Eve-Centrala
Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: xantu2utnax w Kwiecień 03, 2013, 11:53:30
-
witam :)
Chcę wyskilować freightera (trade). ISK na skile i statek już odłożone. Ma latać w hisecu oczywiście i wozić głownie surówkę.
Z racji, że freightery nie mają fitu nie wiem czym się kierować przy ich wyborze.
Prędkość. Widzę minimalną różnicę w prędkości ale i tak wydaje mi się, że wszystkie są meeeega wolne. Czy te 10 ms robi różnicę? Przed gankiem i tak mnie to nie uratuje.
Pojemność Tutaj różnica jest ewidentna. Charon w tym względzie króluje.
Shield i EHP Tu też jest różnica i być może to powinien być najważniejszy czynnik wyboru.
Latając trochę właściwie nie spotykam innych freighterów poza Providence i Charonem. Nie wiem czy to akurat moje szczęście czy też może ludzie wybierają je częściej od innych.
-
Providence - najładniejszy (o gustach się...) jak masz się wpatrywać podczas transportu to jak znalazł.
Charon - najpojemniejszy.
Obelisk - najszybciej do zrobienia, jeżeli ktoś potrzebował Iterona V, teraz fracht może zabierać z przestrzeni więc Iteron V trochę(?) na tym stracił.
Fernir - najszybszy i najszybciej alajnuje o ile się nie mylę.
-
Nie to żebym jakoś super często uganiał się po hi-secu frachtami ale dla mnie czas alignu ma duże znaczenie. Zastanów sie czy na trasie którą będziesz chciał pokonywać szybszy align fenrira nie będzie czasem oznaczał że pokona ot ta trasę w o połowę krótszym czasie niż pojemniejszy Haron :) Chyba że czas nie ma dla Ciebie znaczenia.
-
Charona bierz bo to najlepszy wybór.
Powinieneś sie sugerować m3.
Ehp ma najwięcej gallentyjski, ale jeżeli Ciebie mają zgankowac to raczej zgankują a te dodatkowe ehp nie zrobi różnicy.
Fernir niby najszybszy? Co po szybkości jak będziesz sie musiał po stuff wracać.
Bierz charona, skoro to ma być freighter, czyli coś co lata generalnie wolno, wolno sie alignuje i ma mieć dużo m3 to Charonka
Ja jak handluje sobie to latam po highsecu dwoma/czasami trzema charonami i raczej nie zamieniłbym go na inne.
I tak w połowie czasu nie jestem przy kompie jak nimi latam (autopilot).
No i tak naprawde najważniejszym czynnikiem jest to co sam zamierzasz z tym frachtem robić
-
EHP nie ma wielkiego znaczenia, bo każdy fracht padnie od gankerów.
Tu masz pojemność/szybkość/align time (all V):
Providence - 918750 m3, 109 m/s, 39.5s
Charon - 981250 m3, 94 m/s, 42.1s
Obelisk - 937500 m3, 102 m/s, 41.2s
Fenrir - 900000 m3, 129 m/s, 34.9s
Pamiętaj, że limituje Cię nie tyle objętość ładunku co jego wartość - powyżej pewnej wartości stajesz się smacznym kąskiem, a freighter w hisecu jest łatwym celem, nawet taki pilotowany ręcznie. Do latania na autopilocie najlepszy jest Fenrir, bo jest relatywnie szybki.
W dodatku, freightery to wstęp do Jump Freighterów, które mają o wiele grubszy tank - tu Nomad (matarski) jest rewelacyjny, bo manewrowość battleshipa z płytami.
-
(http://cache.gawker.com/assets/images/gawker/2008/11/meh_cat.jpg)
Allign, pojemność wszystko o kant dupy potłuc.
Różnica pojemności, to tylko 80k. Przy prawie milionie pojemności te kilkadziesiąt tysięcy może spokojnie poczekać do następnego transportu.
Różnica w prędkości: latanie frachtem wygląda tak: wydok, ustawiasz autopilota, warp na bramę, minimalizacja efki i grasz w tanki. Za jakiś czas sprawdzasz, czy w stacji masz zadokowany statek, czy jajko.
Jak będziesz wozić rudę lub minerały, to bierz Charona, jeśli 425mm Railguny, to lepszy będzie Fenrir.
-
Ale Mona.... jakbyś zobaczył jak mijam Nomadem na AP te wszystkie Charony/Arki sunące do bram. Normalnie jakby "pasek w tedeiku" spychał z szosy dajewoo i inne hujdaje :)
-
(http://www.picturesof.net/_images_300/Turtle_Race_Cartoon_Royalty_Free_Clipart_Picture_090122-140628-468048.jpg)
-
Ale Mona.... jakbyś zobaczył jak mijam Nomadem na AP te wszystkie Charony/Arki sunące do bram. Normalnie jakby "pasek w tedeiku" spychał z szosy dajewoo i inne hujdaje :)
Pff.. Wiesz jak fajnie wygląda fenrir wyprzedzający bs'y? :P ;)
-
Pff.. Wiesz jak fajnie wygląda fenrir wyprzedzający bs'y? :P ;)
A wiecie jak fajnie oba wygladaja na kb? xD
-
Całkiem dużo poważnych pvperów jest specjalistami od latania frachtami ;D
PS
Charon/Rhea. Pod align i warp speed można sobie kupić imple, natomiast największe cargo jest jednak nie do przecenienia.
-
Provi - sexy wygląd, average staty pod każdym względem (align, speed, cargo, EHP)
Fenrir - jeśli podróżujesz dużo i często afk na autopilocie. Najszybszy align i speed kosztem najniższej poj. cargo
Charon - krowa. Kupujesz, jeśli największa pojemność cargo to priorytet. Największe cargo kosztem najwolniejszego align i speed
Obelisk - większość pilotów lata nim, ponieważ wcześniej mieli wytrenowany skill pod Iteron Mark V, dzięki czemu niemal od razu mogli zacząć pilotować frachtowca. Average staty, w tym prawie największe cargo i największe EHP (jednakże tak jak pisano wyżej - jak ktoś będzie chciał zgankować, to i tak zgankuje)
I takie przydatne info: nie woź towaru o wartości przekraczającej 1 bil, gdyż obecnie jest to suma na granicy opłacalności gankowania.
Zwróć też uwagę, że często nie potrzeba zapychać całego cargo, żeby towar już osiągał wartość 1 bil.
W przypadku gankowania możesz zostać cudem uratowany przez implanty. Sugerowane są te, które podnoszą skille: mechanics, hull upgrades, shield operation, shield management
Poleca się także implanty zwiększające allign i speed: evasive manuvering i navigation
Pojemności frachtów (patrz na lvl IV): https://sites.google.com/site/redfrogrecruiting/cargo-and-collateral
-
Kiedyś w modzi był set bodajże nomadów, tyle że z racji tego ze lubili go też piloci tytków i matek (to moja wiedza jest sprzed mody na bufor tank na superach) to mimo ze set jest tylko low grade, to był droższy niż dowolny inny high grade
-
Jeden **** przyjacielu. Go for teh looks ;]
-
IMHO freightery powinny mieć rig sloty. Tak, żeby była możliwość wyboru co wolimy - tank, speed/align, czy "moar cargo".
-
Moar cargo pozwoliłoby na wwożenie capsli do hajseka.
-
I Hislot na cloaka, coby można było się podkładać na fakszyn najtach ;D
-
Moar cargo pozwoliłoby na wwożenie capsli do hajseka.
Ile wynosi granica - 1 mil m3? No to zbalansować tak, żeby Charon z 3 T2 cargo rigami miał 999.900 i po problemie.
EDIT - myślałem głównie o JF-ach, a tym takie pojemności nie grożą :)
Highslot to przegięcie. Rig sloty wystarczą.
