Autor Wątek: Historia i analiza gry?  (Przeczytany 23091 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Copernicus

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: niemam
Historia i analiza gry?
« dnia: Styczeń 02, 2021, 18:45:13 »
Cześć.

Szukam odpowiedzi na kilak pytań związanych z grą:

1. Ile czasu gry zajmie zapoznanie się z mechaniką i "o co w tym wszystkim biega", czyli wyskoczenie ponad poziom nuba/rookie, by nikt nie musiał mi tłumaczyć "do czego to, służy i jak tego się używa", zakładając ok 4-5h dziennie gry
2. Jak wygląda ekonomia gry
3. Jak wygląda endgame gry
2. Historia zmian samej gry od jej początku aż do dzisiaj, chodzi mi o zmiany w relacji producent - grywalność dla gracza - kolejne updaty - model biznesowy-  ilość graczy online - popularność gry, najlepiej oczami gracza z długim stażem
3. Sprawa botów i ogólnej nieleganlej automatyzacji gry, jak do tego podchodzi producent, jak toleruje takie zachowania, jak gracze sobie z tym radzą

Nie interesują mnie tutoriale, opisy questów itd.


Najlepsze by było opracowanie na temat gry, autorstwa starego, doświadczonego gracza, który dostrzega minusy i plusy, zna historię gry i potrafi coś opisać z perspektywy, bez emocji, może nawet w porównaniu do innych gier.


Szukałem samodzielnie na sieci, obejrzałem trochę videoblogów i chyba jeden szerszy opis po polsku, ale to wszytko za mało.
Linki do poradników z tego forum są raz do starych wersji gry, dwa, dużo generuje - 404

Jeśli ktoś coś to z góry dziękuję.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 816
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Historia i analiza gry?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2021, 22:01:12 »
Cześć.

Szukam odpowiedzi na kilak pytań związanych z grą:

1. Ile czasu gry zajmie zapoznanie się z mechaniką i "o co w tym wszystkim biega", czyli wyskoczenie ponad poziom nuba/rookie, by nikt nie musiał mi tłumaczyć "do czego to, służy i jak tego się używa", zakładając ok 4-5h dziennie gry

Ciężko oszacować, dużo niuansów i to czego się nauczysz będzie zależeć od tego gdzie latasz i co robisz - zakładając aktywne robienie wielu rzeczy około 6 miesięcy żeby nie być ogólnym noobem + 3mies/per zajęcie/miejsce mieeszkania (np. 3m mining, 3m pve, 3m wh, 3m null ..etc). Może trochę przesadzam, i część z tych czasów będzie się pokrywać ale 3 lata to taki moment kiedy czujesz się pro i może ci się nudzić.

Cytuj
2. Jak wygląda ekonomia gry

Bardzo rozbudowany model zbliżony do rzeczywistości - lokalizacja towaru ma znaczenie, handel jest w modelu giełdowym plus inne możliwości bezpośrednie, w miarę wysokie bezpieczeństwo z dziurami i obszarem na legalne oszustwa, na eve można się nauczyć teorii logistyki i łańcucha dostaw.

Cytuj
3. Jak wygląda endgame gry

Ciężko powiedzieć, bo głównym problemem dla graczy jest ustalanie sobie celów, natomiat w większości przypadków przełoży się to na ilość zgromadzonych dóbr. Za kasę można kupić wszystko w tej grze (no poza przyjaciółmi, bo kumpli do strzelania się da kupić).
Patrząc na to w ten sposób to endgame na dziś to majątek liczony w t isk (po polsku biliardach) i to nie jednocyfrowych. Oraz pewnie roczy przychód także w t.

Mając odpowiednią kasę można finansować działania wojenne, wpływać na sytuacje rynkową itp itd.

Oczywiście można grać w innych celach, np wyników na kb, czy dla przyjemności oglądania laserów górniczych (j/k :D)

Cytuj
2. Historia zmian samej gry od jej początku aż do dzisiaj, chodzi mi o zmiany w relacji producent - grywalność dla gracza - kolejne updaty - model biznesowy-  ilość graczy online - popularność gry, najlepiej oczami gracza z długim stażem

Ło panie to temat na godziny gadania, gra ma w końcu 18 lat prawie. Generalnie peak popularności był dawno temu (maj 2013 https://eve-offline.net/)
Wynika to z wielu czynników, populacja graczy (jak i całego świata) generalnie głupieje i staje się mało samodzielna i to widać w eve, które jest wymagające i daje wiele możliwości.
Trend rozwojowy aktualnie jest całkiem ok (czytaj było gorzej) choć sytuacja jest daleka od idealnej (14 lat temu wszyscy mówili ccp że zjebali supery, a od 4-5 lat end game dla organizacji graczy to supercapitals online)
Ekonomia w 100% w rękach gracza, więc dla prodcenta/handlarza/logistyka raj. Interfejsowo i grywalnościowo dużo lepiej niż kiedyś (choćby  UI)

Cytuj
3. Sprawa botów i ogólnej nieleganlej automatyzacji gry, jak do tego podchodzi producent, jak toleruje takie zachowania, jak gracze sobie z tym radzą

Automatyzacja jest nielegalna. CCP bardzo stara się walczyć z botami. Linią graniczną tego na co jest pozwalane jest tzw input  multiplexing - można miec wiele klientow/overlaye/multiplikacje ui itp ale kazdy klient ma być ręcznie kilkany. Oczywiście są boty, jest rmt i duże farmy charów regularnie wymienianych które bocą. Kiedyś było to dużo większym problemem i dużo łatwiejsze do zorganizowania.
To co jest spoko to bardzo dobre API które pozwala na stworzenie wielu narzędzi IT do obsługi organizacji, handlu, produkcji itp co pozwala na zarządzanie na prawdę dużymi kombinatami.

