Eve Online > NoobGarten

Poczatki - ciezko sie odnalezc. Kilka pytan.

(1/6) > >>

sigreg:
Witam,

Od wczoraj jestem szczesliwym wlascicielem konta trialowego i z wielkim trudem staram sie jakos ogarnac co i jak. Nie jest latwo, mnogosc opcji na poczatek przytlacza, z jednej strony dla nas - nowych graczy jest to wyzwanie, z drugiej strony to cos co pozwala grac w ta gre ludziom ktorzy szukaja czegos wiecej niz szybkiego klikania "fire" ;)

Na chwile obecna po jednym wieczorze mam w glowie niezly metlik ktory musze jakos uporzadkowac, zaczne wiec od rzeczy najprostszych. Zrobilem jak do tej pory dopiero 3 misje "turtorialowych" agentow, wiec na bardziej skomplikowane zagadnienia przyjdzie czas. Probowalem odnalezc odpowiedzi na swoje pytania takze tutaj, ale przyznam ze nie rozumiem polowy z tego co czytam nawet majac "slangowy" slownik w reku. Prosilbym wiec jesli mozna lopatologicznie..

1. Utworzylem postac Caldari, wybierajac School of Applied Knowledge - biorac pod uwage to co chcialbym robic w grze. W trakcie tworzenia nie widzialem mozliosci zmiany punktacji "statystyki" swojej postaci, wiecej, wogole nie widzialem nigdzie tych statystyk. Czy cos przegapilem ?

2. Zaplanowalem sobie ze moja postac bedzie zajmowac sie raczej bardziej finezyjna dzialanoscia niz wymiana rakiet "twarza w twarz". Nie wiem czy jest to w tej grze mozliwe, ale chcialbym skupic sie raczej na eksploracji przestrzeni, skanowaniu i zwiadzie. W wypadku konfrontacji czy tez wojny bardziej wolalbym polegac na jakims maskowaniu, wojnie elektronicznej, broni dalekiego zasiegu, typowym "cover ops" (widzialem ze sa takie typy statkow). Oznacza to ze zamiast poteznych pancernikow wole mniejsze, zwinne stateczki, trudne do namierzenia, lekko uzbrojone i opancerzone za to bardzo szybkie, idealnie jesli potrafiace sie maskowac czy tez wspierac przyjazne battleshipy zaklocajac systemy wroga i "punktujac" go z odleglosci, nawet jesli moja lekka bron nie czyni im niewielkie szkody. W wypadku konfrontacji 1vs1 wolalbym raczej oslepic i ogluszyc wroga, korzystajac z przewagi predkosci wykorzystac czas na zwiekszenie dystansu i wtedy zdecydowac czy "wypunktowac" nieprzyjaciela trzymajac go na dystans (jako ze moj lekki statek nie ma szans rownac sie pancerzem i uzbrojeniem z wiekszym wrogiem przy tradycyjnej wymianie ciosow) czy tez strategicznie wycofac sie na z gory upatrzone pozycje ;) Czy taki sposob "zycia", taka kariera, jest mozliwa w swiecie Eve ? jakie umiejetnosci powinienem trenowac ? Jakie statki (w przyszlosci) do takiej dzialanosci byscie polecili ? Ewentualnie rozwazam jak wszyscy niechetni PvP skupic sie na produkcji czy nauce.

3. Skillbooki a trenowanie skilli. W ciagu moich kilku pierwszy misji otrzymalem dwa czy trzy skillbooki. Czym wogole sa te skillbooki ? Czy dobrze rozumiem ze moge trenowac tylko te skille do ktorych posiadam i "zaimplementowalem" skillbooki ?

4. Moge jakos poznac jakie obrazenia zadaje poszczegolna bron czytajac jej specyfikacje ? W chwili obecnej mam 2 pierwsze statki - Ibisa i Condora, i 3 pierwsze rodzaje broni. Ze specyfikacji broni udalo mi sie wyczytac takie detale jak mnoznik obrazen (czy jak to nazwac), szybkosc strzelania, optymalny dystans, predkosc sledzenia w rad/s itd, ale brakuje czegos takiego jak stare dobre "damage". Co pominalem ?

5. Otrzymujac Condora oczywiscie ubezpieczylem go. Powiedzmy ze sprawe statku mam zalatwiona, ale co z moja postacia ? Czy przy zniszczeniu statku moja postac tez ginie ? Czytalem na forum cos o klonach, ale nie do konca rozumiem. Co to sa te klony, jak je wykonac, po co ? Po co "skillowac" klona (spotkalem takie stwierdzenie na forum) i jak to robic ?

Uff, to na razie tyle. Po powrocie z pracy podciagne troche misje i pewne jest ze pojawia sie kolejne pytania.

Z gory dzieki za pomoc w pierwszych dnia w swiecie Eve
Shiru

Zsur1aM:
1. Zapewne chodzi Ci o 5 atrybutow postaci, obecnie mozna zmieniac je w trakcie gry, juz po utworzeniu postaci przy pomocy "remap'ow", w zakladce "attributes" w "character sheet". Nowe postacie maja zwiekszona ilosc remapow.

