Autor Wątek: PLEX kosztuje ponad 1B ISK  (Przeczytany 86943 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ManganMan

  • Embrace the Cheeki Breeki.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 912
  • I weź ty człowieku dziel czas między PC a komem...
    • Zobacz profil
    • ManganMan on DeviantArt
  • Imię postaci: Rei Mangan
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 31, 2015, 22:45:24 »
Czyżby nie było tutaj przyzwolenia na barter? :o


Cytuj
Eve to jest "drugie życie" :) - SokoleOko
co to qrwa, latający fragment gejta? - Karas o Xian Yue

https://evewho.com/character/2116034681

Ptysiu

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 733
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ptysiu
  • Korporacja: The Eye Of Chaos
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 31, 2015, 22:57:28 »
Czyżby nie było tutaj przyzwolenia na barter? :o

Wiesz co, barter w EVE kojarzy mi się z utratą całkiem sporych sum przez jedną ze stron ;).

Ale jak chcesz, to mogę ci pomnożyć magicznie PLEXA, chcesz?
"Twoja stara jest tak gruba, że zamyka stałkę jednym jumpem." - Trol Anonim

Trial:

https://secure.eveonline.com/trial/?invc=80cbb5d1-2816-4276-8507-098de6f39fda&action=buddy

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 01, 2015, 21:48:45 »
Wiesz co, barter w EVE kojarzy mi się z utratą całkiem sporych sum przez jedną ze stron ;).

Ale jak chcesz, to mogę ci pomnożyć magicznie PLEXA, chcesz?
Mogę Ci oddać 1 trytanium za niego.

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 02, 2015, 06:40:30 »
Witam ponownie

Zwlekałem z odpowiedzią bo byłem bardzo ciekaw jak qlko1 będzie sobie radził z pytaniami "no ale w zasadzie dlaczego PLEX nie jest pieniądzem w EVE?"

Zacznijmy więc od definicji:
Kolega to przeczytał, co sam napisał?

To, że qlko podał rozszerzoną definicję pieniądza z poważniejszych źródeł niż wikipedia (lol, gimbaza much?) to nie znaczy, że jego definicja jest zła, tylko że Twój risercz jest co najmniej ziemkiewiczowski.

Zasadniczo, to kolega qlko1 podał dwie definicje pieniądza. Pierwsza składała się z:

1. Przez dłuższy czas powinien służyć jako środek płatniczy w wymianie towarów. Powinien być powszechnie akceptowalny jako środek wymiany. PLEX nie jest.
2. Powinien być dobrze podzielny. PLEX nie jest.
3. Powinien być lekki, trwały i łatwy do przeniesienia. PLEX jest.

oraz drugą:

Na wikipedii opisane jako "pożądane własności pieniądza". Troszeczkę niżej, pod definicją.

Cytuj
Pożądane własności pieniądza:
- poręczność
- stabilność
- jednolitość
- trwałość
- podzielność
- rozpoznawalność
- akceptowalność

Na studiach miałem je opisane w 3ch punktach jako warunki do uznania danego towaru za pieniądz. Poza jednolitością i
stabilnością, tego nie pamiętam.
Historia myśli ekonomicznej - prof. dr hab. B. Fiedor.

Ogólnie wpisz w googla właściwości pieniądza. Żeby oprzeć się na jakimś solidnym źródle trzeba by było zdrowo poszperać. Internety.



Pierwsza sprawa na którą słusznie zwrócił uwagę Dormio, to fakt, że te wszystkie cechy podane w obu definicjach qlko1 są pożądane. Pożądane nie znaczy konieczne.

Czy jest coś co pozwala na określenie jako niezbędną cechą pieniądza?

Tak, jest taka jedna rzecz. Jest to zdolność do utrzymywania wartości w dłuższej perspektywie czasowej. Jeśli jakiś towar nie utrzymuje wartości w dłuższym to może być co najwyżej walutą.

qlko1 dowodził, że plex nie jest pieniądzem EVE, gdyż:
- jest niepodzielny
- nie jest powszechnie stosowany do rozliczeń

Czy coś może być niepodzielne, a na dodatek nie stosowane powszechnie do rozliczeń, a jednak być pieniądzem? Oczywiście tak.

Na przestrzeni historii było mnóstwo systemów gospodarczych, gdzie pieniądzem były obiekty niepodzielne. U zarania gospodarki rzymskiej pieniądzem było bydło (peculium), które dało początek słowu pecunia oznaczającego majątek/pieniądze, wraz z klasycznym "pecunia non olet". Do dnia dzisiejszego istnieją kultury w których pieniądzem są kozy, konie czy wielbłądy.
Ale nie trzeba szukać tak daleko - cofnijmy się o 30 lat do pięknych czasów schyłkowego PRL.
Kowalski mieszkający w Warszawie ma dwa banknoty - 1000 PLZ z kopernikiem i 1 USD z Jerzym Waszyngtonem
Relacja rynkowa (u cinkciarzy, bo legalny obieg nie istnieje): 820 PLZ : 1 USD
Przyjrzyjmy się pożądanym cechom pieniądza w obu wypadkach:
Poręczność: 1000 PLZ - jest, 1 USD jest
Stabilność: 1000 PLZ - nie ma, 1 USD jest - co więcej na skutek inflacji cena dolara sukcesywnie rosła, więc osoby trzymające pieniądze w dolarach zyskiwały.
Jednolitość (Dormio miał wątpliwości co to znaczy - chodzi o to, że moje 1000 PLN jest dokładnie takie samo i ma taką samą siłę nabywczą jak Twoje 1000 PLZ): 1000 PLZ - ma, 1 USD - nie ma. USD nie tylko nie jest legalnym środkiem płatniczym w PRL, ale dodatkowo wymiana go na złotówki, albo próba nabycia za niego czegokolwiek jest przestępstwem walutowym.
Trwałość - 1000 PLZ - jest, 1 USD - jest
Podzielność - 1000 PLZ - jest (można sobie rozmienić nawet na grosze), 1 USD - nie ma. Nie ma możliwości rozmienienia na bilon, a dodatkowo obrót walutą to przestępstwo itd.
Rozpoznawalność: 1000 PLZ - jest, 1 USD - jest
Akceptowalność: 1000 PLZ - jest, 1 USD - nie ma. Nie można było pójść do sklepu i kupić paczki zapałek za 1 USD, bo przestępstwo walutowe, znaczne różnice wartości (paczka zapałek 0,4 PLZ, a 1 USD to 820 PLZ)

Jak więc widać polskie 1000 PLZ z Kopernikiem nie posiadało tylko jednej cechy pieniądza - mianowicie stabilności. Natomiast USD posiadał w zasadzie tylko tę istotną cechę. Jednak w opinii mieszkańców PRL, to dolary to były "prawdziwe pieniądze", a PLZ-y były po prostu walutą obiegową o niskiej wartości.

