Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Total Noob Questions => Wątek zaczęty przez: Xarthias w Maj 30, 2009, 10:52:09

Tytuł: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 30, 2009, 10:52:09
Miejsce do zadawania wszelkich pytań o kopanie, górnictwo, rycie skałek itp. edycja druga.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: sedziwoj w Czerwiec 16, 2009, 13:32:44
Jedna sprawa, zanim zadasz pytanie przeczytaj ten poradnik (po angielsku, ale to nie powinien być problem):
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1020825 (http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1020825)

Tam jest prawie wszystko opisane, po jego przeczytaniu chętnie odpowiemy na niejasności.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 29, 2009, 08:34:41
czytam i szukam ale nie widze wiec pytam
Jakimi skilami moge zwiekszyc wydobycie , nie pytam tu o flote ale o pojeynczy statek. Moze ktos podac zestaw skili i wydobycie na hulku jakie mozna osiagnac maksymalnie ?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 29, 2009, 11:14:52
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1020825 (http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1020825)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 30, 2009, 07:49:24
super instrucja
Dzieki MonaX
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Lewandar w Wrzesień 19, 2009, 18:02:14
Który ze statków jest wydajniejszy pod względem wydobycia rudy:

-industrial ships czy mining barges?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Porzeczka w Wrzesień 19, 2009, 18:58:45
barki
industrial sluzy do przewozenia minsow na stacje, jak sie kopie w kilka osob...
poza tym nie ma zadnych bonusow do kopania, ma tylko 1 turret
barki natomiast maja 1-3 sloty na strip minery, bonusy do yelda ale za to mniejsza ladownosc.
Do kopania w high solo najlepszy jest hulk, bo ma duza ladownie (do 17,000 m3) i wykopuje ponad 1000 m3 na minute.
Industrial wykopuje kilkadziesiat m3 dla porownania
Nawet retriver (ok 7dni skillowania) ma yeld na poziomie 600-700 m3 na minute
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Colonel w Wrzesień 19, 2009, 20:29:10
racz poczytac Waść zakladki "descryption" statkow
dla przykladu to znajdziesz w statku o nazwie "hulk"

The Hulk is the largest craft in the second generation of mining vessels created by the ORE Syndicate. Exhumers, like their mining barge cousins, are equipped with electronic subsystems specifically designed to accommodate Strip Mining modules. They are also far more resilient, better able to handle the dangers of deep space. The Hulk is, bar none, the most efficient mining vessel available.



=======================================

Mining Barge Skill Bonus:
3% better yield for Strip Miners per level.
7.5% bonus to all shield resistances per level

Exhumers Skill Bonus:
3% better yield for Strip Miners per level
3% reduction in Ice Harvester duration per level

Role Bonus:
Able to equip Strip Miner and Ice Harvester turrets.

========================================


ten statek to boski wiatr w dziedzinie wydobywania rudy...
jednak na sama wydajnosc nie ma wplywu "sam" statek...
licza sie skile, implanty, moduly zafitowane na statek, bonusy gangu...

kup pierwsza barke i zapraszam na kurs gornictwa do Placid....
btw kopiemy codziennie  >:D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 27, 2009, 18:55:32
Miejsce do zadawania wszelkich pytań o kopanie, górnictwo, rycie skałek itp. edycja druga.

Witam serdecznie. Skoro dział górniczy to mam małe pytanko. Wczoraj na pasku umieściłam Giant Secure Container i dziasiaj zniknął. Prosze o pomoc w tej kwestii, a więc jak poprawnie i prawidłowo umieścić to CACKO ;), które ma mi służyć, a nie innym. Za pomoc serdecznie dziękuje i życze powodzenia :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Vulgus w Wrzesień 27, 2009, 19:23:26
Nie wiem wprawdzie co dokladnie zrobiles, ale poniewaz znikl to zakladam ze:
A) pomyliles paski:) i warpnales na inny niz wczoraj.
B) dales jettison na container, ale zapomniales go zakotwiczyc ( zanchorowac, trzeba miec skill anchoring I zeby zawieszac puszki o ile pamietam).
C) Ktos rozwalil? Da sie? Tego nie jestem pewny.

Najpewniej wersja B
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Wrzesień 27, 2009, 23:51:53
Nie anchorowales kontenera imo.
Najpierw wyrzucasz, pózniej klikasz prawym na kontener i anchor.
Dziala tylko w ss mniejszym niz 0.9, o ile sie nie myle.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: zabbas w Wrzesień 28, 2009, 07:43:27
Cytuj
Note: the container must be anchored to enable password functionality. Anchoring containers is only possible in solar systems with a security status of 0.7 or lower.
0.7 albo niżej
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 28, 2009, 17:15:29
Dziękuje bardzo za pomoc, wdrożone w życie, zakładam , że się sprawdzi. Powodzenia :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: vigo70 w Październik 19, 2009, 13:16:59
Witam.

Kolejne pytanko dla cierpliwych i wyrozumialych  ^^
Jakimi laserkami wozna wydobywac: np. Dark Ochre - czy miner II starczy na to czy musze miec cos lepszego i jakie skille sa wymagana by moc wydobywac te "drogie rudy"?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Październik 19, 2009, 13:33:41
Starczy to jest uwiąd :P
Tak, miner II wystarczy. Wszystkie "paskowe" rudy możesz nim wydobywać. Jedyny problem jest z merkoksytem, który zadaje (zadawał?) obrażenia kopiącemu :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Egnos w Październik 19, 2009, 13:54:25
Nazywa sie Mercoxit i jak sie nie ma odpowiednich skili i odpowiednich minerkow (Deep Core Mining Laser I) to robi boom i rozwala ci barke :laugh:
Nie zebym sam kopal czy cos... :P tak tylko mi sie o uszy obilo...
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Październik 19, 2009, 14:11:48
Nazywa sie Mercoxit i jak sie nie ma odpowiednich skili i odpowiednich minerkow (Deep Core Mining Laser I) to robi boom i rozwala ci barke :laugh:
Nie zebym sam kopal czy cos... :P tak tylko mi sie o uszy obilo...
A, no możliwe. Ja edukację górniczą skończyłem na crockicie w y9 w połowie 2005 :P
Aaa, jeszcze lodu się nie da kopać minerkami, trzeba mieć jakieś takie barkowe ustrojstwa do tego :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 19, 2009, 18:33:03
A, no możliwe. Ja edukację górniczą skończyłem na crockicie w y9 w połowie 2005 :P
Aaa, jeszcze lodu się nie da kopać minerkami, trzeba mieć jakieś takie barkowe ustrojstwa do tego :)
Nie zapomnij o odkurzaczach do gazu :P
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Październik 20, 2009, 22:00:21
Witam serdecznie, skoro dział górniczy to pytanko. Jak wyposażyć Hulka do roboty w sektorach powyżej 0.5, za pomoc już teraz dziękuje i życze powodzenia :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Loc0 w Październik 20, 2009, 22:14:55
Pytanie zadajesz w JEDNYM watku a nie kilku na raz - miej szacunek i nie rob smietnika.