-
Ile wynosi granica - 1 mil m3? No to zbalansować tak, żeby Charon z 3 T2 cargo rigami miał 999.900 i po problemie.
Tu masz pojemność/szybkość/align time (all V):
Charon - 981250 m3,
Czyli znerfić, żeby w cenie półtora Charona mieć jednego starego? W dodatku wolniejszego/z mniejszym hullem?
EDIT - myślałem głównie o JF-ach, a tym takie pojemności nie grożą :)
One są tak zbalansowane, żeby frachtom w paradę nie wchodzić, a co do szybkości, to na dłuższe podróże mogą być szybsze niż cep.
-
Tbh, bez problemu można byłoby podbić wielkość spakowanych carrierów czy dreadów na 1,5 - 2,0 mil i po problemie.
-
Musieliby pogrzebać też w POSach... ???
-
Przy spakowanych? Czemu?
-
Bo wydawało mi się, że LSAA jest mniejsze.
-
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie sądziłem, że temat wywoła tyle odzewu :)
Postawię jednak na szybkość (czyli Fenrir) bo w grze nie robię nic na autopilocie a afk to tylko zadokowany w stacji.
-
Cała przewaga Fenrira ujawnia się właśnie podczas latania na autopilocie ;)
-
Cała przewaga Fenrira ujawnia się właśnie podczas latania na autopilocie ;)
No tak. Ale jak latasz nim bez autopilota to zyskujesz jeszcze więcej na czasie podróży.
-
Właśnie nie :)
W przypadku lotu na autopilocie masz te 12 km do pokonania "z buta" w każdym systemie. Tu właśnie wychodzi przewaga Fenrira, który jest najszybszy, a jego najlepsze agility sprawia że także najszybciej rozpędza się do tej prędkości maksymalnej.
Gdy pilotujesz manualnie, jedyną różnicą jest czas alignu. Myślę, że gdybyś zrobił wyścig Charona z Fenrirem w ten sposób, zyskałbyś może 1j przewagi na 30 systemów.
-
xantu2utnax nie bierzesz pod uwagę że frachty koszmarnie wolno warpują. Przy czym określenie koszmarnie to spore niedopowiedzenie. 200AU pokonują w czasie około 5min. Więc różnica 10 - 15sek potrzebnych na wejście w warp nie jest już tak istotna. Co innego wiosłowanie 12km do bramy z prędkością niecałych 100m/s - tu fenrir odcina około minuty na każdy system.
-
xantu2utnax, jeżeli masz latać manualnie (bez autopilota) to lepiej weź coś z większą pojemnością. Manualne latanie frachtem na długich trasach szybko Cię znudzi. Fracht wchodzi w warp w czasie ok. 40 sekund i drugie tyle czasu przemierza przeciętny hisekowy system. Można sobie pomysleć, że każdy pokonany system frachtem na manualu to ponad 1 stracona minuta Twojego życia , która na niedomiar złego ciągnie się i ciąąągnie :P
W hiseku polecam latanie na autopilocie z cargo o rozsądnej wartości, najlepiej nie przekraczającej 1 bil.
-
Highslot to przegięcie.
A co boisz się ze Twój cynabal trafiłby na kb jako ofiara tego typu akcji?
http://www.youtube.com/watch?v=bTn9EASiPMY
-
Mój alt miał prosty wybór. Iteron Mark V więc padło na Obeliska.
Teraz jak czytam trochę szkoda mi że jednak nie Fenrir ;/
-
A co boisz się ze Twój cynabal trafiłby na kb jako ofiara tego typu akcji?
http://www.youtube.com/watch?v=bTn9EASiPMY
Z jednym tylko hi slotem te indyki skończyłyby na kb tego vagasa.
-
Era Fenrira dobiegnie końca wraz z zmianą jego wyglądu zainspirowanego kostką białego jelenia wyjętego z obślizgłej murzyńskiej dupy :'(