Dyskusja o tym co "możnaby" zmienić w POSach nie ma specjalnego sensu, bo na forum eveo napisano o tym tysiące stron, a CCP co i raz przyznaje się, że rozmyślają nad tym jak się do tematu zabrać, ale wiadomym jest, że konieczne jest tu przepisanie całego systemu od zera, a to wiąże się z poważnymi nakładami sił i środków, a poza tym generuje BARDZO poważny problem z implementacją tego w taki sposób, aby 99% community posiadającego POSy nie skasowała kont z nerwów. Więc na teraz cieszą chociaż takie zmiany, może kosmetyczne, ale dość istotnie wpływające na codzienne użytkowanie POSów, co potwierdzi chyba każdy, kto kiedykolwiek musiał rozłożyć i złożyć szpilkę wraz z całą jej infrastrukturą.
Zmiany w ilości paliwa pociągną za sobą z pewnością spadek cen izotopów (mniejsze zużycie rasowego paliwa w dużej szpili) wzrost cen LO i HW (ujednolicenie zużycia bez względu na zużycie CPU/PG co często będzie prowadziło do zwiększenia jego zużycia). Co do cen PI nie sądzę, aby miało się wiele zmienić, bo i niewielkie są zmiany zużycia poszczególnych paliw z PI (oxygen i robotics w niewielkim zakresie).
Najzabawniejsze jest jednak wytłumaczenie deva, dlaczego te zmiany, choć tak proste i "kosmetyczne" są wprowadzane tak późno. Nie mógł wpaść na pomysł jak przejść z jednego systemu na drugi, aż ktoś mu podpowiedział, że możnaby do fuel baya POSa wrzucić stare i nowe paliwo i tak przeczekać moment zmiany systemu. Lol.