Koncept scenariusza:
Intro:
Ekran tytułowy CCP (animowane logo)
Ekran tytułowy Eve (animowane logo)
Spokojny filmik o lataniu w kosmosie w tle
Tekst wstępny jest do przemyślenia.
Lektor gada: "Eve Online jest wyjątkową grą MMORPG. Choćby dlatego, że w tej chwili nie ma poważnej konkurencji wśród masowych kosmicznych symulatorów. Jest to produkcja dla dojrzałych graczy - nie w sensie klimatów Psów 2 i Piły 3, bo tego tu nie ma. Ta gra po prostu nie prowadzi gracza za rączkę i nie posuwa pod nos kolejnego potwora do zabicia i nie podaje chusteczki do otarcia łez kiedy zabije nas inny gracz. Rzuca prosto na głęboką wodę, gdzie wszystko zależy od naszych wyborów a za błędy płaci się drogo."
Jakis kawalek intra.
Lektor;"Gra jest naprawdę ogromna i oferuje bardzo różne rodzaje zabawy. Postaramy się nie tylko pokazać techniczne możliwości, ale opowiedzieć na przykładzie jak naprawdę wygląda życie kosmicznego pilota - tu bowiem świat tworzą gracze w co najmniej takim samym stopniu co programiści."
Screen strony Eve online. W trakcie gadania, którki pokaz jak się zakłada kontro trial, wychodzac z Centrali oczywiście (zoom na adres)
"Zaczynamy. Gra nie ma wersji pudełkowej. Musimy ją sobie ściągnąć z internetu i przez internet - na przykład kartą, płacić abonament. O sposobach płatności więcej potem - na początek założymy sobie darmowe, 14dniowe konto próbne, na przykład korzystając z linka na największej stronie gry - 'Centrali Eve'. Dzięki temu zobaczymy czy gra nam się podoba zanim zaczniemy za nią płacić."
Migawka z instalacji klienta i screen logowania.
"Sciągamy, instalujemy i jesteśmy gotowi."
Ekran początkowy po zalogowaniu.
"Stworzymy nową postać - Zygmunta Armatę, chłopaka który chce zostać piratem."
Przechodzimy przez tworzenie postaci - minmatar, militarny, z uniwersalnymi w miarę cechami.
"Do wyboru są cztery rasy, 12 grup etnicznych i mnóstwo kombinacji pochodzenia i kariery, które wpływają na nasze początkowe umiejętności. Co wyjątkowe w MMORPG, nie są to decyzje ostatecznie definiujące naszą karierę - w przyszłości możemy bez problemu nauczyć się latać statkami innej rasy albo nauczyć naszego górnika i kupca zdolności bojowych nie gorszych niż u urodzonych wojowników. Wybrane na początku parametry wpływają na prędkość nauki, ale potencjalne możliwości zależą tylko od czasu i portfela."
Tworzenie mordy, chwila zabawy jej ustawieniami i kośćcem.
"Jak widać, wybór wyglądu naszej postaci jest całkiem zaawansowany. Niestety nasze dzieło będzie wydoczne jedynie jako mała "zdjęcie paszportowe" w okienkach chatowych. Nasz bohater nigdy nie pokazuje się bez statku czy choćby kapsuły ratunkowej - choć producent obiecał dodać taką możliwość w przyszłości."
Koniec tworzenia postaci, teraz będzie "mówiła" postać opisując swoje przygody, na przemian z narratorem. Postać będzie opowiadała swoje przeżycia z punktu widzenia trochę ingame character a troche noobka. Narrator będzie mówił o mechanice gry i świecie w szerszym ujęciu.
Historia dalsza w skrócie;
Dzielilaby sie na 3 czesci o 3 roznych karierach;
1 - nauka gry, misje, podstawy mechaniki, podstawy korporacji - Zygmunt robi troche misji, uzbraja swoja pierwsza nie -noobowa fregate, zwiedza konstelacje cosmos, na koniec zapisuje sie do korpa.
2 - gospodarka - gornictwo, produkcja, pos network i produkcja T2, handel, piraci vs carebeary - Zygmunt w swojej nowej korporacji uczestniczy w mining opie, sam buduje sobie cruisera, probuje cos zarobic na handlu. na koniec leca do low sec zprobowac kopac hedbergite i dostaja zgankowani przez piratow. Zygmunt postanawia się zemścić.
3 - pvp i 0.0 - solo (testy z kumplami na sucho), wbudowana komunikacja glosowa/TS, gangi, floty, fity, wojny, posy, capitale, ratting, sojusze, ich gospodarka, polityka i organizacja - Zygmunt ze swoja korporacja postanawiaja zostac anti-pirate a poza tym kusi ich kopanie arkonora. Przezywaja ciezkie chwile w pipach, testuja fity pvp, lataja w gangach, flotach, konfiguruja sobie posa - najpierw maja chwile na planowane polowanie na piratow, potem nadchodzi wieksza wojna i inny sojusz usuwa ich z regionu - bronia sie heroicznie, uczestnicza w duzych bitwach. Dramat, patos, sentymentalizm. Zygmunt placze po utracie domu, ale juz zostanie w 0.0.
Cala historia jest oczywiscie glownie pretekstem do opisania roznych aspektow swiata.