Eve-Centrala
Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: Szyszak w Luty 10, 2008, 00:05:10
-
Witam,
dopiero co zaczynam wgryzać się w zasady rządzące światem EVE . Wybrałem rasę Gallente, bloodline: Gallente i zależy mi na walce z piratami. Na początek chciałbym ukierunkować się na strzelca daleko dystansowego. Zastanawiam się w jakie skille inwestować, które statki, bronie i moduły kupować, jaką obronę stosować? Oczywiście nie zamierzam na początek buszować w systemach low security. Chcę jedynie uniknąć inwestowania pieniedzy w źle dobrane elementy.
Drugie pytanie tyczy się oznaczeń - ikonek, które towarzyszą wszyskim obiektom w grze, a szczególnie chodzi mi o te związane ze statkami. Czy istnieje ich jakiś opis? Co znacza czaszka, żółty kwadracik, krzyż większy i mniejszy, kułko z odchodzącą w prawo kreską itd.?
Trzecie pytanie i już ostatnie tyczy się kariery przemytnika. Na czym ona polega, jak ją zacząć i jakie przynosi profity?
Z góry dziękuję za pomoc.
Szyszak
-
Witam,
dopiero co zaczynam wgryzać się w zasady rządzące światem EVE . Wybrałem rasę Gallente, bloodline: Gallente i zależy mi na walce z piratami. Na początek chciałbym ukierunkować się na strzelca daleko dystansowego. Zastanawiam się w jakie skille inwestować, które statki, bronie i moduły kupować, jaką obronę stosować?
Jak snajper to nie Gallente ale Caldari.
Merlin => Harpy => Moa => Ferox => Eagle => Vulture => Rokh
Oczywiście skille z zakresu gunnery, koniecznie działa tech2 aby móc używać amunicji Spike. Rokh to najlepszy statek snajperski w grze (nie słuchaj galentyjskich psów wspominających coś o Megathronie).
Niestety wadą snajpera jest to, że musi mieć kumpla do utrzymania celu. Zaletą zaś to, że jeśli jesteś ostrożny to raczej rzadko będziesz tracił statki.
-
Po prawdzie najlepszym statkiem do snipe jest Abadon bo ma 500dps a nie 300 jak twoj rokh, po bonusie do optimala ktory ma dostac apoc to on przejmuje paleczke pierwszenstwa z super zasiegiem 400dps i dobrym capem.
Takze nie kanciaste paskudne caldaryjskie rokhi a zlote wanny made in domain.
-
Co do oznaczeń to :
czaszka - za kolesia jest nagroda, którą dostaniesz jak ubijesz mu jajko
podświetlenie na żółto - koles z ujemnym security statusem
migający czerwony - koles ze statusem niższym niż -5.0 albo że Cię atakuje ogólnie to możesz takiego bić
żółty migający kwadracik - namierza Cię
czerwony migający kwadracik - strzela do Ciebie
zielona gwiazdka - z twojego korpa
niebieska gwiazdka - z allianca
czerwona gwiazdka - ma z tobą wojne można bić w hi
plus/minus - twój korp go lubi/nie lubi
Wszystko masz też opisane jak wejdziesz w overwiew settings (prawym na biały trójkąt na overwiew) i zakładka apperance
-
Zglasza sie t2 snipa :-). Ja tez rasa gallente. Przed toba dluga i kreta droga. Large hybrydy t2 bardzo dlugo sie skilluje, ale naprawde warto. Najlepszym statkiem do snipe jest oczywiscie megathrone ;-). Ma bonusy do dmg i do trackingu. Rokh ma jedynie lepszy zasieg powyzej 230+ km optimal, ale slaby dps. W kazdym razie to kilka miechow skillowania. No chyba, ze od razu pojdziesz w tym kierunku. Ale w sumie snipe przydaje sie tylko w fleet opach, ewentualnie na ubijaniu indykow jezeli chcesz piracic Wiec na poczatek radzilbym isc w po trochu wszystko, a pozniej obrac kierunek rozwoju. Uwierz mi , ze parekrotnie zmienisz zdanie w doborze swojej przyszlosci :P .
-
Wierze. Dzis pewno inaczej podszedłbym do wyboru rasy i jej atrybutów. Jeszcze jedno pytanie, bo poki co nie mam szans na battleshipa: jakie fregaty kupować i co w władować, żeby stały się trudno trafialne dla piratow w poziomach 1-0.5, 0.4 sec? czym zakłucać im namierzanie i jak ograniczyć ich celność?
-
Ale w sumie snipe przydaje sie tylko w fleet opach, ewentualnie na ubijaniu indykow jezeli chcesz piracic Wiec na poczatek radzilbym isc w po trochu wszystko, a pozniej obrac kierunek rozwoju. Uwierz mi , ze parekrotnie zmienisz zdanie w doborze swojej przyszlosci :P .
Dobrze powiedziane. Zanim nie pograsz, nie wiesz tak naprawdę, co z daną rolą się wiąże. Snajper brzmi cool ninja mastah fajowo ale w praktyce poza fleet operations i specjalistycznymi kampami na bramach nie ma specjalnie zastosowania w PvP. Oczywiście do polowania na NPC ratów nadaje się całkiem-całkiem, podobnie jak do misji. Rzecz w tym, że - jak już pisano w tym wątku - sniping to bardzo zaawansowane skillowo zajęcie. Bez battleshipa wyfitowanego wyłącznie T2 można co najwyżej narazić się na pośmiewisko. Wszystkie istotne skille na poziomie 4-5 to też mus bo inaczej okaże się, że albo zasięg mały, albo trafić nie można itp.
