
NPC - nieważne tutaj ustawienie, ale podaje żeby wszystko było:) Jak można Sie domyśleć, skaner pokazuje wszystkie statki (wrogie i przyjazne) bramy i npc'e, czyli to wszystko, co przydaje Sie podczas npcowania.

Pamiętaj o tym, ze każdy gracz ma swoja role. I tak statki, które maja sile ognia powinny być ustawione na największe statki we wrogiej flocie, wsparcie powinno zająć Sie wsparciem wroga, itd./itp.

poruszanie Sie
No dobra - zebrałeś, Sie w sobie, przełamałeś strach, niepewność i nieśmiałość. Udało ci Sie zebrać kilka osób i chcesz skopać komuś cztery litery. Super! :) Właśnie zaczynasz całkowicie nowa grę w Eve. Jednak żeby to zrobić, musisz Sie najpierw przygotować, potrenować, przelecieć tam, gdzie może być walka.

Zacznijmy od poruszania. Jest kilka zasad, które musisz spełnić, aby nie skończyć w najbliższej przyjaznej fabryce klonów;)
Po pierwsze wydrukuj sobie mapę regionu i powieś na ścianie. W grze przejrzyj, w których systemach znajdują Sie ludzie. Na pewno będziesz chciał je sprawdzić. Mapa na ścianie pozwoli ci tak planować drogie, aby nie zapędzić Sie w kozi róg.
Po drugie ustaw odpowiednio gang - jednego scouta wyślij do przodu, drugiego, (jeśli masz) wyślij do tylu. Pamiętaj, aby wybrać scoutow, którzy bardzo wyraźnie mówią.
Wybierz system docelowy i ruszaj. Przedni scout powinien być około 2 skoków przed główną grupa. Twoim zadaniem jest przekazywać jasne informacje:
- set destination xxx - wszyscy w gangu maja w autopilocie ustawić taki cel
- warp to outgate - wszyscy w gangu maja warpowac Sie do bramy 'wychodzącej' z systemu
- jump through - przeskocz przez bramę
- jump on contact - jak dolecisz do bramy, przeskakuj natychmiast na druga stronę
- hold on gate/station - zatrzymaj Sie przy bramie/stacji
- get on jumprange - wszyscy w gangu maja zbliżyć się do bramy (poniżej 2500m od bramy)
- align to xxx - wszyscy kierują Sie w tym kierunku z maksymalna prędkością manewrowa.
- battlespeed - wszystkie statki lecą z prędkością powyżej 75% max prędkości

Myślę, ze to większość prostych komend, który każdy FC powinien opanować, jeśli chodzi o przemieszczanie Sie w grupie.

Walka
Stało Sie. Twój gang spotkał drugi gang i ten drugi  nie jest 'blue'. Co dalej? Jedna podstawowa zasada - spokój!
Zakładam, ze wroga flota została wykryta przez scouta. A to oznacza, ze wiesz juz gdzie sa i jakie statki wchodzą w skład tej floty. Musisz to porównać ze składem swojej floty i zadać sobie pytanie: Damy rade czy nie? Oczywiście możesz iść na żywioł, ale chyba nie o to chodzi żeby dać Sie wybić nie?:)
Po przeanalizowaniu podejmujesz decyzje. Zakładam ze masz zamiar zaatakować.
Jest kilka czynników, które decydują o przebiegu walki:
- liczebność twoja vs wroga
- odległość
- ilość e-war
- czy masz covopsa
- czy masz interdictora

Dodatkowo musisz wskazać drugiego i trzeciego nawoływacza celów (ale to dziwnie brzmi :D) secondary and tertiary target caller.

Podjąłeś decyzje, angażujesz Sie w walkę. Pamiętaj o spokoju i jasnym wydawaniu rozkazów. Przygotuj wszystkich, powiedz ze masz taki i taki plan. Wyślij scouta aby przygotować ci warp in point (miejsce, do którego cały Twój gang wskoczy). Następnie Każ wszystkim ustawić Sie w kierunku tego miejsca a Następnie warpuj cały gang jednocześnie. Podczas lotu mowie zazwyczaj, ze każdy po wyjściu z warpa ma obrócić statek, wycelować w jakieś miejsce pt. warp out point, dać pełną prędkość i jeśli tylko zostanie wywołany jako główny cel, natychmiast ma zwiewać. Możesz również wysłać drugiego scouta gdzieś w przestrzeń aby zrobić safespota i był waszym warp out pointem.

