Bomber jest bardzo specyficznym statkiem, który ma trzy zastosowania:
1) Bomb runy
Używasz praktycznie tylko bomb, które rzuca się falami (fala=7 bomberów) na przeciwnika w 0.0. Dobrze zrobiony bomb run z 3-4 fal potrafi skasować całą flotę przeciwnika.
Pewnią odmianą tego są bombardowania nękające przy użyciu bomb wysysających capa. Mało popularne, ale bardzo skuteczne np. przeciw amarrskim BS-om, które "strzelają capem". Inaczej niż w przypadku bomb runów, tu co kilkanaście sekund przylatuje bomber i wali jedną bombę, która zabiera każdemu shipowi w zasięgu stałą ilość capa.
2) Black Opsy
Jak nazwa wskazuje, to floty składające się z bomberów (dps), reconów (weby, jammy) i przynajmniej 1 BS T2 (black ops) plus scoutów z covert cyno. Taki gang może poruszać się po 0.0 (lub low) dzięki covert portalom i robić hotdropy na tłuste cele.
Brzmi jak fun, w rzeczywistości z punktu widzenia szeregowego bombera oznacza 3 godziny nudy (w tym czasie FC i scouci wychodzą ze skóry, żeby znaleźć cel, a potem do niego dolecieć, bo zasięg portalu jest cholernie mały), po czym pada hasło "Bridge up, right click on BOps and JUMP", cel pada w 30 sekund (tym razem od torped, bomby są zakazane, bo mogą zabić własną flotę) i zwijacie się do domu.
3) Solo PvP
Można polecieć solo bomberem po 0.0 i polować na ratterów. Kluczem do sukcesu jest możliwość latania każdym z czterech SB tak, żeby bić rattera w jego najniższe resy (każdy bomber ma bonus do "rasowego" rodzaju dmg). Znajdujesz gościa robiącego anomalkę, warpisz na nią, podchodzisz go na 35-40 km, walisz bombę, podbijasz bliżej, zakładasz punkt i tłuczesz go torpedami (na overheacie) modląc się, żeby zdechł zanim on Cię załatwi jednym strzałem i/lub zajebią Cię NPC, które oczywiście natychmiast po założeniu punktu zaczynają strzelać do Ciebie. Ze względu na raty, raczej nie zbierzesz lootu z tego gościa.
Bomber jest lata jak cruiser - jest powolny i słabo manewruje. Praktycznie nie ma tanka i spada od wszystkiego na strzał. Dlatego bombery nie służą do walk, tylko do gankowania - jeśli po minucie od początku akcji na gridzie nadal są cele, to znaczy że coś poszło nie tak i trzeba wiać.