Eve-Centrala

Eve Online => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 11:56:26

Tytuł: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 11:56:26
Wprowadzenie supercarrierów spowodowało, że dreadnoughty stały się nieco przestarzałe. Przyczyny są oczywiste - supercarriery biją struktury (z wyjątkiem szpilek - ale to już nie jest obowiązkowe) skuteczniej, są trudniejsze do stacklowania i bezpieczniejsze (lepszy tank, brak siege'a).

Co musiałoby się zmienić, żeby dready znów stały się atrakcyjne?

Chodzi mi po głowie coś takiego - jesli carrier (zwykły) jest capitalowym logistykiem, to dread powinien być capitalowym damage dealerem - czyli jego zastosowaniem powinna być walka z innymi capitalami oraz strukturami.

Skoro tak, to idiotyzmem jest, że dread bez siege'a ma DPS poniżej BS-a czy nawet carriera. To prowadzi do sytuacji, w której "siege or GTFO", co jest podstawową przyczyną dla której dready stały się "przestarzałe". Zamiast tego dread powinien działać w dwóch trybach - walki ze statkami i walki ze strukturami.

1) Walki z innymi capitalami bez siege'a

Tu zmiana byłaby w miarę niewielka - po prostu DPS bez siege'a powinien być mniej więcej dwa razy większy od carriera.  Signature resolution dział (i pośrednio ich tracking) powinien być zbalansowany tak, by ciężko było zestrzelić coś mniejszego od capitala). Dodatkowo - dready powinny być szybsze od supercapitali. Nie jakoś dramatycznie, ale powiedzmy - o 50 m/s tak, by supercapitale nie mogły im wyjść z zasięgu.

Jeśli istnieje obawa, że 10 dreadów trafiających za 25% dmg (po sygnaturze) i tak pozamiata flotę BS-ów, to po prostu zwiększmy sygnatury capitali tak, by były dread trafiał w BS-a za 10%. 250 DPS na BS-ie to żaden szał, Drake wali w BS-a w tempie 400 DPS.

2) Bicia struktur (stacje, SBU, ihuby, TCU, POS-y) w siege'u

Tu potrzeba siege'a. DPS dreada rośnie do obecnej wartości, tracking spada do zera (dread w siege'u stoi w miejscu, stacja czy SBU nigdzie nie ucieknie, wiec tracking = zero). Siege trwa jednak tylko 5 minut (tak jak triage na carrierach). Tu dochodzimy do bardzo istotnej zmiany. Obecnie dread w siegu jest "sam". Flota wokół niego może najwyżej strzelać w atakujących dreada, ale nie może mu w żaden sposób pomóc. To nie ma sensu. Stąd dwie możliwości zmiany (do dyskusji)

a) siege daje bonusy do resów i w tym czasie możliwy jest RR.

b) siege daje bonus do local tanka, ale możliwy jest cap transfer (żeby dreadowi nie skończył się cap - możliwe byłyby też fity z 2-3 repkami/boosterami).

Jak po zmianach wyglądałaby bitwa capitalowa?

Jeśli stado dreadów bije struktury w siege'u i przeciwnik robi hot-drop, to zadaniem carrierów jest utrzymać dready (albo naprawiając, albo tankując im capa) do czasu, gdy skończy się siege. Potem mamy już możliwość walki ship vs. ship.

Obie floty potrzebują subcapitalowego supportu - tacklerów, antytacklerów. Jeśli zdecydują się na użycie konwencjonalnych logistyków, to do ich zdjęcia potrzebny będzie także konwencjonalny DPS.

Zapraszam do dyskusji :)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 17, 2011, 12:10:08
Brzmi ciekawie, ale jest jeden problem:
Kolejność zdarzeń;
1) cyno up
2) 50 super carrierów na gridzie
3) start drone
4)a) node crashe (w słabszych rejonach w lepszych liczba z 2) to 100)
4)b) lag jak skur***** a dalej już wiesz :P

Swarm morosow przed taclerami może się obronić dronami już teraz podobnie zrobić kuku innym subcapsom bez użycia dział, wiec nie tylko siga i działa bym rozważał do rebalansu ale generalnie całość uzbrojenia.

Druga sprawa to szybkość, przy proponowanej zmianie dredy popierniczać zaczną jak bs, lub nalezy znerfic speed super capsom
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 12:19:51
Brzmi ciekawie, ale jest jeden problem:
Kolejność zdarzeń;
1) cyno up
2) 50 super carrierów na gridzie
3) start drone
4)a) node crashe (w słabszych rejonach w lepszych liczba z 2) to 100)
4)b) lag jak skur***** a dalej już wiesz :P

No, ale czy tak nie bywa i dzisiaj? Nie bardzo widzę co moja propozycja zmieni w tym aspekcie.

Może być nawet lepiej - zamiast wrzucić 250 BS-ów/Drejów do bicia struktury, będziesz mógł wrzucić 50 dreadów.

Swarm morosow przed taclerami może się obronić dronami już teraz podobnie zrobić kuku innym subcapsom bez użycia dział, wiec nie tylko siga i działa bym rozważał do rebalansu ale generalnie całość uzbrojenia.

Tackler to nie "n00b w Rifterze", tylko stankowany jak świnia Lachesis (shieldowy) lub Proteus (armorowy). Oba mogą punktować 2 dready spoza zasięgu ich dron (nie da się wpakować drone linka na dreada) i oba będą pompowane przez własne logistyki. Od dron (nawet Morosa) nie spadną.

Druga sprawa to szybkość, przy proponowanej zmianie dredy popierniczać zaczną jak bs, lub nalezy znerfic speed super capsom

Obecnie supercapsy "idą" od 75 do 100 m/s (Navi V). Czyli dready musiałyby zasuwać od 125 do 150 m/s. Faktycznie więcej od niektórych BS-ów, ale nikt nie lata BS-em bez MWD.

Nerfienie supersom speeda to wolniejsze wchodzenie w shield POS-a...
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 12:31:59
Tackler to nie "n00b w Rifterze", tylko stankowany jak świnia Lachesis (shieldowy) lub Proteus (armorowy). Oba mogą punktować 2 dready spoza zasięgu ich dron (nie da się wpakować drone linka na dreada) i oba będą pompowane przez własne logistyki. Od dron (nawet Morosa) nie spadną.
Ale możesz wsadzić 3x Cntrl Link Augmentor (3xT1 rigs=+45km do zasięgu), a 5xOgre T2 na max skillach to jakieś 630dpsu... co oznacza konieczność wsadzenia na tacklera jakiś 5-6 shield transferków.

Obecnie supercapsy "idą" od 75 do 100 m/s (Navi V). Czyli dready musiałyby zasuwać od 125 do 150 m/s. Faktycznie więcej od niektórych BS-ów, ale nikt nie lata BS-em bez MWD.

Nerfienie supersom speeda to wolniejsze wchodzenie w shield POS-a...
A to nie są aby 2 pieczenie za jednym razem ?
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Jaina Silverblade w Luty 17, 2011, 12:45:41
A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 12:59:52
Ale możesz wsadzić 3x Cntrl Link Augmentor (3xT1 rigs=+45km do zasięgu), a 5xOgre T2 na max skillach to jakieś 630dpsu... co oznacza konieczność wsadzenia na tacklera jakiś 5-6 shield transferków.

No to równie dobrze możesz wywalić jedno działo i wsadzić drone linka. Nikt tego nie zrobi, bo od zamiatania tacklerów jest support.

A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.

To oznaczałoby, że ich odpowiedniki T1 nigdy by nie wydokowywały, a taka sytuacja jest zła. Trzeba zbalansować to co jest.

Ciekawe, że nie widzę jakiegoś otwartego sprzeciwu, a w sumie przecież w dreadzie czy triage-carriererze nigdy nawet nie siedziałem :)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 17, 2011, 13:05:57
A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.

Hac wielkosci capsa? :) to jeszcze obowiązkowo wiekszy dps bazowy, albo cos takiego: dps wyśrodkowany między obecnym dredem i tytanem, za to bez sige


Ciekawe, że nie widzę jakiegoś otwartego sprzeciwu, a w sumie przecież w dreadzie czy triage-carriererze nigdy nawet nie siedziałem :)
Pewnie dlatego że kazdy widzi co ze zwykłymi dredami zrobił buf tytków i matek
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 13:10:53
Pewnie dlatego że kazdy widzi co ze zwykłymi dredami zrobił buf tytków i matek

Prawda... ale z drugiej strony, większość dyskusji o tym kończy się okrzykami "dread's are fine, it's supers that are overpowered".

Tymczasem patrząc z boku, sama konstrukcja dreada wydaje mi się nieco z końca pleców - to siege albo nic.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 17, 2011, 13:16:00
- Poprawić tracking i rofa, zmniejszyć alfę.
- 1000mn MWD
- ? ? ?
- PROFIT!
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 13:22:41
- Poprawić tracking i rofa, zmniejszyć alfę.
- 1000mn MWD
- ? ? ?
- PROFIT!

Przeszło mi to przez myśl, ale IMHO capitale nie powinny ganiać po gridzie (i uciekać z baniek), tylko poruszać się powoli.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 13:25:00
A jakby zmienić w ogóle koncepcję klas ?
W tej chwili capsy i BO mają możliwość jumpowania. A jakby tak dać taką możliwość mniejszym shipom, a jednocześnie przeskalować mniejsze shipy ? Przykładowo... frytki, deski i kruzy dalej wymagają bram, albo nosiciela (ship hangar), ale większe okręty już mają wbudowany jump drive (BC i BS), ale o mizernym zasięgu (1-2 ly). Przy przeskalowaniu BC miałby rozmiar 25% dreada, BS 30-40%. Oczywiście można przy okazji podnieść im hp żeby wydłużyć walki (dps zostawiłbym na obecnym poziomie). W ten sposób dredziki zyskałyby na realizmie.
Mona zasugerował żeby poprawić tracking i rofa oraz zmniejszyć alfę. Jednak lepszy tracking dredom chyba nie jest potrzebny do zwalczania supercapsów, ale alphę mogliby podnieść (szczególnie w siege) tak żeby to zabolało supercapsa jak go trafi.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 17, 2011, 13:42:31
Lepszy tracking oznacza lepsze trafienia, a bonus do dawałby lepszy dps, gdyby nie to, że tylko Moros takiego nie ma. :) ups
Tak to jest jak się nie sprawdzi źródeł wcześniej.