Jak tylko wyjdziesz z warpa każ interdictorowi postawić bańkę aby uniemożliwić wrogowi ucieczke a następnie zacznij wywoływać cele, jeśli nie uda ci Sie wgrać grida wystarczająco szybko, przekaz ta funkcje drugiemu albo trzeciemu.

Naraz wywołujesz dwa cele. Pierwszy i drugi. Statki posiadające działka wala w pierwszy, statki posiadające pociski kierowane (Np. Raven) wala w drugi a to dlatego, ze zanim pocisk doleci, to pierwszy cel juz pada. Po rozwaleniu pierwszego celu, drugi staje Sie pierwszym a ty wywołujesz kolejnego jako drugi cel.

Teraz juz tylko systematyczność. Wywołujesz kolejne cele i patrzysz jak tam Twój gang Sie trzyma. Jeśli idzie dobrze (a powinno) powoli eliminujesz kolejnych wrogów. Zazwyczaj od największego do najmniejszego.

Kolejna zasada/porada podczas walki, którą ja stosuje: Wsparcie oraz e-war ma wolna rękę, ich zadaniem jest eliminacja pomniejszych statków, które mogą zagrozić (poprzez web, warp disruptor) głównym statkom floty lub w przypadku e-war'a wyeliminowanie dużych statków poprzez wyłączenie systemów namierzania, natomiast trzon floty jest pod moja ścisłą komenda. To samo z tacklerami, oni maja utrzymać główny cel w miejscu wiec musza Sie mnie słuchać.

Co mówić jak zacznie Sie bitwa? Niewiele:
- Primary target is XXX
- Secondary target is XXX
- align to XXX
- Warp to XXX
- spread jamming
- jam XXX

Wydajesz jasne krótkie rozkazy, Pamiętaj, ze czasem musisz je powtarzać np. żeby wszystko było jasne.

Zazwyczaj po minucie, dwóch jest po walce. Zbierasz puszki i lecisz dalej :)

Male PS. Poradnik zostal stworzony dla początkujących dowódzców i przedstawia ogólne założenia dowodzenia gangiem. pamiętaj, ze nie jest to 100% przepis na zwycięzką walkę. Poza tym dowodzenie wielkimi flotami rzędu 100, 200 i więcej osób, POS wars, capital ship warfare to juz zupełnie inna bajka.

Powodzenia!
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2007, 10:50:52 wysłana przez Hastrabull »
Jak masz się tu kogoś bać, to mnie...
buahahaha <- demoniczny śmiech

Lazar Privateer

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2007, 13:16:57 »
dorzucilbys troche informacji dodatkowych typu - wszyscy over ustawiony np na alfabetical order w duzych fleetopach zeby ludzie nie tracili czasu na szukanie primary itd itp...

anyway fajnie ze sie komus chcialo napisac hehe

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2007, 13:52:37 »
Bardzo fajne... podoba mi sie... oczywiscie trzeba tam pododawac jeszcze kilka rzeczy, ale glowny trzon juz jest napisany. Mi tam zabraklo np. tego, ze dictor powinien postawic banke, unieruchamiajac glowne cele, (ew. jesli nie ma dictora, ze tacklerzy ich trzymaja w scramblu)... bo bez tego, kazdy primary odleci, jak zobaczy ze zaraz peknie... i nici beda, a nie kill-maile :) Z polecen wydawanych, dodac mozna "BUMP xxx", "Scramble XXX", "Web XXX".

