Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Total Noob Questions => Wątek zaczęty przez: Xarthias w Styczeń 22, 2009, 20:37:08

Tytuł: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Styczeń 22, 2009, 20:37:08
Miejsce do zadawania wszelkich pytań o kopanie, górnictwo, rycie skałek itp.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: MaxLama w Styczeń 23, 2009, 01:13:44
Witam, nie jestem w stanie znaleźć ród: Arkonor,  Bistot, Gneiss. Jest taka możliwość aby były w sektorach do poziomu 0,5. Puki co nie chce latać po low sec.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Egnostos w Styczeń 23, 2009, 01:25:07
Ni ma na to szans  :buck2:  tylko w deep 0.0
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Styczeń 23, 2009, 07:55:40
Rudy na paskach szuka się tu:
http://www.fluidorbit.co.uk/

Trzecia ruda która Cie interesuje to Crokite, nie Gneiss.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Styczeń 23, 2009, 09:23:08
Znaczy szansa jest tylko w eksploracji bo w hi secu też chyba jakieś tam paski są.

Szukasz odczytu Gravimetric czy jakoś tak.


Ale pewnie kasa na tym będzie mała.
Szperaj w low tam będzie większy zysk.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Styczeń 23, 2009, 09:31:18
Nie wiem czy to się nie zmieniło, ale w gravimetricowych pocketach z eksploracji można znaleźć rudy normalnie dostępne w stystemach z 2-3 poziomy niższym security.
Czyli w 0.6 dostępne są rudy normalnie widziane w 0.3-0.4.... W 0.1 / 0.2 można trafić nawet merkoksyt, ale niezbyt często.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Styczeń 23, 2009, 10:52:29
Szperaj w low tam będzie większy zysk.

No0b. :)
Najlepszą rudą nie hi-endową jest obecnie Veldspar. Czasem Scordite.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: MaxLama w Styczeń 24, 2009, 10:18:32
Albi - dziękuje za link. Temat uważam za zamknięty.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: pysznie w Luty 11, 2009, 22:01:14
kopie Rokhem ale nie moge dojsc co oznacza Tank pasywny i jak go wlaczyc. ktos pomoze ?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 11, 2009, 22:05:44
Tank pasywny to właśnie taki, co się go nie da włączyć.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Mac Dercad w Luty 11, 2009, 22:19:32
Tank pasywny to nabicie na maksa wielkości osłony i jednoczesne zmniejszenie czasu jej automatycznego odnawiania się. Najczęściej używany na statkach typu BC, ze względu na efektywność large shield extenderów. Tak przynajmniej było za moich czasów - od roku loguje się dla zmieniania skilli.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: myst1q w Luty 11, 2009, 22:28:13
max-> tak, ale jesli chodzi o tankowanie 'dps' a nie bufor tank, to trzeba miec 2x invu t2 i dopiero wtedy extendery.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: pysznie w Luty 12, 2009, 03:28:26
ludzie błagam piszcie troszke jasniej bo jestem kompletnym noobem w te klocki. gram dopiero od miesiaca. poczytalem troszke o tej grze wiec nie za bardzo kojarze skroty jakich urzywacie - nie mniej dziekuje wam za pomoc i tak szybki odzew z waszej strony.

streszcze troszke o co mi chodzilo w pytaniu.

w dwoch instrukcjach dla gornikow przeczytalem cos takiego:

".... Az 8 laserow i swietny CPU ( w koncu to Kaldari), do tego bonusy do resistów i tankowanie tarcza pozwalaja ustawic na nim tank pasywny. Oznacza to, ze caly capacitor jest do dyspozycji laserow i mamy wiecej zasobow CPU..."

jestem czeski wiec nie wiem co to znaczy i jak to wlaczyc.

takze gdzies jest napisane tak :

"...if you wish to keep only 3x MLU, then you have PLENTY of CPU to fit a very good tank."
z tego kojarze ze tank to cos co zaklada sie na low slota? czy jestem w bledzie?
pozdro
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Luty 12, 2009, 05:55:03
Panowie, jak chcecie doradzać, to piszcie obszernie, by się nikt nie zgubił i używajcie pełnych nazw modułów - pamiętajcie w jakim dziale doradzacie.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Mac Dercad w Luty 12, 2009, 09:46:05
Na Rokhu tankujesz tarczą, a moduły do tanku tarczą wkładasz w mid. Za poziom skilla caldri battleship dostajesz bonusy do odporności na tarczy, co czyni tankowanie łatwiejszym. W górne sloty wkładasz 8x mining laser, w dolne te wspomniane 3x mining laser upgrade i dopychasz modułami zmniejszającymi czas recharge tarczy. W średnie ładujesz jakiś moduł lub dwa do dalszego zwiększenia odporności tarczy a resztę dopychasz albo large shield extenderami albo shield rechargerami, w zależności od tego co da ci możliwość tankowania większej ilości damage na sekunde. Najlepiej to sprawdzić używając programu EVE Fitting Tool.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 13, 2009, 01:18:48
Niby jeszcze można wstawić te rigi które ładnie zmniejszają czas recharg shilda, ale koparka z lekka droga się wtedy robi... ;)
Cytuj
Najlepszą rudą nie hi-endową jest obecnie Veldspar. Czasem Scordite.
Dla mnie najlepsza ruda nazywa się rat :P prawie każdy minerał z niej leci :D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Luty 17, 2009, 07:24:20
Czy ktoś pamięta tę stronę do sprawdzania rafinacji?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: gosti w Luty 17, 2009, 08:38:17
http://eveinfo.com/ore_price/

O ta chodzi?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Oxylan w Luty 17, 2009, 10:25:58
Wszystko o kopaniu a jesli nie wszystko to prawie wszystko,kopanie rozbite na czynniki pierwsze,ogromna baza danych zrobiona przez slynnego Halade jednego z najbardziej hardcorowych gornikow w eve,na samym dole poradnika sa tez linki ktore sa odnosnikami do tematow dotyczących gornictwa.

http://www.eve-online.com/bitmaps/guide/completeminersguide_v2.2.pdf (http://www.eve-online.com/bitmaps/guide/completeminersguide_v2.2.pdf)

Pozdro Oxy

 
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Rafaellom w Marzec 20, 2009, 14:00:54
Pomocy, dostałem od agenta już drugi raz misję w której mam wykopać POLYGYPSUM, gdy lecę we wskazane miejsce tam jest tylko stacja zbudowana z asteroidów i asteroid z którego nie da się nic wydobyć. Gdzie mogę zdobyć to polygypsum?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Marzec 20, 2009, 14:04:03
W opisie innego nietypowego materialu - Green Artiste, było napisane że jest to odmiana Gneiss (czy tam innego spotykanego mineralu). Musisz miec dodany odpowiedni mineral do overview (albo po prostu wszystkie - zaladuj domyslne ustawienie overview pt "mining")
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: litestep w Marzec 20, 2009, 17:53:54
Wszystkie takie nietypowe minerały występują tylko na misjach górniczych i najczęściej skałka zawiera co do sztuki tyle minerału ile jest potrzebnego do oddania misji, więc raczej szansa bliska 0, że gdzieś się to kupi :)
Tytuł: mining dla noba
Wiadomość wysłana przez: vigo70 w Kwiecień 06, 2009, 08:06:19
Witajcie.

Kolejne nobowskie pytanie/a:
- jaki statek (skille ma cruiser) polecacie do miningu (najlepiej by mogl miec zaladowane 2 lub wiecej mininerow)
- i prosba o przyblizenie kontenerkow, jakim statekiem go ciagac itp.., skrocona nstrukcja jak sie kozysta z tego udogodnienia

uklony dla cierpliwych i wyrozumialych  :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Kwiecień 06, 2009, 08:39:52
Z cruiserów do kopania podobno najlepszy jest Osprey (Caldari), potem długo długo nic, potem chyba Scythe (Minmatar).

Parę postów wyżej był link do biblii górnictwa autorstwa Halady, chyba najlepszy przewodnik po górnictwie jaki powstał. Warto poczytać.

Kopanie do kontenera mija się z celem, bo są po prostu za małe. Chyba że chodzi Ci o puszke, która powstaje jak zrobisz 'Jettison' na rudzie w cargo bay Twojego statku. Puszkę można ciagnąć za sobą przy użyciu Tracktor Beam (moduł na high slot). Jak puszka jest pełna to zmieniasz statek z koparki na industriala (opłaca się wyskillować) i zwozisz do stacji (o ile ktoś Ci tej rudy nie zakosi do tego czasu ;)  )
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 06, 2009, 08:57:54
Dlatego do kopania do puszki wybrac trzeba jakies odludzie. Jest sporo tu i tam systemow z security status 0.7 0.8 gdzie lokal zazwyczaj nie przekracza 10 w prime time. Dla poczatkujacego gornika takie miejsce jest idealne. Pasek w 0.8 jesli mnie pamiec nie myli zawiera kolo miliona velda. Prawdopodobnie wiecej niz przecietny poczatkujacy gornik jest wstanie skopac od dt do dt.
Jesli dobrze pamietam to rozklad jest taki:
Cruzy z bonusem do kopania
pierwsza barka
niektore bc
druga barka
Battleshipy na 8 wiezyczek
Covetor
Hulk
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Kwiecień 06, 2009, 09:01:56

Jesli dobrze pamietam to rozklad jest taki:
Cruzy z bonusem do kopania
pierwsza barka
niektore bc
druga barka
Battleshipy na 8 wiezyczek
Covetor
Hulk

Z tego co pamiętam to pierwsza barka kopie gorzej od wyskillowanego cruisera, więc warto się pomęczyć w cruiserze troche dłużej i wskoczyć od razu w drugą barkę.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Kwiecień 06, 2009, 10:10:17
Z cruiserów do kopania podobno najlepszy jest Osprey (Caldari), potem długo długo nic, potem chyba Scythe (Minmatar).
Osprey i Scythe są prawie równorzędne, Ospreya trochę łatwiej fitować.
Jest też Arbitrator - którego bonus do mining dron można sobie wsadzić bo ma tylko 2 turrety, oraz Vexor. Vexor z mining dronami T2 i rigami do mining dron kopie bardzo dobrze.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 06, 2009, 10:30:39
Z tego co pamiętam to pierwsza barka kopie gorzej od wyskillowanego cruisera, więc warto się pomęczyć w cruiserze troche dłużej i wskoczyć od razu w drugą barkę.

Jesli ktos moze latac battleshipem i moze sobie pozwolic na kopanie do puszki to obie barki sa smieszne. Druga barka ma to do siebie ze przy ficie z mining laser upgrades wydobywa wiecej niz ma pojemnosci ladowni. Przy cargo expanderach II i tak nie miesci 2xcykli strip minerow. Nie wiem jak przy zalorzeniu rigow do powiekszania ladowni bo szkoda mi pakowac na statek przejsciowy cos co kosztuje sporo wiecej niz ten statek jest wart. Jedyna przewage jaka maja pierwsze dwie barki to mozliwosc uprawiania ninja miningu i wiekszy zasieg kopanie dzieki strip minerom.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Kwiecień 06, 2009, 10:46:57
To że BS kopie lepiej niż pierwsze 2 barki to prawda. Tylko wątpie żeby vigo latał BS'ami.

Co do pojemności cargo drugiej barki: strip minery mają 3 minuty na cykl. Więc można włączyć jeden, odczekać minutę i odpalić drugi. Jak pierwszy miner wywali rude do cargo to przełożyć do puszki, poczekać na drugi i zrobić to samo.

Zalety: ruda kopana bez strat  :)
Wady: trzeba pilnować koparki, co jest niezmiernie fascynujące  :D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 06, 2009, 11:05:48
Cytuj
Wady: trzeba pilnować koparki, co jest niezmiernie fascynujące
W przypadku kopania bs podobnie to wygląda, tyle ze mi z braku cierpliwości do skilowania górnictwa wchodzą raptem 3 t1 upgrade więc mam trochę miejsca na cargo extander co daje mi pojemność na pełen cykl minerów i trochę ładowni zostaje :P
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Kwiecień 06, 2009, 11:10:17
Cos bzdurzycia, bo o ile pamietam to bs z 8 turretami kopie minimalnie mniej albo tyle samo co medium barka.

Pomijajac ze na bsie z 8 turretami cykl ci sie konczy srednio co 7,5 sekundy a cargo wiec musisz non stop przerzycac rude i do tego pilnowac namierzania asteroidow i odpalania minerow. Srednio zabawna zrecznosciowka w porownaniu do barki.

No i pomijajac ze bs z 8 turretami kosztuje 20 razy wiecej niz barka.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Kwiecień 06, 2009, 11:14:27
Może z posta to nie wynika ale ja się podpisuję za średnią barką rekami i nogami :)

No i pomijajac ze bs z 8 turretami kosztuje 20 razy mniej niz barka.

Mniej czy więcej? Mówimy o barkach t1
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Kwiecień 06, 2009, 11:15:48
Taaa czas kawe wypic.  :D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 06, 2009, 11:29:21
Cykl minera t2 na bs to 60 sekund, odpalam je po dwa na kamulec średnio wychodzi mi około 50 sekund na przerzucenie rudy do puchy a gdybym się zagapił rezerwa ładowni pozwala na schowanie rudy z dodatkoweggo cyklu pierwszej pary minerów więc tragedi nie ma zwarzywszy ze ryję tylko kiedy juz naprawdę nie mam innego wyjścia, albo mi się nudzi (puszkę później mam juz zwykle gotowy plan zajęci na najblizszy miech >:D )
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 07, 2009, 08:46:33
Cos bzdurzycia, bo o ile pamietam to bs z 8 turretami kopie minimalnie mniej albo tyle samo co medium barka.

Pomijajac ze na bsie z 8 turretami cykl ci sie konczy srednio co 7,5 sekundy a cargo wiec musisz non stop przerzycac rude i do tego pilnowac namierzania asteroidow i odpalania minerow. Srednio zabawna zrecznosciowka w porownaniu do barki.

No i pomijajac ze bs z 8 turretami kosztuje 20 razy wiecej niz barka.

Kopie wiecej dostatecznie duzo zeby roznica byla zauwarzalna, do tego drony kopiace ktorych na srednia barke nie wstawisz bo musisz czyms sie opedzac od ratow. Przy kopaniu w hisecu gdzie stripminery maja czesto niepelne cykle rzeczywista wydajnosc jest jeszcze wieksza. Srednia barka i tak nie za bardzo da sie kopac afk bo miesci 1,5 cyklu stripminerow max. Z tego co pamietam to z implantem 3% do wydobycia battleship napelnia okolo dwie puszki na godzine.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Kwiecień 07, 2009, 09:40:13
Nie pamiętam, którą barką (retriever czy covetor), bo od dawna do tego celu używam exhumerów, ale jetcana jakieś 1.5 roku temu na T1 strip minerach napełniałem w 40 minut (bez użycia mining upg.).

Do hisecu można użyć poza BSem paru innych shipów:
- BC - im więcej turret slot tym lepiej oczywiście - polecam Brutixa
- deska - od niej zaczynałem kopanie - dałem radę w Catalysta zmieścić 7 szt. (bez mining upg), ale niestety named (nie miałem skilli).