Zastanówmy się zatem czy istnieje jakaś różnica między sytuacją dolara w PRL, a sytuacją PLEX-a w EVE.
Plex oprócz tego, że zachowuje wartość w gospodarce z dużą inflacją, to dodatkowo może być stosowany jako waluta transakcyjna przy pomocy kontraktów. Za kupienie plexa na markecie nie idzie się do więzienia. Tak więc PLEX w EVE ma więcej cech pieniądza niż USD w PRL.

Ale dlaczego nie używa się PLEXów do obrotu handlowego? Na to pytanie odpowiedzi udziela prawo Kopernika-Greshama.

Dodatkowo mieszkańcy PRL widzieli dokładnie to samo co widzą gracze EVE - ciągle rosnący kurs USD lub PLEXa. I przyczyną wzrostu cen w obu przypadkach była inflacja. PLEX drożeje ponieważ jako jedyny towar nie jest wytwarzany w świecie EVE - jest przybyszem ze świata realnego. I to, że kosztuje coraz więcej mówi nam, że w świecie eve jest coraz więcej pieniędzy.

Ani mechanizmu inflacji w EVE ani jego konsekwencji qlko1 zwyczajnie nie rozumiesz. Stąd biorą się takie wypowiedzi jak:
PLEX nie jest pieniądzem (nie spełnia podstawowych kryteriów by go za pieniądz uznać). Siła nabywcza ISK-ów nie spadła i nie wzrosła znacząco przez ostatnie 8 lat mojej gry. PLEX przeszedł w tym czasie ze 100m do 1b. Cena surowców będących podstawą wszelkiej produkcji, a więc odzwierciedlających wartość ISKa nie wzrosła 10krotnie. Nawet 2krotnie nie wzrosła z tego powodu. Należy pominąć zmiany spowodowane interwencją CCP przez patche. Jeśli odrzucasz surowce jako wiarygodny punkt odniesienia do liczenia inflacji ISK, to wskaż mi dowolny inny koszyk towarów, którym proponujesz go mierzyć.
[...]
Mylisz się, praktycznie każdy towar pochodzi z pracy graczy. Surowce trzeba wykopać, przewieźć, przetworzyć, zbudować coś, dostarczyć, sprzedać... Inflacja ISKów to problem, z którym CCP walczy od lat. Wprowadzanie do systemu gospodarczego kolejnych ilości waluty w sposób niekontrolowany "rozcieńcza" jej wartość. ISKi do systemu wprowadzają anomalie w 0.0 oraz misje w highsec. ISKi z systemu CCP wyprowadza przez działalność milicyjną oraz wszelkie podatki NPC. Dlatego między innymi CCP nie chce znerfić milicji. Ma za duży udział w isk sinku.
[...]
Tak jak pisałem wcześniej, CCP wyczarowuje iski z powietrza, ale także je z niego odsysa. Bez twardych danych trudno zmierzyć jak przedstawia się bilans ISK in do ISK out, ale z pewnością wskaźnik inflacji nie może być mierzony ceną PLEXa. Jeśli zmienia się wartość nabywcza ISK, to wpływa to na cenę wszystkich towarów, a nie tylko jednego.

No to jedziemy.

EVE to gra mmo, gdzie gracz nie tylko wchodzi w reakcje z innymi graczami, ale również z NPCami. I jeśli gracz ma ochotę grać tak, żeby zabijać dziki w lesie, albo strzelać do krzyżyków to gra mu to umożliwia prawda? Żeby takie strzelanie do ratów miało jakikolwiek walor w rozgrywce, to gracz musi być w jakiś sposób wynagrodzony, prawda? A ponieważ każdy gracz oczekuje, że jak się zabije małego potworka to wypadnie z niego trochę kasy i itemki,  a jak się zabije bossa to wypadnie więcej kasy i lepsze itemki, to takie funkcjonalności są w grze.

Jeśli zaś gra oferuje graczom możliwość wyczarowywania pieniędzy i itemków z niczego (strzelanie do potworka, który spawnuje się z powietrza tylko dlatego że wszedłeś na sajta) to znaczy, że w grę wpisany jest mechanizm inflacji. Aby nie użyć tego słowa pisałeś o "rozcieńczaniu" wartości waluty.

Skoro zatem w grę wpisany jest mechanizm inflacji, to aby nie było momentalnie hiperinflacji konieczne jest odsysanie jest waluty z rynku, prawda? Jakie są mechanizmy odsysania waluty z rynku:
- straty materialne (statki i cargo) stracone w walce
- milicja ? (piszesz, że ma udział w wysysaniu isków, więc przyjmuję za dobrą monetę, ponieważ nie mam pojęcia o milicji. Niemniej wydaje mi się, że coś jednak się zyskuje, a nie tylko traci, ponieważ w takim przypadku gracze raczej by nie byli zainteresowani milicją)
- wysysanie poprzez wpływanie na ceny plexów (skupowanie)
- podatki w EVE poza plexem nie istnieją (tzn istnieją i są niższe niż błąd statystyczny, więc nie będę się nimi zajmował jako istotnym czynnikiem)
- Zakupy u NPC
To koniec więcej sposobów nie widzę. Jak widzisz to uzupełnij listę

Mamy zatem taką sytuację, że w świecie EVE są tysiące sposobów wprowadzania do obiegu nowych ISK-ów (misje, anomalki), natomiast sposobów wyprowadzania tych pustych pieniędzy z systemu jest raptem kilka. Nie ma pytania czy CCP wysysa kasę, tylko w jaki sposób to robi. Ze wszystkich sposobów wymienionych powyżej wysysanie kasy ceną PLEXów jest najprostszy i dający najwięcej korzyści.