A teraz na poważnie. Dread został stworzony do jednego celu: do atakowania POSów, jako struktur dających sova. POSy już nie służą do tego, tak więc specjalistyczne narzędzie do ich usuwania równiez nie jest potrzebne.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 13:45:46
A jakby zmienić w ogóle koncepcję klas ?
W tej chwili capsy i BO mają możliwość jumpowania. A jakby tak dać taką możliwość mniejszym shipom, a jednocześnie przeskalować mniejsze shipy ? Przykładowo... frytki, deski i kruzy dalej wymagają bram, albo nosiciela (ship hangar), ale większe okręty już mają wbudowany jump drive (BC i BS), ale o mizernym zasięgu (1-2 ly). Przy przeskalowaniu BC miałby rozmiar 25% dreada, BS 30-40%. Oczywiście można przy okazji podnieść im hp żeby wydłużyć walki (dps zostawiłbym na obecnym poziomie). W ten sposób dredziki zyskałyby na realizmie.

Co spowodowałoby, że we flotach dominowałyby ahace, jako jedyne zdolne do szybkiego poruszania się po mapie.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 17, 2011, 13:45:57
Ciekawe, że nie widzę jakiegoś otwartego sprzeciwu, a w sumie przecież w dreadzie czy triage-carriererze nigdy nawet nie siedziałem :)

Bo twoj pomysl jest ciekawy byc moze nawet dobry (latanie dredem znam tylko z opowiesci i wszystkie opinie jakie uslyszalem mozna znormalizowac do "to stracone sp" wiec nie mi oceniac czy jest on dobry). Imo dready wymagaja odswiezenia, bo jedyne w czym sa lepsze od innych shipow to burzenie posow, ale co z tego jako potrzebuja do tego flote subcapsli do ochrony - wiec rownie dobrze mozna uzyc floty subcapsli a dready zostawic w domu - mobilnosc wieksza, zagrozenie hotdropa mniejsze a ze troche dluzej bedzie sie bilo posa coz tbh no diff w 200+ drejkow idzie wystarczajaco szybko aby nie umrzec z nudow.

 
A nie mogli by wprowdzić T2 carrierów i dredów gdzie bonus z T2 był by redukcją dmg z DD i FB tak aby taki ship mógłby
bez większego problemu tankować kilka DD lub 10 matek.
Capitale T2 juz są dread -> tytan, carrier -> matka nawet stosunek cen jest mniej wiecej zachowany w stosunku do subcapsli

Z moich koncepcji jak "ulepszyc" stare caple to byc moze Siege Module/Triage Module (no i Industrial Core) powinny dzialac tak jak cloak tzn active/deactive on request to by zwiekszylo mobilnosc capitali T1 i wlaczenie tych modulow nie oznaczalo by praktycznie smierci w przypadku hotdropa.

Generalnie to jak przeanalizujemy historie od czego zaczela sie rewolucja w caps fight to pierwsza zmiana byla zmiana DD z "IWIN button" vs subscap na "IWIN button" vs caps. Jak tytki zaczely oneshotowac matki to matki dostaly boost. PRoblem w tym ze ten boost byl ok vs DD ale byl przesadzony vs capsle (dredy). I tak jak dred ma ~4k+ dps w siegu tak matka wyciaga ponad 10k. Wiec cos jest "nie halo" bo matka dpsem dorownuje tytkom( wliczajac strzelanie DD). Ok tytki maja piekny "burst dmg" ktory daje przewage, ale imo i tak matki sa przegiete bo ship ktory jest o 60%+ tanszy dysponuje podobnym dpsem (tyle ze bez "burst dmg") i tankiem pozwalajacym przetrwac more or less nawalnice DD. Jedyna wada matek jest to ze nie sa w stanie efektywnie mordowawc posow, za to sa w stanie efektywnie mordowac zarowno carriery, dredy jak i bsy. Wiec dopoki matki nie dostana nerfa np. na dpsie do poziomu miedzy carrierami a dreadami to nei da rady naprawic dreadow.


większość dyskusji o tym kończy się okrzykami "dread's are fine, it's supers that are overpowered".

bo to czesciowo jest prawda, ale prawda tez ze flota subcapsli > flota dredow do niszczenia posow wlasnie ze wzgledu na mobilnosc a raczej brak mobilnosci tych drugich.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 17, 2011, 13:55:45
Myślę, że dobrym pomysłem było by połączenie kilku pomysłów jakie ludzie już w tym wątku podali. Dodam, że sam nie latałem Dredem i także tylko o nich słyszałem z opowieści starszych kolegów

Wystarczy dredowi umożliwić wyłączanie i włączenie Siege podobnie jak jest z cloakiem z jakimś małym rzędu minuty czy 2 opóźnieniem ponownego wejścia w siege, zmniejszyć ilość paliwa potrzebnego do wejścia a także zmniejszyć odrobinę alfe a poprawić traking. W ten sposób dred nie byłby tak osłabiony jak jest obecnie, stałby się odporniejszy na hotdropa i mógłby efektywniej walczyć z suportem przeciwnika.
I co najważniejsze. Na moje oko te zmiany nie wymagały by wielkiej ingerencji w silnik gry a co za tym idzie CCP nie powinno marudzić, że to kupę roboty.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 13:57:22
Wiec dopoki matki nie dostana nerfa np. na dpsie do poziomu miedzy carrierami a dreadami to nei da rady naprawic dreadow.

Mój pomysł idzie dokładnie w przeciwną stronę - zostawić supercarriery, w końcu już są i muszą być warte swojej ceny.

Zgodnie z moja propozycją 4 Dready bez siege'a mają DPS jednego supercarriera. OK, Dready będą spadać od fighter-bomberów i DD-ków, ale będą też w stanie zatłuc te supercarriery.

Generalnie chciałbym, żeby bitka capitalowa wyglądała trochę bardziej jak starcie subcapitali - jedna i druga strona polega na logistykach. Albo masz DPS, żeby przebić się przez spider tank przeciwnika zdejmując mu damage dealerów, albo łamiesz logistyki i potem kończysz dmg dealerów.

Dziś supercarriery po prostu one-shotują bezbronne dready co jest bez sensu.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 13:58:58
Co spowodowałoby, że we flotach dominowałyby ahace, jako jedyne zdolne do szybkiego poruszania się po mapie.
A czym to się różni od obecnej sytuacji ? Ok... zniknie troszkę flot draków, ale wróć... przecież nie mówiłem, że BC i BS nie będą mogły przechodzić przez gate...

Generalnie chciałbym, żeby bitka capitalowa wyglądała trochę bardziej jak starcie subcapitali - jedna i druga strona polega na logistykach. Albo masz DPS, żeby przebić się przez spider tank przeciwnika zdejmując mu damage dealerów, albo łamiesz logistyki i potem kończysz dmg dealerów.
No bo nie da się naprawiać dredów w siege. Jakby można było to carrierki służyłyby za logistyki.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 14:09:54
No bo nie da się naprawiać dredów w siege. Jakby można było to carrierki służyłyby za logistyki.

No i właśnie proponuję  w tej zmianie, żeby można było albo zdalnie naprawiać dready w siege'u (wtedy siege dawałby bonusy do resów, a nie wydajności repek lokalnych), albo móc pompować im zdalnie capa (wtedy mógłbyś mieć fit z 3 repkami localnymi).

Nie wiem, która opcja jest lepsza - pierwsza się skaluje, druga nie i pewnie nawet 3-4 supercarriery byłyby w stanie złamać taki lokalny tank zanim by się siege skończył.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 14:17:38
Równie dobrze można zrobić plate dla dredków.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 17, 2011, 14:19:02
A jak jest z bronia short range dredow czy ktokolwiek z nich korzysta? Ja wszelkie fity jakie widzialem to byly zawsze na long range.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 17, 2011, 14:21:48
No i właśnie proponuję  w tej zmianie, żeby można było albo zdalnie naprawiać dready w siege'u (wtedy siege dawałby bonusy do resów, a nie wydajności repek lokalnych), albo móc pompować im zdalnie capa (wtedy mógłbyś mieć fit z 3 repkami localnymi).

Nie wiem, która opcja jest lepsza - pierwsza się skaluje, druga nie i pewnie nawet 3-4 supercarriery byłyby w stanie złamać taki lokalny tank zanim by się siege skończył.
Calą ideą siga jest to ze jest mega bost w dps i tanku, ale za kare jest brak ruchu, trafialność w małe cele i brak rr. To co proponujesz jest jednostronym bostem (bonusy up, kary w dół) przez co modół robi sie z deka overpowered. ten kierunek zmiany nie jest dobry imo.
A jak jest z bronia short range dredow czy ktokolwiek z nich korzysta? Ja wszelkie fity jakie widzialem to byly zawsze na long range.

Ostatnio widziałem covenowegoe erbusa z blasterami :P, do tego do niedawna caldari mieli wybor miedzy torpedami i torpedami ;)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 17, 2011, 14:27:47
Calą ideą siga jest to ze jest mega bost w dps i tanku, ale za kare jest brak ruchu, trafialność w małe cele i brak rr. To co proponujesz jest jednostronym bostem (bonusy up, kary w dół) przez co moduł robi sie z deka overpowered. ten kierunek zmiany nie jest dobry imo.
problem w tym ze w obecnych realiach bloby sc/tytkow imo kara pozbawia sensu wlaczania siege jesli jest chociaz minimalne ryzyko hotdropa bo dred jest bezbronny. i ten mnodul przez to jest underpowered, wiec sokoleoko proponuje jakies rozwiazania dla mnie siege/triage nie powinny miec cyklu 10/5 min ni9czym tytan ktory wywali salwe DD. DD odpowiednio uzyte daje w walce ogromna przewage i jest to zrozumiale, siege i triage tego nie oferuja. Ponadto matki nie maja tego typu kar wiec staly sie jednoczenise najbardziej mobilne wsrod capitali co chyba nie do konca bylo zamierzeniem ccp.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 14:28:08
Równie dobrze można zrobić plate dla dredków.

