Autor Wątek: Build & Build  (Przeczytany 4480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remx

  • Gość
Build & Build
« dnia: Czerwiec 05, 2005, 14:56:43 »
Witam

Mam takie pytanie czy mozna gdzies znalezdz kalkulator do obliczania  strat / zsyku i wymagan

Chodzi mi konkretnie o cos takiego ze mowi my mu jakie mamy skille
co chcemy wybudowac a on powie nam co nam trzeba i ile to kosztuje..

Dzieki

regis

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 05, 2005, 21:12:26 »
Na wydajnosc/oplacalnosc produkcji sklada sie szereg roznych czynnikow, czesci z nich poprostu nie sposob ujac w jakis konkretny szablon.

Oto one:

- zalezy to od twojego skilla Production Effeciency, zmniejsza o 5% na lvl ilosc zuzytego materialu

- zalezy to to rowniez od ME (Material Effeciency) blueprintu z ktorego chcesz cosik zbudowac

- pozatym zalezy to od zrodla mineralow, czy sam kopiesz (tu z kolei licza sie skile do kopania), czy masz minsy z lootu, z misji (tu gunnery/agenci) , z przetopu (rafinacja),  ukradzione npcom /pcom (luck lvl 5 :P )

- zapotrzebowanie rynku na to co produkujesz.

- konkurencja, zawsze sie znajdzie ktos kto zrobi danego produktu, wiecej, szybciej i o zgrozo taniej...

- ew. koszty wynajmu faktorii,

Jezeli chodzi o generalne wskazowki:

- Prod Effeciency, Industry  -> lvl 5
- Factory operation -> 4,5
- Wlasne BP (dodam ze zreserczowane, im wyzsze ME tym lepiej) na poszukiwane przedmioty na rynku
- sposob zdobywania minsow dowolny, mozesz sobie polowac, kopac, zlecac nubkom wydobycie... itp itd :P

W razie problemow, pytac :P

Remx

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2005, 22:46:46 »
Ano mam kilka BPC Vexor ME 50
posiadam 3lvl Inustry
oraz 3 lvl efektywnego budowania..

I  z tego co widze malo kto ma BPC z ME 50 do owych statkow lub podobnej klasy.

Jak klikniemy(info) BPC to widzimy jakie i ile mineralow potrzebuje owy statek przy kazdym minerale jest napisane You (ilosc rudy) oraz PERFECT (ilosc rud)  oczywiscie przygladalem sie wraz ze wzrostem skilla  liczba sorowcow w polu YOU malala...
Rozumiem ze Perfect to gdybysmy mnieli skilla na maxa dopiero osiagniemy.. ??

Oraz trapi mnie to ze nawed z 3lvl skilla doslownie prawie ze nic nie zarabiamy na towarze ktory bysmy wykonali bo przy lvl 2 ceny sa praktycznie takie same jak w sklepach a przy 3lvl  sa zaledwie 4% mniejsze i z tego wychodzi ze bardziej oplaca sie sprzedac same mineraly niz produkaowac  :( a nawed znam miejsce gdzie mozna zakupic stattek przeleciec sie kilkanascie jupow i dostac okolo 25% wiecej  az mnie to dziwi :(

Nic to Pozdrawiam

i dziekuje za porady
 moze podopowiecie na jakich towarach jest najwieksza przebitka bo na Vexorze to juz wiem ze nie ;(

dzikus

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2005, 22:53:08 »
Troszk? inaczej.
Po pierwsze ile minera?ów na przedmiot znajdziesz najlepiej na http://www.eve-online.com/itemdatabase/
Tam wyszukaj dany sprz?t i zobacz ile jakich minera?ów kosztuje.

To jest jednak cena bazowa. Do tej ceny nale?y doda?:
1) 25% - 5% za ka?dy poziom skilla Production Efficiency. Czyli jak masz 0, to dodajesz 25%, jak masz 3 to dodajesz 10% a jak masz 5 to nie dodajesz nic.
2) 10% za straty materia?u z okazji BPO. Domy?lnie taki jest poziom strat je?eli masz ?wie?e BPO (Mineral Efficiency Level 0). Teraz za ka?dy poziom ME dzielisz straty przez 2 (o ile dobrze pami?tam). Je?eli wi?c masz poziom ME 5 dla danego BPO, to straty wynosz? 10/2^5= 0,31%. Ka?dy minera? obliczasz oddzielnie przy czym u?amki zaokr?gla si? w dó?.

Czyli inaczej mówi?c:
koszt = koszt bazowy * (1+(25%-5%*poziom PE)) * (1+(10%/2^ME))

A co do op?acalno?ci, to nic na ten temat nie wiem. Co do arkuszy kalkulacyjnych, to nie wiem czy komu? si? chcia?o co? takiego pisa?. Wzór masz powy?ej - powodzenia :D

dzikus

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2005, 23:03:48 »
Od drugiej strony - czyli od BPO, wygl?da to ciut inaczej.
To co widzisz w YOU - to jest twoja wydajno??.
To co widzisz w Perfect - to jest twoja wydajno?? przy maksymalnym skillu Production Efficiency.
Podwy?szaj?c skilla, zmniejszasz straty.