Voulture

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 17, 2007, 13:57:31 »
I jescze "Get this fooking Vaga i want to see him dead" cytując z filmiku Damige'a :D

Fajny tekst, mozna by dodać, że w over dobrze powyłanczac sobie plusy, gang i alliance ;)

MightyBaz

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2007, 14:14:07 »
niom..moze byc, jednak przy wiekszych formacjach nalezy koniecznie byc poza zasiegiem walki, inaczej jako fleet commander sam nie bardzo bedziesz wiedzial co sie dzieje - lagi, pod, cokolwiek. Wtedy siedzisz sobie na ss z otwarta mapa systemu..wszystko widac jak na dloni.


druga sprawa , troche to inaczej wyglada w low secach - taktyka takler 1st nie sprawdza sie...najpierw aggro jakims bsem i podanie celow..chyba ze wszyscy klepia jeden cel, ktory akurat wpadl pod lufy gunsow.. Przed atakiem dobrze jest wypuscic drony, bo sentry atakuja drony , potem ciebie


trzecia , jak juz zaatakowales, to scouty natychmiast powinny leciec i obserwowac inne gejty...nie ma nic gorszego jak niespodziewane wsparcie...


niom i ciagle patrze na twoje zdjecie pod nickiem - niezla laska z ciebie ::)
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2007, 14:16:09 wysłana przez Mighty Baz »

Rhovana

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2007, 16:34:33 »
fajny poradnik ;)

niom..moze byc, jednak przy wiekszych formacjach nalezy koniecznie byc poza zasiegiem walki, inaczej jako fleet commander sam nie bardzo bedziesz wiedzial co sie dzieje - lagi, pod, cokolwiek. Wtedy siedzisz sobie na ss z otwarta mapa systemu..wszystko widac jak na dloni.
Baz prosze... najlepiej jeszcze żeby siedzial w safe spocie...

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 17, 2007, 16:47:57 »
fajny poradnik ;)

niom..moze byc, jednak przy wiekszych formacjach nalezy koniecznie byc poza zasiegiem walki, inaczej jako fleet commander sam nie bardzo bedziesz wiedzial co sie dzieje - lagi, pod, cokolwiek. Wtedy siedzisz sobie na ss z otwarta mapa systemu..wszystko widac jak na dloni.
Baz prosze... najlepiej jeszcze żeby siedzial w safe spocie...

Toż napisał właśnie, że najlepiej gdyby siedział w safespocie.  :)

Zupełnie się z Bazem nie zgadzam. FC powinien namierzać wołane cele chociażby po to aby zorientować sie jak szybko tracą osłony. Czasem warto zmienić primary. Ja wiem, że niektórzy lubią dowodzić z covopa ale FC siedziący w SS jest już kompletnie bezużyteczny.

Lazar Privateer

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 17, 2007, 17:08:05 »
no jak w solarze jest 300+ osob to fc mile widziany w reconie/covopsie zeby cokolwiek widziec :D
chyab ze lubi nawijac np z freezem screena  na tsie w oczekiwaniu na info ktora klonownie mial wybrana...

Ellaine

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2007, 17:17:35 »
Ludzie ktorzy dowodza flotami po 300 z czapki sie nie biorą i jedyny możliwy sens pisania dla nich poradników  to mądrzenie się.
Jeśli ktoś ma w swoim sojuszu pozycje FC wystawianego w dużych ważnych bitwach, to raczej swoje wylatał i ma własny pogląd na to gdzie lepiej siedzieć, poparty praktyką z własnymi sojusznikami. Nawet jakbym był głównodowodzącym flotą swojego sojuszu (który akurat nie ma 300 członków razem z altami i noobami) to bym się chyba powstrzymał przed pisaniem takich rzeczy. To tak jakby pisać poradnik "jak z kupca stać się wielkim potentatem handlowym". Do takich rzeczy dochodzi się samemu.