Można, ale to się skończy jak z subcapitalami - do gangu wyłącznie bufor. To mi się nie podoba.

A jak jest z bronia short range dredow czy ktokolwiek z nich korzysta? Ja wszelkie fity jakie widzialem to byly zawsze na long range.

Nie może być inaczej, jeśli musisz stać w miejscu, żeby efektywnie strzelać (siege). Dodatkowo, do niedawna blastery nie sięgały large szpilki spoza shielda.

Moja propozycja daje pewien margines różnorodności w fitach - można albo snajpić, albo próbować wejść przeciwnikowi na ryj (przez rewarp).

Calą ideą siga jest to ze jest mega bost w dps i tanku, ale za kare jest brak ruchu, trafialność w małe cele i brak rr. To co proponujesz jest jednostronym bostem (bonusy up, kary w dół) przez co modół robi sie z deka overpowered. ten kierunek zmiany nie jest dobry imo

Tyle, że efektywnie boost w tanku wart jest tyle, co bonusy do aktywnego tanka na niektórych shipach - i tak nie wytankujesz tym żadnego gangu. Siege bardziej pomaga niż przeszkadza obecnie.

Ale OK - co powiesz na to, żeby siege nie dawało żadnego bonusa do tanku, a tylko i wyłącznie do DPS (kosztem zerowego trackingu tak, by nadawało się tylko i wyłącznie do walenia w struktury)? Oczywiście, przy braku bonusa do tanku, dać możliwość bycia zdalnie naprawianym w siege'u.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 17, 2011, 14:44:26
Zawsze to jakiś pomysl
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 17, 2011, 14:48:41
Hmmm tak wlasnie sie zastanawialem skoro:
- Tytan aby uzyc "main weapon" musi sie unieruchomic na 10min
- Carrier aby efektywnie naprawiac musi sie unieruchomic na 5min
- Dread aby efektywnie strzelac musi sie unieruchomic na 10min

To powinno powstac takie cos dla matek. Jako base to obnizenie damage fighterow i fb na matkach o 84%. Ale mozliwosc zainstalowania "Tactical Module":
- +625% damage for fighters and fighter bombers
- reszta statsow taka jaka siege module

Efektywny dps w walce matek nie ulegnie zmianie, za to mobilnosc zostanie zabita

Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 17, 2011, 14:51:34
Nie fighterów nie ruszać. Ale udupić bombery jak najbardziej
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 17, 2011, 14:53:02
Hmmm tak wlasnie sie zastanawialem skoro:
- Tytan aby uzyc "main weapon" musi sie unieruchomic na 10min
- Carrier aby efektywnie naprawiac musi sie unieruchomic na 5min
- Dread aby efektywnie strzelac musi sie unieruchomic na 10min

To powinno powstac takie cos dla matek. Jako base to obnizenie damage fighterow i fb na matkach o 84%. Ale mozliwosc zainstalowania "Tactical Module":
- +625% damage for fighters and fighter bombers
- reszta statsow taka jaka siege module

Efektywny dps w walce matek nie ulegnie zmianie, za to mobilnosc zostanie zabita

I mamy powrót solo matek do lowseka.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 17, 2011, 14:54:13
Nie fighterów nie ruszać. Ale udupić bombery jak najbardziej
fightery ale na matkach nie na carrierach.

I mamy powrót solo matek do lowseka.

a niby w jaki sposob? skoro 1 x (1-0,84) x 625% = 1 ?

PS Czy mozna matke stacklowac w low secu, skoro nie mozna uzywac baniek (mysle o bance hica ze skryptem)?
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 17, 2011, 14:57:38
To wlaśnie dzieki skryptowanym HIC udało sie wygnać te potwory stamtąd. Zanim sie to stało udało sie chyba ubić ze dwie trzy dzięki polączeniu hotdropa, neutów i vagointerceptora
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 15:03:08
Pytanie - czy będzie się opłacało używać do naprawiania dreadów carrierów bez triage'a?

Zakładam, że będą to carriery bez local tanka, w hi slotach same repki. Zasadniczo po prostu duże logistyki. Pytanie tylko czy taki carrier bez triage'a jest bardziej wydajny od 2-3 zwykłych logistyków? Bo jeśli nie, to jedyną jego zaletą jest dołożenie prawie 1000 DPS z fighterów (co nie jest takie złe, biorąc pod uwagę, że w mojej propozycji dread bez siege'a miałby jakieś 2000 DPS z fitem LR przy 3 dmg modach).
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 15:07:37
fightery ale na matkach nie na carrierach.
Wiesz jaka jest różnica pomiędzy fighterami a bomberkami na matce ? 20x Firbolg na allfajf = 2500 dpsu. 20x Cyclops =10000 dpsu. Widzisz co powinno być nerfnięte ? Wg mnie albo ilość bomberków obsługiwanych na matce, albo ich dmg.

Pytanie - czy będzie się opłacało używać do naprawiania dreadów carrierów bez triage'a?

Zakładam, że będą to carriery bez local tanka, w hi slotach same repki. Zasadniczo po prostu duże logistyki. Pytanie tylko czy taki carrier bez triage'a jest bardziej wydajny od 2-3 zwykłych logistyków? Bo jeśli nie, to jedyną jego zaletą jest dołożenie prawie 1000 DPS z fighterów (co nie jest takie złe, biorąc pod uwagę, że w mojej propozycji dread bez siege'a miałby jakieś 2000 DPS z fitem LR przy 3 dmg modach).
A ile zrobisz hp na guardianie max ? W granicach 500hps ? 1 CRAR daje około 300 na lotnisku.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 17, 2011, 15:19:08
Wiesz jaka jest różnica pomiędzy fighterami a bomberkami na matce ? 20x Firbolg na allfajf = 2500 dpsu. 20x Cyclops =10000 dpsu. Widzisz co powinno być nerfnięte ? Wg mnie albo ilość bomberków obsługiwanych na matce, albo ich dmg.
wiem, a ty wiesz co fightery z subcapsami? To samo co fighter bombery z capslami - czyt. miela je na zyletki tasmowo. Z tym ze ja caly czas mowie o nerfieniu fighterow na MATKACH a nie fighterow jako takich (czyt. na carrierach)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 15:21:36
A wiesz, że pierwsze co robi subcaps jak widzi lecące w jego stronę fightery to namierza i je rozwala ? Zrób to samo w dredzie z bomberkami.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 17, 2011, 15:23:16
a niby w jaki sposob? skoro 1 x (1-0,84) x 625% = 1?

Chciałem napisać, że w taki, że te moduły dają użytkownikom ochronę przed całym EW.
Tak więc teraz stacklowana matka odpala siega, czeka pod ostrzałem 10 minut zamiast 15 po loggofie i natychmiast po skończeniu siega robi jump out.

Ale przypomniałem sobie o remote ECMie.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 15:29:38
FB są OK - supercarrier kosztuje z klonem jakieś 20-25B i uziemia jednego chara. Jakiś zysk z latania tym być po prostu musi. Próba znerfienia Fighter-Bomberów spowoduje, że supercarriery przestaną mieć sens w ogóle.

Jeśli się już tak bawić, to tylko tak, by supercarriery nie mogły zabierać fighterów (ilość miejsca w bayu), a fighter bombery zadawały minimalny dmg celom mniejszym od capsa czy modułków posowych

A ile zrobisz hp na guardianie max ? W granicach 500hps ? 1 CRAR daje około 300 na lotnisku.

Guardian pompuje 341 HP/s (all V, 4 LRAR T2 + 2 cap transfery), Thanatos 900 hp/s (all V, bez triage, 3 CRAR + 2 cap transfery), Nidhoggur 1125. 10 fighterów to 1000 DPS (czego nie ma żaden logistyk).

Co ciekawe - wydajność ISK-owa jest zbliżona. Carrier wart jest ca. 4 Guardiany z fitem i pompuje 3 razy lepiej.

wiem, a ty wiesz co fightery z subcapsami? To samo co fighter bombery z capslami - czyt. miela je na zyletki tasmowo.

Bzdura - 2 scimitary utrzymują zwykłego Cynabala na którym siedzi set fighterów.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 17, 2011, 15:36:45
A wiesz, że pierwsze co robi subcaps jak widzi lecące w jego stronę fightery to namierza i je rozwala ? Zrób to samo w dredzie z bomberkami.
I na potwierdzenie twoich slow:
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=429948
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=428476
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=418745

sorka wiecej mi sie nie chcialo szukac a to tylko jeden pilot nyxa ;)

Chciałem napisać, że w taki, że te moduły dają użytkownikom ochronę przed całym EW.
Tak więc teraz stacklowana matka odpala siega, czeka pod ostrzałem 10 minut zamiast 15 po loggofie i natychmiast po skończeniu siega robi jump out.

Fakt nie wziolem tego pod uwage. Generalnie moja idea jest taka aby uzyc fighterow/fb efektywnie trzeba by miec wlaczony ten modul. Balans jego bonusow ofc jest do dyskusji to co przedstawilem to idea, pomysl jak nerfnac matki.