Żeby było jasne - moim zdaniem nie ma w tym nic złego, to żadna zbrodnia, czy przestępstwo, a ccp ma do tego święte prawo. Dla mnie jako dla konsumenta jest to bez znaczenia, czy mojego plexa kupił jakiś człowiek, czy bot. Interesuje mnie czy dostałem tyle isków ile chciałem, czy nie.

Twierdzenie, że ccp nie manipuluje cenami plexów jest totalną bzdurą. Jeśli ccp organizuje np. promocję na plexy (a była taka jakiś czas temu) to robi to po to aby sprzedać więcej plexów, a zatem wpłynąć na podaż plexów. Czyli ni mniej ni więcej, ale prowadzi to właśnie do zmiany cen plexów na rynku.

A teraz kilka słów wyjaśnienia na czym polega ta magiczna sztuka, że drożeją tylko plexy, a "Siła nabywcza ISK-ów nie spadła i nie wzrosła znacząco przez ostatnie 8 lat Twojej gry"

Otóż gdyby za zabijanie potworków gracz dostawał wyłącznie kredyty, to otworzyłoby to rzekę pieniędzy do systemu. Dla tych pieniędzy nie byłoby pokrycia w towarze, a co za tym idzie rozkręciłaby się inflacja. Ale przecież za zabijanie potworków jest nie tylko żywa gotówka, ale i dropy. A czymże są te dropy? Te dropy to pokrycie w towarze dla gotówki, która właśnie znikąd pojawiła się na Twoim koncie. Dodatkowo dostaje się punkty lojalnościowe do korpa, aby w sklepiku kupić za te punkty kolejne towary, czyli zwiększyć podaż towarów na rynku (wszystkie warianty zakupu za punkty lojalnościowe sprowadzają się albo do zmniejszania podaży pieniądza, albo do zwiększania podaży towarów)

Czyli teoretycznie - jeśli mamy system w którym panuje stała relacja między ilością towarów a ilością pieniędzy to ceny są tam stałe. Jeśli do tego systemu wprowadzimy z powietrza sumę X oraz jednocześnie towary o wartosci X, to ceny nie zmienią się. Taki jest pomysł na walkę z inflacją. Ale działa to tylko teoretycznie, ponieważ nie wszyscy biorą dropy a jak już wezmą, to niekoniecznie wprowadzają je na rynek. Ja np. zbieram dropy i gromadzę w jednej stacji, która jest takim moim śmietnikiem. Jak kiedyś może zrobię reprocessing scrapmetalu, to zmielę. Ale póki co odkładam na kupę. Konsekwencją jest fakt, że nie wprowadzam na rynek towaru stanowiącego pokrycie dla kasy, która wpływa na konto, czyli w takiej skali mikro - generuję inflację. Zjawisko niewielkie, wystarczy odessać kilka plexów i jest równowaga.

Sporo graczy jednak błyskawicznie sprzedaje swoje dropy gościom, którzy mielą wszystko i przerabiają na minerały, które potem sprzedają dalej. Ewentualnie mielą sami. To właśnie dlatego cena minerałów jest mniej więcej stała, ponieważ mierały płyną szerokim strumieniem z misji security.

I niestety mylisz się w tym co napisałeś: "Mylisz się, praktycznie każdy towar pochodzi z pracy graczy. Surowce trzeba wykopać, przewieźć, przetworzyć, zbudować coś, dostarczyć, sprzedać... ".
Ja nie jestem jakimś zaciętym misjonarzem, ale samych broni 125mm 'Scout' Accelerator Cannon I mam ponad 100. Naprawdę sądzisz, że jakikolwiek gracz produkuje te działka? Na mój gust zamiast bawić się w produkcję wystarczy zostać misjonarzem. Zerknij na market:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=10688 - ponad 43k działek na sprzedaż.
Porównajmy to z działkiem, które na pewno zostało wprodukowane przez graczy:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=3170 - 17k działek
I tak niestety wygląda rynek - niestety w świecie EVE największym producentem jest ccp, a nie żaden gracz


Do EVE przyszedłem bo usłyszałem, to co napisałeś o rynku w rękach graczy. Niestety jak się temu bliżej przyjrzałem, to okazało się że największym producentem jest CCP, które wyczarowało z powietrza ok 60-70% produktów na rynku tylko dlatego, żeby nie było hiperinflacji spowodowanej dawaniem graczom kasy wyczarowanej z powietrza. To właśnie o tym pisałem w tym poście, co go usunąlem, że jestem rozczarowany systemem ekonomicznym eve, a wysoką efektywność reprocessingu uważam za totalny błąd ccp. Ale gra mi się podoba, wiec pobawię się nią ,ale raczej jako turysta zwiedzający egzotyczne krainy niż industrialista pełną gębą.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 13:43:19 wysłana przez MortimerPL »

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 02, 2015, 08:11:23 »
I niestety mylisz się w tym co napisałeś: "Mylisz się, praktycznie każdy towar pochodzi z pracy graczy. Surowce trzeba wykopać, przewieźć, przetworzyć, zbudować coś, dostarczyć, sprzedać... ".
Ja nie jestem jakimś zaciętym misjonarzem, ale samych broni 125mm 'Scout' Accelerator Cannon I mam ponad 100. Naprawdę sądzisz, że jakikolwiek gracz produkuje te działka? Na mój gust zamiast bawić się w produkcję wystarczy zostać misjonarzem. Zerknij na market:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=10688 - ponad 43k działek na sprzedaż.
Porównajmy to z działkiem, które na pewno zostało wprodukowane przez graczy:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=3170 - 17k działek
I tak niestety wygląda rynek - niestety w świecie EVE największym producentem jest ccp, a nie żaden gracz

Do wszystkiego co piszesz podchodzisz z takim przygotowaniem? Bo to co zrobiłeś powyżej to wnioskowanie na podstawie założeń z dupy.
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 02, 2015, 10:22:35 »
Chodź, weź te moduły znalezione na misji i załaduj je na swój statek znaleziony na misji... a nie, czekaj... jedyne statki które dostałem od CCP to noobshipy i jakieś pamiątkowe ozdóbki.