W hisecu średnia/duża barka w zasadzie NIE potrzebuje dronek do obrony - shield booster wystarcza w zupełności. To, że w obecności NPCów dronki kopiące padają jak muchy to już zupełnie inna historia.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: sedziwoj w Kwiecień 07, 2009, 11:33:09
Po pierwsze przeczytajcie poradnik co został podany na pierwszej stronie, tam jest ładne porównanie Mining Barge i Kążków/BS.
Po drugie, drony nie będą padać, jeśli wiesz jak się powinno dronami operować, raty są głupie, jak złapią agro na jakiś statek to nie puszczą dopóki on nie zniknie, lub same nie zginą. Więc pojawiają się raty -> return drone, łapiesz agro -> wypuszczasz dronki.
Do tego jak ktoś planuje kopać, to nie ma co się zastanawiać, bo Exhumerów to nic nie przebije. Czy to kopanie lodu, czy hi-end'owych kamyczków.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Kwiecień 07, 2009, 12:11:28
- deska - od niej zaczynałem kopanie - dałem radę w Catalysta zmieścić 7 szt. (bez mining upg), ale niestety named (nie miałem skilli).

Na pewno 7?

http://img27.imageshack.us/img27/5977/catalystm.jpg (http://img27.imageshack.us/img27/5977/catalystm.jpg)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Kwiecień 07, 2009, 12:48:12
Racja - 5.
Po napisaniu zacząłem się zastanawiać dlaczego w sumie przesiadłem się potem na Brutixa, lecz czujne oko Mony X jak zwykle pomogło.  :-*

To na Brutixie mogłem zamontować 7, a na Catalyście 5.

PS
Kochana Mona X, cóż ja bez niej bym zrobił.  :angel: ^^

PS II
BTW Coercer i Cormorant pozwalają na zamontowanie 6-ciu.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: sedziwoj w Kwiecień 07, 2009, 14:22:17
Dormio  zastanów się czasem nad tym co czasem piszesz...
Przeczytaj co Halad napisał a potem wymądrzaj się. np. Osprej:
"20% bonus to mining laser yield per level", czyli walniesz 3 lasery, ale na max skillach (co nie jest trudne) będziesz miał o 25% wydobycie lepsze, do tego możesz sobie dorzucić tank itp. lub MU i mieć o 50% większe wydobycie...
Ogólnie nie opłaca się kopać statkami bez bonusów do tego. Nie wiem czemu tak kombinujecie jak koń pod górkę...
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Kwiecień 07, 2009, 14:27:15
Nie 25% a 100%, czyli ekwiwalent 6 laserów. Ale początkująca postać raczej będzie miała na 4, czyli 80% bonusa, odpowiednik 5.4 lasera. Każdy statek z 6, 7 lub 8 laserami które przy tym łatwo zamontować razem z tankiem i upgrade (np Rokh) jest lepszy od Ospreya.
Osprey za to:
-łatwo się fituje razem z MU
-łatwo się tankuje
-rakietami broni skutecznie przeciw małym ratom.
-kosztuje koło 3 milionów.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Kwiecień 07, 2009, 14:48:55
Dormio  zastanów się czasem nad tym co czasem piszesz...
Przeczytaj co Halad napisał a potem wymądrzaj się. np. Osprej:
"20% bonus to mining laser yield per level", czyli walniesz 3 lasery, ale na max skillach (co nie jest trudne) będziesz miał o 25% wydobycie lepsze, do tego możesz sobie dorzucić tank itp. lub MU i mieć o 50% większe wydobycie...
Ogólnie nie opłaca się kopać statkami bez bonusów do tego. Nie wiem czemu tak kombinujecie jak koń pod górkę...
Ano może dlatego, że ludzie lubią sobie utrudniać życie ?

Nie bardzo rozumiem, co chcesz udowodnić, bo nie odnosiłem się do bonusu, ale skoro już chcesz liczyć, to na lvl5 osprey da 25% bonusu - tak ? Czyli przeliczajac 5x 20% da nam 25% wiecej ?
A z resztą, przecież się wymądrzam...

Nie 25% a 100%, czyli ekwiwalent 6 laserów. Ale początkująca postać raczej będzie miała na 4, czyli 80% bonusa, odpowiednik 5.4 lasera. Każdy statek z 6, 7 lub 8 laserami
Np. Brutix, np. Coercer/Cormorant (Catalyst i Trasher już nie).
Max skill na Osprey zajmie około 3 tygodnie, a Brutix i 7 wierteł to około tygodnia, Rokh (8 ) około 10d.

Cytuj
które przy tym łatwo zamontować

No to może akurat być na niektórych problematyczne (deski), podobnie z resztą jak uzbieranie 3mln (lub więcej w przypadku BC/BSa) na ship i kolejnych co najmniej kilkuset tys. na fit dla początkującego.

PS
Halada napisał, ja to przeczytał, exhumery na lvl5 mam - może małe conieco o kopaniu wiem ?

PS II
Na deskach się nie znam - to Mona X wykazał  ;D
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Kwiecień 07, 2009, 14:53:53
Co do Halady to przewodnik jest też tutaj w wersji online

http://www.eve-guides.com/mining/index.php (http://www.eve-guides.com/mining/index.php)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Kwiecień 07, 2009, 14:59:59
A w ogóle, najlepszy zarobek dla początkującego górnika to rycie chmurek. Taka chmurka na skillu 5 (rank 1, robi się w około 4-5 dni) na dowolnym statku z 5-cioma turretami  daje 20 do 350 milionów na godzinę. Ceny spadają na łeb na szyję więc warto skopać teraz a nie za tydzień, bo za tydzień Veldspar będzie lepszy.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: sedziwoj w Kwiecień 07, 2009, 15:03:34
Dormio nie czytasz, Osprej porównywałem do deski z 6 laserami, (mówię o Caldari) i tam deska 440/min a Osprey 660/min.
Albi tylko że na Ospray dajesz ML T2, a na deskę T1 named, więc się walisz w kalkulacjach, do tego ja opieram się na EFT bo sam nie będę wszystkiego pamiętał co trzeba wliczyć.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 07, 2009, 15:15:37
Cytuj
do tego ja opieram się na EFT bo sam nie będę wszystkiego pamiętał co trzeba wliczyć.
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Dwa razy zrobiłem ten błąd (w tym raz przy okazji kopania) Do trzeciego nie zamierzam dopuścić :P

Best namedowe wiertła są porównywalne z T2, ale jaki sens jest rycia deska? jak się weźmie człowiek uprze i wstawi na nią max wierteł to prawie na pewno nie rozbuduje ładowni (ilu noob górników stać na rigi cargo?) że o braku środków do opędzania się przed choćby najsłabszymi ratami nie wspomnę
Więc może jednak lepiej z frega - świderka przesiąść się w cruza górniczego a potem jak najszybciej w coś większego? Moim zdaniem BS najlepszy jest tyle ze poza numerem 3  kopaniu (Dominix) pozostałę dwa które sobie z tym świetnie radzą to wyższa półka cenowa...
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Kwiecień 07, 2009, 15:39:36
Dormio nie czytasz, Osprej porównywałem do deski z 6 laserami, (mówię o Caldari) i tam deska 440/min a Osprey 660/min.
Albi tylko że na Ospray dajesz ML T2, a na deskę T1 named, więc się walisz w kalkulacjach, do tego ja opieram się na EFT bo sam nie będę wszystkiego pamiętał co trzeba wliczyć.
Dopiero teraz napisałeś względem czego porównywałeś, ale niech Ci będzie, że nie czytam. Tylko może zastanów się dlaczego pierwszy Albi odpowiedział ? Pewnie też nie czyta co nam piszesz.  ;)

T2 wiertełko - dodatkowo 1d do kolejki skilli.

A dla Twojej informacji, Brutix i Rokh mogą zamontować T2 minerki, więc to argument jedynie w stosunku do desek.

Dalej... jeśli przyjąć, że Osprey (na lvl5 i T2 minerkach) jest punktem odniesienia, to lvl4 (przypomnę - lvl5 to około 3 tygodnie szkolenia) jest wydajniejszy od deski (na XeCl) o ~12%.
Brutix jest lepszy od Ospreya na minerkach T2 (lvl5) o ~16% a wystarczy mu 1/3 czasu skillowania i ma mocniejszy tank, Rokh proszę ja Ciebie, jest wydajniejszy o ~33% (Osprey T2 lvl5), a tank ma nieporównywalnie lepszy.

I Brutix i Rokh mogą zamontować mining upg (Brutix 1szt, Rokh 4 szt, a Osprey 2szt).

Być może walnąłem się w kalkulacjach. Być może masz lepsze pojęcie ode mnie jak należy kopać.
Tylko znów zapytam - co chcesz udowodnić ? Chcesz udowodnić, że ship dedykowany do kopania jest lepszy od deski ? A jest również i tańszy ?
To dlaczego nie przekonujesz od razu do barki górniczej/exhumerów ?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: sedziwoj w Kwiecień 07, 2009, 15:57:09
Bo barki i exhumery są zupełnie inną działką, na nich można fitować coś czego na innych nie możesz, co już wspomniałem.
Powiedz mi co to jest dzień skilowania? a różnice są spore, ogólnie nie ma co się ładować jakieś dziwactwa.
A co chcę osiągnąć, aby ludzie którzy zaczynają nie mieli jakiś dziwnych kombinacji w głowie, bo chyba nie powiesz mi że Halad nie zastanawiał się nad tym co pisze.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Kwiecień 07, 2009, 16:48:42
Dzień skillowania to dzień skillowania, który możesz przeznaczyć na inne skille (np. do capa, shield/armor/hull hp, dronki do kopania). Best named różni się od T2 o ~22% (nominalnie 47 vs 60), a jak człowiek się postara może go mieć naprawdę tanio, a zadowala się lvl1 skillem.

Tu nie chodzi o ładowanie się w dziwactwa, tylko o to, że Brutix i Rokh są lepszym wyborem jeśli chodzi o kopanie. Czy Halada napisał, że jedynym wybór stanowi Osprey ? Nie sądzę, bo ten sam bonus masz w matarskim kruzie, więc dlaczego czepiłeś się tego Ospreya ? Czy Halada nic nie napisał o Rokhu/Apocu ? Czy ja i inni mamy rozumieć, że skoro Halada czegoś nie napisał o np. Brutixie to nie należy już go w ogóle rozważać ? Halada nic nie pisze o Dominixie (wydaje mi się, że we wcześniejszych wersjach poradnika była o nim wzmianka), czy to oznacza, że nie należy go brać pod uwagę ?

Należy mówić otwarcie o różnych możliwościach i w miarę przedstawiać zalety i wady każdego z rozwiązań (i np. własne zdanie). Ja uważam, że Catalyst z 5-ma wiertłami jest tanią alternatywą względem Ospreya dla pilota Gallente, który nie chce latać Ospreyem, bo woli skillować w kierunku Brutixa. Możesz się z tym nie zgadzać szczególnie jeśli jesteś pilotem Caldari lub Minmatar, ale nie każdy nim jest i nie każdy chce na początku grania w EVE crosskillować. Oczywiście można i na tym polega chyba główna zaleta EVE, ale ja jestem daleki od zmuszania innych do tego. Każdy i tak wybiera to co mu bardziej pasuje.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: sedziwoj w Kwiecień 07, 2009, 17:08:24
Dormio może zaznacz jedną ważną rzecz, mówisz o kopaniu jako dodatku do np. pvp, bo jeśli ktoś chce naprawdę kopać to opłaca mu się wiele rzeczy, a powiedz poco Ci dodatkowy cap, jeśli ten co masz (na tych skillach co masz) jest wystarczający do kopania?
Ty ciągle rozważasz swoje upodobania, czyli kopanie jako takie coś na doczepkę, nie warto pakować w to czasu. Dlaczego Dominix wypadł, bo w porównaniu do reszty stał się nieciekawą opcją do kopania, oczywiście nie znaczy że jest zły, ale jak ktoś szuka jednych z najlepszych statków do kopania, to nie ma sensu aby interesował się czymś co jest pośrednim rozwiązaniem, o którym ciągle piszesz.
Ja osobiście nie mam jeszcze nawet krążków, a mam barki, bo tak chciałem, może to nie jest najlepsza droga, ale ja jej nikomu nie wciskam.

Dobra ja kończę dyskusję, bo już nie ma sensu więcej o tym pisać, zostało wystarczająco wiele powiedziane.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Kwiecień 07, 2009, 17:17:16
Dominix jest dobry do kopania w ciężkich warunkach (0.0, wormhole*) bo razem z laserami potrafi utrzymać mocnego tanka i 450 DPS z dron.

Ktoś kto koncentruje się na kopaniu i wyłącznie na kopaniu powinien po tymczasowym caldari cruiser 4 (ew battleship 2-3 i Rokh) iść prosto w barki, bo tylko barko go tak naprawdę interesują.

*) Dlaczego ktoś miałby kopać dominixem w wormholach? Bo leży Crokite odłogiem a czasem nie ma nic ciekawszego do zebrania.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Kwiecień 08, 2009, 10:04:00
Dormio może zaznacz jedną ważną rzecz, mówisz o kopaniu jako dodatku do np. pvp, bo jeśli ktoś chce naprawdę kopać to opłaca mu się wiele rzeczy, a powiedz poco Ci dodatkowy cap, jeśli ten co masz (na tych skillach co masz) jest wystarczający do kopania?
O, a to akurat ciekawe, bo o PVP nic nie napisałem, ale Ty wiesz przecież lepiej o czym mówię, nie ?

Cytat: Sędziwój
(...) ale jak ktoś szuka jednych z najlepszych statków do kopania, to nie ma sensu aby interesował się czymś co jest pośrednim rozwiązaniem, o którym ciągle piszesz.
Pośrednim rozwiązaniem jest właśnie cruz, jeśli ktoś szuka najlepszych statków do kopania, to nie ma się nad czym rozwodzić - mackinaw i hulk.

Ja osobiście nie mam jeszcze nawet krążków, a mam barki, bo tak chciałem, może to nie jest najlepsza droga, ale ja jej nikomu nie wciskam.
No właśnie wygląda tak jakbyś wszystkim wciskał Ospreya i skoro sam z niego nie korzystasz to zastanawiam się dlaczego. Nvm.

Każdy wybierze co mu się tam podoba, a ja osobiście uważam, że nie należy się skupiać na tym za bardzo i przywiązywać do statków dedykowanych, zwłaszcza jeśli kopanie jest potrzebne tylko do zrobienia misji.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 08, 2009, 10:43:34
Wyliczenia z poradnika Halady opieraja sie zazwyczaj na pewnych obliczeniach i zalorzeniach teoretycznych.

Ninja mining jest znacznie mniej wydajny niz kopanie do puszki jesli ktos nie ma conajmniej covetora. Druga sprawa sa puste przebiegi strip minerow na roidach w hisecu.
Dlugofalowo battleship z minerami t2 przebija retrivera i to znacznie w rzeczywistym wydobyciu w takich warunkach.

Jesli ktos robi mining alta to robienie bsa mija sie z celem ale dla maina te punkty w 8 na 9 przypadkow zwracaja sie dwu krotnie lub trzykrotnie.

Poswiecanie trzech tygodni tylko dla kilku procent z ospreya mija sie kompletnie z celem. W tym czasie mozna zrobic bardziej przydatne rzeczy chociazby astrogeologie.

Zamontowanie czegokolwiek nawet glupiego skanera asteroidow na med slocie retrivera wymaga naprawde solidnych skili w konfiguracji z MLU. O shield bosterze nie wspominajac.

Co do dron kopiacych na barkach to chcialbym zobaczyc jak poczatkujaca postac tankuje raty na pasku retriverem. Bez dron bojowych kazdy respawn ratow konczy sie wycieczka na stacje po statek bojowy.

Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Kwiecień 08, 2009, 11:36:13
Co do Halady to przewodnik jest też tutaj w wersji online

http://www.eve-guides.com/mining/index.php (http://www.eve-guides.com/mining/index.php)

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1020825 (http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1020825)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Kwiecień 08, 2009, 11:51:10
Thnx Mona... zatrzymałem się gdzieś tak na wersji 2.1 czy 2.2
Sprawdziłeś może czy poza sekcją Orci coś nowego doszło (nie licząc oprawy graficznej) ?
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: sedziwoj w Kwiecień 08, 2009, 15:13:32
No to Mona wniosła najwięcej w ten temat informując o nowej wersji poradnika. thx
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Kwiecień 08, 2009, 17:04:32
Thnx Mona... zatrzymałem się gdzieś tak na wersji 2.1 czy 2.2
Sprawdziłeś może czy poza sekcją Orci coś nowego doszło (nie licząc oprawy graficznej) ?

Poza przerobieniem całego kawałka pod koniec (wyrzucił setupy, wsadził ogólne porady jak fitować), to głownie kosmetyka.

No to Mona wniosła

Wniósł.  :-*
Tytuł: Zarobek z kopania
Wiadomość wysłana przez: anerian w Maj 27, 2009, 20:23:47
Ile można tak na godzinke stałego siedzenia retrieviera? Chodzi mi o obszary w stylu 0.5, 0.4 gdzie można jeszcze kopać bez zbytniego namolstwa reszty świata i gdzie jeszcze jest coskolwiek do kopania >.>.
Tytuł: Odp: Zarobek z kopania
Wiadomość wysłana przez: magni w Maj 27, 2009, 20:40:35
eee zapewniam cie ze jak polecisz kopac do 0.4 to reszta swiata bedzie bardzo namolna
Tytuł: Odp: Zarobek z kopania
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Maj 27, 2009, 20:41:46
Liczysz ile velda kopiesz na godzinę, dzielisz przez 333, mnożysz x1000, 1050, albo 1100 w zależności jaka wersja velda, a to co wyjdzie razy cena tryta tam gdzie chcesz sprzedawać.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 28, 2009, 09:56:53
System od 0.5 do 1.0 są zasadniczo tak samo bezpieczne a co za tym idzie - tak samo skopane, tzn pozbawione asteroidów, niezależnie od tego czy to 0.5 czy 1.0. W systemach 0.1 do 0.4 przewidywany średni czas życia statku górniczego to około 4 minut. Jeśli w ciągu 4 minut wykopiesz tyle żeby pokryć stratę statku, możesz spokojnie i bezstresowo tam kopać. Na przykład budujesz sobie 200 bantamów, kupijesz 400 tanich named laserów górniczych i kopiesz :) W ciągu kilku dni skończą ci się bantamy ale że są niedrogie, będziesz do przodu :)
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Doom w Maj 28, 2009, 10:04:29
Jest jedno źródło skał w High które może nie jest zbyt obfite za to całkiem przyjemne. Misje. Dość często są na nich kamólce, najczęściej veld i pyro, ale trafia się też skor, kernit i plagioclasse, na jednej misji dodatkowo jest pewna ilość skałki która po stopieniu daje zyd (tyle że sama misja polega na spruciu jakiejś nie przetwarzalnej skałki. Wszystko co musisz zrobić to zapewnić sobie współpracę kolegi misjonarza który byłby skłonny poczekać ze zdaniem misji aż wtoczysz się na jej teren koparką. Acha i jeszcze jedno, ktoś musi cały czas siedzieć na pokecie i go blokować inaczej po zdaniu misji i opuszczeniu go przez graczy poket znika.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 28, 2009, 10:29:30
Po prostu nie trzeba zdawać misji.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Doom w Maj 28, 2009, 10:32:12
I mieć zablokowanego aganta? W przypadku w którym mam jeszcze chociaż jednego w okolicy może przeboleję time bonus :P, ale w innym niech się górnicy ... ... ... i siadają w statek z probami do szukania ukrytych pasków, albo ryją to co ocalało na normalnych paskach :P
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: CATfrcomCheshire w Maj 28, 2009, 16:54:42
W systemach 0.1 do 0.4 przewidywany średni czas życia statku górniczego to około 4 minut. Jeśli w ciągu 4 minut wykopiesz tyle żeby pokryć stratę statku, możesz spokojnie i bezstresowo tam kopać. Na przykład budujesz sobie 200 bantamów, kupijesz 400 tanich named laserów górniczych i kopiesz :) W ciągu kilku dni skończą ci się bantamy ale że są niedrogie, będziesz do przodu :)

Albi, nalezy ci sie bezsprzecznie Zlote Pioro na tym forum.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: bezdech w Maj 29, 2009, 07:34:48
Ospreya oplaca sie najbardziej skilowac na koparke przejsciową miedzy barkami gdyz aby wymaxowac na nim wydobycie trzeba rozwinac takie skile jak electronics i electronicks upgrade na 4lvl, astrogeology najlepiej na 5... ogolnie ciekawe skile ktore okazuje sie, pozniej sa nizbedne dla exhumerow. Co do kopania bsem i bckjiem, jednym slowem smiech na sali:) utrzymanie wydobycia na 100% poziomie to naprawde gra zrecznosciowa
, i wogule panowie nie wspominacie o securit boxach i o indykach a to podstawa kopania z zyskiem, po co kopac do jetisona i byc naraznonym na kradziez jak mozemy sobie postawic po 10 sec kontenerkow na pasku zamknac je chaslem nakopac je poczym zwiesc indykiem.
co do porownania retrivera do kopania bsem badz bckiem, znow smiech na sali wystarczy kopac krysztalami i kazdy rokh i inne smieci nienadążają
pozdrawiam
i nie kopcie jakimis smieciami nieprzeznaczonymi do tego gowna
a co do koapnia w wh juz widze sam tam lecisz kopac^^
a jak sam nie lecisz na h... ci tank w koparce jak hulk wystarcza w 100% niemowiac jezeli mamy orce i jakies naprawiaczki dronki
pozdro
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Maj 29, 2009, 12:48:26
Ospreya oplaca sie najbardziej skilowac na koparke przejsciową miedzy barkami gdyz aby wymaxowac na nim wydobycie

Szybciej można latać hulkiem niż wymaksować wydobycie na Ospreyu.

po co kopac do jetisona i byc naraznonym na kradziez jak mozemy sobie postawic po 10 sec kontenerkow na pasku zamknac je chaslem nakopac je poczym zwiesc indykiem.

A gdzie kopiesz? Chętnie zaopiekuję się darmowymi sec contenerami. A jak jeszcze będą wypchane rudą, to cud, miód i orzeszki.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: bezdech w Maj 29, 2009, 18:00:08
I NIBY JAK SIE NIMI ZAOPIEKUJESZ? widac ze nie miales nigdy do czynienia z kontenerami na haslo
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: bezdech w Maj 29, 2009, 18:02:34
a co do hulka ^^ to znow sie mylisz, bo jedyny skil co sie do hulka nie przyda do caldari cruzers na 5, a tak to cala reszta skili jest i tak potrzebna do hulka wiec wystarczy cruza na 3 lvl wrzucic a to bedzie jakies 20m3 mniej niz na lvl5, a tra szybciutko
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Maj 29, 2009, 18:03:04
I NIBY JAK SIE NIMI ZAOPIEKUJESZ? widac ze nie miales nigdy do czynienia z kontenerami na haslo

Normalnie, przyjadę, wsunę do cargo i pojadę.

a co do hulka ^^ to znow sie mylisz, bo jedyny skil co sie do hulka nie przyda do caldari cruzers na 5,

No właśnie. Cruiser to skill rank 5, Mining barge rank 4. Te 3-4 dni róznicy, gdy koleś od Ospreya będzie marnował na dokończenie kruza, koleś który olał kruzy i poszedł od razu w barki zużyje na exhumera na 3 i wyskilowanie kryształów od velda.
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: bezdech w Maj 30, 2009, 04:03:39
... wiec wystarczy cruza na 3 lvl wrzucic a to bedzie jakies 20m3 mniej niz na lvl5, ...

masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? 3 dni to raczej pikus a cruzery i tak sie oplaca na 5 wycisnac bo polecam gornikom, ktorzy sa w corpach gdzie nie wszyscy sa gornikami i lubia sie bawic w pvp bo moga sie rowniez bawic w pvp jako suport w black birdach z ecemami, i wtedy taki gornik nagle sie okazuje ze ma wypasionego jajmowacza (oczywiscie electroniks tez trzeba troszke podskilowac) i gra dostaje rumiencow.

Dziwi mnie to ze brniesz i bronisz swojego zdania ktore jest bledne, ale oczywiscie niech kazdy gra jak mu sie podoba, ale wriacje podczas kupowania statkow i bawienie sie nimi to raczej w pozniejszych etapach gry,
pozdro
Tytuł: Odp: TNQ - Górnictwo
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 30, 2009, 10:51:30
Trochę grzeczniej dzieci proszę!.
Naśmieciliście strasznie, wątek zamykam. Jeśli chcecie dalej dyskutować otwórzcie sobie taki pt. Osprey vs Hulk czy coś.