FB są OK - supercarrier kosztuje z klonem jakieś 20-25B i uziemia jednego chara. Jakiś zysk z latania tym być po prostu musi. Próba znerfienia Fighter-Bomberów spowoduje, że supercarriery przestaną mieć sens w ogóle.
doloz 4-5B i nie bedziesz mial uziemionego chara (hint: pan parkingowy)

Cytuj
Jeśli się już tak bawić, to tylko tak, by supercarriery nie mogły zabierać fighterów (ilość miejsca w bayu), a fighter bombery zadawały minimalny dmg celom mniejszym od capsa czy modułków posowych
ale fighter bombery zadaja minimalny dmg przynajmniej tengu i macharielowi (testowane ingame od 0,8 do 1,2 dmg per dronka)

Cytuj
Bzdura - 2 scimitary utrzymują zwykłego Cynabala na którym siedzi set fighterów.
set znaczy 20? no to czy czasem 2 skimi nie utrzymaja cymbala bedacego pod obstrzalem poweidzmy 10 drejkow?
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 15:51:45
I na potwierdzenie twoich slow:
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=429948
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=428476
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=418745

sorka wiecej mi sie nie chcialo szukac a to tylko jeden pilot nyxa ;)
No to mądralo znajdź mi na KB zestrzelone fighterki. Nie ma ? No naprawdę jaka szkoda, że mechanika KMów nie pozwala umieszczać ich na KB... a sztuka chodzi po około 20mln, więc piloci starają się ich nie stracić.
A co do tych strąceń...
- link 1 - Total Damage Taken:   18,887 - masz tam 8 supercapsów... licząc po 5 szt na każdy to daje 40...
- link 2 - Total Damage Taken:   5,329 - 18 supercapsów + reszta... szkoda nawet komentować
- link 3 - Total Damage Taken:   1,606 - 2 supercapsy + lotnisko... powiedzmy, że masz 15 fighterów... co ciekawe 51% dmg jest od... Thanatosa
Nie znam pilotów strąconych shipów, nie znam opisu sytuacji (może byli afk, a może było to w czasie bitwy), a chcesz żeby na bazie tego wyciągać wnioski ?

Poszukaj analogicznych strąceń cepa przez BSa...
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Kombat w Luty 17, 2011, 15:57:46
Problemem dredów nie jest ich mechanika tylko obecna mechanika FB / DD.
W momencie kiedy 5 matek zabija statek za miliard praktycznie na alfe nie ma sensu takiego statku stosować i tyle.
A szkoda bo jest to fajna maszynka pomiędzy BSem a supercapitalem.

Z kolei bezpośrednie nerfienie FBów też nie jest dobrym pomysłem bo skoro przestaną być skuteczne to przestaną być używane i matki wrócą do dawnych czasów gdzie były tylko wielkim carrierem który nie może dokować.

Rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to stworzenie możliwości dla suportu floty capitalowej zminimalizowania użycia FBów przeciwko własnym capitalom.
Typu (przykładowo) moduł + dedykowany statek do jego użycia taki jak "remote fighterbomber web". Zapodajemy taki moduł na naszego dreda i w tym momencie wszystkie FB które do niego strzelają dostają przykładowo -50% speeda, -50% ROF i +50% sygnatury czyniąc je łatwiejszymi celami dla supportu. Siege / Triage capitala podnosiłby te wartości o kolejne kilka % na level. (oczywiście te wartości są z czapki i bez większego przemyślenia, chodzi o koncepcje).
W takiej sytuacji dedykowane statki supportu używające tego 'remote weba' stały by się celem numer jeden dla wrogiego supportu. Co sprowadza się do idei: wygraj walke subcapitali a dopiero wtedy twoje capitale / supercapitale będą lśnić na polu walki.
Taka dedykowana rola 'remote weba' była by być może fajna dla Tier 3 T2 BSów lub Tier 2 T2 BCków (z potężnym własnym tankiem na wzór HICów, dobrymi sensorami ale niskim dpsem i ograniczeniami w remote boostowaniu).
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 17, 2011, 16:04:48
No to mądralo znajdź mi na KB zestrzelone fighterki. Nie ma ? No naprawdę jaka szkoda, że mechanika KMów nie pozwala umieszczać ich na KB... a sztuka chodzi po około 20mln, więc piloci starają się ich nie stracić.

Problemem nie jest ich cena, tylko rozmiar.

Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 16:08:24
Problemem nie jest ich cena, tylko rozmiar.
I jedno i drugie zaczyna mieć znaczenie jak wozisz 20szt.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 16:11:47
W momencie kiedy 5 matek zabija statek za miliard praktycznie na alfe nie ma sensu takiego statku stosować i tyle.

Ale to wynik laga, czy co?

IMHO - niech FB mają bardzo krótkiego rofa, właśnie po to, żeby dawało się je tankować.

Rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to stworzenie możliwości dla suportu floty capitalowej zminimalizowania użycia FBów przeciwko własnym capitalom.
Typu (przykładowo) moduł + dedykowany statek do jego użycia taki jak "remote fighterbomber web". Zapodajemy taki moduł na naszego dreda i w tym momencie wszystkie FB które do niego strzelają dostają przykładowo -50% speeda, -50% ROF i +50% sygnatury czyniąc je łatwiejszymi celami dla supportu. Siege / Triage capitala podnosiłby te wartości o kolejne kilka % na level. (oczywiście te wartości są z czapki i bez większego przemyślenia, chodzi o koncepcje).
W takiej sytuacji dedykowane statki supportu używające tego 'remote weba' stały by się celem numer jeden dla wrogiego supportu. Co sprowadza się do idei: wygraj walke subcapitali a dopiero wtedy twoje capitale / supercapitale będą lśnić na polu walki.
Taka dedykowana rola 'remote weba' była by być może fajna dla Tier 3 T2 BSów lub Tier 2 T2 BCków (z potężnym własnym tankiem na wzór HICów, dobrymi sensorami ale niskim dpsem i ograniczeniami w remote boostowaniu).

No dobrze, a czemu w tej roli nie sprawdzi się med-size support? Weby + HML/drony i rąbiemy te fighter-bombery.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 16:16:39
IMHO - niech FB mają bardzo krótkie go rofa, właśnie po to, żeby dawało się je tankować.
Krótkiego ?
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 16:18:33
Krótkiego ?

Poprawiłem.

Tak - widzę, że obecnie walą co 15 sekund. W takim razie powinny co 5, przy tym samym DPS. 
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2011, 16:25:30
Tak - widzę, że obecnie walą co 15 sekund. W takim razie powinny co 5, przy tym samym DPS.
Czyli mniej w totalu, a częściej, tak ? A jak je chcesz tankować skoro sam naprawiasz w innym cyklu ?
CAR ma 30s = 320hps, a LAR 15s = 53hps (oba bez skilli). Remotka z Twojego przykładu naprawi w 5s 1920 hp, fightery zadadzą 12.5k hp (2.5kdps x 5s). Nie bardzo rozumiem jak ma to pomóc w tankowaniu.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 17, 2011, 16:35:50
Gadu Gadu każdy robi a tak naprawdę konkretów brak.
Dodatkowo czy nasze gdybanie coś wniesie i czy gdzieś te wnioski później będzie można umieścić aby być może CCP wzięło to pod uwagę.
Swoją drogą nikt nie skomentował mojego postu zbiorczego kilku pomysłów innych osób.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Kombat w Luty 17, 2011, 16:57:29
No dobrze, a czemu w tej roli nie sprawdzi się med-size support? Weby + HML/drony i rąbiemy te fighter-bombery.
Bo w momencie jak masz tego setki na gridzie razem z fighterami i innymi dronami do tego flota musi strzelać do tego co jest zwebowany w warnukach laga jest to praktycznie niewykonalne. Zwłaszcza że ostrzeliwuje Cie dodatkowo wrogi support a cel który próbujesz bronić spada w 15 sekund co powoduje że FB lecą już do następnego. Skoordynowanie tego w dużej flocie jest praktycznie niemożliwe. Taki moduł de facto ułatwił by to zadanie ale nie uczynił by go prostym, po prostu dałby nieco czasu supportowi na wybijanie tych FBków, zmuszając MSy do zchowanie ich do bayów dopóki statki z 'remote webem' nie padną > co sprowadza się do wygrania walki subcapitali.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Zgudi w Luty 17, 2011, 17:11:31
A może, żeby dready nadawały się do walki to zmienić im tranking w trybie skiege, tak żeby trafiały supercapsy boleśnie, ale bs-y i mniejsze nie były wstanie już.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Kombat w Luty 17, 2011, 17:12:14
A może, żeby dready nadawały się do walki to zmienić im tranking w trybie skiege, tak żeby trafiały supercapsy boleśnie, ale bs-y i mniejsze nie były wstanie już.
Tak jest od zalania dziejów :D
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 17, 2011, 19:02:39
Czyli mniej w totalu, a częściej, tak ? A jak je chcesz tankować skoro sam naprawiasz w innym cyklu ?
CAR ma 30s = 320hps, a LAR 15s = 53hps (oba bez skilli). Remotka z Twojego przykładu naprawi w 5s 1920 hp, fightery zadadzą 12.5k hp (2.5kdps x 5s). Nie bardzo rozumiem jak ma to pomóc w tankowaniu.

Large remotka ma cykl 4,5 s, capital remotka - 5 s.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Diabl0 w Luty 17, 2011, 23:59:31
Z zaproponowanych pomysłów najbardziej przemawia do mnie ten Sokolego z jedną drobną modyfikacją - w siege zdalnie boostować mogą tylko cariery w triage oraz skrócić siege do 5 minut (jak triage). Wymusi to używanie obu capsów równocześnie (zwłaszcza że capsy też obecnie straciły sporo na znaczeniu służąc głównie jako fracht i ewentualnie do misji/anomalek)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: lorgius w Luty 18, 2011, 00:41:00
Najpierw zmniejszyć lag od dron. Następnie wrzucić FB na killmaile a wtedy whoring samoistnie załatwi dps matek  ;)  :P
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 08:04:16
Przecież już w tej chwili, jesli tylko lag na to pozwoli bombowce są do odstrzału ASAP
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Luty 18, 2011, 09:21:54
Przecież już w tej chwili, jesli tylko lag na to pozwoli bombowce są do odstrzału ASAP


koledze chodziło chyba o FaceBook-a ;)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 09:29:49
Chodziło mu o bombery, żeby jako drony ladowły na km jak mody posowe itp
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 18, 2011, 09:35:20
z jedną drobną modyfikacją - w siege zdalnie boostować mogą tylko cariery w triage

Ale carrier w triage byłby w takiej samej sytuacji, jak obecnie dread w siege'u, czyli wracamy do punktu wyjścia. Włącznie triage'u oznaczałoby śmierć, czyli nikt tego by nie robił. No chyba, że pozwolimy carrierom w triage'u repować się nawzajem, ale wtedy z kolei stałyby się nietykalne dla subcapitali.