Jeśli twoja postać jest stosunkowo świeża i atrybuty ci nie odpowiadają, to nie wahaj się stworzyć nowej, bo pół roku później i tak dojdziesz do tego samego wniosku, tylko stracisz więcej czasu. Przeczytaj http://wiki.goonfleet.com/index.php?title=Recommended_Base_Stat_Builds lub jeden z wielu innych poradników tworzenia postaci i do dzieła!
-
Po prawdzie najlepszym statkiem do snipe jest Abadon bo ma 500dps a nie 300 jak twoj rokh,
I z zasięgiem niewiele lepszym od tego co można osiągnąć na antymaterii. :P
po bonusie do optimala ktory ma dostac apoc to on przejmuje paleczke pierwszenstwa z super zasiegiem 400dps i dobrym capem.
... w końcu floty snajperow będą mogły ustawić się poza zasięgiem weba. :P
Zglasza sie t2 snipa :-). Ja tez rasa gallente. Przed toba dluga i kreta droga. Large hybrydy t2 bardzo dlugo sie skilluje, ale naprawde warto. Najlepszym statkiem do snipe jest oczywiscie megathrone ;-). Ma bonusy do dmg i do trackingu. Rokh ma jedynie lepszy zasieg powyzej 230+ km optimal, ale slaby dps.
Ma 1 działo więcej. Czyli megas musi byc na 3 levelu, żeby mu dorownać, na 5 róznica wynosi 10%. Poza tym rokh mniej traci na pudłach. A że nigdy nie musi walczyć na fallofoe, to i rzadziej pudłuje.
-
Jeśli twoja postać jest stosunkowo świeża i atrybuty ci nie odpowiadają, to nie wahaj się stworzyć nowej
Fatwo powiedziec, tyle, ze dla mnie wciaz jest tajemnica jak duzy wplyw maja atrybuty na bezposrednie starcie w walce. Czy na prawde warto przechodzic wszystko od poczatku?
-
atrybuty w grze nie maja wplyw JEDYNIE na predkosc skillowania, dokladnej formuly nie pamietam ale to chyba bedzie jakos (primary+0,5*secondary)*x.
warto zmienic atrybuty na samym poczatku poniewaz moze sie po pol roku okazac ze jak bys stworzyl w tym momencie alta to za kolejne pol roku dogonil by twojego maina w SP.
buildy goonsow jakos do mnie srednio przemawiaja ja bym jednak proponowal stowrzyc postac wedlug zasady
PE > INT > WILL >= MEM >>> CHA czyli charyzma jak sie da najmniej a pomiedzy reszta roznica o 1-2 punkty. Rozklad taki spowodowny jest iloscia skilli (moze nawet nie tyle skilli co skillpointow) uzalezniona od tych atrybutow.
bloodliny w ktorych mozna to jakos rozsadnie osiagnac to :
Amarr - Khanid
Caldari - Ahura
Gallente - Jin Mei
Minmatar - Sobiestor
oczywiscie przemyslanie zbudowny kazdy bloodline da rade wiec jesli erpegowo pasuje ci cos innego to nie ma probelmu, jesli zalezy ci totalnie na statsach to wal w ahure.
-
Szyszak ma racje. Jeśli twoja postać ma niewiele ponad tydzien , lub dwa to śmiało twórz nową postać z atrybutami odpowiadającymi tobie.
Rzecz w tym, że - jak już pisano w tym wątku - sniping to bardzo zaawansowane skillowo zajęcie. Bez battleshipa wyfitowanego wyłącznie T2 można co najwyżej narazić się na pośmiewisko. Wszystkie istotne skille na poziomie 4-5 to też mus bo inaczej okaże się, że albo zasięg mały, albo trafić nie można itp.
co wy macie z tym WYŁĄCZNIE na T2 ??!!
Ja latam z działamy T1 best named i nie narzekam, oczywiście mam mniejszy dps niz ludzie na T2 ale z waszym podejściem to we flocie snajperów była by garstka BS a resztka do supportu i flota byłaby bez dps ale jak kto uważa :)
-
Był rok 2006, wszyscy mieli o 2 lata mniej skilli, po długich płaczach że bajecznie drogie i mega trudne skillowo działa T2 nie są w sumie lepsze od T1, CCP wprowadziło ammo T2.
Ammo snajperskie T2 dawało wtedy +100% range. Rokha nie było. Floty T2 snajperów były naprawdę elitarną bronią elitarnych sojuszów, ponad setkę takich statków wystawiał tylko BoB, LV i podobne mastahy. T1 snajperzy mogli im fiknąć bo mieli 50 km mniejszy zasięg. Nie było tyle super szybkich uber nano statków więc nie było gangów HACów nasuwających 8km/s które mogłyby się zwalić takim snajperom na łeb. Capitali było mało. Floty T2 sniperów rządziły kosmosem a każdy sojusz z ambicjami prośbą i groźbą wciskał jak najwięcej swoich ludzi w sniper megasy, które były lekką ręką 2 razy skuteczniejsze niż jakiikolwiek statek na T1 snajperce. Wtedy właśnie narodziła się wiara w T2 sniperów.
