W stackless pythonie pisany jest afaik serwer. Mechanizmy graficzne klienta, na zdrowy rozum, najpewniej pisane sa w C++.
Jesli chodzi o brzydote eve, to ma ona mala sterte nagrod za najlepsza grafike z roznych magazynow tudziez wortali, wiec Twoje odczucia sa raczej nie sa powszechne. Popatrz sobie na WoW, najpopularniejszy MMORPG swiata afaik, Linage2, Anarchy online, Project Entropia, cokolwiek. Czyli Twoje twierdzenie o grach ladniejszych niz Eve musi opierac sie na tytulach mniej znanych, albo takich ktore MMORPGami nie sa (tu o ladniejsze tytuly w sumie nietrudno, ale w FPPkach i czesci offline RPG grafika jest glownym atutem gry i glownym motywem kampanii promocyjnych, inwestuje sie w nia wiec wiecej.).
Owszem, statki i stacje nie maja za bardzo mimiki i gestykulacji wiec zasadniczo latwiej sie je robi, nie mowiac juz o otoczeniu, ktore sklada sie z pustki z zawieszonymi tu i uwdzie obiektami. Ale z drugiej strony, ciezej jest wymyslic w kosmosie otoczenie, ktore jednak bedzie wizualnie zajmujace - a w kompleksach jest.
Owszem, statki caldari sa w weikszosci paskudne - wiekszy akcent w projektowaniu byl chyba stawiany na oryginalnosc i podkreslenie nie-atmosferycznosci (symetria i aerodynamika ble) niz na czyste piekno. Ale to tez jest jakas tam koncepcja wizualna.
A spadek framerate ma miejsce u mnie zwykle z okazji ewidentnych bledow, bo przy ogladaniu niektorych stacji, ktore kiedy indziej renderuja sie dobrze. No i przy bitwach niestety efektywnosc silnika graficznego okazuje sie przymala. Ale optymalizuja. Wiec nowy silnik raczej bedzie szybszy niz bardziej wymagajacy.