Następnie wrzucić FB na killmaile a wtedy whoring samoistnie załatwi dps matek  ;)  :P

Nie, nie i jeszcze raz nie. Ostatniej rzeczą rzeczą jaką PvP w Eve potrzebuje jest sztuczne nabijanie killi na obiektach nie kierowanych przez graczy. Jeśli chodzi o mnie, to nie powinno być killmaili za modułki posowe też.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 09:37:23
wiesz każdy normalny KB ma wyłączone liczenie jajek, shutli, noobshipów oraz modółów posowych w statystykach kili :p
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 18, 2011, 10:08:51
Large remotka ma cykl 4,5 s, capital remotka - 5 s.
To nic nie zmienia.
Large remotka w cyklu naprawia 384 hp, capitalowa naprawi1500 hp, a fightery (20szt - full set od 1 matki) zadają 12k hp dmg w ciagu 5s. Żeby zrównoważyć ilość dps od tylko fighterów jednej matki (akurat Nyxa) musiałbyś mieć na sobie 9 capsowych remotek (a od Aeona "tylko" 7). Przy fighter bomberach to remote repping jeszcze bardziej nie ma sensu.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 18, 2011, 10:25:46
To nic nie zmienia.
Large remotka w cyklu naprawia 384 hp, capitalowa naprawi1500 hp, a fightery (20szt - full set od 1 matki) zadają 12k hp dmg w ciagu 5s. Żeby zrównoważyć ilość dps od tylko fighterów jednej matki (akurat Nyxa) musiałbyś mieć na sobie 9 capsowych remotek (a od Aeona "tylko" 7). Przy fighter bomberach to remote repping jeszcze bardziej nie ma sensu.

Ejże, moment.

Nyx ma 10k DPS. To znaczy, że przy 50% resach (bardzo konserwatywne założenie, ale uprośćmy matematykę), sprimarowany dread od jednego nyxa obrywa 5000 DPS. Jeden carrier - jak już ustaliśmy wcześniej - pompuje ok. 1000 HP/s, czyli 5 carrierów tankuje jednego Nyxa (z lepszymi resami, pewnie jakies 4 starczy). Powiedzmy, że sensowna flotka składa się z 50 dreadów i 50 carrierów - jesteś w stanie skontrować 10 Nyxów.

Nawet jeśli jednak przeciwnik rzuci powiedzmy 20 Nyxów, to pierwszy dread będzie spadał ok. 200 sekund (przy założeniu 1 mln EHP), czyli ponad 3 minuty na papierze, a powiedzmy realnie z minutę. Przez minutę część FB zostanie zabita (mniejszy DPS przeciwnika). W tym czasie nasza flotka jest w stanie wpompować w przeciwnika ok. 10 mln raw dmg (dread 2000 DPS, carrier 1000 DPS x 200 sekund / 3), nie licząc nawet supportu. Coś pospada z obu stron, supercarriery przestaną być "i win button".
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 10:34:59
Ale pamietasz że supery też mogą sobie spider tanka odpalić? Gorszego niż trige cariery ale jednak? Ponadto w tej sytuacji raczej bym w pierwszej kolejności napierniczał po carierach
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: R@F w Luty 18, 2011, 10:41:27
Niewiem jak to jest dokładnie z tymi dredami i shipami vs dread bo nidy ich niewidziałem, ale wiem jak to jest fajnie zbalaansowane w takim np. starcrafcie. Tam są takie jednostki ludzi czołgi. W normalnym trybie maja niezly pancezr i taki sobie dps, ale jak przejdą w tryb siege to robią niezłą rozwałke, z tym że ich pancezr spada wtedy drastycznie.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 18, 2011, 10:49:49
Ejże, moment.

Nyx ma 10k DPS. To znaczy, że przy 50% resach (bardzo konserwatywne założenie, ale uprośćmy matematykę), sprimarowany dread od jednego nyxa obrywa 5000 DPS. Jeden carrier - jak już ustaliśmy wcześniej - pompuje ok. 1000 HP/s, czyli 5 carrierów tankuje jednego Nyxa (z lepszymi resami, pewnie jakies 4 starczy). Powiedzmy, że sensowna flotka składa się z 50 dreadów i 50 carrierów - jesteś w stanie skontrować 10 Nyxów.

Nawet jeśli jednak przeciwnik rzuci powiedzmy 20 Nyxów, to pierwszy dread będzie spadał ok. 200 sekund (przy założeniu 1 mln EHP), czyli ponad 3 minuty na papierze, a powiedzmy realnie z minutę. Przez minutę część FB zostanie zabita (mniejszy DPS przeciwnika). W tym czasie nasza flotka jest w stanie wpompować w przeciwnika ok. 10 mln raw dmg (dread 2000 DPS, carrier 1000 DPS x 200 sekund / 3), nie licząc nawet supportu. Coś pospada z obu stron, supercarriery przestaną być "i win button".
Ale rozumiesz co napisałeś ? 10k dps = fighter bombery. Fightery = 2500 dps. Nawet jeśli masz 75% resistów oznacza to, że masz na klacie 2500 dps od fighter bomberów. W 1 cykli cap remotki (5s) daje to nam 12.5k hp dmgu.
Dla fighterów masz odpowiednio 625 dps i w cyklu 3125 hp dmg (resisty 75%). 
Nie wiem jak chcesz wyciągnąć 1000 hp/s w pompkach (tzn wiem - 3 minimum na sobie), ale nie zmienia to postaci rzeczy, że bomberków nie wytankujesz, a musisz mieć resisty na poziomie minimum 60% (po równo na wszystkim) żeby wytankować fightery. Próbuje tu pokazać, że o ile fightery są w miarę jeszcze zbalansowane, to bomberki psują całkowicie ten balans.
Jeśli przeciwnik wrzuci 20 Nyxów to automagicznie masz 400 bomberków. 400 fighter bomberów to 200k dps na 1 celu . Policz ile będzie spadać dred mający 1mln ehp.

Pomiń w obliczeniach lag. Pomiń to, że matki mogą mieć max 25 fighter bomberów (mało kto lata na takim ficie). Ile w tym czasie namierzysz fighter bomberów ? Nie chcę dokładać do 20 Nyxów żadnego supportu, ale miej na uwadze, że Nyxy mogą wejść w spider tank.
Powiedzmy, że te 50 dredów to Revelation i mają fit pod dps (4x heat sinki, modal pulse, Pashan mindlinki) każdy ma około 8.5k dps. A z kolei Nyxy mają "oszczędny" fit (T2: DC, 2xEAN, Explo hardener, 2x regen, CAR, 2x CRAR) dający "ledwie" 9 mln ehp.
Każdy z Nyxów ma do dyspozycji max 38 CRARów +1 CAR własny. Oczywiście NIE da się takiego spider tanka zbudować, ale realnie powiedzmy, że każdy Nyx lockuje 3 sąsiadów = 6+1 naprawiaczek.
Policz sobie kto wygra te starcie.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 10:55:34
Niewiem jak to jest dokładnie z tymi dredami i shipami vs dread bo nidy ich niewidziałem, ale wiem jak to jest fajnie zbalaansowane w takim np. starcrafcie. Tam są takie jednostki ludzi czołgi. W normalnym trybie maja niezly pancezr i taki sobie dps, ale jak przejdą w tryb siege to robią niezłą rozwałke, z tym że ich pancezr spada wtedy drastycznie.
To nie starcraft to raz. Dwa dredy kiedy je wprowadzono były sprzętem oblężniczym i w zasadzie dalej są. Jak musisz przyrównywać z czymś z gier to racze coś w rodzaju super ciężkich czołgów Baneblade, Stormsword czy Stormhammer (warhamer40k). Duży wygar i dość twarde żeby orać posa, a pos bił ich albo duzo wolniej albo wcale, druga opcja to tepienie lotnisk w szybkim tempie
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 18, 2011, 11:01:20
No dobrze... ale nadal jest to ratio 10:1 w ISK między dreadem a supercarrierem.

Czyli porównywalne do bicia bandą AF-ów bandy HAC-ów. W tej sytuacji utrata nawet połowy gangu AF-ów, jeśli zaorasz przeciwnika jest akceptowalna?

Poza tym, setup floty wyjąłem z kapelusza. W subcapitalowych flotach stosunek dmg dealerów do logi na poziome 2:1 jest uznawany za safe-PvP. Tu się może okazać, że będziesz miał 2 carriery na każdego dreada, bo a) będzie to naprawdę potrzebne, b) carrier, w przeciwieństwie do subcapitalowego logistyka, jednak dokłada DPS i to jeszcze na świetny zasięg, c) carrier jest tańszy od dreada.

I teraz jeżeli zrobimy z 50:50 w tym przykładzie 25 dreadów i 75 carrierów, to już jest znacznie lepiej. 75 carrierów tankuje ca 150k DPS (przy resach 50%), czyli kontruje jakieś 30 Nyxów. Weź jeszcze poprawkę, że mają ułatwioną pracę - w porównaniu do subcapitalowych logistyków - gdyż FB muszą dolecieć. Prawdopodobnie da się zalockować dreada i odpalić repki zanim w ogóle dmg zostanie zadany - teraz porównaj to do takiego Zealota, który zaczyna obrywać i musi wytrzymać te 7-8 sekund zanim Guardian go zalockuje i cykl repek "wejdzie".
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 18, 2011, 12:02:21
Zmieniasz założenia jak przestają pasować do Twojej tezy.  :D

30 Nyxów = 600 fighter bomberów. To już przestaje być bitwa w której cokolwiek ma sens, bo lag jest tak duży, że pewnie namierzanie trwa dłużej niż spadają dredy. Ale wyobraźmy sobie sytuację w której NIE ma laga, Twoja flota 100 capsów ląduje na POSie (pomińmy obronę POSa), a 30 Nyxów robi hotdropa dokładnie w momencie jak dredy wchodzą w siege.
25x8.5 = 212.5k, a zatem 25 dredów będzie mielić 1 Nyx'a (9mln ehp) jakieś 42s (pomijam czas lockowania). Przyjmimy, że Nyxy omskły się i dropły na 50km od Twojej floty, co oznacza, że fighter bomberki muszą dolecieć - ca 31s.
Dla uproszczenia przyjmuję, że 1 dred = 2.3mln ehp, czyli spada w przeciągu...8s (skoro używamy ehp, to nie ma po co przeliczać dps pod resisty). W czasie zanim spadnie 1 Nyx (powiedzmy ekipa się zagapiła, nie ma spider tanka, a pilot nie włączył naprawiarki) spadnie 1 dred (31+8<42). Utrata 1 Nyxa zmienia max dps floty (29x10k), ale dredy też tracą (24x8.5).

