Prawde mowiac mi lag po stronie klienta ciezko wyeliminowac na laptopie ze slaba grafa przy malych starciach, wiec przy duzych starciach jest to zapewne problem na kazdym sprzecie. Gram ogladajac czarny kawalek mapy galaktyki w rozdzielczosci minimalnej, bez milionow kolorow, bez z-buffera, a i tak FPS mam w okolicach 1 przy 20 statkach a przy 100 mam juz kilka FPM (frames per minute). Wystarczy wprowadzic opcje "turn off all 3D graphics, ALL, give me second overview table instead!". Mysle ze CCP nie wprowadza tej super opcji bojac sie ze wszyscy starzy gracze wlacza ja sobie na stale i wtedy jak ktos zobaczy przez ramie jak ktos inny gra w eve to nie pomysli "Oh jaka piekna gra o statkach walczacych w kosmosie" tylko "Oh to znowu ta glupia gra o kwadratach w tabelce".
Tak czy siak, po stronie klienta mozna sobie poradzic mocniejszym sprzetem, klienta relatywnie latwo jest poprawiac i testowac (mozna dac nowego klienta kilku setko ISD do testowania i nie zakluca to gry pozostalych graczy). Prawdziwy bol lezy na serwerach, bo CCP ma problem ze zwykla moca obliczeniowa w duzych bitwach. Jet to problem rozwiazywalny, tylko duzo trudniej;
Zapewne bardzo by pomoglo przepisanie samych podstaw na C++.
Mysle tez ze bardzo by pomoglo usuniecie zupelnie czesci obliczen kosztem "wiarygodnosci" bitwy. Np calkowite usuniecie bumpowania lub zamiana na tanszy algorytm. Z jednej strony - bedzie wygladalo glupio bo 100 statkow bedzie moglo znalezc sie i pozostac w jednym punkcie przestrzeni. Z drugiej strony colision detection to obliczenia o wykladniczej zlozonosci - musisz sprawdzic kazdy statek z kazdym innym w okolicy, czy sie nie zdazyly. IMHO glupi wyglad jest lepszy niz niemozliwosc grania.
Pogloby tez grupowanie broni. Jesli mialbym zgrupowane moje 8 laserow i strzelal z nich jednym guzikiem, i to zgrupowanie bylo zapisane na serwerze, szedl by 1 event ode mnie do serwera i od serwera do pozostalych klientow, a nie 8. W sumie cos takiego dzieje sie automagicznie jesli sie szybko odpali F1-F8 ale mechanizm nie powinien opierac sie na szybkim klikaniu graczy.
Pomogloby nie wysylanie czesci eventow do czesci graczy przy duzym obciazeniu - w sumie lepiej zeby dzialalo plynnie niz zeby kazdy widzial wszystkie kreski laserow, pociski, rakiety i wybuchy.
Ale CCP inwestuje glownie w rozwijanie mechanizmow load ballancing, przynajmniej tylko o tym mowia.