Na pierwszej stronie wida? za to ME, oraz poziom strat jaki to ME generuje. W zwi?zku z tym podnosz?? ME zmniejsza si? poziom strat oraz automatycznie zmniejsza si? to co widzisz w YOU i Perfect.

Co do skilli - to w zasadzie na op?acalno?? wp?ywa jedynie PE. Ca?a reszta mówi tylko o tym jak szybko produkujesz - czyli zarówno Industry (o ile szybciej jedna produkcja) jak i Mass Production (ile ró?nych rzeczy na raz).

A co do op?acalno?ci, to:
- podobno dobrze jest produkowa? i sprzedawa? amunicje i inne ma?e rzeczy
- dobrze jest produkowa? w odleg?ych regionach - tam jest mniej konkurencji. Im bli?ej autostrady i g?ównych systemów/regionów, tym trudniej zyska? na produkcji. Z tego wynika, ?e dosy? dobrze zarabia si? na produkcji w 0.0 - zw?aszcza tam gdzie jest wojna. Ale tam znowu trudno o minera?y
- na statkach ci??ko si? zarabiach chyba ?e s? Tech 2. W zasadzie jest to po prostu ?wietny kana? zbytu na du?e ilo?ci minera?ów - zamiast sprzedawa? minera?y robisz z nich Battleshipy i sprzedajesz w paczkach po 100 milionów (+/- w zale?no?ci od BSa).
- a generalnie po prostu znajd? sobie jaki? ciekawy region - zobacz jakie s? w nim ceny na jakie? produkty, oblicz ile takie co? kosztowa?oby ciebie i sprawd? czy jest to biznes op?acalny.

regis

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2005, 23:37:58 »
no amunicja jest calkiem znosna ;) ja produkuje dla siebie i troche po okolicy rozdaje... wychodze na plusik :P niewielki, ale zawsze...

co do wysokiego ME w statkach, im wiekszy produkt z BPO tym wiecej czasu trzeba zmarnowac w labie zeby uzyskac 1 pkt ME.

Zeby zreserczowac do ME lvl 300 mala amunicje potrzeba tygodnia, natomiast ten sam tydzien da kolo 200 przy duzej amunicji.. pozostaja jeszcze koszty BPO... na mala amunicje sa to grosze, na duza, troche wieksze... natomiast na krazownik juz kolo 40-60 milionow.


Biznes plan produkcji Vexora z wlasnego BPO: (zalozenia: kampisz stacje od srodka caly czas, nie kopiesz itp)
Czyli w uproszczeniu, kupujesz BPO na krazownik, w twoim przypadku ulubiony Vexor :P  (40M), wynajmujesz na tydzien laba, dwa laba zeby sobie podniesc wydajnosc bpo (2M), potem jakies tam grosze wyrzucasz na faktorie... hm, koszt mineralow na perfekt ... kolo 4M.

Czyli sumujac koszty:
kasa : - 42M (bpo, lab, faktoria)
czas:  kolo tygodnia, lub dwoch

zeby to odrobic musialbys sprzedac (u mnie Vexory po 5M) okolo 42 krazownikow Gallente klasy Vexor...

Proste liczdlo do reki, tracisz 2 tygodnie, 42M + 168M = 210M  i masz w hangarze 42, swiecace, blyszczace, pachnace vexorki... teraz modlic sie zeby to szybko zeszlo po cenie 5M... i jestes na 0 :P teraz mozesz zaczac zarabiac...

Wnioski wyciagnij sam ;)

Remx

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 07, 2005, 14:16:52 »
yhm :)
Ja owe Vexorki to prawde mowiac mam dla siebie :D bo zakupilem 2x BPC ME 50 PE 5


A teraz moze jeszcze z innej beczki ale nawiazujac do tematu..
Aby uzywac BPO potrzea do tego dwoch skilli 5lvl ?? czy to tylko pomaga w lebszej wydajnosci ? i mozna tak samo jak z Produkcja ze 1 lvl Industry i juz budowac mozemy ....??


ps: Jak sie bardziej wciagne w gre (build&build) :) to sam moze napisze owy kalkulatorek oplacalnosci hehe :) bo narazie to musze zaczekac na barke ;) a to tylko 8-10dni :(

Pozdrawiam

regis

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2005, 14:25:56 »
hehe mozesz uzywac bpo majac skile na 1 :P
lvl 1-5 okreslaja tylko wydajnosc danej czynnosci (no chyba ze gdzies jest ktorys lvl skila wymagany, np. do innego skila, broni itp itd.)