Przed dalszymi obliczeniami dorzućmy fightery z lotnisk (75x2.5k - powiedzmy wszystkie to Thanatosy), które do Nyxów dolecą w przeciągu 23s. FC wskazuje wspólny cel dla lotnisk i dredów, więc przez 23s mamy tylko dredy (23x212.5k) potem dodatkowo 187.5k. Czyli pierwszy Nyx spadnie po 33s (czyli 2s po tym jak wpadną na miejsce jego fighter bombery). Pierwszy dred spadnie po...8s od dolotu, czyli dodanie lotnisk nie zmieniło wiele w stratach własnych (39s). Potem to już czysta matematyka i niestety... wtopisz 100 capsów. Twój max dmg to 400kdps, max dmg Nyxów to 290kdps (pierwszy spada tuż po tym jak jego bomberki dolatują na miejsce), ale Nyxy mają 3-4x więcej ehp (najszybciej jakby mógł się topić Nyx spadnie po 22s).
Ile czasu topiłoby się lotnisko ? Zakładając, że Thanatosy mają fit T2 (DC, 2x EAN, explo, regen, CAR) masz 1.5mln ehp, czyli jakby wybrać primary lotnisko, to spadnie po 5s.
Ja będąc FC zastanowiłbym się czy nie podzielić bomberków pomiędzy dredy i lotniska (wówczas dred spada w 15s, a lotnicho w 11s). Zysk niewielki (każda Revelka odpowiada 3+ Thanatosom w ilości zadawanego dpsu), ale ma sens jak wziąć pod uwagę spider tank. Dla mnie 25 Revelek i 75 Thanatosów to wtopiona flota (sam stracę ile - może 5szt ?), oczywiście jedynie w sytuacji gdy będą walczyć do końca...

W ISKach przegrywam bitwę (wartość 75 Thanatosów to ile - 3 Nyxy ?), ale i tak jak zwykle wygrywa lag (750 fighterów +600 fighter bomberów +130 shipów na gridzie !).

Edit:
Hmm... może zrobić taką bitwę na SISI, tylko skąd wziąć jeszcze 29 pilotów Nyxów, 25 pilotów Revelek i 75 pilotów Thanatosów?
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 12:07:26
Dormio w założeniach Ty robisz błąd. Jedyne wypadki gdzie SC mają lokalny tanka a nie max bufor to raciarki, a i na nich często już można spotkać max bufor, wiec dwie rzeczy. SC bity jest sporo dłużejo ile pamietam o jakieś 3kk ehp, a do tego jeszcze można na luzie doliczyc bursty ktore bedą powodować chwilowe zerwania locków
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 18, 2011, 12:08:56
To nie błąd. Próbuję zmniejszyć przewagę SC. W każdym razie to co piszesz może co najwyżej zmniejszyć straty Nyxów.

Moja teza jest - fighter bomberki w obecnym układzie są przegięte i wymagają nerfa (najchętniej - SC może wystawić max 10szt - np zmieńmy ich rozmiar - niech będą 2x większe).

Edit:
Zmieniłem tank fit (CAR, DC, 3x Chelm EAN, Corpus-X EXP, regen + set slave, ZET3300, ZET5500) który pozwolił wyciągnąć 30mln ehp
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 12:10:35
To jeszcze pamiętaj o tym że bombowce (przynajmniej do zmiany im uzbrojenia z rakiet na działa) zaczynały strzelać zaraz po starcie ;)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 18, 2011, 12:11:09
Ale już są po zmianie, przecież.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 12:22:16
napisałem przynajmniej do zmiany. Nie wiem czy im to nie zostało ze atakują insta po starcie i namierzeniu celu
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 18, 2011, 12:25:31
Dobra, zagalopowaliśmy się:

1) Moje wyliczenia mają sens tylko wtedy, jeśli cykl bomberów zostanie zredukowany z 15 do 5 sekund. Inaczej zaczyna się problem alfy, która przełamuje tank.

2) Teraz już generalnie.

Ostatnie duże lagfesty w których brałem udział to były pojedynki sniper BS-ów, gdzie we flocie było po 150+ takich szipów z każdej strony. Teoretycznie choćby i tylko 100 strzelało w primary (a pozostałe 50 retardów strzelało w co innego lub nie umiało na czas znaleźć primary), to cel powinien spadać na strzał. Ale tak się nie działo. Ba, nie spadał nawet na 3-4 salwy. Dla uściślenia - mówimy o sytuacji, w której działa cyklują!

Czyli - realne obrażenia są dużo mniejsze, ale tank nie cierpi z powodu laga.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 18, 2011, 12:27:14
Dronki i fightery też nie cierpią z powodu laga.  :P
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Luty 18, 2011, 13:10:59
Ano dredy potrzebują troche miłości bo teraz śmierdzą okrutnie.

Ale to wszystko jest konsekwencja tego, że CCP postawiła świat na głowie i nie dała możliwości dużym statkom fitowania broni do klepania mniejszych bez zajmowania slotów dla głownego uzbrojenia.
Dred jest największym gunshipem więc na nim jest największa pizda i nie nadaje się praktycznie do niczego teraz.
4 hi sloty na dredzie (cicho naglafarowcy) a de facto 3 bo jeden zjada siege to żenada. Dred wielki jak stodoła ma tyle samo uzbrojenia co pchli ceptor.
Gdyby CCP zerwało z dogmatem, że uzbrojenie jest tylko na hislotach których jest max 8 i zróżnicowało sloty na uzbrojenie główne i pomocnicze to gra zyskałaby zupełnie nowy wymiar.
Drugą sprawą jest EW, jak to jest, że punkt zafitowany na riftera ma taką samą moc i zasięg jak punkt zafitowany na tytana. Bzdura.

No i potem jest tak, że raven na siege torpach boi się frejek scramblujących na pasku bo nie ma jak ich sklepać poza dronami a na bitwy ludzie latają drejkami bo są tanie jak barszcz i dobre na wszystko podczas gdy BSy widząc armor haki spieprzają w podskokach bo nic im nie zrobią.

I ukrócając dyskusje o ISKach, bo hac kosztuje tylke ile BS -> BSy T2 są 5 razy droższe od haca a mają praktycznie takie same możliwości klepania drejka jak BS T1. Taa wiem tank lepszy, DPS większy, bla bla. Dred kosztuje 20 razy tyle co BS i ma jeszcze żałośniejsze możliwości klepania dreja z gunów niż BS, a z dron ma dokładnie takie same.


Jak już chcą dać troche miłości dredom bez przewracania gry do góry nogami, wystarczy, że dadzą im 8 hislotów, i bonusy do modułów taklerskich(może ktoś wtedy zafituje punkt na dreda zamist cap rechargera albo dual tanka) na zasięg i zrobią tak, że siege będzie służyło tylko i wyłącznie do klepania struktur. Wtedy dredziki mające 2k-3k dpsa wrócą na pola bitew.

Pomysł, Sokolego Oka żaby w siege cariery mogły RR dredzika jak dla mnie ok.


Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 18, 2011, 13:20:57
Dzięki, Yogos :)

A swoją drogą - czy nie krytykujesz fundamentalnej zasady Eve, że nie ma "solo pwn mobili" i "większy nie może wszystkiego"?
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 13:36:50
A co jakby dred miał 8 high slotów to by mógł wszystkim dojebac?
Nie było mowy o lepszym sprzęcie pod kątem trakingu czy sygnatór -> dred wciąż max co móglby lutnąć sensownie to bc i to raczej shildowego. Pomysł z uzbrojeniem pomocniczym rownież fajny gdyby nie to że imo powinny sie w nim znaleźć bardzo restrykcyjne ograniczenia odnośnie tego co tam można wlozyć np 4/3 dodatkowe dziala bs size z bonusem jak na maruderze. Efekt:
- dred lejac bs'a ma nieco porównywalny / nieco wyzszy dps co rzeczony bs lejacy w dreda
- jesli dredowi zachce sie strzelać w coś mniejszego to w zasadzie opcja są dziala large tylko
- na potrzeby szybkiego przetopienia czegoś mozna dac zapis że w sige wszystko idzie w sprzet xlarge (pomocnicze uzbrojenie jest deaktywowane)

Chcociaż boję się co by ludki w krtótkim czasie by wymyslili do wkłądania na dredy (np dred w sige z 4 neutami do zmielenia na szybko dorwanego supercapsa czy coś w tym stylu)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Luty 18, 2011, 14:11:11
Krytykuje w tym sensie, że jestem przeciwny by duże statki były prawie zupełnie bezbronne w stosunku do mniejszych o klase, dwie od siebie gabarytowo.
Patrząc realnie mamy 6 klas w grze - freje, cruzy, bc, bs, capsy, supercapsy.
O ile jeszcze w mniejszych statkach zachowali trochę rozsądku i jest tak, że BS do BC wystartuje bez problemu to do cruza o konkretnej sygnaturze, czy speedzie ma problem.
Ok. Ale żeby taki cruz był dobry to musi być hac który kosztuje prawie jak BS. Wszystko się zgadza.
Ale już klase wyżej jest to zupełnie zachwiane.

Nie sugeruje zmian takich aby np. bsy stały sie  tak samo dobre w niszczeniu frytek jak np. interceptor czy AF. Zachowajmy te specjalizacje - luz.
Ale nie popadajmy w drugą skrajność, dred tylko do bicia struktury, bs tylko do ratowania a  drake jako uniwersalny tani pwnmobile na wszystko.

Jeszcze kumam, że ograniczymy np. dredowi możliwość klepania frytek czy cruzów - luz. Ale te statki raczej pomagają niż są kręgosłupem floty. No ok HACe  to inna sprawa ale tak jak mówię HAC swoje kosztuje i nie dostajesz z PZU tyle ile w przypadku dreja czy bsa więc tutaj aż tak nie boli.

Ale dlaczego dred jako największy gunship o tak ograniczonej manerowości na gridzie jaką ma teraz, ma się tak chujowo sprawować, przeciwko o klase mniejszemu od siebie bsowi.
Nie mówiąc już o tym, że w ogóle nie daje rady przeciw np. drakom który kosztuje realnie 40x mniej a ma tylko 3-4x mniejszy dps w porównaniu do dreda bez siega.
Drake to teraz główna siła uderzeniowa blobów, a dredy zniknęły. Tyle w temacie.

A jak nie draki to blob SC który zaora dredy bez zmrużenia oka.


Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 18, 2011, 14:18:02
Akurat wielkościowo Drake odpowiada BS-owi, zwłaszcza strzelając ze Scourge Fury.

W swojej propozycji celowo nie chciałem, żeby dready dobrze trafiały  w BS-y, bo wtedy floty subcapitalowe zostałyby zredukowane do light supportu, a na gridzie liczyłyby się tylko capitale. Już pominę idiotyzmy, tylko dread w low na undocku stacji, rozwalający kolejne nadlatujące BS-y.

To co krytykujesz jest zachętą do teamplayu. Poza tym pojedynczy mały statek raczej nie zabije dużego. Dread ma spory drone bay, więc może wywalić drony ECM na małą frytkę, która go trzyma i się urwać, ale i tak najlepiej jak będzie w gangu z shipami, które mogą zeżreć tego ceptora.

Myślałem czy dready nie powinny mieć w ogóle większego DPS, bo 2000 bez siege'a/4000 w siege'u (fity LR, 3x dmg mody) wydaje mi się trochę biedne. Fity CR chyba nadal będą bez sensu, chyba że faktycznie łatwo byłoby zwarpować na zero na przeciwnika i nie dać mu odejść. Z tym że to będzie jakieś 3000/6000 DPS - znów bez szału. Tyle, że nie można podbijac dmg dreadom, bo będą pożerały posy w pojedyncze minuty. Nie można podbić EHP POS-om, bo staną się odporne na floty subcapitalowe.

Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 14:26:15
Cytuj
Ale dlaczego dred jako drugi co do wielkości gunship
Fixed
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Luty 18, 2011, 14:34:25
Teamplay jest jak najbardziej ok.
Ale popatrzmy jak jest teraz - w blobie draków masz 2 inne grupy - logistyki i dykty.
Tym niemniej  kręgosłup (główna siłą bojowa) to draki które są wstanie sięgnąć carierów czy dredów bez problemu.
Nie potrzebujesz do niczego większych statków. Wystarczy ci drake + support. Po co ci nawet te stare drogie BSy ?
Dopiero blob SC jest poza ich zasięgiem ze względu na RR i ECM burst.

IMHO, jeśli chcesz zobaczyć dredy na gridzie to trzeba zrobić jedną z dwóch rzeczy:
-albo sprawić by były w stanie nawiązać sensowną walkę z główną subkapitalową siłą bojową czyli obecnie drakiem - na dzień dzisiejszy klaps
-albo sprawić by były w stanie nawiązać sensowną walkę z supercapsami - na dzień dzisiejszy klaps

Można na to popatrzeć od drugiej strony, może to klasa wyżej i klasa niżej jest przepakowana.
Znerfić draka  :P
Zabrać SC możliwość RR jeśli zadają dmg.


Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 18, 2011, 14:39:02
IMHO, jeśli chcesz zobaczyć dredy na gridzie to trzeba zrobić jedną z dwóch rzeczy:
-albo sprawić by były w stanie nawiązać sensowną walkę z główną subkapitalową siłą bojową czyli obecnie drakiem - na dzień dzisiejszy klaps

Na dzień dzisiejszy - zgoda. Natomiast gdyby przyjąć moją propozycję to flota 25 dreadów z 75 carrierami byłaby totalnie nie do ruszenia dla subcapitali. W drugą stronę... już niekoniecznie, bo jednak fightery by te dreje żarły.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 18, 2011, 14:54:33
Na dzień dzisiejszy - zgoda. Natomiast gdyby przyjąć moją propozycję to flota 25 dreadów z 75 carrierami byłaby totalnie nie do ruszenia dla subcapitali. W drugą stronę... już niekoniecznie, bo jednak fightery by te dreje żarły.
Zalezy przez jaka flote, ilosciowo pilotow czy wartosciowo iskowo. jesli to drugie to drejki alfa-shotuja kazdego carriera i dreda, jesli ilosciowo pilotow to i teraz nie ugryza ;)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Luty 18, 2011, 14:59:36
Na dzień dzisiejszy - zgoda. Natomiast gdyby przyjąć moją propozycję to flota 25 dreadów z 75 carrierami byłaby totalnie nie do ruszenia dla subcapitali. W drugą stronę... już niekoniecznie, bo jednak fightery by te dreje żarły.

No nie do końca, bo jak draki zaczną żreć fightery to w momencie będziesz miał takie straty w iskach, że na drugi raz się dwa razy zastanowisz.
Pomijając kwestie, że jeśli będą miały alfe zdolną zmieść cariera to będą walić po carach i strącać 5 na minute. 10 min walki i nie masz carierów.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 18, 2011, 15:23:32
Balans się zaczął rozłazić jakiś czas temu. Poprawianie jednej klasy powoduje obecnie lawinowo zmiany w popularności w innych. Wg mnie powinni wręcz zmniejszyć dps, albo kilkukrotnie wszystkim klasom zwiększyć ehp. Wówczas walka musiałaby trwać dłużej. 25 dredów z naszego przykładu 30 SC stopi w 3 minuty, a przecież dredy miały być wielkie i przygotowane na szturm.
Kolejną rzeczą jest to jak jest budowany skład flot. To co robi CCP póki co zaczyna przynosić efekty, bowiem jeszcze 2-3 lata temu floty były homogeniczne (np. same nano-BSy, albo HACe, sniper BSy), teraz zaczyna się jednak budować floty w oparciu o wyspecjalizowane shipy (logistyki, support, dictory), a wręcz czasem wydziela się zespoły do zadań specjalnych (SB do bombardowania blobów).

Ale i tak do dawna w EVE brakuje możliwości namierzania modułów/subsystemów oraz PD broni. Szczególnie PD na dredach miałyby sens w odniesieniu do SC, bo atak fighterami czy fighter bomberami na dreda z działkami anty dronowymi powodowałbym duże straty, a równocześnie zwiększał przeżywalność dreda.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sneer w Luty 18, 2011, 16:37:45
potrzeba .....1 highslota więcej na dredach i dosc pg&cpu zeby zafitowac duzą smartkę i pozwolic jej chodzic przez kilkanascie minut bez ogladania sie na cap
pomijając kwestie laga ...kilkadziesiąt dredów  w ciasnej gromadce smialoby sie z SC
nie jest to rozwiazanie idealne ale minimalna zmiana przywróciłaby dredy na pole bitwy przeciw sc

*nie pamiętam ehp FB ale wydaje mi sie ze kilkadziesiat smartek mogloby rozbroic stado SC tracąc kilka dredów w miedzyczasie
jesli nie to mozna to ehp zbalansowac
stacklowanie takiej grupki dredów tez nie było by takie banalne :)
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: YaAaR.is w Luty 18, 2011, 16:52:46
...
Znerfić draka  :P
...
Od dawna to mówię

ps. wiem, wiem offtop  >:D
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: F-YU w Luty 18, 2011, 17:29:21
dred to powinna być maszyna bojowa dla swojego rodzaju berserkera - grzejesz z armat we flocie z innymi ale nikt nie jest wstanie cię reperować / dawać capa itd - idea genialna, tyle tylko że
balans kiepski zaczynając od trackingu na buforze i aktywnym tankowaniu kończąc - dred z łatwością powinien tanktować aktywnie pojedyńczego supercapsa mieć ze 4x większy capacitor - i mieć taki bufor aby pozwalał podczas bitwy się takiemu graczowi pod
obstrzałem "nieco" pobawić - płacisz przecież za to... śmierć jest pewna  czas siega x2 przynajmniej >:D (do tego delay ze 2 minuty po wyjściu z siega aby nie dało sie go zarzucić odrazu po wyjściu) i floty opare na kooperacji zawsze taką flotę dredów pokonają.
przydało by się też całkiem osobne drzewsko skili, dla fanatyków tego typu - było by ciekawie i różnorodnie a nie identycznie i nudno.

tak jak teraz: o jestem primary... o nie żyję.... świetna zabawa :) - 0 emocji, nuda i żal.