A no i Gnosis. Dobra, niech będzie. Weź Gnosisa, wyposaż go w te modułki z misji, przyleć do Mya, a ja wezmę swojego wyposażonego w modułki t2 wyprodukowane przez graczy i pokażę Ci, dlaczego to ma znaczenie.  ;D

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 02, 2015, 10:34:05 »
Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah
Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah
Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah


(jebnę wallOfText'a o tym czy PLEX to pieniądz i o definicji inflacji, może nikt się nie połapie, że nie mam
argumentów aby nawiązać dyskusję o cenie PLEX i skupowaniu PLEXów przez CCP z gry)


Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah
Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah
Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah Blah


Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Ptysiu

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 733
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ptysiu
  • Korporacja: The Eye Of Chaos
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 02, 2015, 10:54:53 »
Ja bym chciał zadać tylko jedno pytanie nt. PLEXa jako waluty. Kiedy ostatnio ktoś z was (Morti, Qlko, ktokowiek) użył PLEXa jako formy zapłaty za cokolwiek? Pomijając Jita-scamy typu wymiana PLEXa za 1 szt. trytu (totally happens). Chyba, że traktujemy scamy jako formę handlu, wtedy odczepiam się całkowicie :D.
"Twoja stara jest tak gruba, że zamyka stałkę jednym jumpem." - Trol Anonim

Trial:

https://secure.eveonline.com/trial/?invc=80cbb5d1-2816-4276-8507-098de6f39fda&action=buddy

Jakub Trokowski

  • Pod-pilot
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 557
  • pr0 jammer
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jakub Trokowski
  • Korporacja: CCDM
  • Sojusz: Templis CALSF
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 02, 2015, 11:41:31 »
Skoro zatem w grę wpisany jest mechanizm inflacji, to aby nie było momentalnie hiperinflacji konieczne jest odsysanie jest waluty z rynku, prawda? Jakie są mechanizmy odsysania waluty z rynku:
- straty materialne (statki i cargo) stracone w walce
Ale tu tracone są itemki a dosypywane ISKi, to zaprzeczenie walki z inflacją.

- wysysanie poprzez wpływanie na ceny plexów (skupowanie)
Znów, skupienie PLEXa zabiera z gry item a dodaje ISKów.

Takie dwa zdania na szybko, choć raczej nie dasz sobie wytłumaczyć, że się nie znasz.

Sin Om

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kris Karoth
  • Korporacja: Stay Frosty.
  • Sojusz: A Band Apart.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 02, 2015, 12:32:35 »
Filip zdemaskował przekaz podprogowy :P

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 02, 2015, 13:10:24 »
Ja bym chciał zadać tylko jedno pytanie nt. PLEXa jako waluty. Kiedy ostatnio ktoś z was (Morti, Qlko, ktokowiek) użył PLEXa jako formy zapłaty za cokolwiek? Pomijając Jita-scamy typu wymiana PLEXa za 1 szt. trytu (totally happens). Chyba, że traktujemy scamy jako formę handlu, wtedy odczepiam się całkowicie :D.

Ja użyłem plexa jako formy zapłaty za otwarcie drugiej kolejki skillowania.

Dlaczego ludzie nie używają plexów jako towaru slużącego do rozliczeń - a dlatego, że ISKi są wygodniejsze i dlatego że istnieje prawo Kopernika-Greshama. Równie dobrze mógłbyś postawić takie pytanie w PRL udowadniając, że tylko PLZy są pieniądzem, a UDS pieniądzem w PRL nie jest. "A kiedy kupiłeś cokolwiek za USD?"
No tak, w PRL były towary dostępne wyłącznie za dolary - pewexy - czyli taką operację można było wykonać.
Jednak w EVE też są dwie usługi, które można zakupić wyłącznie za plexy - GT oraz otwieranie drugich kolejek skillowania.

Niewątpliwie złoto jest pieniądzem. Też można próbować obalać tę tezę pytając "kiedy ostatni raz zapłaciłeś za chleb złotem". Tyle że znowu dochodzimy do prawa Kopernika-Greshama, które mówi, że zły pieniądz wypiera dobry.
Tak przy okazji zastanów się nad jedną rzeczą - gdybyś był otrzymał właśnie atrakcyjny grant naukowy związany z wyjazdem na antarktydę na rok, albo do tybetu na rok, albo na jakaś piękną wyspę na pacyfiku - wszystko jedno gdzie. I wiedziałbyś, że nie ma tam internetu, a w EVE miałbyś 763b, to co byś zrobił z tymi pieniędzmi?
- trzymał w ISKach, bo przecież inflacji w EVE nie ma
- trzymał w wartościowych produktach (na tę chwilę)
- trzymał w PLEXach, licząc, że jak wrócisz do gry za rok, to może wartość Twoich assetów ulegnie podwojeniu?

Chodź, weź te moduły znalezione na misji i załaduj je na swój statek znaleziony na misji... a nie, czekaj... jedyne statki które dostałem od CCP to noobshipy i jakieś pamiątkowe ozdóbki.

A no i Gnosis. Dobra, niech będzie. Weź Gnosisa, wyposaż go w te modułki z misji, przyleć do Mya, a ja wezmę swojego wyposażonego w modułki t2 wyprodukowane przez graczy i pokażę Ci, dlaczego to ma znaczenie.  ;D

No właśnie o tym piszę. Dropy z NPC to śmieci lub amunicja. I te  śmieci są potem mielone. Poprzez system dropów CCP wprowadza na rynek miliony bezwartościowych przedmiotów, które potem rozkłada się na surowce, z których gracze produkują przydatne dla siebie moduły. Ale na rynku wyrobów gotowych więcej jest śmieci niż produktów wyprodukowanych przez graczy (ilościowo, nie wartościowo). Dodatkowo sprawa dropów i reprocessingu zamyka możliwość mówienia o inflacji bez plexa czy innego towaru, który nie jest wyczarowywany z powietrza.

Ale tu tracone są itemki a dosypywane ISKi, to zaprzeczenie walki z inflacją.

Zakładam że ten tekst odnosi się do PVP, bo sytuację PVE gdzie rzeczywiście ccp dorzuca do systemu iski i itemki opisałem wcześniej.

Może mało wiem o mechanice EVE ale wydaje mi się, że jak polecę do Isengrima w moim zajebistym coraxie posiadającym tylko civilian damage control (bo to misja dyplomatyczna i broń jest mi zbędna), to jeśli jakiś rozbójnik mnie zaatakuje to efektem tego starcia będzie:
- moja strata materialna corax i civilian damage control (jeśli nadal będę chciał taki zajebiście wyfitowany statek, to muszę go odkupić)
- potencjalny zysk rozbójnika - z dropa może uzyskać civilian damage control. Z tego co wiem nie wypadnie ani jeden itemek, którego nie miałem w cargo ani na ficie. Jest tak? Bo jeśli tak, to ccp nie dosypuje itemków w walce z innymi charami. Jeśli rozbójnik ma salvager, to może wydłubać z wraka jakieś surowce, ale te w 99% wypadków są mniej warte od obiektu, który był dawcą salvagu.


