Fajnie, że carrierom zwiększy się potencjalny dmg z fighterów, natomiast w przypadku matek to raczej lipa. Nie dość, że na full dps ficie będą dużo lepiej niż teraz siekać (zwłaszcza, że pewniei drone control unity wrócą do łask), to jeszcze obawiam się, że po przefitowaniu się na Omni ze skryptami do trackingu, fighter bombery znów zaczną masakrować subcapitale. Dodatkowo fighter bombery dostaną 100% boosta do ehp i to chyba nie licząc skilla drone durability więc zbić je będzie już masakrycznie trudno.
Pomysłu na zmniejszenie wpływu drone interfacing na dmg dron nawet nie mam ochoty komentować, bo niedługo za więcej SP na postaci to my tylko za klona będziemy więcej płacili a bonusów z tego żadnych nie będzie.
Edit - komentarz do zmian z themittani
"The decision to make drone mods affect fighters/FBs has very interesting implications on their use, especially for fighters. Beyond just DDAs to boost fighter damage, Drone Navigational Computers make fighters/FBs much faster, and thus able to project their damage more quickly while being harder to bomb. Two DNCs can bring the MWD speed of an Einherj Fighter to 3850 m/s, or a Tyrfing FB to 2700 m/s, matching the speed of fast MWD cruisers.
On the other hand, two tracking scripted Omnidirectional Tracking Links boost the tracking of fighters to roughly equal that of short range medium guns. A Dragonfly fighter will have an optimal range of 6.25k and a tracking of 0.096, directly comparable to a void-shooting Heavy Neutron Blaster. What this means is that fighters, especially the Dragonfly, will be a very credible threat to anything larger than a frigate. Combined with the speed boost from Drone Navigational Computers, fighters are now a very viable tool for dealing with fleet comps such as Armor HACs and their variants, such as Loki/Proteus fleets. The other implication is that supercarriers and carriers will be able to clear interdictors (heavy or otherwise) off themselves without too much trouble."