Cytuj
SokoLeOkO
Myślałem czy dready nie powinny mieć w ogóle większego DPS, bo 2000 bez siege'a/4000 w siege'u (fity LR, 3x dmg mody) wydaje mi się trochę biedne. Fity CR chyba nadal będą bez sensu, chyba że faktycznie łatwo byłoby zwarpować na zero na przeciwnika i nie dać mu odejść. Z tym że to będzie jakieś 3000/6000 DPS - znów bez szału. Tyle, że nie można podbijac dmg dreadom, bo będą pożerały posy w pojedyncze minuty.

trochę dynamiki w tej grze by się naprawdę przydało zwłaszcza jeśli chodzi o posy i nudę. Jak urządzenie, kupowane dzisiaj za naprawdę nędzną kasę...  może stawiać taki
zaciekły opór i marnować takiej rzeczy ludzi tyle czasu - przecież to bez sensu - naprawiać posa podczas ostrzału też się nie powinno dać. Niech się spotkają i tłuką po wyjściu wierzy z RF. Gdyby zwiększyć wygar posom, i jednocześnie wygar dredom - to nagle mogło by się okazać że bs schodzi na alphe z posa (koniec bicia posów syfem) - a dred w siegu ze zmianami proponowanymi powyżej idealnie się do tego nadaje - jest szybciej i bardziej konkretnie.

hipotetyczna sytuacja
- dredy atakują wrogiego posa wchodzą w siege - flota supportowa czeka na gate - pos ma taką siłę że niszczy alpha bsy.
- do systemu przez cyno wpada na posa flota obrońców - suport + capsy i sc.
- dredów nie da się zniszczyć dostatecznie szybko w siegu, wroga flota suportowa obańkowuje dredy przeciwnika capsy i supercapsy zadają straty flocie dredów (jednak to trwa)
- dredy reinforsują posa (trwa to minuty nie godziny - pos przestaje strzelać) - flota suportu czekająca na gate wpada i zaczyna się bitwa i odbijanie zabańkowanych dredów.
  (do tego marnowanie ddków na takiego dreda... w pośredni sposób nerfi trochę siłę bloba tytanów)

a)
 siege dredów się kończy (flota ally nie zdołała "odbić", odbańkować floty dredów. Delay 2 minuty aby wejść w kolejny siege - w tym czasie
 flota przeciwnika zadaje dredom ogromne straty.

b)
 flota broniąca posa zostaje odparta, bańki w których są dredy zniszczone - siege się kończy, dredy odlatują.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 18, 2011, 18:16:24
Zadam może głupie pytanie ale ... Czy dla CCP stanowiło by problem postawienie oddzielnego serwera specjalnie pod operacje na dronach i rakietach? Obecnie jak rozumiem są traktowane przez serwer jako pseudo gracze, dla których są specjalne obliczenia robione. Więc gdyby te obliczenia były wykonywane na oddzielnym serwerze to w ostateczności występowałyby lagi jedynie na dronach i być może rakietach a nie na statkach a to zmieniło by znacznie przebieg niejednej bitwy gdzie subcapsle by robiły spore zamieszanie tak jak i dredy i inne jednostki zadające insta damage.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 18:25:36
A wiesz co by sie stało jakby sie na chwile przycieło polaczenie miedzy serwerem dron a serwerem reszty?
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Tooten w Luty 18, 2011, 18:27:04
-Zmniejszyć zasięg jumpowania capsom o 80%,
-przyjmowanie paliwa przez capsy tylko z rorquali, co by dalej utrudnic skakanie 70 msami w jeden wieczor gdzie sie chce,
-obciąć ehp msom do poziomu 6x ehp dreda
-zabrać dredom drony, może poczęstować bonusem do zasiegu/whatever.

i problem capsow jest fixed.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 18:28:09
Nie bardzo rozumiem kawalek o dronach na dredach innych niz moros
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Tooten w Luty 18, 2011, 18:33:58
Sentry są na wszystkich dredach, każdy wywala podczas bitki. Dają w sumie niewiele, a generują laga jak wszystko inne.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 19, 2011, 11:08:23
@Doom nawet gdyby czasem coś się "przycięło" na serwerze dronkowym to i tak byłby to znaczny postęp w grze i nie występowały by (być może) lagi przy zwykłych bitwach subcapslowych, w których także są używane drony lub rakiety z drejków. Wystarczyłoby na stałe ustawić silny serwer dronkowo-mislowy na stabilnym łączu i miałbyś wszystko o wiele stabilniejsze niż jest teraz.
Koszt zmian jakie proponuje byłby zapewne daleko niższy niż ten, w którym programiści zmieniają a następnie testują wszystkie poprawki. Inna sprawa to kolejne silne zaburzenie balansu w grze. Moja propozycja wymaga jedynie postawienia dedykowanego serwera i pracy nad rozdzieleniem działań między 2 serwery I zakup Serwera jako urządzenia.
To co proponuje samej grze nic by nie zmieniło. Balans pozostałby jaki znamy jedynie ograniczyłoby to w znaczny sposób laga.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 19, 2011, 18:26:39
To co proponuje samej grze nic by nie zmieniło. Balans pozostałby jaki znamy jedynie ograniczyłoby to w znaczny sposób laga.

Nie. Najpierw poczytaj sobie jak Eve działa, a potem rzucaj propozycje.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 19, 2011, 20:29:15
Jak na razie to laguje a nie działa i jeśli lagiem nazywasz działanie to chyba warto pomyśleć nad zniwelowaniem tego a nie nad kolejnymi niewielkimi zmianami.

ps. Sokole co by nie mówić czy pisać ale wszystko powinno iść z duchem czasu a Ty akurat zaliczasz się do najbardziej "twardogłowych" ludzi jakich znam w Tej grze. Nie chcesz zmian chyba, że sam zadecydujesz jak one mają wyglądać.  Dodatkowo zwróć uwagę na to, że jest to dyskusja a nie monolog lub przedstawienie swojej racji i daj innym na wypowiedzenie się.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 19, 2011, 20:43:12
Jak na razie to laguje a nie działa i jeśli lagiem nazywasz działanie to chyba warto pomyśleć nad zniwelowaniem tego a nie nad kolejnymi niewielkimi zmianami.

ps. Sokole co by nie mówić czy pisać ale wszystko powinno iść z duchem czasu a Ty akurat zaliczasz się do najbardziej "twardogłowych" ludzi jakich znam w Tej grze. Nie chcesz zmian chyba, że sam zadecydujesz jak one mają wyglądać.  Dodatkowo zwróć uwagę na to, że jest to dyskusja a nie monolog lub przedstawienie swojej racji i daj innym na wypowiedzenie się.

Nie zrozumiałeś -> chodzi o to, że widać, że nie masz pojęcia jaka jest mechanika serwera.
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 19, 2011, 20:45:11
Herezja, nie nazwałbym Sokoła konserwatystą. Nie po tym jak zażarcie bronił CCP kiedy ich tu słownie linczowano za poprawianie grafiki, a jak tego malo to jego obecny ticker o tym swiadczy dobitnie.

A w temacie serwerów, jak nie wierzysz DOWIEDZ się u kogoś (paru programistów sie tu udziela) jaki to byłby horror tym pomyslem. Stawiam że wiecej by tym rozwalili niz naprawili
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 20, 2011, 00:09:16
to sie nie ma prawa udac, wszystko co wieksze od deski ma drone bay -> karty 10g mialy by problem z obsluzeniem tego to raz, dwa przebudowanie backendu aby byl na to gotow to w pizdu roboty,  trzy pewnie maja infrastrukture na 1g upgrejd na 10g to spory wydatek, cztery ta ilosc dodatkowych polaczen cpu na nodach by musialo obslugiwac wiec z jednej strony zabierasz mu liczenie ai a z drugiej dokladasz inna mniejsza robote i piec dodatkowa infrastruktura to dodatkowe koszty bo chyba zdajesz sobie sprawe z tego ze na jednym serwerku by sie nie skonczylo
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 20, 2011, 00:38:48
Ale jak by nie patrzeć to CCP od dawna chyba boryka się z lagami i jak na razie nie znaleźli na nie remedium. Więc tym samym nasuwa się pytanie jak to zrobić?
Nigdy nie pisałem, że znam się na programowaniu wręcz przeciwnie ale jak by nie patrzeć obecnie SC i drake army wygrywają nie za sprawą dobrze zbudowanej i wszechstronnej floty ale właśnie za sprawą laga i ten topik jest jednym z wielu gdzie temat Laga powraca jak przysłowiowy bumerang więc myślę, że zasadnym byłaby dyskusja o tym.
Poddałem pomysł jaki mi przyszedł do głowy. Napisaliście powód dla, którego jest to trudne o ile nawet nie wykonalne do zrobienia i dziękuję Wam za to (myślę, że inne osoby tak samo jak ja nie obeznane z mechaniką serwerów także miały właśnie pomysły podobne do moich lub w jakiejś materii zbliżone i to co napisaliście także i ich mrzonki rozwieje) ale temat myślę, że nadal jest otwarty.

ps. Aby to nie był skończony offtop to może skomentowalibyście także i mój post odnoszący się do Tego tematu

...
Wystarczy dredowi umożliwić wyłączanie i włączenie Siege podobnie jak jest z cloakiem z jakimś małym rzędu minuty czy 2 opóźnieniem ponownego wejścia w siege, zmniejszyć ilość paliwa potrzebnego do wejścia a także zmniejszyć odrobinę alfe a poprawić traking. W ten sposób dred nie byłby tak osłabiony jak jest obecnie, stałby się odporniejszy na hotdropa i mógłby efektywniej walczyć z suportem przeciwnika.
I co najważniejsze. Na moje oko te zmiany nie wymagały by wielkiej ingerencji w silnik gry a co za tym idzie CCP nie powinno marudzić, że to kupę roboty.
...
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 20, 2011, 00:45:57
Herezja ale bierzesz pod uwagę że:
Drake army = BLOB
Kontra drake army = większy blob
SC army w wydaniu Sytem Sige to również BLOB + jeszcze większy blob albo dwa supportu do "obstawy"

Nie dojdziesz czy serwer w wikeszym stopniu zarzynają draki tym ze sa standardowym łatwo skilowalnym, produkowalnym i dostępnym wyposarzeniem bloba czy missile spamem.
Ostatnio we flotach do lask wracaja BS a mimo to ludki sie skaraz na laga w bitkach w których drake to samobierzny KM nie patrzacy na intel i dlatego pojawiajacy sie na gridzie bramy

EDIT
Głownie blob jest powodem do którego dalej nie ma informacji czy zmiana w mechnice bombowców wpłyneła pozytywnie czy nie wplyneła na lag. Poprostu walki sa na takich liczbach ze te bombery sa niezauwazalne
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 20, 2011, 02:23:02
Dobrze Doom ale ... myślę, że dobrze aby każdy napisał własne pomysły bo być może któryś się okaże "strzałem w dziesiątkę".
Tytuł: Odp: Dready - pomysł?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 20, 2011, 09:32:23
Ale rozmowa jest o dredach nie o lagu. Wątek lagu wypłyna w jednym kontekscie tylko i nie widze podstaw żeby ten topic w ramach ewolucji zmieniła sie w kolejny o lagu.

A dredy nie potrzebują zmiany laga bardziej niż inne statki, tylko potrzebują zmian ogólnie na sobie albo w najgroźnijszym dla nich sprzecie , bo bez tego można je wydokować tylko po dokładnym sprawdzeniu czy w zasięgu jedngo skoku capitalowego nie ma kilkunastu SC, inaczej moze sie to skonczyc masakra dredów