Strasznie sie meczycie z tym tematem
Zasady fitowania małych statków wspierajacych operacje dużych statków, i grup bojowych.
Do it, or don't do. No Try ! - Mistrz Yoda
UWAGA ! Tekst przeznaczony dla osob nie majacych pojęcia o PvP głownie, a mogących coś jednak zdziałać pomimo braku skilli na bardziej mordercze kombinacje. Nie przeznaczony jako poradnik do solo-!Kolor czerwony zarezerwowany jest dla adminów/ moderatorów. F.Małe grupy operacyjne lekkich jednostek bojowych często są nazywane wilczymi stadami, i działaja podobnie do watahy wilków osaczajacej samotnego przeciwnika aby go pokonać
Taktykę wilczych stad w dalszym ciągu stosują RaGoons, Najemnicy i rózne inne jednostki operujace w Deep Space. Wymaga to jednak zgrania i taktyki ktorej się trzeba nauczyć,i nie o tym chciałem napisać
Nie będę się rozwodzić nad taktyką i zastosowaniem grup bojowych złożonych fregat, destorjerów, interceptorów af, i interdictorów, ale postaram się napisać kilka słów o tym jak należało by fitować małe jednoski aby były w stanie działać efektywnie jako wsparcie dla cięzkich statków.
0. StartPotrzebne skille :
1. Absolutne minimum
* Propulsion Jamming 1+
* Afterburner 1+
* Caldari, Amarr, Gallente or Minmatar Frigate 3+
* Warp Drive Operation 3+
* Energy Emission Systems 1+
2. Optymlanie
* Propulsion Jamming 3+
* Afterburner 3+
* Caldari Frigate 3+ or Gallente Frigate 3+ or Minmatar Frigate 3+ or Ammar Frigate 3+
* Warp Drive Operation 3+
* Small Hybrid Turret 3+ or Small Projectile Turret 3+
* Standard Missiles 3+ lub Rocket 3+ ( Caldari )
* Weapon Upgrades 3+
* Engineering 3+
* Electronics 3+
* Long Range Targeting 3+
* Navigation 3+
3. Specjalne :
Minmatar
* Target Painting 4+
* Signature Focusing 4+
Ammar
* Weapon Disruption 4+
* Tturret Destabilization 4+
Caldari
* Electronic Warfare 4+
* Signal Dispersion 4+
Gallente
* Sensor Linking 4+
* Signal Suppression 4+
4. Implanty :
- Zestaw +1, +2 lub wcale, jesli mamy komplecik +3 lub lepiej to potrzebny bedzie JC ( Jump Clone )
I. Wybór statku.
1. Według mojej oceny fregaty dostępne w EvE możmy podzilić na lekkie ( np Kondor, Executioner ), ciężkie ( np Tristan, Rifter ) i specjalne ( np Gryffin, Malaus ). W dalszej części tekstu bede się posługiwał tym własnie podziałem
2. Wyboru statku dokonujemy w oparciu o posiadane skille i specjalizację, nie zalecam używania statków typu "specjalne" bez odpowiednio wysokich skilli w ich zastosowaniu praktycznym
3. Głownym kryterium wyboru statku jest ... ilość slotów medium, każdy slot medium jest ważny ! Dlatego praktycznie do wyboru pozostają nam tylko fregaty ciężkie i specjalne
I tak, od najlepszych do najgorszych dla zastosowań standardowych :
- Merlin 4 sloty medium
- Kestrel 3 sloty medium
- Tristan 3 sloty medium
- Incurus 3 sloty medium
- Rifter 3 sloty medium
- Vigil 3 sloty medium ( specjalna frejka ale też może być
)
- Punisher 2 sloty medium
- Tormentor 2 sloty medium
Dla zastosowań specjalnych :
- Gryffin - Sensor Jammer
- Malaus - Sensor Dampering
- Crucifer - Tracking disruptor
- Vigil - Target painter
II. Wybór fitu.Nasza rola w grupie polega na wsparciu dla innych statków grupy, z tego wynika ze nie jestesmy ukierunkowani na zadawanie dmg, my mamy wesprzec i tylko tyle albo az tyle. Życie fregaty T1 na polu walki jest kórtkie, postarajmy się wykożystać nasze 20 sekund walki aby coś zdziałać !
Jeśli brakuje CPU lub PG aby zamontować jakiś moduł z tych które umieszczamy na medium i low slocie, nalezy zdemontować działko lub wyżutnie, nasza walka i nasz rola to co mamy na med slocie !
Podstawą planowania fitu jest jego cena, walka w EVE to walka ekonomiczna. Im mniej wydamy tym mniej stracimy, ale są oczywiście pewne granice
Preferujmy raczej tanie i dobre moduły rarowe ( takie z dropu ) niż T1 lub basic
Cały fit z cena statku nie powinien przekroczyć sumy ok 1 mil isk, nasze zadanie to ułatwić zadanie strat finansowych przeciwnikowi a nie bankructwo
1. Podstawowe moduły które powinnismy mieć bezwzględnie w hangarze.
Standard :
- Afterburner, najlepiej rarowy typu Monopropelant, nie jest drogi a dobry.
- Stasis webifiers, najlepiej X5, ale jak cena bedzie wysoka moze być 'langour' lub fleeting. Interesuje nas % obniżenia predkosci, więc im wyzszy tym lepiej.
- Warp Jammery : Są dwa rodzaje - 20km zasiegu i sile 1 pkt i 7,5 km zasiegu o sile 2 pkt. Zasadniczo róznia się tylko ilością żużywanej energi na cykl pracy i potrzebnym CPU ( ilość energi jest bradzo ważna dla tych 20 km ) I znów wybieramy takie rarowe za w miare rozsądne pieniądze
- NOS - wersja small, i znów rarowe są lepsze niż T1, ale bez szaleństw finansowych.
- Broń rasowa, czyli projectile dla minmaterów, rocket/standart missile / cladari / hybrydy caldari itp .. ważniejszy zasięg niź dmg więc raczej ammo na zasięg i raile niż blasterki
Potrzebny zasięg ok 8-11 km.
Specjal :
Te same zasady co wyzej, lepsze rarowe za rozsadne pieniadze.
- Sensor Booster ( caldari - merlin )
- Target Painter ( Minmatarzy )
- ECM racial , nie multi !!! ( Caldari )
- Sensor dampers ( Gallente )
- Tracking Disruptors ( Ammar )
3. Przykładowe fity dla fregat, czyli to co tygrysy lubią najbardziej.
Merlin - Fast Blocker
Zadanie : Szybko zlockować przeciwnika i zablokowac mu warp. Bardzo dobry do lapania szybkich statków np ceptorów, interdictorów itp
HI : 2 x rocket lub standar launcher / 2 x 125 lub 75 mm hybrid rail
MED : AB, Sensor booster, disruptor 20 km, web
LOW : PDU + nanofibre/ overdrive lub 2 x nano/ overdrive
Tristan - Tackler
Zadanie : złapać i zatrzymać przeciwnika typu cruiser, industrial, batteship, battlecrusier
HI : 2 x 125 hybrid rails/rocket launcher + 2 x NOS
MED : AB, warp 7,5km, web
LOW : Nanofibre/Overdrive + PDU / RCU wg potrzeb
Rifter - posokowiec
Zadanie : szybko dotrzeć do przeciwnika np stojacego w cloaku po wyjsciu z gate i go zatrzymać.
HI : 2 x rocket laucher, 2 x NOS
MED : AB/MWD, web, warpscrabler 7,5 km
LOW : Nano/ Overdrive / PDU / RCU wg potrzeb
Specjalne :
Gryffin - Caldaryjski wkurwiacz
Zadanie : uniemożliwić przeciwnikowi namierzanie celu
HI : NOS x 1-3, Rocket launcher 1x-2x
MED : Sensor Booster, 2-3 x Racial ECM - Ammar/ Caldari/ Gallente/Minmatar wg uznania i przypuszczalnego przeciwnika, opcjonalnie AB
LOW : AUX, lub PDU lub co tam wejdzie
Crucifer - Ammarski negatyw
Zadanie : Obniżyć trackin działek przeciwnika - najlepszy przeciw minamtarskim gunship.
HI : NOs ... y same, ile wejdzie
MED : Sensor booster, 1-2xTracking disruptor, AB opcjonalnie
LOW : Wg potrzeb PDU, RCU itp.
Vigil - Minmatarska Trybuna Ludu hehehe
Zadanie : Podświetlić małe jednoski ułatwiajac namierzanie i przyspieszając namierzanie przez gang
HI : Nos ...
MED : Sensor booster, 1-2xTarget Painters, opcjonalnie AB
LOw : według uznania, nano. ovedrive, pdu, rcu itd
III. Rola w gangu.Pozwole sobie zacytować, bo to bardzo dokładna definicja "pracy" jaką mamy wykonać:
Po prostu tackler we fregacie to jest robota samobujcza wiec nie ma co inwestowac w przezywalnosc.
Po pierwsze masz doleciec do celu, zarzucic scrambla i weba utrzymac orbita a dopiero na koncu ewentualnie przezyc :}Jak cie zestrzela misslami albo dronami to trudno, padles, ale dales czas ciezszemu supportowi na zalozenie celowi EW i wlasnie od tego tu jestes.
Zadanie tacklera to DOGONIC i ZATRZYMAC przeciwnika na wystarczający czas aby cięższe statki zdązyły właczyć się do walki i przejeły cel.
Nie mamy zdobywać KM, nie mamy robic dmg, mamy ZATRZYMAC na 20-30 sec przeciwnika. To tylko tyle albo aż tyle. Dlatego nie używamy implantów, dlatego nasz statek i fit do niego to głownie tani i łatwo dostepny drop, tanie statki których powinnismy mieć w hangarze kilka gotowych do użytku. Dlatego np. fit dla tackerów najlepiej jak by kupowany był przez korporację w dużych ilosciach np po 30 web'ow itp ...
Zadanie jednostek specjalnych to ... baw sie dobrze kiedy przeciwnik dostaje piany hehehe ...
Trzymamy się blisko duzych wolnych okretow naszej floty, podpinamy sie pod nie NOS-ami i kozystajac ze zwiekszonego zasiegu utrudniamy życie wrogowi !