Raan Kern

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Raan Kern
  • Korporacja: GBTeam
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 17, 2007, 17:35:52 »
Ludzie ktorzy dowodza flotami po 300 z czapki sie nie biorą i jedyny możliwy sens pisania dla nich poradników  to mądrzenie się.
Jeśli ktoś ma w swoim sojuszu pozycje FC wystawianego w dużych ważnych bitwach, to raczej swoje wylatał i ma własny pogląd na to gdzie lepiej siedzieć, poparty praktyką z własnymi sojusznikami. Nawet jakbym był głównodowodzącym flotą swojego sojuszu (który akurat nie ma 300 członków razem z altami i noobami) to bym się chyba powstrzymał przed pisaniem takich rzeczy. To tak jakby pisać poradnik "jak z kupca stać się wielkim potentatem handlowym". Do takich rzeczy dochodzi się samemu.
:)
Raan Kern - The Sleepkamper
[GBT] Gang Bang Team


MightyBaz

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 17, 2007, 18:24:26 »
Ludzie ktorzy dowodza flotami po 300 z czapki sie nie biorą i ...Do takich rzeczy dochodzi się samemu.

niom wlasnie...


jesli brales udzial w bitwach , gdzie lata sobie na jedym spotcie kilkaset shipow, dowodzenie taktyczne nie ma sensu...duzo wczesniej rozdaje sie zadania, co kto..ew kogo ma klepac czy dampowac...itd....bardzo ciezko jest poprawnie i "w czasie rzeczywistym" dowodzic duza flota.

wlasnie przez takie gadanie o tym ze fleet commander ma dowodzic , bedac sam zaangazowanym w bitwie stracilismy 83 bs, calkiem bez sensu...bo koles dal komende , ktora mialaby sens jakas minute wczesniej...ze wzgledu na lagi...na naszym alliancowym forum tez wielu doswiadczonych graczy przyznalo racje...ze pzrez lagi warto brac to pod uwage


zreszta sam ustaw sie choc raz poza bitwa na ss, otworz mape sys, jesli ustawisz settings poprawnie widzisz wszystko, o ile masz scoutow w roznych miejscach, do tego dochodza meldunki TS czy venta

w mniejszych grupach calkowicie jestem za , aby fleet comm latal razem z flota


w ogole mnie zirytowala Twoja uwaga ze to nie jest poradnik dla takich " nie z czapki" - owszem nie jest, intencja autora zapewno bylo usystematyzowanie wiedzy dla "noob fleet commander", do ktorych tez w sumie moge sie zaliczyc...
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2007, 18:30:47 wysłana przez Mighty Baz »

misao

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 17, 2007, 18:44:38 »
heh. po to sa squad commanderzy by na bioerzaco decydowac. FC przygotowywuje plan. daje rozkaz wykonania, badz odwrotu, i wysyla posilki :P

korpusz

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 17, 2007, 21:26:23 »
swietnie napisane tekst ma duzy potencjal, porponuje dozucac tu swoje propozycje, rzeczy i aby autor aktualizowal poradnik na bierzaco (oraz powoli go redagowal do ladnej formy), co do ustawien overview to IMHO aby zrobic uklon w strone noobow mozna by osobny poradnik napisac.

Pozatym Baz mowa tu o poradniku dla laikow wiec o dowodzeniu floootami to nie ma co pisac, aczkolwiek przydal by sie dopisek o tym ze dowodzenie flota (nie gangiem tylko flota) jest o wiele trudniejsze i nie ma jednego przepisu na skuteczne prowadzenie duzej floty.

MightyBaz

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 17, 2007, 21:47:00 »
mozna tez opisac taktyke floty przy POS - spamie...raz jak atakujesz a raz jak bronisz...w sumie takie walki moze nie sa widowiskowe (1 fps)  :D, ale wlasciwie tylko wtedy dowodzisz wszystkimi rodzajami shipow...od malych frytek do titanow...


np. najciekawaze jest ustawienie sniperow, hehe...ci co wiedza o co chodzi....przyznaja racje...nie ma jak snipery alignujace na nastepnego spota...niby lakomy kasek dla close rangersow...ale wez i takiego zlap jak sa lagi...niby covops wystawia ci na tacy... :crazy2:


wuzel

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 17, 2007, 21:52:23 »
A ja jestem ciekaw po jaką cholerę są skille Fleet i Wing command. Po co robić te skille (szczególnie, że do FC trzeba zrobić winga z rank 8 ), skoro nawet bez nich moge dowodzić skrzydłem/flotą i to bez ograniczeń. Mam wing command 2 lvl, a bez problemu tworzyłem i dowodziłem 3 squadowym gangiem. WTF?