Od tego czasu sporo się zmieniło. T2 sniper shipy nie są już elitą a w miarę standardem. Istnieje sobie Rokh a niedługo zaistnieje Apoc czyli BSy zdolne osiągać skrajne zasięgi na named działach czyniąc mniej skillową postać użyteczną we flocie. Capitale i nanogangi są powszechne, detronizując sniper fleety jako władców przestworzy. T2 sniper Ammo ma teraz +80% a nie +100% optimal bonus więc nie jest już takie uber za to powszechna jest frakcyjka.
Jedno zmieniło się bardzo na korzyść T2 sniperów - T2 guny są parę razy tańsze a nie pare razy droższe od best named.
-
No dobra. Rozumien, ze zmiana postaci jest konieczna, zeby wyciagnac z gry najwiecej ile sie da. Ale mam pytanie: jesli zbuduje postac ukierunkowaną na snajpera, to czy bedzie ona mogla byc rowniez dobrym kopaczem? Czy schemat PE > INT > WILL >= MEM >>> CHA nadaje sie rownie dobrze dla kopacza i pogromcy piratow? No i co z tą karierą przemytkika, o ktora pytalem na wstepie?
-
Ale mam pytanie: jesli zbuduje postac ukierunkowaną na snajpera, to czy bedzie ona mogla byc rowniez dobrym kopaczem? Czy schemat PE > INT > WILL >= MEM >>> CHA nadaje sie rownie dobrze dla kopacza i pogromcy piratow? No i co z tą karierą przemytkika, o ktora pytalem na wstepie?
Zalezy co rozumiesz przez " jesli zbuduje postac ukierunkowaną na snajpera, to czy bedzie ona mogla byc rowniez dobrym kopaczem?". Jesli pytasz czy bedziesz mogl snajpowac asteroidy rokhem na 100km to odpowiedz brzmi - nie.
Jesli pytasz czy po zrobieniu skilli do kopania bedziesz kopal rownie skutecznie jak inna postac z takimi skillami to odpwiedz brzmi - tak.
Takie rozlozenie atrybutow teoretycznie pozwala ci w jak najkrotszym czasie zrobic wszystkie skille w eve. oczywiscie proba wyskillowania wszystkiego jest bez sensu wiec jesli wiesz ze glownie bedziesz sie zajmowal produkcja to ciagniesz troszke memory w gore a jesli ma to byc postac stricte do handlu to CHA / WP / INT. jesli chcesz miec elastyczna postac to jednak taki rozklad atrybutow jest najlepszy.
-
co wy macie z tym WYŁĄCZNIE na T2 ??!!
Ja latam z działamy T1 best named i nie narzekam, oczywiście mam mniejszy dps niz ludzie na T2 ale z waszym podejściem to we flocie snajperów była by garstka BS a resztka do supportu i flota byłaby bez dps ale jak kto uważa :)
T1 guns = brak T2 ammo = bad. Nie mówiąc już o tym, że best named po prostu nie opłacają się finansowo.
Fleet BS moim skromnym zdaniem nie powinien zawierać żadnych kompromisów. Nie możesz latać full t2, lataj supportem. Lepiej przyczynić się do zwycięstwa w EWAR albo tacklerze, niż latać papierowym battleshipem i potem wzbudzać wesołość na killboardach wroga. To trochę tak, jak eBayers z cargo expanderami na MSach. Niby można, ale... :krzeslo:
-
I wlasnie dlatego swietnym pomyslem jest podskillowanie caldari - Eagle to jedyny nie bsowy statek w grze ktory spokojnie wali na 200km+
A med guny t2 to juz 2 miesiace mniej skillowania niz t2 large.
-
I wlasnie dlatego swietnym pomyslem jest podskillowanie caldari - Eagle to jedyny nie bsowy statek w grze ktory spokojnie wali na 200km+
A med guny t2 to juz 2 miesiace mniej skillowania niz t2 large.
A muminek na ile strzela?
-
Snajper ma strzelać z dystansu. Im dalej tym lepiej. Ci którzy mówią, że od Rokha lepszy jest Megathron lub Abaddon muszą pamiętać, że mówimy o odległościach rzędu 250km. Mój Rokh ma optimal 250km, MWD żeby szybko uciec z bąbla i jeszcze zostało trochę na passive tanka żeby POS nie ubił mnie pierwszym strzałem. Jaki DPS ma Megathron/Abaddon w przedziale 230-250km?
Niestety tworząc amunicję T2 CCP trochę przegięło i jest ona dużo lepsza niż T1. Jeśli więc chcesz być snajperem to amunicja T2 jest konieczna.
-
Ma 1 działo więcej. Czyli megas musi byc na 3 levelu, żeby mu dorownać, na 5 róznica wynosi 10%. Poza tym rokh mniej traci na pudłach. A że nigdy nie musi walczyć na fallofoe, to i rzadziej pudłuje.
