Miasta, ktore beda rozbudowywane na inne hexy strasznie mi sie spodobala gdzie nie bedzie sie trzeba martwic, ze na poczatku tylko 1no z 3ch miast ma dostep do morza i tylko ono moze budowac statki bo wybudujesz sobie port. Oraz to, ze baraki takze nie beda w miastach co da mozliwosc taktycznego zagrania w trakcie wojny niszczac je tak by wrog nie mial mozliwosci tworzenia wiekszej ilosci jednostek podczas ME GUSTA
.
W sumie tak jest chyba z Civ'ka nie liczac oczywiscie kultowej 1ki, w ktora mlocilem jako gowniarz, ze najlepsze sa numery parzyste. 2ka wniosla bardzo duzo i jak dla mnie to patrzac na dzisiejszy rynek growy to bylo jak DLC final game. 3ka to byl szereg eksperymentow min z mozliwoscia budowania miast na orbitach czy pod woda i juz dobrze nie pamietam ale zdaje sie laczenia jednostek razem na jednym hexie co akurat bylo ciekawe. 4ka byla rewolucyjna - pojawil sie influence chociaz czegos jej brakowalo a 5tka dla mnie to taki swoisty eksperyment, ktory do teraz mam na dysku i kilka miesiecy temu z 3ka znajomych zaliczylismy 10h gre przez neta
. Wiesz jak to jest jak jeden przywodca panstwa zostaje przekupiony by Cie zaatakowac za 4pak piwa
? ja sie dowiedzialem w bardzo przykry sposob, ze jeden z kolegow potrafi byc judaszem za kilka srebrnikow
.
Jestem wielkim fanem serii EU jak i CK, HOI i wprowadzenie zrzucenie kary za wypowiedzenie wojny w momencie posiadania realnego powodu bardzo mi sie podoba. Wplynie to pewnie na jakas forme planowania ataku od dyplomacji a nie jedynie przestawienia produkcji na jednostki wojskowe.
Utrudnienie albo tez ulatwienie - nie bedzie juz global happiness a to zostanie zastapione zadowoleniem kazdego miasta z osobna, mozliwoscia rebelii. Fajnie.
Chyba miast panstw tez nie bedzie ale moge sie mylic ogladajac filmiki na YT nie przypominam sobie o tym mowy ... zwykle w C5 po prostu je wyrzucalem imho tak jak lubie grac to psuly mi rozgrywke.
Drogi budowane przez karawany, kurcze lubilem planowac rozbudowe worker'ami to juz mi sie srednio podoba tak samo jak to ze kazdy worker bedzie mial chyba iles action points i bedzie znikal po wykonaniu X zadan. To moze byc wkurzajace, ze bedzie trzeba ich dobudowywac co jakis czas szczegolnie na poczatku, z drugiej strony bedzie trzeba myslec bardziej strategicznie przy rozbudowie to moze byc akurat plus czas pokaze.
No i to co ostatnie zapamietalem to zadania, ktore moga przyspieszyc research. Bzdurne budowanie kilku zbytecznych jednostek by cos odkryc to moze byc minus a nie plus.