Znów, skupienie PLEXa zabiera z gry item a dodaje ISKów.

Tak, dlatego cena plexa rośnie i będzie rosła pokonując kolejne bariery psychologiczne.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 13:33:34 wysłana przez MortimerPL »

Zsur1aM

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 568
  • Kicking ass for teh.. woops retired!
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Zsur1aM
  • Korporacja: a-Losers
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 02, 2015, 14:46:29 »
Skoro zatem w grę wpisany jest mechanizm inflacji, to aby nie było momentalnie hiperinflacji konieczne jest odsysanie jest waluty z rynku, prawda? Jakie są mechanizmy odsysania waluty z rynku:
- straty materialne (statki i cargo) stracone w walce
- milicja ? (piszesz, że ma udział w wysysaniu isków, więc przyjmuję za dobrą monetę, ponieważ nie mam pojęcia o milicji. Niemniej wydaje mi się, że coś jednak się zyskuje, a nie tylko traci, ponieważ w takim przypadku gracze raczej by nie byli zainteresowani milicją)
- wysysanie poprzez wpływanie na ceny plexów (skupowanie)
- podatki w EVE poza plexem nie istnieją (tzn istnieją i są niższe niż błąd statystyczny, więc nie będę się nimi zajmował jako istotnym czynnikiem)
- Zakupy u NPC
To koniec więcej sposobów nie widzę. Jak widzisz to uzupełnij listę

Straty materialne w postaci statków i przedmiotów nie powodują odpływu ISK'ów z gry.
Gdybyś chciał wyprowadzić ileś tam isków z sytemu, bierzesz torbę z iskami i ją spalasz.. w tym momencie w systemie jest mniej waluty, ale w sytuacji gdy kupisz za tą torbę isków jakiś statek i go zniszczysz, z systemu nie znikają żadne iski, bo posiada je osoba która sprzedała Ci statek.

Wpływem do puli walutowej w EVE są wszystkie nagrody ISK od NPC i analogicznie ISKi odpływają gdy to gracz płaci NPC.
Czyli kolejno ISKI wpływają przez:
- bounty z NPC
- nagrody z misji w postaci ISK
- skup itemów przez NPC
- ubezpieczenia
itp

Iski wyprowadzane są z systemu przez:
- podatki (na markecie, brokers fee, sov, custom office NPC etc)
- koszty wykupu przedmiotów z LP store
- naprawy
- koszty wynajęcia biur, lini produkcyjnych, klonów itp w stacjach NPC
- sprzedaż itemów przez NPC
itd

Mining i dropy przedmiotów z NPC nie zwiększają ilości waluty w obiegu.

Dane nt wpływu i odpływu waluty z gry były udostępnione na jednym z ostatnich fanfestów, tam było wszystko wypisane.
EDIT: bodajże na tym

Ja nie jestem jakimś zaciętym misjonarzem, ale samych broni 125mm 'Scout' Accelerator Cannon I mam ponad 100. Naprawdę sądzisz, że jakikolwiek gracz produkuje te działka? Na mój gust zamiast bawić się w produkcję wystarczy zostać misjonarzem. Zerknij na market:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=10688 - ponad 43k działek na sprzedaż.
Porównajmy to z działkiem, które na pewno zostało wprodukowane przez graczy:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=3170 - 17k działek

Jakieś 99,5% dropów w grze jest wykorzystywana jako dodatkowe źródło minerałów w grze, bo są to przedmioty obecnie bezużyteczne, dlatego zalegają tego takie ilości na markecie od osób które nie chciały posłać tego na buy ordery których wartość zawsze oscyluje nieco poniżej wartości danego przedmiotu w przetworzonych minerałach.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 14:54:57 wysłana przez Zsur1aM »

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 02, 2015, 15:18:25 »
Straty materialne w postaci statków i przedmiotów nie powodują odpływu ISK'ów z gry.
Gdybyś chciał wyprowadzić ileś tam isków z sytemu, bierzesz torbę z iskami i ją spalasz.. w tym momencie w systemie jest mniej waluty, ale w sytuacji gdy kupisz za tą torbę isków jakiś statek i go zniszczysz, z systemu nie znikają żadne iski, bo posiada je osoba która sprzedała Ci statek.

Masz rację, mój błąd.

Mining i dropy przedmiotów z NPC nie zwiększają ilości waluty w obiegu.

Oczywiście, że nie. Ale dropy są mechanizmem łagodzącym inflację, ponieważ zapewniają dopływ do systemu wyczarowanych z powietrza towarów jako pokrycie dla wyczarowanych z powietrza isków.

Jakieś 99,5% dropów w grze jest wykorzystywana jako dodatkowe źródło minerałów w grze, bo są to przedmioty obecnie bezużyteczne, dlatego zalegają tego takie ilości na markecie od osób które nie chciały posłać tego na buy ordery których wartość zawsze oscyluje nieco poniżej wartości danego przedmiotu w przetworzonych minerałach.

Ja to rozumiem i napisałem dokładnie to samo. Natomiast wskazałem jednak, że przeświadczenie, że większość produktów na rynku tworzą gracze jest błędne. Większość produktów na rynku tworzy CCP. To co gracze wytworzą z surowców wykopanych lub odzyskanych to mniejszość. Te przykłady dwóch modułów miały jedynie na celu pokazać że przedmiotów wytworzonych przez ccp wcale nie jest tak mało jakby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka (skillbooki, czartery, implanty itd).

[.BSI.] Dheedee

  • .BSI.
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Paullus Lux
  • Korporacja: Unseen Massacre
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 02, 2015, 16:39:41 »
Sorry ale pierdolisz jak potłuczony. CCP nie tworzy żadnych przedmiotów. Te 125 railguny możesz sobie wsadzić tylko w jedne miejsce gdzie przyniosą jakikolwiek pożytek, czyli we własną dupę. Ja potrzebuję shipów, ammo T2, modułów T2 i frakcyjnych i deadspace. Jeżeli nie masz pojęcia o grze, to nie gadaj głupot, tylko najpierw trochę pograj. A, i postaw mi piwo płacąc w sklepie PLEXem.

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 02, 2015, 17:00:24 »
Sorry ale pierdolisz jak potłuczony. CCP nie tworzy żadnych przedmiotów. Te 125 railguny możesz sobie wsadzić tylko w jedne miejsce gdzie przyniosą jakikolwiek pożytek, czyli we własną dupę. Ja potrzebuję shipów, ammo T2, modułów T2 i frakcyjnych i deadspace. Jeżeli nie masz pojęcia o grze, to nie gadaj głupot, tylko najpierw trochę pograj. A, i postaw mi piwo płacąc w sklepie PLEXem.

Czyli sugerujesz że te 40k railgunów na rynku nie zostało wyprodukowanych przez CCP, ale przez jakichś graczy, którzy zasoby poświęcili na takie cymesy, zamiast na jakieś moduły t2 i statki? No świetnie stary. Cieszę się że masz dobre samopoczucie :)

[.BSI.] Dheedee

  • .BSI.
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Paullus Lux
  • Korporacja: Unseen Massacre
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpień 02, 2015, 19:31:17 »
A ja się cieszę że widać jakie masz pojęcie o grze. A z czego zrobić 125 t2 raile? Musisz mieć wersję meta 1, rasowi producenci mają bp na to co produkują wyszlifowane do perfekcji i nie bawią się aż im dropnie na misjach 100 czy 1000 raili ani nie latają po całym świecie żeby je kupować po okazyjnej cenie i potem zwieźć na posa czy do 1 stacji tylko sobie je spawają z minerałków ze skupionego i stopionego wszystkiego innego co akurat można było kupić poniżej ceny minerałów.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 03, 2015, 16:47:18 »
O ile pamiętam z rozmów z innymi ludźmi to produkcji jest potrzebny moduł tech 1 meta 0.
Wszystkie moduły tech 1 meta X dają niewiele minerałów po przemieleniu jedynie meta 0 jest dobra do mielenia ale i najwięcej kosztuje.
Mało kto używa meta ileś tam i jedynie czasami meta 3 lub przy mwd lub ab są używane meta 2 przy niektórych fitach.

Jeśli się mylę to proszę o korektę.

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 03, 2015, 18:25:10 »
Tak, mylisz się.
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

[.BSI.] Dheedee

  • .BSI.
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Paullus Lux
  • Korporacja: Unseen Massacre
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpień 03, 2015, 21:53:47 »
O ile pamiętam z rozmów z innymi ludźmi to produkcji jest potrzebny moduł tech 1 meta 0.
Wszystkie moduły tech 1 meta X dają niewiele minerałów po przemieleniu jedynie meta 0 jest dobra do mielenia ale i najwięcej kosztuje.
Mało kto używa meta ileś tam i jedynie czasami meta 3 lub przy mwd lub ab są używane meta 2 przy niektórych fitach.

Jeśli się mylę to proszę o korektę.

Miałem na myśli możliwie najniższe meta, myślałem że to 1, a tu proszę niespodzianka, człowiek się uczy całe życie. Jeszcze nic t2 nigdy nie wyprodukowałem i obawiam się że nie wyprodukuję;)

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 03, 2015, 22:01:54 »
Tak, mylisz się.

Nie bądź taki tajemniczy i uświadom kolegę.

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpień 04, 2015, 14:24:19 »
Moduły meta 0 od lat nie dropią.
Moduły meta cośtam w tej chwili mają różne funkcje, w sensie już nie jest tak, że "meta 4" zawsze jest najlepszy jeśli chodzi o wszystko (i fitting requirements, i statystyki). Możesz mieć moduły z lepszymi statami, ale trudniejsze do zafitowania, albo z gorszymi statsami, a łatwiejsze do zafitowania, albo jeszcze jakieś, ale to wszystko jest dość solidny crap.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 04, 2015, 16:59:52 »
Dziękuję za sprostowanie Isen .
Moja wiedza na temat przedmiotów / dropu itd zatrzymała się (jak widać) jeszcze jak były w dropie moduły tech 1 meta 0.

wesułdzień

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 18, 2015, 11:21:31 »
Witam

Aż się musiałem zarejestrować co było mi całkiem po drodze gdyż zamierzam wrócić do gry po kilku latach przerwy.

Wracając do tematu póki co to jedynie MortimerPL przedstawił całkiem zgrabną analizę, reszta to definicje kompletnie bez sensu dla praktyka rynkowego. Gdybym był CCP pewnie zastanawiałbym się nad taką samą manipulacją/interwencją, choć z innych pobudek. Ale oto dlaczego MortimerPL jest w błędzie.

Wystarczy spojrzeć na indeks dolara i na indeksy walut peryferyjnych/egzotyków np. rubla ( RUB ). Dolar się umacnia a większość tych walut się osłabia to sprawia że teraz aby zarobić na TC np. przeciętny Rosjanin musi poświęcić więcej czasu rl, dodatkowo kryzys akurat w tym kraju wydłuża go jeszcze bardziej. W pewnym momencie część zrezygnuje z kupna za rl czas i zechce farmić na subskrypcje. Teraz objawia się notowany od niedawna odpływ graczy ( lub brak wznowień jak kto woli ), szczególnie tych odpowiedzialnych za content to oni w znacznym stopniu odpowiadają za ilość TC. Sam nie zamierzam robić cokolwiek innego niż sprzedaż plexów, kupienie szipów i psucie kosmosu a farma tylko w zakresie jaki będzie wymagało poznanie świata. Jak pamiętam historię EVE ( od 2005r ) to tacy gracze stanowili clue tej "fabuły".