Rokh ma faktycznie 1 dzialko wiecej, ale nie ma bonusa do trackingu . Megasem mam 200 km OPTIMAL. Floty najczejsciej snipuja cele 160-180 km od siebie wiec nie pudluja. Poza tym gallente maja jeszcze jedna zalete "insane structure amount" i za caly tank sluzy damgae control t2.. Poza tym w megasie zawsze zostaje 1 slot high , ktory umozliwia wsadzenie large remote repair armor. A uwierz mi, ze flota snipe uzywajaca spider tanka to nie jest mile dla przeciwnika. Poza tym megas ma jeszcze jedna zalete : pojemnosc dron cargo :125 m3 a rokh ma tylko 50. Dzieki temu mialem duzo killi cepow i innych szybkich stateczkow, gdy uzywalem t2 small dron, a w close range bitwie (a zdarzalo sie na bramie walczyc czasami snipe bsie) mediumy przydawaly sie tez. W sumie Rokh jest takim dziwnym shipem. Niby Caldari , a bonusy do hybryd. No, ale to chyba dlatego, ze caldari nie mieli wczesniej zadnego snipe i dlatego ccp go wprowadzila. Najsmieszniejsze jest to, ze Rokh zdobyl slawe jako najlepszy bs do kopania w 0.0 8x t2 minery i do tego tank, ktory umozliwial kopanie z ratami na pasku.
-
W sumie Rokh jest takim dziwnym shipem. Niby Caldari , a bonusy do hybryd.
:2funny: :2funny: :2funny:
Domi to taki dziwny statek, niby gallente, a bonusy do dron.
-
Rokh ma faktycznie 1 dzialko wiecej, ale nie ma bonusa do trackingu .
A przy strzelaniu do BSa lecącego 150m/s oddalonego 200km ode mnie, bonus do trackingu pomoże mi w...?
Megasem mam 200 km OPTIMAL.
Jesteś pewny, że to w megasie?
W EFT na "all 5", z tracking kompem na skrypcie i 3 enchancerami pokazalo mi 191, a z 4 - 194km.
Floty najczejsciej snipuja cele 160-180 km od siebie wiec nie pudluja. Poza tym gallente maja jeszcze jedna zalete "insane structure amount" i za caly tank sluzy damgae control t2.
Megas z insane structure amount - 7500hp
Mona w swoim biednym caldaryjskim roku - 7500hp. :2funny:
Poza tym w megasie zawsze zostaje 1 slot high , ktory umozliwia wsadzenie large remote repair armor.
Remoty sprawdzają się w małych konfliktach. Gdy snajpisz masz zniszczyć wroga w pierwszej, najpóźniej drugiej salwie, inaczej on po prostu odwarpuje. Jest to metoda znacznie skuteczniejsza, niż czekanie aż cię ktoś namierzy i zacznie reperować. Bo zanim cykl się skończy dostaniesz trzecia i czwartą. O dolatujaćych wlasnie cruisach nie wspominając.
Prawdziwą przewagą siedmiu dział nad osmioma jest mniejsze zużycia capa.
A uwierz mi, ze flota snipe uzywajaca spider tanka to nie jest mile dla przeciwnika.
Walczylismy ze snajperami i walczylismy ze spidertankami, ale nigdy równocześnie.
Poza tym megas ma jeszcze jedna zalete : pojemnosc dron cargo :125 m3 a rokh ma tylko 50. Dzieki temu mialem duzo killi cepow i innych szybkich stateczkow, gdy uzywalem t2 small dron,
No, to jest dobra rzecz, czasem 2 zmiany dronek nie starczają.
a w close range bitwie (a zdarzalo sie na bramie walczyc czasami snipe bsie) mediumy przydawaly sie tez.
Close, to to gdzie Megas naprawdę błyszczy, Bonus do damage', który najwięcej daje z blasterami, bomus do trackingu, który się tam właśnie przydaje, 5 ogrów, które nie marnują calego dnia, żeby dolecieć do celu.
-
@abaddon
z zasięgiem niewiele lepszym od tego co można osiągnąć na antymaterii. :P
@apoc
... w końcu floty snajperow będą mogły ustawić się poza zasięgiem weba. :P
Moze w PTFie macie samych uber sniperow z 250km optimalem ale w gangu jest zwykle 1/3 - 1/4 amarow i dla nich ustawia sie flote na 150-170km bo zaden fc nie zrezygnuje z 1/4 sily tylko dlatego zeby ustawic ludzi 20km dalej na optimalu megasa. Nie do konca wiem po co piszesz o tym webie, chcesz sie do czegos przyczepic? cos sie nie zgadza? masz weba na 150km? tyle optimala ma na luzie abaddon a apoc po booscie bedzie walil spokojnie na 220km.
Rokh ma faktycznie 1 dzialko wiecej, ale nie ma bonusa do trackingu . Megasem mam 200 km OPTIMAL. Floty najczejsciej snipuja cele 160-180 km od siebie wiec nie pudluja. Poza tym gallente maja jeszcze jedna zalete "insane structure amount" i za caly tank sluzy damgae control t2.. Poza tym w megasie zawsze zostaje 1 slot high , ktory umozliwia wsadzenie large remote repair armor. A uwierz mi, ze flota snipe uzywajaca spider tanka to nie jest mile dla przeciwnika. Poza tym megas ma jeszcze jedna zalete : pojemnosc dron cargo :125 m3 a rokh ma tylko 50. Dzieki temu mialem duzo killi cepow i innych szybkich stateczkow, gdy uzywalem t2 small dron.
Spidertank we flocie sniper bsow to jakis niespelniony zart albo czarny humor, padasz w ciagu 10s jak zostajesz primary, albo zdarzysz odwarpowac albo nie, jak chcesz te 10sek poswiecic na czekanie az ktos cie laskawie zalockuje i wlaczy remote na twoj niezresowany armor to powodzenia - ja wole siedziec w alignie i nacisnac warp jak zobacze ze strzelaja we mnie wiecej niz 3 osoby. Szkoda ze swoje opinie wyrabiasz sobie na podstawie tego co przeczytales na #polish a nie na tym co widziales/przezyles bedac w gangu bo w zyciu bys nie napisal takiej bredni.Pominalem w ogole kwestie laga na modulach we flocie, cyrki z lockowaniem i caly inny syf we fleetfightach o ktorym pewnie nie slyszales a ktory skutecznie utrudnia spidertanka.
Tak przy okazji nie rozumiem tej gigantycznej przewagi megasa nad rokh'iem w postaci 125m3 drone baya skoro i tak piszesz o small dronach. Mediumow ani heavy nie bedziesz uzywal bo nie dogonia zadnego cepa/afa/vagi/dictora/niczego , sentry nie dostrzela na 150km wiec jedyna zaleta moga byc maintance do naprawiania kumpli na safe spotach (a nie zadnego spidertanka w sniper fleecie bo to bzdura)
co wy macie z tym WYŁĄCZNIE na T2 ??!!
Ja latam z działamy T1 best named i nie narzekam, oczywiście mam mniejszy dps niz ludzie na T2 ale z waszym podejściem to we flocie snajperów była by garstka BS a resztka do supportu i flota byłaby bez dps ale jak kto uważa :)
No i wlasnie tak powinno byc, masz skille na t2 bsa to nim latasz - nie masz? to support. Po co pchac w bsy ludzi ktorzy nie maja skilli zeby tym latac, chcesz zapchac wrogowi killboard? pozytek zaden bo walisz z iron/carbonized/radio i zadajesz smieszny damage. Chcesz robic za mieso to badz przy okazji przydatny i wsiadz w bc.
Edit:literowki
-
W EFT na "all 5", z tracking kompem na skrypcie i 3 enchancerami pokazalo mi 191, a z 4 - 194km.
tracking comp został zmieniony w ostatnim dodatku daje 2 razy mniejszy bonus do optimala nix tracking enchancer.
-
tracking comp został zmieniony w ostatnim dodatku daje 2 razy mniejszy bonus do optimala nix tracking enchancer.
ze scryptem do optimala daje dokladnie tyle samo co enhancer...
-
Rokh ma faktycznie 1 dzialko wiecej, ale nie ma bonusa do trackingu . Megasem mam 200 km OPTIMAL.
A na co mi tracking przy odległościach rzędu 200 kilometrów? Optimal na Rokhu mam 250km. O całe 50km więcej niż na Megathronie.
Floty najczejsciej snipuja cele 160-180 km od siebie wiec nie pudluja.
Z tym różnie to bywa. Floty T1 trzymają się na 150km. Ja staram się ustawiać Rokha jak najdalej. Z doświadczenia wynika, że mało kto nawet usiłuje mnie "ściągnąć" z 200km.
Poza tym gallente maja jeszcze jedna zalete "insane structure amount" i za caly tank sluzy damgae control t2..
Przy resistach na 50%. Rokh ma wystarczająco midslotów aby mieć podobny tank na shieldach.
A uwierz mi, ze flota snipe uzywajaca spider tanka to nie jest mile dla przeciwnika.
Flota RR ma sens do mniej więcej 20 statków. Powyżej zaczyna się chaos. W dodatku często floty są rozciągnięte na kilkadziesiąt lub kilkaset kilometrów (szczególnie przy zdejmowaniu POSów i cynojammerów) co czyni RR nierealnym.
Poza tym megas ma jeszcze jedna zalete : pojemnosc dron cargo :125 m3 a rokh ma tylko 50. Dzieki temu mialem duzo killi cepow i innych szybkich stateczkow, gdy uzywalem t2 small dron, a w close range bitwie (a zdarzalo sie na bramie walczyc czasami snipe bsie) mediumy przydawaly sie tez.
Powiem tak: jest to niewątpliwie zaleta. Staram się jednak nie dopuszczać do sytuacji gdy będąc w statku snajperskim muszę używać dron, znaczy to, że ktoś gdzieś popełnił błąd.
W sumie Rokh jest takim dziwnym shipem. Niby Caldari , a bonusy do hybryd.
:o Vulor już Ci to napisał a ja mogę tylko dodać: Caldari to rasa snajperów używających railów. Do tej pory brakowało nam BS na railach (kiedyś podobno Scorpion był gunshipem). Wszystkie inne klasy statków mają railgunowych snajperów.
-
Jedyna zaleta Megathrona wzgledem Rokha jako snipera jest to ze moze wyciagnac wiekszy damage na odleglosciach powiedzmy... 150-170 (majac gorszy tank przy tym), i to ze jest zdecydowanie bardziej uniwersalny niz Rokh. Poza tym Rokh jest najlepszym sniperem na duze floty i nie ma co z tym sie spierac. Duze HP pozwalajace wytrzymac DD i przy tym niesamowicie wielki zasieg dzial. Mozna nawet uprzec sie i podac jakies MWD z Cap Boosterem.
-
Oczywiscie Megas na Spikach zadaje na swoim optimalu wiecej niz Rokh na spikach. Ale od tego wozi sie faction ammo, zeby je zmieniac w odpowiednim momencie...
-
Moze w PTFie macie samych uber sniperow z 250km optimalem ale w gangu jest zwykle 1/3 - 1/4 amarow i dla nich ustawia sie flote na 150-170km bo zaden fc nie zrezygnuje z 1/4 sily tylko dlatego zeby ustawic ludzi 20km dalej na optimalu megasa. Nie do konca wiem po co piszesz o tym webie, chcesz sie do czegos przyczepic? cos sie nie zgadza? masz weba na 150km? tyle optimala ma na luzie abaddon a apoc po booscie bedzie walil spokojnie na 220km.
Spokojnie, wyluzuj, nie unoś się tak.
Lubię sobie pojeździć czasem po Gallente, Amarrach, czy ich minmatarskich niewolnikach. >:D
Nie wszystko tutaj piszę ze śmiertelną powagą, to tylko gra i takie tam.
tracking comp został zmieniony w ostatnim dodatku daje 2 razy mniejszy bonus do optimala nix tracking enchancer.
ze scryptem do optimala daje dokladnie tyle samo co enhancer...
Hyh, nawet mi się nie chciało sprawdzić po nerfie.
-
:2funny: :2funny: :2funny:
Domi to taki dziwny statek, niby gallente, a bonusy do dron.
Nie rozumiem tej wypowiedzi. Przeciez gallente shipy maja zawsze wieksze cargo space dron od innych ras. Praktycznie gallente to drony(wszystkie rodzaje dmg) i hybrydy (kinetic/thermic). Z Rokhem chodzilo mi o to, ze Caldari dostali snipe. A gallente nadal nie maja dobrego szipa do ratowania. Pokaz mi jakis ship gallente z mozliwoscia zamontowania wiecej niz 2 wyrzutni. Poza sb oczywiscie
-
johny nie zgadzam sie z toba ale to moja opinia ;)
aczkolwiek uwazam ze lepiej miec flote 20 bs snipe (10 T2, 10 T1)+20 supportu niz 10 snipe t2 i 30 supportu
ale ja jestem swiezaczkiem i noobkiem
-
A gallente nadal nie maja dobrego szipa do ratowania...
poza dominixem, na ktorego mozesz wsadzic tyle dron ze spokojnie mozesz sobie szybko i bezbolesnie poradzic z e wszystkim czym raty moga cie 'zaskoczyc' a do tego ma dobry i latwy do zmontowania tank
no i poza dominix wersja pocket (Ishatr)
no i poza megathronem na ktorego mozna wsadzic spokojnie 7x350mm raile z trackingiem pozwalajacym ci trafic wszystko wieksza od fregaty a na fregaty masz 125m3 drone baya chyba ze potrzebujesz wiekszego wygaru to wsadzasz heavy dronki albo sentry jesli nie lubisz latac...
jesli gallente nie maja dobrych raciarek to nie wiem co ma, w sumie po caldari maja najlepsze statki do deratyzacji a jesli wziac pod uwage czynnik ceny to maja w ogole najlepsze (dominix z fitem kosztuje tyle co goly raven)
-
poza dominixem, na ktorego mozesz wsadzic tyle dron ze spokojnie mozesz sobie szybko i bezbolesnie poradzic z e wszystkim czym raty moga cie 'zaskoczyc' a do tego ma dobry i latwy do zmontowania tank
no i poza dominix wersja pocket (Ishatr)
no i poza megathronem na ktorego mozna wsadzic spokojnie 7x350mm raile z trackingiem pozwalajacym ci trafic wszystko wieksza od fregaty a na fregaty masz 125m3 drone baya chyba ze potrzebujesz wiekszego wygaru to wsadzasz heavy dronki albo sentry jesli nie lubisz latac...
jesli gallente nie maja dobrych raciarek to nie wiem co ma, w sumie po caldari maja najlepsze statki do deratyzacji a jesli wziac pod uwage czynnik ceny to maja w ogole najlepsze (dominix z fitem kosztuje tyle co goly raven)
Amen. Trochę szkoda znerfowanego Myrmidona, ale i tak jest bardzo nieźle. Megathron i Dominix to IMO dwa najbardziej wszechstronne BSy w grze. Oba do rattowania i misji nadają się bardzo dobrze i mają do tego wybór fitów PvP. Poza tym wyfitowanie dobrego tanka na Dominixie to duużo mniej skillowania, niż tank Ravena wytrzymujący podobne molestowanie.
-
johny nie zgadzam sie z toba ale to moja opinia ;)
aczkolwiek uwazam ze lepiej miec flote 20 bs snipe (10 T2, 10 T1)+20 supportu niz 10 snipe t2 i 30 supportu
ale ja jestem swiezaczkiem i noobkiem
support szybko "sie zuzywa" , btw kiedys wpadlismy pomoc IAC w obronie stacji przed zlym BoBem...w 10 bsow sniperow i ok 15 supportu....smieszny squad - bo w sys bylo ok 300 luda, z czego 200 to bobitki
klepnelismy 24 bsy plus jakis badziew - hacki i taklerow, przy wlasnych stratach 2 bsow.
Czyli wszystko zalezy od FC a nie od bloba
-
Nie rozumiem tej wypowiedzi. Przeciez gallente shipy maja zawsze wieksze cargo space dron od innych ras. Praktycznie gallente to drony(wszystkie rodzaje dmg) i hybrydy (kinetic/thermic). Z Rokhem chodzilo mi o to, ze Caldari dostali snipe.
About f...g time.
Jak można kreować jakąś rasę jako miłośników snajpienia i nie dać odpowiedniego BSa?
-
Nie żebym był miłośnikiem BSów Gallente (za wyjątkiem Dominixa), a tym bardziej przeciwnikiem Rokh'a, ale IMHO sniper powinien być na T2.
Ma 1 działo więcej. Czyli megas musi byc na 3 levelu, żeby mu dorownać, na 5 róznica wynosi 10%. Poza tym rokh mniej traci na pudłach. A że nigdy nie musi walczyć na fallofoe, to i rzadziej pudłuje.
No to niech wsiada w Hyperiona - też ma 8 dział...
Jedyna zaleta Megathrona wzgledem Rokha jako snipera jest to ze moze wyciagnac wiekszy damage na odleglosciach powiedzmy... 150-170 (majac gorszy tank przy tym), i to ze jest zdecydowanie bardziej uniwersalny niz Rokh. Poza tym Rokh jest najlepszym sniperem na duze floty i nie ma co z tym sie spierac. Duze HP pozwalajace wytrzymac DD i przy tym niesamowicie wielki zasieg dzial. Mozna nawet uprzec sie i podac jakies MWD z Cap Boosterem.
Zaleta jak zaleta... dla jedynych kilka dodatkowych hp/dps będzie zaletą, a dla innych kilka dodatkowych kilometrów.
Zależy i od sytuacji i od umiejętności i od FC...
Nie rozumiem tej wypowiedzi. Przeciez gallente shipy maja zawsze wieksze cargo space dron od innych ras. Praktycznie gallente to drony(wszystkie rodzaje dmg) i hybrydy (kinetic/thermic). Z Rokhem chodzilo mi o to, ze Caldari dostali snipe. A gallente nadal nie maja dobrego szipa do ratowania. Pokaz mi jakis ship gallente z mozliwoscia zamontowania wiecej niz 2 wyrzutni. Poza sb oczywiscie
Tu nie ma nic do rozumienia...
Cladari = missile + hybrid (railguns)
Gallente = drones + hybrid (blasters)
Nie wiem po co chcesz wyrzutnie skoro masz dronki, a jeśli na dronkach masz problem z ratami, to po prostu znaczy, że coś gdzieś źle robisz.
-
Pokaz mi jakis ship gallente z mozliwoscia zamontowania wiecej niz 2 wyrzutni. Poza sb oczywiscie
Lachesis.
Z Rokhem chodzilo mi o to, ze Caldari dostali snipe. A gallente nadal nie maja dobrego szipa do ratowania.
Król pasków - Ishtar. Zabiera 700+m3, 3/4salvagery tractor beam, cloak (opcja), mwd, 2 weby, tankuje wszytko na 1 MAR II, wlacznie z 3 x 1,85.
Dominix....
Megas....
Deimos....
O zgrozo! Enyo!
Jedyna zaleta Megathrona wzgledem Rokha jako snipera jest to ze moze wyciagnac wiekszy damage na odleglosciach powiedzmy... 150-170 (majac gorszy tank przy tym), i to ze jest zdecydowanie bardziej uniwersalny niz Rokh.
Uniwersalność > cuda na kiju. Zwłaszcza w walkach flot. Megas był, jest i raczej będzie kręgosłupem każdej floty. A dlaczego kręgosłupem? To się już sami domyślcie. Trochę histori EVE się kłania.
I wlasnie dlatego swietnym pomyslem jest podskillowanie caldari - Eagle to jedyny nie bsowy statek w grze ktory spokojnie wali na 200km+
Można by jeszcze pokusić się o Vulture (prawda Panie Voulture? :)), który wyciągnie też z ponad 200+falloff i ma taki sam tracking i dmg jak Eagle (z 150dps).
Ci którzy mówią, że od Rokha lepszy jest Megathron lub Abaddon muszą pamiętać, że mówimy o odległościach rzędu 250km. Mój Rokh ma optimal 250km, MWD żeby szybko uciec z bąbla i jeszcze zostało trochę na passive tanka żeby POS nie ubił mnie pierwszym strzałem. Jaki DPS ma Megathron/Abaddon w przedziale 230-250km?
Wszystko zależy od sytuacji. Jeżeli kampisz gejta i strzelasz do indyków to siedź sobie nawet 400km od bramy. Jeżeli przyjdzie walczyć z inną flotą to FC i tak przecież zabierze gang na ile? 150km? Może mniej, może TROCHĘ więcej i wtedy i tak o dupę rozbić te 250km, bo trzeba strzelać do primary (inne BSy?).
Wasza teoria jest piękna, Rokh jest bardzo doby etc. Pierdu pierdu itd. To niech mi ktoś wytłumaczy czemu w takiej oto flocie (BSy na long):
http://www.ndesert.com/coven/kb3/?a=kill_related&kll_id=7462
... jest AŻ 1 (JEDEN) Rokh na każdą z stron? Takich przykładów flot można podać by wiele. Ile minęło od kąd Rokh się pojawił w grze? Ponad rok? Na 76 BSów aż 2 osoby latają mighty Rokhiem.
Liczą się konkrety i każdy kto chcę bawić w snipera niech się nad tym zastanowi, czemu tak jest. Teoria przyjdzie sama.
-
Wasza teoria jest piękna, Rokh jest bardzo doby etc. Pierdu pierdu itd. To niech mi ktoś wytłumaczy czemu w takiej oto flocie (BSy na long):
http://www.ndesert.com/coven/kb3/?a=kill_related&kll_id=7462
... jest AŻ 1 (JEDEN) Rokh na każdą z stron? Takich przykładów flot można podać by wiele. Ile minęło od kąd Rokh się pojawił w grze? Ponad rok? Na 76 BSów aż 2 osoby latają mighty Rokhiem.