2. Taka karriera jest mozliwa, ale ma jedynie sens w grupie ktora specjalizuje sie wykorzystywaniu covops'ow, raczej nie sa to statki ktorych uzywa sie na codzien w normalnych korpach/ally.

3. Skillbooki sa potrzebne w przypadku gdy nie masz jeszcze jakiegos skilla na liscie, w takim wypadku kupujesz ksiazke i wrzucasz na liste Twoich skilli za pomoca "inject skill" lub po prostu "train now" (czy jakos tak).

4. Za rodzaj i ilosc dmg odpowiada amunicja (w eve sa 4 typy obrazen: EM thermal, kinetic i explosive), czytajac info amunicji dowiesz sie jaki typ dmg zawiera, jaki wplywa na optimal/falloff cap itp.

5. Twoja postac bazowo znajduje sie w POD'ie - jest to po prostu kapsula, ktora pozniej umieszczana jest w statku. W przypadku zniszczenia Twojego statku, postac pozostaje w POD'ie, POD moze zostrzac zestrzelony, wtedy trafiasz do tzw 'klonowni'. Klony posiadaja rozne pojemnosci pod wzgledem liczby Skill Pointow jakie moga 'utrzymac', dlatego nalezy pamietac by zawsze Twoj klon posiadal wiecej miejsca na Skill Pointy (SP) niz Twoja postac aktualnie posiada. Po zestrzeleniu POD'a trzeba kazdorazowo kupic nowego klona w stacji (medical service).

sc0rp:

--- Cytat: sigreg w Wrzesień 02, 2011, 13:04:02 ---1. Utworzylem postac Caldari, wybierajac School of Applied Knowledge - biorac pod uwage to co chcialbym robic w grze. W trakcie tworzenia nie widzialem mozliosci zmiany punktacji "statystyki" swojej postaci, wiecej, wogole nie widzialem nigdzie tych statystyk. Czy cos przegapilem ?

--- Koniec cytatu ---
character sheet -> attributes -> remap.
Jako mloda postac zostaw na razie jak jest, jak juz sie ogarniesz to wtedy sobie dostosujesz.

--- Cytuj ---2. Zaplanowalem sobie ze moja postac bedzie zajmowac sie raczej bardziej finezyjna dzialanoscia niz wymiana rakiet "twarza w twarz". Nie wiem czy jest to w tej grze mozliwe, ale chcialbym skupic sie raczej na eksploracji przestrzeni, skanowaniu i zwiadzie. W wypadku konfrontacji czy tez wojny bardziej wolalbym polegac na jakims maskowaniu, wojnie elektronicznej, broni dalekiego zasiegu, typowym "cover ops" (widzialem ze sa takie typy statkow). Oznacza to ze zamiast poteznych pancernikow wole mniejsze, zwinne stateczki, trudne do namierzenia, lekko uzbrojone i opancerzone za to bardzo szybkie, idealnie jesli potrafiace sie maskowac czy tez wspierac przyjazne battleshipy zaklocajac systemy wroga i "punktujac" go z odleglosci, nawet jesli moja lekka bron nie czyni im niewielkie szkody. W wypadku konfrontacji 1vs1 wolalbym raczej oslepic i ogluszyc wroga, korzystajac z przewagi predkosci wykorzystac czas na zwiekszenie dystansu i wtedy zdecydowac czy "wypunktowac" nieprzyjaciela trzymajac go na dystans (jako ze moj lekki statek nie ma szans rownac sie pancerzem i uzbrojeniem z wiekszym wrogiem przy tradycyjnej wymianie ciosow) czy tez strategicznie wycofac sie na z gory upatrzone pozycje ;) Czy taki sposob "zycia", taka kariera, jest mozliwa w swiecie Eve ? jakie umiejetnosci powinienem trenowac ? Jakie statki (w przyszlosci) do takiej dzialanosci byscie polecili ? Ewentualnie rozwazam jak wszyscy niechetni PvP skupic sie na produkcji czy nauce.
--- Koniec cytatu ---
tak, zainteresuj sie statkami typu "recon ship" jeden statek nie daje ci wszystkich mozliwosci ktore wymieniles (w eve nie ma i.win.button*)

--- Cytuj ---3. Skillbooki a trenowanie skilli. W ciagu moich kilku pierwszy misji otrzymalem dwa czy trzy skillbooki. Czym wogole sa te skillbooki ? Czy dobrze rozumiem ze moge trenowac tylko te skille do ktorych posiadam i "zaimplementowalem" skillbooki ?

--- Koniec cytatu ---
dokladnie tak jest mozesz trenowac tylko te skille ktorych nauczyles sie ze skillbookow.


