Faktycznie, winne są materiały. Oraz transport - zdarza się, że dla zaoszczędzenia miejsca w kontenerze małe opony (13") wciskane są w duże co powoduje trwałe odkształcenia.
Natomiast w kwestii części z Chin, nie jest to tak proste.
Wszyscy światowi producenci części mają swoje fabryki w Chinach. Części wykonane w Chinach i oznaczone ich marką generalnie trzymają standardy (np. tarcze hamulcowe Brembo) i często nawet trudno stwierdzić, że jest to wyrób chiński. Takie części trafiają też na "pierwszy montaż" do europejskich samochodów.
Dokładnie te same części, z tej samej fabryki, można kupić pod chińską marką - trzeba tylko wiedzieć gdzieś. Część z dystrybutorów w Polsce to robi i sprzedaje pod "własną marką". Tu też nie ma co obawiać się o jakość.
Najgorzej jest jednak z częściami produkowanymi przez firmy, które albo nigdzie nie są dostawcami pierwszomontażowymi, albo są, ale dla jakiś lol-fabryk w Indiach czy Malezji. Takie części kupuje się jednak w internecie, u dużych dystrybutorów raczej nie ma takiego chłamu, bo za dużo kosztuje logistyka dostaw do warsztatów, żeby jeszcze bawić się w reklamacje (nota bene, bardzo problematyczne w przypadku chińskiego producenta).