A ile w tym czasie dorzuciło BPO, minsów i innego badziewia NIE będącego ISK ?
BPO trzeba kupic wiec pytanie o nie jest zasadne. Co do pozostalych rzeczy zapytam - a jakie to ma znaczenie? No i jakiego badziewia?
Poza tym o ile mi wiadomo CCP wrzuca tylko symboliczne ilosci minsow (chociaz nie powinna tego wcale robic). Wrzuca masowo natomias zrodla z ktorych jakis gracz musi minsy pozyskac. Mineraly w EVE sa darmowe i placi sie nie za nie jako takie tylko za prace jakiej wymaga ich pozyskanie.
mnie bardziej interesuje, czy za ubezpieczenie będzie mnie stać na zakup nowego hulla, czy raczej będę musiał poświęcić kolejną godzinę na dozbieranie brakującej kwoty. Ilość ISKów w obrocie mnie nie interesuje, bo to tak samo wirtualne jak ilość minsów we wszystkich paskach EVE.
Biorac pod uwage, ze wszystko w EVE jest wyceniane w iskach powinna Cie interesowac ilosc isk w obrocie bo to od tej ilosci zalezy ile isk bedziesz musial zaplacic na nowego hulla itp.
Im bowiem CCP wiecej iskow wrzuci do obrotu tym wiecej bedziesz musial zaplacic za kazda rzecz w grze
Interesuje mnie natomiast ile czasu mogę poświęcić w grze na fun (czy to będzie PVP, czy PVE, czy handel, czy w końcu dowolna inna czynność sprawiająca przyjemność w grze - nie ma znaczenia), a nie na konieczności zarabiania, by dalej móc grać. Gra ma służyć rozrywce.
Przeciez w EVE nie musisz zarabiac zeby moc grac gdyz abonament za gre jest w walucie spoza gry. Jezeli jednak dokonujesz swiadomego wyboru by placic za plexy iskami to ilosc iskow w obrocie tez powinna miec dla Ciebie znaczenie, bo od niej zalezy ile iskow bedziesz musial wydac na plexa.
Kolegów od liczby ISKów nie interesuje ile są warte shipy które ktoś wtopił (w PLEXach, czy ISKach, minsach czy godzinach pracy - bez różnicy).
Kolegow od liczby isk interesuja te rzeczy, ale akurat rozmawiaja o ilosci iskow w grze, a nie o wplywie czegokolwiek na wszystko inne
Ich interesuje jedynie ile ISK zyskał system globalnie
Ty tak na powaznie czy sie zgrywasz bo szczerze mowiac juz zwatpilem
Kolejny raz powtorze. Dyskusja dotyczy zmian iloscia pieniadza w EVE i tego konsekwencji, a nie wplywu wszystkiego na wszystko. Jezeli jednak chcesz podyskutowac o czyms innym niz ilosc isk to nie ma sprawy. Zarzuc temat i zaczynamy.
pomijają fakt utraty globalnie wartości jaka była do systemu wrzucona w postacji minsów
Jak cala reszte rzeczy nie majacych zwiazku z tematem dyskusji. Pomijajac fakt, ze wartosc minsow jako takich wynosi zero
Nie biorą pod uwagę faktu, że jakby CCP nie dorzucało ISK "pustych" ISK, nic by po pewnym czasie nie kosztowało więcej jak 0.01 ISK (bo przecież minsów, BPO, BPC etc. wciąż by przybywało).
Ktos tu ma najwyrazniej problem ze znaczeniem okreslenia pusty pieniadz.
Biorac pod uwage, ze minsy sa darmowe ilosc isk wplywajacych do systemu powinna byc taka by zrownowazyc wyplywy na BPO etc.
Siegajac po ksiegowosc. Wplywy i wyplywy musza sie rownowazyc (wyjsc na zero)
Pojęcia bilansu księgowego są im zupełnie obce, a to przecież takie "medialne" skupić się na dziurze "budżetowej" pomijając fakt codziennego respawnu minsów.
Bilans jak sam napisales to ksiegowosc, a dyskusja jest o ekonomii, a nie o ksiegowosci.
Poza tym takie teksty imo swiadcza o braku rzeczowych argumentow.
Inna rzecz, ze patrzac po tym w jaki sposob argumentujesz zastanawiam sie czy pojecie bilansu ksiegowego jest Ci znane.
bawi mnie jak coraz więcej ludzi próbuje mnie przekonać, że przecież w EVE najważniejsza jest ilość ISKów jaka jest w EVE
Ciekwe gdzie, bo w tej dyskusji nikt nic takiego (nie liczac Ciebie w tym cytacie) nie powiedzial
Pytam raz jeszcze - jakie ma znaczenie czy jest ich 1mln czy czterbernaście trylianbastów ?
Bylo o tym wiele razy, ale skoro trzeba jeszcze raz...
Roznica jest taka ze zmiana ilosci iskow powoduje zmiane cen wyrazonych w iskach. Albo w innej wersji. Znaczenie jest takie, ze zmiany cen w EVE wynikaja nie ze zmian w popycie i podazy, a ilosci wprowadzonych przez CCP iskow.
Albo jeszcze inaczej.
Na cene dowolnej rzeczy w EVE coraz mniejszy wplyw ma to co robia gracze, a coraz wiekszy to co robi CCP.
Mam nadzieje ze to wystarczy bo narazie nie mam pomyslu na inne wersje wyjasnienia
Żeby ocenić co dana liczba ze sobą niesie trzeba mieć tło i punkt odniesienia.
Pelna zgoda.
Teraz prosze wytlumacz mi czemu w tej dyskusji uparcie ignorujesz tlo i punkt odniesienia
dla mniej najwazniejsze w eve jest stosunek ilosci graczy kupujacych plexy/gtc za rl cash i sprzedajacych je za isk do graczy ktorzy kupuja te plexy
A to juz calkiem inne zagadnienie nie majace zwiazku z iloscia iskow w EVE
tak wiec jak dla mnie nie wazne sa suche liczby, liczy sie balans
Suche liczby nigdy nie maja znaczenia. Znaczenie nadaje im dopiero kontekst
Jezeli chodzi o ilosc isk w obiegu to ich ilosc tez nie ma znaczenie. Znaczenie ma to, ze CCP stale i w dosc szybkim tempie zwieksza ich ilosc
czy gracze placacy plexami sa potrzebni?
A czy gracze wogle sa potrzebni?
Tak sie troszke ponabijalem ale jezeli chodzi o plexy to dobrze mowisz. No moze poza tym, ze plexy wbrew temu co mowisz zawsze beda na rynku. Jedyne co bedzie sie zmieniac to ich cena
plexy i GTC za iski zostaly właśnie wprowadzone po to by te fluktuacje zmniejszyc
Stawialbym raczej na to, ze plexy zostaly wprowadzone po to zeby gracze chcacy miec iski za realna walute placili CCP a nie jakims farmerom z chin i zeby zwiekszyc ilosc graczy ogolem, bo im wiecej graczy tym swiat EVE jest bardziej atrakcyjny i ekonomia w wiekszym stopniu zalezy od graczy.
Teraz sie tylko zastanawiam, czy EVE przejdzie wzorem SWTORa na F2P i placic sie bedzie CCP nie za prawo do gry, a za prawo do skillowania. No ale to tez nie jest zwiazane z iloscia isk w obiegu