Nie twierdzę oczywiście że CCP nie manipuluje w inny sposób kosztem plexów, ma takie możliwości i myślę że zależy im na wysokich cenach bo to w pewnej perspektywie pozwoli im zachęcić część graczy, szczególnie starych, doświadczonych bo dla EU zachodniej USA praca w MCd kilka godzin dziennie na kilka miesięcy zabawy może okazać się atrakcyjna. Zaraz pojawią się głosy że to spowoduje odpływ innych tak oczywiście może tak się stać ale będzie dotyczyło przede wszystkim tych którzy chcą zacząć a słyszeli że godzina misji LVL4 to TC - to se ne vrati ( szczerze pisząc jestem starej daty nie wiem na czym teraz można zarobić, więc z góry przepraszam za być może nie trafione porównania ). Koniec końców dla contentu gry lepsza będzie obecność 5k graczy 30-50m sp niż 20k graczy <10m sp ( choć to też zależy od tego na co takie ilości sp pozwalają )

Pozdrawiam 

Dux

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 010
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bubu Talib
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 18, 2015, 12:03:02 »
Koniec końców dla contentu gry lepsza będzie obecność 5k graczy 30-50m sp niż 20k graczy <10m sp ( choć to też zależy od tego na co takie ilości sp pozwalają )

Parafrazując znane powiedzenie, gdzie ludzi kupa i Herkules dupa. Choć w tym wypadku nie kupa ludzi tylko gówno ludzi :D
Ściągasz takiego contentmakera do gry, ten napalony kupuje statki, zbiera kilku starych kolegów, organizuje roam, leci ............ leci .............., leci ................ leci .................., leci .............................. i chuj, nie ma nikogo. Jaki on kontent zorganizuje, jak nie ma do czego strzelać, bo 1/3 czy nawet 1/2 tego co grało kiedyś ubyło? Jak ma on ten content zorganizować?
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego :P


Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpień 18, 2015, 12:41:04 »
Koniec końców dla contentu gry lepsza będzie obecność 5k graczy 30-50m sp niż 20k graczy <10m sp ( choć to też zależy od tego na co takie ilości sp pozwalają )
Tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy jednocześnie skurczą galaktykę do 1/4 jej obecnej wielkości. Bo jak się 5k graczy rozlezie po 5k systemów to nie będzie gdzie złapać contentu. CCP interesuje jak największa liczba subskrybentów i pokazują to swoją polityką pronewbie konsekwentnie od kilku lat.
Nie twierdzę oczywiście że CCP nie manipuluje w inny sposób kosztem plexów, ma takie możliwości i myślę że zależy im na wysokich cenach bo to w pewnej perspektywie pozwoli im zachęcić część graczy, szczególnie starych, doświadczonych bo dla EU zachodniej USA praca w MCd kilka godzin dziennie na kilka miesięcy zabawy może okazać się atrakcyjna. Zaraz pojawią się głosy że to spowoduje odpływ innych
To, że spowoduje odpływ to pikuś, kto ma grać będzie grał (weteran zna wartość gry i docenia jej aspekty, trudniej mu zrezygnować jeśli dokładnie wie jaką jakość przedstawia gra na tle innych). Wysoka cena PLEXa to mniejszy napływ nowych graczy. Pokuszę się o stwierdzenie, że większość graczy wschodniej europy od początku kombinuje jak opłacić grę za PLEXa - powody opisałeś wcześniej. Jeśli nie mogą, rezygnują (brak przywiązania, nie znają produktu więc łatwiej z niego zrezygnować).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2015, 13:28:09 wysłana przez qlko1 »

Gaunt

  • 1337
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 129
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Teh Gaunt
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Verge of Collapse
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpień 18, 2015, 13:15:20 »
Parafrazując znane powiedzenie, gdzie ludzi kupa i Herkules dupa. Choć w tym wypadku nie kupa ludzi tylko gówno ludzi :D
Ściągasz takiego contentmakera do gry, ten napalony kupuje statki, zbiera kilku starych kolegów, organizuje roam, leci ............ leci .............., leci ................ leci .................., leci .............................. i chuj, nie ma nikogo. Jaki on kontent zorganizuje, jak nie ma do czego strzelać, bo 1/3 czy nawet 1/2 tego co grało kiedyś ubyło? Jak ma on ten content zorganizować?

bo sie trzeba wycfanić a nie siedzieć gdzieś gdzie sie siedziało całe życie i narzekać :D
pewpew

wesułdzień

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpień 21, 2015, 11:00:57 »
Brak contentu jest skutkiem a nie powodem odchodzenia szczególnie graczy o większym stażu i doświadczeniu.

Pamiętam gdy ja zaczynałem byłem tak nakręcony gierką że nie przeszedłem nawet kursu aury a to były czasy gdy nie było "warp to 0", skakałeś na bramę  zawsze wypadałeś 15km przed i miałeś ból ( bul ;) ) gdy siedziała tam kampa. Chciałeś skoczyć <2,5km aby od razu zrobić jump, musiałeś posiadać BMki ( bookmark ) zrobione 15km za bramą w odpowiednim kierunku wtedy lądowałeś, plus minus, gotowy do skoku. Ja nie miałem pojęcia że dwuklik na przestrzeni kieruje twój statek w wyklikanym kierunku, tak było przez pierwszy miesiąc gry a że od razu zawędrowałem do low i null, wielki ból i spinka aby ogarnąć latanie.

Takich noobków jak ja wtedy, jest pełno. Content stworzy jedynie ktoś bardziej ogarnięty z większą wiedzą i doświadczeniem jeśli się znudzi zorganizuje wyścig we fregatach wokół galaktyki. Noobek będzie pytał "co to jest to czerwone", " mogę to nacisnąć" ..... Jeśli kiedykolwiek CCP zależało na napływie dużej ilości graczy to tylko dlatego że świadome jest tego że z tysiąca  graczy kilkuset dojdzie do 20m sp kilkudziesięciu do 100m sp. Tyle że to zawsze spowoduje jakiś konflikt czym dłużej siedzisz w grze tym bardziej Cię zaczyna denerwować to co jest plusem dla początkującego, zdajesz sobie sprawę że poświęciłeś dużo czasu na granie teraz chcesz mięsa co niekoniecznie musi być na rękę nowym.
Póki brakuje konkurencji, wszystko jest ok gracze muszą przeboleć pewne rzeczy ale teraz mamy ED niedługo będzie SC 

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpień 21, 2015, 12:13:28 »
Brak contentu jest skutkiem a nie powodem odchodzenia szczególnie graczy o większym stażu i doświadczeniu.
Mocne stwierdzenie, powiedziałbym raczej że jest i jednym i drugim :)

Pamiętam gdy ja zaczynałem byłem tak nakręcony gierką że nie przeszedłem nawet kursu aury a to były czasy gdy nie było "warp to 0"
Jeśli były to czasy warpu na 15 na bramę to jeszcze nie było kursu Aury. Zaczynałem kiedy jeszcze nie było tych wszystkich samouczków i misji tutorialowych, piękne dzikie czasy. Jakie było zaskoczenie jak się dowiedziałem zaraz po przyjęciu do normalnego corpa, że nie muszę latać na autopilocie między systemami :)

