Eve-Centrala
Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: ddarko w Kwiecień 11, 2007, 20:04:57
-
czołem,
powiem tyle - w space simy to gralem tylko we frontiera i ffe i po prostu uwielbiam te gry ale wczoraj przeszedlem tutoriala do eve i jest pod wrazeniem! ta gra przypomina mi troche dzielo pana brabena. Mam kilka troche nietypowych pytan i bede wdzieczny jesli ktos zechce je przeczytac i odpowiedziec.
1. Czy walka w eve ogranicza sie tylko do ustawienia celu, wyboru broni i sterowania predkoscia ? zauwazylem ze dzialko laserowe samo strzela do celu a statek sluzy jedynie do tego by utrzymac dystans z wrogiem. Nie ma mozliwosci takiego klasycznego trybu walki czyli widok z kokpitu i dzialka strzelajace na wprost ? :) no dobra zartuje, ale naprawde walka w tutorialu wydala mi sie nudna...
2. czy mozna ladowac na planetach (chodzi mi o to czy na planetach sa zalozone bazy, stacje w ktorych mozna sie zaopatrywac)
3. czy jest łatka spolszczajaca eve ?
4. Czy mozna stawiac wlasne fabryki, jesli tak to na jaka skale ?
I na koniec, niech ktos mi dobitnie pokaze wielkosc tej gry i napisze mozliwie najwiecej roznych sposob na zarabianie pieniedzy
-
Ad 1. Eve nie jest symulatorem sensu stricte. Nie ma zręcznościowego strzelania do wroga na szczęście. Ale nie jest aż tak do bólu prosta jak to się w tutorialu wydaje :) Polecam przejrzenie tracking guide (http://www.eve-online.com/guide/en/g26.asp) i missile guide (http://www.eve-online.com/guide/en/g27.asp) to trochę naświetli ci sposób walki :)
Ad 2. Jeszcze nie :)
Ad 3. Też jeszcze nie :)
Ad 4. Tak, od malutkich POSów (Player Owned Structure) do Outpostów (stacje). Do tego część stacji w 0.0 można zdobywać (conquerable stations).
Zarabianie: handel (od tradegoods do spekulacji cenami modułów czy statków), górnictwo, produkcja, eksploracja, inwencje, polowanie na piratów npc, bounty hunting, piracenie, robienie misji kurierskich (zarówno dla npców jaki i graczy), robienie kompleksów, robienie misji cosmos, robienie misji typu kill, szlifowanie i kopiowanie bpo (i research w ogóle)... Plus miksy wymienionych... Plus pewnie jeszcze parę rzeczy, które przegapiłem :)
I na koniec polecam searcha :P
-
1. Mniej wiecej - ale czasem jest to az za duzo rzeczy naraz ;)
2. Narazie jeszcze nie mozna ladowac, nie ma baz na planetach, ale jest to w planach.
3. Nie ma.
4. Mozna stawiac wlasne fabryki na orbitach ksiezycow... sa dostepne jako jedne z opcji rozbudowy POSa, mozna ich stawiac tysiace, jezeli o taka skale Ci chodzi.
Mozna handlowac rzeczami odkupionymi od innych graczy, rzeczami kupionymi od NPCow, zbudowanymi przez siebie, mozna zarabiac na zabijaniu NPCow, zabijaniu innych graczy i sprzedawaniu tego co z nich wypada, mozna kopac rudy z asteroidow, mozna stawiac POSy na orbitach ksiezycow... wydobywac dzieki temu mineraly ukryte w takim ksiezycu, mozna... GRAJ!!! ;)
-
o Xart:) myslalem, ze nikt nie chce mu odpowiedziec;)
-
Heh, ostatnio nie mam czasu siedzieć 24/7 na forum :2funny:
Stąd poślizg :P
-
czołem,
powiem tyle - w space simy to gralem tylko we frontiera i ffe i po prostu uwielbiam te gry ale wczoraj przeszedlem tutoriala do eve i jest pod wrazeniem! ta gra przypomina mi troche dzielo pana brabena. Mam kilka troche nietypowych pytan i bede wdzieczny jesli ktos zechce je przeczytac i odpowiedziec.