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 17, 2007, 23:03:39 »
A ja jestem ciekaw po jaką cholerę są skille Fleet i Wing command. Po co robić te skille (szczególnie, że do FC trzeba zrobić winga z rank 8 ), skoro nawet bez nich moge dowodzić skrzydłem/flotą i to bez ograniczeń. Mam wing command 2 lvl, a bez problemu tworzyłem i dowodziłem 3 squadowym gangiem. WTF?

Bez nich nie dajesz bonusów z gang skilli i gang modów.

wuzel

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 17, 2007, 23:12:04 »
Tak podejrzewałem... Dzięki :)

Hastrabull

  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 060
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 18, 2007, 09:29:46 »
Ludzie ktorzy dowodza flotami po 300 z czapki sie nie biorą i ...Do takich rzeczy dochodzi się samemu.

niom wlasnie...


jesli brales udzial w bitwach , gdzie lata sobie na jedym spotcie kilkaset shipow, dowodzenie taktyczne nie ma sensu...duzo wczesniej rozdaje sie zadania, co kto..ew kogo ma klepac czy dampowac...itd....bardzo ciezko jest poprawnie i "w czasie rzeczywistym" dowodzic duza flota.

wlasnie przez takie gadanie o tym ze fleet commander ma dowodzic , bedac sam zaangazowanym w bitwie stracilismy 83 bs, calkiem bez sensu...bo koles dal komende , ktora mialaby sens jakas minute wczesniej...ze wzgledu na lagi...na naszym alliancowym forum tez wielu doswiadczonych graczy przyznalo racje...ze pzrez lagi warto brac to pod uwage


zreszta sam ustaw sie choc raz poza bitwa na ss, otworz mape sys, jesli ustawisz settings poprawnie widzisz wszystko, o ile masz scoutow w roznych miejscach, do tego dochodza meldunki TS czy venta

w mniejszych grupach calkowicie jestem za , aby fleet comm latal razem z flota


w ogole mnie zirytowala Twoja uwaga ze to nie jest poradnik dla takich " nie z czapki" - owszem nie jest, intencja autora zapewno bylo usystematyzowanie wiedzy dla "noob fleet commander", do ktorych tez w sumie moge sie zaliczyc...

Baz, przykro mi ale nie masz racji. FC nigdy nie siedzi w safespocie (przynajmniej ja ani nikt kogo znam tak nie robi, nawet w wielkich bitwach. Rozkazy nie sa tez rozdawane przed walka. Owszem, mozna przyjac zalozenia pt dready wala w posa a reszta ich broni, ale to tyle. Co ta reszta ma dokladnie robic, trzeba mowic na biezaco, inaczej ludzie sie gubia, robi sie burdel i flota traci 'focus' i sile ognia.

Co do drugiego stwierdzenia, to tak. poradnik jest dla poczatkujacych, ktorzy maja ochote pobawic sie na troche innym poziomie niz dotychczas.
Jak masz się tu kogoś bać, to mnie...
buahahaha <- demoniczny śmiech

MightyBaz

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 18, 2007, 13:35:12 »
nie upieram...kazdy powinien sam sprobowac roznych sposobow prowadzenia floty...

btw gdzie twoje sliczne zdjecie pod Twoim nickiem? chcialem sobie druknac i powiesic w intymnym miejscu :smitten:taka piekna kobieta  :D


niom ale na powaznie pomysl na takiego guide uwazam za super

Rhovana

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 18, 2007, 14:04:56 »
gdzie twoje sliczne zdjecie pod Twoim nickiem? chcialem sobie druknac i powiesic w intymnym miejscu
buhahahahaha rotfl  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: baz ty chcesz mnie zabić?? pils miej litość :2funny: :2funny: :2funny:

Voulture

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 18, 2007, 16:13:45 »
Nie wiem czy u wszystkich, ale link do map ombeya np na stronce ma paskudny niebieski kolor. Da sie to zmienic?

poconick2

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 23, 2007, 01:05:33 »
Dla początkujących to może i fajny poradnik, ale suche to strasznie. Co z tego, że ktoś umie zorganizować gang, zebrać ludzi, polecieć gdzieś jak walczyć nie umie. O dupe rozbić całą taką książkową wiedzę wtedy.