Takich noobków jak ja wtedy, jest pełno. Content stworzy jedynie ktoś bardziej ogarnięty z większą wiedzą i doświadczeniem jeśli się znudzi zorganizuje wyścig we fregatach wokół galaktyki.
Content tworzy gracz mający psychiczne predyspozycje do tworzenia contentu. Świetnie było to widać po kursantach Akademii Milicyjnej. Często na roamy skrzykiwali piloci, których w życiu byśmy o to z Rainbowem nie podejrzewali (staż gry 1,5 tygodnia  ??? ) Albo jesteś graczem, który lubi tworzyć innym content, albo nie, doświadczenie i wiedza ma tu raczej drugorzędne znaczenie. To przede wszystkim chęci i ambicje.
Zobacz co się często dzieje w mniejszych aliansach 0.0. Pełno ludzi ze skillami 100m+ i kilkuletnim doświadczeniem, a czasem wystarczy, że odejdzie 2-3 FC i jest pozamiatane.

Jeśli kiedykolwiek CCP zależało na napływie dużej ilości graczy to tylko dlatego że świadome jest tego że z tysiąca  graczy kilkuset dojdzie do 20m sp kilkudziesięciu do 100m sp.
Gra jest trudna, więc jest duży przesiew, norma.

Tyle że to zawsze spowoduje jakiś konflikt czym dłużej siedzisz w grze tym bardziej Cię zaczyna denerwować to co jest plusem dla początkującego, zdajesz sobie sprawę że poświęciłeś dużo czasu na granie teraz chcesz mięsa co niekoniecznie musi być na rękę nowym.
Żadna rewelacja, cykl życia produktu. W miarę jak grasz zaczynasz czuć, że robiłeś już wszystko i wałkowanie tego dzień w dzień zaczyna Cię nudzić. Ile można strzelać do tego samego POSa czy stacji?

Póki brakuje konkurencji, wszystko jest ok gracze muszą przeboleć pewne rzeczy ale teraz mamy ED niedługo będzie SC
Nie spodziewałbym się ani po jednym ani po drugim tytule mass fightów i interakcji 1000 graczy na raz. A to, póki co, tym EvE deklasuje wszystkie inne gry mmo.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2015, 12:34:24 wysłana przez qlko1 »

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 816
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #98 dnia: Sierpień 21, 2015, 12:58:07 »
Cytuj
Takich noobków jak ja wtedy, jest pełno. Content stworzy jedynie ktoś bardziej ogarnięty z większą wiedzą i doświadczeniem jeśli się znudzi zorganizuje wyścig we fregatach wokół galaktyki.
Content tworzy gracz mający psychiczne predyspozycje do tworzenia contentu. Świetnie było to widać po kursantach Akademii Milicyjnej. Często na roamy skrzykiwali piloci, których w życiu byśmy o to z Rainbowem nie podejrzewali (staż gry 1,5 tygodnia  ??? ) Albo jesteś graczem, który lubi tworzyć innym content, albo nie, doświadczenie i wiedza ma tu raczej drugorzędne znaczenie. To przede wszystkim chęci i ambicje.
Zobacz co się często dzieje w mniejszych aliansach 0.0. Pełno ludzi ze skillami 100m+ i kilkuletnim doświadczeniem, a czasem wystarczy, że odejdzie 2-3 FC i jest pozamiatane.

QFT. Staż nie ma znaczenia, tylko i wyłącznie chęć i predyspozycje.

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #99 dnia: Sierpień 23, 2015, 09:35:07 »
Dokładnie, gadanie że content tworzą tylko doświadczeni gracze to jedne z większych bzdetów jakie tu ostatnio czytałem.

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka

Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Anna Nietrzeba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Korporacja: CBC Interstellar
  • Sojusz: [CONDI] Goonswarm Federation
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #100 dnia: Sierpień 23, 2015, 11:53:54 »
Wracając do tematu plexa za 1B , jeszcze lepiej będzie jak plex będzie kosztował 10B imho. Wtedy więcej będzie ludzi w grze,  którzy chcą grać a nie zamieniać EVE w druga prace gdzie będą się koncentrować an zarobieniu na "plexa".
Sponsored By Technetium  ;D

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 098
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #101 dnia: Sierpień 23, 2015, 11:57:35 »
Wracając do tematu plexa za 1B , jeszcze lepiej będzie jak plex będzie kosztował 10B imho. Wtedy więcej będzie ludzi w grze,  którzy chcą grać a nie zamieniać EVE w druga prace gdzie będą się koncentrować an zarobieniu na "plexa".

Ty tak serio ?

Anna Nietrzeba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Korporacja: CBC Interstellar
  • Sojusz: [CONDI] Goonswarm Federation
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #102 dnia: Sierpień 23, 2015, 12:09:39 »
Ty tak serio ?
No raczej tak , jakoś ta cena plexa kompletnie mnie nie rusza  8). Czy nie możemy płacić normalnie za grę jak cywilizowani ludzie za zachodu? Dodatkowa zaleta, że prawdopodobnie odociełoby to większość gimnazjalistów/nastolatków od gry...
Sponsored By Technetium  ;D

Sin Om

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kris Karoth
  • Korporacja: Stay Frosty.
  • Sojusz: A Band Apart.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #103 dnia: Sierpień 23, 2015, 12:24:29 »
Czy nie możemy płacić normalnie za grę jak cywilizowani ludzie za zachodu? Dodatkowa zaleta, że prawdopodobnie odociełoby to większość gimnazjalistów/nastolatków od gry...

Ale my jesteśmy cywilizowani ludzie ze Europy środkowej :P

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 098
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #104 dnia: Sierpień 23, 2015, 14:44:04 »
No raczej tak , jakoś ta cena plexa kompletnie mnie nie rusza  8). Czy nie możemy płacić normalnie za grę jak cywilizowani ludzie za zachodu? Dodatkowa zaleta, że prawdopodobnie odociełoby to większość gimnazjalistów/nastolatków od gry...

Jak Ty myślisz, że ludzie z zachodu płacą wyłącznie gotówką to spoko, masz fajny karton. Wyjdź z niego czasem :).