1. Czy walka w eve ogranicza sie tylko do ustawienia celu, wyboru broni i sterowania predkoscia ? zauwazylem ze dzialko laserowe samo strzela do celu a statek sluzy jedynie do tego by utrzymac dystans z wrogiem. Nie ma mozliwosci takiego klasycznego trybu walki czyli widok z kokpitu i dzialka strzelajace na wprost ? :) no dobra zartuje, ale naprawde walka w tutorialu wydala mi sie nudna...
2. czy mozna ladowac na planetach (chodzi mi o to czy na planetach sa zalozone bazy, stacje w ktorych mozna sie zaopatrywac)
3. czy jest łatka spolszczajaca eve ?
4. Czy mozna stawiac wlasne fabryki, jesli tak to na jaka skale ?
I na koniec, niech ktos mi dobitnie pokaze wielkosc tej gry i napisze mozliwie najwiecej roznych sposob na zarabianie pieniedzy
ad 1.
W tutorialu "walczyłeś" z NPCami. Walka z NPCami może być nawet ciekawa jak testujesz nowy statek/fit za pierwszym razem. Po paru minutach nuda - tak jak mówisz: wybór celu, broni - pac, pac, bum i to wszystko ;)
Co do faktycznej walki z ludźmi to po tutorialu jeszcze nawet nie wiesz czego nie wiesz :D
ad 2, 3 i 4 koledzy odpisali
"Wielkość gry..."
Trudno wyczuć o co pytasz. Wygląda to tak, jakbyś czekał, że nałogowcy i maniacy powiedzą Ci, że są nałogowcami i maniakami, bo w eve warto...
Poświęć swój czas i sprawdź co ludzi trzyma w tej grze. Mogę Cię zapewnić, że wiele osób ma odmienne zdanie co do tego, co ich w eve kręci, bo perspektyw i sposobów grania jest cała masa...
btw
Też jestem frontierowcem i od siebie powiem, że to na eve czekałem te kilkanaście lat :)
Do zobaczenia gdzieś w przestrzeni!
-
dzieki za odpowiedzi :)
jeszcze kilka spraw:
1. jak wyglada sytuacja z walkami miedzy graczami, uscislajac: jaki % sektorow w eve to obszary gdzie mozna dostac samonaprowadzajka w silnik ? nie ukrywam ze raczej nastawiam sie na handel i nie mam zamiaru do nikogo strzelac :)
2. (troche lamerskie) czy jest mozliwy skok do wybranego systemu na mapie czy jednak trzeba ustalac trase system po systemie ?
3. czy to prawda ze ceny towarow sa w calosci regulowane przez graczy na zasadach podazy popytu ilosci danego towaru ?
4. ile jest rodzajow misji i jaka jest ich laczna ilosc ?
to chyba wszystko :) dzieki za pomoc
-
jeszcze kilka spraw:
1. jak wyglada sytuacja z walkami miedzy graczami, uscislajac: jaki % sektorow w eve to obszary gdzie mozna dostac samonaprowadzajka w silnik ? nie ukrywam ze raczej nastawiam sie na handel i nie mam zamiaru do nikogo strzelac :)
Włącz sobie mapę galaktyki i zmień filtr na Security Status. Zielone są teoretycznie bezpieczne.
2. (troche lamerskie) czy jest mozliwy skok do wybranego systemu na mapie czy jednak trzeba ustalac trase system po systemie ?
Tak to tylko capitale mogą i tylko poza hisecami (czyli nie mogą wlecieć do zielonego).
3. czy to prawda ze ceny towarow sa w calosci regulowane przez graczy na zasadach podazy popytu ilosci danego towaru ?
Nie, niektóre rzeczy są sprzedawane wyłącznie przez NPCe. :P
4. ile jest rodzajow misji i jaka jest ich laczna ilosc ?
2,5 - polecieć i zabić, polecieć i przewieźć coś, ewentualnie polecieć, zabić i przywieźć coś.
Łącznie jest ich kilkadziesiąt pewnie.
-
dołącze sie do odpowiedzi w elitarnym duchu frontiery
ad1 - w czapke (statek) można dostać wszędzie, rożne są tylko konsekwencje dla atakującego, od rozwalenie statku przez concord-sentry, spadek standu, po bezkarność w 0.0
ad2 - jest to możliwe dla wybranych statków "capitali" - zasięg naped skokowy jest zależny od skila oraz wymaga użycia przez pomocnika markera w systemie docelowym
ad3 - nie w całości, npc uczestniczy w handlu minerałami, podstawowymi modułami, ma monopol na BPO T1 oraz jest głównym dostarczycielem paru innych grup towarowych / czyli nic nie stoi na przeszkodzie w sterowaniu marketem przez CCP
ad4 - najnowsze statystyki - http://home.broadpark.no/~tijohann/eve/missions/ratio.html
misje bojowe - http://home.broadpark.no/~tijohann/eve/missions/
dodac trzeba misje typu cosmos dla kazdej nacji oraz hmm warianty misji robione dla pirackich agentów
oraz ekspedycje - cykl eskalujących misji mozliwych do uzyskania z eksploracji
-
Ad 2. Skok w stylu frontiera to jak już koledzy napisali - dla okrętów od drednoughta w górę. Natomiast nie musisz planować podróży skok po skoku - w mapie w search wpisujesz nazwę systemu docelowego i klikasz prawym - set as destination - autopilot sam ustali ci trasę. Możesz ustawić autopilota na latanie po najkrótszej trasie lub po najbezpieczniejszej itp...
Poniewaz autopilot zawsze skacze na 15km to wygodniej jest skakać ręcznie - a ustawienia autopilota podświetlają ci trasę (bramy docelowe) w overview na żółto.
Poza tym możesz ustawić kilka waypointów - analogicznie do pierwszego, tylko następne zaznaczasz przez add waypoint.
-
podziekowal, podziekowal, podziekowal :laugh:
wiecie, ja tak bardzo bylem ciekaw samej gry ze proces tworzenia postaci, umiejetnosci wygladal u mnie "dalej, dalej, wpisz imie, wybierz uczesanie" Dopiero teraz zaczalem czytac o umiejetnosciach. Czy w zwiazku z tym istnieje jakis poradnik ktory opisywalby jak stworzyc postac w zaleznosci od tego kim chce sie byc ? w moim przypadku - handlowiec :)
edit: ok, znalazlem juz co nieco tu:http://www.ravetech.org/?mode=5&lang=#rasy
-
4. ile jest rodzajow misji i jaka jest ich laczna ilosc ?
to chyba wszystko :) dzieki za pomoc
ooooj duzo, masakrycznie duzo, nie ma chyba podracera ktory zrobil chociaz polowe z dostepnych misji :)
w wiekszosci stacji jest po kilku agentow i maja po kilka misji kazdy, (ile jest stacji?) poza nimi sa agenci w kosmosie... naprawde w misji jest "duzo".
-
wiecie, ja tak bardzo bylem ciekaw samej gry ze proces tworzenia postaci, umiejetnosci wygladal u mnie "dalej, dalej, wpisz imie, wybierz uczesanie" Dopiero teraz zaczalem czytac o umiejetnosciach. Czy w zwiazku z tym istnieje jakis poradnik ktory opisywalby jak stworzyc postac w zaleznosci od tego kim chce sie byc ? w moim przypadku - handlowiec :)
Achura.
MSPANC Xart. :D
Akurat, bycie dobrym handlarzem bardziej zależy od tego co masz między uszami, niż tego jakie masz atrybuty.
-
Fakt, ale skille zapewniaja lepsza kontrole rynku. Moim zdaniem najlepsze predyspozycje do bycia handlowcami maja Gallente, chyba Jin-Mei jesli mialbym wskazac konkretny bloodline. Gallente jako rasa zas dlatego, ze maja najlepsze industriale (chociaz tu znowu pojawia sie amarrski Bestower z najlepszym cargo dostepnym na pierwszym levelu industriala, pozniej tez Impel, no i zdaje sie Ni-Kunni z predyspozycjami atrybutowo-skillowymi na handlowcow).
-
Achura.
Robisz się monotematyczny :)
Na start to amarr - tak jak Michieru napisał, bo stosunkowo szybko masz dobrego transportowca. Gallente jest trochę bardziej uniwersalny... Ale patrząc perspektywicznie to chyba najlepszego frachta mają matarzy... Wobec powyższego, moja rada jak zwykle - patrz której rasy podoba ci się najbardziej background/gęba/statki/cośtamjeszczeinnego...
:2funny: