Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: kongar w Luty 14, 2012, 16:02:34

Tytuł: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: kongar w Luty 14, 2012, 16:02:34
Witam.

Robię militarne misje i dostałem statek o nazwie Atron. Moje pytanie do was czy mam go zacząć uzywać(aktualnie używam Velator). Czy to sie opłaca? Czytałem juz duzo o grze ale wiem obrzydliwie mało. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam Konrad
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 14, 2012, 16:05:33
Oczywiście, Velator to darmowy syf, który dostajesz jak nie masz żadnego statku.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: kongar w Luty 14, 2012, 16:29:35
A może pare rad dla mnie? Rozumiem, ze narazie mam robić wszystkie misje od agentów? Jeżeli tak to jak jest najwygodniej? Jeden agent, zrobic wszystkie misje i dopiero nastepny agent?
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Isengrim w Luty 14, 2012, 16:43:11
A może pare rad dla mnie? Rozumiem, ze narazie mam robić wszystkie misje od agentów? Jeżeli tak to jak jest najwygodniej? Jeden agent, zrobic wszystkie misje i dopiero nastepny agent?

Tutorial zrob - albo dla wszystkich agentow tutorialowych, albo daruj sobie tych, co do ktorych wiesz, ze raczej nie bedziesz sie takimi aspektami gry zajmowal.

A nastepnie zwroc sie do istniejacej w grze polskiej korporacji graczy "Unseen Academy", gdzie pokaza Ci dalsze aspekty gry.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Chupacabra w Luty 14, 2012, 16:48:05
Isengrim niech zrobi do wszystkich agentów  po kolei na tym etapie nawet pewnie nie wie co może robić w grze, a tak przynajmniej się zaznajomi z możliwościami :)

A Unseen Akademy po tutorialach obowiązkowo, czy szybciej tym lepiej, mniej błędów do naprawienia w przyszłości
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: kongar w Luty 14, 2012, 17:59:01
A co ze statkiem "Tristan"? Wogóle na co najepiej zwracać uwage przy porownywaniu statków? I może ktos mi powie, jak moge znalesc tego Wolfa z 10 misji? Szukałem wszedzie i nie moge znaleść.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 14, 2012, 20:47:32
A co ze statkiem "Tristan"? Wogóle na co najepiej zwracać uwage przy porownywaniu statków?

Najfajowniejsza porównywarka będzie w programie Evemon (http://evemon.battleclinic.com/), którego podstawową funkcją jest pilnowanie twoich skilli. Statki możesz poskladać na sucho w programie EFT (https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=226033#post226033).

A zwrasz uwagę na to czego potrzebujesz. Jeśli czegoś co mocno wali, to na liczbę slotów na działa i czy bonusy statku poprawiają ich efektywność. Liczba low slotów powie ci czy dasz radę dołożyć jeszcze trochę do ich efektywności, albo jak dobrego będziesz miał tanka, albo czy ustawisz statek, by był szybki i zwinny.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 15, 2012, 09:28:39
A co ze statkiem "Tristan"? Wogóle na co najepiej zwracać uwage przy porownywaniu statków?
Na cenę.  :)
Pierwsza zasada wpajana każdemu w EVE: "Lataj tym na czego stratę Ciebie stać".

Cena statku to nie tylko koszt samego kadłuba. Wykorzystując podane przez Ciebie statki (Atron i Tristan), łatwo zauważyć, że sam hull jest ~7x droższy. Nawet jeśli miałbyś te Atrony hurtowo tracić, to strata jednego Atrona będzie mniej boleć niż jednego Tristana. Szczególnie, że Tristan ma 4 sloty więcej, więc więcej wyposażenia może wozić (1 low/1 med/2 high). Pod względem wartości bojowej, to i owszem Tristan powinien być lepszy (więcej slotów = więcej wyposażenia = większe możliwości), ale z drugiej strony on ma dokładnie tyle samo slotów na działa (2) i żeby wykorzystać pełen potencjał bojowy musiałbyś wyskilować dodatkowo rakiety (2 sloty).
Jak widzisz porównując statki (nie poprzez cenę) zwracasz również uwagę na:
- bonusy
- układ slotów
- parametry statku
Bonusy i parametry statku w bezpośredni (np. szybkość, ilość hp tarcz/pancerza/kadłuba) i pośredni (np. rigs zwiększający szybkość, ilość hp tarcz/pancerza) sposób zależą od skilli pilota. Większość podstawowych skilli na poziom 1-3 jesteś w stanie robić w czasie liczonym w godzinach i to powinno być Twoim priorytetem. Priorytetem powinno być również robienie skilli pozwalających na budowanie odpowiedniego do zadania fitu (skoro Tristan ma launcher sloty - musisz mieć skille by je wykorzystać), aczkolwiek na tym etapie lepiej wzorować się na fitach dostępnych na forach i polecanych przez innych graczy niż wymyślać własne.
Jeśli nie wykorzystasz slotu - nic się nie stanie, ale zmniejszasz swoje możliwości. Jeśli przykładowego Tristana nie wyposażysz w launchery (bo wsadzisz coś innego), to oznacza, że ilość zadawanego dmg względem Atrona będzie taka sama. Oczywiście Tristan będzie twardszym przeciwnikiem (więcej slotów i lepsze parametry), ale niekoniecznie oznacza to, że będzie Ci łatwiej nim wykonać misję. Tristan jest wolniejszy od Atrona i ma większą sygnaturę więc będzie częściej trafiany. Atron ma dodatkowo większy zasięg broni więc może łatwiej dyktować dystans.

No a poza tym - żeby się nauczyć na co zwracać uwagę trzeba latać wieloma statkami i je tracić.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Phobeus w Luty 15, 2012, 13:15:57
A co ze statkiem "Tristan"? Wogóle na co najepiej zwracać uwage przy porownywaniu statków? I może ktos mi powie, jak moge znalesc tego Wolfa z 10 misji? Szukałem wszedzie i nie moge znaleść.

Pozdrawiam

Kilka prostych porad na dobry początek :)

1. Do misji wybieraj wyłącznie te statki, które mają premie do szybkostrzelności, obrażeń oraz do przywracania tarcz/pancerza, ewentualnie do trackingu (szybkości podążania dział za celem) lub zasięgu dział (optimal range lub faloff range).
2. Na początek dobra jest fregata o nazwie Incursus. Staraj się jak najszybciej wsiąść w statek typu cruiser (np. Thorax), a jeszcze lepiej battlecruiser (np. Myrmidon) - świetne statki na początek do robienia misji od lvl 1 do lvl 3.
3. Jeżeli statek ma więcej low slotów niż med slotów, to z reguły jest on lepiej przystosowany do regeneracji pancerza (tak jest w przypadku statków galentyjskich), natomiast jeśli ma więcej med slotów niż low slotów, to znaczy że lepiej tankować na nim tarcze energetyczne (np. statki caldari). Są wyjątki od tej reguły, ale jeśli chodzi o robienie misji to jest to nieistotne. Do aktywnej regeneracji pancerza służy armor repairer, do tarcz - shield booster. Jeżeli chodzi o samą regenerację tarcz/pancerza - skupiasz się tylko na tankowaniu jednego. Aktywne tankowanie i tarcz i pancerza jest błędem. Galentyjczycy zazwyczaj tankują aktywnie armor.
4. Większość modułów jest przeznaczona do statków o odpowiednim rozmiarze. Moduły "small" są dla fregat, "medium" dla większych cruiserów i battlecruiserów, "large" są dedykowane dla battleshipów.
5. Na misje twój statek powinien mieć odpowiedni zestaw dział (dla gallente działka hybrydowe - blastery), zafitowany afterburner (dopalacz) i aktywny tank (armor repairer/shield booster) wraz z wzmacniaczami odporności (hardeners, adaptive nano membrane).
Dobrze jest jeśli capacitor trzyma powyżej 5 min. lub statek jest cap stable (akumulator działa w nieskończoność pod maksymalnym obciążeniem).
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 15, 2012, 13:36:41
Kilka prostych porad na dobry początek :)

1. Do misji wybieraj wyłącznie te statki, które mają premie do szybkostrzelności, obrażeń oraz do przywracania tarcz/pancerza, ewentualnie do trackingu (szybkości podążania dział za celem) lub zasięgu dział (optimal range lub faloff range).
2. Na początek dobra jest fregata o nazwie Incursus. Staraj się jak najszybciej wsiąść w statek typu cruiser (np. Thorax), a jeszcze lepiej battlecruiser (np. Myrmidon) - świetne statki na początek do robienia misji od lvl 1 do lvl 3.
3. Jeżeli statek ma więcej low slotów niż med slotów, to z reguły jest on lepiej przystosowany do regeneracji pancerza (tak jest w przypadku statków galentyjskich), natomiast jeśli ma więcej med slotów niż low slotów, to znaczy że lepiej tankować na nim tarcze energetyczne (np. statki caldari). Są wyjątki od tej reguły, ale jeśli chodzi o robienie misji to jest to nieistotne. Do aktywnej regeneracji pancerza służy armor repairer, do tarcz - shield booster. Jeżeli chodzi o samą regenerację tarcz/pancerza - skupiasz się tylko na tankowaniu jednego. Aktywne tankowanie i tarcz i pancerza jest błędem.
4. Większość modułów jest przeznaczona do statków o odpowiednim rozmiarze. Moduły "small" są dla fregat, "medium" dla większych cruiserów i battlecruiserów, "large" są dedykowane dla battleshipów.
5. Na misje twój statek powinien mieć odpowiedni zestaw dział (dla gallente działka hybrydowe - blastery), zafitowany afterburner (dopalacz) i aktywny tank wraz z wzmacniaczami odporności (dla gallente najlepiej armor tank).
Dobrze jest jeśli capacitor trzyma powyżej 5 min. lub statek jest cap stable (akumulator działa w nieskończoność pod maksymalnym obciążeniem).
Długo grasz ?