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Historia i analiza gry?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2021, 23:03:13 »
1. Ile czasu gry zajmie zapoznanie się z mechaniką
Z EVE jest trochę jak z szachami. Podstawy opanujesz szybko. Max kilka godzin starczy. Mistrzostwo wymaga czasu. Ilość będzie zależeć od Ciebie

2. Jak wygląda ekonomia gry
Gra dostarcza projektów sprzętu na podstawie których gracze go wytwarzają z odpowiednich surowców. 99% rzeczy jakie spotkasz w grze zostało wyprodukowanych przez jakiegoś gracza z części zrobionych przez jakiegoś gracza z materiałów wytworzonych przez jakiegoś gracza

3. Jak wygląda endgame gry
Jak sobie wymyślisz tak będzie wyglądać. W EVE sam ustalasz sobie cele do osiągnięcia. W moim przypadku był to jump fracht.

2. Historia zmian samej gry od jej początku aż do dzisiaj, chodzi mi o zmiany w relacji producent - grywalność dla gracza - kolejne updaty - model biznesowy-  ilość graczy online - popularność gry, najlepiej oczami gracza z długim stażem
Poczytaj w necie. Gra się cały czas zmienia. Jednym zmiany pasują innym nie. Kwestia gustu, stylu gry itp.

3. Sprawa botów
Oficjalnie są zwalczane. Co do tego czy tak jest faktycznie zdania są podzielone. Dla spokoju sumienia IMO lepiej nie bawić się w kupowanie waluty z gry za realną kasę na allegro
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

Copernicus

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: niemam
Odp: Historia i analiza gry?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2021, 17:18:49 »
Dzięki za odpowiedzi.
Każda informacja cenna.

Przydałoby się jeszcze gdzieś znaleźć analizę rozwoju i zmian w grze, szukam coś na wzór wielostronicowej analizy, mniej od strony instrukcji obsługi gry, bardziej od strony zmian wymuszony oczekiwaniami graczy, zmianami technologii produkcji i czynnikami ekonomicznymi wpływającymi na decyzje producenta.
Ciekawe, czy coś takiego ktoś popełnił.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 816
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Historia i analiza gry?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2021, 20:35:22 »
Hmmm, nie sądzę, nie widziałem nic takiego. Najbliżej będą pewnie raporty ekonomiczne np.
https://forums.eveonline.com/t/monthly-economic-report-october-2020/280727
https://www.eveonline.com/article/qcig37/Q1%20Economy%20Review

Jak poszukasz jest tego więcej, i jak dobrze pamiętam to robili takie raporty od bodajże 2008 albo coś, więc w teorii dużo historii do wygrzebania.

[WILD5] Ed Beret

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ed Beret
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Historia i analiza gry?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2021, 20:50:40 »
Dzięki za odpowiedzi.
Każda informacja cenna.

Przydałoby się jeszcze gdzieś znaleźć analizę rozwoju i zmian w grze, szukam coś na wzór wielostronicowej analizy, mniej od strony instrukcji obsługi gry, bardziej od strony zmian wymuszony oczekiwaniami graczy, zmianami technologii produkcji i czynnikami ekonomicznymi wpływającymi na decyzje producenta.
Ciekawe, czy coś takiego ktoś popełnił.

Przeceniasz tą grę. Model ekonomiczny hehehe...

Wchodzisz do jakiegoś korpa (zazwyczaj przypadkowo i z wyborem nie ma to nic wspólnego). Jest tam jakiś CEO EGO i jest Twoim bogiem. Po torach jego myślenia rośniesz w siłę i  uważasz, że to jedyna słuszna droga (pierwszy błąd).

Gra daje wiele możliwości i wciąga na lata. Jak dasz jeszcze radę, to uciekaj.

BTW (prywatna wycieczka)
zgodnie z przysłowiem kozak w necie, pizda w świecie - wystrzegaj się bezrobotnych dyrektorów korpowych.



[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 215
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Historia i analiza gry?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2021, 12:30:02 »
Do czego to potrzebujesz? Opracowanie na studia? Robisz materiał na youtube ?

Cześć.

Szukam odpowiedzi na kilak pytań związanych z grą:

1. Ile czasu gry zajmie zapoznanie się z mechaniką i "o co w tym wszystkim biega", czyli wyskoczenie ponad poziom nuba/rookie, by nikt nie musiał mi tłumaczyć "do czego to, służy i jak tego się używa", zakładając ok 4-5h dziennie gry
2. Jak wygląda ekonomia gry
3. Jak wygląda endgame gry
2. Historia zmian samej gry od jej początku aż do dzisiaj, chodzi mi o zmiany w relacji producent - grywalność dla gracza - kolejne updaty - model biznesowy-  ilość graczy online - popularność gry, najlepiej oczami gracza z długim stażem
3. Sprawa botów i ogólnej nieleganlej automatyzacji gry, jak do tego podchodzi producent, jak toleruje takie zachowania, jak gracze sobie z tym radzą

Nie interesują mnie tutoriale, opisy questów itd.


Najlepsze by było opracowanie na temat gry, autorstwa starego, doświadczonego gracza, który dostrzega minusy i plusy, zna historię gry i potrafi coś opisać z perspektywy, bez emocji, może nawet w porównaniu do innych gier.


Szukałem samodzielnie na sieci, obejrzałem trochę videoblogów i chyba jeden szerszy opis po polsku, ale to wszytko za mało.
Linki do poradników z tego forum są raz do starych wersji gry, dwa, dużo generuje - 404

Jeśli ktoś coś to z góry dziękuję.