Powyzej 0,5 musisz go wyposazyc w ... minery? W 0,5 i wyzej nic ci nie grozi chyba, ze dasz sie zlapac na can agro lub twoj corp dostanie wardeca.
Can agro - ktos ukradl twoja puche i zaraz po tym ja wywalil ze statku - ty myslisz, ze to twoja a tu zonk.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 20, 2009, 23:26:53
Grozi mu zawsze! Concord nie zapewnia ochrony, tylko zemstę po fakcie. Jeśli ktoś będzie chciał go rozwalić, to go rozwali.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 21, 2009, 02:12:03
Witam serdecznie, skoro dział górniczy to pytanko. Jak wyposażyć Hulka do roboty w sektorach powyżej 0.5, za pomoc już teraz dziękuje i życze powodzenia :)
Zleży jak chcesz kopać. Dwie dominujące szkoły to:
- aktywny mining wtedy ładuj w low upgrady stripów, stripy t2 z kryształami t2
- afk mining - tu częściej sie stosuje t1 stripy i cargo mody + cargo rigi zeby jak najrzadziej zaglądać do gry
Drony zależą od seca systemu górnicze tylko tam gdzie ratów nie ma, jak są raty to raczej trzeba pilnować bo t2 dronki trochę kosztują (za to "lepsze" skałki)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Październik 21, 2009, 20:11:15
Dziękuje bardzo za pomoc i życzę powodzenia  :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: karagir w Październik 27, 2009, 00:18:35
Dziękuje bardzo za pomoc i życzę powodzenia  :)
W mida jeszcze wsadź survey scanner - jeżeli kopiesz afk / semi afk to przyda się wiedza, która skała ma największą pojemność.
Powodzenia w kopaniu:)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 27, 2009, 11:01:07
Można sobie to znacząco uprościć :D
Przy kopaniu afk, a nawet semi-afk najlepiej kopać lód, ewentualnie veld/scord. W tym drugim wypadku jako wyznacznik pojemności wystarczy wizualna identyfikacja wielkości kamulca. Wolny med slot lepiej przeznaczyć na tank albo na cap recharge.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Październik 28, 2009, 15:27:03
Witam ponownie,a teraz pytanko z innej beczki, a więc jakie skile są potrzebne do wydobycia w grupie. Może ktoś podpowie jak przygotować ORCA do wydobycia. Za każde pomocne słowo bardzo dziękuje i życze powodzenia. 
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 28, 2009, 15:37:33
Mining foreman 5, Mining director 5, Cybernetic 5, Warfare Link specialist i w zależności od wielkości grupy, leadership, wing command, fleet command.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 15:57:33
Fiting orki:
rigi i low = cargo
med = hardy czy cokolwiek chcesz (zalezy od warunków zewnętrznych kopania)
High = tractor, salvager (po co sie wraki ratów maja marnować), link do wydajności laserów (opcjonalnie slavager zamienić na link do zasięgu)
drony też zalezne od warunków pracy, albo tylko obronne albo zmiksować z górniczymi

Pilotowi w łeb mindlinka (medalik) górniczego
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Egnos w Październik 28, 2009, 17:49:00
Orca ma 500% bonus to survey scanner range, wiec mozesz umiescic w med surveya
Widzialem ze oki montuja na siebie Large shield transportery co by wspierac innych gornikow (ktorzy sa afk?) we flocie
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 17:58:03
Orca ma 500% bonus to survey scanner range, wiec mozesz umiescic w med surveya
Widzialem ze oki montuja na siebie Large shield transportery co by wspierac innych gornikow (ktorzy sa afk?) we flocie
A na grzyba Ci skaner jak każdy żwirojad i tak kopie wedle swojego (jeśli używa)
Dobrze sfitowany Hulk jest w stanie perma tankować każdy spawn paskowy od 1,0 do 0,0 (no dobra nie jestem pewien co by sie stało jakby oficer wpadł), ponadto dronki rozszarpią praktycznie wszystko co się pojawi z npc, a jesli będą to piraci.... jeden transporter da pewnie efekt taki ze na hulka potrzebny będzie czas o dwie salwy dłuższy (jesli to nie orka będzie primary)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Październik 28, 2009, 18:00:08
Dobrze sfitowany hulk do tankowania w 0.0 jest o kilkadziesiąt milionów droższy od tanio sfitowanego. Jeśli będzie pirat to straty będą o tyle mniejsze. Transporter do dobra rzecz :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Egnos w Październik 28, 2009, 18:04:10
Ofkoz zakladasz ze wszyscy gornicy lataja w hulkach
Jeden large transporter da takiego boosta ze w kilka chwil hulk bedzie mial pelnego shielda, ale dlaczego hulk? moze to bedzie jakis nowicjusz w retri albo noobek w ospreyu, taki shield transporter moze im dac poczucie bezpieczenstwa, no i pilot orki bedzie mial sie czym zajac, a nie tylko patrzec jak jego cargo sie zapelnia
Imo salvager jest ci na grzyba potrzebny
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 18:13:46
Cytuj
no i pilot orki bedzie mial sie czym zajac, a nie tylko patrzec jak jego cargo sie zapelnia
Sadysto, chcesz przykuć biednego człowieka tylko do jednego nudnego zadania?
Można film w tym czasie oglądać, można szaleć altem, kłó dyskutować na forum, dużo rzeczy robić :P
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: vigo70 w Październik 28, 2009, 20:40:20
a... jezeli bawimy sie solo w gornictwo
to czym lepiej wydobywac hulkiem czy orka (czy ma sens kupowac orce by solo wydobywac)
i.. pytanko o wydajnosc: ktorym z tych shipow wiecej wydobede?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 22:13:30
Nie ma sensu kupować orki do solo wydobycia. Orka ma wartość wydobycia równą twoim skilom w dronach górniczych.
Jak grasz solo to orka jako transport ci się przyda co najwyżej     
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: zabbas w Listopad 05, 2009, 14:02:56
Witam i mam takie pytanie...
Czy można "Mining Foreman Link - Laser Optimization" zainstalowac w battlecruiser'ze?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Listopad 05, 2009, 14:09:47
Jeśli pilot potrafi go obsługiwać to tak
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 05, 2009, 14:10:03
To podstawowy statek do zakładania linków.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: zabbas w Listopad 05, 2009, 14:19:42
Pytam, bo w opisie statku jest "99% reduction in the CPU need of Warfare Link modules", a ten link nie ma w nazwie "Warfare" tylko "Mining".

Dzięki za szybką odpowiedź
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: DaBlades w Listopad 05, 2009, 14:39:01
Nie ma sensu kupować orki do solo wydobycia. Orka ma wartość wydobycia równą twoim skilom w dronach górniczych.
Jak grasz solo to orka jako transport ci się przyda co najwyżej   

kurde jakby orca mogła chociaż laserami kopać (o stripach nie wspominam) to sam bym chyba zajął się dla rozluźnienia kopaniem AFK tryta w imperium. Inna sprawa, że cena tryta spadłaby straszliwie.

to i moje pytanie: ile na minutę są w stanie wykopać dronki?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 05, 2009, 15:22:18
Bez rigów - 62,5m3 x 5 = 312,5
Z 3 rigami t1 - jakieś 78,5m3 x 5 = 392,5
Z 3 rigami t2 - 87,5m3 x 5 = 437,5

Wartości z rigami są przyblizone, bo podlegają one stacking penalty.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 05, 2009, 15:24:56
Z 3 rigami t2 - 87,5m3 x 5 = 437,5
A da się w Orcę wsadzić 3x T2 rigsy do dronek górniczych?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: DaBlades w Listopad 05, 2009, 15:32:03
A da się w Orcę wsadzić 3x T2 rigsy do dronek górniczych?

czy to ważne? uwzględniając dodatkowo to, że dronki muszą jeszcze dolecieć i wrócić liczby są w najlepszym razie mizerne...
rzeczywiście to ship ddo gangu, kopać sam nie może, transportowcem jest co najwyżej średnim (małe hp) a skill kosztuje 450M.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 05, 2009, 15:37:41
czy to ważne?
Może nieważne. Nie wiem, musiałby się wypowiedzieć pytający czy dla niego ważne.

uwzględniając dodatkowo to, że dronki muszą jeszcze dolecieć i wrócić liczby są w najlepszym razie mizerne...
Przecież możesz się ustawić przy samym kamulcu.

rzeczywiście to ship ddo gangu, kopać sam nie może, transportowcem jest co najwyżej średnim (małe hp) a skill kosztuje 450M. 50M ISK nominalnie
Poprawiłem za Ciebie. Ile hp wg Ciebie powinna mieć ? Wg EFT na moich skillach goła ma 65k ehp.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: DaBlades w Listopad 05, 2009, 15:48:23
Skill Capital industrial cośtam niestety nie kosztuje 50M jak w evemonie tylko 450M (a może już jestem ślepy od tej cholernej diablopodobnej gierki przez którą nie spie od 2  dni  :angel:)

co do hp oczywiście zależy. Mi zależałoby na hp na tyle dużym aby nie bać się posłać afk orci przez niarja z lootem powiedzmy za 500M. (Niestety z tych 65k 55k to struktura o zerowych resach (dc trzeba włączyć). Ale skoro 4-5 ravenów przegryzie się przez to bez problemu to znów będzie trzeba kupić frachta.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 05, 2009, 15:49:14
A nie da się.  :embarassed:

Wzorowalem się na EFT, gdzie te rigi t2 biorą 75 kalibracji.

co do hp oczywiście zależy. Mi zależałoby na hp na tyle dużym aby nie bać się posłać afk orci przez niarja z lootem powiedzmy za 500M.

Loot za 500M wkładasz do corporate hangaru i nikt ci go tam nie wyskanuje.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Listopad 05, 2009, 15:58:02
Moja Orka na ficie podróżnym ma prawie 250k efectiwe  (lekko to przekracza na all 5) co prawda cargo wtedy to raptem 52,5k m3 ale do tego masz 40k m3 schowek o zawartości którego nikt nie będzie miał pojęcia tak długo jak cię nie zestrzeli
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 05, 2009, 16:00:37
Z corporate hangaru nic nie wylatuje, nic się nie pojawia na skanie, ani na KMie. Taka podręczna brama do innego wymiaru.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 05, 2009, 16:02:22
Skill Capital industrial cośtam niestety nie kosztuje 50M jak w evemonie tylko 450M (a może już jestem ślepy od tej cholernej diablopodobnej gierki przez którą nie spie od 2  dni  :angel:)
Źle sprawdziłeś, to zupełnie inny skill. Ten o którym napisałeś jest dla Rorquala. Orci nazywa się Industrial Command Ships (http://wiki.eveonline.com/wiki/Industrial_Command_Ships)
co do hp oczywiście zależy. Mi zależałoby na hp na tyle dużym aby nie bać się posłać afk orci przez niarja z lootem powiedzmy za 500M. (Niestety z tych 65k 55k to struktura o zerowych resach (dc trzeba włączyć). Ale skoro 4-5 ravenów przegryzie się przez to bez problemu to znów będzie trzeba kupić frachta.
Struktura mi wychodzi ~36k, shield 13k, a armor 7k (wartości bez resistów). Dla porównania Obelisk ma odpowiednio 6k shield, 28k armor, 150k struktury (200k ehp). W obu wypadkach mówię o wartościach gołego, pozbawionego modułów kadłuba (na fracht oczywiście nie da się wsadzić).
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: DaBlades w Listopad 05, 2009, 16:08:16
Źle sprawdziłeś, to zupełnie inny skill. Ten o którym napisałeś jest dla Rorquala. Orci nazywa się Industrial Command Ships (http://wiki.eveonline.com/wiki/Industrial_Command_Ships)

he Dormio, koleś od którego kupię orce powinien ci odpalić prowizję. Szkoda było mi tych 400M. w końcu to 2 ładnie zrobione zealoty.
to jeszcze załatw aby mogła kopać  ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 05, 2009, 16:11:00
Siur... kup od nas orcę to dostaniesz zestaw dronek T2 (hammerheady + mining) :D
Tylko pewnie cena u nas Ci nie podejdzie  ;) ;D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: DaBlades w Listopad 05, 2009, 16:47:44
Siur... kup od nas orcę to dostaniesz zestaw dronek T2 (hammerheady + mining) :D
Tylko pewnie cena u nas Ci nie podejdzie  ;) ;D

skoro od razu twierdzisz że cena nie podejdzie to rzeczywiście musicie mieć niezłą.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 05, 2009, 16:49:30
Wiesz... najdroższe są zawsze usługi konsultingowe  ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Szakal w Listopad 05, 2009, 18:25:52
Misie ale rzeczywista cena skila do orci to 50mil wiec eve-mon dobrze pokazuje. to ze na markecie kosztuje 450 to macie wlasnie czysty przykład re-sellera ;] albo raczej dużej grupy która się zmówiła i teraz robi czysta kasę na was.  >:D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 05, 2009, 21:37:48
Blady kupił sobie skilla nie na Orkę, tylko no Rorquala.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: DaBlades w Listopad 06, 2009, 13:45:16
Blady kupił sobie skilla nie na Orkę, tylko no Rorquala.

na szczęście nie kupiłem, cena mnie zabiła. (na szczęście)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nazgu Ura il w Luty 03, 2010, 21:02:22
A ja mam pytanie, jaką postać założyć pod górnictwo?

Rasa, atrybuty - generalnie wszystko co muszę wybrać aby górnik był możliwie najlepszy na starcie.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Skeer w Luty 03, 2010, 23:40:12
Nie ma znaczenia jaką rasę i postać wybierzesz. Start jest mniej więcej wyrównany w każdej kombinacji. Liczy się skillowanie, jakie załączysz.

Postać górnika będzie potrzebować inteligencji i memory dla skilli typu Mining, Astrogeology, Veldspar Reprocessing etc. No i masy zwyklych ogólnorozwojowych - do capacitora, fitowania, speeda, etc.

Ale percepcja i willpower będą konieczne dla skillowania statków - barek i exhumerów.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nazgu Ura il w Luty 04, 2010, 08:31:31
Niestety niewiele mi to mówi, czy są gotowe buildy dla docelowego górnika?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 04, 2010, 09:23:57
To nie WoW, tu nie ma żadnych "buildów".

Przeczytaj jeszcze raz:
Nie ma znaczenia jaką rasę i postać wybierzesz. Start jest mniej więcej wyrównany w każdej kombinacji. Liczy się skillowanie, jakie załączysz.

Plus atrybuty postaci możesz zmienić (poprzesuwać punkty z jednego atrybutu na inny) dwa razy w pierwszym roku i potem raz co rok.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 04, 2010, 09:24:11
Nie ma buildów. Wszystkie rasy są identyczne. Wybierz tę, która twarz/historia ci się bardziej podoba.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Nazgu Ura il w Luty 04, 2010, 10:32:30
W takim razie - Minmatar > Brutor > Workers będzie dobrym wyborem dla górnika?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 04, 2010, 10:35:17
NIE MA ZNACZENIA CO WYBIERZESZ!
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 04, 2010, 10:37:35
Ten górnik potem bez cienia problemu będzie mógł skillować heavy assault cruisera i robi nowe dziury w tyłkach innym górnikom.  >:D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: papaola w Marzec 06, 2010, 18:06:51
To chyba związane z górnictwem więc pytam. Na załączonym obrazku jest pęknięty niebieski kryształ asteroida i „clovent ”szara asteroida  i kiedy chce wydobywać z nich wyskakuje informacja”Invalid target, can only activate this on an Asteroid.” tłumaczenie informacji nic niedało i nie wiem czego mi brakuje do wydobyci, prosze o rade.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Marzec 06, 2010, 18:24:58
To tylko dekoracja. Kopać można tylko z kamieni, których pokazywanie możesz ustawić w opcjach Overwiev w dziale asteroids.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: papaola w Marzec 07, 2010, 09:56:14
dzieki a już robiłem sobie nadzieje że trafiłem na żyłe złota :'(
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 08, 2010, 10:36:37
A propo rasy i atrybutów do kopania i obsługi kopania :
EvE Moon  :
Kopanie i Rafinacja
=> exhumers lv 4-5
=> Drony mining t2
=> Lasery t2
=> kryształy t2
=> Rafinacja i zaawansowana rafinacja 5

Jak to sobie ustawisz to posrpawadzaj jakie atrybuty są przydatne.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: professor w Marzec 14, 2010, 13:34:11
Mam pytanie co do kopania w High-sec. W wolnych chwilach od PvP zamierzam zbierac kase na kolejne riftery/rupiecie itd. wiec mining wydaje mi sie optymalnym rozwiazaniem (wymaga malo zaangazowania w high-sec). Prosta taktyka, kopie scythem, zbieram puche industrialem i sprzedaje/refinguje. Na czym zarobie najwiecej? Veldspar (kopie dense) czy moze sa jednak jakies lepsze asteroidy (sec od 1.0 do 0.5)?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Marzec 14, 2010, 13:42:57
Nie opłaca się. Jeśli skilujesz pod pvp to skille do kopania i rafinacji tylko zabierają czas który mógłbyś przeznaczyć na trenowanie gunnery czy nawigacji czy czegokolwiek. Dla naprawdę młodej bojowej postaci źródłem zarobku powinny być IMO raty/misje/salvaging, trochę później po zrozumieniu gry dochodzą nowe możliwości jak handelek, scam, ganking indyków :), w-space, posy itd...
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: professor w Marzec 14, 2010, 14:12:42
nie zamierzam skupiac swoich skilli na miningu tylko traktowac to jako dodatkowe zrodlo zarobkow, kiedy jestem zbyt zajety by robic cos innego (szkola...). I tak glownie zarabiam handlem (poki co na mala skale ale zawsze). Chodzi mi o to zeby moj statek nie stal w hangarze podczas gdy moze robic cos innego. Ponawiam pytanie: co oplaca sie kopac w high-sec?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 14, 2010, 14:13:27
Prosta taktyka, kopie scythem, zbieram puche industrialem i sprzedaje/refinguje.

Nie jest to takie proste jak się wydaje.

Kopanie Hulkiem Velda (stripy T2 z kryształami T2) daje mniej więcej 6-8 mln ISK/h. Dla porównania jedna misja L4 daje od 20 do 40 mln ISK (bounty+loot+salvage).

Dodatkowo - skille do misji przydadzą się do wszystkiego, skille do kopania tylko do kopania.

Dodatkowo Hulkiem możesz kopać AFK (17k m3 cargo z rigami i extenderami), kopiąc do puszki ryzykujesz (bez przesady, ale trzeba brać to pod uwagę), że ktoś Ci to po prostu ukradnie.

Na czym zarobie najwiecej? Veldspar (kopie dense) czy moze sa jednak jakies lepsze asteroidy (sec od 1.0 do 0.5)?

Do tego:
http://eve.grismar.net/ore/ (http://eve.grismar.net/ore/)

wstaw sobie ceny z
http://eve-central.com/ (http://eve-central.com/) (tu masz prawdziwe ceny)
lub
http://www.eve-markets.net/list.php?listid=2 (http://www.eve-markets.net/list.php?listid=2) (tu bardziej średnie)

TL;DR -> w hisecu Scordite (bo Pyro nieźle stoi) i Veldspar. Jak kopiesz małe ilości (a kopiesz) to możesz wybierać "lepsze" odmiany tego ore.

I jeszcze jedno - kop w systemie, gdzie masz stację na której możesz rafinować, inaczej bez frachta się nie obędzie. Tego są naprawdę gigantyczne ilości liczone w m3.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: professor w Marzec 14, 2010, 14:34:28
Napisze duzymi literami bo niektorzy maja problemy z czytaniem:
1.NIE BEDE SKUPIAC SKILLI NA MININGU
2.NIE BEDE ROBIC ZADNYCH MISJI KIEDY JESTEM ZAJETY
3.SZUKAM ZAJECIA NA AFK (albo przynajmniej malo zajmujacego- mam za duzo obowiazkow zeby co chwila sprawdzac statek - tak jak pisalem wyzej, handlem juz sie zajmuje)
4.puszki raczej nikt mi nie ukradnie bo nikt tam wlasciwie nie lata)
5. Blagam was, czy wy naprawde myslicie ze kopie Scythem z wyboru? to chyba oczywiste, iz nie mam skilli na Hulka
6. Dla przypomnienia jeszcze raz- TO MA BYC ZAJECIE AFK LUB HALF-AFK!

Tak trudno rozczytac male literki? Zadalem proste pytania. Wiem, ze na misjach L4 duzo zarobie (szczegolnie Rifterem...) ale nie zadalem tego pytania w 'TNQ-misje'.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Marzec 14, 2010, 14:42:50
Kop co chcesz, i tak g*.* tak zarobisz.
BTW, można wiedzieć jak to kopiesz afk skoro Scythe ma tak małą ładownię że co chwila trzeba ją opróżniać? Makra oczywiście nie używasz, prawda?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 14, 2010, 14:49:40
3.SZUKAM ZAJECIA NA AFK

Kopanie Scythem nie będzie AFK, bo co minutę, dwie będziesz musiał przekładać ore z cargo do puszki. Kropka. Jak zarobisz tak 2 mln na godzinę, to będzie sukces - czyli 10 godzin "pseudo afk" = 1 misja L4, którą zrobisz w 1,5 godziny.

Poniał?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: professor w Marzec 14, 2010, 14:56:46
To juz lece moim rifterem na misje L4... dalej nie czytasz tego co pisze.
Niech wiec bedzie to zajecie pseudo-afk ale klikanie co minute jest mniej czasochlonne niz kupowanie nowych rifterow i rupieci na twoje L4 (nawet jesli na miningu gowno zarobie).
Generalnie przydaloby sie gdyby na moje posty odpowiadal ktos kto sie zna na miningu a nie na misjach.
Nie, nie uzywam makra.
Tak podoba mi sie ze gowno na tym zarobie (podobnie jak rifterem na L4- ale o tym juz pisalem kilka razy)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Werax Toren w Marzec 14, 2010, 15:25:12
I po co ta agresja? Zwłaszcza jeśli dobrze Ci ludzie radzą? Wracanie do gry co minute żeby opróżnic ładownię to żadne AFK i na dłuższą metę będzie skrajnie irytujące. Jeśli chcesz kopac afk to postaw na pasku indyka z minerem.. zarobisz jeszcze mniej niż wspomniane g*.* Kopiąc nie zarobisz żadnych sensownych pieniędzy bez skilli pod industry, więc poradze Ci tak samo jak reszta, odpuśc sobie. Jeśli chcesz zarabiac AFK to zostań przy handlu, jeśli się odpowiednio postarasz starczy Ci na "riftery i rupiecie".

A co do tego co bardziej się opłaca kopac (zakładając ze jednak uznasz że wiesz najlepiej i to właśnie będziesz robił) to nie ma reguły. Zawsze musisz sobie przeliczyc z jakiej rudy ile ISK/minute zarobisz. Linki do stron z informacjami dostałeś wcześniej.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: papaola w Marzec 23, 2010, 10:59:11
pytanko z innej beczki,nadziobałem troche minerałów i co teraz potrzebuje kasy ale niewidzi mi sie żeby tracić kase sprzedając na markecie 30%taniej jak znaleść stacje gdzie moge sprzedać po najwyrzszej cenie??
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Auenarel w Marzec 23, 2010, 11:03:23
pytanko z innej beczki,nadziobałem troche minerałów i co teraz potrzebuje kasy ale niewidzi mi sie żeby tracić kase sprzedając na markecie 30%taniej jak znaleść stacje gdzie moge sprzedać po najwyrzszej cenie??

http://eve-central.com/ (http://eve-central.com/)
http://eve-metrics.com/ (http://eve-metrics.com/)

szukaj:)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 23, 2010, 16:01:39
 ^^
Sprawdz też, czy nie opłaca się bardziej sprzedaż kamyków niż proszku. A może warto coś z tego zbudować i sprzedać gotowy produkt?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: papaola w Marzec 23, 2010, 20:26:08
i kamiki i proszek jest jest od 10% do 40% zaniżona wartość narazie jeszcze zbieram bo do nowego statku brakuje mi jeszcze skila i kasy, chwilowo wystawie na market a puzniej będe kombinował
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: papaola w Marzec 23, 2010, 20:34:18
Według zaawansowanej sprzedaż w odległości 6 skoków moge sprzedać minerały za dobrą cene, ale w którą strore lecieć ?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: NeX w Marzec 23, 2010, 20:54:53
Jak cena jest niżej to na południe, a ja wyżej to na północ :ninja:

Można też lamersko prawą mychą wybrać LOCATION / set destination na interesującym Cię produkcie i jego potencjalnym kupcu, a nawet jak jest podświetlony na zielono, to sprzedać mu bez wożenia. Tylko nie myl cen sprzedaży z cenami zakupu, bo możesz się rozczarować. Duże cyferki mogą wisieć na ofercie miesiącami jak na to stać sprzedawcę i windować średnią cenę.

PS
Dopiero zerknąłem na Twój obrazek  :2funny:
Zaawnsowana sprzedaż, to po prostu możliwość wystawienia towaru za własną cenę. Wskazane w niej wartości, to przykładowa średnia i maksymalna cena oferowanej sprzedaży w regionie, a Ty możesz wpisać co zechcesz co jednak wcale nie znaczy, że zaraz znajdzie się kupiec. Czas swojej oferty możesz przedłużyć do 3 miesięcy i czekać.

Jak szukasz konkretnego kupca, to rób to w głównym oknie i przeglądaj buy ordery, bo to Ty sprzedajesz a oni kupują. Jak masz czas, to dołącz się do jakichś rozsądnych cen na sell order i czekaj modyfikując ofertę jak ktoś sprzedaje w tym samym miejscu, lub okolicy poniżej twojej.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 23, 2010, 21:38:27
Staraj sie też omijać odbiorcow w low secu, a najlepiej to zapisz się do korpa np do unseen i tam zdobędziesz podstawowe sprawności zucha, a potem już jako harcerz możesz szukać innego korpa z profilem jaki ci odpowiada.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: harryfan w Marzec 28, 2010, 14:44:27
witam- posiadam badger mark II z 3 slotami uzbrojonymi w expanded cargohold II co daje kupe miejsca- tyle tylko ze zapełnia sie to tak powoli ze zasnac mozna- wyspac sie a  i tak nawet 50% stanu nie jest zapełnione- wiec- interesuje mnie zakup dronów- czy to sie opyla i na jakiej zasadzie to dziala-oczywicie drony gornicze...
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Marzec 28, 2010, 14:49:38
Na badgera nie założysz żadnych dron.

Jak dobrze kopać masz opisane tu: http://www.lsjv-eve.com/guide/ (http://www.lsjv-eve.com/guide/)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Loc0 w Marzec 28, 2010, 14:55:15
Kopie sie koparkami a nie statkami do wozenia towarow. Tym sie nie da jakos znacznie szybciej kopac. Jesli naprawde chcesz placic abonament za czynnosc tak porywajaca jak kopanie to skiluj mining barges na IV/ mining na IV/V/ mining drone operation na IV i kup sobie retrivera ... po czym spokojnie umrzyj z nudow \o/.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: BoDeK w Kwiecień 05, 2010, 19:24:41
Potrzebuje praktyczna odpowiedz: od kiedy opłaci się rafinować skałki? Mam rafinacje na lv.5 i co dalej? dostałem od znajomego postać górnika i chciałbym coś nią robić. Do pana wyżej misje tez są nudne a do PVP nie mam zacięcia.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 05, 2010, 20:53:26
Rafinery eficency na 5, rafinacja danej skałki na 2 (4?) i standing do korpa npc który jest właścicielem stacji w okolicy 6,5 na plus bodajże daje rafinację bezstratną
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Kwiecień 05, 2010, 21:04:10
Rafinery eficency na 5, rafinacja danej skałki na 2 (4?)

1

i standing do korpa npc który jest właścicielem stacji w okolicy 6,5 na plus bodajże daje rafinację bezstratną

6,66666
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: BoDeK w Maj 15, 2010, 22:19:49
I jeszcze jedno pytanie. Robię standing do Deep Core Mining INC i zauważyłem, że Reprocesing Plant tej korporacji ma Base Yield : 32%. Są lepsze?
Skile mam wbite tylko brakuje mi standingu.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Maj 15, 2010, 23:23:35
Tak, są takie, które mają 50%.
Z 32% będziesz miał perfect rafinację ze skillami na 5 i implantem. W stacji 50% perfect rainacja występuje z raffining efficiency na 5 i skillem do danej rudy na 1 (to przy highendach, gdzie musisz mieć raf eff na 5, żeby móc zacząć skillować dany skill). Przy raf eff na 4 speckę robisz na 2, lub wrzucasz implanta.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Maj 16, 2010, 01:47:35
Mało górnicze, ale nie daje mi spokoju, na jakich skilach rafinuje się bezstratnie:
- alojki z dron
- scrap metals
- moduły i statki (chociaż nie wiem czy dla rafinacji to nie to samo co scrap)
Młynek na stacji 50%, stand załóżmy jest (dopiero robie)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Maj 16, 2010, 05:13:57
Scrap metal processing.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: BoDeK w Maj 16, 2010, 11:03:49
Tak, są takie, które mają 50%.
Z 32% będziesz miał perfect rafinację ze skillami na 5 i implantem. W stacji 50% perfect rainacja występuje z raffining efficiency na 5 i skillem do danej rudy na 1 (to przy highendach, gdzie musisz mieć raf eff na 5, żeby móc zacząć skillować dany skill). Przy raf eff na 4 speckę robisz na 2, lub wrzucasz implanta.

Dzięki wielkie. Widzę, ze muszę zmienić korporację i tłuc standing od nowa ;/ Jaką polecacie? Jestem Gallente ale mam bliżej do Caldari i Ammar ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Maj 16, 2010, 15:39:53
Nie musisz zmieniać korporacji, tylko stację.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: BoDeK w Maj 18, 2010, 20:54:37
Nie musisz zmieniać korporacji, tylko stację.

dziękować za pomoc, znalazłem mapę i tam są opisane stacje .

P.S. Pytałem w grze ale nikt nie udzielił mi pewnej odpowiedzi. Jest coś takiego jak 100% rafinacji i czy jednak można uzyskać więcej niż te 100%. To będzie ostatnie moje nobowskie pytanie ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Maj 18, 2010, 21:26:14
Nie można, skile możesz podbijać dalej żeby ograniczać straty na mniej wydajnym mieleniu w stacjach z gorszymi modułami, lub mieleniu na posach. Jak masz skile lepiej niż wymagane do perfecta to w takim wypadku nic wiecej nie dają
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Maj 25, 2010, 10:54:07
4.puszki raczej nikt mi nie ukradnie bo nikt tam wlasciwie nie lata)


A  gdzie kopiesz do puszki?, chętnie pokopię razem z Tobą  >:D :2funny:
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: PIOTR_XII w Lipiec 06, 2010, 00:13:00
Witam
Mam pytanie.
Kopię nie typowo bo BC,(nie śmiać się proszę,nie chce mi się marnować 10 dni na koparkę a kaska zawsze się przyda) ,założyłem na rigi wspomagacze moich kopiących dronek i stała się rzecz dziwna,kopię tylko omber i dotychczas z jednej skałki wyciągałem jakieś 8ooo najmarniej a teraz góra 2500. Czy to jest błąd gry czy co?

Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: NeX w Lipiec 06, 2010, 00:50:08
  Nic co Ty możesz zrobić z postacią i statkiem nie ma wpływu na pojemność asteroidy, którą kopiesz. Jeżeli jest mała to znaczy, że często w tej lokalizacji ktoś kopie. Najprostszym sposobem aby uniknąć małych skałek jest kopanie asteroid na własnej misji. Wybierasz jakąś misję z roidami i po zabiciu npc spokojne sobie kopiesz. Lepiej niskolevelową aby uniknąć sporadycznego spawnu Commandera w BS za 7mil w Empire. Jeżeli roidy są w konkretnym pockecie przed końcem misji (lub jest inny sposób aby nie zgłaszać końca, np oddanie jakiegoś itemu), to możesz ją farmić około tygodnia po każdym DT, gdy się zresetuje. Wtedy asteroidy mają np po 50 tysięcy.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 06, 2010, 08:46:33
Któraś z części Enemies Abound L4 (chyba pierwsza) jest opisana na Eve-Survival jako "miner's wet dream" i faktycznie, jest tam TONA skałek.

Tyle, że sama misja jest dość upierdliwa, no i jeśli chcemy farmić, nie można ubić chyba ostatniej frytki.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 06, 2010, 09:29:48
Dokładnie enemis ebond 1/5. Ponad milion ombru do wykopania i około drugie tyle w kernicie i scordit. Problemy z misją są dwa:
- misja jest anty frakcyjna (leci stand do gejów)
- do niektórych kamulców trzeba trochę lecieć (chociaż w twoim przypadku to żaden problem bo jak zakotwiczysz bc obok jednej skały to będziesz ją dłuuuuuuugo kopał
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dux w Lipiec 06, 2010, 09:58:49
Tak przy okazji. Porównywałeś opłacalność kopania ombru z plagio lub scorditem? Bo z tego co pamiętam na tych dwóch wychodziło sie zdecydowanie lepiej.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 06, 2010, 10:02:04
Hint: opłacalność licz w wartości m3, nie jednostek.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dux w Lipiec 06, 2010, 10:06:12
Patrzyłem pod kątem tego ile dostanę za puche skałek przemieloną potem na stacji. I jak pamietam za zmielony omber kiepsko płacili. Isogen nie stał jakos najlepiej ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 06, 2010, 10:11:39
Statek kopie x m3/minutę. Wartość tego m3 pokaże Ci ile zarabiasz na minutę (na godzinę).

Mierzenie wartości puszki jest mylące bez wiedzy o tym ile czasu zajmuje Ci jej zapchanie.

http://eve.grismar.net/ore/ -> tylko podstaw sobie aktualne ceny z marketu. Strona jest już stara, zdaje się że nie uwzględnia zmian w ore wprowadzonych w Tyrannis. Ale dzięki niej, kopiąc w 0.0, przekonałem się że nie warto kopać Mercoxit, jeśli obok leży ABC ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: NeX w Lipiec 06, 2010, 13:20:19
  Zwykłe asteroidy typu veld, scord są na większości misji natomiast Omber, Kerniit tylko w kilku (http://eve-survival.org). Praktycznie jedynie w regionie Gallente ludzie mielą Omber, bo u Amarrów występuje na misjach i sprzedaje się go po wydumanych cenach w stacjach z agentami storyline. Większość Amarrskich storyline o ile nie jest bojowa, to właśnie zlecenie na bodajże 10k Ombru. Mimo dużej konkurencji sprzedaje się nieźle po kosmicznych cenach. Dla kogoś zaczynającego grę może to być dodatkowych parę milionów. Mi się scamować Ombru nie chce. Za dużo wożenia po stacjach.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 06, 2010, 14:59:52
A tam zaraz scamować. Normalna strategia handlowa.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dux w Lipiec 06, 2010, 15:03:00
Tylko zdałoby sie jakiegoś frachta skołować, co by nie odwijać 50 razy dziennie z tymi kamykami :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 06, 2010, 15:11:13
Frachtem nie zbierzesz z jet-canów, jeśli o to Ci chodzi.