Ad.1. A jeśli misja jest transportowa albo górnicza ? A jeśli celem misji jest przelecieć przez poszczególne lokacje, a nie walczyć ?
Ad.2. Jak najszybciej ? A może kiedy będzie gotowy by nimi latać ? BC tier 3 nie będzie najlepszym pomysłem na misjach, na których masz do zestrzelenia stado fregat. Na misjach T1 lepszym pomysłem zamiast lecieć Thoraxem lepiej będzie wybrać się Vexorem. Exequror lepiej będzie się sprawdzać przy równoczesnym zbieraniu "złomu" w czasie misji... Sugestia "jak najszybciej" IMHO wprost prowadzi do jak najszybszej straty duuuużo droższego statku niż wystarczającego by daną misję zrobić. Kruz ze skillem lvl1 będzie znacznie gorszy na misji lvl1 niż fregata lvl4.
Ad.3. A co z aktywnym tankowaniem pancerza i pasywnym tarcz ? A co z tankowaniem speedem ? A co z tankowaniem sygnaturą ?
Ad.5. A wspomniany Myrmidon jakie powinien mieć działa ? Wg tego co napisałeś hybrydowe, bo to ship Gallente... co IMHO jest błędem. Dlaczego na statkach gallentyjskich każesz montować blastery, które "średnio" się nadają na misje ?
Ad. capacitor - można wozić bateryjki w "bagażniku"...
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Luty 15, 2012, 15:01:25
Abstrahując od tych prób pomocy koledze, ale skąd wy wyciągacie te tłumaczenia terminów z gry? Czy wszystko musi być tłumaczone, żeby było zrozumiałe? Co to są "wzmacniacze odporności", albo "działa szynowe"?!? Rozumiem, że chcecie sobie podyskutować po naszemu a nie po ichniemu, ale to nie pomaga nikomu nowemu w zrozumieniu waszych wypowiedzi. Takich terminów w grze nie spotka i będzie zonk "o czym oni piszą?"
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Skeer w Luty 15, 2012, 15:14:14
Abstrahując od tych prób pomocy koledze, ale skąd wy wyciągacie te tłumaczenia terminów z gry? Czy wszystko musi być tłumaczone, żeby było zrozumiałe? Co to są "wzmacniacze odporności", albo "działa szynowe"?!? Rozumiem, że chcecie sobie podyskutować po naszemu a nie po ichniemu, ale to nie pomaga nikomu nowemu w zrozumieniu waszych wypowiedzi. Takich terminów w grze nie spotka i będzie zonk "o czym oni piszą?"

This.

Te tłumaczenia też odrzucają starszych graczy :P
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 15, 2012, 16:03:12
Co to są "wzmacniacze odporności", albo "działa szynowe"?!?
A skąd wziąłeś działa szynowe ?
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Qreg w Luty 16, 2012, 00:16:40
Ktos kiedys railguny jako dziala szynowe przetlumaczyl ;)
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: kongar w Luty 16, 2012, 00:23:00
A co z drugą częscią mojego pytania? 10 misja, zabić wolfa, przylatuje tam gdzie ma być i go tam nie ma. co poradzicie?
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Colonel w Luty 16, 2012, 06:54:11
wow ?
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Tim w Luty 16, 2012, 07:02:38
A co z drugą częscią mojego pytania? 10 misja, zabić wolfa, przylatuje tam gdzie ma być i go tam nie ma. co poradzicie?

Może nie zaakceptowałeś misji albo musisz doczytać jej opis.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 16, 2012, 12:01:23
Ktos kiedys railguny jako dziala szynowe przetlumaczyl ;)

Tym kimś byli Rosjanie tłumaczący piracką wersję Quake.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Isengrim w Luty 16, 2012, 12:20:24
Tym kimś byli Rosjanie tłumaczący piracką wersję Quake.

To jeszcze nie jest az takie zle tlumaczenie, bo nawiazuje do tego, jak taka bron miala by dzialac.

We wczesnych polskich wersjach podrecznikow do Warhammera 40,000 Railguny funkcjonowaly jako "działa kolejowe". :D
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Kharim w Luty 16, 2012, 12:24:08
No dobra, a jakie jest poprawne tłumaczenie? "Działo akceleratorowe"?
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 16, 2012, 12:30:03
To jeszcze nie jest az takie zle tlumaczenie, bo nawiazuje do tego, jak taka bron miala by dzialac.

We wczesnych polskich wersjach podrecznikow do Warhammera 40,000 Railguny funkcjonowaly jako "działa kolejowe". :D

Działo kolejowe było we wcześniejszej wersji tejże gry ];) Chodzi oczywiście o tłumaczenie.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Isengrim w Luty 16, 2012, 12:34:53
 http://pl.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_Railgun
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Phobeus w Luty 16, 2012, 12:46:32
Długo grasz ?

Ad.1. A jeśli misja jest transportowa albo górnicza ? A jeśli celem misji jest przelecieć przez poszczególne lokacje, a nie walczyć ?
Ad.2. Jak najszybciej ? A może kiedy będzie gotowy by nimi latać ? BC tier 3 nie będzie najlepszym pomysłem na misjach, na których masz do zestrzelenia stado fregat. Na misjach T1 lepszym pomysłem zamiast lecieć Thoraxem lepiej będzie wybrać się Vexorem. Exequror lepiej będzie się sprawdzać przy równoczesnym zbieraniu "złomu" w czasie misji... Sugestia "jak najszybciej" IMHO wprost prowadzi do jak najszybszej straty duuuużo droższego statku niż wystarczającego by daną misję zrobić. Kruz ze skillem lvl1 będzie znacznie gorszy na misji lvl1 niż fregata lvl4.
Ad.3. A co z aktywnym tankowaniem pancerza i pasywnym tarcz ? A co z tankowaniem speedem ? A co z tankowaniem sygnaturą ?
Ad.5. A wspomniany Myrmidon jakie powinien mieć działa ? Wg tego co napisałeś hybrydowe, bo to ship Gallente... co IMHO jest błędem. Dlaczego na statkach gallentyjskich każesz montować blastery, które "średnio" się nadają na misje ?
Ad. capacitor - można wozić bateryjki w "bagażniku"...

To było łopatologiczne zasugerowanie początkowej ścieżki rozwoju dla gallenckiego nowicjusza, aby ogarnął co z czym i jak, dzięki czemu przy wykazaniu odrobiny zainteresowania drogą prób i błędów powinien sam nauczyć się reszty - niech zacznie od najprostszych rzeczy, resztę sam odkryje w trakcie. Nakurwiając nowemu od samego początku wyspecjalizowanymi angielskimi terminami i teoriami "jak to sig radius i speed wpływają na tank" gówno mu wytłumaczysz. Odczep się człowieku i lepiej pomagaj zamiast krytykować i rozdmuchiwać swoje ego tekstami typu "jaki to ja jestem zajebisty bo wiem co to cap booster" lol
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Kharim w Luty 16, 2012, 14:00:20
No właśnie! Zawansowanej teorii naucza go w akademii. Teraz niech lata i sobie głowy nie zawraca takimi tematami.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Luty 16, 2012, 14:18:04
Nakurwiając nowemu od samego początku wyspecjalizowanymi angielskimi terminami i teoriami "jak to sig radius i speed wpływają na tank" gówno mu wytłumaczysz.
Tu nie chodzi o, jak to ślicznie ująłeś, "nakurwianie wyspecjalizowanymi angielskimi terminami", tylko o stosowanie terminologii, z którą młody gracz może się spotkać w grze (chyba, że jest polski klient, o czym nie wiem). Jak komuś napiszesz "załóż wzmacniacze odporności" to będzie takie samo, brzydko mówiąc, gówno wiedział, jak po przeczytaniu "sig radius i speed wpływa na tanka". Choć może nawet nie, bo terminy speed i sig radius występują w grze i gracz w końcu się na nie natknie. Jeżeli chcecie więc komuś pomóc stosujcie właściwą terminologię, jak w grze została przyjęta, a terminy "specjalistyczne" tłumaczcie, co właściwie oznaczają. Napisanie ich po polski nie sprawi, że staną się bardziej zrozumiałe.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 16, 2012, 14:33:10
To było łopatologiczne zasugerowanie początkowej ścieżki rozwoju dla gallenckiego nowicjusza, aby ogarnął co z czym i jak, dzięki czemu przy wykazaniu odrobiny zainteresowania drogą prób i błędów powinien sam nauczyć się reszty - niech zacznie od najprostszych rzeczy, resztę sam odkryje w trakcie. Nakurwiając nowemu od samego początku wyspecjalizowanymi angielskimi terminami i teoriami "jak to sig radius i speed wpływają na tank" gówno mu wytłumaczysz.
Treść którą cytowałeś była skierowana do CIEBIE, więc albo jesteś nowicjuszem który nie zna terminów (a wówczas nie bierz się za pomaganie innym), albo nie jesteś i czuj się swobodnie w wytłumaczeniu nowicjuszowi co użyte przeze mnie terminy znaczą. Terminów jak TY użyłeś nowicjusz z pewnością nie spotka w grze, a jeśli zechce ich użyć w rozmowie z osobami dłużej grającymi, to zapewne usłyszy coś w stylu: "zrób tutorial, a potem wróć to pogadamy".

Jeśli natomiast masz problem ze slangiem jaki został w PL community wypracowany na przestrzeni lat istnienia EVE, to jedynie co mogę to Tobie współczuć. Z pewnością nie będę Ciebie zachęcał do zapoznania się z nim, bo najwyraźniej zamiast grać w grę zajmujesz się jej kiepskim tłumaczeniem na j. polski.

Odczep się człowieku i lepiej pomagaj zamiast krytykować i rozdmuchiwać swoje ego tekstami typu "jaki to ja jestem zajebisty bo wiem co to cap booster" lol
Czy mam zatem zakładać, że nie wiesz co to cap booster ? Czy mam zakładać, że nie umiesz odpowiedzieć na moje pytania ? Złe porady 2x czynią zło, bo po pierwsze - nie udzielają właściwej odpowiedzi, a po drugie uczą złych rzeczy. Zamiast się na mnie wściekać sprawdź "moje" teorie, może czegoś się z nich nauczysz.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 16, 2012, 15:51:30
[admin]Słownictwo Panowie. Więcej nie będzie ostrzeżeń[/admin]
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: kongar w Luty 16, 2012, 16:04:34
Zadanie zaakceptowane, przylatuje do stargate podanego w dziennikach misji (ustawilem cel podrozy i lceialem po żółtych znacznikach) i nic nie ma, pusto.


Cash Flow for Capsuleers (10 of 10) Objectives
The following objectives must be completed to finish the mission:

Objective
Find Wolf and take him out, once and for all.        Location   1.0 Luminaire   

 
This site contains normal ship restrictions.



tu nie ma nic czego nie da sie nie zrozumieć, biorąc pod uwage, że ucze sie angielskiego od 20 lat...
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Isengrim w Luty 16, 2012, 16:08:37
OK, doleciales do systemu - ale jeszcze w tym systemie musisz poleciec na misje, tak jak w innych... Czyli prawy klik i lecisz.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 16, 2012, 16:19:56
Zadanie zaakceptowane, przylatuje do stargate podanego w dziennikach misji (ustawilem cel podrozy i lceialem po żółtych znacznikach) i nic nie ma, pusto.


Cash Flow for Capsuleers (10 of 10) Objectives
The following objectives must be completed to finish the mission:

Objective
Find Wolf and take him out, once and for all.        Location   1.0 Luminaire   

This site contains normal ship restrictions.

tu nie ma nic czego nie da sie nie zrozumieć, biorąc pod uwage, że ucze sie angielskiego od 20 lat...

Cytuj
MISSION DETAILS (http://www.tentonhammer.com/node/66110): This is a very cool mission because they give you a brand spankin' new frigate just for accepting it. That's my kind of motivational gift! You likely can't use the ship yet, but that's okay, you will be able to soon after you train up those skills.  If you can use it then it will help you along in this mission.

This mission takes you way out of the current system so you'll need to right click on the location of the encounter in your mission journal and set destination. Either use auto-pilot to take you to the correct system or follow the destination points to find the stargates you need to jump through. You may be traveling through some less than reputable areas so keep a vigilant watch out and don't hang around in unsecured areas for long.
Tę część powiedzmy, że masz za sobą skoro doleciałeś na miejsce.

Cytuj
The first deadspace area you'll see when you warp in is an acceleration gate and a couple of groups of pirates. Once you've destroyed the first two groups, a couple more pirates will spawn and attack. The 2nd group is a bit more difficult that the previous groups so be sure to utilize your shield booster often.
Acceleration Gate - potocznie zwane "drabinką" - z opisu wynika, że powinny być NPCe, a jeśli nie ma = ktoś Ciebie uprzedził, albo nie doleciałeś do miejsca misji (w systemie ppm na pustej przestrzeni -> wybierasz z menu pozycję odpowiadającą misji (albo nazwa agenta albo nazwa misji) -> warpujesz). Jeśli ktoś Ciebie uprzedził (wyskanował, etc.) to każda misja resetuje się po DT. Następnym razem jak zalogujesz się do gry (o ile to będzie po DT), to misja będzie czekać na Ciebie od nowa.
Misja NIE może być zakończona (w journalu zakończone misje są oznakowane). Reset misji jest używany do farmienia misji, na których się dobrze zarabia.

Cytuj
Activate the now secured gate and move on to the next area. Here there will be a set of 4 ships.  As these are being destroyed, 2 more waves of ships will spawn in sets of 2.  This all happens slow enough that while you really don't have too much time to recover, you aren't being pummeled either.  Activate the gate once you have secured this area.
To powinno być proste.

Cytuj
This is where all heck breaks loose. Here you'll find several tough ships, a webifier that slows you down immensely, and a stasis tower that you need to take out. I got spanked hard the first time I went in. I warped to a nearby station, repaired, then added a armor fitting and picked up a bigger gun with some of the credits I had earned from the previous missions. I went back in prepared and took out the 3 ships first which was a bit easier with my new gear. Once the ships are gone, target the stasis tower and attack. It doesn't dish out damage but it takes forever to destroy but once that's out of the way Tahamar spawns and is weak and a very quick kill.
W opisie misji powinna być informacja jakie statki mogą wejść na teren misji. Zazwyczaj w przypadku obiektów takich jak Stasis Tower dobrym pomysłem jest sprowadzić specjalnie jakąś pomoc (np. kolegę w kruzie/BC/BSie), aczkolwiek ja zazwyczaj używam w tym celu dronek każąc im zniszczyć obiekt w czasie jak ja działkami rozwalam statki. Jednak podejrzewam, że Twoje skille w dronkach nie będą zbyt mocne, IMHO zdecydowanie lepszym pomysłem będzie sprowadzić kolegę.

Opisy misji w formie poradników znajdziesz również:
http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports
http://www.tentonhammer.com/node/66504

Opisy zgodne z tymi w EVE masz w EVELopedii.
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Cash_Flow_for_Capsuleers_10_of_10
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Luty 17, 2012, 11:53:58
Acceleration Gate - potocznie zwane "drabinką" - z opisu wynika, że powinny być NPCe, a jeśli nie ma = ktoś Ciebie uprzedził, albo nie doleciałeś do miejsca misji (w systemie ppm na pustej przestrzeni -> wybierasz z menu pozycję odpowiadającą misji (albo nazwa agenta albo nazwa misji) -> warpujesz). Jeśli ktoś Ciebie uprzedził (wyskanował, etc.) to każda misja resetuje się po DT. Następnym razem jak zalogujesz się do gry (o ile to będzie po DT), to misja będzie czekać na Ciebie od nowa.
Misja NIE może być zakończona (w journalu zakończone misje są oznakowane). Reset misji jest używany do farmienia misji, na których się dobrze zarabia.
Jakim cudem ktoś miałby go uprzedzić na misji? Misje są nieskanowalne, więc bez bookmarka na jej lokalizacji nie da się na nią dolecieć. Jeżeli jest to misja tutorialowa na beaconie ogólnodostępnym (widać ich znaczki w Overview i w przestrzeni) to taka misja resetuje się po jej zakończeniu (czyli jeżeli ktoś rzeczonego Wolfa w niej zabije i wyleci to lokacja się zrestartuje - nie trzeba czekać do downtimu (DT)). Ale stawiam, że kolega doleciał do przedmiotowego systemu, ale zapomniał warpnąć na właściwą lokalizację misji, stąd brak celu.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2012, 12:05:34
Jakim cudem ktoś miałby go uprzedzić na misji? Misje są nieskanowalne, więc bez bookmarka na jej lokalizacji nie da się na nią dolecieć. Jeżeli jest to misja tutorialowa na beaconie ogólnodostępnym (widać ich znaczki w Overview i w przestrzeni) to taka misja resetuje się po jej zakończeniu (czyli jeżeli ktoś rzeczonego Wolfa w niej zabije i wyleci to lokacja się zrestartuje - nie trzeba czekać do downtimu (DT)). Ale stawiam, że kolega doleciał do przedmiotowego systemu, ale zapomniał warpnąć na właściwą lokalizację misji, stąd brak celu.
Tak jak mówisz misje są nieskalowane, ale graczy shipy na nich już nie.

Jeśli jak napisałeś misja ma beacon ogólnodostępny, to jeśli przyleciał na drabinkę w momencie, gdy poprzedni misjonarz kończył misję, to drabinka pośle go w puste miejsce. W zwykłych misjach obiekty deadspace są dostępne póki na nich jest gracz (by można było zebrać graty, etc.) nawet jeśli misja jest już zdana. Przy czym jeśli misja ma więcej pocketów, to tylko ten z graczem w środku będzie zachowany póki gracz z niego nie wyleci (drabinką/warp out).

O tym, że misja tutorialowa się resetuje od razu bez czekania na DT, to nie wiedziałem (całe lata nie robiłem misji tutorialowych, a po drodze było sporo zmian).
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Luty 17, 2012, 12:22:08
Tak jak mówisz misje są nieskalowane, ale graczy shipy na nich już nie.
Zgadza się, ale jeżeli to jest misja indywidualna (nie beacon) to żeby wyskanować na niej statek, ten statek musiałby na niej być, czyż nie. Co automatycznie sprawia, że skanujący nie może "uprzedzić" misjonarza w dotarciu na misję. No chyba że przyjmiemy hipotetyczną i mało prawdopodobną możliwość, że misjonarz doleci do drabinki i będzie na niej stał aż go ktoś wyskanuje, a wtedy misjonarz dostanie DT - możliwe, ale czy prawdopodobne?

Jeśli jak napisałeś misja ma beacon ogólnodostępny, to jeśli przyleciał na drabinkę w momencie, gdy poprzedni misjonarz kończył misję, to drabinka pośle go w puste miejsce. W zwykłych misjach obiekty deadspace są dostępne póki na nich jest gracz (by można było zebrać graty, etc.) nawet jeśli misja jest już zdana. Przy czym jeśli misja ma więcej pocketów, to tylko ten z graczem w środku będzie zachowany póki gracz z niego nie wyleci (drabinką/warp out).
To musiał by mieć cholernego pecha, żeby akurat wtedy wylądować na drabince, jak ktoś klikał complete. :)

O tym, że misja tutorialowa się resetuje od razu bez czekania na DT, to nie wiedziałem (całe lata nie robiłem misji tutorialowych, a po drodze było sporo zmian).
Ja robiłem cały set kilka miesięcy temu w celu podbicia standa i tak to działało. A wcześniej tutoriala robiłem 4 lata temu, i szczerze nie pamiętam jak działało wtedy. Pomijam, że tutorial był całkowicie inny od tego co mamy teraz.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 17, 2012, 13:03:35
Zgadza się, ale jeżeli to jest misja indywidualna (nie beacon) to żeby wyskanować na niej statek, ten statek musiałby na niej być, czyż nie. Co automatycznie sprawia, że skanujący nie może "uprzedzić" misjonarza w dotarciu na misję. No chyba że przyjmiemy hipotetyczną i mało prawdopodobną możliwość, że misjonarz doleci do drabinki i będzie na niej stał aż go ktoś wyskanuje, a wtedy misjonarz dostanie DT - możliwe, ale czy prawdopodobne?
Jest jeszcze możliwość, że kolega musiał wyskoczyć z misji... niezależnie od powodów, a jak wrócił, to już nic nie było.

To musiał by mieć cholernego pecha, żeby akurat wtedy wylądować na drabince, jak ktoś klikał complete. :)
Czy tam akurat pecha - nie wiem, ale prawo Murphiego w takich sytuacjach lubi zadziałać.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Luty 17, 2012, 13:18:52
Jest jeszcze możliwość, że kolega musiał wyskoczyć z misji... niezależnie od powodów, a jak wrócił, to już nic nie było.
Kolega twierdzi, że przyleciał i nic nie znalazł, więc ta opcja odpada. ;)

Czy tam akurat pecha - nie wiem, ale prawo Murphiego w takich sytuacjach lubi zadziałać.
O tak, Murphy lubi mnie gnębić jak się bawię inwencją.  :)
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 20, 2012, 09:19:38
Kolega twierdzi, że przyleciał i nic nie znalazł, więc ta opcja odpada. ;)
Wiesz... ja w odróżnieniu od Ciebie, optymistycznie zakładam, że skoro wiedział jak klikać by dolecieć do systemu (tu mamy raczej pewność), to również wiedział jak w tym systemie kliknąć na warp na misję (tym bardziej, że to kolejna z serii).  :P
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Luty 22, 2012, 07:57:14
Wiesz... ja w odróżnieniu od Ciebie, optymistycznie zakładam, że skoro wiedział jak klikać by dolecieć do systemu (tu mamy raczej pewność), to również wiedział jak w tym systemie kliknąć na warp na misję (tym bardziej, że to kolejna z serii).  :P
I tu się mylisz. Jak ustawisz autopilota na system docelowy to prowadzi Cię za rączkę, albo, jak wskazał kolega, skaczesz po żółtych znaczkach (bramy są oznaczone na żółto jakbyś nie zauważył, gdy są na naszej trasie). Niestety beacon (czy to publiczny czy w szczególności misyjny indywidualny) nie są w żaden sposób oznakowane, musisz więc wiedzieć, że musisz zrobić rclick, najechać na opcję dotyczącą misji i z niej wybrać warp to. Zdziwił byś się ile osób zapomina o tym drobnym, aczkolwiek niezwykle istotnym, szczególe.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 23, 2012, 09:32:36
I tu się mylisz. Jak ustawisz autopilota na system docelowy to prowadzi Cię za rączkę, albo, jak wskazał kolega, skaczesz po żółtych znaczkach (bramy są oznaczone na żółto jakbyś nie zauważył, gdy są na naszej trasie). Niestety beacon (czy to publiczny czy w szczególności misyjny indywidualny) nie są w żaden sposób oznakowane, musisz więc wiedzieć, że musisz zrobić rclick, najechać na opcję dotyczącą misji i z niej wybrać warp to. Zdziwił byś się ile osób zapomina o tym drobnym, aczkolwiek niezwykle istotnym, szczególe.
A możesz wyjaśnić w czym się mylę ?
Zadanie zaakceptowane, przylatuje do stargate podanego w dziennikach misji (ustawilem cel podrozy i lceialem po żółtych znacznikach) i nic nie ma, pusto.
Znaczy się wiedział jak klikać po bramach i obiektach na overview, czy Twoim zdaniem NIE wiedział ?
Uważasz, że BEZ znajomości tego co to jest BEACON misji, albo prawoklik i rozwijalne menu byłby w stanie wykonać pozostałe 9/10 misji ?
Cash Flow for Capsuleers (10 of 10) Objectives
Może miałeś pecha i trafiałeś jedynie na idiotów dotychczas, ale uwierz, że czasem ludzie mają problem z czymś "oczywistym" nie dlatego, że są zapominalscy, albo czegoś nie wiedzą, ale dlatego, że:
- mogli zmienić overview (np. dodać tab)
- nie zauważyli beacona na liście overview
- ktoś ich "wyręczył"
- faktycznie jest bug

Możesz mi wytykać błędy, poprawiać, udowadniać, że się mylę, ale proszę wskazuj gdzie, w którym miejscu się mylę. W EVE gram dość długo i Twoje słowa o nie zauważaniu, że bramy są podświetlone na żółto... cóż po prostu są śmieszne jeśli chodzi o moją osobę. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że NAZWĘ następnego systemu masz PODANĄ na tacy po lewej stronie wraz z paskiem pokazującym w kodzie kolorystycznym security kolejnych systemów znajdujących się na TRASIE do systemu docelowego.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Luty 23, 2012, 12:23:06
A możesz wyjaśnić w czym się mylę ?
W tym, że wiedza i umiejętność lecenia jak AP pokazuje nie jest równoznaczna z wiedzą o konieczności warpnięcia na beacon.

Znaczy się wiedział jak klikać po bramach i obiektach na overview, czy Twoim zdaniem NIE wiedział ?
Nie rób z siebie idioty, nie wychodzi Ci. Sam cytujesz stwierdzenie, że leciał po "żółtych znacznikach", a ja jedynie wskazałem, że misje nie są tak oznaczone, ani nie są warpowalne z poziomu overview, wiec osoba zaczynająca grę może takich niuansów nie wyłapać.

Uważasz, że BEZ znajomości tego co to jest BEACON misji, albo prawoklik i rozwijalne menu byłby w stanie wykonać pozostałe 9/10 misji ?
W aktualnym tutorialu są misje nie wymagające nawet wydokowania. Są też misje kurierskie, które można zrobić na AP, bo ten sam dokuje do docelowej stacji. Więc tak, bez umiejętności korzystania z overview i rclicka da si zrobić całkiem spory zakres tutoriala. Czy te misje tak miały, nie wiem. Nie rozumiem jednak dlaczego ty chcesz się ze mną wykłucać o to, jakie umiejętności ma kolega, który rozpoczął ten wątek.

Możesz mi wytykać błędy, poprawiać, udowadniać, że się mylę, ale proszę wskazuj gdzie, w którym miejscu się mylę. W EVE gram dość długo i Twoje słowa o nie zauważaniu, że bramy są podświetlone na żółto... cóż po prostu są śmieszne jeśli chodzi o moją osobę.
No jak ktoś w dyskusję wprowadza już stwierdzenie o wydźwięku "synku, czy ty wiesz w ogóle, ile ja w to już gram" to wiem, że czas skończyć dyskusję. Więc wybacz mistrzu, że uraziłem i próbowałem Ci coś wytykać. EOT
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 23, 2012, 15:29:35
W tym, że wiedza i umiejętność lecenia jak AP pokazuje nie jest równoznaczna z wiedzą o konieczności warpnięcia na beacon.
Nie rób z siebie idioty, nie wychodzi Ci. Sam cytujesz stwierdzenie, że leciał po "żółtych znacznikach", a ja jedynie wskazałem, że misje nie są tak oznaczone, ani nie są warpowalne z poziomu overview, wiec osoba zaczynająca grę może takich niuansów nie wyłapać.
Rozumiem żeby z siebie nie robić, ale wg Ciebie powinienem zakładać, że każdy newbie to idiota - to chciałeś powiedzieć ?

No jak ktoś w dyskusję wprowadza już stwierdzenie o wydźwięku "synku, czy ty wiesz w ogóle, ile ja w to już gram" to wiem, że czas skończyć dyskusję. Więc wybacz mistrzu, że uraziłem i próbowałem Ci coś wytykać. EOT
Nie uraziłeś, ale zastanawiam się po co była ta uwaga o podświetlaniu bram pod moim adresem ? Aby właśnie nie po to by mnie pouczyć lub wytknąć ?

Dla przypomnienia dyskusja NIE była o tym jak dolecieć na misję, ale dlaczego NA misji jest pustka.
Ja podałem swoje przypuszczenia, a Ty próbujesz wykazać błędy w moich założeniach (podstawowe - ktoś go wyręczył, pomocnicze - nie doleciał do deadspace):
Acceleration Gate - potocznie zwane "drabinką" - z opisu wynika, że powinny być NPCe, a jeśli nie ma = ktoś Ciebie uprzedził, albo nie doleciałeś do miejsca misji (w systemie ppm na pustej przestrzeni -> wybierasz z menu pozycję odpowiadającą misji (albo nazwa agenta albo nazwa misji) -> warpujesz).
Dyskutując ze mną na temat tego czy mam rację, czy nie, to Twoim zdaniem pomagasz nowicjuszowi ? Wolisz się obrazić, bo śmiałem wspomnieć, że gram dość długo i doskonale wiem jak się leci na misję...