Remx

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2005, 17:06:53 »
chodzilo mi o skille te z dzialu SIence
naprzyklad: gallentean starship engineering
myslalem ze bez tego skila nawed nieda sie uzyc BPO :(

czyli te skile tylko pomagaja w uzywaniu BPO ??

pticu

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2005, 17:20:25 »
te skile pozwalaja budowac uzywajac BPO tech 2 (chyba)

Hall Underley

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2005, 20:55:21 »
Cytat: "pticu"
te skile pozwalaja budowac uzywajac BPO tech 2 (chyba)


z BPO i BPC. S? te? wymagane do obróbki BPO tl2.

pticu

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2005, 22:11:02 »
generalnie do BP tl2  :twisted:

KomB

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2005, 00:19:17 »
i sa wymagane przez agentów R&D /niektórych/

a do budowy staków t2 sa chyba skille z mechaniki potrzebne

Remx

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 12, 2006, 14:16:55 »
Dawno nikt chyba tu nie zagl?da? :)

a tak po zatym jeszcze raz chcialbym sie dowiedziec o te ME w BPO

Czy naprzyklad mam napisane ze koszt budowy itemku to

 Tryt - 500
 Zyd - 5
 Nox -200
 Pyer - 100

BPO ma ME 20 a drugie ME 30

to koszt produkcji zmniejsza sie ? czy te mineraly poprostu sie marnuja dodatkowo ?


chodzi o konkretny przyklad dajmy to  do budowy uzyjemy 500 trytu ale mamy ME 30 wiec zmarnuje(wykozystamy)  tylko 480 trytu naprzyklad ??

Porownywalem uzycie mineralow YOU i Perfect w  BPC 30 i 50 to róznicy niema :(

Dzieki za odpowiedz

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Build & Build
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 13, 2006, 10:21:21 »
Odpowiedz znajdziesz w wypowiedzi Dzikusa w tym watku - na poczatku!!!

Ale zeby krotko odpowiedziec... koszt bazowy jest STALY.
Tylko ilosc DODATKOWYCH mineralow ktore zmarnujesz (zaleznie od Twoich umiejetnosci i ME blueprintu) jest czynnikiem zmiennym.

Musisz rowniez wziac pod uwage to, ze przedmiot ktory Ty akurat opisujesz zuzywa bardzo male ilosci surowcow, wiec mozesz nie zauwazyc roznicy... ale wez sobie porownaj co bedzie przy np. BS'ie :P

Remx

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 13, 2006, 16:12:56 »
czyli jak patrze na BPC i widze YOU - mineraly to juz sa one podliczone tak ze

  (wymagane mineraly na budowe + 25% straty) = (YOU:500 tryt)
i teraz jak wloze do factory by budowac podlicza mi dokladniej, tak ze wlicza moj skill i w rezultacie wychodzi naprzyklad 480 trytu zuzytego.


eh najwyzej wemze jakies tansze bpo lub bpc z ME 30 i 50 i sprawdze :)
    narazie nie bawilem sie zbytnio budow? bo wole wyskilowac sie a miedzy czasie robie misjie :) a od dzis moze bedzie R&D :)

Pozdrawiam i sorrki za tak banalne pytania ale niechce ryzykowac wtopieniem 60M za BPO statku ktorego nie bedzie oplacalo budowac :(

pticu

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 13, 2006, 16:39:44 »
BPO zawsze trzeba sobei zreserczowac, czyli zrobic mu odpowiednie ME a to wymaga czasu i pieniedzy

Goomich

  • Gość
Build & Build
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2006, 16:40:49 »
Cytat: "Remx"
Pozdrawiam i sorrki za tak banalne pytania ale niechce ryzykowac wtopieniem 60M za BPO statku ktrego nie bedzieie oplacalo budowac :(


To sobie BPC kup.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Build & Build
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2006, 16:51:25 »
Produkcja czegokolwiek w EVE opiera si? o dwa parametry:
- Production Efficency (PE) - Twoja wydajno?? - czyli jak bardzo jeste? utalentowany w budowaniu
- Mineral Efficency (ME) - wydajno?? konstrukcji - czyli jak du?o tracisz na planach konstrukcyjnych

Do wylicze? bierzesz to co masz w BPO jako perfect, bo to w?a?nie jest podstawa. ?eby policzy? ile tracisz:
- wyliczasz straty z PE: 25% - 5% * lvl
- wyliczasz straty z ME:
wariant 1: 10% / (1 + ME lvl)
wariant 2: 5% / (1 + ME lvl)
- dodajesz do tego co jest perfect
x + x * (0.25 - 0.05 * PE lvl) + x * (0.1 / (1 + ME lvl)) - wariant 1.
Warianty wynikaj? z ró?nic w BPO - niektóre maj? bazow? wydajno?? obci??on? 10% stratami, a niektóre maj? 5% (np. drony).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...