Iteron V przyjacielem górnika, ew. Mammoth na V z rigami też zabiera jet-cana na raz. No i generalnie warto mieć Orkę, która jest uniwersalnym shipem logistycznym w tej grze. Jej możliwość bezpiecznego transportowania shipów i itemów na autopilocie jest nieoceniona (nie da się przeskanować zwartości ani corporate hangaru, ani ship maintenance baya). 
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 06, 2010, 15:31:43
Zapomniałeś o jeszcze jednej mega właściwości :P
To najpojemniejszy rodzaj puchy do której mozna kopać bezpośrednio hulkiem:
hulk ustawia sie na pozycji do zjedzenia dużej ilości skał,
- orka powinna mieć ustawione  folow ustawione za hulkiem,
- pilot hulka zamiast do jetisona przezuca urobek do corp hangaru orki (40k m3 - jetison raptem 27)
- jak sie corp hangar zapełni należy oderwać pilota orki od filmu który ogląda żeby przełożył gruz do ore bay lub cargo orki
- orka fitowana na cargo to około 120k m3
- jetisona można wystawić jeśli na pasku pojawi się podejrzanie zachowująca się frejka (po uprzednim postawieniu na stand bay bojowego alta :P )
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 06, 2010, 15:37:38
Khem, nawet nie trzeba drugiego gracza.
CCP by uniemożlwiwić stosowanie exploita z concordokken, uniemożliwiło boardowanie statków przez nie-właściciela, gdy ten statek jest zalockowany. Jak ktoś nie boi się kamikaze griffinów, to może latać sam na dwa statki. :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 06, 2010, 15:40:09
Lepiej jednak na dwa chary, orka bez pilota nie daje bonusu do kopania
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 06, 2010, 16:25:38
Lepiej jednak na dwa chary, orka bez pilota nie daje bonusu do kopania

Dwa hulki > hulk + orca z bonusem ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 06, 2010, 16:27:44
Tia zwłaszcza w trybie ninja miningu... Sposób kopania DO orki podałem jako alternatywę narażania się na canfliping, lub ewentualne problemy wozenia urobku
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Platfusek w Lipiec 06, 2010, 18:29:13
Najlepiej kopać w parę osób gdzie jedna wozi ore industrialem, a później każdej dać tyle samo isk
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dux w Lipiec 07, 2010, 09:16:10
Ekm. Znalazłem chwilke czasu i przy pomocy stronki co podał SokoleOko podliczyłem opłacalność kopania skałek przy uwzględnieniu cen z Heimatar. No i wyszło to co mi z puchy - omber jest do ... ten tego ... nie opłaca się :P
Jak ktoś chciałby opylać urobek w Rens czy okolicy to omber okazuje się najmniej opłacalna skałka ze wszystkich dostepnych w systemach high secowych.

Tak więc nie ma sie co przejmować tymi kurczącymi się z dnia na dzień kamieniami na paskach tego surowca. Lepiej wziąść się za plagio lub scordite. Albo jeszcze lepiej wyskoczyć do Amarów i kernit pokopać, jezeli juz ktoś chce kopać koniecznie :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 07, 2010, 10:19:23
i pamiętajcie że jakoś zaraz się hulkageddon zaczyna i kopanie stanie się mało opłacalne na parę dni :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Luisa w Lipiec 07, 2010, 12:05:04
Ekm. Znalazłem chwilke czasu i przy pomocy stronki co podał SokoleOko podliczyłem opłacalność kopania skałek przy uwzględnieniu cen z Heimatar. No i wyszło to co mi z puchy - omber jest do ... ten tego ... nie opłaca się :P
Jak ktoś chciałby opylać urobek w Rens czy okolicy to omber okazuje się najmniej opłacalna skałka ze wszystkich dostepnych w systemach high secowych.

Tak więc nie ma sie co przejmować tymi kurczącymi się z dnia na dzień kamieniami na paskach tego surowca. Lepiej wziąść się za plagio lub scordite. Albo jeszcze lepiej wyskoczyć do Amarów i kernit pokopać, jezeli juz ktoś chce kopać koniecznie :)
A co w tej chwili jest najbardziej opłacalne ze wszystkich skałek ? :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dux w Lipiec 07, 2010, 12:31:11
No arkonor i bistot jak pamiętam. A kernit w HS. Nie mniej jednak, jeśli brac pod uwagę dochód z tego zajecia, to i tak jest ono dla tych, co kopanie, albo  bardzo lubią, albo też całą resztą tak już się znudzili, że chcą sobie w ten właśnie sposób niejako odsapnąć :P
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Yuras w Wrzesień 04, 2010, 16:40:29
Da się na samym górnictwie wyżyć? :D Tj. zarobić odpowiednie pieniądze na Plexa?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: naye666 w Wrzesień 04, 2010, 17:44:17
Da sie. Nawet w high secu. Ale wyskiluj produkcjw chociaz t1 shipow na perfect. Bedzie z pewnoscia szybciej.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Platfusek w Wrzesień 04, 2010, 22:46:22
Da się na samym górnictwie wyżyć? :D Tj. zarobić odpowiednie pieniądze na Plexa?

Można w hi sec zarobić pod warunkiem że masz Hulka z t2 minerami, ale nawet wtedy (niestety) podobno bardziej opłacalne jest robienie misji (zwłaszcza Ravenem). Ogólnie to sam jestem górnikiem ale chyba mogłem iść w stronę misji, bo tutaj (misje w hi sec) podobno 25 milionów na godzinę można wyciągnąć (vs moje może 10 też w hi sec).
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Wrzesień 05, 2010, 10:28:03
Ale wyskiluj produkcjw chociaz t1 shipow na perfect. Bedzie z pewnoscia szybciej.

Jaaasne... shipy T1 sprzedawane są poniżej wartości minsów, z których zostały zrobione, więc bardziej opłaca się sprzedać minsy niż robić z nich shipa.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: naye666 w Wrzesień 05, 2010, 10:54:17
SokoleOko@ oooooook widze ze znawca zabral glos... Twoja opinia. 100% bledna ale widze juz przynajmniej na kim zarabiam <3
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Wrzesień 05, 2010, 11:22:16
Chyba,  że to się zmieniło po zmianach w ubezpieczeniu, ale liczyłem to kiedyś i wychodziło mi (przy skillach all V i obrobionych BP), że jednak więcej warte są minsy.

OK, super, można kopać w hisecu za całe 10 mil/h, po zrobieniu z tych minsów shipów doliczać - niechby! - 10% marży, czyli mieć 11 mil/h. Tyle, że na tłuczeniu NPC zarabia się kilkakrotnie więcej, więc.... ?

Mam wymaksowanego hulka na alcie i niby mógłbym sobie kopać afk w Empire na alt-tabie, ale po prostu CBA się tym zajmować.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Wrzesień 05, 2010, 12:10:59
Ceny statkow i minsow wahaja sie, wiec czasem zdarza sie ze statki sa ponizej minsow, szczegolnie jesli liczysz ceny minsow z sell orderow na jakims zadupiu gdzie sa drogie. Z reguly jednak na BSie zarabialem kilka do kilkunastu milionow sprzedajac go po atrakcyjnej cenie. Na mniejszych statkach zarobek proporconajmnie wiekszy a nominalnie mniejszy.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Wrzesień 05, 2010, 19:14:01
Jeśli idzie o empire, to to się udało ccp zrobić trochę równości między raterami i industrialami bo jesli mission ruuner zarabiał tylko na misjach (loot i saveg to było zdrugie tyle co bounty) to teraz ma poważne spadki w zyskach.

Następna sprawa to sprzedaż. Jak sie robi bs'a i targa go do jity to ekhem. Ale już bs zrobiony na jakimś zadupiu ze słabym rynkiem może ładnie zejść nawet relatywnie sporo drożej niż cena w jita, np właśnie dlatego że to zadupie i ludziom nie chce sie tłuc xx jumpów do huba
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Wrzesień 05, 2010, 19:14:48
Można w hi sec zarobić pod warunkiem że masz Hulka z t2 minerami, ale nawet wtedy (niestety) podobno bardziej opłacalne jest robienie misji (zwłaszcza Ravenem). Ogólnie to sam jestem górnikiem ale chyba mogłem iść w stronę misji, bo tutaj (misje w hi sec) podobno 25 milionów na godzinę można wyciągnąć (vs moje może 10 też w hi sec).

25kk/h Ravenem na misjach L4? Chcialbym to zobaczyc.

Oczywiscie mozna wycisnac ponad 30kk/h + LP na misjach L4. Ale to ani Ravenem ani poczatkujaca postacia. A to ze wolisz kopac veldspar w hi niz Mercoxit (tak tak wiem kopie sie to nie hulkiem a skiffem czy jak tam tej koparce dali nazwe) czy Arkanor to przeciez Twoj wybor - jest wiele corpow siedzacych w 0.0 co chetnie przygarnie gornikow a nawet podaruja bonusy od rorquala ;)

http://eve.grismar.net/ore/ tu masz porownanie wartosci rudy na m3, pewnie troche sie bedzie roznic od rzeczywistosci ale pokazuje mniej wiecej roznice Veldspar ma 71isk/m3, najlepsza ruda w hi - Kernite 88isk/m3 a Mercoxit - 757isk/m3 i Arkanor 537isk/m3.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Wrzesień 05, 2010, 19:31:50
A teraz wrzuć ceny minsów z np. Jita... :P
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Wrzesień 05, 2010, 20:06:40
http://eve.grismar.net/ore/ tu masz porownanie wartosci rudy na m3, pewnie troche sie bedzie roznic od rzeczywistosci ale pokazuje mniej wiecej roznice Veldspar ma 71isk/m3, najlepsza ruda w hi - Kernite 88isk/m3 a Mercoxit - 757isk/m3 i Arkanor 537isk/m3.

Te ceny są strasznie stare, Arkonor dzisiaj to około 200 ISK/m3, Mercoxit nawet mniej.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Wrzesień 06, 2010, 01:16:51
a veldspar nadal 71 czy moze 20? ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Oxylan w Wrzesień 06, 2010, 02:16:24
Można w hi sec zarobić pod warunkiem że masz Hulka z t2 minerami, ale nawet wtedy (niestety) podobno bardziej opłacalne jest robienie misji (zwłaszcza Ravenem). Ogólnie to sam jestem górnikiem ale chyba mogłem iść w stronę misji, bo tutaj (misje w hi sec) podobno 25 milionów na godzinę można wyciągnąć (vs moje może 10 też w hi sec).

Zawsze możesz zacząć skilować statki do walki i skile z missile czy gunery, prędzej czy pózniej i tak nie ma co skilować, coś  o tym wiem bo przez kilka pierwszych miesięcy skilowałem tylko industy + koparki a ogólnie to kopałem i zajmowałem się tematem industry przez ponad rok i wcale nie twierdze że to zmarnowany czas, cała reszta to ponad 60mil sp w innych skilach przydatnych do latania shipami combat + skile na guny tank, elektronika itp.

Co do kopania vs misjonowanie w empire, to faktycznie dobrze wyskilowany ship do misji zgniata hulka jesli chodzi o isko godzine, ale trzeba poświęcic dwa razy więcej czasu na skilowanie takich statków żeby ta isko godzina była o wiele lepsza w praktyce niż isko godzina w przypadku hulka z małym nakładem skilów, tak czy siak Hulk to dobry statek do zarabiania zwłaszcza dlatego że nie trzeba go tak dlugo skilować.

Obecnie klepie misje na 3 konta i wychodzi mi 160mil na 7-10 godzin, i to może wygląda dużo ale naprawde nie jest to rewelka bo średnia to 16-22mil max na godzine, wychodzi na to że to takie błędne koło, bo przecież alty muszą na siebie zarabiać ;) grając jedną postacią jest podobnie i nie trzeba się troszczyć o alty, jedny plus to szybsza farma lp, przewijanie misji i to że top  lvl 4 robi się w 15-20 minut a pozniej mozna afkować.

Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Youno w Listopad 29, 2010, 07:05:36
Zleży jak chcesz kopać. Dwie dominujące szkoły to:
- aktywny mining wtedy ładuj w low upgrady stripów, stripy t2 z kryształami t2
- afk mining - tu częściej sie stosuje t1 stripy i cargo mody + cargo rigi zeby jak najrzadziej zaglądać do gry
Drony zależą od seca systemu górnicze tylko tam gdzie ratów nie ma, jak są raty to raczej trzeba pilnować bo t2 dronki trochę kosztują (za to "lepsze" skałki)

Cz ktoś mi powie jak dokładnie nazywają się te cargo expandery na rig sloty bo szukam na markecie i nie mogę znaleźć, z góry dzięki.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Listopad 29, 2010, 07:57:38
[rozmiar] Cargohold optymalisation czy jakoś tak, są w grupie w pierwszej albo drugiej grupie rigów (tej która generalnie odpowiada za szybkość i zwrotność shipów
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Listopad 29, 2010, 10:21:39
Ceny minerałów np stąd:
http://www.evegeek.com/mineralindex.php
Przepisujemy np tu:
http://eve.grismar.net/ore/

Wyszły mi takie parametry isk / metr:

Veldspar64.26   
Scordite66.5   
Pyroxeres90.22 
Plagioclase84.65
Omber64.08     
Kernite95.87   
Jaspet115.79   
Hemorphite137.62
Hedbergite147.48
Gneiss190.54   
Dark Ochre212.43
Crokite371.17   
Spodumain95     
Bistot365.18   
Arkanor389.02   
Mercoxit212.37 

Jest to o tyle dla mnie zaskakujące że przez całe lata najlepszym minerałem do kopania był Veldspar - zawsze było go za mało. Chyba wreszcie zadziałały równoważące zmiany w dropach dronkowa.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 29, 2010, 10:49:14
A w swoich obliczeniach brałeś pod uwagę, że  ore różnią się objętością ?

Anyway wygląda, że nowym królem hisecowego ore został kernit (a tam gdzie niedostępny pyro i plagio). Wg wstępnej oceny w wyniku wzrostu cen noxa i mexa.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Listopad 29, 2010, 10:58:46
Skopiowałem kolumnę isk/m^3 stąd: http://eve.grismar.net/ore/
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 29, 2010, 10:59:14
A co zajmuje więcej miejsca, metr velda, czy metr kernitu?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 29, 2010, 11:00:21
Jeśli masz stałą ilość m3 jaką kopiesz w jednostce czasu to czego więcej nakopiesz w tym samym czasie ? Nie kwestionuję wyniku tylko byłem ciekaw, czy uwzględniał różnice w ilość jaką jest w stanie wykopać w tym samym czasie.

W każdym razie jak napisałem w edicie... wygląda na to, że mamy nowego króla, w wyniku wzrostu cen mexa i noxa.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 29, 2010, 11:07:13
Jeśli masz stałą ilość m3 jaką kopiesz w jednostce czasu to czego więcej nakopiesz w tym samym czasie ? Nie kwestionuję wyniku tylko byłem ciekaw, czy uwzględniał różnice w ilość jaką jest w stanie wykopać w tym samym czasie.

Kopie się również w metrach na cykl.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 29, 2010, 11:13:15
Kwestia tylko kalkulacji i od czego się wychodzi, a wynik i tak na pewno mamy ten sam.  :)
Wychodzi mi, że kopiąc kernit, w tym samym czasie jestem w stanie zarobić ~2x więcej na nim niż na lodowisku.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Listopad 29, 2010, 11:32:14
Ceny minerałów np stąd:
http://www.evegeek.com/mineralindex.php
Przepisujemy np tu:
http://eve.grismar.net/ore

I tu siedzi błąd, bo "grismar" jest bardzo dawno nieaktualizowany i nie uwzględnia zmian składu ore wprowadzonych... w Tyrannisie? Nie jestem pewien, gdzieś po kwietniu była zmiana - w tym samym momencie, gdy grzebano w loocie z misji i alloyach dronkowych.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Eleeist w Maj 22, 2011, 17:20:26
Witam,

Krótkie pytanie - co na dłuższą metę jest bardziej opłacalne: mining czy PI? Na razie planuję kopać solo, ale nie wykluczone, że przystąpię do jakiejś korporacji w przyszłości.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Maj 22, 2011, 17:27:29
Na pojedynczym charze? Chyba jednak kopanie bardziej dochodowe będzie
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: krzysiek154 w Wrzesień 23, 2012, 20:30:53
Witam od kilku godzin zacząłem grę w Eve stąd moja prośba czy ktoś mógłby mi krok po kroku napisać w jaki sposób można utworzone kontenery zakotwiczyć do statku wiem, że trzeba nauczyć się anchoring I zrobiłem to pomimo tego gdy mam już kontener nie mogę go zakotwiczyć i odlatuję bez niego proszę o pomoc
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Wrzesień 23, 2012, 20:35:08
Cytuj
w jaki sposób można utworzone kontenery zakotwiczyć do statku
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Small_Tractor_Beam_I

Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Wrzesień 23, 2012, 23:55:25
Tractor działa tylko na gridzie - nie możesz warpnąć nigdzie z kontenerem na holu, tylko musisz przerzucić z niego graty do cargo.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Wrzesień 24, 2012, 10:01:53
Witam od kilku godzin zacząłem grę w Eve stąd moja prośba czy ktoś mógłby mi krok po kroku napisać w jaki sposób można utworzone kontenery zakotwiczyć do statku wiem, że trzeba nauczyć się anchoring I zrobiłem to pomimo tego gdy mam już kontener nie mogę go zakotwiczyć i odlatuję bez niego proszę o pomoc

Kontener(y) wozisz w ładowni. Z towarem lub "spakowane".
Zakotwiczyć go możesz tylko w przestrzeni (rozpakowany), o ile w pobliżu 2500m od kontenera nie ma niczego innego niż Twój statek. Kontener zakotwiczony wisi miesiąc? od ostatniej interakcji z nim i pozwala założyć hasło na dostęp. Jeżeli jest to "bezpieczny" kontener. Po odkotwiczeniu kontener możesz zaciągnąć?/wessać do ładowni statku.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Wrzesień 24, 2012, 12:18:41
W odpowiedzi na PMke,
Nie każdy kontener się zakotwicza, tylko te z "secure" w nazwie, standardowe kontenery używa się do segregacji śmieci, zwiększenia pojemności ładowni statku.
http://www.eve-wiki.net/index.php?title=Cargo_Containers


Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dziobak w Luty 21, 2015, 02:23:17
Witam
Chciałbym zapytać, dowiedzieć się jak działa, kompresowanie (ore-s) rudy i jej rozkompresowywanie? wpadło w moje łapki kilka sztuk Compressed Magma Mercoxit, a że mało miałem z tym styczności chciałbym się zapytać, jak wygląda rozpakowanie tego tego? czy są jakieś skille zmniejszające stratę przy rozpakowaniu kompresji? czy jakoś tak, gdyż na markecie trochę lipa z tym i zastanawiam się jak to sprzedać.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 21, 2015, 02:43:07
przed rewolucją w interfejsie to się robiło ppm -> reproces. Prasowana ruda to takie ustrojstwo które daje więcej minerałów produkcyjnych z metra sześciennego niż niekompresowana. Prasuje się po to aby łatwiej było przewieźć większą ilość.
Masz skile do reprocesingu to zmiel i sprzedaj normalny minerał, jak nie masz to niestety ale musisz dogadać sie z jakimś żwirojadem aby Ci to zmielił, lub odkupił od Ciebie za w miare uczciwą cenę
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: lishay w Luty 21, 2015, 02:53:46
nie można zdekompresować rudy :) możesz ją tylko zmielić (nie ma strat w porównaniu do zwykłej - jedyna różnica to właśnie objętość jaką zajmuje w ładowni i fakt, że zamiast 100 jednostek wystarczy 1) lub sprzedać.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Norbi Wroclawianin w Luty 21, 2015, 10:12:43
a jak kompresować rude?
bo coś nie widzę odpowiedzi.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: lishay w Luty 21, 2015, 10:13:55
poprzez compression array w POS-ie albo na rorqualu
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 21, 2015, 10:15:11
rurka w trybie sige może to robić odrazu na pasku (jak chcesz komus dać comedy kilmaila :P )
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Norbi Wroclawianin w Luty 21, 2015, 10:29:13
 rorqualu- co to jest?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 21, 2015, 10:53:33
industrialny capsel
(http://go-dl.eve-files.com/media/corp/Niru/Orca_vs_Rorqual.jpg)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Norbi Wroclawianin w Luty 21, 2015, 10:54:35
dzięki wielkie tego nie znałem;)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 21, 2015, 11:01:09
tylko sie nie sliń, to jest cap ship a to znaczy że:
- długo sie skiluje
- tani nie jest
- nie wlecisz do low seca
- miedzy systemami przmieszczasz się na cyno
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Norbi Wroclawianin w Luty 21, 2015, 11:07:46
co do forsy to nie problem sporo zarabiam;) ale te przemieszczanie sie;( -skill 42 dni;)
szybciej będzie postawić szpilke
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: GlassCutter w Luty 21, 2015, 15:49:06
tylko sie nie sliń, to jest cap ship a to znaczy że:
- długo sie skiluje
- tani nie jest
- nie wlecisz do low seca
- miedzy systemami przmieszczasz się na cyno

A po patchu to capitale nie skaczą czasem przez bramy?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 21, 2015, 16:00:13
nie miałem okazji doświadczyć jeszcze nie grałem po tej zmianie, za to raz siedziałem w clocku covert indykiem 200km od bramy na ss i kląłem na czym świat stoi bo jakiś łoś próbował rurką do high wiosłować przez brame i go na tej bramie loklne dresy zdybały, tyle że z małą siłą ognia więc dłuższy czas im zajął >:(
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Luty 21, 2015, 16:38:40
nie miałem okazji doświadczyć jeszcze nie grałem po tej zmianie, za to raz siedziałem w clocku covert indykiem 200km od bramy na ss i kląłem na czym świat stoi bo jakiś łoś próbował rurką do high wiosłować przez brame i go na tej bramie loklne dresy zdybały, tyle że z małą siłą ognia więc dłuższy czas im zajął >:(

Też chciałeś postrzelać do tego łosia ale obawiałeś się lokersów (czy jak ich tam nie nazywasz)?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 21, 2015, 16:41:45
sprawa była bardziej skomplikowana, a zadyma na gate wcale mi nie ułatwiła  roboty
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dziobak w Luty 22, 2015, 23:22:20
dziękować za pomoc ^_^
wrzucę podsumowanie w przybliżeniu może się komuś przyda
Po lekturze o zmianach w reprocesowaniu z ostaniego czy przed ostatniego dodatku;
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/reprocess-all-the-things
wyszło mi że bez rafinacji na buy orderach w jita dostane koło 206kk za ta rudę (Compressed Magma Mercoxit) biorąc pod uwagę iż nie mam dostępu do posa, ani żadnego z trzech skili do rafinacji i implantów do reprocesowania, posiadam tylko stand do npc corpa więc unikne 5% podatku od rafinacji na stacji. co da mi wynik przy rafinacji około 186kk w jita biorąc aktualną cenę morphite - 6kk podatku od sela, biorąc pod uwage gdybym miał wszystko zmaksowane, dostał bym 276kk - 10kk podatku sell ordera, czyli miał bym 60kk więcej, więc wystawiłem rude za 236kk zainteresowany będzie miał 30kk na czysto dla siebie czyli połowę tego co da się z tego jeszcze wyciągnąć
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Anthar w Luty 24, 2015, 09:37:19
Tak z ciekawosci ile to kopales/ transportowales.
+- ile na h wyszlo Ci kasy.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 24, 2015, 09:57:53
Moim zdaniem to kopał to tak ze dwa cykle wyrzutni torped, biorąc pod uwagę jak formułował pierwszy post :P
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo II
Wiadomość wysłana przez: Dziobak w Luty 25, 2015, 10:55:26
to było tak, byłem sobie pod jitą i nagle obok mnie pojawił się żółty trójkącik to go zlotowałem ^_^ wydaje mi się że to był chyba jeden cykl 1400 artek, bo tam takie rzeczy czasem się dzieją, ja osobiście nie zajmuje się tą profesją, ale tak to wyglądało