--- Cytuj ---4. Moge jakos poznac jakie obrazenia zadaje poszczegolna bron czytajac jej specyfikacje ? W chwili obecnej mam 2 pierwsze statki - Ibisa i Condora, i 3 pierwsze rodzaje broni. Ze specyfikacji broni udalo mi sie wyczytac takie detale jak mnoznik obrazen (czy jak to nazwac), szybkosc strzelania, optymalny dystans, predkosc sledzenia w rad/s itd, ale brakuje czegos takiego jak stare dobre "damage". Co pominalem ?
--- Koniec cytatu ---
to nie bron zadaje obrazenia, a jego amunicja. kliknij prawym klawiszem na amunicji i wybierz show info

--- Cytuj ---5. Otrzymujac Condora oczywiscie ubezpieczylem go. Powiedzmy ze sprawe statku mam zalatwiona, ale co z moja postacia ? Czy przy zniszczeniu statku moja postac tez ginie ? Czytalem na forum cos o klonach, ale nie do konca rozumiem. Co to sa te klony, jak je wykonac, po co ? Po co "skillowac" klona (spotkalem takie stwierdzenie na forum) i jak to robic ?

--- Koniec cytatu ---
po stracie statku ladujesz w tzw. podzie (ingame nazywa sie to capsule) jest to malutki "stateczek" ktory bardzo szybko zbiera sie do warpa, jest praktycznie nieopancezony i nie ma zdnej broni, dopiero po stracie poda twoja postac ginie i odradzasz sie w klonowni wlasnie z klona. klonownia na razie cie nie dotyczy, jak bedziesz sie zblizal do granicy 800k sp to zaczniesz sie dopiero interesowac.


* - no dobra jest ale to cie zdecydowanie nie dotyczy na razie z powodu skilli, portfela i zaplecza

sigreg:
Dzieki za odpowiedzi ! Minelo klika dni i Eve okazuje sie nie taka straszna hehe. Powiedzialbym nawet ze jestem przekonany zeby zostac z nia na dluzej.

Zaczynam ostatnie misje turtorialowych agentow, jestem gdzies przy koncowce advanced military training, reszta juz "przerobiona". W czasie treningu dostalem troche wyposazenia, niestety glownie klasy "civilian" wiec jak sie domyslam poza turtorialem bedzie bezuzyteczne. Mam tez kilka statkow, jako caldari otrzymalem min. Condora, Merlina, Herona i Bantama, udalo sie tez zgromadzic jak na razie okolo 4 mln ISK. Dla zaawansowanych graczy nie jest to duzo, jednakze dla mnie, patrzac na ceny podstawowego wyposazenia najnizszego poziomu jest to dobra suma pozwalajaca "odkupic" sie w razie straty statku. Oczywiscie otrzymalem tez sporo skillbookow pokrywajacych podstawy kazdego rodzaju dzialalnosci.
Jak pisalem, koncze turtoriale, postac jest mloda, wyposazenie slabe, i zastanawiam sie "co dalej". Ciagnie mnie ta eksploracja/nauka/produkcja do tego cover ops i EW, pytanie tylko czy na tak wczesnym etapie mozna cokolwiek zwojowac. Jeden ze statkow - Heron, ma bonusy przydatne w eksploracji, jednakze to maly pojedynczy statek i nie odwaze sie zapuszczac w pojedynke w lowsec. Musialbym na razie zostac raczej w highsecach zeby przezyc. Pytanie tylko czy eksploracja w highsecach ma wogole jakikolwiek sens ? Przypuszczam ze uklady te zostaly juz dokladnie przeczesane przez podobnych do mnie poczatkujacych eksploratorow, a nie znam mechaniki gry i nie wiem czy ograbiony site jest po jakims czasie "zapelniany" na nowo, czy tez znika i pojawia sie gdzie indziej jako nie odkryty.

Co byscie polecili dla nowicjusza po turtorialach planujacego rozwoj w powyzszych kierunkach ?

Shiru

Pol Kent:

--- Cytat: sigreg w Wrzesień 04, 2011, 11:48:27 ---Pytanie tylko czy eksploracja w highsecach ma wogole jakikolwiek sens ? Przypuszczam ze uklady te zostaly juz dokladnie przeczesane przez podobnych do mnie poczatkujacych eksploratorow, a nie znam mechaniki gry i nie wiem czy ograbiony site jest po jakims czasie "zapelniany" na nowo, czy tez znika i pojawia sie gdzie indziej jako nie odkryty.

--- Koniec cytatu ---

Akurat to nie jest problem. Mechanika gry jest taka, że wszelkie możliwe do znalezienia "znajdźki" respawnuja się systematycznie. Oczywiście jakiś tam algorytm losuje system w którym "znajdźka" się pojawia oraz jej typ/rodzaj ale nie jest tak, że wszystko już zostało wyszukane i nic nie zostało na przykład dla Ciebie.
Generalnie oczywiście masz rację w hi-sec są najsłabsze rzeczy do znalezienia, w low-sec lepsze a w 0.0 najlepsze. Na szczęście jest pewien rozrzut i nawet w hi-secu możesz znaleźć complexy klasy 4/10. A jeden taki complex jak będziesz miał fart może Ci dać i ze 200mil. Inna sprawa, ze tygodniową postacią we fregacie takiego complexa nie zrobisz.  :(

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej