Hastra, jeśli znasz troche mechanike orbitalną to wiesz pewnie że im bliżej 'centrum' tym statek leci szybciej im dalej tym wolniej. Czyli na orbicie w perycentrum jesteś najszybszy a w apocentrum najwolniejszy. Więc jeśli masz statek A na orbicie powiedzmy 100km która jest mniej więcej kołowa a nie eliptyczna wówczas prędkości w punktach apoapsis i peryapsis będą mniej więcej zbliżone.
Teraz masz statek B którym dostajesz się na taką samą orbitę 100km tylko problem jest taki że nie są one 'obok siebie' i musisz jednym 'dogonić' drugi albo drugim spowolnić żeby pierwszy Cie dogonił. Wariant drugi jest prostszy. Po prostu w perycentrum przyspiesz statkiem B tak żeby zmienić orbitę na eliptyczną, spowoduje to to że statek B bardziej zwolni w apocentrum a wtedy drugi Cię dogoni, przy kolejnym wejściu w perycentrum zwolnij tak, żeby wrócić na właściwą orbitę eliptyczną. Idealnie będzie jeśli dokładnie w wejściu w perycentrum oba statki się 'zetkną'.
Czas który jest potrzebny na 'spotkanie' się tych statków w perycentrum łatwo jest sprawdzić ustawiając statek docelowy jako target, dodając manewr 'prograde' (czyli przyspieszenia w celu wejścia na wyższą orbitę) w perycentrum i obserwując jak zmieniają się punkty intersection i pozycja statków w punktach intersection.