Moim zdaniem bycie FC nie opiera się na tym, że nim jesteś i masz poukładany gang i wiesz jak nim 'latać', ale polega na tym, że wie jak walczyć i to jest najważniejsze. Skupiać trzeba się na czymś innym. Jeżeli to wie to cała inna wiedzę już ma dawno i ma się pewne cechy, które są jeszcze ważniejsze niż wszystko inne opisane.

Ale fajnie, niech sobie tam młodzi poczytają.

Proponowałbym lepiej pogadać o tym co robisz gdy... tu wstawić jakąś walkę.

Ellaine

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 23, 2007, 06:50:42 »
Ale to sa rzeczy dyskusyjne, zalezne od gustu, pogladow, sytuacji, przeciwnika,  warunkow ekonomicznych, spolecznych. Co wiecej, nie ma glebokiego sensu teoretyzowanie co bys zrobil, kiedy mozna sypac tysiace przykladow co ktos konkretny w konkretnej sytuacji zrobil, i jak na tym skonczyl.
Tyle, ze strategia jest to zupelnie osobny temat niz poradnik o organizacji gangu, ktory jest z natury dosc uniwersalny.

Hastrabull

  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 060
    • Zobacz profil
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 23, 2007, 10:09:14 »
Dla początkujących to może i fajny poradnik, ale suche to strasznie. Co z tego, że ktoś umie zorganizować gang, zebrać ludzi, polecieć gdzieś jak walczyć nie umie. O dupe rozbić całą taką książkową wiedzę wtedy.

Moim zdaniem bycie FC nie opiera się na tym, że nim jesteś i masz poukładany gang i wiesz jak nim 'latać', ale polega na tym, że wie jak walczyć i to jest najważniejsze. Skupiać trzeba się na czymś innym. Jeżeli to wie to cała inna wiedzę już ma dawno i ma się pewne cechy, które są jeszcze ważniejsze niż wszystko inne opisane.

Ale fajnie, niech sobie tam młodzi poczytają.

Proponowałbym lepiej pogadać o tym co robisz gdy... tu wstawić jakąś walkę.

w 100% sie zgadzam :)
Ale nie da sie tego opisac w poradniku, ktory ma zawierac ogolne informacje na temat tego, jak zaczac.
Tak naprawde mozna by napisac ksiazke na temat tego, jak byc FC w roznych sytuacjach, ale chyba nie o to chodzi tutaj
Jak masz się tu kogoś bać, to mnie...
buahahaha <- demoniczny śmiech

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 23, 2007, 13:16:36 »
Wygląda zatem na to, że zamiast poradnika dla FC powinninśmy mieć poradnik dla jego podwładnych. Czyli jak się zachowywać, żeby ułatwić pracę FC.

poconick2

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 23, 2007, 16:01:32 »
Wygląda zatem na to, że zamiast poradnika dla FC powinninśmy mieć poradnik dla jego podwładnych. Czyli jak się zachowywać, żeby ułatwić pracę FC.

Przy dobrej organizacji walczy się z wrogiem który ma przewagę 2:1 4:1 a nawet 10:1 i jest się górą. Tutaj zaczyna się prawdziwe dowodzenie, reszta to pikuś, np. gankowanie i blobowanie.

Venec

  • Gość
Odp: Poradnik - Fleet Command
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 14, 2007, 00:08:17 »
Od siebie dorzucę jeszcze, że zanim taki początkujący FC się weźmie za dowodzenie najlepiej niech wylata swoje w zwyłym pvp i na  podstawie swoich doświadczeń kojarzy, że na przykład nie wysyłasz ceptorów na stealth bombery :P