Bo jak ktoś ma skille na dobrego snajpera, to mu się nie chce robić na drugi robiący to samo?
Bo są droższe?
Vo pokutuje przekananie, ze się do niczego nie nadaje i bonus do trackingu FTW?
-
Problem z mala iloscia rokhow wynika z tego ze wiekszosc flot jest zoptymalizowana ciagle na armor tank. Dodatkowo trzeba skillowac statki kolejnej rasy - tylko po to aby miec uber snipera. Nie kazdemu chce sie organizowac logistyke na SS by ladowac shieldy bo paru ludzi wyskillowalo Caldari BS. Po co to robic jak mozna ciagle uzywac stare sprawdzone gallente wyskilowane od dawna na 5 i miec dobrego snipera, statki do ganku i do bicia npc-ow w jednym. Niemniej moze to sie zrownowazyc sie po jakims czasie. Caldari dostali calkiem niezlego boosta PvP ravena (torpedy) ktory moze wygarnac podobny DPS jak gankthron i to na wieksza odleglosc. Maja tez doskonale fleet shipy (Rokh, Eagle) i statki do klepania misji (CNR i Golem). Kwestia zmiany przyzwyczajenia ludzi ze Caldari to tylko PvE, na dodatek z niepopularnym we flotach shield tankiem.
-
Problem chyba jest w tym ze caldari zaczynaja skilowac rakiety i na tym sie koncentruja.. nie kazdy skiluje odrazu gunnery by miec rokha A potem jak sie juz ma hybrydy T2 to lepiej poswiecic kilkanascie dni i wyskilowac BS'y gallente by te hybrydy byly bardziej wszechstronne ( blasterthron , dominix, hyperion) Do tego dochodzi ten nieszczesny shild tank i brak bonusow do damage :)
-
Problem chyba jest w tym ze caldari zaczynaja skilowac rakiety i na tym sie koncentruja.. nie kazdy skiluje odrazu gunnery by miec rokha A potem jak sie juz ma hybrydy T2 to lepiej poswiecic kilkanascie dni i wyskilowac BS'y gallente by te hybrydy byly bardziej wszechstronne ( blasterthron , dominix, hyperion) Do tego dochodzi ten nieszczesny shild tank i brak bonusow do damage :)
Tak sprawa wygląda w moim przypadku :P. Chwilowo Large Hybrid Turret 5 jest daleeeko w planach, do tego stopnia, że równie dobrze mogę poświęcić czas na projectile albo energy. Rokh jednak jest paskudnie drogi :/
-
Załóż komplet +4, ustaw skilla i poleć na akcję przeciwko przeważającym siłom wroga.
Później przez te parę tygodni będzie ci żal załozyc nowe impy i się zrobi. :)
-
Załóż komplet +4, ustaw skilla i poleć na akcję przeciwko przeważającym siłom wroga.
Później przez te parę tygodni będzie ci żal załozyc nowe impy i się zrobi. :)
Jest to jakiś sposób :P. Rozumiem, że motywacja do zrobienia Titan 5 wymaga seta +7? :P
-
Juz siedzac w tytanie sie raczej nie planuje z niego wychodzenia ;)
A sam fakt siedzenia w takim statku pociaga koniecznosc maksowania tytan5, dd 5 itp skili do tytana, chyba ze sie myle :P Hm.. tytan to chyba najlepsza snajperka. Jak walnie to w zasiegu DD sie nie pomyli :P
-
Jest to jakiś sposób :P. Rozumiem, że motywacja do zrobienia Titan 5 wymaga seta +7? :P
Nie wiem. Ale własnie klepiemy się IAC i jest szansa na AWU 5. O0
Edit: Nope, trzeba iść dalej zgodnie z planem. :laugh:
-
Moi drodzy offtopiarze, przypominam, że temat jest o snajperach :)
Więc, behave yourself!
-
No wlasnie snajpera wczoraj nie straciłem. 8)
-
A co myslice o matarskim snajperze? Jesto wogole mozliwe? Mysle ze na artylerii mozna wyciagnac calkiem niezly Optimal. :D
-
Nie rozumiem tej wypowiedzi. Przeciez gallente shipy maja zawsze wieksze cargo space dron od innych ras. Praktycznie gallente to drony(wszystkie rodzaje dmg) i hybrydy (kinetic/thermic). Z Rokhem chodzilo mi o to, ze Caldari dostali snipe. A gallente nadal nie maja dobrego szipa do ratowania. Pokaz mi jakis ship gallente z mozliwoscia zamontowania wiecej niz 2 wyrzutni. Poza sb oczywiscie
ja race megasem na blasterach >_> i mi sie calkiem dobrze raci >_>
-
A co myslice o matarskim snajperze? Jesto wogole mozliwe? Mysle ze na artylerii mozna wyciagnac calkiem niezly Optimal. :D
Pestka dobra jest na standardowym ficie 160 km optimala +42 falloffa
-
I jaki alpha! Do tego brak problemow z capem, a z tego co sie orientuje nawet hybrydy ciagna wysatrczajaco wiele by7 trzeba bylo o tym myslec.
-
panuje prekonanie ze jak ammar to skile od capa na 5 all ale majać gallente na railach rowniez to musi być!! Obserwuje ze czesciej mi na megasie cap siada niz na ammaskich shipach